Ystävä joka on aina hädässä

Sanotaan, että jos toinen on tosi ystävä hän auttaa sinua aina hädässä. Mutta entä jos ystävä on aina pulassa? Rahaa puuttuu, on unohtanut lääkkeet ja on sairas, tai on kännissä hukannut matkalaukun, tai ottanut kämppään luvatta alivuokralaisen joka saa hänelle häädön.

Tällainen on minun ystäväni, exäni pitkän ajan takaa, jonka kanssa hyvinä päivinä tuntuu, että hän on harvoja joka on pysynyt hengissä kaikkien vuosien läpi ja jolle voi kertoa kaiken (siis mikäli hän ei ole juuri sekaisin tai paniikissa). Mutta hän on ollut vuosikaudet alkoholisti, ja olen tarjonnut milloin kattoa pään päälle (kauan eron jälkeen), milloin tilaa tavaroille, ja tälläkin hetkellä hänen kissansa on täällä kun hän sai sen ujutettua kotiini vastoin tahtoani, poikani avustuksella. Nyt hän on sairaseläkerahoilla matkustanut Länsi-Afrikkaan, missä omien sanojensa mukaan on aloittamassa uutta elämää, ei enää samaa suomi-elämää mitä täällä. Voi olla. Mutta

siteeraan suoraan tähän hänen viimeisimmän viestinsä:

moikka
pelkaan pahoin sairastuneeni malariaan
jatin vuokraemännälle viestin, etta tulen suomeen selvittamaan asiaa
olivat tehneet vuokrasopimuksen siirron multa kysymatta
olen siis asunnoton
mulla ja (x):lla on riita. En oikein tykkaa kaikesta sen touhuista
mutta ei se ainoa mies taalla ole
tarvitsen apua ja rahaa!
auta pliizzz, olen kauhuissani.
tulen illalla uudestaan
kaikki hylkasi mut
yritin yhdelta suomaliselta, ei heru


Mitä mieltä te suomi24läiset olette? Ei minulla ole varaa eikä aikaa auttaa "ystävääni" niin paljon kuin hän haluaa. Olisiko aika katkaista yhteys ja antaa hänen rauhassa kuolla omaan typeryyteensä??

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos aina autat, niin hän ei ikinä opi pitämään itsestään huolta. Ehkäpä siis on aika antaa ystäväsi huolehtia itse itsestään?

    • älä.kaikkea.usko

      Ei toi ole mikään "ystävä" vaan hyväksikäyttäjä.

    • Irtisiitä

      Voihan iso P:::::::!
      Lopeta sen hyysääminen. Ei se sun kaverisi ole. Parempi olla vaik kokonaan yksin kuin tuommoisen säpeltäjän kaverina. Kasvakoon aikuiseksi ihan itsekseen! Hyysääminen ei auta pätkääkään.

    • Irtisiitä

      Tyypillistä alkoholistilta! Olet hänelle tärkeä vain hyväksikäytettävänä. Tokihan hän sinua tarvitsee. Mutta miten hän ikinä milloinkaan voiskaan auttaa jos sinä apua tarvitsisit. Silloin hän on kannissä, sekaisin, kankkusessa ja varmasti aina suuremmassa pulassa kuin sinä. Usko puhe!

      Et kai vaan ole sairastunut läheisriippuvuuteen sen husaarin kanssa.
      Ymmärrän, että on mukavaa kun voit jollekin purkaa sydäntäsi, mutta, mutta,,, Alkkis on sit maailman viimeisin henkilö johon minä luottaisin.
      Liukene hiljaa pois hänen ulottuviltaan. Älä riitaannu, mutta pysy kaukana hänestä ja hänen jatkuvista huomionhakuisista pelleilyistään.

    • tsemppiäsullesinne

      Tiedän tuon asian,että kun haluaa auttaa,mutta kun auttaa pitäisi sitten koko ajan.Minusta sinun kannattaa jutella kunnolla naamat vastatusten tämän ystäväsi kanssa.Kerrot hänelle kaikki nuo asiat.Jos hän ei ymmärrä,niin sitten otat väliä häneen.

    • Jaahas. Minä tiedän ainoastaan että hänen vanhempansa auttaisivat.

      Mutta itse en enää uskoisi hänen jorinoitaan.
      Myy kissa ja heitä rahat siitä tililleen.
      Mitä sinä elätät sen kisua. Jos elämänsä olisi pulassa,antaa myydä kissansa pois.

    • lopetajo

      Kuten aiemmatkin ovat sanoneen: lopeta se hyysääminen! Alkoholistit on alkoholisteja niin kauan kun aina löytyy joku joka säälii ja hyväksyy sen tuhoisan käytöksen. Hyväksikäyttäjät käyttää ihmistä niin kauan kun vaan saa siltä toiselta jotain. Älä nyt helvetissä mitään rahaa lähetä tolle hyväksikäyttäjälle! Äläkä enää ole tekemisissä!! Sä et voi häntä todella auttaa, koska hän ei sulta todellista apua halua. Hän haluaa vaan sun palveluksia. Juttelin kerran yhden hyväksikäyttäjäpariskunnan kanssa, ja he avoimesti olivat sitä mieltä, että tottakai he hyväksikäyttävät jos kohde suostuu siihen. Älä sinä suostu! Lukasepa myös läheisriippuvaisuudesta lisää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1735
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1352
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1179
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      979
    7. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      24
      953
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      947
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      819
    Aihe