Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Oleskeluluvan peruminen, onnistuuko!?

Pelkään

Kertokaa kokemuksia, oletteko saaneet poliisin myöntämän avioliiton perusteella saadun oleskeluluvan peruttua!?

Itse olen keskellä avioerohelvettiä nyt vasta puoli vuotta häiden jälkeen. Mitkään sopimukset miehen kanssa eivät pidä. Hän on karmea, väkivaltainen, kontrolloiva, manipuloiva. Psykopaatti, enkä edes liiottele vaan tiedän, mistä puhun!

Mies osaa esittää ihan helv. nöyrää, ystävällistä ja osaa olla tajuttoman hurmaava ja tekee tällä hetkellä varmasti kaikkensa saadakseen uuden luvan oleskella maassa. En epäile hetkeäkään, etteikö mies olisi valmis mihin tahansa, esim. mikä tahansa vakituinen työ (aiemmin kieltäytyi ottamasta esim. siivoojan työtä, jota olisi nopeasti saanut, koska mä idiootti elätin!!!!) tai ykkösveikkaukseni, että mies saattaa toisen naisen raskaaksi.

Oon saanut mieheltä henkeni kohdistuvia uhkauksia ja mies on fyysisesti väkivaltainen. Menen näistä tekemään rikosilmoituksen. Pakenin kotoa turvaan yli kuukausi sitten ja koko tämän ajan mies loisi asunnossani maksamatta mitään ja suostumatta muuttamaan. Eilen mies lopulta lähti, mutta ei tee osoitteenmuutosta, jotta voi kiristää mua edelleen postien takia. Mies ei myöskään kertonut, minne muutti, eli en voi ohjata posteja eteenpäin. Mies tietysti yrittää tällä sitä, että mun on pakko pitää häneen yhteyttä.

Mies myös otti mun omaisuutta mukaansa. Ilmoitti vaan, että otti vapauden ottaa ko. tavarat, koska "tarvitsi" niitä. Tämähän on varastamista! Aion siitäkin tehdä rikosilmoituksen.

Mies jätti asuntoon joitain omia tavaroitaan, joita "tulee myöhemmin hakemaan".

Mies ei myöskään jättänyt avainta, enkä saa sitä häneltä pois.

Summa summarum, joudun edelleen asumaan paossa. En voi muuttaa takaisin kotiin!

Tässä tuli nyt paljon näitä käytännön asioita, mutta haluisin vain kokemuksia, ootteko saaneet oleskelulupia peruttua ja kuinka kauan prosessi on kestänyt??

Oon siis avioeroa hakenut tässä kuussa ja kirjoittanut tällä viikolla poliisin ulkmaalaisasioihin kirjeen jossa pyydän oleskeluluvan perumista. Pelkään vaan niin kauheasti, ettei poliisi usko mua ja mies saa jäädä maahan vainoamaan mua lopunelämää!! Verisin kirjeessä lumeavioliittoon, koska mies muuttui hirviöksi avioiduttuamme, vaikka olihan niitä vaaran merkkejä jo aiemmin, ne olisi vain pitänyt osata nähdä!

Rukoilen, kertokaa kokemuksia!

39

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jore4

      Heh heh, sinähän sait kaikki mulsun tarjoamat herkut yhtä aikaa. Sinun pitäisi olla onnellinen ja tyytyväinen, että olet päässyt nauttimaan niin harvinaisesta herkusta kuin Zambon mustasta patukasta,
      Mutta mitä sinä kiittämätön teet? Valitat ja kitiset mihinkään tyytyväisten suomalaisnaisten tavoin.

      • fgyhuijok

        Haista sinä paska.


      • RaakaWatson

        Buhahahahahaaaaaaaa


      • RaakaWatson

        Jore 1 vajakit 0


    • Pelkään

      Tiedoksi, vaikka sillä ei ole mitään väliä: mies ei ole Afrikasta eikä Lähi-idästä, ei ole muslimi eikä mustaihoinen. Kiitos. Jään odottamaan niitä asiallisia vastauksia.

      • jore4

        Ei ole muslimi tai mustaihoinen. On siis Eurooppalainen. Mihin helvettiin hän oleskelulupaa silloin tarvitsee.


      • RaakaWatson
        jore4 kirjoitti:

        Ei ole muslimi tai mustaihoinen. On siis Eurooppalainen. Mihin helvettiin hän oleskelulupaa silloin tarvitsee.

        Jo toisen kerran komppaan jorea, taas on ap:n jutut ihan huuhaata


      • Äidinkielenlehtori
        jore4 kirjoitti:

        Ei ole muslimi tai mustaihoinen. On siis Eurooppalainen. Mihin helvettiin hän oleskelulupaa silloin tarvitsee.

        jore, eurooppalainen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Etkö sinä koskaan opi?


      • Anonyymi

        Eipä varmaan ole ei..Albaani ruohonvilkelijä!?


    • Hävitäjälkesi

      No niin, tuota jospa aloittaisit lähestymiskiellon hankkimisella, mikäli siihen on tosiasialliset perusteet ja olet yhteydessä viranomaisiin. ELi poliisi ym. neuvoo varmaan asiassa.
      En nyt tiedä, puhutko omasta oleskeluluvastasi vai miehesi, mutta sitä ei taida saada muutettua.

      Tuo asunto asia ei nyt ole vielä selvä, jos se on vuokra asunto niin sinä irtisanot vuokrasopimuksen, jos nimissäsi.
      Jos omistusasunto, joka sinun nimissäsi, sinä haet oikeudelta häätöpäätöstä, jos henkilö ei muuten poistu asunnosta ja luovuta sinulle omistajana asunnon avaimia.
      Sarjota lukot uudelleen.

      Noissa kulttuureissa on eroja ja ihmiset osaavat olla juuri sitä mitä ovat ja tarvitsevat.
      Virallinen tie on ainoa keino hoitaa asiat kuntoon ja sinuna muuttaisin nimesi ja asuinpaikkakunnan, jos tosiasiallinen syy ja puhelinliittymä uusiksi ja salaisena.

      Näillä pääset ehkä uuden elämän alkuun ja Suomi on kuitenkin niin harvaan asuttu maa, että ei sinua kukaan viitsi pidempää aikaa etsiä, jos sellainen luonne on ihmisellä.

      Sille ei voi mitään, että tuo teidän liittonne on näköjään täysin epäonnistunut.
      Jos olet kerran turvakodisa, niin etkö saa sieltä asianosaisilta neuvoja jo, miten menettelet. Osaathan selvittää asioita itse.

      Oleskelulupa-asiaan en sekaantuisi, siitä päättää viranomaiset.

    • Pelkään

      Voisiko joku kommentoida, joka tietää mistä puhuu?!

      • RaakaWatson

        Olen jo kommentoinut pariinkin eri otteeseen. Olet ns. ryssinyt elämäsi ja juuri mitään ei ole tehtävissä. Sait sille luvat jotka on ja pysyy. Vankilaan sitä et saa, ainakaan elossa ollessasi. Parasta on noudattaa yllä olevaa neuvoa ja yrittää kadota.


      • hyviä_neuvoja_jo_tullut

        "Hävitäjälkesi" kommentoi asiaa. Häätöpäätös oikeudelta. Lukkojen uudelleen sarjoitus, mutta tarkista asia viralliselta taholta, voitko tehdä sen jo ennen häätöpäätöstä vai et (mieshän on muuttanut jo pois). Toivottavasti sinulla on täydellinen avioehto. Kun avioero on valmis, niin ehkä mies jättää sinut rauhaan, vaikka et muuttaisi??


    • Pelkään

      Ei kun te ettei nyt ymmärrä! Kysyn kokemuksia oleskeluluvan perumisesta!!!

      En lukkojen sarjoituksista, häätöhakemuksista tai muista käytännön asioista!

      • Tässäsullekokemuksia

        No kuule ei niitä kokemuksia ole kun ei niitä oleskelulupia peruta. Tai aina voi yrittää mutta kiitos Astridin siitä voi valittaa maailman tappiin niin ettei niitä täältä mihinkään saa. Kirjoita kansanedustajallesi, joka varmaan on joku viherpiper demari, että muuttaa lakia pikimmiten.
        Kiitti muuten vaan vitusti meidän muiden suomalaisten puolesta: olet saanut elämässäsi jotain aikaan eli tuonut maahan yhden pommin lisää.


      • RaakaWatson

        Typerä laama. Et pysty siis käsittämään että sinä et pysty vaikuttamaan mitenkään kenenkään oleskelulupiin. Olisit miettinyt sitä ennenkuin roudasit sen maahan.


    • Nyrkki_kyllikki

      Joren ja Watsonin päivä on pelastettu! On niin vahingoniloisia. Ap ei taida tietää, että tämä ei ole enää Monikulttuuriset suhteet-palsta. Sen on muutamat mulkut muuttaneet Maahanmuuton vastustamis-palstaksi, vaikka täällä on maahanmuuttoa koskeva palsta erikseen.

      • turhaan

        Olisko kannattanut kuunnella neuvoja Waston on viisas mies, eikä mikään mulkku. Eihän palstalla ole kuin muslimeitten puolisoita, niin tottakai heitä vastustetaan. Täysin turhaan osoitat mieltäsi.


      • PaavolanPena
        turhaan kirjoitti:

        Olisko kannattanut kuunnella neuvoja Waston on viisas mies, eikä mikään mulkku. Eihän palstalla ole kuin muslimeitten puolisoita, niin tottakai heitä vastustetaan. Täysin turhaan osoitat mieltäsi.

        Niin, mitä neuvoja? Kyllä täällä on muidenkin, kuin muslimien puolisoita. Minäkin olen aasialaisen mies. Olis mukava, jos tätä palstaa käytettäisiin siihen tarkoitukseen, johon se on tarkoitettu. Mitä ideaa on tulla tänne vastustamaan maahanmuuttoa? Ei viesteillä voida vaikuttaa asioihin. Jos joku haluaa itselleen puolison, olkoon mistä maasta tahansa, niin hän ei kysy neuvoja Watsonilta.


      • Pelkään

        Kyllä. Minun mieheni on myös Aasiasta.


    • Jos sinulla on määräaikainen oleskelulupa, joka on myönnetty perhesiteen (avioliiton tai rekisteröidyn parisuhteen) perusteella, harkitaan aina erikseen, jatketaanko oleskelulupaasi sen jälkeen kun perhesidettä ei enää ole. Tällöin harkitaan, onko sinulla vielä kiinteitä suhteita Suomeen, joiden perusteella sinulle voitaisiin myöntää jatkolupa. Tilanteeseen vaikuttavat esimerkiksi:
      • kuinka pitkään olet ollut Suomessa
      • onko sinulla lapsia tai muita perheenjäseniä Suomessa
      • onko sinulla työpaikkaa tai omaa yritystä Suomessa
      • opiskeletko, kykenetkö hankkimaan toimeentulosi
      • kuinka hyvin olet sopeutunut Suomeen.

      Tuollaista lukee Infopankin sivuilla. Tosin siellä puhutaan vain siitä, jos luvanhaltija itse anoo lupansa peruuttamista. Sitä mitä en kyllä ymmärrä, miksi joku haluaisi lupansa peruuttamista. Lupa voidaan kuitenkin peruuttaa, jos perusteita luvalle ei enää ole.

      Ensimmäisenä kannattaa tehdä rikosilmoitus kaikesta, mitä hän on vastoin lakia tehnyt. Kannattaa myös mennä juttelemaan sille poliisilaitokselle, joka on oleskeluluvan myöntänyt, tai Maahanmuuttovirastoon, jos se on luvan myöntänyt.

      Myös näihin asioihin perehtyneen asianajajan palveluita voi käyttää, mutta se maksaa jonkin verran.

    • Pelkään

      Kiitoksia. Kaipaan käytännön kokemuksia etenkin parilta viime vuodelta. Useampien vuosien takaa olen löytänyt keskusteluja aiheesta ja lukenut kokemuksia, joissa oleskelulupa ON saatu peruttua.

    • PaavolanPena

      Nyt kun taistelupari jore ja Watson saivat tilaisuuden saada maasta yksi heidän muslimiksi luulevansa mies, niin eipäs osattu vastata AP:n kysymykseen. Nämä "viisaat" miehet alkoivat omassa mitättömyydessään vittuilemaan AP:lle. Erittäin raukkamaista käytöstä. Kuka tahansa voi erehtyä puolisonvalinnassa. Niin tekee noin puolet suomalais/suomalaisista pareistakin, jorekin. Minusta tämä palsta on sitä varten, että voidaan keskustella suhteesta ja auttaa hädässä olevaa kukin kykyjensä mukaan. Sen sijaan nämä "sankarit" menevät lyömään lyötyä. Minkäänlaista empatiaa ei heiltä heru, ainoastaan vahingoniloa. Jorella ei ole suhdetta, koska musulmaani vei hänen naisensa, mutta Watsonilla on nainen Brasiliassa. Ymmärrän joren katkeruuden, kun nuori afrikaano valloittaa muijan, mutta en ymmärrä, miksi Watson jatkuvasti lietsoo vihaa. Tämä Suomi24 on niin marginaalinen piiri, etä sillä ei voi vaikuttaa mihinkään.

      • mitäsattuuu

        Olet kyllä täysin väärässä. Kannattasko kuunella myöskin varotuksia , eikä aina mennä perse edellä puuhun. Minusta RW ja jore kirjoittaavat asiaa, kannattasko jo uskoa. Jore ei ole missään viestissä kertonut, että joku olis muijan vienyt. Miksi syytät muita, kun itsekkin kirjoitat mitäsattuu.


      • jore4

        Tämä Puovolan puavo joka luultavasti on Lissu, sillä yksikään mies ei moisia typeryyksiä päästäisi suustaan. Vaikka hänellä ei tunnu olevankaan muuta kuin yksi maaninen vimma jota hän toistaa joka viestissään. Mulsu on vienyt muijasi.
        Mitä ajattelette tyypistä?


      • Pelkään

        Kiitos, PaavolanPena. Arvostan todella paljon, että puolustit minua <3


      • fhfgfg
        Pelkään kirjoitti:

        Kiitos, PaavolanPena. Arvostan todella paljon, että puolustit minua <3

        " Musu on vienyt muijasi" Nämä on näitä ääliö kirjotuksia, kun mitään järkevää ei osata.


      • RaakaWatson

        Empatiaa my ass.


      • PateLaVesca
        RaakaWatson kirjoitti:

        Empatiaa my ass.

        Watsonilla ja jorella menee aika heikosti. On hyvä, että joku pistää niille luun kurkkuun.


      • mammaparat
        PateLaVesca kirjoitti:

        Watsonilla ja jorella menee aika heikosti. On hyvä, että joku pistää niille luun kurkkuun.

        Mitähän viellä,,että nämä ajat jaksaa näyttää tyhmyttäänKeksikää mammaparat jotain järkevää.


      • mammaparat
        mammaparat kirjoitti:

        Mitähän viellä,,että nämä ajat jaksaa näyttää tyhmyttäänKeksikää mammaparat jotain järkevää.

        Tulipa kirjoitusvirhe miti olla että, akat.


      • hoovaa

        Minkäs mutiaisen hoonattavana itse olet.


      • PateLaVesca
        hoovaa kirjoitti:

        Minkäs mutiaisen hoonattavana itse olet.

        Mulleko kysymys on asetettu? En minkäänlaisen. Olen hetero mies, enkä salli kenenkään hoonaavan mun pakotutkeani.


      • Einaisetannaluusereille
        PateLaVesca kirjoitti:

        Mulleko kysymys on asetettu? En minkäänlaisen. Olen hetero mies, enkä salli kenenkään hoonaavan mun pakotutkeani.

        Ihan miesten kesken: Et saa yhtään paremmin pillua vaikka yrität esittää suvakkia.


      • PateLaVesca
        Einaisetannaluusereille kirjoitti:

        Ihan miesten kesken: Et saa yhtään paremmin pillua vaikka yrität esittää suvakkia.

        Kyllä mun vaimoni (aasialainen) antaa ja ottaa poskeenkin loppuun saakka.


    • tiedänmistäpuhun

      Eivät myönnä uutta olea kun tietävät tilanteen, varsinkaan jos miehesi on ollut täällä vain muutamia vuosia eikä hänellä ole vakiduunia. Totta on myös että ennen varsinaista maasta poistumis päätöstä voi mennä helposti yli vuosi. Valistuspäätöksen käsittely Hallinto-oikeudessa vie ainakin sen verran.

    • europe32

      jos hän on ollut pari vuotta suomessa niin hänellä ei ole pysyvä oleskelulupa,ja siitä hän ei saa kun olet hakennut avieron hänestä, siis paitsi jos hän löytää jonkun toisen naisen ja mene naimisiin, mutta sinä voit peruuttaa sen oleskelulupan jonka hän on saanut sun avulla. en tiedä ymmärsitkö

    • Onnea_valintaasi

      Mitä helvettiä sotkeudut näihin ihmisiin? Sen siitä saa kun ei kuunella! Koraanikin sanoo että kaikki keinot on sallittu saastaisten epäuskovien tuhoamiseksi, ensiksi kusetetaan joku sinisilmäinen idiootti parisuhteeseen jotta saadaan vakituinen paikka, sitten perässä tulee näennäiset sukulaiset perässä jonka jälkeen sitten heidänkin sukulaisia tulee perässä. Onneksi olkoot valinnastasi.

      Mites meni noin omasta mielestäsi tuo homma? oliko nyt sen arvoista olla suvaitsematon suvaitsija?

    • Anonyymi

      Olet paska nainen ja olit sitä kun annoit mokun vietellä itsesi! Ne vittu huijaa naisia suomessa ja nauraa päälle! Ettekö vittu tajua yhtään omaa arvoanne? Joku syy siihen on jos moku palautetaan kotimaahansa ja minusta nainen joka tuohon soppaan kytkeytyy saisi mennä mukana!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2174
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2003
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1337
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1314
    8. 50
      1205
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe