Hei!
Olen tässä miettinyt remppatöiden ohessa tarjoavani muuttopalveluita. Tarvitaanko liikennelupaa jos itse toimin muuttomiehenä ja kuljettajana? Onko vielä se ns. prosenttisääntö voimassa?
Kiitos jo etukäteen!
Muuttopalvelu ja liikennelupa?
3
966
Vastaukset
- L.Avetti
tarvitaa, ja ammattipätevyys myös, ammattipätevyys on tosin helppo hankkia, käy vain 5 kertaa taloudellisen ajon kurssin niin saa lapun.
- pakumies67
Ei ole enää prosenttisääntöä, eikä sekään olisi sinua auttanut koska työhön liittyvän kuljetuksen arvo sai olla enintään 30% vai oliko se 35% koko kyseisen työn tulosta. Ei siis silloinkaan voinut tehdä kuljetuksia jotka eivät sisältyneet johonkin suurempaan urakkaan.
Ammattipätevyyttä ei vaadita pakettiautolla liikennöintiin.
Liikennöintiluvan tarvitset, ellei sinulla sitten ole Nissan NV 200 pakua tai muuta kokonaispainoltaan enintään 2000kg autoa.
NV 200 on varmaan suurin pakettiauto jolla jokainen yrittäjä saa kuljettaa maksua vastaan toisten tavaroita ja ainut vaadittava lupa/pätevyys on b-luokan ajokortti. - aloittaja12132
Transit Custom mulla..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 29011362
- 1337030
- 1005771
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa415141- 524301
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304009- 613544
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323521Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223055- 793030