Hei!
Olen tässä miettinyt remppatöiden ohessa tarjoavani muuttopalveluita. Tarvitaanko liikennelupaa jos itse toimin muuttomiehenä ja kuljettajana? Onko vielä se ns. prosenttisääntö voimassa?
Kiitos jo etukäteen!
Muuttopalvelu ja liikennelupa?
4
1362
Vastaukset
- L.Avetti
tarvitaa, ja ammattipätevyys myös, ammattipätevyys on tosin helppo hankkia, käy vain 5 kertaa taloudellisen ajon kurssin niin saa lapun.
- pakumies67
Ei ole enää prosenttisääntöä, eikä sekään olisi sinua auttanut koska työhön liittyvän kuljetuksen arvo sai olla enintään 30% vai oliko se 35% koko kyseisen työn tulosta. Ei siis silloinkaan voinut tehdä kuljetuksia jotka eivät sisältyneet johonkin suurempaan urakkaan.
Ammattipätevyyttä ei vaadita pakettiautolla liikennöintiin.
Liikennöintiluvan tarvitset, ellei sinulla sitten ole Nissan NV 200 pakua tai muuta kokonaispainoltaan enintään 2000kg autoa.
NV 200 on varmaan suurin pakettiauto jolla jokainen yrittäjä saa kuljettaa maksua vastaan toisten tavaroita ja ainut vaadittava lupa/pätevyys on b-luokan ajokortti. - aloittaja12132
Transit Custom mulla..
- Anonyymi
Yli 2500 kg mutta enintään 3500 kg kokonaismassaltaan riittää pelkkä ilmoitus trafille ja ajoneuvon rekisteröinti luvanvaraiseksi.
Ilmoitus maksaa 60€
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2304136Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122614Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382345Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1121382- 481159
- 771065
- 59933
- 45926
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58911