Muuttopalvelu ja liikennelupa?

yrittöjömies

Hei!

Olen tässä miettinyt remppatöiden ohessa tarjoavani muuttopalveluita. Tarvitaanko liikennelupaa jos itse toimin muuttomiehenä ja kuljettajana? Onko vielä se ns. prosenttisääntö voimassa?

Kiitos jo etukäteen!

3

631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L.Avetti

tarvitaa, ja ammattipätevyys myös, ammattipätevyys on tosin helppo hankkia, käy vain 5 kertaa taloudellisen ajon kurssin niin saa lapun.

• pakumies67

Ei ole enää prosenttisääntöä, eikä sekään olisi sinua auttanut koska työhön liittyvän kuljetuksen arvo sai olla enintään 30% vai oliko se 35% koko kyseisen työn tulosta. Ei siis silloinkaan voinut tehdä kuljetuksia jotka eivät sisältyneet johonkin suurempaan urakkaan.

Ammattipätevyyttä ei vaadita pakettiautolla liikennöintiin.

Liikennöintiluvan tarvitset, ellei sinulla sitten ole Nissan NV 200 pakua tai muuta kokonaispainoltaan enintään 2000kg autoa.

NV 200 on varmaan suurin pakettiauto jolla jokainen yrittäjä saa kuljettaa maksua vastaan toisten tavaroita ja ainut vaadittava lupa/pätevyys on b-luokan ajokortti.

• aloittaja12132

Transit Custom mulla..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe