http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ilmiot/tata_on_suomalainen_yksinaisyys_vuonna_2015
"Yksinäisyys on yleisintä varhaisnuoruudessa ja uudestaan vanhusten keskuudessa. Keski-ikä on monille helpointa aikaa."
"Miesten ja naisten yksinäisyydessä ei tutkimusten mukaan ole juuri eroa. Naiset ovat kuitenkin miehiä useammin sosiaalisesti yksinäisiä: heiltä puuttuu verkostoja. Miehillä emotionaalinen yksinäisyys on sen sijaan paljon naisia yleisempää. Heiltä puuttuu läheinen ihminen, johon voi luottaa."
Kaiken kaikkiaan lukemisen arvoinen artikkeli. Tuota edellä lainaamaani kohtaa hieman ihmettelen. Itse olisin kuvitellut, että naisilla nimenomaan on verkostoja enemmän kuin miehillä.
Miesten ja naisten yksinäisyydessä ei juuri eroa
20
<50
Vastaukset
- oneroakyllä
Nainen löytää kyllä aina seuraa, oli sit miten ruma tai köyhä tai lyhyt.
Ei naiset tarvitse olla vuosia yksin, tai ei naiset tapa itseään koskaan vaa jännämies tappaa naisia.- että.silleen
No varmasti löydän seuraa, se ei ole vaikeaa, mutt seurassakin voi tuntea itsensä ulkopuoliseksi, yksinäiseksi. Käyn tansseissa, elokuvissa, teatterissa, keilaamassa "ystävien" kanssa. Mutt mulla ei ole oikeastaan ketään jolle kerron peloista, ikävästäni ja pettymyksistä. En mä heille pysty kertomaan mitä mulle on tapahtunut, mä en halua heidän missään nimessä tietävän.
Perheeni: vanhempani ja sisarukset tietää mitä on tapahtunut, mutt luulevat mun päässeen jo kaiken tapahtuneen yli. Enkä mä tahdo heille huolta tuottaa ja narista samaa laulua, yhä.
Tänne olen surua ja kiukkua purkanut silloin kun on oikein pahalle tuntunut!
Joskus yrittänyt myös auttaa toista toivotonta täällä.
Samassa veneessä ollaan podetaan yksinäisyyttä; yksin tai yhdessä!
Enkä piru vie aio tappaa itseäni, niin heikko mä en ole enää, kun tähän asti olen päässyt... jatkan matkaani.
Suurin kynnys mulle on kai näyttää heikkouteni, kun mottoni on ollut ettei sitä pelkoa saa koskaan näyttää: silloin vasta on haavoittuvainen.
Mulle vaan tais käydä päinvastoin; haavoituin ensin ja pelko tuli perässä! että.silleen kirjoitti:
No varmasti löydän seuraa, se ei ole vaikeaa, mutt seurassakin voi tuntea itsensä ulkopuoliseksi, yksinäiseksi. Käyn tansseissa, elokuvissa, teatterissa, keilaamassa "ystävien" kanssa. Mutt mulla ei ole oikeastaan ketään jolle kerron peloista, ikävästäni ja pettymyksistä. En mä heille pysty kertomaan mitä mulle on tapahtunut, mä en halua heidän missään nimessä tietävän.
Perheeni: vanhempani ja sisarukset tietää mitä on tapahtunut, mutt luulevat mun päässeen jo kaiken tapahtuneen yli. Enkä mä tahdo heille huolta tuottaa ja narista samaa laulua, yhä.
Enkä piru vie aio tappaa itseäni, niin heikko mä en ole enää, kun tähän asti olen päässyt... jatkan matkaani.
Suurin kynnys mulle on kai näyttää heikkouteni, kun mottoni on ollut ettei sitä pelkoa saa koskaan näyttää: silloin vasta on haavoittuvainen.
Mulle vaan tais käydä päinvastoin; haavoituin ensin ja pelko tuli perässä!"No varmasti löydän seuraa, se ei ole vaikeaa, mutt seurassakin voi tuntea itsensä ulkopuoliseksi, yksinäiseksi. "
Tämähän on se monen eron syy. Nainen voi tuntea parisuhteessakin itsensä yksinäiseksi ja lähtee hakemaan parempaa seuraa halutessaan suuria tunteita, syvällistä keskustelua, jakamista yms.
Miehille usein riittää, että toinen on siinä.että.silleen kirjoitti:
Mulle vaan tais käydä päinvastoin; haavoituin ensin ja pelko tuli perässä!Jeps, paljon tuttuja juttuja ja sitten hieman jotain erillaista......tietenkin ne johtuu ihan valinnoista, hieman erillaisista tapahtumista, sekä hieman erillaisista poluista....
Yksi vaikeimmista asioista on se, jos kohtaa ihmisen jolle asioista voisi kertoa tai jopa pitäisikin, koska hän asioista kysyy ja/tai itse haluaisi enemmän tai vähemmän asioista kertoa ja jutella, niin joutuu miettimään mitä ja kuinka paljon toinen kykenee ottamaan vastaan saati ymmärtämään, varsinkaan jos hän ei itse ei ole kokenut elämässään "siipien" rikkoutumista/palamista..........myös aikaa menee siihen, kun joudut "haistelemaan" millainen yksilö on kyseessä, eli onko kyseinen yksilö sellainen, jolle edes kannattaa kertoa tai onko hän edes kykeneväinen ymmärtämään ja tuntemaan näitä asioita.....
Myös tunteet ovat mukana, mitä syvemmälle asioihin pureudutaan, sitä vahvemmat mitä vahvemmat tunteet yksilöllä on........vaikka asioiden kanssa olisi kuinka sinut ja asiat käsitelty huolella, niin vaikka asioista pintapuolisesti olisikin helppo keskustella, niin asia on ihan eri, mitä syvemmälle mennään ja kaikki eivät vain ole kykeneviä ottamaan vastaan aidosti sitä mitä "on tulossa", saati ymmärtämään..........eli ihan yksilöstä riippuvaista, kuinka hyvin pystyy tai ei pysty vastaanottamaan ja ymmärtämään.BEM kirjoitti:
"No varmasti löydän seuraa, se ei ole vaikeaa, mutt seurassakin voi tuntea itsensä ulkopuoliseksi, yksinäiseksi. "
Tämähän on se monen eron syy. Nainen voi tuntea parisuhteessakin itsensä yksinäiseksi ja lähtee hakemaan parempaa seuraa halutessaan suuria tunteita, syvällistä keskustelua, jakamista yms.
Miehille usein riittää, että toinen on siinä.Luettiin ja ymmärrettiin aika paljon eri tavalla tuo teksti.......mutta toki meissäkin on eroavaisuuksia.....nuo mainitsemasi jututkin mielestäni kuuluvat kumppanuuteen, mutta olen taas sitä mieltä, että jos nainen on sellainen yksilö jonka mielestä myös kuuluu, niin uskoisin, että sellainen nainen olisi tehnyt kaikkensa, että suhteen olisi saanut toimivaksi.....eikä todellakaan sellainen, joka harrastaisi pettämistä.
"seurassakin voi tuntea itsensä ulkopuoliseksi, yksinäiseksi."
Tässäkin luullakseni tarkoitettiin ihan yleensäkin sosiaalisia kuvioita, eli kaikilla ei vaan ole helppo löytyy samanhenkistä/samalla taajuudella olevia yksilöitä........jolloin vaikka olisi kuinka paljon esim. "kavereita" ja sosialisoisit heidän kanssaan paljonkin, niin kuitenkin itsellä on ulkopuolinen ja yksinäinen olo jopa seurassa......
- helgamies
Yksinäiset naiset ovat sosiaalisesti kyvyttömiä lähestymään miehiä. Mutta koska kiimavittu kuitenkin on toimiva peli, niin silloin nainen saa miestä niin paljon kuin vain haluaa. Naisen yksinäisyys on naisen oma valinta;)
Nainen antaa, mies saa, ja tällöin naisen ei tarvitse valittaa yksinäisyyttä. - Kilttiatm
Olen sitä mieltä että naisten on helpompi tutustua ihmisiin ja saada kavereita koska naisia aina lähestytään. Naiset voi mennä baariin ja ei varmaan joudu kauan yksin olemaan. Mies voi olla baarissa vaikka vuoden ja kukaan ei lähestyisi. Minulla ei ole läheisiä eikä vanhempia joten olen yksinäinen. Sukusuhteet on tosiaan heikkoja enkä ole nähnyt sukulaisia 15 vuoteen. "yksinäisyys voi jatkua koko elämän" no melko varmasti olen yksin koko elämäni.
- Kilttiatm
"yksinäinen on tavallinen ihminen"
En usko että naiset pitää yksinäistä miestä taviksena vaan outona, vaarallisena, huonona ja heikkona jossa on niin paljon vikoja että ei kannata lähestyä. - naisenvalinta
nainen voi valita mutta mies ei
- ATMaisteri
"Kaiken kaikkiaan lukemisen arvoinen artikkeli. Tuota edellä lainaamaani kohtaa hieman ihmettelen. Itse olisin kuvitellut, että naisilla nimenomaan on verkostoja enemmän kuin miehillä."
Perinteisesti on ajateltu että naiset ovat parempia verkostoitumaan, ja sosiaalisesti taitavampia. Jälkimmäisestä olen eri mieltä, naiset ovat parempia lukemaan sosiaalisia signaaleja mutta arempia tutustumaan ihmisiin. Ensimmäisessä erona on se että naiset verkostoituvat ja liittoutuvat pelkän sukupuolen perusteella, kun taas miehille täytyy olla joku tarkoitus. Tämä on perintöä heimoista: on naiset, metsästysporukka, rakennusporukka, jne.
Mutta voihan se toimia toisinkin päin. Kauniilla naisella on aina paljon kavereita, oli tämä kuinka inhottava pissis tahansa - mutta toisaalta naiset hylkivät todella voimakkaasti epäsuosittuja naisia. Epäsuositun miehen saattaakin pelastaa ne muut nörtit joilla on yhteinen tarkoitus, kun taas naisnörtit eivät osaakaan tutustua toisiinsa yhteisen harrastuksen pohjalta.- TavallinenNörttinainen
"naisnörtit eivät osaakaan tutustua toisiinsa yhteisen harrastuksen pohjalta." No voi trollolloo! Jälleen kerran mies puhuu ilman että tietää mistään mitään, sen enempää nörteistä kuin naisistakaan! :D
Suomi on täynnä nörttiharrastuksia, joissa on enemmän naisia kuin miehiä ja sen lisäksi on vielä naisnörttien omia verkostoja. - helgamies
TavallinenNörttinainen kirjoitti:
"naisnörtit eivät osaakaan tutustua toisiinsa yhteisen harrastuksen pohjalta." No voi trollolloo! Jälleen kerran mies puhuu ilman että tietää mistään mitään, sen enempää nörteistä kuin naisistakaan! :D
Suomi on täynnä nörttiharrastuksia, joissa on enemmän naisia kuin miehiä ja sen lisäksi on vielä naisnörttien omia verkostoja.Onko todella?
- ATMaisteri
TavallinenNörttinainen kirjoitti:
Suomi on täynnä nörttiharrastuksia, joissa on enemmän naisia kuin miehiä ja sen lisäksi on vielä naisnörttien omia verkostoja.Et tainnut ymmärtää viestiä. Tuossa puhutaan siitä millaisia miehet ja naiset ovat keskimäärin toisiinsa verrattuna.
- 4plus10
Niin, no yksinäisillä naisilla ei ole mitään verkostoja, eikä edes niitä läheisiä kavereita... Yksinäinen nainen on yksinäisin mitä olla voi. Yksinäisillä miehillä ei ehkä ole sitä parasta ja läheisintä ystävää, mutta yleensä kuitenkin laaja kaveripiiri.
- yksinäinen-mies
Siinä on paljonkin eroja 99% naisista ei tiedä mitä on olla yksinäinen.
Lisää tilastoja:
”Ihmisistä 6 prosenttia on päättänyt elää yksin ja he kokevat, että se on heille paras elämäntyyli. 10 prosenttia ei ole koskaan solminut parisuhdetta.”
http://www.omaaikalehti.fi/perhe-ja-ihmissuhteet/yli-50-vuotiaita-yksinelajia-yha-enemman?_ga=1.83185173.2064750663.1443420827
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752833- 572766
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172533- 412072
- 522026
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2771995Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211301- 421150
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo21090Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.96999