Mamut haluaa parempaa ruokaa

suomalainen_työmies

34

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokkokolmonen

Miten olisi Chateubriand tai tryffelillä täytettyä fasaania?

• Eikös ne päättäneet ryhtyä nälkälakkoon? Että ensin sotaa ja kuolemaa pakoon ja sitten laihduttavat itsensä Suomessa hengiltä...

• Ikis__M

Pettymyksen täytyy olla valtava kun oli tulossa paratiisiin ja joutuu sitten syömään samaa kuin kantasuomalaiset, siivoajiakaan ei ole riittävästi, vaivoihin tarjotaan pelkkää panadolia eikä hammaslekuri ole tullut laittamaan kultapaikkoja. V..taahan se kun pääministerin kutsusta tulee tänne ja sitten tarjotaan ruokaa joka ei kelpaisi koirallekaan lähtömaassa.

Kyllä minun myötätunto on pakolaisten puolella, ne on ihan yhtä petettyjä kuin mekin ja meillä on yhteinen inhokki SPR, rahastaa meiltä lupaamalla turviksille luxusmatkoja jotka sitten osoittautuukin yhden tähden halpamatkoiksi. Laskutus menee kyllä varmasti viiden tähden mukaan.

• helgamies

Suomalaisten naisten tekemä laitosruoka on täyttä paskaa. Sama paskaa tosin syötetään kouluissa, varuskunnissa ja vanhainkodeissa. Taistelija-YTMeille pitää kuitenkin saada jostain oikeaa ruokaa eikä tätä paska jota heille nyt syötetään!

• kahkah

Kyllä sotilas tarvii kunnon proteiinia että pysyy pelikunnossa. Tuhansia naisia odottaa tussu märkänä ja niitä ei jaksa huonolla ravinnolla tyydyttää! Taas hävettää olla suomalainen :(

• atännä

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1443525827754.html

”Tämä ei ole syömäkelpoista”

Mikä vika tuossa riisissä on? Ehkei riisin keittoaika ole ollut ihan kohdallaan eikä näytä ravintolatasoiselta, mutta ihan syötävältä tuo näyttää, laitosruoka on tuollaista. Koko annoksen ravintoarvot ovat sopivat keskivertoihmiselle, on tuohon annokseen kuulunut muutakin kuin tuo riisi.

Monelle suomalaiselle tuo riisi kelpaisi kyllä. On pitänyt lapata koko lautasellinen näytille, ruuan haaskausta! Noille ei ole varmaan kukaan kertonut, että suomalaisille on perinteisti opetetettu, ettei ruualla leikitä eikä sitä ruokaa sovi halveksia, sormi pois annoksesta!

Täydentäkööt ravitsemustaan sillä n. 300 eurolla minkä joka kk saavat ihan omaan käyttöön. Aika monelle suomalaiselle ei jää 300 euroa kk:ssa täysin ylimääräistä rahaa kaikkien perusmenojen jälkeen.

"Syödään nyt, kun ei tiedä koska seuraavaksi saa" sanovat vanhat ja viisaat.

Ymmärrän kyllä turhautumisen päätösten odotuksessa, kun kestää ja kestää... Ei se hyvä ole miedän maksajienkaan kannalta. Mutta kun perustarpeet ovat kunnossa ja vähän ylikin ja vieläpä ilmaiseksi, silloin ei sovi valittaa.

• Ei ne saa tuota kolmeasataa jos niille järjestetään ruokailu. Kitisevät nyt ruuasta, että saisivat.

• atännä
        HC-ätmel kirjoitti:

Ei ne saa tuota kolmeasataa jos niille järjestetään ruokailu. Kitisevät nyt ruuasta, että saisivat.

Joo, niinpäs olikin, 92,64 euroa/kk, kiitos korjauksesta!

60 eurolla syö terveellisesti kuukauden, jos ei ole aivan avuton ääliö ja ronkeli. Kyllä tuosta 90 eurosta irtoaa hyvin pari kymppiä täydentämään täysylläpitoa.

Silti kumma juttu, kun esim. opiskelijat pärjäävät opintotuellaan ja tosiköyhät toimeentulotuella. Siinä vedetään aivan luita myöten, mutta kyllä ne vaan selviävät. Kunnioitukseni heille.

Nuo turvapaikanhakijat ovat olleet suhteellisen varakasta väkeä kotimaassaan. Ei heidän olisi muuten ollut mahdollistakaan lähteä kalliille pakomatkalle. Kai se elintason lasku olisi kova paikka kenelle tahansa, kun on niin paljon parempaan tottunut ja pitänyt sitä itselleen oikeutettuna.

• 8plus20

Kukaan oikeasti henkensä kaupalla sotaa pakeneva ei ala turvapaikassaan valittamaan ruuasta vaikka sitä jokapäivä saa. Kertoo vaan siitä että oikeasti sota ei ole suomeen tulemisen syy. Mut tämähän nyt on ollut kaikkien tiedossa. Eipä ihmetytä mielenosoitukset, ilotulitteet, kivitykset ja kaapumiehet kun meno on tällaista. Kyllä itse olisin ilmaisesta ruuasta tyytyväinen. Se vaan on ero että minä kantasuomalainen joudun itse sen ruuan ostamaan.

• atännä

Samanlaisia valittajia me suomalaiset olemme. Ilmainen kouluruoka, ja aina nuristaan. Ei sen yhden aterian ole tarkoituskaan täyttää koko päivän ravitsemusmäärää, mutta sillä selviää keskiverto-oppilas koulupäivän ajan, kun täydentää päivää sopivilla välipaloilla.

Mun mielestäni meillä ei ole yhtään sen suurempaa oikeutta valittaa ilmaisesta ruuasta, vaikka lähtökohtamme olisikin paremmat.

Oletko muuten koskaan dyykannut? Tiettyjen kauppojen roskiksista löytää ihan hyvää syötävää. Itse en ole sitä harrastanut, mutta muutamat opiskelukaverit kyllä. Keittiöiltä kannattaa kysyä edullisia jämäruokia. Harvalle sitä ilmaista ruokaa ihan nenän eteen kannettaan, vähän täytyy nähdä vaivaa. Metsästä saa myös ilmaista ruokaa pakastimen täyteen.

• menedyykkaamaan
        atännä kirjoitti:

Samanlaisia valittajia me suomalaiset olemme. Ilmainen kouluruoka, ja aina nuristaan. Ei sen yhden aterian ole tarkoituskaan täyttää koko päivän ravitsemusmäärää, mutta sillä selviää keskiverto-oppilas koulupäivän ajan, kun täydentää päivää sopivilla välipaloilla.

Mun mielestäni meillä ei ole yhtään sen suurempaa oikeutta valittaa ilmaisesta ruuasta, vaikka lähtökohtamme olisikin paremmat.

Oletko muuten koskaan dyykannut? Tiettyjen kauppojen roskiksista löytää ihan hyvää syötävää. Itse en ole sitä harrastanut, mutta muutamat opiskelukaverit kyllä. Keittiöiltä kannattaa kysyä edullisia jämäruokia. Harvalle sitä ilmaista ruokaa ihan nenän eteen kannettaan, vähän täytyy nähdä vaivaa. Metsästä saa myös ilmaista ruokaa pakastimen täyteen.

Lakkaa vittu selittämästä.

Me emme ole samanlaisia valittajia.

Me nyt tarjoamaan sitä pilluasi tuonne noille kun sitä niin kovasti haluat.

• että.silleen
        atännä kirjoitti:

0,65-1,00 € on käytetty rahaa yhden peruskoululaisen ateriaan päivässä.
        (löytyy netistä tämäkin tieto)
        Koulussa on kaikenlaisia oppilaita ja on kaikenlaisia kouluja.

Kerro toki mitä järjestät pöytään ruhtinaallisella yhdellä eurolla!
        Mä olen ymmärtänyt myös ett kouluruoka saattaa olla joidenkin lasten ainoa lämminruoka päivässä. Kotona korkeintaan leipää... Näin on pihan mukulat (2kpl) antaneet mun ymmärtää.
        Joten mä kuulutan ja kailotan vielä parannusta peruskoululaisten ruoka budjettiin!
        Kaikella ystävyydellä atännä hyvä, nämä ihmisalut ei vielä pysty pitämään puoliaan ollenkaan, heitä on siis helppo syrjiä. Eikös se ole meidän naisten tehtävä puolustaa mukulia, omia tai vieraita ihan sama!

• miesvm_1967x_out
        että.silleen kirjoitti:

Mä olen ymmärtänyt myös ett kouluruoka saattaa olla joidenkin lasten ainoa lämminruoka päivässä. Kotona korkeintaan leipää... Näin on pihan mukulat (2kpl) antaneet mun ymmärtää.
        Joten mä kuulutan ja kailotan vielä parannusta peruskoululaisten ruoka budjettiin!
        Kaikella ystävyydellä atännä hyvä, nämä ihmisalut ei vielä pysty pitämään puoliaan ollenkaan, heitä on siis helppo syrjiä. Eikös se ole meidän naisten tehtävä puolustaa mukulia, omia tai vieraita ihan sama!

No eipä tuo kummoinen summa ole mutta täytyy ottaa huomioon että keittiöt ostavat tukusta isoja eriä jolloin yksikköhinta pienenee huomattavasti. Siitä olen samaa mieltä että kouluruokaa voisi ehkä vielä parantaa. Tosin en tunne tasoa kun en koulussa ole ruokaillut vuosiin. ja kyllä, monelle lapselle se nykyään on päivän ainoa ateria.

• Ex----------PUA
        atännä kirjoitti:

Huhhuh, ja taas löytyi yksi hyysäri, jonka argumentit ovat niin noloa luettavaa, että melkein jo hävettää puolestasi:

Miten moni suomalainen on marssinut kouluruokaa viiikon syötyään poliisiasemalle, protestoimaan siitä?

• helgamies
        Ex----------PUA kirjoitti:

Huhhuh, ja taas löytyi yksi hyysäri, jonka argumentit ovat niin noloa luettavaa, että melkein jo hävettää puolestasi:

Miten moni suomalainen on marssinut kouluruokaa viiikon syötyään poliisiasemalle, protestoimaan siitä?

Suomalainen naisten tekemä laitosruoka on niin paskaa, että se muuttaa miehet selkärangattomiksi ätmeiksi. Maahan runsaslukuisian saapuneet taistelija-YTMit sen sijaan ovat tottuneet kunnon ruokaan. Taistelija-YTMit tietävät millaista hyvä ruoka on. Suomalaisten naisten tekemä paska laitosruoka ei kelpaa edes koirille kuten eräs muslimi sanoi, ja lisäsi, että tämä on naisten ruokaa.

• atännä
        että.silleen kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015100120447490_uu.shtml

"Kouluruoan yhden annoskoon hinta on alakoulussa 1,56 euroa ja yläkoulussa 1,94 euroa."

Kouluruuan hinta vaihtelee kyllä kunnittain, mutta sillä on tietyt ravitsemusvaatimukset. Se ei ole mitään superhyvää eikä kauniin näköistä, mutta sillä lähtee nälkä ja yhtenä päivän aterioista se toimii aivan hyvin.

Edelleenkään sitä yhtä ateriaa ei ole tarkoitettu kattamaan koko päivän ravintotarvetta. Lastensuojelun asia, jollei lapsia ruokita kotona, laitahan tietoa eteenpäin jos tuollaisia kuulet! Kotoa pitää laittaa myös asialliset välipalat kouluun mukaan, tai ostaa sieltä välipalaa jos sellainen palvelu on (joissain kouluissa on). Noista ruoka-asioista kyllä infotaan kouluissa.

Minä syön koulussa käydessäni kouluruokaa, ja vaikka kulutan yli 5000 kcal päivässä kovaa treenatessani, pärjään sillä kun lisään siihen sen mitä tarvitsen (yleensä proteiinia). Syön muutaman tunnin välein, joten tuo kouluruoka on vain pieni osa päivän ruuistani.

Olen todella hyvä köyhäilijä, ja onnistun laittamaan kuukauden terveelliset urheilijan ruuat n. 60 eurolla. Yksi euron ateria on tuohon budjettiin jo kallis :) Tarjouksista ostettuna ja suuria satseja tehdessä ruuasta tulee edullista. Vaatii vähän vaivannäköä, mutta onnistuu kyllä. Makua ja näköä en kyllä kehu :)

• atännä
        atännä kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015100120447490_uu.shtml

"Kouluruoan yhden annoskoon hinta on alakoulussa 1,56 euroa ja yläkoulussa 1,94 euroa."

Kouluruuan hinta vaihtelee kyllä kunnittain, mutta sillä on tietyt ravitsemusvaatimukset. Se ei ole mitään superhyvää eikä kauniin näköistä, mutta sillä lähtee nälkä ja yhtenä päivän aterioista se toimii aivan hyvin.

Edelleenkään sitä yhtä ateriaa ei ole tarkoitettu kattamaan koko päivän ravintotarvetta. Lastensuojelun asia, jollei lapsia ruokita kotona, laitahan tietoa eteenpäin jos tuollaisia kuulet! Kotoa pitää laittaa myös asialliset välipalat kouluun mukaan, tai ostaa sieltä välipalaa jos sellainen palvelu on (joissain kouluissa on). Noista ruoka-asioista kyllä infotaan kouluissa.

Minä syön koulussa käydessäni kouluruokaa, ja vaikka kulutan yli 5000 kcal päivässä kovaa treenatessani, pärjään sillä kun lisään siihen sen mitä tarvitsen (yleensä proteiinia). Syön muutaman tunnin välein, joten tuo kouluruoka on vain pieni osa päivän ruuistani.

Olen todella hyvä köyhäilijä, ja onnistun laittamaan kuukauden terveelliset urheilijan ruuat n. 60 eurolla. Yksi euron ateria on tuohon budjettiin jo kallis :) Tarjouksista ostettuna ja suuria satseja tehdessä ruuasta tulee edullista. Vaatii vähän vaivannäköä, mutta onnistuu kyllä. Makua ja näköä en kyllä kehu :)

Tällä hetkellä syön kalliimmin. :)

• Kilttiatm

En minä söisi mitään puuroa. Se pitää olla kanaa ja pihviä ja perunaa ja salaattia. Eikäs siellä lapissa ole poroja joten mamut voi alka niitä metsästämään.

• TähänpitääPuuttua

Eivätkö Mamut voi ehdottaa millaista ruokavaliota haluaisivat? :)
      Kansanterveydelle parempi erottaa tulokkaiden ruokavalio paikallisten ruokavaliosta...

Kustannuksista viis, tietysti, että muiden maiden tulokkaat näkevät kuinka suomi on avoin maa kaikille.... afrikkaa myöden....

• Maitojuna kutsuu....... =D

• että.silleen

Sorry, Suomi ei pysty lähettämään edes kielteisen turvapaikka päätöksen saanutta
        takaisin.
        Meillä ei ole palautussopimusta Irakin ja Suomen välillä , jonka puuttumisen vuoksi Suomi ei ole voinut palauttaa kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneitakaan irakilaisia kotimaahansa.
        Sen tietävät myös irakilaiset pakolaiset ja siksi tunku tänne on kova.
        Tämän lisäksi on tunnettu tosiasia et Suomessa on parhaat edut nykyään... harkinnanvaraisuudella toimiva. Sekä se totuus että asian käsittely jo vie ½vuotta.

• että.silleen kirjoitti:

Sorry, Suomi ei pysty lähettämään edes kielteisen turvapaikka päätöksen saanutta
        takaisin.
        Meillä ei ole palautussopimusta Irakin ja Suomen välillä , jonka puuttumisen vuoksi Suomi ei ole voinut palauttaa kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneitakaan irakilaisia kotimaahansa.
        Sen tietävät myös irakilaiset pakolaiset ja siksi tunku tänne on kova.
        Tämän lisäksi on tunnettu tosiasia et Suomessa on parhaat edut nykyään... harkinnanvaraisuudella toimiva. Sekä se totuus että asian käsittely jo vie ½vuotta.

Tiedän....tiedän.....mutta nyttenhän juuri noille asioille ollaan tekemässä muutoksia......uskoisin, että hallituksella ja eduskunnalla on suuret paineet tehdä oikeasti näille asioille jotain, koska tietyt asiat ovat sellaisia, ettei suurin osa Suomalaisista niitä hyväksy, eikä pidäkkään....

Palautussopimusta ollaan aloitettu värkkäämään ja siihen ollaan saatu Ruotsilta apua ja tukea........myös tukipolitiikan tarkastelemista ollaan tekemässä, ettei se poikkeaisi liikaa muista EU maista jne.

Onhan nuo vielä juttujen tasolla, mutta jos hallitus ja eduskunta kuvittelee, että suurin osa Suomalaisista hyväksyy tässä asiassa "sumuttamisen", niin erehtyvät ja pahasti, mutta en usko että niin tyhmiä ovat.......myös siellä on varmasti myös sellaisia näkökantoja, ettei suvaitsevassa yhteiskunnassa omaa mielipidettä uskalleta, eikä saa sanoa suoraan, kun suvaitsevassa yhteiskunnassa ainoa mitä saa sanoa on se mitä "suvaitsevat" ihmiset ovat päättäneet......

• Jos tämä on tapa millä saadaan suomalaisille tarjottavan laitosruuan (koulut, päiväkodit, vanhainkodit...) taso nousemaan niin hyvä se vaan on.

• helgamies

Toki ruuan taso nousee em laitoksissa kovaa vauhtia. Mutta ensin niistä laitoksista poistetaan opiskelijat, lapset, vanhukset ja korvataan taistelija-YTMeillä;)

• helgamies
        helgamies kirjoitti:

Toki ruuan taso nousee em laitoksissa kovaa vauhtia. Mutta ensin niistä laitoksista poistetaan opiskelijat, lapset, vanhukset ja korvataan taistelija-YTMeillä;)

Nousee näemmä todella nopeasti ruuan taso.
        http://mvlehti.net/2015/10/01/valittaminen-kannatti-ruokalistaa-muokataan-oulussa-turvapaikanhakijoille/

• 45r6urtjh

Suomalaiset ovat sellaista herranterttuporukkaa että aina valitetaan joka asiasta vaikkei tiedetä oikeasta kurjuudesta mitään. Onhan se hienoa kun 150 kiloiset yhteiskunnan elätit osoittavat mieltään, eivätpä itse ainakaan ole nälkää nähneet kun sossu, kela ja vhl on sapuskat tarjonnut.

• Seuraavaaskel

Seuraavaksi valittavat suomalaisista naisista:

EI ole tarpeeksi tiukkaa NEITSYTpillua ja vain läskiperseitä!

Antakaa meille Suomen hallitus rahaa jotta voimme hankkia enemmän pillua.

• zxzx00000

Eivät ätmit pillua saa edes rahalla.

• helgamies

Miten muuten SPR järjestää pakolaiskeskuksissa miesten seksuaalisten perustarpeiden täyttämisen.. Pakkohan pakolaiskeskuksissa on olla huoria..

• e4trgrg
        helgamies kirjoitti:

Miten muuten SPR järjestää pakolaiskeskuksissa miesten seksuaalisten perustarpeiden täyttämisen.. Pakkohan pakolaiskeskuksissa on olla huoria..

Vittu mitä paskaa taas.

• hahahaaaa
        helgamies kirjoitti:

On niillä varmasti sitten runkkuringit!

XD

• helgamies
        e4trgrg kirjoitti:

Vittu mitä paskaa taas.

Eli ei siis ole huoria? Silloinhan lähiympäristöstä varmaan löytyy kiimavittua käyttöön.

• "Ellei ruoka kelpaa, sen voi jättää syömättä".

• helgamies

Paska laitosruoka korvataan paremmalla luonnollisesti, vähän toki kustannukset nousee, mutta mitäpä siitä;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      121
      2198
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      189
      1807
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      56
      1432
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      168
      1222
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1198
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1016
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      912
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      887
    9. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      874
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      831
    Aihe