Saako ruuasta ja majoituksesta valittaa?

vettä_ja_leipää

24

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistähänonkyse

Mistähän on kyse? Pitäisi kertoa pakolaisille, et Suomessa ei ole mausteists ruokakulttuuria. Antaisivat laittaa heidän omat ruokansa. Lanttu ja kaalilaatikko perunamuusi on liian maustamatonta.

• lottamamma

Miksi SPR ei vie niitä turkkilaiseen kebap baariin syömään valtion kustantamalla taksilla ja sen jälkeen elokuviin.

• nälkärunoilija

Saa, mikäli itse maksaa ruuan

• Uutta_kulttuuria----

.

"Suomessa Asiakas maksaa!!!1!1!1!!1!!!!!11" ei veronmaksaja

har!11

.

• ravintola_saa-valita
        Uutta_kulttuuria---- kirjoitti:

.

"Suomessa Asiakas maksaa!!!1!1!1!!1!!!!!11" ei veronmaksaja

har!11

.

.

"Ravintola saa myös #VALITA# asiakkaansa joten jos ei sotkut kelpaa niin hitolle täältä raus schnell"

har!11

.

• Tässäselitys

Niiden vatsa ei kestä maitoa, koska eivät käytä sitä ruuaksi. Kalakeitossa oli mm. laitettu maitoa ja oli tullut ripuliepidemia.

• määmy

Periaattees SPR:n & muide ylläpitäjie moka.

• niinhänsemenee

Vatsataudit iskee ulkomailla. Me ollaan nyt niitä ulkomaan eläviä, joiden ruuat saa tulijoiden vatsat sekaisin. Minä teen ruokani yleensä itse ulkomailla tämän takia. Olisi heidänkin hyvä päästä tekemään.

• Lähtömaahansyömään

Ellei ruoka ja ilmainen ylläpito ym. kelpaa niin kannattaa muistaa ettei tänne ole mikään PAKKO tulla!

• Hhhhmmm

Minusta vaikuttaa siltä, että ne saavat paremmat sapuskat kuin vanhuksemme hoitolaitoksissa.
      Eivät valittajat taida olla oikeasti mitään turvapaikkaa vailla, ovat vain tulleet etsimään uutta alkua, kuvitelleet jotain ihan muuta. Sitä paitsi noinkohan me saisimme paikan ja jatkuvan elatuksen, terveydenhuollon ja koulutuksen heidän kotimaassaan.
      Emme varmasti !

Toki mukana on niitä, jotka ovat oikeasti pakolaisia, mutta luulenpa, että heillä on halu oppia suomalaisille tavoille eivätkä turhasta valita, jos on paikka missä olla ja ylläpito.
      Jaksavat odottaa kotouttamista. Heidät toivotan tervetulleeksi !

• Eihän tuossa mitään uutta ole. Milloin se sama ruoka olisi kaikille kelvannut/sopinut, olipa se ilmaista tai maksettua? Lapsille, nuorille, työikäisille, ikääntyneille?

Tempaistaan vaikka valikoimaton joukko suomalaisnuorukaisia jonnekin hevon kuusen saarelle ensin survival-meiningillä perille. He odottavat näkevänsä luvatun the beach-tyyppisen paratiisisaaren ihmelehtipensaineen. Hups, eipä ollutkaan. Vastassa onkin vihamielinen alkuasukasjoukko keihäineen ja isoine patoineen. Kaverit bambumajassaan odottelevat vuorollaan pääshamaanin tai sen kaverin puheille pääsyä. Päivät kuluvat, aika käy pitkäksi ruokomatolla. Ulkona kuuluu kaikenlaista huutelua. Väliin joku alkuasukkaista tuikkaa seinän raoista keihäällä persuksiin. Sitten paikalle saapastelee kiukkuisen näköinen matroona patansa kanssa josta nakkaa kipollisen jotain tunnistamatonta mössöä ja komentaa syömään.

Ensimmäisenä päivänä osa syö, osa ei. Toisena sama juttu. Viikon päästä useampi. Kuukauden päästä kaikki syövät, paitsi ne jotka heittivät henkensä tai ovat muuten vain liian sairaita syömään ja siksi saavat sapuskan toisesta padasta.

Milloin kitinällä on mitään voitettu? Edes sodassakaan?

• Valittamisessa ja kitinässä on sellainen jännä pointti, ettei se välttämättä johda mihinkään. Kyllä melua maailmaan mahtuu, kukaan vaan ei kuuntele. Sama kun tuuleen huutaisi, tai juoksisi seinää päin, ottakoot vielä vauhtia.

Poikkeuksellisesti maksavan asiakkaan kohdalla sääntö muuttuu ja tilanne on aivan toinen, Asiakas on aina oikeassa. Vaikka todellisuudessa näin ei olisi, noudatetan silti alkuperäistä sääntöä. Tyytyväinen asiakas palaa takaisin. Muista ei ole niin väliä.

"Beggars can't be choosers."

• väärinmeni

Herää kysymys, mitä he ovat paossa. Tuskin sotaa kuitenkaan. Raivostuttavaa lellimistä, että heille aletaan tarjoamaan erityisruokaa. Ei suomalaisille koululaisillekaan (lapsille!) anneta vaihtoehtoja vaan he joko syövät tai ovat ilman.

• turvapaikkashoppailijat

.

"Niin kuin ex-pressakin sanoi turvapaikkashoppailijat ja elintasopakolaiset"

har!1

.

• ruokarunoilija

3 ateriaa päivässä, hinta 12,50 per pakolaisasiakas. Yli neljä euroa per ateria.
      Koululaisen ateria maksaa alta kahden euron ja vankilassa istuvan maksaa alle neljä euroa.
      Eli pakolaisasiakas saa hyvän ruuan

• mmles

Voi vittu.

• määmy

Skolelaiset alta euron, vangit hiukka yli & pakolaiste kohal oikei

• Tuo päivähinta/hlö pisti ihmettelemään. Ruokabudjetti on suunniteltu päin persettä. En löytänyt tietoa, mistä se muodostuu - ateriakustannukset yksinkö? vai lisättynä siihen valmistuskustannukset, palkat ja sisältääkö hygieniatuotteet jne.

Keskimäärin 375 euroa/hlö on silti järjetön summa. Samalla summalla joutuu elämään moni suomalainen perhekin (ruoka ja hygienia, mahdollisesti lääkkeet, polttoaineet jne laskujensa jälkeen). Siis ei yksi ihminen vaan kokonainen perhe.

Tuon valossa voi hyvin ymmärtää, että ruokakeskustelu tulee herättämään puhetta vielä. Rahakirstun avainten haltijoilla ei koskaan ole ollut oikein hallussa tuo todellisuus vaan otetaan mistä sattuu. Antamisenkin kanssa on samalla tavalla.

• määmy

Koululaisaterian hinta 0,75 €
        Vangin aterian hinta 1,75 €/ateria
        Kyseisten pakolaisten 12,50 sisältää kolme ateriaa päivässä, siis 4,43 €/ateria
        12,50 €x30=375,- €

Ruokailulakko Oulussa johtu, haluavat ruokarahan, eivät ruokaa valmista.

• Se on kolmihenkiselle perheelle reipas tonni ruokarahaa. Suomalainen perhe tuskin saa toimentulotukenaan pelkkään ruokaan sellaista summaa. Tai laittaako monikaan keskivertoperhe ilman tukiakaan sellaista summaa näillä elinkustannuksilla?

Mutta miten ruokahuolto saa menemään niin paljon kustannuksiin?

• on_unelma_rahasta

Suomalaisten hyväsydämisyys, ilmaiset ruuat ja majoitukset, eivät kelpaa näille elintasopakolaisille. Heidän väkevä raivonsa kiihtyy, he ova saaneet osakseen huonoa kohtelua.
      Järkyttyneinä, suomen rehti auttajakansa, on joutunut seuraamaan sitä tosiasiaa, kuinka tyytymättömät kunniavieraamme haluavatkin vain RAHAA!

Huuto ja hammasten kiristys: "Haluamme vain ruokarahaa!"
      http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201510010175202_v0.shtml

Tuliko tämä muka yllätyksenä?
      Mistä rännistä niille rahat revitään? Tikaseinästäkö?

Taisipa olla nuo samat tyypit, jotka lähtivät heti syömään pizzalle, kun kamerat sammuivat ja median edustajat poistuivat paikalta.
      Helevetin hauskaa nälkälakkoa sinne vaan.

• nimimerkitönj

Joo, ei kepaa vaatteetkaan roskiin menee lahjoitukset. Kuten se Egyptistä maahan muuttanut lääkäri kirjoitti, he ovat turisteja eivät he mitään apua oikeasti kaipaa. Hyysäämistä he haluavat. Teltta on roskia täynnä, kun itse roskaavat silti valittavat ettei kukaan käy siivoamassa. Mitäpä jos siivoisivat itse kun roskaavatkin, eikä vain istu perseellään ja odota palvelua.

Oikeasti apua tarvitseva ei käyttäydy noin ylimielisesti auttajia kohtaan.

• roskaväki_ulos

.

"Heittäkää jo ulos se turviksien roskaväki"

har!1

.

• isoluuta_lakaisee

Syyssiivouksen aika. Se mitä ei tarvita, kierrätykseen tai roskiin.
        Paskat ulos ja tuuletus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe