Puoliso ilmoitti viikko sitten että haluaa erota. Eikä asiasta enää keskustella!
On kuulemma miettiinyt asiaa jo kolme vuotta! On kuulemma yrittänyt selvittää asiaa kanssani, mutta ei ole suoraan sanonut - ainoastaan jotain vihjailua.
Suhteemme muuttui kun lapsi syntyi kolmisen vuotta sitten. Sen jälkeen olimme suurelta osin vain vanhempia lapsellemme - emme puolisoja toisillemme. Omalta kohdalta tämä johtui pääosin suuresta elämänmuutoksesta (lapsen syntymä) ja siitä johtuvasta väsymyksestä.
Ero ei ole helppo koska meillä on iso asunto, jota kumpikaan ei pysty lunastamaan itselleen. Lapsesta voimme kuitenkin sopia ja tulee asumaan puoliksi kummallakin.
Itseäni eniten ahdistaa lapsen kohtala. Rakastan lastani aivan valtavasti ja samaistun hänen tilanteeseen. Mietin asiaa kokoajan. Lapsen vieminen päiväkotiin aamuisin luo rintaani aivan käsittämättömän painon tunteen. En haluaisi olla enää lainkaan erossa lapsestani, vaan ainoastaan halia häntä.
Miten pääsen tästä eteenpäin? Olen viimeiset 3 vuotta elänyt suureltaosin vain lapselleni. Toki olen välillä ollut miesten reissuilla ja baarissa, mutta nyt en pysty mihinkään. Töissä kuljen varjojen mailla ja mietin vain lastani, vaikka toistaiseksi näen häntä jokapäivä koska asumme kaikki vielä samassa asunnossa.
Ero ja lapsi - Olen mies
2
123
Vastaukset
- PappaStadista
Ymmärrän isänä sun huolta paljon, mutta voin sanoa että sä rakastat sun lasta edelleen vaikka ette asu samassa taloudessa. Teillä tuntuu olevan todella voimakas side, että onko kenties se osasyy puolisosi ratkaisuun, että hän tunsi jäävän ulkopuolelle ja oli mustasukkainen siitä että lapsesi saa enemmän huomiota kuin naisesi. Mutta ratkaisu on nyt tehty ja ehkä sullekin tekee vähän hyvää saada "happea" intensiiviseen isyyteen. Sun tunteita mitenkään mitätöimättä.
- ILt
En tajua teitä kumpaakaan. Lapsi tuntuu olevan välillänne heittopussi. Miettikää omalle kohdallenne sitä että joutuisitte vaihtamaan kotia vuoroviikoin. Jommankumman teistä tulee joustaa lapsen hyväksi. En tiedä kumpiko teistä olisi parempi lähivanhempi. Riippuu myös lapsen iästä, yleensä äiti on se johon lapsi ripustautuu, koska symbioosi on ollut konkreettisempi, ja tämän biologisen asian mies tulee ymmärtää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371391
- 671205
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106808