AA ei synnyttänyt kansanliikettä

Tasa-arvoisen avioliittolain ajanut Tahdon2013 sai pyytämättäkin ympärilleen suuren kansanliikkeen ja jalkeilla nähtiin enimmillään kymmeniä tuhansia ihmisiä samaan aikaan ja mukaan lähti myös sadat yritykset ja suuret järjestöt.

Aito avioliitto-yhdistys ei ole saanut liikkeelle mitään kansanliikettä ja ainoastaan yksittäiset kannattajat ovat tyrkyttäneet lomakkeita allekirjoitettaviksi ja noin 60% allekirjoituksista onkin kerjäämällä saatuja, joka siinä asiassa poikkeaa täysin muista kansalaisaloitteista.
Ulkopuolisista ainoastaan antisemitistinen Magneettimedia lähti tukemaan AA-yhdistystä.

AA:n kiertueilla ei nähty juurikaan yleisöä ja täysin hiljaisia olivat suurtapahtumaksi tarkoitetut suurlippujen levitykset Narinkkatorilla ja Tuomiokirkon rappusilla joissa oli mukana ainoastaan 10-15 aktivistia lippua levittämässä.

"Suurtapahtuma" Narinkkatorilla jossa mukana ainoastaan lipun levittäjät, ilman yleisöä:
http://www.aitoavioliitto.fi/wp-content/uploads/AA_lippu_narinkka_ylhaalta_kuva_Pentti_Tuovinen-777x437.jpg

Kamppanjan loppuhuipennus, jossa AA:n johtokaksikko kasaa lipun ja paikalla ei näy yhtään asiasta kiinnostunutta:
http://www.aitoavioliitto.fi/wp-content/uploads/campaign_over.jpg

Ei siis yhtään tapahtumaa, johon olisi saatu yleisöä mukaan.

AA ei synnyttänyt kansanliikettä ja vaipunee unholaan.

171

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peku13

      Eikö sieltä Sodankylästä oikein näe tänne Helsinkiin?
      Olet säälittävä ukkeli.

      • hesalaineen

        Minä ohi kiertäessäni huomasin tuomiokirkon edessä yhen, joka saatto olla yleisöksi laskettava.
        Poltteli siinä piippua portaiden päädyssä.


      • hyvä.sitten
        hesalaineen kirjoitti:

        Minä ohi kiertäessäni huomasin tuomiokirkon edessä yhen, joka saatto olla yleisöksi laskettava.
        Poltteli siinä piippua portaiden päädyssä.

        No sitten oli 100% enemmän kuin oli tarkoitus olla.Paikalla piti olla vain kymmenkunta panderolin levittäjää :)


      • hyvä.sitten kirjoitti:

        No sitten oli 100% enemmän kuin oli tarkoitus olla.Paikalla piti olla vain kymmenkunta panderolin levittäjää :)

        Seinäjoella silminnäkijä seurasi pitkään nimienkeruuta viime viikolla. Yhtään ainutta ei edes pysähtynyt teltalle.

        Mutta onhan 101 000 nimeä toiseksi eniten alan historiassa, vaikka nimet olisi miten vaan rustattu. Yleensä vaan 90% tai kaikki nimet on netissä varmennettuna niminä.


      • syö.homo.pääs
        torre12 kirjoitti:

        Seinäjoella silminnäkijä seurasi pitkään nimienkeruuta viime viikolla. Yhtään ainutta ei edes pysähtynyt teltalle.

        Mutta onhan 101 000 nimeä toiseksi eniten alan historiassa, vaikka nimet olisi miten vaan rustattu. Yleensä vaan 90% tai kaikki nimet on netissä varmennettuna niminä.

        Onko Jarmo taas lähtenyt lätkiin kun raportoi kotinurkiltaan? Ihmekös oot taas siellä pää auki kaiken aikaa.
        Taitaa sinuakin ottaa päähän kun monta kukautta leikit tilastotieteilijää ja oikein laskit, että 50 000 ei tule täyteen.


      • hyvä.sitten kirjoitti:

        No sitten oli 100% enemmän kuin oli tarkoitus olla.Paikalla piti olla vain kymmenkunta panderolin levittäjää :)

        Ei ne osaa edes laskuoppia...


      • ruttu.rähisee
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei ne osaa edes laskuoppia...

        Nykyään puhutaan matematiikasta, fossiili!


      • syö.homo.pääs kirjoitti:

        Onko Jarmo taas lähtenyt lätkiin kun raportoi kotinurkiltaan? Ihmekös oot taas siellä pää auki kaiken aikaa.
        Taitaa sinuakin ottaa päähän kun monta kukautta leikit tilastotieteilijää ja oikein laskit, että 50 000 ei tule täyteen.

        Ei ota päähän, koska nimen määrä eikä eduskuntaan pääseminen ole tarkoittanut sitä että aloite muuttuu laiksi. Huonosti kansalaisaloitteille on käynyt. Ne ovat olleet huonoja lakiesityksiä.

        Enkä voi mitään sille, että nimenomaan uskovien piireistä tulleet aloitteet eivät noudata mitään kaavaa eikä käyrää. Viime vuonna meni eräs aloite 18 000 tahtia viisi kuukautta, mutta mistä tuli 53 000 nimeä yhtäkkiä lopussa?


      • syö.homo.pääs
        torre12 kirjoitti:

        Ei ota päähän, koska nimen määrä eikä eduskuntaan pääseminen ole tarkoittanut sitä että aloite muuttuu laiksi. Huonosti kansalaisaloitteille on käynyt. Ne ovat olleet huonoja lakiesityksiä.

        Enkä voi mitään sille, että nimenomaan uskovien piireistä tulleet aloitteet eivät noudata mitään kaavaa eikä käyrää. Viime vuonna meni eräs aloite 18 000 tahtia viisi kuukautta, mutta mistä tuli 53 000 nimeä yhtäkkiä lopussa?

        Siis Jarmo on lähtenyt lätkimään taas!


      • syö.homo.pääs kirjoitti:

        Siis Jarmo on lähtenyt lätkimään taas!

        Täällä on raportoitu olemattomista ihmismääristä tapahtumapaikoilla viime viikolla. Mistä siis johtuu, että aloite sai kuitenkin valtavasti nimiä silloin ja tuli 100 000 täyteen?

        Vittuilu ei sinua tässä kansalaisaloitteessa auta. Pitäisi osata vastakin.


      • syö.homo.pääs
        torre12 kirjoitti:

        Täällä on raportoitu olemattomista ihmismääristä tapahtumapaikoilla viime viikolla. Mistä siis johtuu, että aloite sai kuitenkin valtavasti nimiä silloin ja tuli 100 000 täyteen?

        Vittuilu ei sinua tässä kansalaisaloitteessa auta. Pitäisi osata vastakin.

        Jos Jarmo raportoi Seinäjoelta luuletko, että siinä on koko kampanja :D
        Kansalaisaloitteessa auttaa kannatusten määrä ja sinulle en ole mistään tilivelvollinen. Joten niele vaan tappiosi!


      • syö.homo.pääs kirjoitti:

        Jos Jarmo raportoi Seinäjoelta luuletko, että siinä on koko kampanja :D
        Kansalaisaloitteessa auttaa kannatusten määrä ja sinulle en ole mistään tilivelvollinen. Joten niele vaan tappiosi!

        Mitä höliset? Tänne on laitettu linkkejä Helsingin tapahtumiin, ja kerrottu mitä muilla paikkakunnilla on tapahtunut. Hyvin hiljaista on kuvien ja raporttien perusteella aito avioliitolla ollut viimeisellä viikolla.

        Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mistä ne viimeiset 10 000 nimeä tulivat.

        Ja mistä "tappiosta" puhut. Asia kun on kääntynyt tappioksi vasta silloin, jos eduskunta kaataa tekemänsä avioliittolain. Tappio ei ole näköpiirissä. Mutta teidän "voitto" kääntyy ensi vuonna katkeraan tappioon.

        Ja voin uskoa, että silloin täällä on piru irti, ja toivotetaan kaikki helvettiin.


      • syö.homo.pääs
        torre12 kirjoitti:

        Mitä höliset? Tänne on laitettu linkkejä Helsingin tapahtumiin, ja kerrottu mitä muilla paikkakunnilla on tapahtunut. Hyvin hiljaista on kuvien ja raporttien perusteella aito avioliitolla ollut viimeisellä viikolla.

        Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mistä ne viimeiset 10 000 nimeä tulivat.

        Ja mistä "tappiosta" puhut. Asia kun on kääntynyt tappioksi vasta silloin, jos eduskunta kaataa tekemänsä avioliittolain. Tappio ei ole näköpiirissä. Mutta teidän "voitto" kääntyy ensi vuonna katkeraan tappioon.

        Ja voin uskoa, että silloin täällä on piru irti, ja toivotetaan kaikki helvettiin.

        Katso Aito avioliitto facesta mistä ja millä työllä kannatukset tuli.


      • syö.homo.pääs kirjoitti:

        Katso Aito avioliitto facesta mistä ja millä työllä kannatukset tuli.

        Minähän tiedän jo. Kaupoissa puhuttu ja annettu lappuja, naapureiden postilaatikoihin, seurakuntien tapahtumissa, aito avioliitto teltoilla.

        Mutta mistä viimeisen viikon saalis, kun kaikesta näkee homman jo hiipuneen. Sillä määrällä olisi saatu 260 000 nimeä. En vaan saa tätä täsmäämään. Näkymänä nolla, tuloksena 260 000 tahti.


    • exhellari.vaihdissa

      Salmelan Leokos taas on yrittänyt riukulassa juttua vääntää :D
      Ottaako pattiin kun tuli yli 100 000 kannatusta enemmän kuin sinä arvelit ja ilkuit malliskuun lopussa? Taitaa oikein kunnolla sinua harmittaa?

    • niksinurkka

      "Kamppanjan loppuhuipennus, jossa AA:n johtokaksikko kasaa lipun ja paikalla ei näy yhtään asiasta kiinnostunutta:"

      Kameramies olis voinut käyttää viivelaukaisinta, niin olis saanut itsensä kuvaan.

    • prohvetii

      "AA ei synnyttänyt kansanliikettä ja vaipunee unholaan."

      Israelin pääministeri Bibi Netanjahu piti YKssa puhuun, jossa sivusi nopeasti aikakausia, joissa on pyritty jonkun valtakunnan toimesta tuhoamaan Israel. Nyt näitä valtakuntia ei enää ole, mutta Israel on. Tämä tuli mieleen tuosta alustajan "profetiasta" :)

      • En tiedä mitä tapauksia tarkoitat, etkä edes maininnut niitä, joten lienee mielikuvitusta, eikä asiasi muutenkaan liittyisi avaukseen.

        Käytin AA:n tulevaisuudesta sanamuotoa "vaipunee", koska on mahdollista, että he lähtevät yhä enemmän laittomampaan suuntaan, kuten esikuvansa Amerikassa.
        Laittomuuksilla ja rikoksilla pienikin ryhmä pysyy mediassa esillä.

        Itse olen huomannut, että AA:n kannattajat vähenevät tälläkin palstalla koko ajan ja pinna heillä on kiristynyt samaan tahtiin.


      • exhellarille
        Pe.ku kirjoitti:

        En tiedä mitä tapauksia tarkoitat, etkä edes maininnut niitä, joten lienee mielikuvitusta, eikä asiasi muutenkaan liittyisi avaukseen.

        Käytin AA:n tulevaisuudesta sanamuotoa "vaipunee", koska on mahdollista, että he lähtevät yhä enemmän laittomampaan suuntaan, kuten esikuvansa Amerikassa.
        Laittomuuksilla ja rikoksilla pienikin ryhmä pysyy mediassa esillä.

        Itse olen huomannut, että AA:n kannattajat vähenevät tälläkin palstalla koko ajan ja pinna heillä on kiristynyt samaan tahtiin.

        Mitäs laitonta Aito avioliitto ry onkaan tehnyt? Mutta sinullahan on jotakin syytteitä - haluatko niistä kertoa meille?


      • >Israelin pääministeri Bibi Netanjahu piti YKssa puhuun, jossa sivusi nopeasti aikakausia, joissa on pyritty jonkun valtakunnan toimesta tuhoamaan Israel. Nyt näitä valtakuntia ei enää ole, mutta Israel on. Tämä tuli mieleen tuosta alustajan "profetiasta" :)
        Jossa muistutettiin mm. antisemistisen (juutalaisia vihaavan, jos joku ei tunne termiä) Magneettimedian tukeneen aa-kampanjaa...


    • 9u8ik

      Olis kiva nähdä miten allekirjoitukset jakautuvat eri puolille Suomea. Tuppukylistä varmaan tuli suhteellisesti eniten allekirjoituksia.

      • homot.keskittyy.hesaan

        Eikös kaikki suomalaiste olekaan tasa-arvoisi asuinpaikasta riippumatta?


      • homot.keskittyy.hesaan kirjoitti:

        Eikös kaikki suomalaiste olekaan tasa-arvoisi asuinpaikasta riippumatta?

        Älä Räyhis koko ajan sekoile noin typerästi. Kukaan ei ole väittänyt, että tuppukyläläiset eivät olisi samanarvoisia kuin muut. Tuppukyläpainotteisuus kertoo vain siitä, että suuri osa kannattajista on niin sanoakseni menneisyyden ihmisiä.


      • kalakukkova.reettalle
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Älä Räyhis koko ajan sekoile noin typerästi. Kukaan ei ole väittänyt, että tuppukyläläiset eivät olisi samanarvoisia kuin muut. Tuppukyläpainotteisuus kertoo vain siitä, että suuri osa kannattajista on niin sanoakseni menneisyyden ihmisiä.

        Eikös siellä Kuopiossa olekaan ne menneisyyden ihmiset?


      • kalakukkova.reettalle kirjoitti:

        Eikös siellä Kuopiossa olekaan ne menneisyyden ihmiset?

        Pyhä henki uunottaa palvelijaansa taas. Että Kuopijossa, hehe. :D


    • komea.voitto

      Setalta meni 40 vuotta homotukseen ja Aito avioliitto pääsi puolessa vuodessa 65-70%:n kannatuksesta. Olisi tarvittu vain pari kuukautta lisää aikaa ja oltaisiin samassa kannatuksessa mitä seta on vääntänyt 40 vuotta. Aito avioliitto kasvaa koko ajan kun tieto asiasta tavoitta ihmisiä.

      • totisesti

        Amen


      • Tästä Räyhiksen kommentista tulee mieleen, että miksi uskovaiset sitten eivät tajuneet ajan merkkejä ja jo 40 vuoden ajan kehitelleet kansanliikettä avioliiton säilyttämiseksi ennallaan? Eikö keskuudessanne ollut ainuttakaan oikeaa profeettaa, joka olisi nähnyt lähitulevaisuuden tarpeet? Jutuistanne päätellen tasa-arvoinen avioliittolaki tuli teille täytenä yllätyksenä, vaikka Jumalan avulla tulevaisuuteen näkevässä uskonyhteisössä moisen luulisi olevan mahdotonta.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tästä Räyhiksen kommentista tulee mieleen, että miksi uskovaiset sitten eivät tajuneet ajan merkkejä ja jo 40 vuoden ajan kehitelleet kansanliikettä avioliiton säilyttämiseksi ennallaan? Eikö keskuudessanne ollut ainuttakaan oikeaa profeettaa, joka olisi nähnyt lähitulevaisuuden tarpeet? Jutuistanne päätellen tasa-arvoinen avioliittolaki tuli teille täytenä yllätyksenä, vaikka Jumalan avulla tulevaisuuteen näkevässä uskonyhteisössä moisen luulisi olevan mahdotonta.

        Täsmällisimmät profetioiden tulkinnat onnistuu parhaiten jälkikäteen.
        ps aa-kerho voisi keskittyä nyt translain muutoksen vastustamiseen, mutta ne taitaa odottaa omaa h-hetkeään eli sitä, että eduskunta tekee siitä ensin päätöksen


      • qwertyilija kirjoitti:

        Täsmällisimmät profetioiden tulkinnat onnistuu parhaiten jälkikäteen.
        ps aa-kerho voisi keskittyä nyt translain muutoksen vastustamiseen, mutta ne taitaa odottaa omaa h-hetkeään eli sitä, että eduskunta tekee siitä ensin päätöksen

        Pyhä henki mahtaa saada makeat naurut kiihkouskovaisten vedättämisestä. Ja joka vedätykseen ne narahtaa. Aina.


      • komea.voitto
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Pyhä henki mahtaa saada makeat naurut kiihkouskovaisten vedättämisestä. Ja joka vedätykseen ne narahtaa. Aina.

        Sinua ja kaltaisiaan katsellessaan Hän varmasti itkee :(


      • komea.voitto kirjoitti:

        Sinua ja kaltaisiaan katsellessaan Hän varmasti itkee :(

        Mitä ovat nuo Pyhän hengen kaltaiset, joita katsellessaan Pyhis itkee? Helluntailaisiako?


    • pekuako.nyppii

      Ole huoleti paikalla oli väkeä runsaasti mutta kuvassa ei näy Aa-telttaakaan jolla tapahtuma oli. Kas kun Narinkkatori on iso alue. Eikös olekin komea panderoli?

      • Mikä on panderoli? Jokin pandemian hoidossa käytettävä öljykö?


    • Aito avioliitto ry ei saanut Tampereen Flash mob-tilaisuuteen ainuttakaan ihmistä.

      Aamulehden klipissä kymmekunta aktivistia levittää lipun, eikä kukaan pysähdy ihmettelemään, no joku sentään ajelee fillarilla lipun yli.
      http://m.aamulehti.fi/pirkanmaa/video-flash-mob-levitti-kankaan-aidon-avioliiton-puolesta?v=1#

      Muutama aktivisti vastauksissaan antaa kuvaa, että olisi ollut kyse massatapahtumasta, mutta vastauksista näkyy vaisuus, eli ei itsekään enää usko siihen mitä sanoo.

      Ehkäpä jotkut tajusivat itse ajatella, ettei niissä sadoissa tilaisuuksissa tullut seuraamaan oikeastaan ainuttakaan ihmistä, kun omia aktivisteja ei lasketa.

      Lopun helsinki-kiertueellakaan ei kai ketään AA:n asia pysäyttänyt, kun kuvissa ei näy kuin muutamia aktiiveja AA-paidoissaan.
      AA väitti myös Ben Zyskowiczin olevan myös kiertueella, mutta ei vaan ollut.

      • >AA väitti myös Ben Zyskowiczin olevan myös kiertueella, mutta ei vaan ollut.
        Harvoinhan juutalaiset antisemiittien tukemien järjestöjen tilaisuuksiin osallistuvat.


      • ruttu.rähisee
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >AA väitti myös Ben Zyskowiczin olevan myös kiertueella, mutta ei vaan ollut.
        Harvoinhan juutalaiset antisemiittien tukemien järjestöjen tilaisuuksiin osallistuvat.

        Tässä Patmoksen juutalaistyöstä. Edes sinä paukapää et saa siitä antisemistismiä muuta kuin sairaassa päässäsi.
        Juutalaistyö:

        Seurakunta-, kirjallisuus- ja humanitaarinen työ uusien maahanmuuttajien (Venäjän ja IVY-maiden juutalaisten) keskuudessa. Armon ja Totuuden seurakuntatyö. Bead Chaim - elämän puolesta työ nuorten naisten keskuudessa. Suomalaislähetit.Kummiapu kehitysvammaisten lasten Lieman -koulussa Ramlessa.Punaista ristiä vastaavan Magen David Adom -järjestön tukeminen, ambulanssi-, väline- ja työtukiohjelmineen. Klinikkarakennusprojektit. Veripankit. Exodusapu: Maahanmuuttajien kustannusten kattaminen (ajankohtaisia lentoja Etiopiasta, Irakista ja Argentiinasta, Georgiasta) Keren Hayesod -järjestön kautta. Vähäosaisten perheiden ruokinta-apu King of Kings -seurakunnan kautta.

        ps. eikös se sinun sairasnuppisi ole kääntänyt Aa-yhdistys = Patmos


      • ruttu.rähisee kirjoitti:

        Tässä Patmoksen juutalaistyöstä. Edes sinä paukapää et saa siitä antisemistismiä muuta kuin sairaassa päässäsi.
        Juutalaistyö:

        Seurakunta-, kirjallisuus- ja humanitaarinen työ uusien maahanmuuttajien (Venäjän ja IVY-maiden juutalaisten) keskuudessa. Armon ja Totuuden seurakuntatyö. Bead Chaim - elämän puolesta työ nuorten naisten keskuudessa. Suomalaislähetit.Kummiapu kehitysvammaisten lasten Lieman -koulussa Ramlessa.Punaista ristiä vastaavan Magen David Adom -järjestön tukeminen, ambulanssi-, väline- ja työtukiohjelmineen. Klinikkarakennusprojektit. Veripankit. Exodusapu: Maahanmuuttajien kustannusten kattaminen (ajankohtaisia lentoja Etiopiasta, Irakista ja Argentiinasta, Georgiasta) Keren Hayesod -järjestön kautta. Vähäosaisten perheiden ruokinta-apu King of Kings -seurakunnan kautta.

        ps. eikös se sinun sairasnuppisi ole kääntänyt Aa-yhdistys = Patmos

        Yritit taas siirtää maalia mieleiseesi paikkaan. Puhe oli siitä, että antisemitistit tukivat Patmosta kannattamalla sen aa-aloitetta. Ymmärrä että aihe on erittäin kiusallinen ja tulee vielä kiusallisempi olemaan tuossa vähän myöhemmin, kun Patmos ikään kuin hyväksyi Mm:n olemalla hiljaa koko asiasta.


      • ruttu.rähisee kirjoitti:

        Tässä Patmoksen juutalaistyöstä. Edes sinä paukapää et saa siitä antisemistismiä muuta kuin sairaassa päässäsi.
        Juutalaistyö:

        Seurakunta-, kirjallisuus- ja humanitaarinen työ uusien maahanmuuttajien (Venäjän ja IVY-maiden juutalaisten) keskuudessa. Armon ja Totuuden seurakuntatyö. Bead Chaim - elämän puolesta työ nuorten naisten keskuudessa. Suomalaislähetit.Kummiapu kehitysvammaisten lasten Lieman -koulussa Ramlessa.Punaista ristiä vastaavan Magen David Adom -järjestön tukeminen, ambulanssi-, väline- ja työtukiohjelmineen. Klinikkarakennusprojektit. Veripankit. Exodusapu: Maahanmuuttajien kustannusten kattaminen (ajankohtaisia lentoja Etiopiasta, Irakista ja Argentiinasta, Georgiasta) Keren Hayesod -järjestön kautta. Vähäosaisten perheiden ruokinta-apu King of Kings -seurakunnan kautta.

        ps. eikös se sinun sairasnuppisi ole kääntänyt Aa-yhdistys = Patmos

        Käänsit asian päälaelleen

        RepeRuutukallio sanoo, ettei juutalaiset ole lähteneet kristillisten juttuihin. Ja sinä sanot, että Patmos tekee työtä juutalaisten hyväksi. Sehän on eri asia tyystin. Homma toimii vain toiseen suuntaan.


      • ruttu.rähisee
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Yritit taas siirtää maalia mieleiseesi paikkaan. Puhe oli siitä, että antisemitistit tukivat Patmosta kannattamalla sen aa-aloitetta. Ymmärrä että aihe on erittäin kiusallinen ja tulee vielä kiusallisempi olemaan tuossa vähän myöhemmin, kun Patmos ikään kuin hyväksyi Mm:n olemalla hiljaa koko asiasta.

        Ei siinä ole yhtään mitään kiusallista. Jokaisella suomalaisella on oikeus kannattaa mitä kansalaisaloitetta haluaa. Olikos sitten tahdon2013 kannattanut joukko joku HOMOgeeninen joukko? (olipa hauskasti sanottu :D )


    • >> AA ei synnyttänyt kansanliikettä <<
      Ei niin, mutta miksi?
      No, aa-yhdistyksen ainoa tavoite oli ihmisoikeuksien vähentäminen, pohjana ääri-konservatiivinen kristinusko, vaikuttamiskeinona propaganda ja sen ainoat liittolaiset oli magneettimedia ja uusnatsit.
      Tuolta pohjalta ei syntynyt kansanliikettä.... Onneksi ei syntynyt!

      • keskustelujatkuu

        Ja höpö höpö. Avioliitto ei ole joka miehen, vaan sillä on tietty tarkoitus. Siksi se ei ole mikään tasa-arvo eikä ihmisoikeus kysymys.
        Eihän kukaan vaadi tasa-arvoa sillekään että miehet saisivat synnyttää.


      • keskustelujatkuu kirjoitti:

        Ja höpö höpö. Avioliitto ei ole joka miehen, vaan sillä on tietty tarkoitus. Siksi se ei ole mikään tasa-arvo eikä ihmisoikeus kysymys.
        Eihän kukaan vaadi tasa-arvoa sillekään että miehet saisivat synnyttää.

        >> keskustelujatkuu <<
        Mikä ihmeen keskustelu? Käyttekö te aa-yhdistyksen kannattajat tai -vetäjät jotain debattia päättäjien kanssa. Jos käytte, niin kenen kanssa?


      • Näkyyhän tuo jatkuvan, ainakin aidon avioliiton vstustajien toimesta tälläkin foorumilla. Eikös tämäkin ole pekun aloitus.


      • keskustelujatkuu kirjoitti:

        Ja höpö höpö. Avioliitto ei ole joka miehen, vaan sillä on tietty tarkoitus. Siksi se ei ole mikään tasa-arvo eikä ihmisoikeus kysymys.
        Eihän kukaan vaadi tasa-arvoa sillekään että miehet saisivat synnyttää.

        >Avioliitto ei ole joka miehen, vaan sillä on tietty tarkoitus.
        Niin on: virallistaa kahden aikuisen välinen parisuhde laissa määritellyin juridisin seuraamuksin.


      • evita- kirjoitti:

        Näkyyhän tuo jatkuvan, ainakin aidon avioliiton vstustajien toimesta tälläkin foorumilla. Eikös tämäkin ole pekun aloitus.

        Oletin tuon "keskustelujatkuu"-nimimerkin tarkoittavan, että jatkuisi jokin yhteiskunnallisesti tärkeä keskustelu, joka saattaisi johtaa jopa tasa-arvoisen avioliittolain kaatamiseen. Sellainen päätös tehtäisiin eduskunnassa eikä täällä. Mutta sellaista keskustelua ei käydä, koska laki on jo päätetty.


      • evita- kirjoitti:

        Näkyyhän tuo jatkuvan, ainakin aidon avioliiton vstustajien toimesta tälläkin foorumilla. Eikös tämäkin ole pekun aloitus.

        >Eikös tämäkin ole pekun aloitus.
        Kyllä on, ja sisällöltään huomattavasti paremmin keskustelupalstojen idean mukainen kuin vaikkapa ne lukemattomat aiemmat aloitukset, joiden ainoa todellinen sisältö oli linkki aa-aloitteeseen sen allekirjoitusta varten.


      • avioliitollaonmerkitystä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Avioliitto ei ole joka miehen, vaan sillä on tietty tarkoitus.
        Niin on: virallistaa kahden aikuisen välinen parisuhde laissa määritellyin juridisin seuraamuksin.

        "Avioliiton tarkoituksena on perheen perustaminen siihen kuuluvien yhteiseksi parhaaksi sekä yhteiskunnan säilymiseksi. Avioliitto on tarkoitettu pysyväksi, jotta perheen jäsenet voisivat yhdessä luoda onnellisen kodin". Siinä avioliiton tarkoitus pähkinän kuoressa

        Tästä löytyy myös sen alkuperäisestä tarkoituksesta asiaa.
        http://www.helsinki.fi/teol/pro/ihminen/lahteet/lahteet2-3.html


      • qwertyilija kirjoitti:

        Oletin tuon "keskustelujatkuu"-nimimerkin tarkoittavan, että jatkuisi jokin yhteiskunnallisesti tärkeä keskustelu, joka saattaisi johtaa jopa tasa-arvoisen avioliittolain kaatamiseen. Sellainen päätös tehtäisiin eduskunnassa eikä täällä. Mutta sellaista keskustelua ei käydä, koska laki on jo päätetty.

        >Mutta sellaista keskustelua ei käydä, koska laki on jo päätetty.
        Keskustelua tietysti voitaisiin silti käydä, mutta mistään sellaista ei löydy. Näitä s24-jankkauksia tai joidenkin blogien perässä käytyjä kinaamisia tuskin voi parhaalla tahdollakaan kutsua huomattavaksi yhteiskunnalliseksi debatiksi.
        Toki Räyhis voi keskustelulla tarkoittaa vain sitä, kun kolme patmoslaista "keskustelee" TV7:ssä – ja luultavasti tarkoittaakin.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Oletin tuon "keskustelujatkuu"-nimimerkin tarkoittavan, että jatkuisi jokin yhteiskunnallisesti tärkeä keskustelu, joka saattaisi johtaa jopa tasa-arvoisen avioliittolain kaatamiseen. Sellainen päätös tehtäisiin eduskunnassa eikä täällä. Mutta sellaista keskustelua ei käydä, koska laki on jo päätetty.

        Sanoin vain siksi kun tuossa toisessa keskustelussa valitettiin sitä, kun tämä keskustelu jatkuu, vaikka Aa:n vastustajat toivoivat sen loppumista. Itse kuitenkin näyttävät aloittavan uusia ketjuja.


      • avioliitollaonmerkitystä kirjoitti:

        "Avioliiton tarkoituksena on perheen perustaminen siihen kuuluvien yhteiseksi parhaaksi sekä yhteiskunnan säilymiseksi. Avioliitto on tarkoitettu pysyväksi, jotta perheen jäsenet voisivat yhdessä luoda onnellisen kodin". Siinä avioliiton tarkoitus pähkinän kuoressa

        Tästä löytyy myös sen alkuperäisestä tarkoituksesta asiaa.
        http://www.helsinki.fi/teol/pro/ihminen/lahteet/lahteet2-3.html

        Kiitos vain, mutta lain mukaan asia on siten kuin (lyhyesti) sanoin. Uskonnolliset käsitykset avioliitosta ovat sivistyksen kannalta hyviä tietää, mutta yleistä merkitystä niillä ei enää ole.


      • keskustelujatkuu kirjoitti:

        Ja höpö höpö. Avioliitto ei ole joka miehen, vaan sillä on tietty tarkoitus. Siksi se ei ole mikään tasa-arvo eikä ihmisoikeus kysymys.
        Eihän kukaan vaadi tasa-arvoa sillekään että miehet saisivat synnyttää.

        >> Avioliitto ei ole joka miehen[oikeus], vaan sillä on tietty tarkoitus. <<
        Monelle konservatiiviselle uskovalle ja ilmeisesti valtaosalle aa-yhdistyksen kannattajista avioliitolla on jokin Jumalansa antama merkitys. Ok.
        Koko aa-projetin pääongelma oli kuitenkin se, että tuota uskonnollista päämotiivia ei sanottu ääneen, vaan seli-seli-seliteltiin jotain lapsen oikeuksista ja perinteistä.
        Avioliiton sisältöön on vaikutettu vuosikymmenien aikana monta kertaa, esim rikoslain ym kautta eikä meillä ole enää aikoihin ollut vaikkapa aviopuolisoiden yhteisverotusta.
        "Erillisverotukseen siirryttiin ansiotulojen osalta vuonna 1976, pääomatulojen osalta vuonna 1990 ja varallisuusverotuksen osalta vasta vuonna 1995."
        Nyt avioliittolain sisältöä on taas kerran muutettu ja uusi laki astuu voimaan 1.3.2017.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Mutta sellaista keskustelua ei käydä, koska laki on jo päätetty.
        Keskustelua tietysti voitaisiin silti käydä, mutta mistään sellaista ei löydy. Näitä s24-jankkauksia tai joidenkin blogien perässä käytyjä kinaamisia tuskin voi parhaalla tahdollakaan kutsua huomattavaksi yhteiskunnalliseksi debatiksi.
        Toki Räyhis voi keskustelulla tarkoittaa vain sitä, kun kolme patmoslaista "keskustelee" TV7:ssä – ja luultavasti tarkoittaakin.

        >> Keskustelua tietysti voitaisiin silti käydä, mutta mistään sellaista ei löydy. <<
        Se keskustelu lopahti kun eduskunta sanoi Tahdon.
        >> Näitä s24-jankkauksia tai joidenkin blogien perässä käytyjä kinaamisia tuskin voi parhaalla tahdollakaan kutsua huomattavaksi yhteiskunnalliseksi debatiksi. <<
        Joo, en minäkään väittäisi osallistuneeni "huomattavaan yhteiskunnalliseen debattiin" vaan lähinnä somekinasteluun.
        >> Räyhis voi keskustelulla tarkoittaa vain sitä, kun kolme patmoslaista "keskustelee" TV7:ssä – ja luultavasti tarkoittaakin. <<
        Siitä varmaankin oli kyse ja siellä Patmoksen studiossa vallitsee yleensä lähes rikkumaton yksituumaisuus, katsojia myöten.


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Avioliitto ei ole joka miehen[oikeus], vaan sillä on tietty tarkoitus. <<
        Monelle konservatiiviselle uskovalle ja ilmeisesti valtaosalle aa-yhdistyksen kannattajista avioliitolla on jokin Jumalansa antama merkitys. Ok.
        Koko aa-projetin pääongelma oli kuitenkin se, että tuota uskonnollista päämotiivia ei sanottu ääneen, vaan seli-seli-seliteltiin jotain lapsen oikeuksista ja perinteistä.
        Avioliiton sisältöön on vaikutettu vuosikymmenien aikana monta kertaa, esim rikoslain ym kautta eikä meillä ole enää aikoihin ollut vaikkapa aviopuolisoiden yhteisverotusta.
        "Erillisverotukseen siirryttiin ansiotulojen osalta vuonna 1976, pääomatulojen osalta vuonna 1990 ja varallisuusverotuksen osalta vasta vuonna 1995."
        Nyt avioliittolain sisältöä on taas kerran muutettu ja uusi laki astuu voimaan 1.3.2017.

        Kyllä sillä avioliitolla on ihan virallinenkin tarkoitus;
        "Avioliiton tarkoituksena on perheen perustaminen siihen kuuluvien yhteiseksi parhaaksi sekä yhteiskunnan säilymiseksi. Avioliitto on tarkoitettu pysyväksi, jotta perheen jäsenet voisivat yhdessä luoda onnellisen kodin".


      • evita- kirjoitti:

        Kyllä sillä avioliitolla on ihan virallinenkin tarkoitus;
        "Avioliiton tarkoituksena on perheen perustaminen siihen kuuluvien yhteiseksi parhaaksi sekä yhteiskunnan säilymiseksi. Avioliitto on tarkoitettu pysyväksi, jotta perheen jäsenet voisivat yhdessä luoda onnellisen kodin".

        Totta, mutta ei tuossa sanottu puolisoiden sukupuolesta eikä lasten tekemisestä mitään. Eli soveltuu jatkossakin käytettäväksi.


      • rautalangasta

        Mitenkähän se perhe perustetaan ja kuinkahan se yhteiskunnan jatkuvuus säilyy.


      • rautalangasta kirjoitti:

        Mitenkähän se perhe perustetaan ja kuinkahan se yhteiskunnan jatkuvuus säilyy.

        Maahanmuuton avulla?


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Keskustelua tietysti voitaisiin silti käydä, mutta mistään sellaista ei löydy. <<
        Se keskustelu lopahti kun eduskunta sanoi Tahdon.
        >> Näitä s24-jankkauksia tai joidenkin blogien perässä käytyjä kinaamisia tuskin voi parhaalla tahdollakaan kutsua huomattavaksi yhteiskunnalliseksi debatiksi. <<
        Joo, en minäkään väittäisi osallistuneeni "huomattavaan yhteiskunnalliseen debattiin" vaan lähinnä somekinasteluun.
        >> Räyhis voi keskustelulla tarkoittaa vain sitä, kun kolme patmoslaista "keskustelee" TV7:ssä – ja luultavasti tarkoittaakin. <<
        Siitä varmaankin oli kyse ja siellä Patmoksen studiossa vallitsee yleensä lähes rikkumaton yksituumaisuus, katsojia myöten.

        >Patmoksen studiossa vallitsee yleensä lähes rikkumaton yksituumaisuus, katsojia myöten.
        Lahkouskovaisuuden parhaat perinteethän sitä edellyttävät. Ilmankos ovat tämän nykyajan kanssa niin hukassa, että jo varmaan tuhat kertaa on mennyt rikki kun aa-kerholaiset ovat käskeneet heitä kritisoineita poistumaan näiltä (jostain käsittämättömästä syystä omikseen kuvittelemiltaan) palstoilta.


      • lahkolainen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Patmoksen studiossa vallitsee yleensä lähes rikkumaton yksituumaisuus, katsojia myöten.
        Lahkouskovaisuuden parhaat perinteethän sitä edellyttävät. Ilmankos ovat tämän nykyajan kanssa niin hukassa, että jo varmaan tuhat kertaa on mennyt rikki kun aa-kerholaiset ovat käskeneet heitä kritisoineita poistumaan näiltä (jostain käsittämättömästä syystä omikseen kuvittelemiltaan) palstoilta.

        Hienoa, että Patmos on yhtenäinen eikä repaleinen ja riitainen kuten evl.kirkko :D
        Eikös yleensä yhteisöjä tulekin yhdistää samat arvot?


      • lahkolainen kirjoitti:

        Hienoa, että Patmos on yhtenäinen eikä repaleinen ja riitainen kuten evl.kirkko :D
        Eikös yleensä yhteisöjä tulekin yhdistää samat arvot?

        Kirkon piirissä vallitsee jäsenten sanan ja mielipiteiden vapaus. Mites on Patmoksen laita? Niinpä.


      • avioliitollaonmerkitystä kirjoitti:

        "Avioliiton tarkoituksena on perheen perustaminen siihen kuuluvien yhteiseksi parhaaksi sekä yhteiskunnan säilymiseksi. Avioliitto on tarkoitettu pysyväksi, jotta perheen jäsenet voisivat yhdessä luoda onnellisen kodin". Siinä avioliiton tarkoitus pähkinän kuoressa

        Tästä löytyy myös sen alkuperäisestä tarkoituksesta asiaa.
        http://www.helsinki.fi/teol/pro/ihminen/lahteet/lahteet2-3.html

        Ja kuitenkin on myös lapsettomia perheitä ja silti nekin ovat avioliittoja. Näin avioliitto käytännössä. Lain edessä ei ole velvoitetta tehdä lapsia.


      • lahkolainen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kirkon piirissä vallitsee jäsenten sanan ja mielipiteiden vapaus. Mites on Patmoksen laita? Niinpä.

        Jokainen voi sanoa mitä haluaa mutta miksi olla yhteisössä jonka arvoja ei allekirjoita? Kirkon ainoa tavoite on kerätä varorahoja jäseniltään.
        Luulisitko Arhinmäen viihtyvän persuissa?


      • lahkolainen kirjoitti:

        Jokainen voi sanoa mitä haluaa mutta miksi olla yhteisössä jonka arvoja ei allekirjoita? Kirkon ainoa tavoite on kerätä varorahoja jäseniltään.
        Luulisitko Arhinmäen viihtyvän persuissa?

        >Jokainen voi sanoa mitä haluaa mutta miksi olla yhteisössä jonka arvoja ei allekirjoita?
        Tuota kysyt minulta aivan turhaan, sillä erosin kirkosta jo neljännesvuosisata sitten, koska en allekirjoittanut sen arvoja. Nykyään toki allekirjoittaisin enemmän kuin silloin, mutta en riittävästi liittyäkseni takaisin, sillä agnostismini ei ole kuluneena aikana hävinnyt mihinkään.


      • lahkolainen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Jokainen voi sanoa mitä haluaa mutta miksi olla yhteisössä jonka arvoja ei allekirjoita?
        Tuota kysyt minulta aivan turhaan, sillä erosin kirkosta jo neljännesvuosisata sitten, koska en allekirjoittanut sen arvoja. Nykyään toki allekirjoittaisin enemmän kuin silloin, mutta en riittävästi liittyäkseni takaisin, sillä agnostismini ei ole kuluneena aikana hävinnyt mihinkään.

        Kunpa vastaisit/olisit vastaamatta kaikkeen muuhunkin mikä ei kosketa sinua!


      • lahkolainen kirjoitti:

        Kunpa vastaisit/olisit vastaamatta kaikkeen muuhunkin mikä ei kosketa sinua!

        Jos aa-kerholaiset eivät puuttuisi asiaan joka ei heille kuulu (kuten toisten ihmisten avioliitot), joiltakin palstoilta puuttuisi melkein puolet viimeksi kuluneen puolen vuoden viesteistä.


      • lahkolainen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos aa-kerholaiset eivät puuttuisi asiaan joka ei heille kuulu (kuten toisten ihmisten avioliitot), joiltakin palstoilta puuttuisi melkein puolet viimeksi kuluneen puolen vuoden viesteistä.

        Avioliittolaki on asia joka kuuluu ihan jokaiselle suomalaiselle.


      • lahkolainen kirjoitti:

        Avioliittolaki on asia joka kuuluu ihan jokaiselle suomalaiselle.

        No ei toki niillle, jotka eivät ole avioituneet tai aio avioitua.
        Mutta eikö olekin mukavaa, että kohta se kuuluu konkreettisestikin entistä useammalle.


      • lahkolainen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        No ei toki niillle, jotka eivät ole avioituneet tai aio avioitua.
        Mutta eikö olekin mukavaa, että kohta se kuuluu konkreettisestikin entistä useammalle.

        Kyllä se kuuluu kaikille jos se on Suomen lakiin kirjattu. Ei homojen kombinaatiot mitään avioliittoja ole vaikka ne siksi nimettäsiinkin. Mutta teemme kaikkemme, että homoille riittäisi lupauksiensa mukaisesti parisuhde jonka saivat sillä perusteella, etteivät vaadi muuta.
        Itsensä pettämistä on homojen avisvouhkaus eikä heidän itsetuntonsa sillä nouse. Tulevat aina olemaan vajaita heteroihin verrattuan kaikissa syhteissaan.


      • lahkolainen kirjoitti:

        Kyllä se kuuluu kaikille jos se on Suomen lakiin kirjattu. Ei homojen kombinaatiot mitään avioliittoja ole vaikka ne siksi nimettäsiinkin. Mutta teemme kaikkemme, että homoille riittäisi lupauksiensa mukaisesti parisuhde jonka saivat sillä perusteella, etteivät vaadi muuta.
        Itsensä pettämistä on homojen avisvouhkaus eikä heidän itsetuntonsa sillä nouse. Tulevat aina olemaan vajaita heteroihin verrattuan kaikissa syhteissaan.

        >Ei homojen kombinaatiot mitään avioliittoja ole vaikka ne siksi nimettäsiinkin.
        Jaahas, vai niin ja sillä lailla. Kukahan teiltä meinaa tulla asiasta kysymään?
        >Mutta teemme kaikkemme, että homoille riittäisi lupauksiensa mukaisesti parisuhde jonka saivat sillä perusteella, etteivät vaadi muuta.
        Olisi kiinnostavaa nähdä faktaa tuosta lupauksesta ja sen antajistaä. Sitä tuskin löytyy, eikä tässä enää tarvitsekaan mitään vaatia, kun asia on jo ratki.
        >Tulevat aina olemaan vajaita heteroihin verrattuan kaikissa syhteissaan.
        Tätä olisi voitu korostaa aa-aloitteen perusteluissakin, mutta jostain syystä se jäi pois.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ei homojen kombinaatiot mitään avioliittoja ole vaikka ne siksi nimettäsiinkin.
        Jaahas, vai niin ja sillä lailla. Kukahan teiltä meinaa tulla asiasta kysymään?
        >Mutta teemme kaikkemme, että homoille riittäisi lupauksiensa mukaisesti parisuhde jonka saivat sillä perusteella, etteivät vaadi muuta.
        Olisi kiinnostavaa nähdä faktaa tuosta lupauksesta ja sen antajistaä. Sitä tuskin löytyy, eikä tässä enää tarvitsekaan mitään vaatia, kun asia on jo ratki.
        >Tulevat aina olemaan vajaita heteroihin verrattuan kaikissa syhteissaan.
        Tätä olisi voitu korostaa aa-aloitteen perusteluissakin, mutta jostain syystä se jäi pois.

        >antajistaä
        Po. antajista. Tämä "tietylle taholle" oikaistuna.


      • lahkolainen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ei homojen kombinaatiot mitään avioliittoja ole vaikka ne siksi nimettäsiinkin.
        Jaahas, vai niin ja sillä lailla. Kukahan teiltä meinaa tulla asiasta kysymään?
        >Mutta teemme kaikkemme, että homoille riittäisi lupauksiensa mukaisesti parisuhde jonka saivat sillä perusteella, etteivät vaadi muuta.
        Olisi kiinnostavaa nähdä faktaa tuosta lupauksesta ja sen antajistaä. Sitä tuskin löytyy, eikä tässä enää tarvitsekaan mitään vaatia, kun asia on jo ratki.
        >Tulevat aina olemaan vajaita heteroihin verrattuan kaikissa syhteissaan.
        Tätä olisi voitu korostaa aa-aloitteen perusteluissakin, mutta jostain syystä se jäi pois.

        Eikös reetukka seuraa politiikkaa? 2011 kun homot saivat rekisteröidyn parisuhteen he itse sanoivat vihreiden suulla, että se riittää.


      • lahkolainen kirjoitti:

        Eikös reetukka seuraa politiikkaa? 2011 kun homot saivat rekisteröidyn parisuhteen he itse sanoivat vihreiden suulla, että se riittää.

        Niin niin, ja todistapa tuo nyt sitten asianmukaisin lähtein, kiitos.
        Todellakaan en ollut kovin kiinnostunut parisuhdelain säätämisestä enkä uutisointia siitä kovin tarkkaan seurannut, kun en kuulu homovähemmistöön.
        Nyt kun olen tajunnut kuinka fanaattisesti eräs toinen vähemmistö homoja kammoaa, seuraamisen tilanne on ihan toinen.:)
        Voin auttaa sen verran, että todisteita väitteellesi ei kannata etsiä vuodelta 2011 vaan 2001, jolloin parisuhdelaki oikeasti tuli voimaan.


      • lahkolainen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Niin niin, ja todistapa tuo nyt sitten asianmukaisin lähtein, kiitos.
        Todellakaan en ollut kovin kiinnostunut parisuhdelain säätämisestä enkä uutisointia siitä kovin tarkkaan seurannut, kun en kuulu homovähemmistöön.
        Nyt kun olen tajunnut kuinka fanaattisesti eräs toinen vähemmistö homoja kammoaa, seuraamisen tilanne on ihan toinen.:)
        Voin auttaa sen verran, että todisteita väitteellesi ei kannata etsiä vuodelta 2011 vaan 2001, jolloin parisuhdelaki oikeasti tuli voimaan.

        No, sittenhän löydät itsekin niin ei tarvitse kysellä.


      • lahkolainen kirjoitti:

        No, sittenhän löydät itsekin niin ei tarvitse kysellä.

        Totta! Ikävä kyllä en kuitenkaan löytänyt, ja kun et sinäkään löytänyt, olet siis valehtelija (yllättyikö joku?). Thanx.


      • lahkolainen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Totta! Ikävä kyllä en kuitenkaan löytänyt, ja kun et sinäkään löytänyt, olet siis valehtelija (yllättyikö joku?). Thanx.

        Yritäs uudelleen äläkä omia tapojasi tyrkytä muille!


      • lahkolainen kirjoitti:

        Yritäs uudelleen äläkä omia tapojasi tyrkytä muille!

        Näin ovat sanoneet, ja muistaakseni SETA taisi sanoa, että tämä on tarpeeksi.

        Mutta maailma muuttui nopeammin kuin arvattiin, Suomi joutui Pohjoismaiden häpeätahraksi. Piti tehdä uusi tilannearvio, ja 12 vuotta myöhemmin tehtiin Tahdon2103 kansalaisaloite.

        Katsokaa: Perussuomalaisetkin ovat joutuneet perumaan kaikki lupauksensa muuttuneessa tilanteessa.


    • flashaten

      Mainiota, Aa ry on jäänyt muutamien palstalla kirjoittelevien ateistien kenkiin kiveksi hiertämään.

      Vaikka suurin osa jutustasi onkin taas todellisuuden vääristelyä, kuten aiemminkin (mm. raukkaparka itkijä-mies, jota kiusattiin). Nytkin puhut sekavia yhdistyksestä, joka on toiminut Suomessa 67 vuotta ja joka luultavasti lopahtaa! Hah varmasti toimii vielä edelleenkin hamaan tulevaisuuteen vahvana.

      Siellä pohjoisessa ei näistä etelän kommervenkeista näemmä tiedetä. Flash mob on ns. äkkiryhmä, jota ei ole mainostettu etukäteen suurelle yleisölle vaan tekijät kokoontuvat johonkin paikkaan ja ohikulkijat ovat tapahtumaan osallistujia/näkijöitä. Kun kansanliikkeeksi nimetty organisaatio järjestää flash mobin, ei se tarkoita, että paikalle rientää kaikki kansanliikettä kannattavat!

      Valehtelet taas tyypilliseen tapaasi. Tampereella on pysähtynyt ohikulkijoita katsomaan, niin oli myös Narinkkatorilla ja niitä oli varmasti Tuomiokirkollakin, mutta eivät vaan näy kuvassa. Ihmiset eivät Senaatintorilla nyt yleensä majaile eikä liiku kun on katuja ympärillä, joilla liikkua. Narinkkatori on yleensä aika hiljainen. Jos olisi menty ruuhka-aikaan Rautatieasemalle, taatusti olisi katsojia, mutta sinnepä ei mahtuisi tuollaista bandista levittämään ja ihmisten kiusaamistahan se olisi ja bandis olisi likainen kun ihmiset ylikävelisivät kun ei olisi tilaa liikkua.

      Flash mobit tehdään tavarataloissa, asemilla, paikoissa, joissa on normaalisti runsaasti ihmisiä. Onpa jopa kirjastossakin esiinnytty, laulu on swahilinkielinen gospel Wana baraka:

      https://www.youtube.com/watch?v=qwLlFKaX-ms

      Flash mob Helsingin rautatieasemalla:

      https://www.youtube.com/watch?v=jaKko3VGAnY

      Flas mob esitetään ja lähdetään pois, ei se ole mikään kansankokous.

      "Itse olen huomannut, että AA:n kannattajat vähenevät tälläkin palstalla koko ajan ja pinna heillä on kiristynyt samaan tahtiin."

      Heh, syynä on enemmänkin palstan tason luisuminen luokattoman huonoon jamaan pelkäksi maailman.meoa palstaksi. Vahvana täällä ollaan vaikkei jatkuvasti olla kirjoittamassa Aa-yhdistyksestä. Toisin kuin teikäläinen. Eihän kukaan kirjoittele Tahdon-kampanjasta samalla lailla jatkuvasti mollaten kuin sinä & ateistikumppanisi...

      • Voisitte käyttää tilaisuuksissanne riistakameraa. Se ottaa kuvaa aina kun näkyy liikettä.
        >Eihän kukaan kirjoittele Tahdon-kampanjasta samalla lailla jatkuvasti mollaten kuin sinä & ateistikumppanisi...
        Aikoja sitten päättyneestä ja tavoitteeseensa päässeestä kampanjasta ei ylipäätään ole enää paljon kirjoittelemista muilla kuin historioitsijoilla.


    • Onko aa-yhdistys pistänyt lopullisesti pillit pussiin, kun niiden nettisivuja ei enää löydy? Sieltä tulee vain: "Error establishing a database connection".

      • lesbon.enolle

        Löytyyhän. Mitä haluaisit tietää?


      • hyvä.Aito.avioliitto

      • hyvä.Aito.avioliitto kirjoitti:

        Tästä saat tietoa
        https://www.facebook.com/avioliitto

        Mutta niiden kotisivut on ilmeisesti suljettu eli nämä:
        www.aitoavioliitto.fi
        Nuo facebook-sivut on turhan sekavat tiedonlähteeksi.


      • hyvä.Aito.avioliitto
        qwertyilija kirjoitti:

        Mutta niiden kotisivut on ilmeisesti suljettu eli nämä:
        www.aitoavioliitto.fi
        Nuo facebook-sivut on turhan sekavat tiedonlähteeksi.

        Mitä tietoa sieltä haluaisit? Sivuja päivitetään.


    • EiMikäänKansanliike

      Ei syntynyt aa-kerhon liepeille juu kansanliikettä eikä yritystukijoita ollut. Ainoat kampanjaan reagoineet yritykset jatkuvaan mölyämiseen kyllästyneinä liputtivat sateenkaarilipuin. Tahdon kampanjalla yritys- ja yhteisötukijoitakin oli kymmeniä, mm. Microsoft.

      • tästä.jatketaan

        Ei lakeja säädetä liputtamalla tai yritysten tuilla.
        yli 100 000 suomalaista sanoi selvän kantansa vaikka asian kansalaisten tietoon saattamisesta media ja muut homottajat tekivät parhaansa.
        Ensimmäinen tavoite on saavutettu :D


      • SatojaTukijoita

        Yritys- ja yhteisötukijoita oli itseasiassa satoja, marraskuussa 2014 ylitettiin 700 raja ( http://www.hs.fi/politiikka/a1416971902080 ) ja mukana oli lukuisia suuria yrityksiä ja yhteisöjä kuten Elisa, Sonera, Finlayson, Diakonissalaitos, Finnmatkat, Lemminkäinen... Lista on hyvin pitkä.

        Surkuhuoaisaa aa-kerhoa ei tainnutasettua tukemaan yksikään yritys tai yhteisö uskonnollisia yhteisöjä lukuunottamatta?


      • Ihailen.heitä
        SatojaTukijoita kirjoitti:

        Yritys- ja yhteisötukijoita oli itseasiassa satoja, marraskuussa 2014 ylitettiin 700 raja ( http://www.hs.fi/politiikka/a1416971902080 ) ja mukana oli lukuisia suuria yrityksiä ja yhteisöjä kuten Elisa, Sonera, Finlayson, Diakonissalaitos, Finnmatkat, Lemminkäinen... Lista on hyvin pitkä.

        Surkuhuoaisaa aa-kerhoa ei tainnutasettua tukemaan yksikään yritys tai yhteisö uskonnollisia yhteisöjä lukuunottamatta?

        Tämä tekekin vielä merkittävämmän ja arvostettavamman Aito avioliittolaisten talkoilla toteutetusta kampanjasta. Kun asia on oikea se ei tarvitse suuria rahoja taakseen :D


      • palstalle.tupsahtanut
        Ihailen.heitä kirjoitti:

        Tämä tekekin vielä merkittävämmän ja arvostettavamman Aito avioliittolaisten talkoilla toteutetusta kampanjasta. Kun asia on oikea se ei tarvitse suuria rahoja taakseen :D

        Mikä on Aito avioliitto yhdistys? En ole ikinä kuullutkaan


      • dsjdjkbvjbdfvjdfhg
        tästä.jatketaan kirjoitti:

        Ei lakeja säädetä liputtamalla tai yritysten tuilla.
        yli 100 000 suomalaista sanoi selvän kantansa vaikka asian kansalaisten tietoon saattamisesta media ja muut homottajat tekivät parhaansa.
        Ensimmäinen tavoite on saavutettu :D

        Eikä ainakaan laitalahkolaisten mielipiteiden perusteella. Niitähän huomattava osa aa-kerholle tukensa osoittaneista on.

        Vai muistuuko mieleen milloin olisi laitalahkot saaneet vaatimuksiaan läpi lainsäädännössä?

        Ja laitalahkon leimahan koko liikkeessä istuu kuin tauti. Ei esimerkiksi Patmos ja patmoslaiset ole tavalliselle tallaajalle kuin säälin aihe.


      • sdsdfdf
        SatojaTukijoita kirjoitti:

        Yritys- ja yhteisötukijoita oli itseasiassa satoja, marraskuussa 2014 ylitettiin 700 raja ( http://www.hs.fi/politiikka/a1416971902080 ) ja mukana oli lukuisia suuria yrityksiä ja yhteisöjä kuten Elisa, Sonera, Finlayson, Diakonissalaitos, Finnmatkat, Lemminkäinen... Lista on hyvin pitkä.

        Surkuhuoaisaa aa-kerhoa ei tainnutasettua tukemaan yksikään yritys tai yhteisö uskonnollisia yhteisöjä lukuunottamatta?

        "...uskonnollisia yhteisöjä lukuunottamatta?"

        Joitakin uskonnollisia fundamentalistisia yhteisöjä tukijoiksi ilmoittautui mutta suurin osa uskonnollisistakin yhteisöistä irtisanoutui koko touhusta, jopa osa fundamentalistisista uskon yhteisöistä. Esim. SLEY kielsi ehdottomasti nimien keräämisen tapahtumassaan. Eikä niitä kerätty lestojen suviseuroillakaan. Hellareiden joukkohurmostilaisuudessa kylläkin.


      • tupsahda.googleen
        palstalle.tupsahtanut kirjoitti:

        Mikä on Aito avioliitto yhdistys? En ole ikinä kuullutkaan

        Katso googlesta.


      • kieroutunut.oot
        dsjdjkbvjbdfvjdfhg kirjoitti:

        Eikä ainakaan laitalahkolaisten mielipiteiden perusteella. Niitähän huomattava osa aa-kerholle tukensa osoittaneista on.

        Vai muistuuko mieleen milloin olisi laitalahkot saaneet vaatimuksiaan läpi lainsäädännössä?

        Ja laitalahkon leimahan koko liikkeessä istuu kuin tauti. Ei esimerkiksi Patmos ja patmoslaiset ole tavalliselle tallaajalle kuin säälin aihe.

        Mistäs lähtien te homot olette alkaneet olemaan tavallisia tallajia?


      • pikku.hintille
        sdsdfdf kirjoitti:

        "...uskonnollisia yhteisöjä lukuunottamatta?"

        Joitakin uskonnollisia fundamentalistisia yhteisöjä tukijoiksi ilmoittautui mutta suurin osa uskonnollisistakin yhteisöistä irtisanoutui koko touhusta, jopa osa fundamentalistisista uskon yhteisöistä. Esim. SLEY kielsi ehdottomasti nimien keräämisen tapahtumassaan. Eikä niitä kerätty lestojen suviseuroillakaan. Hellareiden joukkohurmostilaisuudessa kylläkin.

        Mistä olet saanut nuo valheelliset tietosi vai itsekö keksit?


      • miksi.vaiva
        kieroutunut.oot kirjoitti:

        Mistäs lähtien te homot olette alkaneet olemaan tavallisia tallajia?

        Kauan sitten. Se että sinä vihaat jotain ihmisryhmää on sinun ongelmasi. Onneksi te olette vähemmistönä suomessa.


      • kieroutunut.oot
        miksi.vaiva kirjoitti:

        Kauan sitten. Se että sinä vihaat jotain ihmisryhmää on sinun ongelmasi. Onneksi te olette vähemmistönä suomessa.

        Pallaahan maan pinnalle ja tunnusta tosiasiat sieltä marginaalista.


      • miksi.vaiva
        kieroutunut.oot kirjoitti:

        Pallaahan maan pinnalle ja tunnusta tosiasiat sieltä marginaalista.

        Hmm eli sinun mielestä 65% prosenttia suomalaisista kuuluu marginaaliin? Vai ovatko heterot marginaalissa? Mitä edes tarkoitat tuolla marginaalilla? Ehkä sinun olisi aika tulla jo tähän aikaan sieltä pimeältä keskiajalta.

        Te ihmisvihaajat onneksi kuulutte oikeasti marginaaliin. ja vieläpä sellaiseen marginaaliryhmään joka kyllä huutelee vaikka mitä, mutta tosissaan heitä ei kukaan ota.

        Mutta totuushan on se että homot ovat ihan tavallisia tallaajia niin kuin kaikki muutkin. Sinulla on oikeus vihata ketä haluat, mutta älä oleta että kaikki jakavat sinun vihasi.


      • kieroutunut.oot
        miksi.vaiva kirjoitti:

        Hmm eli sinun mielestä 65% prosenttia suomalaisista kuuluu marginaaliin? Vai ovatko heterot marginaalissa? Mitä edes tarkoitat tuolla marginaalilla? Ehkä sinun olisi aika tulla jo tähän aikaan sieltä pimeältä keskiajalta.

        Te ihmisvihaajat onneksi kuulutte oikeasti marginaaliin. ja vieläpä sellaiseen marginaaliryhmään joka kyllä huutelee vaikka mitä, mutta tosissaan heitä ei kukaan ota.

        Mutta totuushan on se että homot ovat ihan tavallisia tallaajia niin kuin kaikki muutkin. Sinulla on oikeus vihata ketä haluat, mutta älä oleta että kaikki jakavat sinun vihasi.

        Mikäs tuo 65% sitten on? Ja laita ihan faktaakin sitten etkä pelkästään omia sepustuksiasi.


      • Ihailen.heitä kirjoitti:

        Tämä tekekin vielä merkittävämmän ja arvostettavamman Aito avioliittolaisten talkoilla toteutetusta kampanjasta. Kun asia on oikea se ei tarvitse suuria rahoja taakseen :D

        >Kun asia on oikea se ei tarvitse suuria rahoja taakseen :D
        Ja kun asia on väärä, yksikään tulevaisuudestaan kiinnostunut hankkeen ulkopuolinen yritys- tai järjestötaho ei halua leimautua sen kannattajaksi.
        Et kai Räyhis ole maksanut Microsoftille sen tuotteista?
        Hyvä, en minäkään.:)


      • Ihailen.heitä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Kun asia on oikea se ei tarvitse suuria rahoja taakseen :D
        Ja kun asia on väärä, yksikään tulevaisuudestaan kiinnostunut hankkeen ulkopuolinen yritys- tai järjestötaho ei halua leimautua sen kannattajaksi.
        Et kai Räyhis ole maksanut Microsoftille sen tuotteista?
        Hyvä, en minäkään.:)

        Kampanja hoitui näköjään ilman yrityksiäkin hienosti :D On katsos hienoa kun ei tarvitse olla kiitollisuuden valassa millekään yritykselle jonka arvoja ei allekirjoita. Asia puhuu puolestaan.


      • kieroutunut.oot kirjoitti:

        Mistäs lähtien te homot olette alkaneet olemaan tavallisia tallajia?

        Mistä lähtien ihmisen "tavallisuus" on määritetty ensisijaisesti hänen seksuaalisen suuntautumisensa kautta?


      • Ihailen.heitä kirjoitti:

        Kampanja hoitui näköjään ilman yrityksiäkin hienosti :D On katsos hienoa kun ei tarvitse olla kiitollisuuden valassa millekään yritykselle jonka arvoja ei allekirjoita. Asia puhuu puolestaan.

        Nykyään mainettaan vaalivat yritykset korostavat kovasti mm. ympäristöarvoja. On valaisevaa, että ette allekirjoita niitä.
        Mitäpä sitä suotta ympäristöstä huolehtisikaan, kun Jeesus tulee pian ja panee kaiken päreiksi.


      • kieroutuut.oot
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mistä lähtien ihmisen "tavallisuus" on määritetty ensisijaisesti hänen seksuaalisen suuntautumisensa kautta?

        Etkö tiedä miten tavallinen määritellään? Kysys vaikka naapuris pikkutytöltä.


      • sitä.odotellessa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Nykyään mainettaan vaalivat yritykset korostavat kovasti mm. ympäristöarvoja. On valaisevaa, että ette allekirjoita niitä.
        Mitäpä sitä suotta ympäristöstä huolehtisikaan, kun Jeesus tulee pian ja panee kaiken päreiksi.

        Päreiksi laitetaan kaikki vanha ja luodaan uudet taivaat ja uusi maa jossa syntiä ei ole!


      • sitä.odotellessa kirjoitti:

        Päreiksi laitetaan kaikki vanha ja luodaan uudet taivaat ja uusi maa jossa syntiä ei ole!

        Kannaltasi ikävää, mutta olinpahan siis oikeassa.
        Mäkähän vika muuten nykyisissä taivaissa mahtaa olla? Hitonmoinen duuni luoda uusi maailmankaikkeus (tai useita), jossa Maan ihminen kuitenkin on taas keskipisteenä.


      • kieroutuut.oot kirjoitti:

        Etkö tiedä miten tavallinen määritellään? Kysys vaikka naapuris pikkutytöltä.

        Et siis osannut vastata tähänkään kysymykseen. Huoh.


      • ruttukoltulle
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Et siis osannut vastata tähänkään kysymykseen. Huoh.

        Ei kukaan osaa vastata niin, että sinä räyhisruttukolttu olisit tyytyväinen. Onhan sinun tehtäväsi vain räksyttää ja haukkua uskovia joten kiva jos saattoi antaa sinulle lisää räksytettävää.


      • miksi.vaiva
        kieroutunut.oot kirjoitti:

        Mikäs tuo 65% sitten on? Ja laita ihan faktaakin sitten etkä pelkästään omia sepustuksiasi.

        Miksi et seuraa uutisia koskien tätä asiaa? Tuo lukuhan on pyörinyt niin monessa uutisessa jo ainakin vuoden ajan. Mutta koska olet näköjään uusavuton ja kädetön näissä asioissa, niin laitan tässä yhden linkin.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014112818874518_uu.shtml


      • miksi.vaiva
        ruttukoltulle kirjoitti:

        Ei kukaan osaa vastata niin, että sinä räyhisruttukolttu olisit tyytyväinen. Onhan sinun tehtäväsi vain räksyttää ja haukkua uskovia joten kiva jos saattoi antaa sinulle lisää räksytettävää.

        Kyllä se olet sinä joka täällä olet koko ajan haukkumassa muita. Olisit vain vastannut tuohon kysymykseen. Miksi teidän kanssa on vaikea keskustella, tai siis miksi ette keskustele? Onko niin että teillä ei oikeasti ole mitään sanottavaa? Eikö silloin kannataisi olla hiljaa, ja olla tekemästä itsestään muiden silmissä idioottia?


      • siksi.vaiva
        miksi.vaiva kirjoitti:

        Kyllä se olet sinä joka täällä olet koko ajan haukkumassa muita. Olisit vain vastannut tuohon kysymykseen. Miksi teidän kanssa on vaikea keskustella, tai siis miksi ette keskustele? Onko niin että teillä ei oikeasti ole mitään sanottavaa? Eikö silloin kannataisi olla hiljaa, ja olla tekemästä itsestään muiden silmissä idioottia?

        Menes nyt muualle räksyttämään ja homottamaan!


      • kieroutunut.oot kirjoitti:

        Mistäs lähtien te homot olette alkaneet olemaan tavallisia tallajia?

        Heh heh. Etkö tiedä, että homoja on kylissä ja kaupungeissa, heitä on naapureina, he käyvät töissä, heillä on siis työkavereita, he maksavat veroja, jäävät eläkkeelle, haudataan, heitä on runsaasti jo avioliitoissakin.

        Ihan tavallisia tallaajia; mutta sinun mielessäsi ovat outoa porukkaa.


      • kieroutunut.oot
        torre12 kirjoitti:

        Heh heh. Etkö tiedä, että homoja on kylissä ja kaupungeissa, heitä on naapureina, he käyvät töissä, heillä on siis työkavereita, he maksavat veroja, jäävät eläkkeelle, haudataan, heitä on runsaasti jo avioliitoissakin.

        Ihan tavallisia tallaajia; mutta sinun mielessäsi ovat outoa porukkaa.

        Kukaan mies joka imeskelle toisen miehen munaa tai työntää omaansa toisen miehen persreikään ei todellakaan ole tavallinen tallaaja!


      • miksi.vaiva
        siksi.vaiva kirjoitti:

        Menes nyt muualle räksyttämään ja homottamaan!

        Ja taas todistit kaiken sanomani. Ja millä oikeudella olet minulta viemässä oikeuden keskustella tällä palstalla? Haluatko rajoittaa muitakin oikeuksia minulta?


      • siksi.vaiva
        miksi.vaiva kirjoitti:

        Ja taas todistit kaiken sanomani. Ja millä oikeudella olet minulta viemässä oikeuden keskustella tällä palstalla? Haluatko rajoittaa muitakin oikeuksia minulta?

        Jaahas ja sitten taas homoagendan mukaisesti uhriudutaan kun muuta ei keksitä.


      • helppo.vitsi.uskiksille
        kieroutuut.oot kirjoitti:

        Etkö tiedä miten tavallinen määritellään? Kysys vaikka naapuris pikkutytöltä.

        Se yritti kysyä, mutta tytön äiti soitti poliisin.


      • konepistoolikotelomekko
        kieroutunut.oot kirjoitti:

        Kukaan mies joka imeskelle toisen miehen munaa tai työntää omaansa toisen miehen persreikään ei todellakaan ole tavallinen tallaaja!

        ÄLÄ KATSO!!!


      • 6i.vaiva
        miksi.vaiva kirjoitti:

        Ja taas todistit kaiken sanomani. Ja millä oikeudella olet minulta viemässä oikeuden keskustella tällä palstalla? Haluatko rajoittaa muitakin oikeuksia minulta?

        >>Haluatko rajoittaa muitakin oikeuksia minulta?<<
        En mutta haluaisin että neljä hevosta kiskoisi raajasi irti ruumiista ja sitten voisit taas homottaa.


      • arvasin
        helppo.vitsi.uskiksille kirjoitti:

        Se yritti kysyä, mutta tytön äiti soitti poliisin.

        Menikö muna kourassa kysymään?


      • miksi.vaiva
        siksi.vaiva kirjoitti:

        Jaahas ja sitten taas homoagendan mukaisesti uhriudutaan kun muuta ei keksitä.

        En minä ole mitään uhrin viittaa laittamassa selkääni. Sinulle vain tuntuu olevan kova hinku rajoittaa mitä ihmiset täällä saavat sanoa ja ketkä saavat sanoa. Näkeehän se tuosta sinun asenteestakin; haukut ja syyttelet ihmisiä, mutta mitään asiallista et osaa sanoa. No kuten olen täällä monta kertaa sanonut, itse maalaatte itsestänne vähän typerän kuvan. Elkää siis syyttäkö muita omista teoista!

        Jos vaikka vastaisit noihin sinulle esitettyihin kysymyksiin, niin voitaisiin ehkä saada tätä keskustelua eteenpäin.


      • miksi.vaiva
        6i.vaiva kirjoitti:

        >>Haluatko rajoittaa muitakin oikeuksia minulta?<<
        En mutta haluaisin että neljä hevosta kiskoisi raajasi irti ruumiista ja sitten voisit taas homottaa.

        Eli haluat tappaa minut? Miksi uskot että välivalta auttaisi tässäkään asiassa?


      • siksi.vaiva
        miksi.vaiva kirjoitti:

        En minä ole mitään uhrin viittaa laittamassa selkääni. Sinulle vain tuntuu olevan kova hinku rajoittaa mitä ihmiset täällä saavat sanoa ja ketkä saavat sanoa. Näkeehän se tuosta sinun asenteestakin; haukut ja syyttelet ihmisiä, mutta mitään asiallista et osaa sanoa. No kuten olen täällä monta kertaa sanonut, itse maalaatte itsestänne vähän typerän kuvan. Elkää siis syyttäkö muita omista teoista!

        Jos vaikka vastaisit noihin sinulle esitettyihin kysymyksiin, niin voitaisiin ehkä saada tätä keskustelua eteenpäin.

        Älähän tyrkytä omia tapojasi muille!


      • kieroutunut.oot kirjoitti:

        Kukaan mies joka imeskelle toisen miehen munaa tai työntää omaansa toisen miehen persreikään ei todellakaan ole tavallinen tallaaja!

        No tuolla perusteella Suomessa on suhteellisen vähän "tavallisia tallaajia" miesten joukossa, sillä on ukkomiehiä, biseksuaalisia, ja homoja, jotka imevät ja naivat toisiaan.

        Miten saat selvyyden kaikista, jotka eivät olekaan tavallisia, vaikka olet koko ajan niin kuvitellut? Saatat mennä sekaisin.


      • kieroutunut.oot
        torre12 kirjoitti:

        No tuolla perusteella Suomessa on suhteellisen vähän "tavallisia tallaajia" miesten joukossa, sillä on ukkomiehiä, biseksuaalisia, ja homoja, jotka imevät ja naivat toisiaan.

        Miten saat selvyyden kaikista, jotka eivät olekaan tavallisia, vaikka olet koko ajan niin kuvitellut? Saatat mennä sekaisin.

        Sinä olet jo sekaisin. Jarmokaan ei enää sinua jaksanut.


      • miksi.vaiva
        siksi.vaiva kirjoitti:

        Älähän tyrkytä omia tapojasi muille!

        Nyt kyllä taidat olla hieman pihalla. Mitä olen muka ollut tyrkyttämässä ja missä? Yritän vain saada jonkin näköistä keskustelua aikaan, mutta tämä tuntuu mahdottomalta.

        Tosin vastauksien perusteella tuntuu kuin vastakeskustelija olisi yksisoluinen ameba, eikä täysjärkinen ihminen. Sen takia on vähän huono käydä mitään keskustelua :(


      • kieroutunut.oot kirjoitti:

        Sinä olet jo sekaisin. Jarmokaan ei enää sinua jaksanut.

        Olet siis tietämätön mitä ympärilläsi tapahtuu. Satun itse tietämään ja tuntemaan lukuisia ukkomiehiä ja biseksuaalisia, jotka tekevät miesten kanssa vaikka mitä. Vaimot eivät vaan tiedä, eikä välttämättä kaveritkaan.

        Eli sinä et olet jo aivan sekaisin. Et tajua mitään mitä tapahtuu. Et sitäkään, että Jarmo ja muut ovat jaksaneet minua kiitettävästi: Jarmokin soittelee mulle joka päivä monta kertaa ja juttelemme pari, kolme tuntia päivässä.


      • palstalle.tupsahtanut kirjoitti:

        Mikä on Aito avioliitto yhdistys? En ole ikinä kuullutkaan

        AA on huonossa maineessa oleva tasa-arvoa vastustava porukka, jolla on yhteyksiä Usalaiseen vihajärjestöön.



      • Pe.ku kirjoitti:

        "Ainoat kampanjaan reagoineet yritykset jatkuvaan mölyämiseen kyllästyneinä liputtivat sateenkaarilipuin."

        Noinhan siinä kävi.

        Nolouden huippu oli kai se kun aamulehti halusi saada AA-tilaisuuden näyttämään kansanliilleeltä, lainatessaan massa-tapahtumakuvan Tahdon2013-kampanjalta AA:n uutiseen.

        http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194990642171/artikkeli/raja ylittyi aito avioliitto -kansalaisaloite etenee eduskunnan kasittelyyn.html

        >Nolouden huippu oli kai se kun aamulehti halusi saada AA-tilaisuuden näyttämään kansanliikkeeltä, lainatessaan massa-tapahtumakuvan Tahdon2013-kampanjalta AA:n uutiseen.
        Heh. No satenkaariliputhan tuossa heiluvat. :D


      • arvasin kirjoitti:

        Menikö muna kourassa kysymään?

        Ei niin helppoa vitsiä, ettei se olisi lahkouskiksille liian vaikea.


      • selvä.pyy
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei niin helppoa vitsiä, ettei se olisi lahkouskiksille liian vaikea.

        Sinun munasi on siis vitsi! No, nyt alan hieman paremmin katkeruuttasi ymmärtämään.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Nolouden huippu oli kai se kun aamulehti halusi saada AA-tilaisuuden näyttämään kansanliikkeeltä, lainatessaan massa-tapahtumakuvan Tahdon2013-kampanjalta AA:n uutiseen.
        Heh. No satenkaariliputhan tuossa heiluvat. :D

        Olipas tosiaan aivan hullu juttu. Aito avioliitoa piti edesauttaa homojen kannattajien suurella määrällä kuvan kanssa.

        Näin töpeksi Aamulehti.


    • Onko AA-yhdistyksen kannattajilla laittaa linkkiä johonkin kuvaan, jossa he ovat saaneet ihmisiä enemmän liikkeelle?
      Itse en löydä netistä ainuttakaan kuvaa, saatika videota.

      Heurekan "kutsuvieras"-tilaisuudessa oli kai 100-200, eikä sinne muita päästettykään.
      http://blogit.image.fi/vesanlinja/aito-avioliitto-seminaarin-videotaltiointi-tarjoaa-viihdetta-koko-rahan-edesta/

      Tahdon2013-kampanjan massa-tilaisuuksista on pilvin pimein kuvia ja yhtä lainattu AA-kerhollekin:
      http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194990642171/artikkeli/raja ylittyi aito avioliitto -kansalaisaloite etenee eduskunnan kasittelyyn.html

      • flashaten

        Missä se Tahdon-kansanliike nyt toimii? Homohurmos sai ihmiset liikkeelle pääkaupunkiseudulla. Aa-yhdistys ei tarvitse hurmoksellista kansankerääntymistä vaan rauhassa kerättiin nimiä tarvittava määrä.


      • flashaten kirjoitti:

        Missä se Tahdon-kansanliike nyt toimii? Homohurmos sai ihmiset liikkeelle pääkaupunkiseudulla. Aa-yhdistys ei tarvitse hurmoksellista kansankerääntymistä vaan rauhassa kerättiin nimiä tarvittava määrä.

        Voi tyttö kulta, kun yhden asian liike pääsee tavoitteeseensa, se lopettaa. Mihin Tahdon-kansanliikettä muka yhä tarvittaisiin? En keksi mitään, keksitkö sinä?


      • flashaten
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Voi tyttö kulta, kun yhden asian liike pääsee tavoitteeseensa, se lopettaa. Mihin Tahdon-kansanliikettä muka yhä tarvittaisiin? En keksi mitään, keksitkö sinä?

        Voi poika parka, kun Aa-yhdistys jatkaa, mikä osoittaa, että se ei ollut mikään tähdenlento. Yhteiskunnassa riittää asioiden korjaamista.


      • flashaten kirjoitti:

        Voi poika parka, kun Aa-yhdistys jatkaa, mikä osoittaa, että se ei ollut mikään tähdenlento. Yhteiskunnassa riittää asioiden korjaamista.

        Asioiden korjausta Patmoksen porukan toivomaan suuntaan ei edistä yhtään AA-yhdistyksen erittäin huono maine.


      • ruttu.rähisee
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Voi tyttö kulta, kun yhden asian liike pääsee tavoitteeseensa, se lopettaa. Mihin Tahdon-kansanliikettä muka yhä tarvittaisiin? En keksi mitään, keksitkö sinä?

        Monenkos asian liike seta on, reetukka?


      • peku13
        Pe.ku kirjoitti:

        Asioiden korjausta Patmoksen porukan toivomaan suuntaan ei edistä yhtään AA-yhdistyksen erittäin huono maine.

        Huono maine on vain sinulla Sodankylän mies!


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Voi tyttö kulta, kun yhden asian liike pääsee tavoitteeseensa, se lopettaa. Mihin Tahdon-kansanliikettä muka yhä tarvittaisiin? En keksi mitään, keksitkö sinä?

        "Mihin Tahdon-kansanliikettä muka yhä tarvittaisiin"

        Ei mihinkään niin.
        Pelkkä nimi jo sanoo, ettei se yhdistys voi ajaa sillä nimellä mitään muuta.

        Vaikka kojut soveltuisivat rinkeleiden myyntiin, niin ei tunnu uskottavalta, että myyntituloilla rahoitettaisiin Aito avioliitto-nimellä Mellerin Israelin matkoja.


      • sodankylään.terkut
        Pe.ku kirjoitti:

        "Mihin Tahdon-kansanliikettä muka yhä tarvittaisiin"

        Ei mihinkään niin.
        Pelkkä nimi jo sanoo, ettei se yhdistys voi ajaa sillä nimellä mitään muuta.

        Vaikka kojut soveltuisivat rinkeleiden myyntiin, niin ei tunnu uskottavalta, että myyntituloilla rahoitettaisiin Aito avioliitto-nimellä Mellerin Israelin matkoja.

        Kyllä Mellerin Israelin matkat maksetaan ihan normaalilla matkanjohtajan palkkiolla. Lexa on muuten mitä mainioin matkan johtaja ja Israel asiantuntija. Suosittelen sinullekin hänen matkalleen lähtemistä :D


      • flashaten kirjoitti:

        Voi poika parka, kun Aa-yhdistys jatkaa, mikä osoittaa, että se ei ollut mikään tähdenlento. Yhteiskunnassa riittää asioiden korjaamista.

        >Voi poika parka, kun Aa-yhdistys jatkaa, mikä osoittaa, että se ei ollut mikään tähdenlento.
        Eikä saanut mitään aikaan toisin kuin Tahdon.


      • jepskukkkuuu
        sodankylään.terkut kirjoitti:

        Kyllä Mellerin Israelin matkat maksetaan ihan normaalilla matkanjohtajan palkkiolla. Lexa on muuten mitä mainioin matkan johtaja ja Israel asiantuntija. Suosittelen sinullekin hänen matkalleen lähtemistä :D

        Mellerin luotettavuus on samaa tasoa AA:n kanssa.
        Hänellä on takana vankeustuomio muunmuassa vero-, kirjanpito- ja rahankeräysrikoksista.


      • asedrfghjf
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Voi poika parka, kun Aa-yhdistys jatkaa, mikä osoittaa, että se ei ollut mikään tähdenlento.
        Eikä saanut mitään aikaan toisin kuin Tahdon.

        Näinpä. Tahdon2013 sai asian etenemään vaikka Räsänen sen kiristämällä hallitusneuvotteluissa torppasikin. Tuo puuhakerho saisen 100 000 kannatusilmoitusta ja se sen ansioista.


      • jepskukkkuuu kirjoitti:

        Mellerin luotettavuus on samaa tasoa AA:n kanssa.
        Hänellä on takana vankeustuomio muunmuassa vero-, kirjanpito- ja rahankeräysrikoksista.

        >Hänellä on takana vankeustuomio muunmuassa vero-, kirjanpito- ja rahankeräysrikoksista.
        Raamattu ei taida pitää noista mitään syntinä, joten ei huolta.


      • tutiseeko.homon.puntti
        asedrfghjf kirjoitti:

        Näinpä. Tahdon2013 sai asian etenemään vaikka Räsänen sen kiristämällä hallitusneuvotteluissa torppasikin. Tuo puuhakerho saisen 100 000 kannatusilmoitusta ja se sen ansioista.

        Vastahan ensimmäinen etappi kansalaisaloite on saatu eduskuntavalmiiksi ja tarvittava kannatus tuli reilusti tuplala :D


      • EiToivoakaan
        tutiseeko.homon.puntti kirjoitti:

        Vastahan ensimmäinen etappi kansalaisaloite on saatu eduskuntavalmiiksi ja tarvittava kannatus tuli reilusti tuplala :D

        Ja toiselle esteelle kompastuttekin. Se on selvää koska mitään poliittista tahtoa lain kumoamiseen ei ole. Mitkä ovat mahdollisuutenne kun nyt istuvasta eduskunnasta 3/4 on ilmoittanut ettei halua lakia enää avattavaksi? Kannattajia asiallenne on vain 1/5.

        Ja edellinen ei ole ainoa este, Sipilä ja oikeusopppineet viittasivat mm. perustuslaillisiin ongelmiin jos laki kumottaisiin. Ja silloin ei riitä edes määräenemmistö alkuunkaan...


      • älä.höpise
        EiToivoakaan kirjoitti:

        Ja toiselle esteelle kompastuttekin. Se on selvää koska mitään poliittista tahtoa lain kumoamiseen ei ole. Mitkä ovat mahdollisuutenne kun nyt istuvasta eduskunnasta 3/4 on ilmoittanut ettei halua lakia enää avattavaksi? Kannattajia asiallenne on vain 1/5.

        Ja edellinen ei ole ainoa este, Sipilä ja oikeusopppineet viittasivat mm. perustuslaillisiin ongelmiin jos laki kumottaisiin. Ja silloin ei riitä edes määräenemmistö alkuunkaan...

        Älä höpise, ei demokratia noin toimi. Kansalaisaloite menee eduskuntaan ja sillä selvä.


      • EiToivoakaan kirjoitti:

        Ja toiselle esteelle kompastuttekin. Se on selvää koska mitään poliittista tahtoa lain kumoamiseen ei ole. Mitkä ovat mahdollisuutenne kun nyt istuvasta eduskunnasta 3/4 on ilmoittanut ettei halua lakia enää avattavaksi? Kannattajia asiallenne on vain 1/5.

        Ja edellinen ei ole ainoa este, Sipilä ja oikeusopppineet viittasivat mm. perustuslaillisiin ongelmiin jos laki kumottaisiin. Ja silloin ei riitä edes määräenemmistö alkuunkaan...

        >Sipilä ja oikeusopppineet viittasivat mm. perustuslaillisiin ongelmiin jos laki kumottaisiin. Ja silloin ei riitä edes määräenemmistö alkuunkaan...
        Kyllä kai määräenemmistö sentään riittäisi, mutta yksinkertainen ei alkuunkaan. Ja sekin on aa-tyypeiltä toivottoman kaukana horisontissa.


      • etkö.tiennyt
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Hänellä on takana vankeustuomio muunmuassa vero-, kirjanpito- ja rahankeräysrikoksista.
        Raamattu ei taida pitää noista mitään syntinä, joten ei huolta.

        Jeesus on kuollut myös Lexan syntien tähden oli ne mitä tahansa.


      • etkö.tiennyt kirjoitti:

        Jeesus on kuollut myös Lexan syntien tähden oli ne mitä tahansa.

        Jeesus on todella suurpiirteinen, kun antaa anteeksi myös Hänen nimeään hyödyntäen tehdyt ja vieläpä toistuvat rötökset.


      • älä.höpise kirjoitti:

        Älä höpise, ei demokratia noin toimi. Kansalaisaloite menee eduskuntaan ja sillä selvä.

        Joo joo, mutta voipa hyvin olla että menee siten että lakivaliokunta ei edes käsittele sitä syistä jotka sitten julki kertovat.


      • älä.höpise
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Joo joo, mutta voipa hyvin olla että menee siten että lakivaliokunta ei edes käsittele sitä syistä jotka sitten julki kertovat.

        Voipa olla, että tulet yllättymään.


      • etkö.tiennyt
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jeesus on todella suurpiirteinen, kun antaa anteeksi myös Hänen nimeään hyödyntäen tehdyt ja vieläpä toistuvat rötökset.

        Ja näistä varmaan laitat mielläsi oikein faktaa niin ei mene kunnianloukkauksen puolelle?


      • älä.höpise kirjoitti:

        Voipa olla, että tulet yllättymään.

        Yllätyn vasta sitten, jos aloite menee isoon saliin ja saa siellä ennakoitua suuremman kannatuksen.


      • etkö.tiennyt kirjoitti:

        Ja näistä varmaan laitat mielläsi oikein faktaa niin ei mene kunnianloukkauksen puolelle?

        Moneen kertaan rikoksesta tuomitun julkisuuden henkilön kunniasta ei kylläkään nosteta syytteitä juuri millään. Jos Mellerin väitettäisiin syövän vauvoja, sitten asiasta ehkä voitaisiin syyttäjänvirastossa keskustella, mikäli väite selvästi olisi perätön.


      • etkö.tiennyt
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Moneen kertaan rikoksesta tuomitun julkisuuden henkilön kunniasta ei kylläkään nosteta syytteitä juuri millään. Jos Mellerin väitettäisiin syövän vauvoja, sitten asiasta ehkä voitaisiin syyttäjänvirastossa keskustella, mikäli väite selvästi olisi perätön.

        Eli vahvistat edellisen kirjoituksesi?


      • etkö.tiennyt kirjoitti:

        Eli vahvistat edellisen kirjoituksesi?

        Älyn.väläyskö se siinä taas jankkaa tuttuun tapaansa?;)
        Kirjoitettu mikä kirjoitettu niin sinulla kuin minullakin, ainoana erona se että toinen on puskasta tuhansina surkeina sketsihahmoina huuteleva pelkuri ja toinen ei.
        Soitapa Leksalle (numero on osoitekirjassasi) ja ehdota kunnianloukkauskannetta. Voin jo etukäteen paljastaa, että "erinäisistä syistä" hän ei tule edes harkitsemaan asiaa.


      • etkö.tiennyt
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Älyn.väläyskö se siinä taas jankkaa tuttuun tapaansa?;)
        Kirjoitettu mikä kirjoitettu niin sinulla kuin minullakin, ainoana erona se että toinen on puskasta tuhansina surkeina sketsihahmoina huuteleva pelkuri ja toinen ei.
        Soitapa Leksalle (numero on osoitekirjassasi) ja ehdota kunnianloukkauskannetta. Voin jo etukäteen paljastaa, että "erinäisistä syistä" hän ei tule edes harkitsemaan asiaa.

        Tunnen hänet henkilökohtaisesti joten ole huoleti asia kyllä hoidetaan.


      • väkevien_ystävä
        etkö.tiennyt kirjoitti:

        Ja näistä varmaan laitat mielläsi oikein faktaa niin ei mene kunnianloukkauksen puolelle?

        Eikö tää melleri tehnyt rikoksiaan lahkopäällikön asemassa, vaan ikäänkuin siviilissä, uskonnollisen toimintansa ulkopuolella? Olen vaan utelias, mikä on totuus?


      • etkö.tiennyt kirjoitti:

        Tunnen hänet henkilökohtaisesti joten ole huoleti asia kyllä hoidetaan.

        No sitähän mä sanoin, että varmasti tunnet.


      • kalakukkoaikaa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Älyn.väläyskö se siinä taas jankkaa tuttuun tapaansa?;)
        Kirjoitettu mikä kirjoitettu niin sinulla kuin minullakin, ainoana erona se että toinen on puskasta tuhansina surkeina sketsihahmoina huuteleva pelkuri ja toinen ei.
        Soitapa Leksalle (numero on osoitekirjassasi) ja ehdota kunnianloukkauskannetta. Voin jo etukäteen paljastaa, että "erinäisistä syistä" hän ei tule edes harkitsemaan asiaa.

        Eikö siellä Kuopivossa ole sellaisia puhelimia missä on yhteystiedot?


      • kalakukkoaikaa kirjoitti:

        Eikö siellä Kuopivossa ole sellaisia puhelimia missä on yhteystiedot?

        En tiedä. Silloin kun kävin Kuopiossa, siellä oli puhelimet kopeissa.
        Ja yhdenkin seinässä luki tussilla että "HYVÄ HUORA 4769812".


      • kalakukkoaikaa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        En tiedä. Silloin kun kävin Kuopiossa, siellä oli puhelimet kopeissa.
        Ja yhdenkin seinässä luki tussilla että "HYVÄ HUORA 4769812".

        Mutta edelleen itse hääräät itse osoitekirjojesi kanssa. Noh, onhan sinulla jo ikää niin, että toinen jalkasi on jo haudassa joten älä muuta tapojasi.


      • sopii-sinulle-hyvin
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        En tiedä. Silloin kun kävin Kuopiossa, siellä oli puhelimet kopeissa.
        Ja yhdenkin seinässä luki tussilla että "HYVÄ HUORA 4769812".

        laitoit siis tuon numeron silloin osoitekirjaasi. et varmaan saa mitään muutakaan ilmaseksi paitsi tulonsiirtoja.


      • kalakukkoaikaa kirjoitti:

        Mutta edelleen itse hääräät itse osoitekirjojesi kanssa. Noh, onhan sinulla jo ikää niin, että toinen jalkasi on jo haudassa joten älä muuta tapojasi.

        Hankipa Räyhis kännykkä niin huomaat, että se usein kutsuu yhteysluetteloa osoitekirjaksi.:)


      • kalakukkoaikaa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Hankipa Räyhis kännykkä niin huomaat, että se usein kutsuu yhteysluetteloa osoitekirjaksi.:)

        en ole yhtään kännykkää enkä läppäriä tai iPadia elämässäni ostanut tai niiden laskuja maksanut!
        arvaas reettuliini-räyhis miksen.


      • väkevien_ystävä kirjoitti:

        Eikö tää melleri tehnyt rikoksiaan lahkopäällikön asemassa, vaan ikäänkuin siviilissä, uskonnollisen toimintansa ulkopuolella? Olen vaan utelias, mikä on totuus?

        Totuus on ilmeisesti siis se, että lahkopäällikkönä teki ja Jeesuksen nimeen.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Totuus on ilmeisesti siis se, että lahkopäällikkönä teki ja Jeesuksen nimeen.

        Tästäkin on kaksi totuutta, virallinen totuus joka on kirjattu käräoikeuden papereihin ja joissa Melleriä syytetään mm. kolehtirahojen varastamisesta sekä patmoslainentotuus jossa Mellerin tuomio tuli Raamattujen salakuljettamisesta Neuvostoliittooon. Siis asiasta joka ei ole ollut Suomessa koskaan rikos.


      • a-teisti kirjoitti:

        Tästäkin on kaksi totuutta, virallinen totuus joka on kirjattu käräoikeuden papereihin ja joissa Melleriä syytetään mm. kolehtirahojen varastamisesta sekä patmoslainentotuus jossa Mellerin tuomio tuli Raamattujen salakuljettamisesta Neuvostoliittooon. Siis asiasta joka ei ole ollut Suomessa koskaan rikos.

        Juu Meller väitti itse syyn tuomioon olleen Raamattujen salakuljetus (kai hän halusi ihmisten näkevän hänet marttyyrinä).

        Wikipediasta lainattu:
        "Huhtikuussa 1986 Meller tuomittiin Helsingin raastuvanoikeudessa yhden vuoden, 10 kuukauden ja 20 päivän vankeuteen sekä 8 510 markan sakkoihin muun muassa vero-, kirjanpito- ja rahankeräysrikoksista. Samalla Patmos ry tuomittiin menettämään valtiolle vastoin rahankeräyslakia kerätyt 100 000 markkaa"
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Leo_Meller#Patmos-l.C3.A4hetyss.C3.A4.C3.A4ti.C3.B6


      • Pe.ku kirjoitti:

        Juu Meller väitti itse syyn tuomioon olleen Raamattujen salakuljetus (kai hän halusi ihmisten näkevän hänet marttyyrinä).

        Wikipediasta lainattu:
        "Huhtikuussa 1986 Meller tuomittiin Helsingin raastuvanoikeudessa yhden vuoden, 10 kuukauden ja 20 päivän vankeuteen sekä 8 510 markan sakkoihin muun muassa vero-, kirjanpito- ja rahankeräysrikoksista. Samalla Patmos ry tuomittiin menettämään valtiolle vastoin rahankeräyslakia kerätyt 100 000 markkaa"
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Leo_Meller#Patmos-l.C3.A4hetyss.C3.A4.C3.A4ti.C3.B6

        Tämä sama Meller, joka julkisesti myönsi, ettei hänellä ole "profetoimisen armolahjaa", vaikka hän koko ajan profetoi, ja että vieraat naiset ovat hänen heikkous.

        En luottaisi tähän mieheen, vaikka olisikin mukava seuramatkojen vetäjä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      103
      1085
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      842
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe