Mitä laadukkaita vaatemerkkejä teillä on? Laatu tuntuu olevan nykyisin tosi harvinaista. Ennen esimerkiksi Esprit ja Benetton olivat laadukkaita keskihintaisia merkkejä, eivät enää. Lisäksi on merkkejä, jotka ovat kalliita, mutta joissa ei laatu kohtaa, esimerkiksi Sand, jolla on akryylineuleita ja Malene Birger, joka on vaan kallis. Kalliit neuleet nukkaantuvat tai näkyvät läpi. Esimerkiksi InWearin ja Filippa K:n neuleet näkyvät monesti läpi ja ovat riepumaisia. Puuvillakauluspaidat saattavat myös olla superohuita esim. Marco Polo ja Tommy Hilfiger. Vielä 15-vuotta sitten keskihintaisetkin vaatteet olivat laadukkaampia kuin nyt kaikkein kalleimmat. Vaatteiden teettäminen voisi olla hyvä vaihtoehto, jos tietäisi hyvän ompelijan. Mitä laadukkaita merkkejä suositte?
Laadukkaita vaatemerkkejä
6
1594
Vastaukset
- Retkeilyvarusteita
Kalliitkaan muotivaatteet harvoin ovat kestäviä ja laadukkaita ja ne on tarkoitettu vain yhden sesongin ajan käytettäväksi. Esim. Versace untuvatakki ei toista talvea enää reikiintymättä kestä, mutta 15 vuotta sitten Halpa-Hallista ostettu toppatakki edelleenkin on ehjä ja kestää ja on lisäksi tosi lämmin.
Nykyisin saa laatua, kun ostaa retkeilyvarusteeksi myytäviä vaatteita partioaitasta ym. alan liikkeistä, mutta kaikki normaalit vaatekaupat/muotikaupat ja muotimerkit kannattaa kiertää kaukaa. Marmot/Patagonia/Fjällräven takki ja kengiksi Hanwag Grünten Lady, joilla kävelee seuraavat 15 talvea.- Vaatikaalaatua
Kyllä vaatteissakin on laatueroja. Muotimerkit eivät ole aina niitä kestävimpiä, mutta ei nyt sentään retkeilyvaatteissa kukaan normaali ihminen liiku. Retkeilyvaatteet sopivat ulkoiluvaatteiksi, mutta ei nyt sentään toimistotyöhön, kaupunkikävelyyn tai juhlavaatteiksi. Vaatteissa pitää merkistä riippumatta aina katsoa materiaalit ja tunnustella vaatteiden kestävyyttä. Esim. Virosta ostetut villapaidat ovat laadukkaita nukkaantumattomia neuleita, jos vaan ulkonäkö miellyttää.
- ei-enää-hilfigeriä
Aika sattumankauppaa, että mikä vaatekappale pysyy hyvänä ja mikä ei. Tommy Hilfiger-merkkiä olen ostanut vain rintaliivejä ja yhden untuvatakin. Liivit oli ok, mutta takista repesi hihasta vuori jo parin kuukauden käytön jälkeen ja vähän myöhemmin irtosi ripustuslenkki. En ostanut takkia merkin takia, vaan siksi, että se oli juuri sellainen, mitä etsin. Silti en odottanut, että 300e takki menisi heti rikki, kun halvemmatkin on kestäneet.
- shoppaaja
Tuurin kauppaa on, merkki ei takaa laatua. Monta vuotta kestänyt uudenveroisena yksi Marc'o'polo-paita. Hoito-ohjeita noudatettava.
Ellokselta hankittu alle 50 euroa maksanut talvitakki vaikuttaa kunnolliselta.
Jos haluaa teettää kestävän paitapuseron, suosittelen puuvillapopliinia. - anneli__
Ruotsalainen Gudrun Sjödén valmistaa oman kokemuksen mukaan laadukkaita ja hyvin pukevia vaatteita - plussaa lisäksi on se että ovat osittain ekologisesti valmistettuja. Suosittelen!
- anneli__
Niin ja tietysti Marimekko ja Nanso. Marimekon parissa tunikassa hieman on saumat lähteneet kiertymään, mutta muuten on saanut olla tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191712
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991548Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy381021Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29909Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38871Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43778Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37770Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56758Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37740