Olen kuullu että 2000-luvun Octavioita on jo saanut hitsailla, onko näissä heikko ruostesuojaus?
Ruostuuko uudet Skodat helposti?
48
316
Vastaukset
- vvmpaa
Olet väärällä osiolla 2000-luvun Octavialla, itäautot oli ja meni jo 25v. sitten. Osoitat vaan tyhmyytesi tuollaisilla jutuilla!
- Ymppu
Itäauto tai ei, pientä on ruostuminen. Tuulilasi kirjoitti viime vuonna vuoden 2001 Octaviasta, jolla oli ajettu yli 450 tuhatta kilometriä.
Autotohtorin tarkistuksessa alustasta ja korirakenteesta sanottiin, että
- helmakotelo vasemmalla takana vaurioitunut (nostettu tunkilla väärästä kohdasta)
- roiskesuojassa oikealla takana ruostevaurio
PS. 2000-luvun Skodat ei enää ole uusia, vai mitä ihmettä tarkoitit?- Yarisman
Kaikki Skodat ovat herkkiä ruostumaan. Niissä on varsin kehno korroosiosuojaus. Ominaisuuksiltaa pahasti jälkeen jääneitä. Muitakin murheita paljon . Kannatta harkita Toyotaa, koska niissä ei ole ruostumis ongelmaa ja tekniikkakin kestävää.
- itämenijo
Älä kuuntele kaikkia harhaanjohtajia. Olet muutoin väärässä osiossa, täällä puhutaan vain itäautoista, ja älä ala väittämään nykyisiä Skodia itäautoiksi, todistat ainoastaan tyhmyytesi.
- untopotkunyrkkeily
skoota on aina ja ikuisesti itäkiesi; sama missä sen paistaa. ei auta vanhat volkjarin osat asiaa.
- räbäx
Mulla on aika tuore Rabit, ja tulee sateella vettä sisään (lattialle). Mikähän vaikutus tuolla on? Voi toki olla ominaisuuskin.
- Hilpex
Ominaisuus on. Noissa on ollut ilmeisesti liian väljät oven tiivisteet jolloin tällaista oiretta ilmenee. Minun Fabussa sataa lumikin sisälle, laskettelulasit oli onneksi Tokmannilla tarjouksessa.
- Kohan_sanoin
Itse kun trollaa ja itse vastaa, saa jo kolmen viestin ketjun aikaiseksi.
- goopygoopy
voi kesäisin kasvattaa hometta
- Iivariwerner
Hilpex kirjoitti:
Ominaisuus on. Noissa on ollut ilmeisesti liian väljät oven tiivisteet jolloin tällaista oiretta ilmenee. Minun Fabussa sataa lumikin sisälle, laskettelulasit oli onneksi Tokmannilla tarjouksessa.
nimenomaan skoota kuskille paino sanalla tokmannissa ja vielä tarjouksessa. kun hinta ratkaisee ja laadulla ei Ile mitään väliä. ymmärretäänkö mitä sana laatu tarkoittaa.
- reeeeeetu
2010 Octaviassani on pientä kukkaa takakaarissa mutta ei ole vielä tarvinnut mistään hitsailla.
- T-ylppä
Näillä itäblokin autoilla on tiettyjä ominaisuuksia, nuo ruostekukkaset aika tuoreissakin versioissa on yksi niistä.
- exitäautoilija
Sinulle on moneen kertaan tälläkin palstalla kerrottu, mitkä ja miksi olivat itäblokin autoja. Miksihän ei mene jakeluun? Jos taas väität nykyisiä autoja itäautoiksi, todistat vain oman tyhmyytesi, sekö on tarkoituksesi?
- 254623
Skoda myyjä kyllä suositteli suojausta kun ostin uuden Octavian viime vuonna. Kuulemma voi jo 3-4v ikäisissä olla kukkaa.
- ggggggsssa
Itsellä 2009 Octavia ja merkkihuollon mukaan oli jo pientä ruostetta kynnyspalkeissa ja takakaarissa. Ei ulospäin näy mutta ilmeisesti sisäpuolelta oli alkanut jo leviämään. Ei näissä kovin hyvää suojausta vaikuta olevan. Kilometrejäkin vasta 90tkm.
- inkkaritkanoottiin
Jos omistaisit mitään Skodaa, tietäisit että itäautoOctaviaa valmistettiin vuosina -59-64. 2009:n autot eivät tietystikään ole mitään itäautoja, milloin noinkin yksinkertainen asia menee jakeluun.
- Truthman
inkkaritkanoottiin kirjoitti:
Jos omistaisit mitään Skodaa, tietäisit että itäautoOctaviaa valmistettiin vuosina -59-64. 2009:n autot eivät tietystikään ole mitään itäautoja, milloin noinkin yksinkertainen asia menee jakeluun.
Ei se maantiede mihinkään ole muuttunut. Kauppalehtikin otsikoi "kovaääninen kansanauto idästä". Ja Kalugan tehtään puskee skoodaa kokoajan ulos...
Alkuperäisestä aiheesta sen verran että skodan nykyiset maalit ovat tosi heikkoja ja ruostekuplia voi alkaa tulemaan hyvinkin pian.
- ökjhjgfvfd
Ruostumiseen voi itse vaikuttaa pitämällä kärry puhtaana ja pesujen yhteydessä pestä myös kaaret sisältäpäin. Omassa 02 Ocussa molemmin puolin takakaaria vasta pienet kukinnat. Moni tuon ikäinen länsiauto pahemmassa kunnossa.
- Reikää-pukkaa
Pahempi ongelma mielestä on se että tulee vettä sisään; näin ainakin oman Siti-goun kohdalla.
- reikäpää
Pidä ikkunat kiinni, pysyy vesi ulkopuolella.
- pukkaa_reikää
Ikkunat...? Siinä ei ole ikkunoita, olisi pitänyt ruksia lisävarustelistalta ja mulla ei ollut varaa...
- ikkunaikkuna
pukkaa_reikää kirjoitti:
Ikkunat...? Siinä ei ole ikkunoita, olisi pitänyt ruksia lisävarustelistalta ja mulla ei ollut varaa...
saako siihen lisävarusteena ikkunat ? Aitoa itälasiako ?
- Vaclav
Tehdäänkö näihin uusiin itä-autoihin enää mitään ruostesuojauksia? Tsekkosslovakian aikaan siveltiin auton pohjaan jotain ainetta (nimeä en nyt muista), mutta uusista Skodista en tiedä. Mutu-tuntumalta sanoisin, että uusi Yeti ruostuu herkemmin kuin esim. 120lb.
- radioactive
onko sen aineen etiketissä sama merkki kuin ydinvoimalan ovessa ?
- On.niissä
ne ruosteet sen verran suojattu, etteivät heti leviä autoihin, vaan pysyvät skeidassa.
- Skodaonhuonohehehe
Kyllä ruostuu, naapurin skoodassa jo ruosteet näkyy vaikka vaan pari vuotta vanha
- tisalämlis
Vilkase sinne alushousujen takamuksiin siellä sinulla sitä ruostetta vasta onkin
- 0ctavia12424
Tarkastelin syksyllä vm2012 Octavian alustaa ja kyllä siellä jo selvää pintaruostetta oli. Eli ei mitenkään hyvää suojausta. Kannattaa kyllä tehdä erillinen käsittely.
- 2343243
On niitä nähty kun jo parin talven jälkeen alustassa ollut selvää pintaruostetta, siitä se alkaa leviämään.
- vätö-
Mitäs luulet; kun sateella ajelet, jalkatilat kastuu...
- jorma-täs
Tämä on niin tyypillistä itäblokin autoille.
- kaaretkuplii
Minulla on 2007 vuoden Octavia jossa huomasin pieniä kuplia takakaaressa. Onko kukaan korjauttanut tällaisia? Tuleeko kalliiksi jos vasta muutama kupla jotka ei vielä maalipinnan läpi tullut?
- Jypy
Jos uuden skoodan olet hankkinut varmaan on varaa ottaa siihen myös ruosteenesto käsittely. Maksaa taatusti itsensä takaisin.
- Realistiskodisti
Ei taida kannattaa. Kyllä se ruosteinen ocun kori sen kestää mitä moottori ja vaihteistokin eli viitisen vuotta.
- 346463436
Tuoreimmassa Tuulilasissa oli Octavia vuorossa kun tutkittiin myynnissä olevia käytettyjä. Vuosimallit 2008-2011 ja kaikissa oli jo ruostevaurioita, erityisesti helmat ruostuu. Yhdessä oli jo sen verran ruostunut helma ettei välttämättä ilman hitsausta saa korjattua.
Joten kyllä ne Octaviat aika herkästi ruostuu.
Lukekaa uusin Tuulilasi jos ette usko.- fdfdfd3
Joo ei näitä kannata suojaamattomana ostaa. Kun ostatte käytettyjä, varmistakaa että uutena tehty erillinen suojaus.
- Aspot
Tuota mittavampaa ruosteongelmaa ei pitäsi olla vm 2012 eteenpäin, mutta se selviää kun katsoo pohjan läpi.
- Anonyymi
Kattelin 2013 pohjan läpi ruostetta ei enää ollut mutta asfaltti näkyi
- I-gor
Niin, kyllähän tuo taitaa enemmänkin olla nykyissä itäautoissa ominaisuus. Hyvä suojaus auttaa vuosia eteenpäin. Itse keskittyisin myös muutamaan tekniseen ratkaisuun sekä rengasmelun kitkemiseen.
- Nykyokulisti
Niin minäkin luulin ja suojasin uuden Skoda Octaviani heti uutena vuonna 2013. Valitettavasti vaan vaihteisto petti jo vuonna 2016 48-tuhannessa km:ssa ja moottorin öljyvuotoon kyllästyin seuraavana vuonna kun vein sen takaisin samaan liikkeeseen vaihdossa rs-okuun. Josko tämä nyt sitten kestäisi pitempään. Pikkuvaivoja lukuunottamatta ei vielä ole muuta isompaa ollut kuin jatkuva öljyn lisääminen.
- Anonyymi
Vie ruostesuojaukseen, niin sillä pärjää muutaman vuoden. Tuo käy melkein noise-stop käsittelystä joten auttaa myös rengas meluun. Testattu on.
- Anonyymi
Vähän pientä säätöä on ollut. Veikaan että ne vesivuodot on kaiken takana. Mulla ainakin oli hantin puolen lattia ihan märkä viime keväänä.
- Anonyymi
Tyyppivika. Ikävä kesällä ja infernaalinen talvella.
- Anonyymi
Skooda äijät sanoo että tuo on itäblokin autojen ominaisuus. Oli ennen ja on myös nyt.
- Anonyymi
Ruostuuhan ne, mutta kun muutkaan osat ei tahdo kestää niin voidaan puhua tasapainoisesta kokonaisuudesta.
- Anonyymi
Konnon massa pohjassa pitää ruosteen loitolla. Tosin jos autosi on jo muutaman vuoden vanha ja sitä ei ole massattu veikkaan, että pinetä "putsausta" joudut tekemään.
- Anonyymi
Skodat ei ruostu ollenkaan. Ne kukkii.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181026Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42909
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 72875