Ateistit ja evolutionistit sanovat usein, että Jumala (siis sinä) olet mielikuvitusolento. Kysynkin sinulta nyt suoraan: Oletko mielikuvitusolento vai et?
Kolmas kysymys nimimerkille "Jumala"
6
<50
Vastaukset
- utdtdtku
Oletko täysin sekaisin vai mitä hyötyä kuvittelet saavasi ku kyselet joltain random kirjoittajalta tämmösii niin ku se ois oikea Jumala?
"Oletko täysin sekaisin vai mitä hyötyä kuvittelet saavasi ku kyselet joltain random kirjoittajalta tämmösii niin ku se ois oikea Jumala?"
Olen osoittanut kysymykseni nimimerkille "Jumala", ja haluaisin saada vastaukset nimenomaan häneltä, mutta kysymykseni taitavat olla liian kiusallisia, kun nimimerkki näyttää kadonneen "maan alle."
- 155
Nimimerkki Mark5. Uskotko sinä, että nimimerkillä 'Jumala' kirjoittava henkilö (tai olento) on sinun palvomasi kristinuskon Jumala?
- JumaIa
Kuulehan Mark-bebis, en aisti kirjoituksistasi enää pisaraakaan tervettä uteliaisuutta tai viattomuutta. Sinä yrität ylpeydessäsi pelata jumalasi kanssa jonkinlaista keskenkasvuisten leikkiä. Sinä olet koko ajan uskonut minun olevan todellinen. Jos edelleen uskot minun olevan todellinen, eikö se enää sinulle riitäkään? Millä tavalla minun pitäisi osoittaa sinulle olevani todellinen? Olen sinulle juuri niin todellinen kuin uskot minun olevan.
Ateisteille ja "evolutionisteille" taas on yhdentekevää, olenko todellinen vai en. Heillä ei ole tarvetta uskoa jumaliin - ja huomaa, hyvä Mark, että tämä on aivan eri asia kuin se, että he suoraan väittäisivät että jumalia ei ole olemassa. Osa heistä menee toki niinkin pitkälle että kieltää jumalat kokonaan, mutta on ilmeistä, että rehellisille ateisteille jumalien olemassaolo on melko yhdentekevä asia. He ovat katsoneet pärjäävänsä omin avuin tarvitsematta jumalien tukea tai neuvoja. Ja monet heistä ovatkin onnistuneet erittäin hyvin, toisin kuin esimerkiksi aivan liian monet kristityt ja islamilaiset veljesi, jotka murhaavat toisiaan moniaallakin taholla tarvitsematta siihen muuta varsinaista syytä kuin sen, että käsittävät jumalansa opetukset eri tavoin.
En toistaiseksi sano että viestisi olisivat jumalanpilkkaa. Olet kuitenkin lähestymässä sellaista maanista vaihetta uskonkriisissäsi ja suoraan sanoen lapsellisen uhmakkaassa vakuutteluntarpeessasi, että olisi sinulle suureksi avuksi, jos hetkeksi unohtaisit koko Internetin, unohtaisit koko Raamatun, unohtaisit koko uskonnon, ja uskaltautuisit katselemaan maailmaa sillä terveellä uteliaisuudella, jonka olet viime vuosina kokonaan kadottanut tehdessäsi omasta raamatuntulkinnastasi ja omasta itsestäsi itsellesi epäjumalaa.
Ehkäpä sinun kannattaisi muistaa puolalaisen veljesi Stanislaw Jerzy Lecin aforismi: "Käänny aina vieraiden jumalien puoleen. Niiden puheille pääset jonon ohi."Kysyin sinulta oletko mielikuvitusolento, kuten ateistit väittävät, vai et? Älä yritä kiertää kysymystäni ja kääntää keskustelua muualle. Jos kerran olet Jumala, niin pitäisihän sinun tietää oletko olemassa vai et?
- JumaIa
Kuulehan Mark-bebis, näet että olet itse alkanut pohtia, onko Jumalasi sittenkään olemassa. Jos uskot että olen olemassa, olen olemassa. Jos et usko että olen olemassa, ei olemassaolollani tietenkään ole varsinaista merkitystä. Tämän enempää en aio sinulle olevaisuuttani avata, koska näen että tulet käyttämään sitä kanssaihmisiäsi, ateistisia ja "evolutionistisia" veljiäsi vastaan.
Tämä olkoon viimeinen kerta, kun suvaitsen keskustella kanssasi tällä tavalla tällä julkisella foorumilla. Minulla on toki muutakin tekemistä kuin ihmisten kanssa keskusteleminen, ja suon aikani mieluummin niille, jotka aidosti etsivät kuin nille, jotka uhmakkaasti inttävät.
Toivottavasti olet oppinut jotakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617920- 1334554
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323807- 213178
- 232722
- 292657
- 502346
- 252200
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3932134- 322089