Oletteko ehtineet ihailemaan, on meinaa komiat tällä hetkellä ainakin etelässä...
On näkynyt jo ainakin parina päivänä, mutta nyt tällä hetkellä on oikein kunnon TuliKettu taivaalla....
Sinkkujen Revontuli Havainnot...
22
122
Vastaukset
- Pimeätaivas
Heräsin taannoin katsomaan ruostekuuta, mutta vitut siellä mitään nähny paksun pilvipeitteen takia. Tuskin nytkään onnistaa. Ätmillä ei yleensä onnistu mikään.
Minäkin yritin tihrustella sitä yöllä ja aamulla, mutta ne pilvet...ne pilvet, enkä edes uskonut ensimmäisellä kerralla, kun reilu tunnin päästä kävin kurkkaa vielä uudestaan, mutta eihän ne pilvet minnekään ollut väistyneet... =D
- Kilttiatm
Enpä oo taivaalle katsellut tänään enkä vissiin koskaan oon niitä revontulia nähnyt.
Luin nettiuutisista että tänä yönä olis komiat tulet.. mutta olen surkea valokuvaaja ja toisaalta silti haluaisin vangita hetken kauneuden johonkin talteen. Mietin kyllä hetken että meniskö ulos tutkimaan jos sattuis näkemään palasen universumin kauneutta mutta toisaalta huomenna on työpäivä ja ulkona pakkasta enkä osaa kuvata eikä tässä iässä muistikaan ole paras mahdollinen nin jymähdin tähän penkkiin vaan, odottamaan että uni tulee. Emäntä perskules on jo kuorsannu toista tuntia, kuulen sen tähän makkarin oven läpi. Hyviä unia hälleki :)
Olen kyllä nähnyt revontulia ihan livenä, hienoja ovat. Kuten auringonnousut merellä horisontista.. aika kauniita ja puhuttavia hetkiä, mieskin tuntee olevansa hetken se mitätön hyttynen tässä kaikessa kuten kuuluukin. Jotenkin sitä tajuaa isommat ympyrät paremmin :) Aikoinaan sain muutaman todella hienon kuvan napattua Bengtskärin majakasta aamuaurinkoa vasten mutta se oli filmiaikaa ja en ehtiny viedä filmejä kun tuli ero ja ex-muija vei ne mukanaan :( Jos googlella katto kuvia niin äkkiä en löydä yhtään niin hienoa kuvaa siitä majakasta mitä ite otin, kelluttiin paatin kanssa noin parin kaapelin pääsä luodosta.
"Emäntä perskules on jo kuorsannu toista tuntia, kuulen sen tähän makkarin oven läpi. Hyviä unia hälleki :)"
=DDD....murheensa kullakin.....- että.silleen
miesvm_1967x kirjoitti:
Olen kyllä nähnyt revontulia ihan livenä, hienoja ovat. Kuten auringonnousut merellä horisontista.. aika kauniita ja puhuttavia hetkiä, mieskin tuntee olevansa hetken se mitätön hyttynen tässä kaikessa kuten kuuluukin. Jotenkin sitä tajuaa isommat ympyrät paremmin :) Aikoinaan sain muutaman todella hienon kuvan napattua Bengtskärin majakasta aamuaurinkoa vasten mutta se oli filmiaikaa ja en ehtiny viedä filmejä kun tuli ero ja ex-muija vei ne mukanaan :( Jos googlella katto kuvia niin äkkiä en löydä yhtään niin hienoa kuvaa siitä majakasta mitä ite otin, kelluttiin paatin kanssa noin parin kaapelin pääsä luodosta.
Käyppä ottamassa joskus aikaisin keväällä kuvia saaristossa; Kun aurinko nousee, vesilinnut pitää häitään ne äänet ja vesi on "rasvatyyni". (kuten paikalliset sanoo)
Ei muuten mitään kauniinpaa enää ole, jos siinä ei tunne itseään neutraalin onnelliseksi...ihan vaan olemassa olostaan...niin sitt et mistään. että.silleen kirjoitti:
Käyppä ottamassa joskus aikaisin keväällä kuvia saaristossa; Kun aurinko nousee, vesilinnut pitää häitään ne äänet ja vesi on "rasvatyyni". (kuten paikalliset sanoo)
Ei muuten mitään kauniinpaa enää ole, jos siinä ei tunne itseään neutraalin onnelliseksi...ihan vaan olemassa olostaan...niin sitt et mistään."Ei muuten mitään kauniinpaa enää ole"
Ihan varmasti on.....mutta kaunista myös tuo on...... ;)- että.silleen
MGTOW kirjoitti:
"Ei muuten mitään kauniinpaa enää ole"
Ihan varmasti on.....mutta kaunista myös tuo on...... ;)Niin no nyt saa myös kauniita "kuuran kuvia" vaikka kaislikosta tai kurtturuusupensaasta jossa oli yksinäinen punainen kukka.
Tänä aamuna kun läh...eilen aamuna kun lähdin lenkille...hyvä juosta 3:n asteen pakkasella pidempikin lenkki...kävelin pihaosuuden kotiin ja kyllä kylmäs. Olin hikinen ja juoksu puvussa...60m kävelymatkalla tuuli suoraan päin kasvoja. että.silleen kirjoitti:
Niin no nyt saa myös kauniita "kuuran kuvia" vaikka kaislikosta tai kurtturuusupensaasta jossa oli yksinäinen punainen kukka.
Tänä aamuna kun läh...eilen aamuna kun lähdin lenkille...hyvä juosta 3:n asteen pakkasella pidempikin lenkki...kävelin pihaosuuden kotiin ja kyllä kylmäs. Olin hikinen ja juoksu puvussa...60m kävelymatkalla tuuli suoraan päin kasvoja.En minä nyt puhunut mistään luonto jutuista.....vaan ihan jostain muusta...siis ettei muka mitään kauniimpaa ole.... ;P
Raikkaassa ilmassa on hyvä ulkoilla, mutta helposti voi kyllä vilustuakin....
Itse sain eilen päähäni, että pitää käydä tsekkaamassa yksi laavu missä en ollut vielä käynyt ja olin sen verran myöhään liikenteessä, että sai mennä hieman rivakammin et ehtis valoisaan aikaan nuohoomaan laavun lähiympäristön.......takasin päin saikin tulla sitten vielä rivakammin, vaikka hämärässä hieman kahvittelinkin toisella laavulla......sitten saikin tulla loppumatkan jo pikamarssin tahtiin hölkkäämällä pitkospuiden osuudenkin......kun oli sen verran jo kylmä ja hikinen olo......
Olisihan mulla ollut lamppu ja varoiksi lämpimämpi ja kuiva aluskerrasto repussa, mutta en jaksanut alkaa vaihtaa......oli parempi ottaa sitten hieman lämpöä liikkeellä ja lamppuakaan ei tarvinnut, kun ehtisi pois metiköstä juuri ennen, kuin pimeä alkoi oikein kunnolla.....
- että.silleen
Hei, missä päin sä olet, tai saisiks sitä edes kysyä...
Mä asun Turuss eikä täällä ainakaan mitään revontulia taivaalla näy nyt.
Tähtikirkas taivas -3,5 astetta pakkasella, ja lämmin koti.
Kohta 10 min. olen kiertänyt ikunois..eipä näy.- TunnelmallinenAtm
Ihana pakkasyö ja tähtikirkas taivas. Onhan sitä jo siinäkin, vaikkei revontulia olisikaan.
Saat sinä kysyä....ja kyllä ne pitäis sielläkin näkyä....en asu Turussa, enkä ihan naapurissa, mutta aika lähellä kuitenkin.... ;)
Kävin juuri taas kurkkaamassa ja nyt näkyi todella haaleana, eli pitää oikein tarkkaan katsoa......15 minuuttia sitten ei näkynyt mitään ja n.40-45 minuuttia sitten oli ihan parhaasta päästä, siis todella komeana näkyi pohjoisella taivaalla.
Ne näkyy välillä hieman korkeammallakin, mutta se komein meni sen verran alhaalla ainakin täällä, että jos horisontti on pahasti sinulla peitossa pohjoiseen päin, niin kaikkea ei välttämättä näe........sitten tietenkin vielä jos "valosaastetta" on liikaa niin voi häiritä näkymistä....MGTOW kirjoitti:
Saat sinä kysyä....ja kyllä ne pitäis sielläkin näkyä....en asu Turussa, enkä ihan naapurissa, mutta aika lähellä kuitenkin.... ;)
Kävin juuri taas kurkkaamassa ja nyt näkyi todella haaleana, eli pitää oikein tarkkaan katsoa......15 minuuttia sitten ei näkynyt mitään ja n.40-45 minuuttia sitten oli ihan parhaasta päästä, siis todella komeana näkyi pohjoisella taivaalla.
Ne näkyy välillä hieman korkeammallakin, mutta se komein meni sen verran alhaalla ainakin täällä, että jos horisontti on pahasti sinulla peitossa pohjoiseen päin, niin kaikkea ei välttämättä näe........sitten tietenkin vielä jos "valosaastetta" on liikaa niin voi häiritä näkymistä....No helkkari, itekin asun aika lähellä turkua mutta en oo käynny terassilla tai ulkona kuikuilemassa taivasta. Kahtena edellisenä yönä taivas kyllä oli kirkas ja kuunsirppiä ja tähteä pukkas. Tällä hetkellä meillä on lämpötila -4.7 astetta.
miesvm_1967x kirjoitti:
No helkkari, itekin asun aika lähellä turkua mutta en oo käynny terassilla tai ulkona kuikuilemassa taivasta. Kahtena edellisenä yönä taivas kyllä oli kirkas ja kuunsirppiä ja tähteä pukkas. Tällä hetkellä meillä on lämpötila -4.7 astetta.
Uuumm.. näkyvyys pohjoiseen on meillä rajoitettu maaston takia, valosaastetta ei ole enää tähän aikaan..
miesvm_1967x kirjoitti:
Uuumm.. näkyvyys pohjoiseen on meillä rajoitettu maaston takia, valosaastetta ei ole enää tähän aikaan..
Jeps, ei ole näkynyt nyt niin komeana, kuin sen näin kun kirjoitin ensimmäisen viestin.
Välillä kun on käynyt vilkaisemassa, niin näkyy muodostumia, mutta haaleampana....välillä ei näy mitään ja välillä ihan sellaisena usvamaisena.....
Voihan ne näkyä, ehkä jossain muussa ilmansuunnassakin, mutta itsellä näkyy pohjoisella taivaalla selvemmin ainakin tällä hetkellä.....
- Ex----------PUA
Olin pitkällä lenkillä, ja oli ihan helkkariin kylmä, mutta en vahingossakaan nähnyt revontulia. :(
Missä päin maata vaikutat, vaikuttaa tietysti tähänkin. Täältä turun reunoilta olen kyllä parit aikas hienot tulet nähny luoteistaivaalla joskus mutta ne olikin nin rajuja että uutisissakin kerroottiin että tulee revontulia eteläänkin.
Voi olla ettei siellä sitten ollut silloin tai sitten et osannut katsoa, sen komeimman oikean tuliketun minkä minä näin olisit varmaan huomannut, mutta monesti niitä ei edes tajua jos ei osaa katsoa, jos ne on haaleana......
Niitä voi luulla pilveksi tai sumuksikin jotkut silloin, mutta ne käyttäytyvät eri tavalla.......liikkuvat, "hyppelevät" ja vaihtavat ainakin hieman "valoisuutta".....
- että.silleen
Hyvää yötä, kauniita unia teille kaikille! ....Revontulen katsojille...vaik en mä niitä nähnyt tällä kertaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2251968Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551237Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784