Mitä tekisitte minuna, 17 vuotiaana tyttönä?

ahdistaamasentaa

Olen 17 vuotias tyttö.Tänään kusipää isäpuoleni tuli vittuilemaan ja haukkumaan mua, uhkailemaan lyödä mua ja sano että mun pitäs lähteä pois täältä kotoa.Siihen sanoin että "painu helvetin kusipää", ja ukko meinas tulla lyömään.Sen jälkeen sain kamalan ahdistus kohtauksen, mulle ei oo koskaan sattuu sellasta.En saanu henkeä ja itkin vaan.Sitten äiti lähti viemään sen kusipää isäpuolen autollaan sen omalle asunnolle.Tää isäpuoli siis vihaa mua mun oikean isän takia ja viime kesäisen oikeuden käynnin takia, kun hän oli väkivaltainen mua ja mun pikkuveljeä kohtaan.Koko 2015 vuosi on ollut mua ja mun pikkuveljee kohtaan pelkkää paskaa.Eilen, kun olin autossa kusipään ja äitini kanssa, se isäpuoli alkoi haukkumaan mun pikkuveljee ilman syytä, ja musta se tuntui pahalta.Sanoin sille "paskapää", ja se heitti mut autosta pois keskellä pitkää maa seudun tietä.Kävelin 5 km moottoritielle bussi pysäkille.On myös uhannu tappaa mut tän vuoden keväällä ja nyt syksyllä.Oltiin turvakodissa viime vuonna sen väkivaltaisuuden takia.Ansaitsenko mä kaiken haukkumisen, ahdistuksen, pelon ja uhkailun sen takia, että olen isäpuolen vihaaman miehen tytär, puhuin oikeudessa totuuden isäpuolen teoista ja sanonnista viime kesänä ja puolustan itseäni/pikkuveljeäni ja sanon takaisin, kun se haukkuu ja uhkailee ilman pätevää syytä?Mun elämä on vain masennusta, ahdistusta ja negatiivisuutta isäpuolen takia ja mulla ei ole paljoo kavereita ja elämä täyttä paskaa...Koko ajan tuodaan esille mun huonous ja mua pelotellaan...

11

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HaeNytApua

Hyvä tyttö, hae apua sosiaalihuollosta, siellä on perhetukiyksikkö jotka auttavat ja tekevät kotikäyntejä nähdäkseen minkälainen tilanne siellä kotona on!
      Heille voit kertoa tilanteestasi ja voit pyyttää päästä turvakotiin, koska sinua pelottaa ja koet henkistäväkivaltaa.

• olerohkeajahaeapua

Moi! Edellisen sanoin, hae apua. Myös pikkuveljesi tarvitsee ja ansaitsee apua! Pystyykö oma isäsi elättämään teitä? Pystyttekö elämään oikean isänne kanssa?

Miten äitisi voi elää sen kusipään ja tilanteen kanssa? Ethän vain liikaa syyllistä itseäsi! Usko tulevaisuuteen. Yritä itsenäistyä.

• Turvaan

Soita poliisille!!! Kato netistä SPR-nuorten turvakoti. Kysy apua seurakunnasta! Kerro opettajille, reksille. Näin teet aikuisista vastuullisia. Hyvänen aika, kamala tilanne, mutta apua saat. Katso www.punainenristi.fi>Hae tukea ja apua >Nuorten turvatalosta.
      Nuorten turvataloilla on myös Facebook-sivu Nuorten Turvatalo, Punainen Risti.
      PS: Olet rohkea nuori nainen, mutta ole myös varovainen ja itsesuojeluvaisto hereillä! Varsinkaan känniselle ukolle ei kannata huutaa, vaikka mieli tekisi.

• Vihreäverso

Pysy rauhallisena. Pysy niin viileänä kuin ikinä pystyt. Poistu paikalta (ulos ulkoilmaan) ja soita poliisille. Mene jonkun turvallisen aikuisen luo, ja kerro tilanne. Sinun on alettava toimia. Isäpuolesi voi mennä valitettavan pitkälle tilanteissa, ja satuttaa sinua todella pahasti. Sinä sekä veljesi ansaitsette turvallisen kasvuympäristön. Kuten edellinen kirjoittaja sanoi, voit puhua myös koulussa. Parasta olisi soittaa sosiaalitoimistoon, lastensuojeluun. Sitä varten se on olemassa, vaikka kaikkea ikävää kirjoitetaan lastensuojelusta.

Tappouhkaukset eivät kuuluu normaaliin elämään. Sanot olleesi turvakodissa? Oikeudenkäynnissä? Ja silti saman katon alla isäpuolesi kanssa? Tämä ei ole sinun syyllistämistäsi, vaan olosuhteiden. TArvitset rauhaisan kodin. Onko sinun mitenkään mahdollista muuttaa omaan asuntoosi? Voimia sinulle, ajattelen sinua, kuka oletkin. Et ole yksin etkä varsinkaan huono - vaan hyvä, kiva, ihana, tasapainoinen nuori nainen. Uskallat pitää puolesi, ja haet ulospääsyä kamalasta tilanteesta. Löydät tien!

• Hei nimimerkki, ahdistaamasentaa

Kylläpä sinulla ja veljelläsi on ikävä ja vaikea tilanne. Mitäs äitinne ajattelee asiasta? Oletkin saanut jo neuvoja siitä, että sinun pitää toimia ja puolustaa itseäsi ja veljeäsi. Niin on asia. Puolusta itseäsi ja veljeäsi. Älä jää yksin vaan puhu asiasta. Tilanne ei ole helpottanut vaan jatkuu vaikeana, ei kannata "jäädä tuleen makaamaan"; vanha sanonta joka pitää tässäkin kohtaa paikkansa. Etsi aikuisia, jotka tulevat puolellesi ja antavat sinulle/teille tukea; kummit, isovanhemmat, oma isäsi... Sano äidillesnne, ettei näin voi jatkua.

Voimia ja kaikkea hyvää,
      Pirkko-pappi

• kuljeomaalatuasi

17-vuotias pärjää jo omillaan. Pitäisi. Eli jos olet itse ok, niin muuta omaan asuntoon-sen aika on kuitenkin lähellä. Jotkut muuttaa jo 15-vuotiaan. Älä syyllistä muita ihmisiä vaan kulje sinä omaa polkuasi. Ja jos sinulla on isäkin, niin kai hän voi auttaa.

• Uudistusmielinen

Kannattaisi lukea alkuperäiviesti huolella. Jos asia on jo käsitelty alioikeudessa on myös sosiaalirumpa tehty. Tässä hyvä esimerkki meidän lastensuojelun tasosta. Nyt etenkin kun kaikesta pitää leikata on pelkona että se vähäinenkin apu näille nuorille loppuu.

• mother

Hyvä tyttö,otat tänne yhteyttä ja pyydän neuvoa,hienoa.Ikäsi perusteella saat hakea nuorisoasuntoja jo,kerro taustat perusteena,voit netin kautta etsiä paikkakuntasi nuorisoasunnot,-kodit ja laittaa hakemus sinne.Ihmettelen kovin että miksi sosku ei puolla teitä lapsia? Miksi isäpuolesi ei saa lähestymiskieltoa uhkaamalla henkeänne ja terveyttänne? Lähestymiskielto omaa perhettäkin kohtaan on valitettavan yleistä.Pidä pää viileänä,koska isäpuolesi vaikuttaa arvaamattomalta hermorauniolta,ymmärän kyllä tunteesi sua ja veljeäsi kohtaan.Veljesi voi hakea tukiperhettä,ottakaa yhteys sosiaalitoimiston nuorisotyöntekijään tai lastensuojeluun.Äitisi on valinnut väärän henkilön ja on voimaton siinä,hänkin kokee varmaan syyllisyyttä ja pelkoa .Ota yhteys lastensuojeluun,älä ruoki isäpuolta,hän on sairas ja te nuoria keitä edes jonkun pitäisi suojella. Olet tosi rohkea naisenalku,oma tyttäreni oli aikanaan samanlainen jos näki vääryyksiä.

• päivää-

Tilanteesi vaikuttaa kamalalta. Olet varmasti joutunut kokemaan kamalia. Vaikka en osaakaan neuvoa sinua juurikaan, en tunne aihetta, halusin vain kertoa, että se ei ole sinun vikasi - et TODELLAKAAN ansaitse mitään vastaavaa. Kukaan ei.
      Kaikkea hyvää ♡
      Muista, että sinun ei tarvitse jäädä yksin.

• gfdgsdfgdgsg

Äitisi on myös sairas, kun suostuu katselemaan tuollaista menoa. Ehkä hänkin elää pelossa, menkää vaikka koko porukka turvakotiin ja hankkiutukaa eroon tuollaisesta sankarista ennen kuin jotain pahempaa tapahtuu. Olette veljesi kanssa jo nyt saaneet henkisiä vaurioita ties minkälaisin seurauksin. Nyt on aika toimia, jos äidistäsi ei ole siihen niin sitten sinun täytyy pelastaa itsesi ja veljesi viranomaisten avulla.

• jsfglköjdfölkg

Ekaksi siivoa suusi. Vältyt toivottavasi suuremmilta kolhuilta kun otat toisen asenteen isäpuoleasi kohtaan. Jatkuva vastakkainasettelu vaan pahentaa tilannetta. Voimia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4070
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2091
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      550
      1658
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1395
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1117
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1048
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      943
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      838
    Aihe