Perkeleen miniä!

Joulumuori

Nyt on tultava loppu tuolle ainaiselle anopin mollaamiselle! Näinhän se aina on, anopissa vika. Teki niin tai näin, aina menee väärin.

Helppoahan se on taas tänäkin jouluna istua valmiiksi katettuun pöytään, lahjat ostettu (sadoilla euroilla lapsenlapsille tavaraa) ja lösäyttää aterian päätteeksi leveä perse sohvalle.

Koskaan ei ole apua tarjottu jälkien siivoamisessa saatikka ostettu anopille edes joulukukkaa palkkioksi vaivannäöstä.

Ja jos lasten tekee voileipää mieli, niin " kyllä mummo antaa, kysy siltä". Mummolla on vaan kädet täynnä muita töitä!

Miksi minä hölmö tähän suostun? Koska palvon ja rakastan lapsenlapsiani eniten maailmassa; haluan tarjota heille joulun, jota he lämmöllä muistelevat vanhempana.

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta!

Joulumuori

50

7728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P. Veli

      Otsikko "Perkeleen miniä" ansaitsee kommentin. Anoppi on parhaimmillaan niinkuin olutkin: pöydällä, kylmänä, avattuna.

      • Anonyymi

        Kommenttisi on sairas. TODELLA SAIRAS! Avohoidossa olevatko täällä kirjoittelee?


      • Anonyymi

        Hahahaha 🤣


    • Jussi

      Suurimmalla osalla anopeista tuo joulun ja muiden juhlien laitto on oikeasti itsekkyyttä. Ne höössää väkisin, että pääsevät sitten tilittämään jälkikäteen kuinka rankkaa taas oli laittaa kaikki yksin. Jos miniä yrittäisikin auttaa, niin se mitätöitäisiin välittömästi, eihän plikka osaa mitään kuitenkaan tehdä. Etkä sinä halua lastenlasten muistavan niitä jouluja, vaan SINUA! Olet niin pieni ihminen sisältä, että luulet ettet kelpaa, ilman että teet itsestäsi niin älyttömän tärkeän. Koko maailma suurin piirtein kuolisi nälkään ilman sinua. Lopeta se kokkaaminen, niin ei tarvitse itkeä. Lastenlasten elämä ei siitä pilalle mene. Pelkäät vaan oikeasti ettei sinua huomata, jollet nosta tekemisistäsi niin hirveää meteliä.

      Istu rauhassa alas ja mieti: kelpaat kyllä ihmisenä, vanhempana ja isovanhempana ihan omana itsenäsikin. Ei niillä kersoilla ole muitakaan, eli sinulla ei ole kilpalijoita, joten lopeta kisaaminen. Ole oma rakastettava itsesi ja jätä krääsä sikseen. Ihmisen arvo on sisällä ihmisessä, ei siinä kuinka tärkeäksi hän teoillansa itsensä tekee. Hyvää joulua!

      • Joulumuori

        En nyt oikein ymmärrä, Jussi, mitä tarkoitat? Mitä itsekästä on siinä, jos haluan miellyttää lapsiani sekä lapsenlapsiani?

        En ole koskaan pitänyt numeroa laittamisestani, aina olen laittanut ruokaa mukisematta. Eksyessäni palstalle päätin vain ilmaista mielipiteeni tässä hyvin anopinvastaisessa ilmapiirissä. Ja ilmeisesti turhaan? Kuten sanottu, aina vika anopissa.

        Ja mitä joululahjoihin tulee, pikkuisille lahjat tuo meillä joulupukki - ei mummo. Joten minua he eivät tule sen kummemmmin muistamaan.

        Olet väärässä, en pidä meteliä tekemisestäni. Lahjoja ostan mielelläni (eläkepäivinä ei ole lainoja ym. lyhennettävänä, rahaa jää reilusti muuhunkin). Kaipaisin vaan joskus pientä lahjapakettia, edes kiitosta miniältä. Ilman, että tästä täytyisi tehdä suurempaa numeroa.

        Kiitos Jussi mielipiteestäsi - vaikka väärässähän sinä olet!


      • Marja
        Joulumuori kirjoitti:

        En nyt oikein ymmärrä, Jussi, mitä tarkoitat? Mitä itsekästä on siinä, jos haluan miellyttää lapsiani sekä lapsenlapsiani?

        En ole koskaan pitänyt numeroa laittamisestani, aina olen laittanut ruokaa mukisematta. Eksyessäni palstalle päätin vain ilmaista mielipiteeni tässä hyvin anopinvastaisessa ilmapiirissä. Ja ilmeisesti turhaan? Kuten sanottu, aina vika anopissa.

        Ja mitä joululahjoihin tulee, pikkuisille lahjat tuo meillä joulupukki - ei mummo. Joten minua he eivät tule sen kummemmmin muistamaan.

        Olet väärässä, en pidä meteliä tekemisestäni. Lahjoja ostan mielelläni (eläkepäivinä ei ole lainoja ym. lyhennettävänä, rahaa jää reilusti muuhunkin). Kaipaisin vaan joskus pientä lahjapakettia, edes kiitosta miniältä. Ilman, että tästä täytyisi tehdä suurempaa numeroa.

        Kiitos Jussi mielipiteestäsi - vaikka väärässähän sinä olet!

        Juuri noin se menee, ainakin minun anoppini kanssa. En olisi paremmin osannut kiteyttää.
        Joulumuorille: Ikävää, että sinulla on miniä joka ei osaa kiittää. Ansaitset varmasti kiitoksen joulun järjestämisestä, mutta ei meillä kaikilla välttämättä ole helppoa ja mukavaa anoppia. Vai soittelitko sinä miniäsi perään, ja pyysit muita tarkistamaan onko lapsilla tarpeeksi vaatteita, kun se miniä on niin nuori ettei osaa? Muistitko soittaa aamulla, onko vaippa kuiva, kun se miniä ei ehkä tajua tarkistaa. Heh Heh...et halua kuulla lisää. Eli mitätöit miniän tekemiset joka käänteessä. Minulle on tätä tehty iät ja ajat. Silti yritän olla kohtelias anopille, mutta hän ei todellakaan ole minulle. Joten Jussi on väärässä ehkä sinun suhteesi, mutta ei esim. minun anoppini.


      • toinen_miniä
        Joulumuori kirjoitti:

        En nyt oikein ymmärrä, Jussi, mitä tarkoitat? Mitä itsekästä on siinä, jos haluan miellyttää lapsiani sekä lapsenlapsiani?

        En ole koskaan pitänyt numeroa laittamisestani, aina olen laittanut ruokaa mukisematta. Eksyessäni palstalle päätin vain ilmaista mielipiteeni tässä hyvin anopinvastaisessa ilmapiirissä. Ja ilmeisesti turhaan? Kuten sanottu, aina vika anopissa.

        Ja mitä joululahjoihin tulee, pikkuisille lahjat tuo meillä joulupukki - ei mummo. Joten minua he eivät tule sen kummemmmin muistamaan.

        Olet väärässä, en pidä meteliä tekemisestäni. Lahjoja ostan mielelläni (eläkepäivinä ei ole lainoja ym. lyhennettävänä, rahaa jää reilusti muuhunkin). Kaipaisin vaan joskus pientä lahjapakettia, edes kiitosta miniältä. Ilman, että tästä täytyisi tehdä suurempaa numeroa.

        Kiitos Jussi mielipiteestäsi - vaikka väärässähän sinä olet!

        Minäkin tykkään laittaa ruokaa jouluna :P ja muutenkin. Esim. me annetaan anopille yhteisen lahjan joka joulu. Etkö saa pojan perheeltä yhtään lahjaa? Voi olla, ettei miniä tiedä, että haluat juuri *häneltä* joululahjan. Voit esim. kysyä, haluaisiko se tulla auttamaan sua esim. ruoanlaitossa. Saa myös kysyä mitähän mä saan tänä vuonna joululahjaksi. Olisin pelkästään iloinen jos oma anoppini tekisi näin.
        Minusta lahjoista tulee kiittää, itse sanoisin " EI KESTÄ" jos kukaan ei kiitä.


      • pikkuinen tonttu
        Joulumuori kirjoitti:

        En nyt oikein ymmärrä, Jussi, mitä tarkoitat? Mitä itsekästä on siinä, jos haluan miellyttää lapsiani sekä lapsenlapsiani?

        En ole koskaan pitänyt numeroa laittamisestani, aina olen laittanut ruokaa mukisematta. Eksyessäni palstalle päätin vain ilmaista mielipiteeni tässä hyvin anopinvastaisessa ilmapiirissä. Ja ilmeisesti turhaan? Kuten sanottu, aina vika anopissa.

        Ja mitä joululahjoihin tulee, pikkuisille lahjat tuo meillä joulupukki - ei mummo. Joten minua he eivät tule sen kummemmmin muistamaan.

        Olet väärässä, en pidä meteliä tekemisestäni. Lahjoja ostan mielelläni (eläkepäivinä ei ole lainoja ym. lyhennettävänä, rahaa jää reilusti muuhunkin). Kaipaisin vaan joskus pientä lahjapakettia, edes kiitosta miniältä. Ilman, että tästä täytyisi tehdä suurempaa numeroa.

        Kiitos Jussi mielipiteestäsi - vaikka väärässähän sinä olet!

        0len samaa mieltä kanssasi. Monet miniät eivät ymmärrä auttaa vanhempaa anoppia juhlan valmisteluissa. Ne miniät ovat varmaan harvassa, enemmän on itsekkäitä, muka kiireisiä miniöitä, jotka todellakin istuvat valmiiseen pöytään. Eivätkä edes osaa kiittää. Tuntuisi luonnolliselta,että miniä haluaisi auttaa ja osallistua juhlanvalmisteluun kaikella mahdollisella tavalla. minulla on kaikki sympatiat puolellasi, vaikka omaa anoppia ei olekkaan, mutta olen seurannut veljeni vaimoa, joka aina auttaa, ja tekee ruokiakin, ja ostelee kukkia ja lahjoja äidilleni ettei vanhan jo eläkkeellä olevan naisen tarvitse yksin tehdä kaikkea.Eikä se ole itsekästä, jos lapsenlapsilleen haluaa lahjoja ostella, jotta niille jäisi hyvä mieli. Joulua ja hyvää mieltä!


      • aina anopit
        pikkuinen tonttu kirjoitti:

        0len samaa mieltä kanssasi. Monet miniät eivät ymmärrä auttaa vanhempaa anoppia juhlan valmisteluissa. Ne miniät ovat varmaan harvassa, enemmän on itsekkäitä, muka kiireisiä miniöitä, jotka todellakin istuvat valmiiseen pöytään. Eivätkä edes osaa kiittää. Tuntuisi luonnolliselta,että miniä haluaisi auttaa ja osallistua juhlanvalmisteluun kaikella mahdollisella tavalla. minulla on kaikki sympatiat puolellasi, vaikka omaa anoppia ei olekkaan, mutta olen seurannut veljeni vaimoa, joka aina auttaa, ja tekee ruokiakin, ja ostelee kukkia ja lahjoja äidilleni ettei vanhan jo eläkkeellä olevan naisen tarvitse yksin tehdä kaikkea.Eikä se ole itsekästä, jos lapsenlapsilleen haluaa lahjoja ostella, jotta niille jäisi hyvä mieli. Joulua ja hyvää mieltä!

        Miksi edellytetään että vanhempi polvi tekee joulun nuorille ja terveille ihmisille?
        Ihalet veljen vaimoa, joka auttaa ja ostaa kukkia ettei anopin tarvitse tehdä kaikkea- Mitä itse teet? Istut siihen pöytään vaan vai?
        Itse 50 v. joulua valmistelleena mummusena olisin jo ihan tyyttyväinen, jos minut joskus kutsuttaisiin valmiiseen jouluun. Sitä ei ole vielä tapahtunut, vaikka lapsenlapsetkin ovat jo teini-ikäiset.
        Onhan se toisaalta mukava kuulla, että ei joulu missään muualla tunnu samalta kuin mummulassa, mutta kyllä sitä on aika poikki, kun puuhailee muutaman päivän ennen joulua kaiken tarvittavan, hitaasti ja vähitellen, mutta kuitenkin valmiiksi asti ainakin tähän saakka.
        Aattonakin työpäivää vielä ennen vieraiden saapumista oli monta tuntia.
        Onneksi illan tiskit hoituvat jo koneessa.


      • pikku tonttunen
        aina anopit kirjoitti:

        Miksi edellytetään että vanhempi polvi tekee joulun nuorille ja terveille ihmisille?
        Ihalet veljen vaimoa, joka auttaa ja ostaa kukkia ettei anopin tarvitse tehdä kaikkea- Mitä itse teet? Istut siihen pöytään vaan vai?
        Itse 50 v. joulua valmistelleena mummusena olisin jo ihan tyyttyväinen, jos minut joskus kutsuttaisiin valmiiseen jouluun. Sitä ei ole vielä tapahtunut, vaikka lapsenlapsetkin ovat jo teini-ikäiset.
        Onhan se toisaalta mukava kuulla, että ei joulu missään muualla tunnu samalta kuin mummulassa, mutta kyllä sitä on aika poikki, kun puuhailee muutaman päivän ennen joulua kaiken tarvittavan, hitaasti ja vähitellen, mutta kuitenkin valmiiksi asti ainakin tähän saakka.
        Aattonakin työpäivää vielä ennen vieraiden saapumista oli monta tuntia.
        Onneksi illan tiskit hoituvat jo koneessa.

        Niin puhuinkin ainoastaan äidistäni anopin roolissa ja minä en välttämättä aina ole heidän(veljeni perhe ja vanhempani) kanssaan joulua viettämässä, joten silloin en istu valmiiseen pöytään enkä ole osallistumassa joulupuuhiinkaan.

        Muussa tapauksessa kyllä tehdään yhdessä äidin kanssa kaikki lapsuuden kodissani. En tiedä onko se nautinto sen suurempi kun istuu valmiiseen pöytään kuin yhdessä tekeminen. Me vietämme harvat hetket niin että teemme kaiken melkein yhdessä äitini kanssa, ja äidin ei tarvitse koskaan keittiössä yksin häärätä.


      • kika
        aina anopit kirjoitti:

        Miksi edellytetään että vanhempi polvi tekee joulun nuorille ja terveille ihmisille?
        Ihalet veljen vaimoa, joka auttaa ja ostaa kukkia ettei anopin tarvitse tehdä kaikkea- Mitä itse teet? Istut siihen pöytään vaan vai?
        Itse 50 v. joulua valmistelleena mummusena olisin jo ihan tyyttyväinen, jos minut joskus kutsuttaisiin valmiiseen jouluun. Sitä ei ole vielä tapahtunut, vaikka lapsenlapsetkin ovat jo teini-ikäiset.
        Onhan se toisaalta mukava kuulla, että ei joulu missään muualla tunnu samalta kuin mummulassa, mutta kyllä sitä on aika poikki, kun puuhailee muutaman päivän ennen joulua kaiken tarvittavan, hitaasti ja vähitellen, mutta kuitenkin valmiiksi asti ainakin tähän saakka.
        Aattonakin työpäivää vielä ennen vieraiden saapumista oli monta tuntia.
        Onneksi illan tiskit hoituvat jo koneessa.

        Mietit miksi lapsesi ei järjestä joulua ja kutsuisi sinua heille, joten kysymys: oletko sanonut sen ääneen? Ihmiset eivät osaa lukea ajatuksia ja kyse on asiasta, jossa risteilee "1001 erilaista tunnetta", joten olet ainoa, joka voi perinnettä lastensa kanssa muuttaa. Kasvattaminen jatkuu, vaikka lapset olisivat kuinka isoja.Luulenpa,että joillekin lapsille voi olla jopa kiusallista raahautua aina vanhempiensa luokse ja ehdottaa muuta käytäntöä.Koputa kepillä jäätä!

        Toivotan elämääsi mukavia jouluja lastesi luona :)


      • Ihana joulu
        kika kirjoitti:

        Mietit miksi lapsesi ei järjestä joulua ja kutsuisi sinua heille, joten kysymys: oletko sanonut sen ääneen? Ihmiset eivät osaa lukea ajatuksia ja kyse on asiasta, jossa risteilee "1001 erilaista tunnetta", joten olet ainoa, joka voi perinnettä lastensa kanssa muuttaa. Kasvattaminen jatkuu, vaikka lapset olisivat kuinka isoja.Luulenpa,että joillekin lapsille voi olla jopa kiusallista raahautua aina vanhempiensa luokse ja ehdottaa muuta käytäntöä.Koputa kepillä jäätä!

        Toivotan elämääsi mukavia jouluja lastesi luona :)

        Tietenkin olen sanonut! - Mutta tänä vuonna nyt ei kun töissä jne...mies matkoilla jne... lapset koulussa jne...Kyllä me tullaan auttaan sitten, soita vaan kun tarvitset, mutta ei tiistaina, eikä aatonaattona, eikä viikonloppuna, kun jne....
        Me tuodaan sitten tullessamme syötävää, vaikka jotain leikkeleitä ja kakkua...
        Mikääään ei voita mummulan joulua!!
        No, ohihan se taas meni, kaksi päivää tarjoilua.
        Vuoden loppuun sitten syön jämiä.


      • kika
        Ihana joulu kirjoitti:

        Tietenkin olen sanonut! - Mutta tänä vuonna nyt ei kun töissä jne...mies matkoilla jne... lapset koulussa jne...Kyllä me tullaan auttaan sitten, soita vaan kun tarvitset, mutta ei tiistaina, eikä aatonaattona, eikä viikonloppuna, kun jne....
        Me tuodaan sitten tullessamme syötävää, vaikka jotain leikkeleitä ja kakkua...
        Mikääään ei voita mummulan joulua!!
        No, ohihan se taas meni, kaksi päivää tarjoilua.
        Vuoden loppuun sitten syön jämiä.

        Sittenhän asiat vain lipsuvat vaikka ei haluaisi, mutta jos nyt yhtään lohduttaa, niin äitini joutui sanomaan hyvin selvällä suomenkielellä nuorimmaiselle veljelleni että sitä joulua passaa viettää muuallakin ja hän tulisi mielellään valmiiseen pöytään, koska ei enää jaksa valmistaa koko joulua. Kyllä se viesti perille meni rautalangalla vääntäen ja kumma kyllä joulufiilarit tulee, jos mummo vain on paikalla muuallakin.Siinä samalla nimittäin näkee sitten onko se joulu paikasta kiinni vaiko ihmissuhteista (kun ne suhteethan siinä eniten merkkaa vai mitä?).


      • köyhä
        Joulumuori kirjoitti:

        En nyt oikein ymmärrä, Jussi, mitä tarkoitat? Mitä itsekästä on siinä, jos haluan miellyttää lapsiani sekä lapsenlapsiani?

        En ole koskaan pitänyt numeroa laittamisestani, aina olen laittanut ruokaa mukisematta. Eksyessäni palstalle päätin vain ilmaista mielipiteeni tässä hyvin anopinvastaisessa ilmapiirissä. Ja ilmeisesti turhaan? Kuten sanottu, aina vika anopissa.

        Ja mitä joululahjoihin tulee, pikkuisille lahjat tuo meillä joulupukki - ei mummo. Joten minua he eivät tule sen kummemmmin muistamaan.

        Olet väärässä, en pidä meteliä tekemisestäni. Lahjoja ostan mielelläni (eläkepäivinä ei ole lainoja ym. lyhennettävänä, rahaa jää reilusti muuhunkin). Kaipaisin vaan joskus pientä lahjapakettia, edes kiitosta miniältä. Ilman, että tästä täytyisi tehdä suurempaa numeroa.

        Kiitos Jussi mielipiteestäsi - vaikka väärässähän sinä olet!

        Meillä on monta lasta ja rahat tiukalla, kun mies on osa-aikatyössä ja minä kokoaikatyössä, asuntoon velkaa jne. Ei siinä enää jää rahaa anopille joululahjojen ostoon, valitettavasti, vaikka mielellään hänelle lahjan ostais. Viime vuonna vanhin lapseni piirsi kortin ja me yhdessä liimattiin "tonttukori" oksista ja sammalista ja askarreltiin siihen tonttuja. Kun anoppi sai sen sitte meiltä joululahjaksi, siitä se haukkuminen alkoi ja mollaaminen. Tuotiin sille kuulemma roskia lahjaksi, vaikka se oli kuitenki lasten tekemä ja vähän äidin avustamana. Sitten, kun oltiin ostettu miehen kans kahdelle vanhimmista lapsista toppahaalarit, niin anoppi tuumasi, että olisitte ostaneet vähän halvemmat, että jää rahaa muuhunkin vaikka joulutervehdykseen. Mieheni häpesi äitiään siinä vaiheessa ja veimme lapset takaisin autoon ja lähdimme ajamaan takaisin 150 kilometriä kotiin. Mummo oli kutsunut meidät sinne iloiseen joulun viettoon, vaan se alkoikin haukkumisilla ja parjaamisella. Enää ei oteta joulukutsuja vastaan vaan ollaan perheellä kotona keskenämme. Näin on parempi.


      • Anonyymi

        Marttyyrit jotka ovat poikansa pilanneet. Sääliksi käy.


      • Anonyymi
        Joulumuori kirjoitti:

        En nyt oikein ymmärrä, Jussi, mitä tarkoitat? Mitä itsekästä on siinä, jos haluan miellyttää lapsiani sekä lapsenlapsiani?

        En ole koskaan pitänyt numeroa laittamisestani, aina olen laittanut ruokaa mukisematta. Eksyessäni palstalle päätin vain ilmaista mielipiteeni tässä hyvin anopinvastaisessa ilmapiirissä. Ja ilmeisesti turhaan? Kuten sanottu, aina vika anopissa.

        Ja mitä joululahjoihin tulee, pikkuisille lahjat tuo meillä joulupukki - ei mummo. Joten minua he eivät tule sen kummemmmin muistamaan.

        Olet väärässä, en pidä meteliä tekemisestäni. Lahjoja ostan mielelläni (eläkepäivinä ei ole lainoja ym. lyhennettävänä, rahaa jää reilusti muuhunkin). Kaipaisin vaan joskus pientä lahjapakettia, edes kiitosta miniältä. Ilman, että tästä täytyisi tehdä suurempaa numeroa.

        Kiitos Jussi mielipiteestäsi - vaikka väärässähän sinä olet!

        Kuulosti kyllä siltä että hän sanoi vain totuuden joka ei kelpaa sinulle 🤔Koska se viiltää.


    • Aatlurpattaja

      ...mene perkele etelänmatkalle jouluksi niin ei tarvii tehdä voileipiä eikä leveäperse kuluta sun halpaa ja epämuodikasta sohvaa....

    • ulkoasu

      Joulumuori on saanut näköjään katukasvatuksen

    • sinulle anoppi

      Tiedän että olet katkera ja väsynyt,täytyy myöntää että aika tyhmän kuvan itsestään antaa,jos ei "edes"kiittämään pysty valmiista joulusta!toivotan silti sinulle voimia jaksaa ja olla kärsivällinen,kyllä hän vielä joskus sen huomaa...Hyvää Joulua.

    • raasua

      Voi olla että olet vain niin vaatimaton, että kukaan ei edes tajua kiittää tai auttaa. Ehkä jos tekisit itsestäsi enemmän numeroa, miniäsi saattaisi huomata sinun suuren panoksesi. Joulu on yhtä stressiä muutenkin. Sinulla on täysi oikeus pyytää apua. Kaikki eivät sitä ymmärrä tarjota.

      • tonttu

        Sinulle voisi sanoa, että voi sinua raasua, kun et ymmärrä anopin joulupaineita. Taitaa olla ollut helppo elämä sinulla ja koulut käymättä tai kesken.Sinä et ehkä ymmärrä auttaa ennenkuin pyydetään apua. meitähän on eri junaan! Kaikki mummut yrittävät aina parhaansa ja siinä on vaatimattomuus kaukana, jos haluaa, että lapsenlapsilla olisi kiva ja ikimuistoinen joulu.


    • kika

      Hyvä, että purat jonnekin tunteesi ja saamattomat miniät ovat yhtä kauhistus kuin ilkeät anopit, joten onko mitenkään mahdollista vain sopia etukäteen kuka tekee mitäkin? Kyllä miniää voi hommiin pyytää, jos ei itse älyä. Niinhän se on muutoinkin elämässä, että joitakin on potkittava ja jotkut auttavat luonnostaan ja teidän nurkissa pyörivä miniänretku sattuu kuulumaan ensiksi mainittuihin.Kysehän on sinun kodistasi, jossa voit olla niin kiva kuin haluat, mutta on aivan turha välttää järkevää organisointia. Onhan joulu sinullakin!

    • Itsenäinen miniä

      Ei voi taas muuta sanoa kuin hanki kypsä aikuinen nainen ihan oma elämä.
      Mene vaikka espanjaan ja iske itsellesi kunnon pieni musta gigolo.
      Voisit muistella koko vuoden kuinka sinuakin on jynssätty ja kuoputettu.

      • Anonyymi

        Kylläpä on ala-arvoista tekstiä.


    • autetaan

      jos osaa pyytää.

    • huono miniä?

      että minä luotan siihen, että anoppi pyytää jos apua tarvitsee.

      varmaan miniäsi kuvittelee, että kuuluu kalustoon, niin ei tarvitse mitään ostaa. tai en minä ainakaan osta, koska hänellä on jo kaikkea, jopa kukkia.

    • Ihannevävy

      Vai miniä se on kaiken pa´han alku. Eikös sen miniän liene tuonut sukuun tuon ihanneanopin kasvattama poikalapsi. Kuinka nuo sukulaissuhteet ovat siis päässeet tuohon pisteeseen.

      Olen itse seurustellut ihanan naisen kanssa, jonka ainoa vika minun mielestäni on ollut se, ettei hän ymmärrä antaa lastensa kasvaa aikuisiksi.

      Tuollainen valtava uhrautuminen poikansa lasten eteen viittaa hieman siihen, että pojankin eteen on tehty ja tehdään kaikki mahdollinen ja suurin osa mahdottomastakin.

      Näin kasvaa ihmisiä jotka eivät näe kuin oman napansa. Saattapi olla että miniä saa omassa kodissaan tehdä kaikki kotityöt äidin passivoiman pojan tullessa valmiiseen pöytään päivittäin.

      Tuskinpa miniä on luonut sääntöjä, kuinka anoppilassa, miehensä kotona käyttäydytään. Ehkä hän on yrittänyt joskus auttaakin, mutta todennut sen mahdottomaksi: "ei tässä mitään, istu vaan siellä, kyllä tämä tästä..."

      Eikö se anopin poika voi tehdä omassa lapsuudenkodissaan voileipiä omille lapsilleen? Miksi se on vain miniän tehtävä?

      • solveig

        Just näin. Tämän linjan esittelin miehellenikin kerran ja totesin myös anopilleni homman olevan vastedes näin. Omien vanhempieni luona minä olen se, joka auttaa päivittäin kaikessa mahdollisessa, miksi minun pitäisi tehdä samat hommat sitten anoppilassakin?? Minulle on aivan sama mitä anoppi vielä kaiken lisäksi laiskastakin! miniästään sitten tämän vuoksi kaiken muun mollaamisen lisäksi puhuu. Who cares. Herttileijaa aikuisiahan ne on ne kultapoikasetkin!!


    • asiaa!!

      katkeroituneet pikkutytöt täällä kilpaa haukkuu anoppeja! koska vävypoijjaat alkais oman savottansa. ei se muijanäitee aina mikään enkeli ole.. napanuora kun ei "meidän rakkaaseen" pikkutyttöön ole poikki. hyysätään ja öösätään oikeen perusteellisesti! ja vävypoika senkus kaljottelee, ei ole ikinä kotona, käy töissä jatkuvasti(lue:on huorissa) rahaa pitää tulla ikkunoista ja ovista, mutta kotona pitää olla 24/7 auttamassa saamatonta akkaa joka ottaa imurin käteen kerran vuodessa(pikkujouluna)! ja itku silmässä. äitee kyllä auttaa, ja haukkuu....

    • mukava miniä

      Tällä hetkellä vietän vielä joulun avomieheni kanssa vanhempieni luona, mutta en kauaa. Siis aaton. Kohta minun jouluaattooni ei kuulu omat vanhempani eikä anoppikaan. Heitä käyn tervehtimässä sitten joulun muina päivinä. Jos silloin he haluavat laittaa sinne joulupöydän notkumaan ruokaa, sitten laittavat. Eiköhän mulla riitä ihan tarpeeksi hommia omassakin kodissani ilman, että täytyisi vielä toistenkin kodit käydä koristelemassa ja ruoat laittamassa. En ole pyytänyt jouluruokaa muilta, joten jos hyvää hyvyyttään haluavat tarjota, tekevät sitten ruoat varmasti itse. En minäkään halua ketään muuta hösläämään omaan joulunlaittooni. Tämä on minun koti, jos kutsun jonkun kylään huolehdin tietysti itse tarjottavista..

      • hetkonen

        et nyt tainnut oikeen ymmärtää lukemaasi


      • kyllä
        hetkonen kirjoitti:

        et nyt tainnut oikeen ymmärtää lukemaasi

        Mutta tarkoitin viestilläni vain sitä, että miksi pitäisi vielä toisen kodissa tehdä jouluruoat sun muut siivoukset, jos on omat jo tehnyt. Tuleeko tämä miniä mielellään viettämään joulun anopilleen? Se on tietysti tökeröä, ettei voi edes joulukukalla muistaa anoppia (itse muistan aina vähintään edes sillä, jos on enemmän rahaa, ostan kunnon lahjan) mutta mielestäni anoppi voi itse huolehtia omasta huushollistaan (okei, myönnän, että itse en kehtaisi olla tarjoamatta apuaan, mutta yritän vain tuoda kyseisen miniän mahdollista mielipidettä esille).


    • jaaetmäävai

      Jos miniäsi on perkeleen miniä, niin kukas sinä silloin olet? Niinpä niin, jaapa jaaa, trallalallalaa.

      • Hyvä hyvä

        Toi oli kyllä hyvä veto... :) :D :D Naurattaa ihan vieläkin...

        Siinä oli sulle tekstin aloittaja perkeleelle!!


    • Emilia

      Jos on noin vastenmielistä, niin älä tee mitään!
      Sano, että seuraavana jouluna ei tarjoilu pelaa. Olet kuitenkin mummu etkä mikään murrosikäinen kakara! Siisti suusi! Toivon ettet ikinä sano lapsenlastesi kuullen mitä heidän äidistään ajattelet!!!

      • tonttu

        Tuskin tämä muori mitään sanokaan lastenlasten kuullen, koska rakastaa heitä yli kaiken. Ja ymmärrän hyvin muorin purkauksen, jos miniän käytös on samanlaista vuodesta toiseen. Kyllä sellaisia laiskottelijoita löytyy, jotka istuvat vain valmiiseen pöytään eikä tajua auttaa millään lailla. Kyllä muakin ottaisi päähän sellaiset nuoret naiset, jotka vain odottavat valmista ja eivät osaa apua tarjota. Aika törkeetä itseasiassa. Tunnen sellaisia omassa suvussanikin. Tullaan aina mummolaan moneksi päiväksi eikä edes auteta ruoan poskorjaamisessa ja astioiden tiskaamisessa. Sen verran pitäisi olla älliä ja tarjota apua, eikä lähteä sille linjalle, että mummu lyö liinat kiinni. Jouluhan on kaikkien viihtymistä ja yhdessäoloa!


    • Katja

      Toiset valittaa kun ei ikinä pääse mummoksi ja toiset vinkuu kun ei ole siivousapua......Ongelmansa kullakin. Niin ja joillakin ei ole rahaa lahjoihin eikä ruokaan. On tää elämä niiiin epäoikeudenmukaista. ;)

    • Marika

      Ei kannattas valittaa,jos kerta ite oot aina halukas joulua järjestämään.Ja pyytelet poikas perhettä jouluksi luoksesi.Vai pitääkö miniäs jäädä yksin kotiin jouluksi,että poikas ja sen lapset tulee vaan luokses passattavaksi.Kyllä monet perheet viettäis hyvinki mielellään joulunsa omassa kodissaan OMAN PERHEEN kanssa,mutta ainahan niitä kummasti tulee kutsuja anopeilta ja sukulaisilta,ja sitte ei auta ku mennä vaan.Ettei vaan Anoppi pahota mieltään.Että seuraavana jouluna voitki sitte järjestää joulun vaan itsellesi,niin tuskin siitä kukaan pahastuu.

      • Huh

        Kuin Marika.

        Ja se on tietenkin miniän vika, että ei tuotu joulukukkasta. Oma poikasi on tietenkin ihan kädetön ja jalton, ei pääse kukkakauppaan?

        Ja voileivän antaminen lapselle on vain äidin velvollisuus, ei isän? Ja ehkä miniä sanoi että pyydä mummoa antamaan sen vuoksi, että ei ole kohteliasta mennä toisten kaapeille kaivamaan.

        Ja sama pätee niihin pöydän korjaamisiin ja tiskeihin ym. Miksi se sinun OMA POIKASI ei voinut niissä sinua tulla auttamaan.

        Ehkä miniä joutuu omassa kodissaan passaamaan sitä sinun poikaasi...

        Asiallista olisi toki ollut apua tarjota, mutta miksi juuri miniän, miksi ei se aikuinen poika?

        Mikä ihme asennevamma siinä on, että miehiä pitää passata eikä heitä pidä vaivata kotitöillä?


    • solveig

      Me vietämmekin joulut kotonamme. Laitamme itse ruokamme, koristelemme kodin ja kuusen ja hankimme pakettimme -ihan kuin itse haluamme ilman stressiä yhdessäolosta nauttien. En itse ole koskaan viihtynyt anoppilassani koska olen aina -ensi hetkestä alkaen- ollut se paha miniä joka pilaa kultapoikasen elämän. Ne muutamat siellä viettämäni joulut ovat olleet "pelkkää kärsimystä" ja mielestäni feikkiä, koska itselleni joulu on rakkauden juhla. Paketteja anoppilaan en osta minä, se on mieheni hommia, jos katsoo paketit aiheellisiksi. Eipä ole katsonut vuosikausiin. En enää ota mitään stressiä niistä. Lapsilleni jos jotain antavat, en ole sitä pyytänyt enkä ole siitä silloin mitään velkaakaan. Omien vanhempieni ja sisaruksieni kanssa vaihdamme joka joulu pikkupaketit, koska se on perheessä tapana, ja vanhempieni lapset ovat paljon nuorempia kuin anoppilassa.

      Joten jos hyvin käy, alkanevat sinunkin jälkeläisesi viettää omannäköisiään jouluja omissa ympyröissään, jos vain rohkeus heillä riittää. Voit uskoa ettei luonasi aikuiset ainakaan oikeasti viihdy vaikka pyhkisit vielä pyllynkin "palveluksena". Ompahan sitten onneksi sinullakin helpompaa!

      • Anonyymi

        Trollit taas vauhdissa. Kirjoituksissa ei varmaan mitään totuutta!!!!!


    • Anonyymi

      minun miniä ei anna tavata edes lapsiaan, vien lahjat heille postilaatikkoon. hänen vanhempansa saa ainoastaan tavata heitä ja käydä kylässä. hän sanoi minulle että muita isovanhempia ei tarvita, kun heille riittää hänen omat vanhempansa. en tiedä onko hän edes antanut laittamiani lahjoja lapsille, kun poikani ei tiedä niistä mitään. luulen että on heittänyt roskikseen. ollut minua kohtaan koppava alusta pitäen. minulla on paha mieli, kun en saa tavata lastenlapsiani.

      • Anonyymi

        nyt on miniällä hyvä tekosyy etten saa käydä, korona.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista, että itse perkele kirjoittaa palstalle miniästään. Mielenkiintoista myös, että perkelekin viettää joulua. Ja on vielä anoppi. Luulin mieluummin, että olisi miespuolinen, mutta olen erehtynyt.
      Tällaisia yllätyksiä sitä saa lukeakseen, kun asioihin paneutuu.

    • Anonyymi

      Komppaan aloittajaa. Kun menimme naimisiin ja perustimme perheen, meille oli tärkeää viettää joulu kotona ja anoppi ja appi tulivat meille . Seuraavana päivänä minun vanhempani. Ja seuraavina jouluina päinvastoin. Tykkään joulusta ja sen tekemisetä.

      Poikani perheessä on vaimo ja kaksi tyttöä. Kumpikaan eivät ole mitään koti-ihmisiä.
      Heillä on tapana ilmoittaa, milloin tulevat meille joulun aikaan.
      Ja käytös on samanlaista. Istutaan valmiiseen pöytään, ei tarjouduta edes korjaamaan ruokia pois. Kysytään, keitettäiskö jo kahvit ja sitten syvennytään joululahjakirjoihin tai vastaavaa.

      Eli miniä sitten FBssä kertoo, kuinka hänellä ei ole mitään joulustressiä.
      Ovat aina olleet jomman kumman vanhemmilla joulun.

      Ok,me tehtiin kerran niin, että lähdettiin jouluksi matkoille. Ja jo oli nenä solmussa.

      Ei se paljon haittaa, lapset on ihania ja odotan heidän kanssaan olemista. Joskus tuntuu, että nää aikuiset vois jäädä vaikka kotiinsa makaamaan.

      • Anonyymi

        Haha. Mitäs järjestät sitten. Marttyyri-mamma. Ei kukaan pakota 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha. Mitäs järjestät sitten. Marttyyri-mamma. Ei kukaan pakota 😂

        Jos jätät järjestämättä niin lapset ja lapsenlapset alkavat pitämään keskenään juhliaan oman perheen kesken. Ja se olisi kaltaisillesi hirviöanopeille aivan kuule oikein.


    • Anonyymi

      Tämä palstahan on siis anoppien ja appien arvosteluun, ei anopeille miniöiden haukkumista varten. Tämänkin nämä "Perkeleet" omivat.
      Oma anoppini ei pidä meihin eikä siis lapsenlapseenkaan mitään yhteyttä, joten emme käy hänen arkea ja juhlaa sekoittamassa. Näivettyköön rauhassa, minä en häntä pidä ihmisenäkään. Nämä Perkeleeksi itseään kutsuvat eivät ole ihmisiä.

    • Anonyymi

      Asuuko Joulumuori Reisjärvellä? Kuulostaa niin anopiltani. 😏

      • Anonyymi

        Korvatunturilla??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe