Riitely raastaa

Tuulia-

Olemme tavanneet miehen kanssa vajaa 2 vuotta sitten. Etenemme hyvin hitaasti (olin itse hyvin epävarma) ja aloimme vasta virallisesti seurustella 6kk tapailun jälkeen.

Kun olimme alkaneet seurustella koin, ettei mies ollut täysin mukana. Koin usein, ettei hän huomioinut minua. Tuntui, ettei hän oikein osannut ottaa minua elämäänsä mukaan, enkä kokenut että olisimme olleet "me".

Tällaiset kaikki huomiotta jättämiset ja minun epäilyt suhteesta aiheuttivat paljon riitoja meidän välille. Mies ei kestänyt riitelyä alkuunkaan, hän kertoi että lapsuudesta on huonoja muistoja ja ettei riitoja ole oikein muissa suhteissa tullut.

Pian riidat alkoivat saada sellaisen käänteen, että mies otti aina ero-kortin esille. Olin sanallisesti ehkä kokeneempi ja koin, että kun mies koki olevansa alakynnessä hän puolustautui ja hiljensi minut erouhkauksella. Yhden kerran sitten pieni riita johti eroon.

Olimme puoli vuotta erossa. Alussa mies kyllä halusi edelleen nähdä ja hetken aikaa juttu muistutti seurustelua. En kuitenkaan jaksanut sitä, kun ei kerran kuitenkaan oltu mitään ja laitoin välit poikki.

Viime kesänä päädyimme kuitenkin taas näkemään ja tuntui kuin jotain olisi ratkennut meidän väliltä. Mies oli taas vähän haluton määrittelemään suhdetta, mutta päädyimme kuitenkin seurustelemaan.

Nyt huomaan, että välillemme on tullut taas pieniä tyhmiä riitoja. Emme enää riitele niin rajusti kuin aiemmin, mutta huomaan pahottavani mieleni usein. Tuntuu, ettei mies huomioisi niin kuin parisuhteessa pitäisi. Joudun myös usein kyseenalaistamaan välittääkö hän minusta.

Jos huomautan miehelle, että jostain asiasta jäi huono mieli, hän ei osaa ottaa net.palautetta vastaan. Hän kertoo kokevansa että syytän häntä ka että hän on kelpaamaton. Mies on alkanut taas puhua erosta. Hän sanoo, että ei tiedä onko meillä tulevaisuutta.

Tämä on mulle raskasta. En voi tällä hetkellä luottaa suhteeseen ja se raastaa. Näen meissä potentiaalia, sillä monella kohtaa meillä synkkaa hyvin.

Mies on kertonut lapsuudessa monen asian mennään pieleen. Häntä ei ole osattu rakastaa tarpeeksi ja se mielestäni nyt näkyy sitoutumiskammoa. Mies ei päästä lähelle ja on usein etäinen. Hän on kertonut myös aikaisemmista suhteistaan, että hän ei ole osannut päästää lähelle ja ettei ole osannut rakastaa.

En osaa kuitenkaan erotakaan, vaikka usein se on mielessä. Onkohan mitään keinoa saada suhdetta toimimaan?

1

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei Tuulia-

      Kerrot suhteestanne, jossa olette seurustelleet ja olleet erossa ja nyt taas seurustelette, mutta se ei suju vaan riitelette ja mietit eroa, josta mieskin puhuu. Tuollainen ees-taas, ollaan eikä olla, on varmasti raskasta. Sanot, että riitanne alkavat usein pienistä jutusta, se on tavallista. Olet sitä mieltä, että mies ei uskalla sitoutua, sekin voi hyvin olla aivan totta. Mitäs, jos menisitte yhdessä jonkun ammatti-ihmisen luokse, ei siitä ainakaan haittaa olisi. Ajattelen, että se kannattaisi tehdä, kokeilla. Ellei mies suostu lähtemään, voit hyvin mennä yksin, sekin auttaa. Jos tahdot vielä yrittää yhteiselämäänne, kannattaa kaikki keinot käyttää. Teillä on kuitenkin jo sen verran yhteistä historiaa ja tunnette toisenne melko hyvin, ilmeisesti myös viihdyttekin yhdessä,

      Ystävällisesti,
      Pirkko-pappi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2679
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      350
      2550
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1744
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      68
      1595
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      122
      1547
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe