Anoppi ja Appi

Rauplaattori

Mulla on todella mukavat appivanhemmat. Tullaan hyvin toimeen jne. Appi vähän rasittava, kun sillä on "omat mielipiteet", jotka ei värähdäkään, vaikka todistaisit hänen olevan väärässä, mutta hyvin tullaan toimeen kuitenkin. Anoppi on ihana hössöttäjä positiivisessa mielessä!

6

109

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opååpo

      Kiva lukea välillä tällainen kommentti. Onneksi jokaisella saa olla mielipiteensä - mileipiteenhän ei tarvi ollakaan totuus vaan oma ajatus asiasta.
      Helpommalla pääsee kun ei yritä "käännyttää" ketään vaikka ottaisikin päähän sen mielipiteet.

      Itsekin aikanaan olin työlääntynyt appivanhempien erilaiseen katsantokantaan, mutta iän mukana oppinut suvaitsemaan.
      nyt olen itsekin anoppi ja yritän olla ainakin puuttumatta poikieni ja miniöitteni elämään liikaa.

    • tiukatmielipiteet

      ""Appi vähän rasittava, kun sillä on "omat mielipiteet", jotka ei värähdäkään, vaikka todistaisit hänen olevan väärässä,""
      Heh, tuo ei koske pelkästään appi ukkoa vaan myös vaimoani ja hänen kaksi veljeään. Varsinkin veljet joiden yleis sivistys ja yhteiskunta tieto ei ole kaikkein korkeinta kastia. Heidän tieto ja käsitys eri asioista ovat "ainoat oikeat" ja korostavat sen tiukalla ja vihaisella sävyllä kuuntelematta ja kumoaamalla esimerkiksi minun näkemystäni. Jos heille todistaa asioiden joista keskustellaan oikea tieto niin suuttuvat. Olen vuosien varrella oppinut että parempi olla hiljaa vain ja hymyillä tietäen että kyllä totuus heille jossain vaiheessa valkenee.

      • älkäävaansanoko

        Ihailen suunnattomasti oikeinkirjoitustaitoasi. Missä noin viisaita ihmisiä asuu?


      • tiukatmielipiteet
        älkäävaansanoko kirjoitti:

        Ihailen suunnattomasti oikeinkirjoitustaitoasi. Missä noin viisaita ihmisiä asuu?

        Heh, oliko ironiaa? äidinkieleni on ruotsi joten suomenkielen varsinkin kielioppiin liittyvä kirjoitustaito ei aina mene oikein...


    • piparminttuli

      Hienoa että muillakin on hyvät välit appivanhempiinsa. Niin on meilläkin. Paljon se on kyllä siitä lähtösin minkä verran kukin joustaa. Jos jokainen pitää oman pään ja alkaa yrittää määrätä asioita niin seinähän siinä tulee vastaan.
      Hienoa lukea välillä näitäkin kirjoituksia. Enempi tällasta. Eikä pelkkää haukkumista.

      • tässä_ollaan

        Kerropa, missä oma anoppi ja appesi joustaa, ja missä sinä itse? Entä onko miehesi pyytänyt jotain sinun vanhemmiltasi, ja he ovat joustaneet eli antaneet periksi? Miten ne pyynnöt sinun vanhemmilta teiltä, onko niitä tullut paljon? Entä sisarukset? Tai kaverit? Molemmin päin?

        Kun alkaa laskea kontakteja, jota minulla ja miehellänikin on, ja vaatimuksia ja odotuksia, joita voisi olla, niin niissä menisi meidän kaikki yhteinen ja oma vapaa-aika töiden jälkeen ja vapaapäivinä, ja takuulla lomallakin.

        Jos pitäisi kaiket päivät vaan miettiä muiden tarpeita ja miten aikataulut pitäisi suunnitella jatkossa, saisi tehdä aika paljon vain miettimistä. Pitäisi tehdä kaiket päivät vain joustoja, jos ei saisi pitää yhtään omaa päätään, eli tehdä, mitä itse haluaa.

        Jos minä ja mieheni esim. haluamme viettää la-päivän kahdestaan, ja miehen kaveri ehdottaisi kahvillakäyntiä mieheni kanssa, mutta minulle se ei käykään, niin aivan tasan tarkkaan kerron sen miehelleni. En jousta, en anna periksi, jos olen sillä päällä. Jos mies taas ei halua, että minä puolestaan menen jonnekin, vaan haluaa, että olla kahdestaan, hän voi sanoa suoraan mulle. Me tykätään olla kahdestaan, mutta älkää murehtiko, pääsee hänkin kavereiden kanssa, välillä. Saan silloin omaa aikaa esim. siivota, pestä pyykkiä ja olla vaan. Näin tullaan tekemään myös jatkossa.

        Mitä vanhemmaksi on tultu, ja mitä kauemmin on oltu naimisissa, niin sitä enemmän halutaan olla kahdestaan. Koko kesälomakin oltiin vain kahdestaan, lomamatkalla, ei nähty sukulaisen sukulaista, eikä yhtään tuttavaa, loman alusta loman loppuun, ja ennen kuin mentiin takaisin töihin. En koe, että menetettiin siinä yhtään mitään.

        Itse en ole määräämässä yhtään mistään anopin ja apen asioista. Ei kiinnosta nähdä eikä kuulla heistä. Sehän tässä onkin, nyt saa kaikki tehdä ihan mitä itse haluaa, kukin tahollaan, omissa perheissään, oman katon alla. He voivat soittaa, me emme vastaan. Me. emme. enää. soita.

        Se, että en tule toimeen juuri mieheni vanhempien kanssa, ja miehen sisaruksetkin on ihan syvältä, ei tee minusta ollenkaan huonoa ihmistä. Ei ole päivittäisiä itsesyytöksiä, että mikä minua oikein vaivaa, miksen ole parempi ihminen, miksen vaan ymmärrä. On aika rauhallinen ja levollinen olo. Tässä elämänvaiheessa ollaan nyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe