Jotkut naiset ovat huolissaan, ovatko miehensä silmissä kaikkein kauneimpia. Tai ainakin kyllin viehättäviä, ettei mies vilkuile muita. Jos kuitenkin vilkuilee tai peräti kehuu toista naista, aiheuttaa se usein riittämättömyyden tunnetta, mielipahaa ja mustasukkaisuutta. Samanlaisia kommentteja tulee erityisesti, jos puhutaan rinnoista.
Usein ihminen pelkää kumppaninsa tekevän jotain, mitä oikeastaan pelkää itsessään. Moni mustasukkainen on itse pettäjätyyppiä ja luulee kaikkien muidenkin olevan yhtä heikkoluontoisia. Voiko tästä vetää johtopäätöksen, että muiden naisten vilkuilusta kilarit saavat naiset itse salaa vikuilevat komeita miehiä ja tilaisuuden tullen karkaisivat sellaisen matkaan?
Usein ihminen pelkää kumppaninsa tekevän jotain, mitä oikeastaan pelkää itsessään. Moni mustasukkainen on itse pettäjätyyppiä ja luulee kaikkien muidenkin olevan yhtä heikkoluontoisia. Voiko tästä vetää johtopäätöksen, että muiden naisten vilkuilusta kilarit saavat naiset itse salaa vikuilevat komeita miehiä ja tilaisuuden tullen karkaisivat sellaisen matkaan?
Vastaukset 4
Vanhimmat
Tiedä häntä, naisia on niin monenlaisia. Mutta jos itsetunto on niin huono, ettei usko kelpaavansa omalle miehelleen, miksi vilkuilisi salaa komeita (omaa miestä komeampia?) ja ajattelisi karkaamista näiden kanssa?
Koska haluaa todistella itselleen ja muille omaa viehätysvoimaansa.
Musta noita ei voi vetää yhteen. Sillä se usko toisen pettämiskykyyn voi kummuta kummasta tahansa:
Kun ihminen pettää ja tietää, että itse voi tehdä sen - uskoo sitä helpommin muista.
Kun ihminen on epävarma suhteestaan - uskoo sitä helpommin, että toinen voisi olla kiinnostunut muista.
Mitä otsikkoon tulee, niin en vaihtaisi. Maailmassa riittää kauniita maisemia, tauluja, musiikkia, ihmisiä. Minä tiedän sen, mieheni tietää sen. Näitä voi ihailla. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä vakaan parisuhteen kanssa, jossa kummatkiin tyytyväisinä vääjämättä talsii kohti raihnautta, vanhuutta ja rumuutta (ulkoista siis). Jos oikeasti aikoo tuollaiset elämänratkaisut kuten kumppaninsa valinnan perustaa jollekin komeudelle/kauneudelle, niin vaikeeta tulee olemaan.
Usko toisten pettämiskykyyn voi tulla myös siitä huomiosta, että monien maailma on seksikeskeinen. Huomio, huikentelevaisuus palkitsee ihmisiä...
Jospa sitä kokee kuuluvansa vähemmistöön oman moraalinsa kanssa tai ei ole niin seksikeskeinen kuin suurin osa ihmisistä. Eihän sitä silti kuuluisi olla mustasukkainen vaan unohtaa sellaiset ihmiset, jotka eivät halua hyvää kumppanilleen.