Miten asia kannattaa ilmaista?

umpisolmussa

Minulla on ollut pitkin syksyä vaikeuksia keskittyä töihini ja tuottavuuteni onkin hieman laskenut. Jotenkin ei vaan jaksa. Ajatukset seilaavat ns. tuuliajaolla ja keskittymisestä ei tule mitään. Uusia töitä tulee jatkuvasti jonoon ja niitä olen koittanut tehdä vähän sieltä toista täältä, mutta nyt tilanne on sekaisin kuin Jokisen eväät. Ajattelin ottaa asian puheeksi esimiehelleni. Mitenköhän ongelma kannattaa ilmaista, sanomalla suoraan vai kaunistelemalla?

11

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saapasaa1

      Jos työmääräsi tai työtehtäväsi ei ole muuttunut tai lisääntynyt ja ennen olet jaksanut hoitaa työsi voi kyseessä olla stressiä tai uupumusta. Kannattaa ottaa asia heti puheeksi työnantajan tai työterveyshoitajan kanssa. Onko yksityiselämässäsi tapahtunut jotakin joka voi vaikuttaa työhön?

      • umpisolmussa

        Työmääräni pysyi pitkään samana, mutta nyt kuluvan vuoden aikana työmäärääni on ruvettu (jostain syystä) pikkuhiljaa lisäämään. Työmäärästäni ei siis olla käyty mitään keskusteluja, sitä vaan ruvettiin lisäämään. Stressiä se kyllä nostattaa. Yksityiselmäni puolestaan samaa tappavan tasaista, joka varmaan osaltaan myös vaikuttaa motivaatioon. Ei vaan tahdo jaksaa.


    • Syksyn_ahdistus

      Vaikuttaa siltä, että koet elämäsi todella merkityksettömänä. Koeta pikkaisen ravistella itseäsi ja löytää uusia mielenkiinnon ja tekemisen aiheita. Ainakaan sohvan ja TV:n viereen ei kannata jumittua. Sitä vaan typertyy lisää ja syvemmälle suohon. Syötkö oikein? Liikutko? Käy verikokeissa. Koeta uudistua !

      • umpisolmussa

        Varmsti joku murroskausi on nyt menossa, kun tosiaan tuntuu ettei mikään kiinnosta tai motivoi! Kaikki mitä teen niin töissä kuin vapaa-aikanakin, ei tunnu miltään. En ymmärrä, että mistä moinen asenne. Mielestäni syön oikein ja koska liikun myös paljon, ruokavaliokin on sen mukaista. Liikunta on oikeastaan ainoa harrastus tällä hetkellä, ja liikunkin niin raskaasti, että vielä seuraavana päivänäkin väsyttää. Liikuntatuokiot ovatkin miltei ainoita hetkiä viikossa, kun vietän aikaa ihmisten ilmoilla. En oikein osaa ryhtyä uudistumaan, kun en tiedä miten, koska mikään ei tahdo kiinnostaa.


      • MardiGrassi

        Wau, mulla sama tilanne. 37v, parisuhde tuntuu seisovan paikoillaan, avovaimon kanssa ollaan kuin hyviä kämppiksiä, muttei enää ole kipinää. Kaikki on "ihan okei" ja pelkään ajatusta eroamisesta, koska välitän hänestä todella ja hän minusta, emme vain ole intohimoisia enää. Välillä menen konserttiin parin hyvän kaverin kanssa, mutta ne piristävät vain sen illan. Sitten palaan taas harmaaseen arkeen. Tulen töihin ja teen rutiineita kunnes on lounasaika, sitten palaan töihin ja lähden kotiin kun saa lähteä. ...

        Luulen, että kaikki johtuu siitä, etten näe tämänhetkisellä suunnallani tulevaisuutta. Minulla ei ole mitään, mihin pyrkiä. Olen elossa, mutten elä.


      • MardiGrassi

        Olen myös miettinyt, pitäisikö esimiehelle sanoa jotain, etten ole pystynyt keskittymään töihini, että tarvitsisin apua hommien jakamisessa. Ellei esimies ole todella taitava ihmisjohtaja, tuo homma leviää siten, että muutkin tajuaa, että "jahas, nyt Peten hommia haetaan, mikähän ongelma sillä on." Itse olen päättänyt, etten kerro kuin jotain minimiä. Sun kannattaa miettiä, tarkkaan, miten asian esität esimiehellesi. Jos puhut ongelmista kotona, niiden pitää olla tilapäisiä ongelmia, kuten "vaimoni sai keskenmenon" ja "olen juuri pahassa perintöriidassa". jos puhut ongelmista, jotka ovat tulleet jäädäkseen, kuten "olen usein ahdistunut", se pelottaa työnantajaa.


    • dfdfdfdfdf
      • umpisolmussa

        Olisi, ajattelen tätä asiaa päivittäin ja viime aikoina tunne on vain voimistunut. Jotain sen tapaista muutosta kaipailisin, mutta sen uuden työn löytäminen on aika haastavaa.


      • umpisolmussa

        Testin mukaan olen muuten väärässä työpaikassa. Kun vaan tietäisi, mikä sitten on se minun työpaikkani tai alani. Noh, ikää on vasta 32, joten eikai sitä vielä voi tietääkään.


    • tumpeloton

      Ai ihanaa, ihan samankaltaisia tuntemuksia ja ikääkin samanverran :) Mä olen jo miettinyt myöhästynyttä kolmenkympin kriisiä. Itse kokeilin tuota esimiehelle puhumista, heitti pallon takaisin "mitä voisit itse tehdä asialle". Juupajuu ja niimpä niin. Sitähän tässä mietitään sitten. Eikai se auta kun muita töitä alkaa etsimään ihan tosissaan ettei vaan pala loppuun ihan pelkästä vitutuksesta arkeen. Olispahan ainakin hetken jotain uutta..

      • umpisolmussa

        Pitää kait etsiä vanha CV ja päivittää se ajantasalle. Eihän se työnhakeminen mitään maksa, kunhan vaan muistaa pitää pään kylmänä. Uuden alan opiskelukaan ei ole poissuljettu vaihtoehto, mutta kyllä sitä vielä haluaisi antaa omalle alalle ainakin yhden mahdollisuuden. Aika paljon se työpaikkakin vaikuttaa motivaatioon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe