Rivatril vieroitus alkoi

Rivaeiolekiva

Eli 0,5mg rivoja mennyt 1-5kpl päivässä ...nyt lääkärin kanssa tehtiin näin että 2 tab. per päivä 75 päivän ajan ja sitten siirrytään 1,5 mg per pvä. Huh kyllä pelottaa. Xanor kuului elämääni n. 20 v. ja rivat nyt 3v. Toivottakaa onnea. kertokaa onko jotain luontaistuotelääkkeitä jotka helpottaa jos tulee oloja. Eniten minulla tuntuu olevan tuota jännitystä.

19

571

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YksityinenLääkäri

Vältä kahvia ja cola juomia ja kaikkea missä on kofeiinia tai muita piristäviä ainesosia.

• hght

Ja syö nopeita hiilareita kovimpiin kitkuihin. Esim. Jenkeissä ne antaa juustohampurialaisia vierotuksessa oleville.

• ghgt

Vai Jenkeissä. Suhteellinen käsite Jenkeissä. Jos Coloradossa yksi suosittelee ostamaan juustohampurilaisia vieroitukseen, se ei tarkoita, että Jenkeissä niin toimitaan.

Minä kehottaisin sinua pyytämmän Truxalia vilkkaaseen aivotoimintaan Jenkki.

• Bentsolääkäri

En ole kuullutkaan, että nopeat hiilihydraatit vähentävät vieroitusoireita. Jos jaksat, niin harrasta kevyttä anaerobista liikuntaa. Se hillitsee sympaattisen hermoston toimintaa. Itse olen lääkäri ja ajauduin vuosien Rivatril kierteeseen. Käytin maksimissaan 20mg Rivatrilia päivässä (yleensä 8mg). Sen lisäksi käytin Azonaa 400mg, Levozinia 200mg ja Ketipinoria maksimissaan 1000mg. Olin lääkekoukussa, ahdistunut, masentunut ja itsetuhoinen (en ole koskaan yrittänyt itsemurhaa). Kaksi vuotta sitten olin 1,5 kuukautta sairaalahoidossa ja sen jälkeen olen käynyt päihdepsykiatrilla. Sairaalassa aloitettiin klonatsepaamivieroitus. 2mg:n tabletit vaihdettiin 0,5mg:n tabletteihin ja muistaakseni annos oli alkuun tuo yleensä käyttämäni 8mg. Lopussa vieroitustahti oli 0,5mg kahdessa viikossa enkä ole nyt bentsodiatsepiineja tai z-lääkkeitä käyttänyt kahteen vuoteen. Kyllä se onnistuu! Olin muistaakseni pois työstä 3 kuukautta ja olin alkuun osasairauspäivärahalla.

• kysynvaan

Rivatrileja, kuten varmaan tiedät on 2mg ja 0,5mg vahvuisia tabletteja. Miten voit ottaa ensin 2 tablettia ja sitten vähentää 1,5mg:an?

• Rivaeiolekiva

Piti lukea että 1,5 tablettia. Kiitos ihanista kommenteista, taisteluahan tämä on meille kaikille jotka tähän joutuu.

• Bentsolääkäri

Minulla oli muuten apteekkisopimus ja apteekkijakelu. Sain kahden viikon lääkkeet kerrallaan. Minulle kävi kyllä ihan oudosti. Jännitin lääkevähennyksiä joka kerta tosi paljon, mutta kun Rivatrilin lopetuksesta oli kulunut kaksi viikkoa kaikki ahdistus vain katosi. En ole juurikaan ollut ahdistunut viimeisen kahden vuoden ajan. Olo on ihan ihmeellinen. Eli tsemppiä vaan!

• Rivaeiolekiva

Minulle myös ekaksi meinattiin laittaa tuo apteekkijakelu mutta sanoin että otan sen annoksen kerralla ja pakko sitten mennä sillä. Välillä tänäänkin tullut vähän oloja mutta ajattelen kokoajan että johtuu vaan lääkityksen vähennyksestä enkä anna pelolle valtaa..ainakaan vielä.Tänään olenkin ottanut vaan 1,5 tablettia kun pärjäsin "kuolematta" iltaan asti näin hyvin. Touhusin kaikkea mahdollista tänään ja pakotin itseni kauppaan vaikka välillä olo oli kuin zombiella.

• potilasmuu

Miksi xanorit piti vaihtaa rivoihin?Eikös ne yleensä vaihdeta hitaasti diapamiin ja lopuksi pelkkä diapam ajetaan alas.

• Rivaeiolekiva

Jos en väärin mymmärtänyt niin vaikutusaika taitaa olla eri..eli xanor nopea ja riva hidas. Nyt menossa oisko 5 päivä..hiukan taas oloja mutta lähdin ulos ja ajattelin kaikkea muuta.huh.

• Finnjet

Xanor on tappo-kone, mulle kokeiltiin sitä alussa ja jos jätin mukaan ottamatta sitä tabuja niin kotiin kaupungista tullessa sain vatsa-kramppeja ja melkein konttasin kotiin, siellä sitten xanoria ja petiin tärisee horkassa, kylmässä hiessä pyörien. jopa psykat sanoo ettei niitä enää saisi käyttää. Itse olen käyttänyt Rivoja 2mg/vrk. nukkumaan mennessä otan toiset 2*2mg. kyllä elimistö hokasee kun äskenkin unohdin aamulla ottaa sen 2mg:n. tuli ihme sekava olotila jonka korjaus kesti pitkään.
      Asiaa pitää ajatella järjellä, onko järkevää syytä miksi ajaa lääke alas eikä syödä loppu-ikäänsä?

Tässä eräs tapaus: mulle todettin että masis on ohi, ajetaan Senoril alas, se ajettiin alas, kuukausi meni (sen puoliintumisaika) sitten tuli vähän väliä mm. huimauskohtauksia, sähköshokkeja hermoratoja pitkin päästä jalkoihin ym. viidet spesiaalilääkärit väittivät "eivät kuulu viekka oireisiin" sitten kyllästyin ja aloitin lääkityksen jälleen ja kumma vaan, kaikki oireet hävisivät, eivät lekurit tunne potilasta 100%:sti Sinä itse tunnet itsesi.

• Rivaeiolekiva

Haluan päästä eroon että kun psykoterapia alkaa pääni on mahdollisimman selvä koska hoito siloin parasta.

• sugaryfood

Voin tosiaan itsekin suositella tuota hiilihydraattien nauttimista vieroitusoireisiin, se todella auttaa. Mutta ei kuitenkaan roskaruokaa, mielummin hedelmiä ja tuoremehua. En osaa sanoa, miksi hiilarit auttaa viekkareihin, mutta ikään kuin tuntuu kuin keho saisi jotenkin ylimääräistä energiaa taistella ja mieli rauhoittuu. Kokemusta on kun xanoreita söin 8 vuotta 3x2mg/pv, en tiedä saako kukaan enää nykyään reseptiä telareihin, mutta tuo oli 90-luvun lopussa. Sittemmin muutaman vuoden kuivilla olon jälkeen 4 vuotta diapameja ja taas sama vieroittautumisrumba. Tsemppiä.

• Rivaeiolekiva

Kiitos ! Pitääkin mennä hakemaan tuoremehuja ym. Tälläinenkin tuli mieleeni että mites sitten kun kokonaan lopetan rivan niin mikäs se olo sitten on ? Nythän kuitenkin saan sitä vielä ja hidasta tiputusta mennään. Ja tuleeko muillakin sellainen sekoamisen pelon tunne tai hiukan unenomainen fiilis välillä näissä vähennyksissä, tuntuu että joka asia pelottaa.On ihan huippua kun saan asiallisia neuvoja ja ohjeita koska tämä todellakin on vaikeaa..huh. ja tämäkin että saa näitä kannustus viestejä ei ole turhaa tässä kamppailussa.

• Bentsolääkäri

Onko sinulla jotakin muuta lääkitystä kuin Rivatril? Minulle aloitettiin Cipralex vieroitusvaiheessa. En tiedä oliko siitä hyötyä, lopetin sen itse parin kuukauden kuluttua.

• Rivaeiolekiva

venlafaxin ja sekin tiputettiin 300 nyt 225. Nyt selkeesti kyllä alkaa tulla enemmän näitä alkavia kohtauksia...tekee mieli menn petiin ja itkettää .kokoajan tarkkailen itseäni..prkl... Nyt päätin että poistun ulos ja yritän käydä asioilla ja saan tekemistä ja jospa ajatukset pois. hain eilen tytön kans kaupasta mehuja ja hedelmiä ja koklaan myös sitä hiilarijuttua. Lenkille lähtisin mutta juuri jalka operoitiin niin en saa ottaa ainakaan hikeä lenkillä. Mua siis vähän kuin jännittäs koko kroppaa kokoajan...ja se tunne että seuraa ähän kuin sivusta juttuja tulee välillä ja se on juurikin se joka pistää paniikin alulle. kaikki tsemppi tervetullutta koska nyt ei ole paljon kavereita joille puhua.ja mieskin päivät töissä ja mä yksin kotona. Tänään tasan 1 viikko kun annos pienennettiin..normaalistihhan otin jo aamulla 2 ja sitten jo päivällä saatto mennä 2 tai ainakin 1 ja sit viel illalla meni 2...ihan vaan kai huvikseen niitää veti vaikka olo oli lähes normi...joskus 3 meni kerralla kun olo oli vähääkään huono.

• Rivaeiolekiva

Nyt on sitten kulunut 2 viikkoa eka tiputuksesta, olo on selkeästi jo parempi ja tällä mennään nyt joulukuun puoleenväliin, toki nopeamminkin saan tehdä mutta en ala intoilemaan ettei tule takapakkia, menee jopa päiviä että otan vaan 1 tabun :) kyllä kai tämä tästä..hiljaa.step by step..

• poiuytrd

Eiköhän tämä ole provo, koska ei tällaista lääkitystä Suomessa määrätä..

• Rivaeiolekiva

Siis millaista lääkitystä? herää kysymys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2350
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2293
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      35
      1650
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1648
    6. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    7. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      18
      939
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe