Miten erota kun kaikki onoikeastaan hyvin

puksulian

En ikinä ole kokenut palavaa rakastumista mieheeni. Siitä huolimatta rakastan häntä niin kuin muita läheisiäni ja hän on minulle yksi elämäni tärkeimmistä ihmisistä. Mieheni puolestaan muistaa aina kertoa, kuinka hän rakastaa minua, ja kuinka hänellä ei ole ketään minua tärkeämpää ihmistä. Ja juuri siksi eroaminen tulisi olemaan todella vaikeaa.

Olemme olleet yhdessä kaksi vuotta, josta vuoden asuneet yhdessä. Emme juurikaan riitele ja tulemme toimeen erinomaisesti. Olemme toisillemme hyvää seuraa ja toistemme tuki on meille tärkeää. En vain koe olevani onnellinen.

Olen jo useamman kuukauden miettinyt eroa, mutten kuitenkaan ole vielä päätynyt siihen. Vaikka tulemmekin hyvin toimeen, on hänessä myös valtavasti asioita, joista en pidä. Hänen tapansa kulkea suu auki, rumat kasvonpiirteet, lihavuus, korkea ääni, tapa maiskuttaa, tapa suudella, tapa mutristaa kulmia, kaikenlaisen taiteellisuuden puute ja vaikka ja mikä ärsyttävät minua. Ensin yritin tukahduttaa näitä asioita mielessäni. Ajattelin, etten halua olla näin pinnallinen. Hiljalleen kuitenkin aloin ymmärtämään, etten jaksa yrittää olla huomaamatta näitä asioita koko loppuelämäni. En myöskään halua edes kuvitella millaisia meidän lapsista tulisi. Tutustuin myös uusin miehiin, ja tajusin, ettei minun tarvitsisi tyytyä johonkin, ketä voin sietää, vaan minun pitää löytää joku, ketä ilman en voi elää. Loppujen lopuksi rakastuin toiseen mieheen ja petinkin miestäni tämän kanssa. Se auttoi minua vihdoin tekemään päätöksen erosta. En vain tiedä miten sen miehelleni kerron, kun en haluasi häntä satuttaa. En tiedä mitä sanon eron syyksi, kun pelkään, että totuus, satuttaisi häntä liikaa. Haluaisin myös säilyttää hyvät välit, mutta miten se on mahdollista?

6

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eroamallaerotaan

Ei ole oikein olla yhdessä, jos tosiaan ajattelet miehestäsi tuollaista. Sano eron syyksi, että et rakasta häntä vaan pidät häntä vain ystävänä, sillä sehän on totuus. Hyvät välit voit unohtaa ainakin aluksi. Jos miehesi rakastaa sinua, niin on parempi että et tuppaudu ystäväksi, se vain pahentaa tilannetta.

• älähylkää

Älä eroa..anna aikaa miehellesi.
      Keskustele häne kanssa..mene jollekkin avioliittokurssille.
      Ei avioliittoa saa rakentaa tunteiden varaan..

Miehesi on uskollinen ja hän ei ehkä sinua koskaan pettäisi...muut voivat sen tehdä..

On julmaa jättää miehesi, tuhoat hänen elämän, jos yhtääkkiä hänet jätät..
      moni mies ei sitä kestä...
      Hylkääjät joutuvat loppujen lopuksi itse hylätyksi..

Mene NMKY:n avioliittokurssille yhdessä..

http://www.tv7.fi/vod/categories/?category=9

• äläoletyhmä

Voiko sinulla olla ton parempaa miestä ?
      Kuinka moni mies noin tunnustaa rakkautta ?

• Oppeliini1

Sinulla on fantastista materiaalia jota voit muovata kauniilla ja rakastavalla tavalla parempaan suuntaan! Tehkää yhdessä lyhyitä vierailuja taidegallerioihin ja -näyttelyihin. Kerro miehellesi keskustelevaan tyyliin taiteilijoista ja heidä visuaalisista näkemyksistään, miksi käyttävät tietyjä kuvakohteita jne jne ( hae itse ensin se tieto ). AINA kysy mitä mieltä ja kuinka hän näkee kyseisen kuvan.

Piipahtakaa vaikka vain pariksikymmeneksi minuutiksi korserteissa - kirkko/klassinen/jazz/rock/ kansanmusiikki kehittääksesi omaa ja miehesi arvostusta erilaiseen musiikkitaiteeseen.

Raahaa hänet ravintolaan lounaalle ( ilman viinaa) opettaaksesi pöytätapoja. Eri kulttuureista kertoessasi voit mainita että tietty uskonlahko Intiassa kulkee vaate suun edessä ettei avonaiseen suuhun vahingossa lennä olioita ja he tahtomattaan tule murhaajiksi :)

Lihavuuden saa helposti pois, muuttakaa ruokavaliotanne. Googeloi ellet tiedä.

"Rumia kasvonpiirteitä" ei ole olemassa! Jos ihminen on iloinen ja sisältäpäin hyvä ja kaunis, se automaattisesti heijastuu ulospän.vai onko Bimbo Barbi ja Bimbo Kent muka mielestäsi kauniita?

Onko mielestäsi petturikaverisi ( hänhän tiesi koko ajan että sinä olet varattu) loppuelämäsi sulostuttaja, vai tuo luotettava ja helposti treenattava uskollinen ja muutenkin täydellinen mies.

Ehkä nykyinen miehesi onkin sinulle liian hyvä! Taidat olla enemmän omassa seurassasi liidellessäsi kukasta kukkaan ja taas vähän ajan päästa löytäessäsi vielkin " paremman" .

Olisiko nyt korkea aika muuttua ameebasta ajattelevaksi ihmiseksi ja asettaa asiat oikeaan arvojärjestykseen?

• eitavanvuoksi

Aina voi tarkastella asiaa siitä näkökulmasta, että ollako yhdessä vain tavan tai tottumuksen takia? Mahdollistahan sekin on, mutta ei liene kovin antoisaa ja sisältörikasta.

• koiui

Ei tavan vuoksi todellakaan pidä jatkaa.
      Jos olet päätynyt eroon, sinulla on täysi oikeus tehdä se. Ei sinun tarvitse roikkua suhteessa vain siksi ettei mies ''loukkaannu'', tuskin hänkään haluaisi sitä. Ei ihmisen pidä tehdä itselleen väkivaltaa pakottamalla itsensä sellaiseen elämään jota ei halua elää.
      Taitaa olla parasta että kerrot vain totuuden, että et ole onnellinen ja haluat siksi erota. Tuskin siinä vaiheessa on syytä sen kummemmin varoa, asia on kumminkin vain sanottava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      3020
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2732
    3. 150
      2328
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2269
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1920
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      392
      1737
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      109
      1695
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      319
      1598
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1479
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      15
      1472
    Aihe