Kävin keräämässä

Japanin jalopähkinän pähkinöitä.
Laitan ne itämään ja istutan ne sitten metsään (jos suostuvat itämään).

20

942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mustila.Kasvi

      Arvoisa professori Knullsbuttee-love

      Mustila arbonterus on hyvin vaikeata viljellä Helsingissä.
      Paljon helpompaa ja tuottavampaa olisi Hellsigille perinteisten
      hamppukasvien kaupallinen tuotanto.
      Vinkkinä voisin neuvoa keltaisen keinovalon käyttöä.

      • Itseasiassa kasvatuslamput ovat pikemminkin vieoletteja.

        (hampusta tehdään muuten tupakka- ja setelipaperia)


      • siis violetteja.


      • rahaministeri
        buddy-love kirjoitti:

        Itseasiassa kasvatuslamput ovat pikemminkin vieoletteja.

        (hampusta tehdään muuten tupakka- ja setelipaperia)

        Kuullostaa kovin Ratikkamaiselta talouspolitiikalta
        tuo setelien tekeminen cannabiskuiduista


    • kusinenlumi

      Varpunen pienoinen
      syönyt kuusenkävyn siemenen
      josta ois kasvanut luminen kuusi

      • Varpusen olisi pitänyt muistaa syödä myös hiekkaa, sillä nyt siemenen sisältämistä ravintoaineista ei ollut varpuselle hyötyä.


      • rakettiinsinööri

        Hivenaineiden lisäksi lentäville linnuille antaa työntövoimaa flatuksen defraglaatio


      • rakettiinsinööri kirjoitti:

        Hivenaineiden lisäksi lentäville linnuille antaa työntövoimaa flatuksen defraglaatio

        Hiekkaa ei tarvita hivenaineiden takia, vaan siksi ettei linnuilla ole enää nykyään hampaita. Ravinnon hienontaminen tapahtuu siis pienien kivien ja hiekan avulla.


      • nimimerkitönj
        buddy-love kirjoitti:

        Hiekkaa ei tarvita hivenaineiden takia, vaan siksi ettei linnuilla ole enää nykyään hampaita. Ravinnon hienontaminen tapahtuu siis pienien kivien ja hiekan avulla.

        Linnut ovat siis kuin palstan papparaiset lääkelehtinen, kumiankka-amiraali anzzy ja tekari-modelli. Ei hampaita.


      • HAMFAAT-----
        nimimerkitönj kirjoitti:

        Linnut ovat siis kuin palstan papparaiset lääkelehtinen, kumiankka-amiraali anzzy ja tekari-modelli. Ei hampaita.

        .

        "#HAMFAAT# ovat kiiltäväffä kunnoffa eipäf arvoftella fiellä!!1!1!!!1!11!1!!1!!"

        har!11

        .


    • määmy

      Voi onnata

      "Eksoottisen näköiset jalopähkinät sopivat Etelä-Suomen isoille pihoille, sillä latvus on hyvin leveä. Jalopähkinät tulisi istuttaa suojaiselle paikalle, jotta jopa puoli metriä pitkät lehtiruodit eivät murru tuulessa. Isot hedelmät maistuvat oraville ja linnuille. Japaninjalopähkinöitä (Juglans ailanthifolia) tavataan Pohjois-Karjalassa asti. Keväthalloille arka mantšurianjalopähkinä (J. mandschurica) menestyy suotuisilla paikoilla Etelä-Suomessa.

      Korkeus: 6–10 metriä.
      Kasvutapa: Paksut, harvat oksat kasvavat lähes vaakasuoraan, joten latvus on erittäin leveä.
      Lehdistö: Päätöparinen lehdistö puhkeaa myöhään keväällä. Ruskaväri keltainen.
      Kukinta: Keväällä ennen lehtien avautumista. Hedekukinnot ovat riippuvia vihreitä norkkoja, emikukinnot ovat hyvin pieniä röyhyjä.
      Kasvupaikka: Aurinkoinen, tuulensuojainen; kasvualusta tuore, runsasravinteinen.
      Vyöhykkeet: I–III(IV).
      Taimiväli: 5–7 metriä.
      Leikkaus: Runkoa ei saisi kolhia eikä oksia leikata tarpeettomasti, sillä puuaines lahoaa herkästi. Jalopähkinöistä poistetaan yleensä vain kuivia oksia, ja se tehdään elokuussa runsaan keväisen mahlavuodon takia."

      • maracas

        Meidän muussikomme ei huomannut tällä kertaa mainita
        pähkinänkuorien merkitystä rytmisoittimina, joiksi ei voida
        määrittää määmyn kotioloissa käyttämää lettupannua
        basistimiehensä päähän. Se on taas lyömäsoitin.


      • Minulla on jo pari tuota amerikan versiota, jotka alusta selvittyään ovat kasvaneet oikein hyvin. Toisesta tuli viime vuonna jo kassillinen pähkinöitä.
        Ja jos alkukesä olisi ollut yhtään parempi, niin olisi varmaan tullut parikin kassillista (nyt ei tullut kuin pari litraa).
        (( ei niissä kyllä juuri syömistä ole, sillä pähkinät ovat aika pieniä ja enimmäkseen kuorta))


      • hampaatonLehtinen
        buddy-love kirjoitti:

        Minulla on jo pari tuota amerikan versiota, jotka alusta selvittyään ovat kasvaneet oikein hyvin. Toisesta tuli viime vuonna jo kassillinen pähkinöitä.
        Ja jos alkukesä olisi ollut yhtään parempi, niin olisi varmaan tullut parikin kassillista (nyt ei tullut kuin pari litraa).
        (( ei niissä kyllä juuri syömistä ole, sillä pähkinät ovat aika pieniä ja enimmäkseen kuorta))

        Yritimme fyödä kookospahkinaa.
        Ei Onniftunut mummin proteefeillakaan


    • koivunlehtivsijokumuu

      Voisiko niitä istuttaa keväällä ensin jonnekin parvekkeelle ja sitten lähelle pihalle? Siis että näkisi miten käy.

      • Yleensä kylvän taimipussiin ja istutan kun on päässyt hyvään alkuun.


      • koivunlehtivaijokumuu

        Onko sinulla joku paikka, mihin laitat sen? Mikä on taimipussi? Saako niitä puutarhamyymälästä? Missä taimipussia pidetään?


      • Taimipussi on paksuhkoa mustaa muovia ja sen pohjassa on muutama iso reikä.
        Niitä on eri kokoja ja omani ovat reilun litran vetoisia.
        Niitä voi latoa rinnakkain vaikkapa pihaan tai nurmikolle, mutta alle kannattaa laittaa muovi, tai muuten juuret kasvavat kiinni maahan.
        Schetelig ainakin myy pusseja, mutta tukkufirmana ne myyvät vain ison laatikon kerrallaan.
        Kartonkisia mehupurkkeja voi hyvin käyttää idätykseen, mutta pohjareikien kannattaa olla niin isoja etteivät mene tukkoon.


      • Ai niin:
        pähkinät pitää kylmäkäsitellä, tai ne eivät suostu itämään.
        Eli nyt jääkaappiin tai kylmään kellariin ja toukokuussa pusseihin.


      • koivunlehtivaijokumuu

        Ahaa. Paljon pitää tietää, mutta juuri noita ajattelin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe