Mies jätti kun en ole töissä

Rangaistu

Niin siinä sitten kävi, avomies jätti, kun olen ollut puoli vuotta työtön enkä ole saanut lukuisista hakemuksista huolimatta työtä. Hänellä itsellään on muutaman vuoden ajan ollut vakityö ja hyvä palkka.
Kaikkeni olen tehnyt, mutta kun on melkein 300 hakijaa ollut joka paikkaan.
Emme kuulemma pääse elämässä eteenpäin ja hän haluaa toteuttaa elämänsä pieniä haaveita, kuten matkustelu. Hän kokee olevansa onneton ja elämänsä valuvan hukkaan, parhaat vuodet menevät ohi.
Hänestä olisi epäreilua matkustella yksin, kun minä joutuisin jäämään kotiin koska budjettini ei kestä matkustelua työttömänä, ainakaan kovin usein. Miten tästäkin nyt yli pääsee?

21

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienituloinenmiesyksin

      Jättäsit varmaan itsekin vastaavassa tilanteessa. Ja varmaan tulet toimimaankin noin.. että älä viitsi :D
      Mutta joo..eipä tuo ollut vakavissaan sun kanssa.

    • tildatautinen

      Aika heppoinen suhde teillä on ollut,jos mies tuon takia lähtee.Oikeastaan voit olla onnellinen että lähti.

      • Parasmennä

        Samaa mieltä


    • 11ja16

      Valitettavasti ja ehkä parempikin, että lähti. Tämä kertoo miehen itsekkyydestä ja empatiakyvyttömyydestä. Työtöntä on helppo syyllistää, kuten sinuakin nyt. Hän vain sai "hyvän syyn" lähteä.

      Koita jaksaa, aikaa se vie, mutta selviät siitä. Aika onneksi auttaa. Tsemppiä.

    • kassuliini

      Muista ettet ala syyllistää itseäsi!
      Se että olet joutunut työttömäksi, ei ole sinun syysi. Monesti kun toinen toimii väärin, ihminen alkaa etsimään syytä itsestä: Olen huono ja luuseri, en kelpaa...
      Pidä siis huolta itsestäsi ja säilytä itsetuntosi!

      • realistioptimisti

        Vittu mitä kommentteja porukalla täällä. Tottakai se lähtee kun akka ei saa mitään aikaiseksi vaikka ei olisikaan sen vika. Suomessa eläminen on helvetin kallista ja toisen elättäminen omilla tuloilla SUOMESSA maksaa aivan helvetisti rahaa. Tämä on vain fakta, rakkautta tai ei niin talouskin sanelee.


    • 1-6

      Ei voi käsittää naisia. Poraavat tuollaisten miesten perään, jotka eivät ketään rakasta paitsi itseään.

      Tavallinen rakastava mies ei naisille kelpaa. Pitää olla rakkaudeton pelimies, jännämies tai ytm ja kohdella naista huonosti.

      • Jätetty.mies.itsekin

    • ex-tehdastyöläinen

      Nainen jätti minut kerran samasta syystä. Ei tiennyt että minulla on paljon rahaa toisilla tileillä mm perinnöstä saatuja ja sitten myin perinnöksi saadun isäni talon 285 tuhannella. Asuin silloin kaksiossa vuokralla ja nyt asun omassa kolmiossa.

      • meitähän.riittää

        Minulta löytyy ainakin puoli miljoonaa vieläkin, vaikka paljon olen pois jo antanutkin. Eikä raha näy päällepäin. Kilttikin olen. Siksi en koskaan naista rinnalleni saakaan. Ikääkin on jo liikaa...


    • sdfsfdsfdsfdsfdsfd

      Varmasti parempi, että erositte.
      Itse seurustelen naisen kanssa, joka on työkyvytön. Itse käyn töissä ja opiskelen toista korkeakoulututkintoa. Hidastaahan toinen elämää ja varmasti joudun joistain haaveista luopumaan. En ikinä pystyisi tuollaista kuitenkaan sanomaan ääneen toiselle ihmiselle. Homo homini lupus.

    • tasa-arvo

      Kuinkakohan vastaavassa tilanteessa oleva mies on saanut kengänkuvion persiilleen kun naisilla on itseisarvo että mies käy töissä ja tuo vaikka tarvittaessa rahaa mutta nainen ei ns. elätämiestä.

      • pönttö-öriläs

        No, miksi ihmeessä hän ei voinut kustantaa sinua matkoille, jos on kerran niin paljon parempituloinen! Ei, kyllä syy on nyt muualla, ei normaali ihminen jätä toista tuollaisen takia. Kuten edellä arveltiin, hän on keksinyt tekosyyn tuosta matkustelusta ja työttömyydestäsi. Voimia sinulle.


      • Jätetty.mies

        Tekosyyhän se selvästi oli. Ja parempi oli, että lähti!


    • sellaistaelämäon

      Aikoinaan minutkin on jätetty, koska olin silloin työtön. Mies otti tilalleni naisen, joka pystyi osallistumaan paremmin asumiskustannuksiin. Nainen tarjosi siis keskiluokkaisempaa elämänlaatua. Suhteen päättyessä olin raskaana varotoimenpiteistä huolimatta. Koska oli köyhä, en voinut jatkaa raskautta. Se oli henkisesti rankka kokemus. Joten sanoisin, että hyvä, kun avomiehesi näytti oikean luontonsa nyt eikä vasta sitten kun olisit ollut vastaavassa tilanteessa. Onneksi sain sittemmin oman perheen ja olen saanut työtäkin. Voimia! Elämässä voi käydä vielä hyvinkin. Itse en sitä tuolloin melkein jaksanut uskoa.

      • Respecttoyou

        Kuulostaa kyllä tosi julmalta taaukselta. Onneksi olet kuitenkin elämässä eteenpäin ja löytänyt sen sopivan kumppanin.


    • etolemenettänytmitään

      Minut on jätetty myös aikoinaan siksi että en ollut töissä. Menin etiseen firmaan takaisin miehen takia, vaikka voin siellä vaan huonosti, ei riittänyt, syitä löytyi jopa silloisesta masennuksesta ja siihen kuuluvasta lääkityksestä. Minut on jätetty myös siksi että olen entisessä elämässä tärvellyt luottotietoni, minun kanssani ei voi elää normaalia elämää.. =D Erikoista sinänsä, tällaiset asiat ei ole olleet ongelma nykyiselleni jolla on työ, luottotiedot yms., olen ihmisenä kuitenkin ihana ja rakastettava.

    • kaikkeasitäkestin

      Minä erosin, kun tiedin et työ loppuu ja vaikea saada uutta työtä.Avioliitto oli kärsimystä, miehellä toinen nainen ja ei kestänyt jos olin sairaslomalla työstä, vaikka flunssan takia. Haukku et makaan kotona, silloin päätin jos työ loppuu, eroan heti.

    • juujuuuskovaan

      Minä oon sitä mieltä, että ero johtuu aina siitä, ettei toisesta vaan pysty välittämään tarpeeksi. Sitten joko tiedostamatta tai tiedostaen, keksitään jokin pinnallinen syy miksi lähteä.
      Noh, ainakin sinulla on hyvä syy vihata häntä. Sekin voima auttaa jatkamaan eteenpäin elämässä.
      Ero on aina tuskallinen, ihminen kuolee henkisesti ja syntyy sen jälkeen uudelleen, hieman arpisena, mutta viisaampana.

    • ikävätapaus

      ja niin pienesta jätetään toinen, uskomaton

    • esko66

      miehes on kusipää.rakkaus ei oo rahasta kiinni jos on se ei ole rakkautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe