Kertokaahan te, joilla on ollut puoliso toisessa maassa ja jotka nyt asutte yhdessä Suomessa, että miten tämä prosessi tapahtuu? Pitääkö ulkomaalaisen kumppanini (ei eu-kansalainen) ensin tulla turistiviisumilla Suomeen, mennä täällä naimisiin ja sitten saa oleskeluluvan? Oleskelulupaahan ei tarvitse silloin erikseen anoa jos avioituu, vai pitääkö? Entä miten voisimme varmistua, ettei viisumipäätöstä hylätä? Pitäisikö viisumia hakiessa matkan syyksi mainita tarkoitus avioitua? Entä kauanko oleskelulupa yleensä kestää ennen kuin sitä täytyy hakea uudestaan vai onko oleskelulupa pysyvä avioitumisen jälkeen? Itse olen siis täällä Suomessa ja mies Intian kansalainen. Olen kuullut, että intialaiset eivät kovin helposti saa Shchengen-viisumia, mutta luulisi että avioituminen olisi riittävän painava syy? Kiitos vastauksista etukäteen!
Oleskelulupa Suomeen
naimisiink
5287
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Oon haaveillut vaan susta...Sinkku oon ollut kokoajan...
Vastaukset 5
Vanhimmat
En usko, että viisumin saamiseen riittää aikeet avioitumiseen. Sinun täytyy varmaankin mennä Intiaan ja siellä naimisiin. Sitten hän todennäköisesti saa oleskeluluvan Suomeen. Itse olen tämän tien kulkenut, vaikkakaan ei ole kyse intialaisesta miehestä.
En usko että intiasta tulette viisumia saamaan . Minulla on/oli mies Intian nimeltä mainitsemattomasta naapurimaasta. Ei saatu turistiviisumia . Mentiin naimisiin ulkomailla , sitten tuli kyl viisumit ja oleskeluluvat melkein heti . Melkein heti Suomeen tultua alkoi pettää . Sitä en olisi ikinä hänestä uskonut , eikä kukaan muukaan joka hänet tavannut . Nyt mennyt joitain vuosia ja vihdoin olen saanut tarpeekseni , vaikka yhä rakastankin :( olehan varovainen ...itse olin 100% että kuulutaan niihin 10% suomi-ulkomaapareista jotka ei eroa. No ei oltukaan. En myöskään ole ruma, lihava tai mieheäni vanhempi ja muutenkin kaikkeni tehnyt suhteen eteen . Silti meni näin . Olehan varovainen .
Minulla sama tilanne. EUn ulkopuolella miesystävä (kihloissa olemme) ja haluaisimme aloittaa yhteis elämän Suomessa ja mennä täällä naimisiinkin jos mahdollista :/ en tiedä turistiviisumiko vai kannattaako heti hakea oleskelupaa vaikka emmä ole naimissa parisuhteen perusteella.....
Hei en ole kihloissa enkä naimisissa hänen kanssa miesystäväni on indiassa ja minä Suomessa miten hän voi pääse suomen mun luona
Hei,
On näyttänyt kovasti tiukentuneen ei-shengenmaan kansalaisille myönnettävät viisumit.
Meille tuli juuri pari viikkoa sitten kielteinen päätös.
Olemme olleet 9 vuotta porukassa kihlattuni kanssa ja eläneet kaukosuhteessa sekä reissailleet jatkuvasti puolin ja toisin.
Aikaisemmin ei ole tarvinnut viisumia hakea kun miehellä oli oleskelulupa toisessa eu maassa.
Joo, kutsukirjeen lähetin miehelleni ja viisumihakemukseen matkan tarkoitukseksi avioituminen.
Olihan prosessi. Jopa ulkoasiainministeriöstä nainen soitteli ja kyseli sataan kertaan samat asiat.
Todella nöyryyttää yhden viisumin hakeminen. Molemmat tunsimme , että olemme pahimman luokan rikollisia.
Mieheni maassa Suomen suurlähetystö oli tyhjä, muissa lähetystöissä oli säpinää. Kaikki siellä kertoivat, että Suomeen ei viisumia tipu.
Niin, on se mukavaa kun jokin viranomainen voi päättää toisen ihmisen parisuhteesta ja tehdä kaiken mahdollisimman vaikeaksi. Tietyistä maista tulevat saavat viisumin helposti, toisista ei millään.
Jos ulkomaalaisen kanssa meinaa elää samassa massa, niin pakotetaan naimisiin. Ja sitten kun ollaan menossa naimisiin niin sekään ei ole hyvä.
Voimia taisteluun:)