Jättääkö Herra langenneen?

Joskus kuulee tai lukee opetusta jonka mukaan Jumala jättää uskovan heti kun hänelle on tullut tahallista syntiä. Monen mielestä sellainen uskova on heti luopio ja helvetin matkamies. Mutta jättääkö Jumala uskovan heti synnin tultua uskovan elämään? Onko Jumala sellainen joka hyppii edestakaisin; sisälle uskovaan silloin kun uskova on kunnostautunut ja onnistunut, ymmärtää tehdä parannusta ja koko ajan tunnustaa syntejään, ja ulos uskovasta heti silloin kun uskova on epäonnistunut ja elämään on tullut vaikeuksia ja syntiä? Jeesus meissä on Pelastus, Jos Jeesus jättää, me menetämme pelastuksen. Kuinka helposti Herra jättää uskovan, vai jättääkö helposti.

Daaavi oli Vanhan Testamentin aikainen kuningas. Daavidissa oli Pyhä Henki; Herra. Jumala antoi hänestä tunnustuksen että Daavid on Hänen sydämensä mielen mukainen mies. Kuitenkin kun lukee Daavidin elämää, hän teki vakavia syntejä.

Kuinka voi mies, jossa Pyhä Henki on, ja josta Jumala oli todistanut että hän oli Hänen sydämensä mukainen mies, tehdä sellaisia vakavia syntejä. Daavid nimittäin teki aviorikoksen ja tapatti Batseban puolison peittääkseen oman syntinsä, ettei hänen syntinsä tulisi kaikkien tietoisuuteen. Kuitenkin hänessä oli Pyhä Henki ja hän oli Jumalalle rakas mies. Mihin se perustuu että Daavid oli Jumalalle mieleinen? Jumalan todistus Daavidista kattoi koko hänen elämänsä eikä vain sitä hetkeä jossa Jumala antoi todistuksensa hänestä.

Daavidin synnistä oli kulunut noin vuosi. Silloin Jumala lähetti profeetan ilmoittamaan Daavidille hänen syntinsä. Daavid tunnustaa heti Herralle syntinsä ja pyytää niitä anteeksi vilpittömässä rukouksessa. Daavid pyytää ettei Herra heittäisi häntä pois kasvojensa edestä. Daavid siis oli vielä Herran kasvojen edessä, ja Herra oli hänen kanssaan. Hän pyytää myös ettei Herra ottaisi häneltä pois Pyhää Henkeä. Daavidissa oli myös Pyhä Henki, vaikka hän oli tehnyt vakavia syntejä. Pyhä Henki ei siis ollut heittänyt Daavidia pois luotaan eikä jättänyt Daavidia vaikka hänen synnistä oli kulunut jo vuosi, vaikka Daavid oli elänyt synnissä kokonaisen vuoden eikä ollut ymmärtänyt tunnustaa syntiään ja tehdä parannusta siitä kokonaiseen vuoteen.

Sitten hän samassa rukouksessaan samaan hengenvetoon sanoo Herralle: "Minä tahdon opettaa väärille sinun tiesi, että syntiset sinun tykösi palajaisivat" (Psalmi 51:15). Eikö Daavid itse ollutkaan väärä ja syntinen? Daavid ymmärsi että Herra oli ilmoittanut hänelle hänen syntinsä antaakseen hänelle armon ja anteeksiantamuksen. Eihän Jumala muuten ilmoita ihmiselle hänen syntejään. Jumala ei kiusaa ketään synnintunnolla. Jumala paljastaa ihmiselle hänen syntinsä johdattaakseen ihmisen elämän tielle Jumalan yhteyteen ja antaakseen hänelle armon ja anteeksiantamuksen. Jumalan ilmoittama totuus synnistä tarjoaa aina armoa. "Armo ja totuus Jeesuksen Kristuksen kautta". Sen Daavid ymmärsi ja tiesi. Hän tiesi että Jumala antaa hänelle heti anteeksi kun hän tunnustaa ja hylkää syntinsä ja teke eparannuksen. Hän ei siis jatka elämää syntisenä synnissä vaan, nyt heti välittömästi hän jatkaa armahdettuna synnistä vapautettuna.

Daavidissa oli Herran vaikuttamaa nöyryyttä niin että hän tunnusti syntinsä ja katui ja teki parannuksen. Synnin tunnustaminen ja parannuksen tekeminen edellyttää nöyryyttä Jumalan edessä. Daavidilla oli terve jumalanpelko ja suhde Herraan. Siitä Jumala piti. Herra oli Hänen kanssaan armonsa kautta.

Jumala ei siis jätä meitä vaikka meidän elämään olisi tullut tilapäisiä syntejä.
Hän tahtoo auttaa ja vapauttaa synnistä ja johdattaa meidät takaisin laitumelleen. Synti estää meitä kokemasta autuuden iloa, kokemasta Pyhän Hengen virtoja. Ja elämämme on kuivaa ja raskasta. Siksi Hän paljastaa meille jos meillä on jotakin pois panemista, mutta Hän ei hylkää meitä. Jeesus Kristus on ensimmäinen Puolustaja. Hän on Isän edessä Taivaassa ja rukoilee meidän puolestamme ettei meidän uskomme raukeasi tyhjiin, vaan että se kasvaisi ja vahvistuisi luottamuksessa ja rakkaudessa Häneen. Pyhä Henki on Toinen Puolustajamme. Hän on meidän uskovien kanssa hyvinä päivinä ja pahoina päivinä ja näiden päivien välissä. Jeesus sanoi: "Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanaikojen loppuun asti: " Hän tarkoittaa sitä mitä Hän sanoo.
Jeesus sanoi langenneelle Pietarille: "Kun sinä kerran palaat, VAHVISTA VELJIÄSI".

Psalmi 51:11-14 "Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki minun pahat tekoni. Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki. Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi. Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä."

90

576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trivia

Kyllä jättää. Jos uskova epäilee uskonopinkappaleiden sanomisia hän on heti tuomittu. Sehän ja kristinuskon pääjakolinja. Joko olet puolellamme tai meitä vastaan. Uskovakin, ollessaan vääräuskoinen, tuomitaan säälimättä helvettiin. Kristus on asiassa armoton.
      Ongelma onkin siinä kuka on oikeauskoinen ja milloin Kristus näkee uskovan olevan tosissaan uskova eikä enää uskoa hakeva.
      Toivoa on silti. Raamatun teesejä ei kannata ottaa tosissaan. Ne ovat hourupäiden kirjoittamia. Raamatun teeseillä kukaan ei olla oikeauskoinen. Oikeauskoisia ei olekaan. Kaikille jää tarjolle pelkästään helvetti ts. kuolema. Kuolema tulee tosin jokaiselle uskoi siihen tai tähän tai on uskomatta.
      Raamatun mukaista uskovaa ei ole. Ei ole liioin raaamatun tai muunkaan uskon olettamia henkiolentoja piinaamassa eläviä ihmisiä.

• södp

Vastaisitko näihin Jaikal?

Onko synti pahaa hedelmää? Jos se ei ole niin mikä on pahaa hedelmää?

Sanoit, että olet koko uskosi ajan yrittänyt päästä synnittömyyteen sitä saavuttamatta. Niin miksi olet yrittänyt koko uskosi ajan saavuttaa sitä minkä sanot samalla olevan mahdotonta?

Jumalan Profeetta Hesekiel profetoi näin:

"Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo, ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan, ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekee."

Kumosiko Jeesus Kristus tämän Profeetta Hesekielin Jumalalta saaman sanoman?

Olen huomannut miten opetat siitä, miten Kristus on sovittanut vielä tekemättömätkin synnit, niin kertoisitko miksi sinä ylipäänsä pyrit edes osittain vastustamaan syntiä?

Lisäksi kirjoituksistasi kävi ilmi, että lankeat säännöllisesti, mutta se ei haittaa koska kuitenkin uskot Jeesukseen Kristukseen.

Niin kertoisitko mikä on sellaista syntiä minkä Kristuksen veri sitten kattaa ja mikä sellaista mitä se ei kata?

Ja vielä viimeiseksi kysyisin tätä, Jeesus ei sovittanut vain minun tai sinun syntejäsi vaan Hän tuli sovittamaan koko maailman synnin, pelastuuko siis koko maailma?

• Sinä'kuulut niihin kirjoittajiin jotka opettavat synnittömyyttä? Olen ymmärtänyt teidän tekstinne niin että ajattelette uskovan kykenevän elämään täysin synnittömästi. Ja jos uskova ei siihen kykenen, hän ei ole oikea uskova, teidän "synnittömien" mielestä. Näin tekstinne ymmärretään ja niin olette kyseenalaistaneet monen vilpittömän uskovan uskon ja pelastuksen. On todella vaikea uskoa että edes itse luulette elävänne täysin synnittömästi. On todella vaikea uskoa että joku luulee täyttävänsä Jumalan pyhän lain.

Siksi minä olen tullut siihen tulokseen että teidän käsityksenne synnistä täytyy olla erilainen kuin minun ja niiden uskovien käsitys jotka ovat ymmärtäneet synnittömän elämän olevan ihmiselle täydellinen mahdottomuus. Tästä johtuen meillä on erimielisyyttä koska keskustelumme pohja on eri?

Minun mielestä synti on kaikki se mikä on Jumalan tahtoa vastaan elämässämme. Jos me siis emme tottele Jumalaa ihan kaikessa, me teemme syntiä. Jos emme kykene rakastamaan Jumalaa koko sydämestämme ja lähimmäistämme niin kuin itseämme, me jäämme synnin alle. Olemme "ampuneet ohi" maalin. Kukaan ei kykene rakastamaan niin täydellisesti kuin synnitön elämä vaatisi. Kukaan ei kykene elämään niin täysin kuuliaista elämää ettei missään asiassa rikkoisi Jumalan lakia. Jeesus oli ainoa joka teki kaikessa vain Isän tahdon. Jeesus oli ainoa joka täytti lain. Kaikki muut ihmiset ovat jääneet vajaviksi, siis syntisiksi. Vai ajatteletko että sinä olet onnistunut yhtä hyvin kuin Jeesus Kristus? Jos et ole onnistunut etkä onnistu, sinä et ole päässyt synnittömyyteen.

Jotta me eläisimme synnittömästi, meidän tulee elää niin kuin Herra Jeesus Kristus eli lihassa. Kuka uskaltaa väittää päässeensä sellaiselle hengellisen kasvun ja hengellisyyden tilaan?Minä en ainakaan.

• södp
        Jaikal91 kirjoitti:

Sinä'kuulut niihin kirjoittajiin jotka opettavat synnittömyyttä? Olen ymmärtänyt teidän tekstinne niin että ajattelette uskovan kykenevän elämään täysin synnittömästi. Ja jos uskova ei siihen kykenen, hän ei ole oikea uskova, teidän "synnittömien" mielestä. Näin tekstinne ymmärretään ja niin olette kyseenalaistaneet monen vilpittömän uskovan uskon ja pelastuksen. On todella vaikea uskoa että edes itse luulette elävänne täysin synnittömästi. On todella vaikea uskoa että joku luulee täyttävänsä Jumalan pyhän lain.

Siksi minä olen tullut siihen tulokseen että teidän käsityksenne synnistä täytyy olla erilainen kuin minun ja niiden uskovien käsitys jotka ovat ymmärtäneet synnittömän elämän olevan ihmiselle täydellinen mahdottomuus. Tästä johtuen meillä on erimielisyyttä koska keskustelumme pohja on eri?

Minun mielestä synti on kaikki se mikä on Jumalan tahtoa vastaan elämässämme. Jos me siis emme tottele Jumalaa ihan kaikessa, me teemme syntiä. Jos emme kykene rakastamaan Jumalaa koko sydämestämme ja lähimmäistämme niin kuin itseämme, me jäämme synnin alle. Olemme "ampuneet ohi" maalin. Kukaan ei kykene rakastamaan niin täydellisesti kuin synnitön elämä vaatisi. Kukaan ei kykene elämään niin täysin kuuliaista elämää ettei missään asiassa rikkoisi Jumalan lakia. Jeesus oli ainoa joka teki kaikessa vain Isän tahdon. Jeesus oli ainoa joka täytti lain. Kaikki muut ihmiset ovat jääneet vajaviksi, siis syntisiksi. Vai ajatteletko että sinä olet onnistunut yhtä hyvin kuin Jeesus Kristus? Jos et ole onnistunut etkä onnistu, sinä et ole päässyt synnittömyyteen.

Jotta me eläisimme synnittömästi, meidän tulee elää niin kuin Herra Jeesus Kristus eli lihassa. Kuka uskaltaa väittää päässeensä sellaiselle hengellisen kasvun ja hengellisyyden tilaan?Minä en ainakaan.

Minä kerron sen mitä Kirjoitukset sanoo, mutta ihmiset haluaa opettajia , jotka kertovat heille sen mitä he haluavat kuulla, eikä sitä mikä on Totuus.

Niin minä elän siinä uskossa, että kestän Hänen voimassaan kaikki kiusaukset ja koetukset loppuun asti, enkä lankea. Minun Herrani ei ole heikko.

Jaikal: "Kaikki muut ihmiset ovat jääneet vajaviksi, siis syntisiksi."

Jos vanhurskas vaivoin pelastuu mihin joutuukaan jumalaton tai syntinen?

Jaikal: "Jotta me eläisimme synnittömästi, meidän tulee elää niin kuin Herra Jeesus Kristus eli lihassa. Kuka uskaltaa väittää päässeensä sellaiselle hengellisen kasvun ja hengellisyyden tilaan?Minä en ainakaan"

"siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
        Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
        Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
        Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi."

Et vastannut yhteenkään kysymykseeni, voisitko vastata niihin?

• södp kirjoitti:

Minä kerron sen mitä Kirjoitukset sanoo, mutta ihmiset haluaa opettajia , jotka kertovat heille sen mitä he haluavat kuulla, eikä sitä mikä on Totuus.

Niin minä elän siinä uskossa, että kestän Hänen voimassaan kaikki kiusaukset ja koetukset loppuun asti, enkä lankea. Minun Herrani ei ole heikko.

Jaikal: "Kaikki muut ihmiset ovat jääneet vajaviksi, siis syntisiksi."

Jos vanhurskas vaivoin pelastuu mihin joutuukaan jumalaton tai syntinen?

Jaikal: "Jotta me eläisimme synnittömästi, meidän tulee elää niin kuin Herra Jeesus Kristus eli lihassa. Kuka uskaltaa väittää päässeensä sellaiselle hengellisen kasvun ja hengellisyyden tilaan?Minä en ainakaan"

"siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
        Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
        Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
        Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi."

Et vastannut yhteenkään kysymykseeni, voisitko vastata niihin?

>>>Sanoit, että olet koko uskosi ajan yrittänyt päästä synnittömyyteen sitä saavuttamatta.<<<<

Jumalan Henki uskovassa vaikuttaa että hän tahtoo elää Jumalan tahdon mukaista vanhurskasta elämää. Siksi uskova pyrkii vanhurskauteen.

>>> Niin miksi olet yrittänyt koko uskosi ajan saavuttaa sitä minkä sanot samalla olevan mahdotonta?<<<

Jumala tahtoo vanhurskautta ja vaikuttaa sitä uskovassa. Mutta täydellistä omiin tekoihin perustuvaa vanhurskautta me emme saavuta. Eikä Jumala sitä meiltä vaadi koska Hän tietää että se ei onnistu meiltä. Sen tähden Jumala lahjoittaa ja lahoitti meille oman vanhurskautensa uskoon tulossamme. Jumala tuntee uudestisyntyneen lapsensa tästä ja tässä vanhurskaudessa. Koska uskova on vanhurskas ja Jumala on kutsunut hänet vanhurskauteen, uskova pyrkii siihen käytännön elämässään. Hän kärsii synnistä ja välttää sitä ja taistelee syntiä vastaan Jumalan vaikutuksesta. Hän pyrkii pyhitykseen ts. antautumaan Jumalalle, ei synnille. Tähän uskovaa kasvattaa Jumalan armo Kristuksessa Jeesuksessa.

Jumala ei vaadi täydellisyyttä keneltäkään uskovalta. Jos niin olisi, kukaan ei voisi pelastua. Ja jos joku pelastuisi, pelastuksen perusta olisi hänen oma onnistuminen. Kukaan ei onnistu niin hyvin että omilla ansioillaan pääsee perille. Jumala on hankkinut meille pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa. Hän tuli meille Jumalasta vanhurskaudeksi, pyhitykseksi, lunastukseksi ja påelastukseksi sekä elämäksi. Hän meissä on Pelastus ja pelastuksemme, ei meidän omat tekomme pelasta meitä.

>>>Jumalan Profeetta Hesekiel profetoi näin:

"Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo, ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan, ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekee."

Kumosiko Jeesus Kristus tämän Profeetta Hesekielin Jumalalta saaman sanoman?<<<<

Jeesus ei kumonnut VT:n Kirjoituksia. Hän täytti ne. Kuningas Daavid pelastui ja sai anteeksi vuoden jälkeen vakavan syntinsä. Me elämme uuden liiton aikaa jolloin synti on sovitettu ja ikuinen vanhurskaus Jumalasta meihin ja meille on tullut jokaisen ihmisen saataville Jeesuksessa Kristuksessa.

>>>Olen huomannut miten opetat siitä, miten Kristus on sovittanut vielä tekemättömätkin synnit, niin kertoisitko miksi sinä ylipäänsä pyrit edes osittain vastustamaan syntiä?<<<

Kristus kuoli minun synniksi tehtynä noin kaksituhatta vuotta sitten. Hän kantoi kaikki minun syntini ruumiissaan ristin puuhun, nekin synnit joita uskoon tuloni jälkeen uskovana teen tahattomasti tai enemmän tai vähemmän tahallisesti. Hän kärsi myös niistä synneistäni rangaistuksen joita minä en edes ymmärrä synneiksi, joista en tiedä mtta Jumala tiesi ne. Hän näki ja sovitti jokaisen syntini etukäteen ennen kuin minä olin edes syntynyt. Hän näki ne kaikki ja sovitti KAIKKI SYNTINI. Yhtään syntiäni ei jäänyt rankaisematta Kristuksessa. Muuhun kysymykseesi vastasin edellä tässä kirjoituksessa.

>>>Lisäksi kirjoituksistasi kävi ilmi, että lankeat säännöllisesti, mutta se ei haittaa koska kuitenkin uskot Jeesukseen Kristukseen.<<<

En kykene täyttämään Jumalan lakia, eikä minun tarvitsekaan. Pelastun Jumalan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, en omilla ansioillani. Kristus täytti lain minun puolestani ja Jumala lukee sen minulle, niin kuin minä olisin täyttänyt lain. Kristus on minulle lain loppu ja vanhurskauteni. Saan levätä Kristuksen voimakkaissa käsissä ja Hän pelastaa minut, ei minun hyvät tekoni eikä voimallinen onnistunut pyhityselämäni voi pelastaa minua.

>>>Niin kertoisitko mikä on sellaista syntiä minkä Kristuksen veri sitten kattaa ja mikä sellaista mitä se ei kata?<<<

Kristus on sovittanut kaikki syntini; menneet, nykyiset ja tulevat. Kristuksen veri puhdistaa KAIKESTA SYNNISTÄ Kirjoitusten mukaan.

>>>Ja vielä viimeiseksi kysyisin tätä, Jeesus ei sovittanut vain minun tai sinun syntejäsi vaan Hän tuli sovittamaan koko maailman synnin, pelastuuko siis koko maailma?<<<

Kaikkien ihmisten synnit ovat sovitettu Kristuksessa Jeesuksessa. Ne ihmiset pelastuvat jotka antavat sovittaa itsensä Jumalan kanssa Kristuksessa Jeesuksessa. Ne, jotka ottavat sovituksen vastaan ja uskovat siihen omalle kohdalleen, ne pelastuvat.

• södp
        Jaikal91 kirjoitti:

>>>Sanoit, että olet koko uskosi ajan yrittänyt päästä synnittömyyteen sitä saavuttamatta.<<<<

Jumalan Henki uskovassa vaikuttaa että hän tahtoo elää Jumalan tahdon mukaista vanhurskasta elämää. Siksi uskova pyrkii vanhurskauteen.

>>> Niin miksi olet yrittänyt koko uskosi ajan saavuttaa sitä minkä sanot samalla olevan mahdotonta?<<<

Jumala tahtoo vanhurskautta ja vaikuttaa sitä uskovassa. Mutta täydellistä omiin tekoihin perustuvaa vanhurskautta me emme saavuta. Eikä Jumala sitä meiltä vaadi koska Hän tietää että se ei onnistu meiltä. Sen tähden Jumala lahjoittaa ja lahoitti meille oman vanhurskautensa uskoon tulossamme. Jumala tuntee uudestisyntyneen lapsensa tästä ja tässä vanhurskaudessa. Koska uskova on vanhurskas ja Jumala on kutsunut hänet vanhurskauteen, uskova pyrkii siihen käytännön elämässään. Hän kärsii synnistä ja välttää sitä ja taistelee syntiä vastaan Jumalan vaikutuksesta. Hän pyrkii pyhitykseen ts. antautumaan Jumalalle, ei synnille. Tähän uskovaa kasvattaa Jumalan armo Kristuksessa Jeesuksessa.

Jumala ei vaadi täydellisyyttä keneltäkään uskovalta. Jos niin olisi, kukaan ei voisi pelastua. Ja jos joku pelastuisi, pelastuksen perusta olisi hänen oma onnistuminen. Kukaan ei onnistu niin hyvin että omilla ansioillaan pääsee perille. Jumala on hankkinut meille pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa. Hän tuli meille Jumalasta vanhurskaudeksi, pyhitykseksi, lunastukseksi ja påelastukseksi sekä elämäksi. Hän meissä on Pelastus ja pelastuksemme, ei meidän omat tekomme pelasta meitä.

>>>Jumalan Profeetta Hesekiel profetoi näin:

Kumosiko Jeesus Kristus tämän Profeetta Hesekielin Jumalalta saaman sanoman?<<<<

Jeesus ei kumonnut VT:n Kirjoituksia. Hän täytti ne. Kuningas Daavid pelastui ja sai anteeksi vuoden jälkeen vakavan syntinsä. Me elämme uuden liiton aikaa jolloin synti on sovitettu ja ikuinen vanhurskaus Jumalasta meihin ja meille on tullut jokaisen ihmisen saataville Jeesuksessa Kristuksessa.

>>>Olen huomannut miten opetat siitä, miten Kristus on sovittanut vielä tekemättömätkin synnit, niin kertoisitko miksi sinä ylipäänsä pyrit edes osittain vastustamaan syntiä?<<<

Kristus kuoli minun synniksi tehtynä noin kaksituhatta vuotta sitten. Hän kantoi kaikki minun syntini ruumiissaan ristin puuhun, nekin synnit joita uskoon tuloni jälkeen uskovana teen tahattomasti tai enemmän tai vähemmän tahallisesti. Hän kärsi myös niistä synneistäni rangaistuksen joita minä en edes ymmärrä synneiksi, joista en tiedä mtta Jumala tiesi ne. Hän näki ja sovitti jokaisen syntini etukäteen ennen kuin minä olin edes syntynyt. Hän näki ne kaikki ja sovitti KAIKKI SYNTINI. Yhtään syntiäni ei jäänyt rankaisematta Kristuksessa. Muuhun kysymykseesi vastasin edellä tässä kirjoituksessa.

>>>Lisäksi kirjoituksistasi kävi ilmi, että lankeat säännöllisesti, mutta se ei haittaa koska kuitenkin uskot Jeesukseen Kristukseen.<<<

En kykene täyttämään Jumalan lakia, eikä minun tarvitsekaan. Pelastun Jumalan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, en omilla ansioillani. Kristus täytti lain minun puolestani ja Jumala lukee sen minulle, niin kuin minä olisin täyttänyt lain. Kristus on minulle lain loppu ja vanhurskauteni. Saan levätä Kristuksen voimakkaissa käsissä ja Hän pelastaa minut, ei minun hyvät tekoni eikä voimallinen onnistunut pyhityselämäni voi pelastaa minua.

>>>Niin kertoisitko mikä on sellaista syntiä minkä Kristuksen veri sitten kattaa ja mikä sellaista mitä se ei kata?<<<

Kristus on sovittanut kaikki syntini; menneet, nykyiset ja tulevat. Kristuksen veri puhdistaa KAIKESTA SYNNISTÄ Kirjoitusten mukaan.

>>>Ja vielä viimeiseksi kysyisin tätä, Jeesus ei sovittanut vain minun tai sinun syntejäsi vaan Hän tuli sovittamaan koko maailman synnin, pelastuuko siis koko maailma?<<<

Kaikkien ihmisten synnit ovat sovitettu Kristuksessa Jeesuksessa. Ne ihmiset pelastuvat jotka antavat sovittaa itsensä Jumalan kanssa Kristuksessa Jeesuksessa. Ne, jotka ottavat sovituksen vastaan ja uskovat siihen omalle kohdalleen, ne pelastuvat.

Miksi jätät vastaamatta ensimmäiseen kysymykseen?

Vastaisitko siihen tällä kertaa rehellisesti ja suoraan?

Onko synti pahaa hedelmää? Jos se ei ole niin mikä on pahaa hedelmää?

Jaikal: "Jumalan Henki uskovassa vaikuttaa että hän tahtoo elää Jumalan tahdon mukaista vanhurskasta elämää. Siksi uskova pyrkii vanhurskauteen."

Sinä olet siis sitä mieltä, että Kristus jättää ihmiset janoisiksi?

"Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään"."

Jaikal: "Jumala tahtoo vanhurskautta ja vaikuttaa sitä uskovassa. Mutta täydellistä omiin tekoihin perustuvaa vanhurskautta me emme saavuta."

Sinun vanhurskautesi on osittain siis sinun itsesi saavuttamaa?

Jaikal: "Eikä Jumala sitä meiltä vaadi koska Hän tietää että se ei onnistu meiltä."

Puhuiko Jumala siis ohi suun kun Hän sanoi "Olkaa Pyhät sillä minä olen Pyhä" sanoiko Herra vain kiusatakseen miestä "mene äläkä enää syntiä tee, ettei sinulle kävisi jotain pahempaa" tai armahdettuaan avionrikkoja naisen, sanoi Jeesus hänelle "mene äläkä täst edes syntiä tee

Eikö Isä ja Poika olekaan yhtä?

Jaikal: "Hän kärsii synnistä ja välttää sitä ja taistelee syntiä vastaan Jumalan vaikutuksesta. Hän pyrkii pyhitykseen ts. antautumaan Jumalalle, ei synnille. Tähän uskovaa kasvattaa Jumalan armo Kristuksessa Jeesuksessa."

Olet täysin sokea Jumalan Sanalle. Et näe miten opetat jatkuvasti täysin vastoin Sanaa. Näytin jo siinä aiemmassa keskustelussa sinulle pelkällä Raamatun jakeilla, että sinä puhut täysin vastoin Jumalan Sanaa.

Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
        Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
        ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

KUKAAN EI VOI PALVELLA KAHTA HERRAA. JOKO SYNTIÄ KUOLEMAKSI TAI VANHURSKAUTTA ELÄMÄKSI. MOLEMPIA EI VOI PALVELLA.

Jaiksal: "Hän meissä on Pelastus ja pelastuksemme, ei meidän omat tekomme pelasta meitä"

Kyllä, Hän meissä, mutta se jossa Hän todella on tuottaa silloin hyviä tekoja.

Jeesus sanoi, että jokaiselle maksetaan tekojen mukaan.

Jaikal: "Me elämme uuden liiton aikaa jolloin synti on sovitettu ja ikuinen vanhurskaus Jumalasta meihin"

Kokonais opetuksesi on tämä: Kristus kuoli ristillä sinun vuoksesi ja uskomalla tämän sinulla on erityislupa tehdä syntiä ja pääset pahoista teoistasi kuin koira veräjästä kunhan aina himon laannuttua muistat pyytää anteeksi.

Jumalan Sanan mukaan se menee näin: Kristus kuoli ristillä sinun syntiesi tähden ja uskomalla sen, Hänen verensä puhdistettua sinut kaikesta synnistä, Pyhä Henki voi käydä asumaan puhdistettuun temppeliin(sydämeesi), jonka voimasta sinä voit kestää kaikki kiusaukset ja koetukset, kunhan et päästä sisään vierasta tulta.

Synti on haureutta ja epäjumalan palvelusta Jumalaa kohtaan ja Hänen Pyhä Henkensä ei asu temppelissä, jossa harjoitetaan irstautta, petosta, haureutta, epäjumalan tai mitään vilppiä. Pyhä Henki on Totuuden ja raittiuden Henki.

"Saan levätä Kristuksen voimakkaissa käsissä ja Hän pelastaa minut, ei minun hyvät tekoni eikä voimallinen onnistunut pyhityselämäni voi pelastaa minua."

Väännät jatkuvasti kieroon mitä sinulle olen yrittänyt sanoa. Minä en puhu omista onnistumisistani, omista onnistumisistani tai omasta pyhyydestä. Ei minussa itsessäni ole mitään noista, mutta Kristuksessa omistan ne kaikki. Sinä opetat näennäis lahja vanhurskaudesta, sanot omistavasi sen, mutta ulospäin se ei näy mitenkään.

Minä puhun siitä todellisesta Kristuksen lahja vanhurskaudesta, joka toimii, näkyy ja kuuluu.

Te olette maansuola, jos suola käy mauttomaksi niin millä se saadaan takaisin suolaiseksi, ei se kelpaa kuin pois heitettäväksi.

Miksi et vain tunnusta, ettet halua päästä irti synnistä koko sydämisesti, haluat pitää osasta kiinni ja jo pieni hapatus hapattaa koko taikinan.

Jaikal: "uskoon tuloni jälkeen uskovana teen tahattomasti tai enemmän tai vähemmän tahattomasti"

"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,"

Kanssasi keskustellessa olen huomannut, että heität valtavasti Jumalan Sanasta selkäsi taa.

Jaikal: "Kristus on sovittanut kaikki syntini; menneet, nykyiset ja tulevat. Kristuksen veri puhdistaa KAIKESTA SYNNISTÄ Kirjoitusten mukaan."

Tulevatkin? Miten voit edes väittää katuvasi kun olet jo päättänyt rikkoa Häntä vastaan.

älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon.

• Anonyymi

Jos ottaa pelastuksen tien "Jeesuksen herrakseen" elämäänsä & tosissaan, & uskoo, että Jeesus on Jumalan poika, niin eikös se ole se avain siihen mahdollisuuteen saada pelastus "osakseen"😉Amen👏☀️

• 1419

Sydämen asenteesi on väärä.
      Olet jo sydämessäsi päättänyt, että väistämättä lankeat ennemmin tai myöhemmin.

Oikea sydämen asenne on elää siinä uskossa ettei enää koskaan lankea.

Etkö sinä Jaikal ole lukenut, miten Kuningas Saulin kävi? Tai miten Eesaun? Entäs Israelilaiset jotka ekalla kerralla pelasti Egyptistä, mutta toisella kertaa hukutti ne jotka niskuroi? Tai ne Enkelit jotka syntiä tekivät? Miten Herra rankaisi myös Daavidia siitä hänen rikkomuksestaan? Tai ne monet muutkin Kuninkaat jotka tekivät syntiä Herraa vastaan? Tai miten kävikään Safiralle ja Ananiaalle? Mene äläkä enää syntiä tee ettei sinulle tapahtuisi jotain vielä pahempaa, onko tuttu?

Raamattu on täynnä varoittavia esimerkkejä siitä mitä lankeamisesta pahimmillaan seuraa.

Daavidilla oli aito oikea Jumalan pelko. Hän tiesi mitä hänen rikkomuksestaan voi pahimmillaan seurata ja niin hän rukoili "älä ota pois minulta Pyhää Henkeäsi"

Jumala on pitkämielinen, mutta Hänen pitkämilisyydellään on silti rajat.

Jumalan pelko on viisauden alku.

Sillä se, joka tekee väärin, on saava takaisin, mitä on väärin tehnyt; ja HENKILÖÖN EI KATSOTA.
      Kolossalaisille 3.25

Vastaus kysymykseesi (jättääkö Herra langenneet?) on : Kyllä ja ei.

• Minun tekstini ei ole osoitettu eikä tarkoitettu syntiä puolustavia saarnoja etsiville ja syntiä suosiville ihmisille. Minä kirjoitan vain synnistä kärsiville vilpittömille mutta heikoille ihmisille. Kirjoitan ihmisille jotka kaipaavat anteeksisaamista ja pelastusta. Heikko voi langeta ja kompuroida koska on heikko. Näitä heikkoja Jumalan Sana käskee hoivata ja tukea. Siihen minä pyrin etten tekisi tässä asiassa vastoin Jumalan käskyä ja siten myös SYNTIÄ.

Roomalaiskirje:14:1 "Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä."15:7 "Hoivatkaa sentähden toinen toistanne, niinkuin Kristuskin on teidät hoivaansa ottanut Jumalan kunniaksi."

Galatalaiskirje:6:2 "Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen
        lain."

1.Tessalonikalaiskirje:5:14 "Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan."

luuk 10:25 "Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" 26 Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?" 27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi." 28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää." 29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?" 34 "Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä. 36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?" 37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin."

• 1419
        Jaikal91 kirjoitti:

Minun tekstini ei ole osoitettu eikä tarkoitettu syntiä puolustavia saarnoja etsiville ja syntiä suosiville ihmisille. Minä kirjoitan vain synnistä kärsiville vilpittömille mutta heikoille ihmisille. Kirjoitan ihmisille jotka kaipaavat anteeksisaamista ja pelastusta. Heikko voi langeta ja kompuroida koska on heikko. Näitä heikkoja Jumalan Sana käskee hoivata ja tukea. Siihen minä pyrin etten tekisi tässä asiassa vastoin Jumalan käskyä ja siten myös SYNTIÄ.

Roomalaiskirje:14:1 "Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä."15:7 "Hoivatkaa sentähden toinen toistanne, niinkuin Kristuskin on teidät hoivaansa ottanut Jumalan kunniaksi."

Galatalaiskirje:6:2 "Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen
        lain."

1.Tessalonikalaiskirje:5:14 "Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan."

luuk 10:25 "Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" 26 Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?" 27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi." 28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää." 29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?" 34 "Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä. 36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?" 37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin."

"Minun tekstini ei ole osoitettu eikä tarkoitettu syntiä puolustavia saarnoja etsiville ja syntiä suosiville ihmisille."

Ja silti opetat, että syntiin lankeaminen on ennemmin sääntö kuin poikkeus.

"Minä kirjoitan vain synnistä kärsiville vilpittömille mutta heikoille ihmisille."

Mitäs apua sinulla on tarjota näille synnistä kärsiville vilpittömille heikoille ihmisille?

Sanotko "Samassa suossa olemme, jos se yhtään lohduttaa" vai mitä sanot?

Kristus sanoo nouskaa ylös ja luottakaa minun voimaani, minä olen voimallinen teidät pystyssä pitämään. Pysykää minussa niin minä pysyn teissä ja niin ei teidän jalkanne horju.

"Siihen minä pyrin etten tekisi tässä asiassa vastoin Jumalan käskyä ja siten myös SYNTIÄ."

Teinkö siinä mielestäsi syntiä kun ilmoitin mitä Jumalan Sana sanoo, vai miksi kirjoitat isolla?

Ihmisten tulee kuulla Totuus, ihmisten tulee ymmärtää pelätä Pyhää Jumalaa, langenneen tulee tietää miten vakavasta asiasta on kyse ja miten vaarallinen se tila on.

Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
        Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.

• 1419 kirjoitti:

"Minun tekstini ei ole osoitettu eikä tarkoitettu syntiä puolustavia saarnoja etsiville ja syntiä suosiville ihmisille."

"Minä kirjoitan vain synnistä kärsiville vilpittömille mutta heikoille ihmisille."

Mitäs apua sinulla on tarjota näille synnistä kärsiville vilpittömille heikoille ihmisille?

Kristus sanoo nouskaa ylös ja luottakaa minun voimaani, minä olen voimallinen teidät pystyssä pitämään. Pysykää minussa niin minä pysyn teissä ja niin ei teidän jalkanne horju.

"Siihen minä pyrin etten tekisi tässä asiassa vastoin Jumalan käskyä ja siten myös SYNTIÄ."

Teinkö siinä mielestäsi syntiä kun ilmoitin mitä Jumalan Sana sanoo, vai miksi kirjoitat isolla?

Ihmisten tulee kuulla Totuus, ihmisten tulee ymmärtää pelätä Pyhää Jumalaa, langenneen tulee tietää miten vakavasta asiasta on kyse ja miten vaarallinen se tila on.

Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
        Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.

Olen nyt lukenut sinun tekstejäsi ajatuksella saadakseni selville mitä tarkoitat synnittömyydellä ja oletko todella tosissasi siinä mitä kirjoitat. Tekstisi on niin vääristettyä että minua ihmetyttää. Oikaisen joitakin väärinkäsityksiäsi seuraavassa tekstissä. Olen tullut siihen tulokseen että sinulla on harhaoppi. Olet lain alla, et armon alla. Sinun tekstisi paljastavat että et ole ymmärtänyt elävää uskoa ja uskovan pyhityselämää tai olet ymmärtänyt sen ihan väärin. Opetuksesi ei vie uskovia lähemmäksi Jeesusta koska uskova kokee oppisi kautta että ei ole onnistunut ja siksi Jeesuskin tuomitsee hänet koska sinä opetat niin. Pahimmassa tapauksessa sinua kuunteleva vilpitön uskova luopuu uskosta. Hän kun ei näe mitään mahdollisuuksia päästä sinun vaatimaan synnittömyyteen. Niin sinä olet tehnyt tyhjäksi Jumalan armon hänen kohdallaan. Opetat pelastusta ihmisen ansioista, et armosta.

Toivon että sinun opetustasi ei tällä palstalla kukaan ota vakavasti. Toivon että et pääse missään seurakunnassa opettamaan uskovia. Toivon myös että uskovat ymmärtävät että vajavina ja heikkoinakin uskovina he kelpaavat Jumalalle uskonsa tähden Jeesukseen. He kelpaavat vajavina koska Jeesuksella ei ole yhtään uskovaa joka on onnistunut täydellisesti.

jatkan.............

• tärkeääasiaa
        Jaikal91 kirjoitti:

Olen nyt lukenut sinun tekstejäsi ajatuksella saadakseni selville mitä tarkoitat synnittömyydellä ja oletko todella tosissasi siinä mitä kirjoitat. Tekstisi on niin vääristettyä että minua ihmetyttää. Oikaisen joitakin väärinkäsityksiäsi seuraavassa tekstissä. Olen tullut siihen tulokseen että sinulla on harhaoppi. Olet lain alla, et armon alla. Sinun tekstisi paljastavat että et ole ymmärtänyt elävää uskoa ja uskovan pyhityselämää tai olet ymmärtänyt sen ihan väärin. Opetuksesi ei vie uskovia lähemmäksi Jeesusta koska uskova kokee oppisi kautta että ei ole onnistunut ja siksi Jeesuskin tuomitsee hänet koska sinä opetat niin. Pahimmassa tapauksessa sinua kuunteleva vilpitön uskova luopuu uskosta. Hän kun ei näe mitään mahdollisuuksia päästä sinun vaatimaan synnittömyyteen. Niin sinä olet tehnyt tyhjäksi Jumalan armon hänen kohdallaan. Opetat pelastusta ihmisen ansioista, et armosta.

Toivon että sinun opetustasi ei tällä palstalla kukaan ota vakavasti. Toivon että et pääse missään seurakunnassa opettamaan uskovia. Toivon myös että uskovat ymmärtävät että vajavina ja heikkoinakin uskovina he kelpaavat Jumalalle uskonsa tähden Jeesukseen. He kelpaavat vajavina koska Jeesuksella ei ole yhtään uskovaa joka on onnistunut täydellisesti.

jatkan.............

Jaikal91 ihminen, jolle kirjoitit tuon kommenttisi kysyy sinulta, mitä apua sinulla on tarjota synnistä kärsivälle.
        Ymmärrätkö sitä, että sinulla ei ole tarjota pelastusta orjuudessa eläville.
        Käsitätkö sitä, että sinä kerrot armosta, jossa ihminen jää synnin orjaksi ja kuoleman pelkoon ja ahdistukseen.
        Yskikään, Jeesuksen uskosta ja synnittömyydestä kirjoittava ei kirjoita omasta uskosta ja omasta synnittömyydestä. Tuota tärkeää asiaa sinä et käsitä.
        Et käsitä sitä, että joka on saanut voiman tulla Jeesukseen ja voiman elää Hänessä, elää Hänen, eli Jeesuksen voitossa, ei omassaan.
        Ei oksa, joka ei ota puusta ravintoa, voi kauan elää.
        Yksikään, Jeesuksen synnittömyydestä kirjoittava ei ole lain alla, vaan on päässyt jo lain alta vapauteen.
        Yksikään, joka kirjoittaa Jeesuksen voitosta, ei kapinoi Hänen opetuksiaan vastaan.

Ei kukaan ole itsessään mitään. En minä ole itsessäni mitään. Koska tahdon pysyä tässä vapaudessa, seuraan Jeesusta, kuulen Häntä ja elän Hänen ruumiinsa jäsenenä. Minulle ei kuulu mistään kunnia, sillä kaiken olen lahjaksi saanut.
        Ei vapaa ole minkään lain alla. Vapaa elää vapaasta tahdosta rakkaudenlaissa ja joka siinä laissa elää, LAKKAA SYNNISTÄ.

Jeesus tarjoaa omilleen vapautta ja rauhaa ja sitä tekevät Hänen valittunsa. Heillä on antaa etsiville toivo. Toivo ei saata häpeään. Jeesus vapauttaa ja parantaa ja siitä kertoo evankeliumi.
        Ihminen saa tulla syntisenä sille Lähteelle, jossa on elävä vesi ja pesu tapahtuu. Elävän veden lähde=Herra.

Jaikal91, minkä toivon sinä annat etsiville ja kärsiville ihmisille. Kertoessasi, että uskovainen jää synnin orjuuteen, sinä murrat monen toivon.

• 1419 kirjoitti:

>>>Ja silti opetat, että syntiin lankeaminen on ennemmin sääntö kuin poikkeus.<<<

En opeta niin. Opetan että heikko ja lankeilevakin uskova pelastuu Jumalan armosta uskonsa tähden ja kautta. Kukaan ei kykene elämään synnittömästi ja ansaitsemaan omaa pelastustaan. Siksi pelastus on armosta uskon kautta Jeesukseen. Siksi pelastus on Jumalan lahja uskovalle. Siksi Jumala tuli Kristuksessa Jeesuksessa pelastamaan syntisiä. KJumala laski taivaasta alas tänne maan päälle Pelastuksen Arkin. Se, joka on sisällä Pelastuksessa pelastuu sen tähden että on sisäpuolella. Kukaan ei uskovanakaan kykene elämään täysin synnittömästi ja itse pelastamaan itseään. Tarvitsemme Jumalan armoa, sinä myös.

>>>Mitäs apua sinulla on tarjota näille synnistä kärsiville vilpittömille heikoille ihmisille?<<<

Jumalan armon evankeliumin. Sitten olen kirjoittanut Pyhästä Hengestä ja Hengen täyteydestä. Pyhä Henki on kaikkein voimakkain ase taistelussa syntiä vastaan. Pyhä Henki onkin annettu meille syntiä vastaan.

>>>Sanotko "Samassa suossa olemme, jos se yhtään lohduttaa" vai mitä sanot?<<<<

Opetan Jumalan armosta ja Pyhästä Hengestä. Olenhan itsekin Jumalan armossa ja Pyhässä Hengessä. Pyrin välittämään kanssamatkaajilleni tietoa Jumalan armosta ja Pyhästä Hengestä. Jumalan armo kasvattaa uskovaa hylkäämään syntiä ja pyrkimään pyhitykseen. Pyhä Henki vaikuttaa uskovassa pyhitystä. Siinä määrin kuin uskova on täynnä Pyhää Henkeä, hän elää pyhityselämää. Pyhä Henki on annettu Jumalan armosta uskon kautta Jeesukseen. Pyhää Henkeä ei voi ansaita onnistuneella kilvoittelulla eikä Häntä tarvitsekaan pyrkiä ansaitsemaan koska se on mahdottomuus. Pyhän Hengen voi saada samassa hetkessä kun ihminen uudestisyntyy tai kohta sen jälkeen; "Ei kauan näiden päivien jälkeen".

>>>Kristus sanoo nouskaa ylös ja luottakaa minun voimaani, minä olen voimallinen teidät pystyssä pitämään.<<<

Antaisitko jakeen jossa Hän niin sanoo.

>>>Pysykää minussa niin minä pysyn teissä ja niin ei teidän jalkanne horju.<<<

Jeesus sanoi kyllä että pysykää minussa niin minä pysyn teissä. Mutta jalkojen horjumisesta??? missä jakeessa Hän niin sanoi? Jeesuksessa pysyminen on pysymistä Hänen rakkaudessaan. Hänen rakkaudessaan pysyminen on myös pysymistä Hänen armossaan. Armosta pois lankeaminen on lankeamista pois Kristuksesta; "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta" (Gal 5:4).

>>>"Siihen minä pyrin etten tekisi tässä asiassa vastoin Jumalan käskyä ja siten myös SYNTIÄ."

Teinkö siinä mielestäsi syntiä kun ilmoitin mitä Jumalan Sana sanoo, vai miksi kirjoitat isolla?<<<

Sinä teet syntiä siinä että opetat väärin Sanaa. Sinä vääristät Kristuksen evankeliumin ja teet Jumalan armon tyhjäksi uskoville. Lue Gal 5. luku.
        Raamattu kehottaa uskovia panemaan täysi toivo siihen Jumalan armoon jota meille tarjotaan Kristuksen tulemuksessa. Sinä opetat panemaan täysi huomio ja toivo omaan pyhityselämään ja omiin onnistumisiin. Näiden varaan sinä rakennat oman ja toisten pelastuksen, Niin olen tekstisi ymmärtänyt. Tässä sinä todellakin teet syntiä. Opetuksesi on ihmiskeskeistä ja lakihenkistä.

>>>Ihmisten tulee kuulla Totuus, ihmisten tulee ymmärtää pelätä Pyhää Jumalaa, langenneen tulee tietää miten vakavasta asiasta on kyse ja miten vaarallinen se tila on.<<<

Ihmisten tulee saada kuulla Jumalan armon evankeliumi jonka kautta he pelastuvat jos pitävät siitä kiinni sellaisena kuin apostoli Paavali oli ja on sen meille julistanut. Sen kautta me pelastumme, siis Jumalan armon evankeliumin kautta (1 Kor 15. luku). Uskovien tulee saada kuulla armollisesta Jumalasta joka nostaa, kantaa ja pelastaa. Uskovien tulee saada kuulla että laki annettiin Mooseksi kautta, armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta. Uskovien tulee saada kuulla että he ovat sisällä Jumalan armossa kun he ovat sisällä Kristuksessa ja että Jumalan armo on heidän olotilansa Kristuksessa Jeesuksessa. Jumalan armosta me pelastumme, emme itsemme ja tekojemme kautta vaan armosta ja uskosta (Apt 20:24, 32, 2 Kor 6:1, Ef 3. luku).

>>>Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.<<<

Tämä Sana on uskosta pois langenneille, Jeesuksen hyljänneille juutalaisille jotka pyrkivät saavuttamaan vanhurskautta omilla teoilla (Room 10:1-13). Tämä Sana ei siis ole kohdistettu Jumalan lapsille, uskoville. Lue koko Roomalaiskirjeen 11. luku ja huomaa tämä. Jumala on armollinen langenneita lapsiaan kohtaan.

Jumalan hyvyydessä pysyminen on pysymistä Hänen rakkaudessaan. Hänen rakkaudessaan voidaan olla ainoastaan Jumalan armon kautta Jumalan armossa. Silloin ollaan Kristuksessa Jeesuksessa. Uskovalle on kehotus pysyä Hänessä, siis Jumalan armossa ja niin myös Kristuksessa Jeesuksessa.

• humanaT
        Jaikal91 kirjoitti:

>>>Ja silti opetat, että syntiin lankeaminen on ennemmin sääntö kuin poikkeus.<<<

En opeta niin. Opetan että heikko ja lankeilevakin uskova pelastuu Jumalan armosta uskonsa tähden ja kautta. Kukaan ei kykene elämään synnittömästi ja ansaitsemaan omaa pelastustaan. Siksi pelastus on armosta uskon kautta Jeesukseen. Siksi pelastus on Jumalan lahja uskovalle. Siksi Jumala tuli Kristuksessa Jeesuksessa pelastamaan syntisiä. KJumala laski taivaasta alas tänne maan päälle Pelastuksen Arkin. Se, joka on sisällä Pelastuksessa pelastuu sen tähden että on sisäpuolella. Kukaan ei uskovanakaan kykene elämään täysin synnittömästi ja itse pelastamaan itseään. Tarvitsemme Jumalan armoa, sinä myös.

>>>Mitäs apua sinulla on tarjota näille synnistä kärsiville vilpittömille heikoille ihmisille?<<<

Jumalan armon evankeliumin. Sitten olen kirjoittanut Pyhästä Hengestä ja Hengen täyteydestä. Pyhä Henki on kaikkein voimakkain ase taistelussa syntiä vastaan. Pyhä Henki onkin annettu meille syntiä vastaan.

Opetan Jumalan armosta ja Pyhästä Hengestä. Olenhan itsekin Jumalan armossa ja Pyhässä Hengessä. Pyrin välittämään kanssamatkaajilleni tietoa Jumalan armosta ja Pyhästä Hengestä. Jumalan armo kasvattaa uskovaa hylkäämään syntiä ja pyrkimään pyhitykseen. Pyhä Henki vaikuttaa uskovassa pyhitystä. Siinä määrin kuin uskova on täynnä Pyhää Henkeä, hän elää pyhityselämää. Pyhä Henki on annettu Jumalan armosta uskon kautta Jeesukseen. Pyhää Henkeä ei voi ansaita onnistuneella kilvoittelulla eikä Häntä tarvitsekaan pyrkiä ansaitsemaan koska se on mahdottomuus. Pyhän Hengen voi saada samassa hetkessä kun ihminen uudestisyntyy tai kohta sen jälkeen; "Ei kauan näiden päivien jälkeen".

>>>Kristus sanoo nouskaa ylös ja luottakaa minun voimaani, minä olen voimallinen teidät pystyssä pitämään.<<<

Jeesus sanoi kyllä että pysykää minussa niin minä pysyn teissä. Mutta jalkojen horjumisesta??? missä jakeessa Hän niin sanoi? Jeesuksessa pysyminen on pysymistä Hänen rakkaudessaan. Hänen rakkaudessaan pysyminen on myös pysymistä Hänen armossaan. Armosta pois lankeaminen on lankeamista pois Kristuksesta; "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta" (Gal 5:4).

>>>"Siihen minä pyrin etten tekisi tässä asiassa vastoin Jumalan käskyä ja siten myös SYNTIÄ."

Teinkö siinä mielestäsi syntiä kun ilmoitin mitä Jumalan Sana sanoo, vai miksi kirjoitat isolla?<<<

Sinä teet syntiä siinä että opetat väärin Sanaa. Sinä vääristät Kristuksen evankeliumin ja teet Jumalan armon tyhjäksi uskoville. Lue Gal 5. luku.
        Raamattu kehottaa uskovia panemaan täysi toivo siihen Jumalan armoon jota meille tarjotaan Kristuksen tulemuksessa. Sinä opetat panemaan täysi huomio ja toivo omaan pyhityselämään ja omiin onnistumisiin. Näiden varaan sinä rakennat oman ja toisten pelastuksen, Niin olen tekstisi ymmärtänyt. Tässä sinä todellakin teet syntiä. Opetuksesi on ihmiskeskeistä ja lakihenkistä.

>>>Ihmisten tulee kuulla Totuus, ihmisten tulee ymmärtää pelätä Pyhää Jumalaa, langenneen tulee tietää miten vakavasta asiasta on kyse ja miten vaarallinen se tila on.<<<

Ihmisten tulee saada kuulla Jumalan armon evankeliumi jonka kautta he pelastuvat jos pitävät siitä kiinni sellaisena kuin apostoli Paavali oli ja on sen meille julistanut. Sen kautta me pelastumme, siis Jumalan armon evankeliumin kautta (1 Kor 15. luku). Uskovien tulee saada kuulla armollisesta Jumalasta joka nostaa, kantaa ja pelastaa. Uskovien tulee saada kuulla että laki annettiin Mooseksi kautta, armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta. Uskovien tulee saada kuulla että he ovat sisällä Jumalan armossa kun he ovat sisällä Kristuksessa ja että Jumalan armo on heidän olotilansa Kristuksessa Jeesuksessa. Jumalan armosta me pelastumme, emme itsemme ja tekojemme kautta vaan armosta ja uskosta (Apt 20:24, 32, 2 Kor 6:1, Ef 3. luku).

>>>Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.<<<

Tämä Sana on uskosta pois langenneille, Jeesuksen hyljänneille juutalaisille jotka pyrkivät saavuttamaan vanhurskautta omilla teoilla (Room 10:1-13). Tämä Sana ei siis ole kohdistettu Jumalan lapsille, uskoville. Lue koko Roomalaiskirjeen 11. luku ja huomaa tämä. Jumala on armollinen langenneita lapsiaan kohtaan.

Jumalan hyvyydessä pysyminen on pysymistä Hänen rakkaudessaan. Hänen rakkaudessaan voidaan olla ainoastaan Jumalan armon kautta Jumalan armossa. Silloin ollaan Kristuksessa Jeesuksessa. Uskovalle on kehotus pysyä Hänessä, siis Jumalan armossa ja niin myös Kristuksessa Jeesuksessa.

Jaikalin usko on alkupään uskoa, jossa ei tapahdu kehitystä täyteen miehuuteen.
        Jaikal on jäänyt kehitysasteessa lapsentasolle uskosta nähden. Ensin ollaan kaikki lapsia, mutta harvat ja valitut kasvavat miehuuteen uskosta katsottuna. Miksi sinä Jaikal91 pidät tiukasti kiinni asioista, jotka ovat pysähdyttäneet kehityksesi? Eikö olisi helpompi nöyrtyä kuuntelemaan muita kuin se, että käyttää kaiken aikansa vastustamalla muita. Et sinä voi tuolla tavalla koskaan päästä tuntemaan oikeaa Vapahtajaa, tai jos tunnetkin niin hyvin vajavaisesti. Sinun uskosi on jäänyt alkuasteelle.

• humanaT kirjoitti:

Jaikalin usko on alkupään uskoa, jossa ei tapahdu kehitystä täyteen miehuuteen.
        Jaikal on jäänyt kehitysasteessa lapsentasolle uskosta nähden. Ensin ollaan kaikki lapsia, mutta harvat ja valitut kasvavat miehuuteen uskosta katsottuna. Miksi sinä Jaikal91 pidät tiukasti kiinni asioista, jotka ovat pysähdyttäneet kehityksesi? Eikö olisi helpompi nöyrtyä kuuntelemaan muita kuin se, että käyttää kaiken aikansa vastustamalla muita. Et sinä voi tuolla tavalla koskaan päästä tuntemaan oikeaa Vapahtajaa, tai jos tunnetkin niin hyvin vajavaisesti. Sinun uskosi on jäänyt alkuasteelle.

Onnittelet teitä jotka olette päässeet pitemmälle. Iloitsen siitä että Jumalan armon Sana on saanut teissä enemmän aikaan kuin minussa. Mutta minäkin tulen perässä porskuttaen. Siitä saat olla varma. Armahtakaa nyt minua heikkoa perässä tulijaa etten lannistuisi ja jäisi taipaleelle.

• tärkeääasiaa kirjoitti:

Jaikal91 ihminen, jolle kirjoitit tuon kommenttisi kysyy sinulta, mitä apua sinulla on tarjota synnistä kärsivälle.
        Ymmärrätkö sitä, että sinulla ei ole tarjota pelastusta orjuudessa eläville.
        Käsitätkö sitä, että sinä kerrot armosta, jossa ihminen jää synnin orjaksi ja kuoleman pelkoon ja ahdistukseen.
        Yskikään, Jeesuksen uskosta ja synnittömyydestä kirjoittava ei kirjoita omasta uskosta ja omasta synnittömyydestä. Tuota tärkeää asiaa sinä et käsitä.
        Et käsitä sitä, että joka on saanut voiman tulla Jeesukseen ja voiman elää Hänessä, elää Hänen, eli Jeesuksen voitossa, ei omassaan.
        Ei oksa, joka ei ota puusta ravintoa, voi kauan elää.
        Yksikään, Jeesuksen synnittömyydestä kirjoittava ei ole lain alla, vaan on päässyt jo lain alta vapauteen.
        Yksikään, joka kirjoittaa Jeesuksen voitosta, ei kapinoi Hänen opetuksiaan vastaan.

Ei kukaan ole itsessään mitään. En minä ole itsessäni mitään. Koska tahdon pysyä tässä vapaudessa, seuraan Jeesusta, kuulen Häntä ja elän Hänen ruumiinsa jäsenenä. Minulle ei kuulu mistään kunnia, sillä kaiken olen lahjaksi saanut.
        Ei vapaa ole minkään lain alla. Vapaa elää vapaasta tahdosta rakkaudenlaissa ja joka siinä laissa elää, LAKKAA SYNNISTÄ.

Jeesus tarjoaa omilleen vapautta ja rauhaa ja sitä tekevät Hänen valittunsa. Heillä on antaa etsiville toivo. Toivo ei saata häpeään. Jeesus vapauttaa ja parantaa ja siitä kertoo evankeliumi.
        Ihminen saa tulla syntisenä sille Lähteelle, jossa on elävä vesi ja pesu tapahtuu. Elävän veden lähde=Herra.

Jaikal91, minkä toivon sinä annat etsiville ja kärsiville ihmisille. Kertoessasi, että uskovainen jää synnin orjuuteen, sinä murrat monen toivon.

>>>Jaikal91, minkä toivon sinä annat etsiville ja kärsiville ihmisille. Kertoessasi, että uskovainen jää synnin orjuuteen, sinä murrat monen toivon.<<<

Aika erikoista! Kun minä olen aikaisemmin monissa kirjoituksissani kirjoittanut syntien anteeksisaamisesta ja vanhurskauttamisesta, minua on syytetty synnittömyysopin julistamisesta. Ja onkin hyökätty kovasti vastustamaan tekstejäni. Ja tämä tietenkin oman olkinuken perustalta. Siis oman tulkinnan pohjalta vastustetaan.

Nyt minua syytetään ihmisten syntiin sitomisesta ja syntiin jättämisen opettamisesta. ja hyökätäänkin minua vastaan päin vastaisesta syystä. Taas on rakennettu oma olkinukke jota sitten vastustetaan. Minunko pitäisi sitten puolustaa teidän tulkintojanne opetuksestani????? Ette te ymmärrä vaikka kuinka selittäsin teille koska ette tahdokaan ymmärtää. Tahdotte ainoastaan löytää syytä päästäksenne syyttämään minua. Näin ajattelen koska huolimatta siitä mitä ja miten kirjoitan, aina vastustetaan. Ja uskovat tai uskovien nimellä kulkevat ihmiset vastustavat????

Oletteko te vastustajani aina kaikki samoja henkilöitä ja vastustatte minua periaatteesta huolimattaa siitä mitä kirjoitan? Onko vastustamiseni teille niin tärkeätä että aina löydätte vastustamista tai koette saaneenne Jumalalta tehtävän vastustaa minua ja tekstejäni? Jos minä koen että Jumala kehottaa minua kirjoittamaan evankeliumia lakihenkiselle pilkkaavaalle palstalle, ja te koette saaneenne tehtävän Jumalalta ojentaa minua, kumpi meistä on sitten Jumalan asialla? Eihän Jumala voi käskeä kumpiakin, vai voiko. Mielestäni se voi olla niin että Jumala on käskenyt kumpiakin, Ehkä tässä on joku salaisuus jota me emme vielä tiedä ja ymmärrä. Jos siis Jumala on käskenyt teitä, vastustakaa ihmeessä niin paljon kuin jaksatte.

• 1419
        Jaikal91 kirjoitti:

Ei tekstini ole vääristynyttä se on linjassa Kirjoitusten kanssa, oma sydämesi vääristynyt kun pidät kiinni vääryyden siteistä, etkä sen tähden voi nähdä Totuutta.

"Olet lain alla, et armon alla."

Et ymmärrä mistä puhut.

Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
        Roomalaisille 6

Turhaapa näitä Raamatun jakeita sinulle on laittaa kun tallot ne vain jalkoihisi, mutta ehkä joku toinen kuulee.

Ihminen joka pitää kiinni sydämessään vääryydestä ei ole sisällä siinä arkissa.
        Etkö ole lukenut?"Jumalan valtakunta on sisäisesti niissä jotka uskovat, mutta valtakunnan ulkopuolella on kaikki jotka rakastavat vääryyttä ja tekevät laittomuutaa. Vain puhdas sydämiset saavat nähdä Jumalan.

Etkö vai muka opeta niin? Eli ihminen voi vaeltaa Pyhän Hengen voimassa, niin ettei lankea syntiin?

Kertoisitko miten ja minkä voimasta Jeesus vaelsi tekemättä syntiä?

"Pyhä Henki on kaikkein voimakkain ase taistelussa syntiä vastaan."

Eikös Kristus juurikin sen voimasta vastustanut kaikkia kiusauksia ja koetuksia selvisi niistä voittajana? Eikös juuri Pyhä Henki ole se joka meidät erottaa maailman lapsista? Eikös juuri Pyhä Henki ihmisessä ole se uusi luomus?

"Pyhä Henki onkin annettu meille syntiä vastaan."

Mistä tiedät onko se Henki mikä sinussa on juurikin Pyhä Henki?

Raamattu sanoo, että Pyhä Henki on annettu niille, jotka Jumalaa tottelevat.

"Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

"Jumalan armo kasvattaa uskovaa hylkäämään syntiä ja pyrkimään pyhitykseen."

Hylkäämään synnin, ei hylkäämään syntiä. Kirjoituksesi paljastaa, että pidät kiinni sydämessäsi tietoisesta synnistä, tiedät kyllä, että sinun tulisi hyljätä se, mutta et sitä halua tehdä.

"Antaisitko jakeen jossa Hän niin sanoo."

Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. Tiesitkö, että Kristus elää vielä tänäkin päivänä. Suoraa jaetta ei löydy, mutta tiedän, että kaikki on vahvistettavissa Sanalla.

"Mutta jalkojen horjumisesta??? missä jakeessa Hän niin sanoi? "

Hän antaa meidän sielullemme elämän eikä salli meidän jalkamme horjua.
        Psalmien 66.9

Heitä murheesi Herran huomaan, hän pitää sinusta huolen, ei hän salli vanhurskaan ikinä horjua.
        Psalmien 55.22

Hän ei salli sinun jalkasi horjua, sinun varjelijasi ei torku.
        Psalmien 121.3

"Sinä opetat panemaan täysi huomio ja toivo omaan pyhityselämään ja omiin onnistumisiin. Näiden varaan sinä rakennat oman ja toisten pelastuksen, Niin olen tekstisi ymmärtänyt."

Olet täysin sokea sille mitä sinulle yritän sanoa....

"Ihmisten tulee saada kuulla Jumalan armon evankeliumi jonka kautta he pelastuvat "

Jumalan Sana Jeesus Kristus kaksiteräinen miekka laki ja armo, Isä ja Poika. Ei ole toista ilman toista.

"Tämä Sana ei siis ole kohdistettu Jumalan lapsille, uskoville."

Se on nimen omaan pakanoille jotka ovat tulleet tuntemaan Totuuden. Metsäöljypuulla tarkoitetaan pakanoita.

"Uskovalle on kehotus pysyä Hänessä, siis Jumalan armossa ja niin myös Kristuksessa Jeesuksessa."

Jumalan armo on Jeesus Kristus ja Jeesus Kristus on Jumalan Sana.

Joka pysyy Kristuksessa pysyy Jumalan Sanassa , eli ojentautuu sen Sanan mukaan.

"Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

"Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt."

• JOCHANAN

1.Jh.1:9 Jumala on uskollinen ja vanhurskas. Hän antaa meille syntimme anteeksi JA Hän puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä, jos me tunnustamme syntimme, MUTTA
      ensimmäinen ehto on rehellisyys ja toinen ehto on nöyryys, antautuminen Jumalan Sanan hallintaan ja Sanan totteleminen, eli oman tahdon kapinasta lakkaaminen.

Jeesus: "Tehkää mielen- eli asennemuutos suhteessa Jumalan tahtoon JA uskokaa, eli luottakaa evankeliumiin( joka on tuossa heti ensimmäisenä, Sovitus ja Lunastus. )

Jeesuksen Veri riittää maksamaan vääryytesi, se riittää Jumalalle, entä sinulle? Onko tämä liian helppoa ja yksinkertaista, tunnustaa rehellisesti ja nöyrtyä pyytämään armoa? Se onkin täysin mahdotonta sille joka haluaa pitää kiinni omasta kunniastaan, joten Taivaaseen ei ylpeitä oteta, vaan heidän loppunsa on helvetin tuli ja kadotus.

• Voisitko antaa Raamatusta esimerkin mistä kaikesta synneistä apostolit käskivät uskosta osattomia ihmisiä tekemään parannuksen. Mitä syntejä oli apostolien syntilistassa joista he saarnasivat uskosta osattomalle kansalle ja käskivät heitä tekemään parannuksen?

Oliko apostolien saarnatekstit uskosta osattomille ja uskoville sama?
        Oliko apostoleilla eri teksti uskosta osattomalle syntiselle kanssalle ja uskoville, ts. seurakunnalle? Jos oli, kerro mikä saarnateksti heillä oli

1. Uskosta osattomille syntisille.
        2. Uskoon tulleille vanhurskaille ja pyhille ts. seurakunnalle.

• tärkeääasiaa
        Jaikal91 kirjoitti:

Voisitko antaa Raamatusta esimerkin mistä kaikesta synneistä apostolit käskivät uskosta osattomia ihmisiä tekemään parannuksen. Mitä syntejä oli apostolien syntilistassa joista he saarnasivat uskosta osattomalle kansalle ja käskivät heitä tekemään parannuksen?

Oliko apostolien saarnatekstit uskosta osattomille ja uskoville sama?
        Oliko apostoleilla eri teksti uskosta osattomalle syntiselle kanssalle ja uskoville, ts. seurakunnalle? Jos oli, kerro mikä saarnateksti heillä oli

1. Uskosta osattomille syntisille.
        2. Uskoon tulleille vanhurskaille ja pyhille ts. seurakunnalle.

23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

Apostolit kykenivät menemään kaikki rinnalle. Lain alaisten rinnallekin ikään kuin itsekin olisivat vielä lain alla, vaikka eivät sitä itse olleet. Apostolit olivat ottaneet Sanan vastaan ja syntyneet SANAN kautta uudelleen. Apostolit olivat itsekin kokeneet lihantaistelut ja alkuajan opettelut. He olivat saaneet voiman kärsiä ja kestää ja voiman ottaa kärsimyksen keskelläkin Jumalan Sanan vastaan. Näin he olivat syntyneet uusiksi, eivät katoavasta sanasta, vaan katoamattomasta siemenestä, JUMALAN SANASTA. Jumalan Sana on ELÄVÄ ja PYSYVÄ.

• tärkeääasiaa

Jakal91, sinä puhut kaiken aikaa omista teoista ja omasta voimasta. Et käsitä sen takia meitä, jotka kerromme, että Jeesuksessa pysyvä ei tee syntiä, sillä hän elää Jeesuksen ruumiinjäsenenä Hänen VOIMASSAAN.
      Lakkaa yrittämästä itse ja anna Jeesukselle sekin taistelujen sinulle tuoma sija. Usko Jeesukseen kaikessa. Hän on totisesti voimallinen vapauttamaan sinut täydelliseen vapauteen. Lue Jeesuksen lupaukset siitä, miten jokainen, joka pysyy Hänessä, saa tulla vapaaksi.

Ei viinipuun oksakaan voi elää, jos se ei pysy puussa.
      Ei yksikään ihminen pääse orjuudesta, jos ei yhdisty orjuuden poistajaan.
      Ei kenenkään tarvitse taistella omalla voimalla, sillä se olisi aivan liian raskasta. Sen takia Jeesus kertoo, että Jumalan lapsia ovat he, jotka uskovat Häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Jumala lähetti luovan, parantavan ja vapauttavan Pyhän Sanansa ja Pyhän Hengen voiman ja todistuksen. Siis usko riittää.
      Jumalan antama usko tuo aluksi ristiriita ihmiseen, sillä lihan tahto on eri, kuin on Jumalan Tahto ja siitä seuraa taistelua, mutta kiitos Jeesukselle, Hän ei jätä ihmistä taistelemaan omalla voimalla. Hän vahvistaa sen uskon ja voimistaa siihen, joka kuolettaa lihan tahdon niin, että vapaus ja valo saa ihmisen sielun puhtaaksi. Jeesusta seuraamalla ihminen puhdistuu, vapautuu ja paranee kaikesta siitä, mitä omaan sieluun uskominen hänelle tuotti. Sielu on psyyke, joka ilman Jeesuksen antamaa ravintoa syö maailmasta. Se sielu, joka seuraa Jeesusta saa uuden viinin ja uuden ravinnon. Maailman ravinto kasvattaa orjuuteen. Jumalan antama ravinto tuo vapauden ja rauhan. Maailma ei voi voittaa Jeesuksen ruumiinjäsentä, sillä Jeesus on ruumiinsa Pää ja huolehtii ruumiinsa tarpeista suojaten omaa ruumistaan.

Kaikki alkaa pienten alkujen päivästä ja kirkastuu kirkastumistaan. Taistelut lakkaavat ja alkaa täydellinen vapaus. Ei kenenkään pidä alkaa taistelemaan omalla voimalla, vaan jokaisen uskovaisen tulee olla Jeesuksessa ja uskoa Häneen. Usko teke ihmeitä. Pelkkä usko Jeesuksen opetuksiin, neuvoihin ja käskyihin lopettaa taistelut ja tuo rauhan ja levon.

• tärkeääasiaa

Tässä Pietari opettaa valituita muukalaisa. Hän siunaa heitä lisääntyvään armoon ja rauhaan kertoen noiden olevan Hengen pyhittymisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen KUULIAISUUTEEN ja Hänen verellänsä vihmottaviksi.

Pietari kertoo uskon päämärän olevan SIELUJEN PELASTUS ja siksi kehoittaa valittuja: " 13 Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
        14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
        15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi."

Vanhan liiton profeetat tutkivat tätä valtavaa armoa haluten tietää mitä aikaa se koski. Jumala ilmoitti heille edeltä liiton muutoksesta sen myötä sen, että Hän lähettää oman rakkaan Poikansa pelastamaan viimeisen liiton valitut uudisteun liiton voimalla. Uudessa liitossa muuttui laki uuden Ylimmäisen Papin myötä. Uusi liitto on paljon parempi, sillä tässä liitossa me emme edes kärsimyksen (puhdistuksen) keskellä joudu itse hakemaan muutosta elämäämme. Saamme uskoa Jeesukseen, luottaa Häneen ja Hän tekee kaiken puolestamme. Totisesti Hän vapauttaa ja tuo sellaisen rauhan, jota maailma ei voi pois ottaa. Hän oli Itse kiusattu ja sen takia voi kiusattuja auttaa.
        Hän ei voi auttaa niitä ihmisiä, jotka eivät usko Häntä.

1. Pietarin kirje 1

1 Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, jotka asuvat hajallaan Pontossa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bityniassa,
        2 ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
        4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
        5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
        6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
        7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
        8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
        9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
        10 Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,
        11 ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta.
        12 Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.
        13 Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
        14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
        15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
        16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".
        17 Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
        18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
        19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
        20 hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
        21 jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
        22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
        23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        24 Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
        25 mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.

• jaikali niin uhosi uudistuksen aikoihin ettei tule tänne enään kirjoittamaan. Ja niin hän on uhonnut ennen sitäkin.
      Hän haluaa vain huomiota.

Luin hänen aloitustekstinsä puoleen väliiin mutta sitten olin jo miltei nukahtamispisteessä.

Jotenkin pelkäsi että pitkän alustuksen jälkeen hän linkittää omille sivuilleen lukemaan lisää.

Hahhah. Sellainen velikulta on tuo jaikal.

Tähän jaikal kiinnitin huomiota kun luin ketjua eteenpäin: sinä sanot että kirjoitat tekstisi ihmisille jotka ovat heikkoja ja lankeilevia ja tarvitsevat rohkaisua.

Mikset kirjoita meille jotka emme jää kiittelemään niinkuin ei ihmiset yleensä?

Mikset kirjoita todellisille ihmisille eli juuri meille jotka nyt kommentoivat vaikka ei niin positiiviseen sävyyn?

Kirjoitat mielikuvitusystävillesi.

• saarnatautista

soperrusta...

• kysytään.Herralta.Sana

Kuka meistä on Jumalan tuomiota päättämässä?
      Työ on Herran ja uskossa seuraaminen on meillä tahtoelämästä kiinni.
      Herralla ei ole väkisin adoptoituja lapsia, ..siis väkisin.. .

Mutta, näkisin Jumalan rakkaudesta sen, että suitsevaista kynttilää Hän ei sammuta.

Tähänkään meillä ei ole enempää sanomista, sillä Herra tuomitsee Jumalan huoneen ja maailman. Tuomiollakin näytti olevan vuohet ja lampaat. Jotkut tuomiolla jopa esiintyivät kovasti palvelleina, mutta Herra ei tuntenut heitä.

Siis, älkäämme mittaa aseteta inhimillisin päämäärin, tämä oikea tai väärä, edes omassa elämässä. Siksi on kuunnelta Sanaa, kuin Sana opettaa ja opastaa ja itse tehdä se totuus arjessa ja pyhässä.

Siksi erinäköisiä muistiinmerkittyjä asioita on Sanassa, että ne aivankuin vesillä karin- merkin kohdalla ilmoittaa vaaranpaikan. Vanhaanliittoon, varjolainkansan vaellukseen tuli erinäköisiä syntejä, jotka erottivat heidät Herrasta ja epäsi luvattuun pääsyn.
      Kun Kristus tuli ja emme enää ole tämän varjolain, eli seremonialain puolella, vaan kertakaikkisen uhrin ääressä katselemassa sovitusta, sijaista, syntiemme sovittajaa, niin meitä varoitetaan lopunajassa. Varoitetaan niin, että meidän on huomioitava tuon JumalanVarjolain- kansan vaelluksen epäusko ja ihmiskäskyisten rakennelmien ansat ja perinnäissäännöt, koska ne tekevät tyhjäksi Jumalan Sanan.

Herralla on aina ollut vain yksi kansa. Tavallaan se sanoitetaan Aabraham. "uskoi Jumalaan" ja usko saattoi tekemään.
      Jumala toi tämän uhri- sijaisopin ja opetuksen synnin sotiukseen ja tämän opetuksen tärkeys on a ja o. Siinä opimme matkamme tärkeyden, kuinka vaeltaa.
      Kilvoitella hyvän uskon kilvoitus, taistella syntiä vastaan jopa verille asti.
      Mutta, kuitenkin kaiken matkan keskellä on armonalttari. Armo on tätäpäivää varten.
      Sovitus on tätäpäivää varten. Emme vaella eilisen uskolla eikä huomisen.
      Uskomme tänään, käymme rukouskammiosta arkeen ja armo-alttarilta päivään.
      Synnin teko on rakka- ettei sitä tahalteen pidä tehdä. Siinä pian kielletään usko.
      Jumalan valtakunta- sinne ei pääse saastainen. Nämä opettavat meitä.
      Siksi Jumala Sanalla tuomitsee, Sanalla puhuu parannuksesta, Sanalla puhuu "mene, mutta älä enää syntiä tee", ettei Mestarimme tulisi häväistyksi.
      Kaikki on vain vapaehtoista, "tahdommeko me"! Pakkoa ei ole. Tulkaa minun tyköni.
      Haluatteko tekin mennä pois? Herra, sinulla on iankaikkisen elämän sanat.
      Hänellä on elämä ja hän antaa elämän, kelle haluaa. Siis siksi on armonalttari.

kirj. P.

• Henok

Sanoit, että olet koko uskosi ajan yrittänyt päästä synnittömyyteen sitä saavuttamatta. Niin miksi olet yrittänyt koko uskosi ajan saavuttaa sitä minkä sanot samalla olevan mahdotonta?

Toisessa kohdin jaikal puhuu "antautumisesta" merkitsee että Kristuksen työ jäi vajaaksi se ei tuo johdonmukaisesti kaikkea. Sentähden jaikalin lisäykset ovat välttämättömiä. Nyt jaikal omalla antautumisella asettautuu itsepintaisesti Jeesuksen työn ja pyhän hengen saamisen väliin että pyhitys olisi vastaanotettu nimittäin "antautumisen" seurauksena. Jeesus ja pyhä henki ovat nyt yhdistyneenä jaikaliin? Jaikalin mielestä pyhitys on antautumisen seurausta ja synnittömänä oloa tämä on jaikalismia pahimmillaan.
      Jaikalin pyhitys oppi on sellainen että hänellä ei ole syntien anteeksi saamista koska ei tarvitse sitä, eikä pyhittäjää siis pyhäksi tekijää vaan hän omilla eri kirjoista hakemillaan opeilla kulkee ylpeiden fariseusten askelissa ...ties minne.

• >>>Toisessa kohdin jaikal puhuu "antautumisesta" merkitsee että Kristuksen työ jäi vajaaksi se ei tuo johdonmukaisesti kaikkea<<<

Kristuksen työ on täydellistä. Sen, minkä Hän teki ja tekee meissä, on täydellistä. Hän on pyhittänyt meidät täysin riittävästi ja täydellisesti Jumalalle. Hän on tehnyt meidät Hänen palvelukseensa kykeneviksi. Se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta. Uskova elää sitten siinä pyhityksessä ja palvele herraa sillä kyvyllä jonka on Häneltä saanut. Tämä kaikki edellyttää antautumista Jumalalle. Ilman Jumalalle antautumista Hänen seuraamisensa ja palvelemisensa ei onnistu. (1 Kor 6:11, 2 Kor 3:6, Heb 13:21, Heb 10:10, 14, 1 kor 3:5, 2 Kor 3:5-6).

Herra kehottaa uskovia antamaan itsensä Hänelle Hänen palvelukseensa.
        Roomalaiskirje:12:1 "Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne"

Ja niin huomaamme että tämä kehotus antautumiseen ja palveluun tapahtuu Jumalan armahtavan laupeuden kautta. Ei siis lain vaatimusten kautta kovuudessa ja rakkaudettomuudessa. Jumala lähestyy ihmistä aina rakkautensa ja armonsa kautta. Niin myös uskovan antautuminenkin Hänelle on Jumalan armon ja laupeuden kautta, sen kokemisen kautta. Se on Jumalan itsensä vaikutusta uskovassa. Sitten uskova tottelee Jumalaa uskossa rakkauden kautta Häneen.

Gal 5:5-6 "Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko."

1.Korinttolaiskirje:16:14 "Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa."

• Opetellaanasiaa
        Jaikal91 kirjoitti:

>>>Toisessa kohdin jaikal puhuu "antautumisesta" merkitsee että Kristuksen työ jäi vajaaksi se ei tuo johdonmukaisesti kaikkea<<<

Kristuksen työ on täydellistä. Sen, minkä Hän teki ja tekee meissä, on täydellistä. Hän on pyhittänyt meidät täysin riittävästi ja täydellisesti Jumalalle. Hän on tehnyt meidät Hänen palvelukseensa kykeneviksi. Se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta. Uskova elää sitten siinä pyhityksessä ja palvele herraa sillä kyvyllä jonka on Häneltä saanut. Tämä kaikki edellyttää antautumista Jumalalle. Ilman Jumalalle antautumista Hänen seuraamisensa ja palvelemisensa ei onnistu. (1 Kor 6:11, 2 Kor 3:6, Heb 13:21, Heb 10:10, 14, 1 kor 3:5, 2 Kor 3:5-6).

Herra kehottaa uskovia antamaan itsensä Hänelle Hänen palvelukseensa.
        Roomalaiskirje:12:1 "Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne"

Ja niin huomaamme että tämä kehotus antautumiseen ja palveluun tapahtuu Jumalan armahtavan laupeuden kautta. Ei siis lain vaatimusten kautta kovuudessa ja rakkaudettomuudessa. Jumala lähestyy ihmistä aina rakkautensa ja armonsa kautta. Niin myös uskovan antautuminenkin Hänelle on Jumalan armon ja laupeuden kautta, sen kokemisen kautta. Se on Jumalan itsensä vaikutusta uskovassa. Sitten uskova tottelee Jumalaa uskossa rakkauden kautta Häneen.

Gal 5:5-6 "Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko."

1.Korinttolaiskirje:16:14 "Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa."

Aivan oikein. Uskova tottelee Jumalaa uskossa rakkauden kautta Häneen, kuten sanot. Totteleva ei tee syntiä.
        Lakiasia on sinulta hukassa. Tiesitkö sen, että Paavalikin kertoo lain edessä nähneensä sen synnin, missä hän eli? Laki, siis laki ajoi hänet Kristukseen.

• hämäryydestävaloon
        Opetellaanasiaa kirjoitti:

Aivan oikein. Uskova tottelee Jumalaa uskossa rakkauden kautta Häneen, kuten sanot. Totteleva ei tee syntiä.
        Lakiasia on sinulta hukassa. Tiesitkö sen, että Paavalikin kertoo lain edessä nähneensä sen synnin, missä hän eli? Laki, siis laki ajoi hänet Kristukseen.

Niin, ja Paavali pääsi laista irti lain kautta. Tuo asia on monille uskoa opettavilla hukassa ja suorastaan käsittämätön asia. Se pitäisi olla helposti ymmärrettävä, mutta tämän päivän uskovaisilta se on hämärretty.

• Retu3

Sana sanoo: Joka sanoo, että hänellä ei ole syntiä niin totuus ei ole hänessä vaan hän on valhettelija. Mitä lähempänä Jeesusta sitä selvemmin kaikki näkyy. Jeesus yksin oli synnitön. Ei ole synnitöntä ihmistä, mutta on armosta eläviä. Jeesus tuli pelastamaan syntisiä. Synnitönhän ei tarvitse armahdusta, eikä näin ollen armahtajaakaan.
      Joka sanoo olevansa synnitön ja, että ei tee syntiä ei näe sitä, että on kurja köyhä ja alaston.
      Jeesuksessa Jeesus puettaa alastoman ja antaa uuden laulun sydämeen.

• södp

Retu: "Sana sanoo: Joka sanoo, että hänellä ei ole syntiä niin totuus ei ole hänessä vaan hän on valhettelija."

Kyseinen jae johon viittaat on synnissä eläjien yksi lempi jae niistä kolmesta-neljästä jakeesta millä he epätoivoisesti yrittävät vääryyttään puolustaa.

Luetaan vähän pidemmällekin!

Tämä ensimmäinen jae johon viittaat, on ennen kuin ihminen on tullut uskoon:

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Tämä seuraava jae on uskoon tulon hetkellä:

Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Ja viimeinen jae on uskoon tulon jälkeen:

Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Ihmisen tulee kulkea ristin lävitse eikä jäädä vain sen juurelle.

"Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita."

"Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse."

Retu:"Joka sanoo olevansa synnitön ja, että ei tee syntiä ei näe sitä, että on kurja köyhä ja alaston.

Jeesuksessa Jeesus puettaa alastoman ja antaa uuden laulun sydämeen."

Luetko sinä itse mitä kirjoitat?

Oletko sinä nyt kurja köyhä ja alaston vai puetettu ja varustettu uudella laululla?

• Retu3
        södp kirjoitti:

Retu: "Sana sanoo: Joka sanoo, että hänellä ei ole syntiä niin totuus ei ole hänessä vaan hän on valhettelija."

Kyseinen jae johon viittaat on synnissä eläjien yksi lempi jae niistä kolmesta-neljästä jakeesta millä he epätoivoisesti yrittävät vääryyttään puolustaa.

Luetaan vähän pidemmällekin!

Tämä ensimmäinen jae johon viittaat, on ennen kuin ihminen on tullut uskoon:

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Tämä seuraava jae on uskoon tulon hetkellä:

Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Ja viimeinen jae on uskoon tulon jälkeen:

Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Ihmisen tulee kulkea ristin lävitse eikä jäädä vain sen juurelle.

"Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita."

"Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse."

Retu:"Joka sanoo olevansa synnitön ja, että ei tee syntiä ei näe sitä, että on kurja köyhä ja alaston.

Jeesuksessa Jeesus puettaa alastoman ja antaa uuden laulun sydämeen."

Luetko sinä itse mitä kirjoitat?

Oletko sinä nyt kurja köyhä ja alaston vai puetettu ja varustettu uudella laululla?

Sodp...........
        On armoa, että saamme jäädä ristin juurelle. Vanha virsi sanoo, että " hän palauttaa eksyneen syliinsä ottaa uupuneen, vie heikot helmassansa. Heikoissa hän on väkevä, ei itse pärjäävissä. Voimme eksyä Jeesuksen yläpuolelle ohi ristin pärjäämään omillamme.
        Paavali tunsi syntisyytensä omassa ruumiissaan mutta tiesi sen, että Jeesus on hänet sovittanut Jumalan edessä. "Kiitos Jeesuksen Kristuksen joka on minut sovittanut". Paavali eli uskossaan Pyhässä Hengessä ei järjen uskossa.
        Vanha Aatami kulkee mukanamme niin kauan kuin elämme täällä maan päällä.

• niinjättääkö

Tiedäthän jaikal, että laki on heitä varten, jotka elävät vielä synnissä. Sana siis tuomitsee, ei ihmiset voi toisiansa tuomita.
      Kuten raamatussa on, se joka antaa Jeesukselle elämänsä, menettää sen. Mutta joka menettää elämänsä Kristuksen tähden, saa sen Häneltä takaisin.
      Minullakin meni todella kauan ymmärtää raamatun ydinsanoma, joka on Rakkaus.
      Sinä jotenkin kaivat esiin vain niitä kohtia, jotka tukevat lupaa jäädä syntiin.

Toimit ulkoapäin katsottuna näin:
      menet kirjastoon ja haet sieltä kirjan, joka on luettava alusta loppuun. Mutta sinä luetkin nyt vain kirjasta pätkiä ja sanot asioiden olevan tietyllä tavalla vaikkapa ensimmäisellä ja viimeisellä sivulla.
      Vähäinen hapatus hapattaa nyt koko taikinan.

Sinun on annettava koko elämäsi Jeesukselle. Mitään et voi itsellesi jättää, vasta sitten sinä tulet tuntemaan koko totuuden, jonka ansiosta pääset vapaaksi synneistäsi, joita vielä haluat lihassasi tehdä.

Sana sanoo, että monien ahdistusten kautta me käymme ahtaasta portista sisälle. Käy siitä sisälle, niin lakkaat tekemästä syntiä. Oletko jättänyt jotakin luovuttamatta Herralle, kun kamppailet tällaisen kysymyksen parissa? Minulle sinun ei tietenkään tarvitse vastata, mutta vastaa tähän itsellesi sisimmässäsi.

• Kirjoitin aikiasemmin tässä ketjussa:

"Koska uskova on vanhurskas ja Jumala on kutsunut hänet vanhurskauteen, uskova pyrkii siihen käytännön elämässään. Hän kärsii synnistä ja välttää sitä ja taistelee syntiä vastaan Jumalan vaikutuksesta. Hän pyrkii pyhitykseen ts. antautumaan Jumalalle, ei synnille. Tähän uskovaa kasvattaa Jumalan armo Kristuksessa Jeesuksessa."

Tätä sanaa vastaan ei kukaan ole väittänyt, en ainakaan ole huomannut että joku väittäsi tuon tekstin olevan harhaoppia. Miksi ei kukaan ole väittänyt tätä harhaopiksi? Jos se ei ole harhaoppia, se on Kristuksen oppia ja totuutta. Olet varmasti lukenut Raamatusta että Jumalan armo kasvattaa uskovaa hylkäämään maailmalliset himot ja elämään jumalisesti. Jos nyt Jumalan armo kasvattaa uskovaa (armo kasvattaa vain uskovaa) uskova ei ole tullut täydelliseksi vielä. Eihän täysin synnitöntä ihmistä tarvitse kasvattaa eikä kehottaa hylkäämään jumalattomuutta ja syntiä. Hän kun on jo synnitön. Ehkä tästä syystä kukana ei ole väittänyt tätä kohtaa tekstissäni harhaopiksi. Mielestäni tämä teksit ja varsinkin tuo Raamatun Sana todistaa että uskova ei kykene elämään synnittömästi. Hän kasvaa Jumalan armon vaikutuksesta ja pyhittää itseään Herralle päivittäin ja hetkittäin. Raamattu toteaa myöskin armon kasvatuksen olevan jatkuvaa.;Armo kasvattaa jotta me eläisimme siveästi ja vanhurskaasti.

Tiit 2:11-12 "Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,"

Edellä samassa luvussa Tiit 2 Paavali antaa ohjeitä USKOVILLE kuinka heidän tulisi elää. Synnittömälle ei tarvitse antaa ohjeita koska hän elää jo täydellisesti. Hänen ei tarvitse pyrkiä elämään synnittömästi koska hän elää jo synnittömästi. Paavalin ja Johanneksen ohjeet olisivat turhia sellaiselle synnittömälle ihmiselle. Ja he kirjoittivat ihan tavallisille uskoville.

Johannes kirjoittaa Jumalan lapsille eteivät he tekisi syntiä mutta jos joku syntiä tekeekin niin.... Synnittömyyden tilaan päässeelle ei tarvitse kirjoittaa eikä sanoa tällaisia lohdutuksen ja kehotuksen sanoja. Paavalin ja Johanneksen kuulijakunta ei siis ollut vielä päässyt synnittömyyden tilaan.
      He tarvitsivat kehotusta ja lohdutusta. Olisiko mahdollista että tämän palstan palstasaarnaajat onnistuisivat paremmin. Toivotaan niin!

1 Joh 2:1 "Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas. 5:16 Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava. 17 Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi."

Johanneksen mukaan on vielä syntiä joka ei ole kuolemaksi, johon uskova voi syyllistyä. Siis, kaikki synti ei ole kuolemaksi niin kuin palstapyhimykset antavat lakihenkisyydessään meidän ymmärtää. Jeesus Kristus on meidän syntiemme sovitus. Näin apostoli Johannes. Siksi meidän monet synnit eivät ole meille kuolemaksi. Me pelastumme siis vaikka emme ole onnistuneet elämään synnittömästi. Pelastus on uskosta ja armosta.

• >>> On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava. 17 Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi."<<<

Tästä vielä mainittakoon että kuoleman synti on Pyhän Hengen pilkka jota ei saa anteeksi. Siksi sen tehneen puolesta ei tarvitse edes rukoilla, koska Jumala ei annan kuitenkaan anteeksi. Silloin se on kuoleman synti. Tästä seuraa että kaikki muut synnit saadaan anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen.

Meidän mielestä Pyhän Hengen kuoleman synnit eivät kaikki olekaan anteeksiantamatonta kuoleman syntiä. Meidän tulee ottaa huomioon joitakin asioita kun puhutaan Pyhän Hengen pilkkasynnistä. Varmasti monet uskoon tulleet ihmiset ja monesti uskoon tulon edellä olevat uskoon tuloa harkitsevat ihmiset pohtivat tätä asiaa ja pelkäävät syyllistyneensä tähän syntiin. Pelko sitten voi estää heitä tulemasta Jeesuksen luokse ja uskoon Häneen. Siksi minä olen kirjoittanut aiheesta melko pitkän kirjoituksen. Se löytyy kotisivultani ja panen tähän linkin tekstiini. Jos joku on näiden asioiden tähden kovin kiusattu tai muut synnit painavat mieltä, ehdottaisin että luet syntien anteeksiantamuksesta ja Pyhän Hengen pilkasta kotisivullani
        http://www.jaikal.se/48683132
        http://www.jaikal.se/48683121

• ProgeROCKtornado

TOTUUDEN, JUMALAN SANAN VT:SSA, TUNTEVA, JOKA TAHALLAAN JATKUVASTI TEKEE SYNTIÄ, SIITÄ EROON EDES YRITTÄMÄTTÄ, PAATUU KUN PYHÄ HENKI POISTUU HÄNESTÄ, EIKÄ SELLAINEN ENÄÄ VAKAVISSAAN TUNNUSTA SYNTIÄÄN.

Apostolien teot: 5:32 me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka Häntä tottelevat."

1.Timoteuksen kirje: 1:19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.

1.Pietarin kirje: 2:8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi." Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.

1.Jh.1:9 Jumala on uskollinen ja vanhurskas. Hän antaa meille syntimme anteeksi JA Hän puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä, jos me tunnustamme syntimme, MUTTA

ensimmäinen ehto on rehellisyys ja toinen ehto on nöyryys, antautuminen Jumalan Sanan hallintaan ja Sanan totteleminen, eli oman tahdon kapinasta lakkaaminen.

Jeesus: "Tehkää mielen- eli asennemuutos suhteessa Jumalan tahtoon JA uskokaa, eli luottakaa evankeliumiin( joka on tuossa heti ensimmäisenä, Sovitus ja Lunastus. )

Jeesuksen Veri riittää maksamaan vääryytesi, se riittää Jumalalle, entä sinulle? Onko tämä liian helppoa ja yksinkertaista, tunnustaa rehellisesti ja nöyrtyä pyytämään armoa? Se onkin täysin mahdotonta sille joka haluaa pitää kiinni omasta kunniastaan, joten Taivaaseen ei ylpeitä oteta, vaan heidän loppunsa on helvetin tuli ja kadotus.

1.Korinttolaiskirje: 5:11 vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. 6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

1.Timoteuksen kirje: 1:13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;

2.Pietarin kirje: 3:3 ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan

Juudaan kirje: 1:18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan."

Roomalaiskirje: 2:8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.

• harrasrukous

Herra, minä rukoilen, että kirkastaisit tämän alla olevan sanoman ketjun aloittajalle ja jokaiselle, joka tämän lukee.
      Roomalaiskirje 6
      1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
      2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
      3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
      4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
      5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
      6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
      7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
      8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
      9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
      10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
      11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
      12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
      13 Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
      14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
      15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
      16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
      17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
      18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
      19 Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
      20 Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
      21 Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
      22 Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
      23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

• hienoraamatunkohta

Kyllä raamatun Sana on niin ihmeellisen ihana. Ei voi kuin silmät ympyriäisinä ihmetellä Jumalan viisautta meidän hyväksemme.
      Voisiko tätä synti asiaa enää tuon selvemmin ilmaista!

• luetaankosanaa2

Kannattaa lukea myös nämä Sanat, jotta ymmärtäisi asiaa enemmän !

Kolossalaiskirje 3
      1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
      2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
      3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
      4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
      5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
      6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
      7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
      8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
      9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
      10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.

Siinä sanotaan siis uskovalle KUOLETTAKAA, eli ei siis että on jo kuoletettu !

Siinä sanotaan PANKAA POIS, ei ette on jo pantu pois !

• 9.7

Luuletko sinä petollinen sydän pettäväsi Kaikkivaltiasta Jumalaa?

• kuolleistaelämään

Uskovaisen elämän raskain vaihe on tuo synnin kuolettaminen. Sanan mukaan harvat tekevät sen. Sana kertoo harvojen löytävän ahtaan portin ja menevän siitä sisään.

Kutsun vasta saanut ei vielä tiedä, mikä häntä odosttaa Sanan kirkastuksen myötä. Hän ei vielä käsitä sitä, että hänen pitää suostua kuulemaan ja uskomaan Jumalan Sana, joka ainoastaan kuolettaa synnin. Alkuaika uskontiellä on aivan ratkaiseva. Vasta kääntyneitä pyritään eksyttämään monin eri tavoin. Heille kuvataan sitä, miten uskovainen on syntinen, tekee syntiä, mutta on alati armon alla. Heidän ei sallita tietävän sitä, että ihmisen pitää KUOLETTAA synninhoukutus.
        Monen ahdistuksen kautta tie käy Jumalan valtakuntaan. Ahdistusta tuottaa itsensä hylkääminen Jeesuksen tieltä. Ne omat halut, himot ja ajatukset kun ovat niin olevinaan tärkeitä ja rakkaita, että niistä ei moni luovu millään.
        2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?

• suopursukka1

Jaikal esittää selkeän johdonmukaista ihmisnäkemystä ja se lähestyy lähemmin kuin mikään muu syntioppi Uuden Testamentin henkeä. Muutama vuosi sitten hänellä oli sekavuutta käsitteissä mutta ne näyttävät selkiintyneen.
      Jaikalin näkemys: Uskova ei koskaan voi tulla synnittömäksi. Se on siinä ja pulinat pois. Mikään sitaatti raamatusta ei väitettä poista. Olisi teoreettisesti mahdollista että jos lapsi erotettaisiin heti syntymänsä jälkeen muista erakoksi, hän voisi olla synnitön. Mutta tällöin lapsesta ei koskaan tulisi ihmistä, joten jätetään jossittelut.
      Koska ihminen voi olla itsensä vain yhteisössä, hän ei ikinä voi olla puhdas, olipa uskova tai ateisti.

Perusta on ihmisen mahdottomuudesta päästä synneistä. Individualistit kuvittelevat raamattua lukemalla ja sitaatteja heittämällä tulevansa synnittömiksi yli-ihmisiksi. Silloin on heti juopa ali-ihmisten kanssa. Ihmisten tulee pyrkiä tulemaan toistensa kanssa. Se on elinikäistä oppimista ja kuolema keskeyttää opiskelun eikä valmista tule.
      Lähtökohta on, että elämä on jatkuvaa oppimista ja sellaisilla uskovilla ei tee yhtään mitään, jotka kuvittelevat olevansa synnittömiä. Miten he voivat edes kuvitella, että oletettu Jumala olisi juuri hänet korottanut putipuhtaaksi ja hän olisi vapaa (mellastamaan mielin määrin).
      Pidä jaikal pintasi. Esityksesi oli loogista. Lukaisin n.10 viestiä kunnes toistoa tuli.

• tärkeääasiaa

Jaikalin todistelu ihmisen synnittömyydestä kuuluu sellaisille ihmisille, jotka eivät tunne Jeesusta, tai ihmiselle, joka ei käsitä lähimmäisensä puheita. Ehkä Jaikal on vielä keskittynyt niin omaan erinomaisuuteensa, että hän ei sen yli kuule mitä lähimmäiset kirjoittavat ja puhuvat.
        Ei yksikään ihminen ole synnitön. Tuota Jakalille ovat yrittäneet monet kertoa, motta jostakin syystä hän tekee noista puhujista "SYNNITTÖMYYS-opin" kannattajia. Jos ei tietäsi Jaikalin puhuvan uskonasioita, niin luulisi hänen kuuluvan uskon-asioiden vastustajiin. Vastustajat tekivät niistä ihmisitä synnittömyysopin opettajia, jotka täällä kertoivat JEESUKSEN SYNNITTÖMYYDESTÄ.
        Olen suuresti hämmästellyt sitä, miten Jaikal mielellään nieli tuon vastustajien tarjoaman hämäyksen ja alkoi itsekin vääntää asiaa niin, että Jeesuksen synnittömyydestä puhuvat puhuivat omasta synnittömyydestä. Kuinka helposti ihmiset syövät väärää informatioita ja menevät seisomaan vastustajien riveihin.

Muistakaa kaikki, että täällä puhutaan Jeesuksen synnittömyydestä ja siitä, että joka pysyy Jeesuksessa pelastuu synninorjuudelta ja kuoleman pelolta.
        Yksikään ihminen ei ole mitään ILMAN JEESUSTA. Vain Jeesuksessa ihminen pelastuu synniltä ja kadotukselta.

• tärkeääasiaa
        tärkeääasiaa kirjoitti:

Jaikalin todistelu ihmisen synnittömyydestä kuuluu sellaisille ihmisille, jotka eivät tunne Jeesusta, tai ihmiselle, joka ei käsitä lähimmäisensä puheita. Ehkä Jaikal on vielä keskittynyt niin omaan erinomaisuuteensa, että hän ei sen yli kuule mitä lähimmäiset kirjoittavat ja puhuvat.
        Ei yksikään ihminen ole synnitön. Tuota Jakalille ovat yrittäneet monet kertoa, motta jostakin syystä hän tekee noista puhujista "SYNNITTÖMYYS-opin" kannattajia. Jos ei tietäsi Jaikalin puhuvan uskonasioita, niin luulisi hänen kuuluvan uskon-asioiden vastustajiin. Vastustajat tekivät niistä ihmisitä synnittömyysopin opettajia, jotka täällä kertoivat JEESUKSEN SYNNITTÖMYYDESTÄ.
        Olen suuresti hämmästellyt sitä, miten Jaikal mielellään nieli tuon vastustajien tarjoaman hämäyksen ja alkoi itsekin vääntää asiaa niin, että Jeesuksen synnittömyydestä puhuvat puhuivat omasta synnittömyydestä. Kuinka helposti ihmiset syövät väärää informatioita ja menevät seisomaan vastustajien riveihin.

Muistakaa kaikki, että täällä puhutaan Jeesuksen synnittömyydestä ja siitä, että joka pysyy Jeesuksessa pelastuu synninorjuudelta ja kuoleman pelolta.
        Yksikään ihminen ei ole mitään ILMAN JEESUSTA. Vain Jeesuksessa ihminen pelastuu synniltä ja kadotukselta.

Annetaan Jeesuksen opettaa tästä "synnittömyys-opista."

Johannes 15
        1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
        7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
        8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
        9 Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
        10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
        11 Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
        12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
        13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
        14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
        15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
        16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
        17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
        18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
        19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
        20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
        21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
        22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
        23 Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
        24 Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.
        25 Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä'.
        26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
        27 Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani."

• 111111111

Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.

• suopursukka1

Synnitöntä ihmistä ei ole. Uskova tekee jatkuvasti syntiä, halusipa sitä tai ei. Anooko siitä vapautusta joka hetki vai ei. Edellä oli hyviä syntiluetteloita ja ne ovat kaikki normaalille ihmiselle järjellä ymmärrettäviä maallisia syntejä. Uskonpuutteen syntikin on maallista alkuperää. Oletettu Jumala on järjestänyt tuhansia uskontoja syntioppeineen ja hän tietää ihmisten ajattelutavan. Ihninen vaatii todisteita, mikä syntioppi ja Jumala olisi todenmukainen. Onko Allahin vai Jeesuksen vai jonkun muun oppi oikea, koska syntiopit ovat peruskaavaltaan samanlaisia. Oletettu Jumala tiesi, että ihminen loogisuudessaan kieltää kaiken materian ulkopuolisen olemassaolon eikä siten voi syntinen.

Täytyy lähteä siitä, että kukaan ihminen ei voi muuttua ideaaliseksi hyväksi kesken elämänsä. Hän voi parantaa käyttäytymistään, suhdettaan yhteisön muihin jäseniin ja kasvattaa tietoisuuttaan ja silleen. Jaikalia tuomitsevat syyllistyvät syntiin siksi, että he tuomitsevat jaikalin siitä, että hän ajattelee. Ajattelu olisi syntiä.
      Siispä, jokainen on syntinen kuolemaansa saakka, niin uskova kuin ateistikin. Mitä se merkitsee? Asian voi kääntää nurinniskoin. Kukaan ei ole syntinen. On vain pahoja ihmisiä, jotka eivät noudata yhteisössä hyviä tapoja. Yhteisö pyrkii koko ajan ylöspäin ja parantamaan yksilöiden keskinäisiä suhteita.

Mikäli mennään syntiopissa anteeksiannon saamiseksi anteeksi ennen kuolemaa, silloin tulee UT:n oppien mukaan kuulua Jeesuksen seuraajien järjestöön. Samalla tulee esiin jeesuslaiset yli-ihmiset ja muut ali-ihmiset. UT osittain tukee yli-ihmisteoriaa mutta UT:n henki on maallisessa - ihmisten tulisi olla kivoja ja mukavia toisilleen. Yli-ihmisopissa tulee kuvioon mukaan papit ja pappien valta uskovien yli ja pappien valta on synnintunnossa. Syntioppi on pihdit, jolla papit pitävät seurakuntalaisia otteessaan, rahastavat, alistavat ja itkettävät heikkoja. Kun pappi sanoo, että syntisi on annettu anteeksi, hän samalla alistaa seurakuntalaisen maallisen ihmisen valtaan. Vai voiko uskova olettaa, että pappi on ihmisen ja Jeesuksen välissä ja antaa Jeesuksen nimissä synnit anteeksi.
      Jaikal, tiesipä itse tai ei, puolustaa ihmisten yhdenvertaisuutta ja se ei käy raamattu-uskoville. Raamattu-uskovat vääristellessään jaikalin sanomisia syyllistyvät karkeaan parjaukseen ja pahaan syntiin.

• asbt

Eipä ihme, että puolustat Jumalan Sanan vastaisesti opettavia. Kirjoituksillasi ei ole mitään perustaa, omia järjen päätelmiäsi ja siihen sinut on pantu, kun itse itseäsi pidät viisaana. Viisaus on persoona, etkä sinä selvästikään Häntä tunne.

Joka itseään pitää viisaana tulkoon ensin tyhmäksi, jotta hänestä voisi tulla viisas. Joka ei hylkää ylpeyttään ja myönnä ettei tiedä niin kuin tietää tulisi, ei voi tulla tuntemaan Häntä(Viisautta)

"Teitä minä kutsun, miehet, ja ihmislapsille kaikuu minun ääneni.
        Tulkaa, yksinkertaiset, mieleviksi; tulkaa järkeviksi, te tyhmät.
        Kuulkaa, sillä jalosti minä puhun, ja avaan huuleni puhumaan, mikä oikein on;
        sillä totuutta minun suuni haastaa, ja jumalattomuus on minun huulilleni kauhistus.
        Vanhurskaat ovat minun suuni sanat kaikki, ei ole niissä mitään petollista, ei väärää.
        Ne ovat kaikki oikeat ymmärtäväiselle, suorat niille, jotka löysivät tiedon.
        Ottakaa minun kuritukseni, älkääkä hopeata, ja tieto ennen valituinta kultaa.
        Sillä parempi on viisaus kuin helmet, eivät mitkään kalleudet vedä sille vertaa.
        Minä, viisaus, olen perehtynyt mielevyyteen, olen löytänyt tiedon ja taidollisuuden.
        Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.
        Minulla on neuvo ja neuvokkuus; minä olen ymmärrys, minulla on voima.
        Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät.
        Minun avullani päämiehet vallitsevat ja ylhäiset, maan tuomarit kaikki.
        Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
        Minun tykönäni on rikkaus ja kunnia, ikivanha varallisuus ja vanhurskaus.
        Minun hedelmäni on parempi kuin kulta, kuin puhtain kulta, minun antamani voitto valituinta hopeata parempi.
        Minä vaellan vanhurskauden polkua, oikeuden teitten keskikohtaa,
        antaakseni niille, jotka minua rakastavat, pysyvän perinnön ja täyttääkseni heidän aarrekammionsa.
        Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
        Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
        Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
        Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
        kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
        Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
        kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
        kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
        silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
        leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.
        Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
        Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
        Autuas se ihminen, joka minua kuulee, valvoo minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee minun ovieni pieliä!
        Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
        Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."

• suopursukka1
        asbt kirjoitti:

Eipä ihme, että puolustat Jumalan Sanan vastaisesti opettavia. Kirjoituksillasi ei ole mitään perustaa, omia järjen päätelmiäsi ja siihen sinut on pantu, kun itse itseäsi pidät viisaana. Viisaus on persoona, etkä sinä selvästikään Häntä tunne.

Joka itseään pitää viisaana tulkoon ensin tyhmäksi, jotta hänestä voisi tulla viisas. Joka ei hylkää ylpeyttään ja myönnä ettei tiedä niin kuin tietää tulisi, ei voi tulla tuntemaan Häntä(Viisautta)

"Teitä minä kutsun, miehet, ja ihmislapsille kaikuu minun ääneni.
        Tulkaa, yksinkertaiset, mieleviksi; tulkaa järkeviksi, te tyhmät.
        Kuulkaa, sillä jalosti minä puhun, ja avaan huuleni puhumaan, mikä oikein on;
        sillä totuutta minun suuni haastaa, ja jumalattomuus on minun huulilleni kauhistus.
        Vanhurskaat ovat minun suuni sanat kaikki, ei ole niissä mitään petollista, ei väärää.
        Ne ovat kaikki oikeat ymmärtäväiselle, suorat niille, jotka löysivät tiedon.
        Ottakaa minun kuritukseni, älkääkä hopeata, ja tieto ennen valituinta kultaa.
        Sillä parempi on viisaus kuin helmet, eivät mitkään kalleudet vedä sille vertaa.
        Minä, viisaus, olen perehtynyt mielevyyteen, olen löytänyt tiedon ja taidollisuuden.
        Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.
        Minulla on neuvo ja neuvokkuus; minä olen ymmärrys, minulla on voima.
        Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät.
        Minun avullani päämiehet vallitsevat ja ylhäiset, maan tuomarit kaikki.
        Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
        Minun tykönäni on rikkaus ja kunnia, ikivanha varallisuus ja vanhurskaus.
        Minun hedelmäni on parempi kuin kulta, kuin puhtain kulta, minun antamani voitto valituinta hopeata parempi.
        Minä vaellan vanhurskauden polkua, oikeuden teitten keskikohtaa,
        antaakseni niille, jotka minua rakastavat, pysyvän perinnön ja täyttääkseni heidän aarrekammionsa.
        Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
        Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
        Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
        Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
        kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
        Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
        kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
        kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
        silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
        leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.
        Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
        Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
        Autuas se ihminen, joka minua kuulee, valvoo minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee minun ovieni pieliä!
        Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
        Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."

"Eipä ihme, että puolustat Jumalan Sanan vastaisesti opettavia. Kirjoituksillasi ei ole mitään perustaa, omia järjen päätelmiäsi ja siihen sinut on pantu, kun itse itseäsi pidät viisaana. "
        Kaikki palstan kirjoittajat kirjoittavat oman järkensä avulla. Kaikki siteeraukset raamatusta ovat jonkun toisen järkeilemiä. Aikaa järkeilyjen välillä voi olla yli 2 500 vuotta jopa 3 000 vuotta. Hepreankielinen kirjoitus alkoi joskus 900 luvulla eaa.. Raamatun lukija näkee, että kaikki tekstit ovat ihmisen järkeilyjen tulos.

Jaikal otti aloituksessa mainiosti kuningas Davidin esiin. Tosin hän ei kertonut olennaista. 2 Samuelin kirjasta näkyy, että alueelle syntyi heimoliitto 1 000 luvulla eaa.. Kuningas Saul ei ollut jahvelainen vaan muuta (Belielin mies). 900 luvulla eaa. Salomon palvoi monia jumalia mutta kuningashuoneen pääjumala oli Jahve (VT:n HERRA). Salomonin vaimo oli Jahven puolison Asheran ylipapitar (1.Kun. kirja). Ylipapittaren virka ja Asheran palvonta lakkautettiin Baesan aikana (800 luku eaa.) Jerusalemin temppelissä. David sijoittuu Saulin ja Salomonin väliin. David rakennutti temppelin Jerusalemiin ja siellä palvottiin liittokunnan kaikkia pääjumalia. Mahdollisesti David otti kuningashuoneen jumaliksi Jahven ja Asheran mutta sallien valtiossa ja temppelissä monijumalaisuuden. Liittokunta johti Juudan valtion syntymiseen Jerusalemin ympärille. Toinen valtiokokonaisuus syntyi Samarian kaupungin ympärille. Sielläkin palvottiin Jahvea yhtenä jumalana. Juudan ja Samarian valtiot on historiallisia tosiasioita.
        David hyväksyi monijumalaisuuden ja VT kertoo hänen kallistuneen Jahven puolelle. Davidin yhteydessä tulisi korostaa, ettei silloisessa Juudassa valtio ollut ahdasmielinen ihmisten jumaluskojen suhteen. Jahvelaiset kiihkoilivat kuten muutkin oman jumalansa erinoamisuudesta. Kristityt kiihkoilevat tänäänkin omansa paremmuudesta muihin nähden. 800- 700 luvuilla eläneet profeetat Elia ja Elisa tapattivat julmasti vääräuskoisia (1. Kun. kirja) ja se osoitti, ettei jahvelaisuus ollut mitenkään valtauskonto. Juudan kukistumisen hetkellä 587 eaa. Jerusalemis temppelissä uhrattiin monille jumalille (Jeremian kirja).

Davidin aikana uskonpuutteen synti ei ollut kuolemansynti. Tämän jaikal jätti kertomatta. Ihmiset saivat uskoa ja palvoa ketä halusivat, David kieriskeli Jahven palvonnan ympärillä. Kaikki uskovat ovat syntisiä jonkin muun uskonnon suhteen ts omaavat uskonpuutteen synnin. Täten uskonpuutteen synti ei ole sen kummempi kuin naapurista pahaa puhuminen. Kukaan ihminen ei siten ole synnitön ja on makuasia sanoa kaikkia syntisiksi tai synnittömiksi. Teot ratkaisevat, oletko hyvä vai paha. Ihminen kasvaa elinikänsä ihmissuhteiden monimutkaisessa verkossa ja pyrkii tulemaan entistä paremmin toimeen.
        kanssaeläjiensä parissa.
        Huom. Mitä merkitystä oletetulle "Suurelle Hyvyydelle" on uskominen, mikäli uskova kuvittelee olevansa yli-ihminen ja ilkeä läpi elämänsä muille.

• kysymystä
        suopursukka1 kirjoitti:

"Eipä ihme, että puolustat Jumalan Sanan vastaisesti opettavia. Kirjoituksillasi ei ole mitään perustaa, omia järjen päätelmiäsi ja siihen sinut on pantu, kun itse itseäsi pidät viisaana. "
        Kaikki palstan kirjoittajat kirjoittavat oman järkensä avulla. Kaikki siteeraukset raamatusta ovat jonkun toisen järkeilemiä. Aikaa järkeilyjen välillä voi olla yli 2 500 vuotta jopa 3 000 vuotta. Hepreankielinen kirjoitus alkoi joskus 900 luvulla eaa.. Raamatun lukija näkee, että kaikki tekstit ovat ihmisen järkeilyjen tulos.

Jaikal otti aloituksessa mainiosti kuningas Davidin esiin. Tosin hän ei kertonut olennaista. 2 Samuelin kirjasta näkyy, että alueelle syntyi heimoliitto 1 000 luvulla eaa.. Kuningas Saul ei ollut jahvelainen vaan muuta (Belielin mies). 900 luvulla eaa. Salomon palvoi monia jumalia mutta kuningashuoneen pääjumala oli Jahve (VT:n HERRA). Salomonin vaimo oli Jahven puolison Asheran ylipapitar (1.Kun. kirja). Ylipapittaren virka ja Asheran palvonta lakkautettiin Baesan aikana (800 luku eaa.) Jerusalemin temppelissä. David sijoittuu Saulin ja Salomonin väliin. David rakennutti temppelin Jerusalemiin ja siellä palvottiin liittokunnan kaikkia pääjumalia. Mahdollisesti David otti kuningashuoneen jumaliksi Jahven ja Asheran mutta sallien valtiossa ja temppelissä monijumalaisuuden. Liittokunta johti Juudan valtion syntymiseen Jerusalemin ympärille. Toinen valtiokokonaisuus syntyi Samarian kaupungin ympärille. Sielläkin palvottiin Jahvea yhtenä jumalana. Juudan ja Samarian valtiot on historiallisia tosiasioita.
        David hyväksyi monijumalaisuuden ja VT kertoo hänen kallistuneen Jahven puolelle. Davidin yhteydessä tulisi korostaa, ettei silloisessa Juudassa valtio ollut ahdasmielinen ihmisten jumaluskojen suhteen. Jahvelaiset kiihkoilivat kuten muutkin oman jumalansa erinoamisuudesta. Kristityt kiihkoilevat tänäänkin omansa paremmuudesta muihin nähden. 800- 700 luvuilla eläneet profeetat Elia ja Elisa tapattivat julmasti vääräuskoisia (1. Kun. kirja) ja se osoitti, ettei jahvelaisuus ollut mitenkään valtauskonto. Juudan kukistumisen hetkellä 587 eaa. Jerusalemis temppelissä uhrattiin monille jumalille (Jeremian kirja).

Davidin aikana uskonpuutteen synti ei ollut kuolemansynti. Tämän jaikal jätti kertomatta. Ihmiset saivat uskoa ja palvoa ketä halusivat, David kieriskeli Jahven palvonnan ympärillä. Kaikki uskovat ovat syntisiä jonkin muun uskonnon suhteen ts omaavat uskonpuutteen synnin. Täten uskonpuutteen synti ei ole sen kummempi kuin naapurista pahaa puhuminen. Kukaan ihminen ei siten ole synnitön ja on makuasia sanoa kaikkia syntisiksi tai synnittömiksi. Teot ratkaisevat, oletko hyvä vai paha. Ihminen kasvaa elinikänsä ihmissuhteiden monimutkaisessa verkossa ja pyrkii tulemaan entistä paremmin toimeen.
        kanssaeläjiensä parissa.
        Huom. Mitä merkitystä oletetulle "Suurelle Hyvyydelle" on uskominen, mikäli uskova kuvittelee olevansa yli-ihminen ja ilkeä läpi elämänsä muille.

Olet tyytyväinen Jaikal91 opetukseen? Miksi?

• suopursukka1

Heprealaisten jumalan HERRAn, Jahven, kehityskulku kansallisjumalaksi raamatullisena aikana.
      1. 1 200- 1 100 luvulla eaa, jokin heimo tai suku on muuttanut Baalin Herraksi "Olen mikä olen". Jumaluus säilyi maanviljelyksen jumalana mutta asutuksen lisääntyessä ja johtaessa heimosotiin ja siitä edelleen valtiomuodostumaan, HERRA sai yhä enemmän sotajumalan piirteitä. HERRA SEBAOT on suomeksi "Taivaallisten sotajoukkojen jumala". Palvelusmenot eläin ym uhreineen eivät poikenneetmuista jumalista. HERRA SEBAOT nautti lihauhrisavusta. HERRAlle annettiin myös ihmisuhreja. HERRAlla oli puolisona Ashera niminen jumalatar.
      Joosuan, Tuomarien ja Samuelin kirjat. Myös Kuningasten kirjoissa sotajumaluus on esillä.

2. Davidin tarinasta eteenpäin alkaa papiston syntyminen profeettojen nimellä sekä teologian luominen. Jahvelaisten pappien ja muiden kiistat johtivat joukkosurmiin ja jotka tulevat esiin Elian ja Elisan tarinoissa. Luodaan teroriaa, että vain Jahve antaa voiton sodassa. Jos yksikin kansasta palvoo muita, Jahve suuttuu ja antaa vihollisen voittaa. Alkaa muodostua rotuoppi hyvistä ja huonoista ihmisistä. Kiihkoilu yksijumalaisuudesta kehittyi. Ashera tiputettiin pois. Samarian Israel joutui 722 eaa. Assyrian valtaan ja jahvelaisuus kuoli siellä. 587 eaa. Jerusalmin temppelissä palvottiin monia jumalia.
      1 ja 2 Kuningasten kirjat, Jeremian kirja.

3. Jahvelaisuus oli kadota maan päältä, koska HERRAn suojeluksessa ollut Jerusalem joutui Babylonian haltuun ja he särkivät temppelin juuria myöten. Baabeliin pakkosiirrettyjen keskuudessa nousi teoria yksijumalaisuudesta ja luvatusta kansasta. Herra ei olisikaan pettänyt heitä vaan kansa palvomalla epäjumalia sai ylleen HERRAn vihat. Syntyi oppi yhdestä jumalasta, luvatusta kansasta ja luvatusta maasta ja yhdestä uhritemppelistä. Herra korotettiin kansallisjumalaksi mutta joka hallitsisi muitakin kansoja. Kyyroksen voitettua Babylonian 539 eaa., pakkosiirretyt saivat palata Jerusalemiin (kaupunki n. 20 kilometriä maaseutua ympärillä. Kyyros teki juutalaisista etuvartion Egyptin eteen. Pappi Esra toi Jerusalemiin n. 450 eaa. uuden uskonsisällön ja pakotti väestön sen alaisuuteen väkivallan avulla.
      Esran kirja, Nehemian kirja.

4. Juudan valtion alueella Jahve säilyi yhtenä jumalana muiden joukossa aina n. 160 eaa saakka paitsi Jerusalemin ruhtinaskunnassa. Ruhtinaskunta kuului 100 luvun alussa Syyrian kuninkaan alaisuuteen. Sieltä tuli Jerusalemiin hellenistisen kulttuurin vyöry. Uusien tapojen ja kulttuurin lisäksi väestö poisti temppelistä Jahven alttarin ja laittoi tilalle Zeuksen patsaan. Maaseuden papisto aloitti kapinan. Se onnistui ja ruhtinaskuntaitsenäistyi. Välittömästi sisällissodan jälkeen valtaan noussut hallitussuku aloitti ristiretket niin että miekkakäännytys toi Juudeaksi nimitettyyn valtioon suunnilleen Davidin valtakannan oletetut rajat. Ken ei luopunut omista jumalista, pää poikki.
      1 ja 2 Makkabealaiskirja. Yleinen historia tuntee jo aikakautta aika hyvin. Ylipäänsä 587 eaa. jälkeen pääsuunnat alueen historiasta ovat tiedossa.

5. Juudeassa uskonto ja valta liittyivät yhteen. Juutalaisuus toi uskontoon moraalikäsitteen ja uskonto maallistui. Essealaisuus syntyi maallistumisen ja politiikan vastapainoksi ja eristäytyi valtiosta. Jeesuksen ja Johannes Kastajan puheet ovat pitkälle yhteneviä essealaisuuden kanssa. Molemmat olivat silti jahvelaisia ja kulkivat temppelissä uhraamassa. Rooma valtasi Juudean HERRAn mitenkään estämättä.
      Jeesuksen toivotus perheiden hajottamista ja kaikkien tulemisesta toisiaan vastaan ovat vasta v. 70 jälkeen suuren kapinan päätyttyä tappioon lausuttu tosiasia. Osa juutalaisista soti roomalaisten puolella. Rooma purki temppelin maan tasalle. Juutalaisuus muodosti valtion seuraavan kerran 1948.
      Juutalaisuudessa on kautta aikain vallinnut erilaisia suuntauksia kuten kristinsukossakin. Niin niitä on nytkin. Puhdasta uskontoa ei ole missään. Teoreettiset kirjoitukset ovat keskenään ristiriitaisia ja niistä voi vetää suuntauksia moneen suuntaan. Helluntailaisuus on yksi kristinuskon suuntauksista. Lakijuutalaisuus on erilaisia juutalaisuskon virtauksia yhdistävä tekijä.
      Kaikki uskonnolliset kirjoitukset ovat ihmisten miettimiä ja kirjoittamia.
      Muodostunut kristinusko muovasi kanasallisuskon sijasta yleiskansallisen uskonnon ja heijasti aikansa globaalisuutta.

• Hei!

Harha-askeleet kun on niin kerran Jumalalle uskollinen joutuu antamaan jossakin vaiheessa kun Jumala kysyy miten oikein on, millai jatketaan?

San 24:16, Dan 12:10, Ilm 3:18-20.

Ei kukaan vältä tätä kysymystä minkä Jumala esittää jatkoista kun sopiva aika poikkeaman jälkeen tulee, Jumala sen itse näkee. Ihminen vastaa aina jotakin, ja paatumus on entistä syvempi sitten kielteisyyden jälkeen.
      Rakkaus täytyy olla kaksisuuntaista jossakin vaiheessa. Room 6:22-23.

Jumala itse korjaa ihmisen, ja tarvitsee asiaan suostumusta. Rakkauspäätös Jumalaan kantaa nopeasti tulosta, tarvitaan ihmisen omaa ratkaisua.

Olen kirjoittanut uskovaisen poikkeamasta täällä;
      "Harha-askel, erehdys, lankeemus;" Var god;
      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/5.21

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• Uskonsana

Jeesus on tullut maanpäälle ja hänen kauttaa olemme saaneet armon, joka
      on heille, jotka syneistä parannusta tekevät. Raamatun kautta Herra on antanut neuvot mikä on synti.
      Ilman Sanaa ei voi olla ymärystäkään, synistä pääsee kasvamaan vapaaksi, Sanan avustuksella.
      Jeesus syntyi maanpäälle, että me ymärtäisimme hänen kauttaan Rakkauden lain
      ja, että käskyt on voimassa.

Jeesus kärsi meidän tähtemme ristin kärsimykset, jotta meillä olisi ymärrys Pyhässä Hengessä Sanan kautta kasvamiseen poissa synnin tieltä rakkauden lain täytämiseen ja uudesti syntymiseen ylhäältä.

• alaz

"Jeesus on tullut maanpäälle ja hänen kauttaa olemme saaneet armon, joka

on heille, jotka syneistä parannusta tekevät."

Tuo ei pidä paikkaansa. Kristus sanoi nimen omaan, että "SE ON TÄYTETTY", kertakaikkisesta Kristus teki tyhjäksi Perkeleen teot. Synti on se Perkeleen teko jonka Kristus teki tyhjäksi.
        Jokaisen tulee tehdä parannus synnistä. Ei parannusta synneistään.

Kenelläkään ei ole enää millä syntiään puolustaa. Kukaan ei ole enää synninorja pakosta, vaan ne jotka ovat ovat sitä siksi, että rakastavat syntiä enemmän kuin Luojaansa.

"Raamatun kautta Herra on antanut neuvot mikä on synti."

Jumala on kirjoittanut lait omiensa sydämeen ja pannut sen heidän mieleensä. Pyhän Henkensä kautta jonka Hän on antanut niille, jotka Häntä tottelevat.

"Jeesus syntyi maanpäälle, että me ymärtäisimme hänen kauttaan Rakkauden lain"

Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. SITÄ VARTEN JUMALAN POIKA ILMESTYI, ETTÄ HÄN TEKISI TYHJÄKSI PERKELEEN TEOT.

"Jeesus kärsi meidän tähtemme ristin kärsimykset, jotta meillä olisi ymärrys Pyhässä Hengessä Sanan kautta kasvamiseen poissa synnin tieltä rakkauden lain täytämiseen ja uudesti syntymiseen ylhäältä."

Jeesus Kristus uhrautui viattomana uhrina meidän syntiemme tähden, jotta Hänen verensä kautta puhdistettuna ihmiselle aukesi mahdollisuus vastaan ottaa Hänen Pyhä Henkensä, jottei ihminen eläisi enää lihassaan synninorjana kuolemaksi, vaan Kristuksen Pyhässä Hengessä vanhurskaudessa elämäksi.

• suopursukka1

Heprealaisten jumalkehityksellä pyrin osoittamaan, ettei sen jumaluuden kehityksessä ole mitään yleisestä poikkeavaa. Kaikki jumalat, jotka on olettu olleen olemassa, ovat kehittyneet ihmisten päissä. Monijumalaisuudessa ja yksijumalaisuudessa on merkittävä ero. Monijumalaisuus oli suvaitseva, monikulttuurinen. Yksijumalaisuuden ominaispiirre on suvaitsemattomuus. Kun jahvelaiset alkoivat kiihkoilla yhden jumaluuden puolesta 800 luvulla eaa., ruumiita syntyi.
      Jaikalin näkemys mahdollistaa suvaitsevaisuuden ja se edistää hyviä ihmissuhteita. Kukaan kristitty ei ole synnitön. Hän on "paha" kuolemaansa saakka. Kristillinen oppi ja varsinkin helluntailaisuus esittää vapautuksen saamista silloin kun haluaa. Uskova pyytää syntejään anteeksi ja Jeesus antaisi ne. Toimenpide on sama kuin pyytäisi suomalaiselta alkuperäisjumalalta Ahdilta kalaonnea. Pyynnön jälkeen eletään kuin ennenkin. Kukaan ei vastaa. Kysymys on oletuksesta. Kun ihminen saadaan uskomaan, että vapautus saadaan, ihmiskuva vääristyy. Hän olisi parempi kuin muu-uskoinen. Syntyy uskonnollinen rasismi.
      Ylipäänsä kun havahdutaan johonkin uskontoon syvemmin hairahdutaan sivutuotteena ahdasmielisyyteen ja se vallitsee kuolemaan saakka. Kristitty ei voi olla koskaan synnitön. Ateisti suvaitsevaisena on vähemmän syntinen kuin kristitty muiden ehtojen ollessa samanlaisia. Kristillinen oppi itsenään omaksuttuna kasvattaa ihmistä uskonnolliseen rasismiin.

Rasistinen paratiisioppi. Kristitty pääsisi, ketkä pääsisivät, taivaan ihanuuteen kuoleman jälkeen uskon perusteella olipa eläessään millainen konna tahansa. Hyvin elänyt muu-uskovainen laitettaisiin syyyttömänä ikuiseen kidutukseen.
      Jaikal lähestyy pulmaa oikeasta suunnasta. Kristittynä hän ei uskalla kyseenalaistaa oppia kuoleman jälkeisestä elämästä. Kaikki ovat syntisiä myös kuoltuaan ja koska se on maan tapa niin maatukot jokaikinen materian ikuisen kiertokulun piiriin kenenkään saamatta parempaa tai huonompaa osaa.

• Vammainen ihminen, miltei täysin liikuntakyvytön. Makaa sängyssä selällään suuren osan päivästä, lopun ajasta istuu rullatuolisissaan. Ei kykene nostamaan jalkojaan eikä seisomaan niiden varassa. Ei voi taipua panemaan kenkiä jalkaansa. Ei kykene nostamaan kättään raaputtamaan kutiavaa poskeaan tai otsaansa eikä varsinkaan päälakea. Hänen tulee kuitenkin treenata. Terapeutti on suunnitellun hänelle sopivan treenausohjelman. Ohjelmaan kuuluu mm. käsien nostaminen ylös kymmenen kertaa päivässä. Assistentin avustamana hän nostaa varovasti käsiään rinnan korkeudelle ylös ja alas kymmenen kertaa. Kun tämä ohjelma on suoritettu, assistentti sanoo hänelle; "Oikein hyvä, hyvin tämä meni."

Annettiinko "kehut" siksi että suoritus itsessään oli kehujen arvoinen? Vai annettiinko kehut siksi että assistentti tahtoi olla ystävällinen ja rohkaista jatkamaan treenausta ja siinä edistymistä? Rohkaisu annettiin tietenkin ihmisen tähden, ei saavutuksen tähden. Mitä jos assistentti olisikin sanonut: "No, eihän tämä näin pieni liike sinua mitään hyödytä. Ethän sinä kykene yhtikäs mihinkään, niin ei tämä kannata." Mitä tällainen sana olisi saanut aikaan?

Pieni viisivuotias lapsi piirtää lyijykynällä hevosen kuvan. Sitten hän tulee äidin luokse silmissään ja kasvoillaan onnellinen tyytyväinen hymy. Hän ojentaa reippasti piirroksensa äidille ja jää odottamaan äidin kommenttia. Äiti katsoo tarkkaavaisena piirrosta saadakseen selville mitä se esittää. Piirroksesta saa juuri ja juuri selvää että se esittää hevosta. Äiti sanoo "taiteilijalle": " Sinähän olet taitava piirtäjä. Piirsit hyvän hevosen kuvan. Tämän taideteoksen äiti paneekin raameihin ja seinälle niin että kaikki näkevät sen".

Miten olis lapsen mieli mennyt jos äiti olisi hyljännyt "taideteoksen" ja heittänyt sen roskiin lapsen nähden? Olisiko lapsi saanut rohkaisua? Ei varmasti. Ei äiti kehunut piirrosta sen tähden että se oli niin hyvä piirros että se sellaisenaan ansaitsee kehuja. Mutta piirroksen tekijä oli niin arvokas äidille että "taiteilija" ansaitsi kehuja ja rohkaisua kehittyäkseen "alalla".
        Ja niin "taiteilijasta" voi ajan kanssa kehittyä, ehkä juuri, taiteilija.

Olemmeko me rohkaisemassa kanssamatkaajiamme pitämään kiinni Herrasta ja kulkemaan oikeaan suuntaan, vai olemmeko me masentamassa heitä ja viemässä heitä kohti ulko ovea? 1 Tess 5:14 "Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan."

Gal 6:2 "Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain."

1.Tessalonikalaiskirje:
        2:11 samoinkuin te tiedätte, kuinka me, niinkuin isä lapsiansa, kehoitimme itsekutakin teistä ja rohkaisimme teitä,
        3:2 ja lähetimme Timoteuksen, veljemme ja Jumalan palvelijan Kristuksen evankeliumissa, vahvistamaan teitä ja rohkaisemaan teitä uskossanne,

Heb 10:24 "ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;"

https://www.youtube.com/watch?v=5QxJku8618M

https://www.youtube.com/watch?v=ZPxB0k7VvXo

• Olin vuosia sitten aikuiskoulutuksessa. Otin yhdeksi opiskeluaineekseni Ruotsin kielen. Osasin jo ruotsia melko hyvin koska olin jo asunut Ruotsissa runsaat kaksikymmentä vuotta. Tunsin itseni turvalliseksi puhuessani ruotsia. Mutta kurssi olikin syvällisempää kielen opiskelua. Ajattelin näin syventäväni ja niin parantavani kielitaitoani entisestään. Kaikki oppilaat kurssilla osasivat jo puhua ruotsia.

Yleensä puhun vaimon kanssa kotona ruotsia ja suomea sekaisin koska me molemmat osaamme kumpaakin kieltä. Nyt kun olin terästämässä ruotsin kielen taitoani, olisi ollut luonnollista että kielitaitoni kehittyy ja vaimokin huomaa sen. Siis että kielitaitoni paranee.

Kurssin aikana minä huomasin kuinka huonosti osaan ruotsia. Kaikki vajavuuteni kielessä tulivat esille ihan arvaamattoman voimakkaasti ja selvästi. Huomasin nyt että en puhukaan ruotsia niin hyvin kuin olin luullut puhuvani.

Tästä seurasi suuri epävarmuus puhekielessä. Epävarmuus johti pelkoon. Aloin pelätä että puhun ja lausun sanat väärin tai että käytän vääriä sanoja. Tästä sitten seurasi se että tein monia virheitä puhuessani ruotsia. Kerran vaimo huomautti minulle tästä. Hän kysyi ihmetellen että minkälainen se kurssi oikein on kun sinä puhut nyt paljon huonompaa ruotsia kuin ennen kurssia. Vaimo kysyi minulta opettajien pätevyydestä. Hän ajatteli opettajien olevan epäpäteviä.

Minä olen tämän kurssin jälkeen alkanut puhumaan huonompaa ruotsia kuin ennen kurssia. Vaimo on vielä aivan viime vuosinakin huomauttanut tästä.

Mitä minä tällä todistuksella tahdon sanoa? Juu, tahdon sanoa sen että ei ole meille välttämättä hyväksi jos kaikki virheemme paljastetaan meille ja tuodaan nokkamme eteen. Meillä voi tulla epävarmuutta ja pelkoa ja sitten me teemme vielä enemmän virheitä ja me epäonnistumme vielä huonommin.

Meille olisi ehkä jossakin asiassa parempi jos luulemme olevamme parempia kuin olemme. Silloin voimme todella olla parempia kuin jos tietäisimme kuinka vajavia ja heikkoja me todellisuudessa olemme.

Tarvitsemme siis enemmän rohkaisua ja joskus jopa kehuja, ainakin silloin kun olemme tehneet oikein. Silloin rohkaisun avulla voimme kehittyä oikeaan suuntaan.

• södp
        Jaikal91 kirjoitti:

Olin vuosia sitten aikuiskoulutuksessa. Otin yhdeksi opiskeluaineekseni Ruotsin kielen. Osasin jo ruotsia melko hyvin koska olin jo asunut Ruotsissa runsaat kaksikymmentä vuotta. Tunsin itseni turvalliseksi puhuessani ruotsia. Mutta kurssi olikin syvällisempää kielen opiskelua. Ajattelin näin syventäväni ja niin parantavani kielitaitoani entisestään. Kaikki oppilaat kurssilla osasivat jo puhua ruotsia.

Yleensä puhun vaimon kanssa kotona ruotsia ja suomea sekaisin koska me molemmat osaamme kumpaakin kieltä. Nyt kun olin terästämässä ruotsin kielen taitoani, olisi ollut luonnollista että kielitaitoni kehittyy ja vaimokin huomaa sen. Siis että kielitaitoni paranee.

Kurssin aikana minä huomasin kuinka huonosti osaan ruotsia. Kaikki vajavuuteni kielessä tulivat esille ihan arvaamattoman voimakkaasti ja selvästi. Huomasin nyt että en puhukaan ruotsia niin hyvin kuin olin luullut puhuvani.

Tästä seurasi suuri epävarmuus puhekielessä. Epävarmuus johti pelkoon. Aloin pelätä että puhun ja lausun sanat väärin tai että käytän vääriä sanoja. Tästä sitten seurasi se että tein monia virheitä puhuessani ruotsia. Kerran vaimo huomautti minulle tästä. Hän kysyi ihmetellen että minkälainen se kurssi oikein on kun sinä puhut nyt paljon huonompaa ruotsia kuin ennen kurssia. Vaimo kysyi minulta opettajien pätevyydestä. Hän ajatteli opettajien olevan epäpäteviä.

Minä olen tämän kurssin jälkeen alkanut puhumaan huonompaa ruotsia kuin ennen kurssia. Vaimo on vielä aivan viime vuosinakin huomauttanut tästä.

Mitä minä tällä todistuksella tahdon sanoa? Juu, tahdon sanoa sen että ei ole meille välttämättä hyväksi jos kaikki virheemme paljastetaan meille ja tuodaan nokkamme eteen. Meillä voi tulla epävarmuutta ja pelkoa ja sitten me teemme vielä enemmän virheitä ja me epäonnistumme vielä huonommin.

Meille olisi ehkä jossakin asiassa parempi jos luulemme olevamme parempia kuin olemme. Silloin voimme todella olla parempia kuin jos tietäisimme kuinka vajavia ja heikkoja me todellisuudessa olemme.

Tarvitsemme siis enemmän rohkaisua ja joskus jopa kehuja, ainakin silloin kun olemme tehneet oikein. Silloin rohkaisun avulla voimme kehittyä oikeaan suuntaan.

"Juu, tahdon sanoa sen että ei ole meille välttämättä hyväksi jos kaikki virheemme paljastetaan meille ja tuodaan nokkamme eteen."

Pyhä Henki ei valehtele eikä kaunistele, Pyhä Henki on Totuuden Henki.

Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija.
        eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.

Jokaisesta turhasta sanasta on tehtävä tili, jokaisesta väärästä opetuksesta on tehtävä tili.

Sinulla on niin kova tarve opettaa muita, vaikka opetat vastoin Raamatun Sanaa. Ethän sinä ruotsin luokankaan, eteen olisi vielä valmis menemään opettamaan?
        Sinä olet siis sitä mieltä, että sinua ei tulisi tästä nuhdella? Vaan meidän vain tulisi katsoa vierestä kun hyppäät mereen osaamatta uida ja huutaisimme vain sinulle, että uimatekniikkasi on jo oikeen vakuuttava vaikka olisit hukkumassa?

Toimin itse samoin ennen, kunnes ymmärsin, että minun tuli antaa Hänen opettaa minua itseäni Sanansa kautta, päästää Hänen Sanansa sydämeen asti , kasvaa rauhassa, olla hiljaa ja antaa Hänen opettaa. Kunnes tiesin, mistä puhun ja keneltä sen olen kuullut.

En minä, eikä moni muukaan sinulle tätä ole ilmoittanut pahuuttaan tai että pyrkimys olisi saada satuttaa sinua.
        Totuus sattuu, mutta se on ainut asia, joka voi kasvattaa.

Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.

Sydämestäni toivotan sinulle ja perheellesi siunausta!

• jaikaliii
        södp kirjoitti:

"Juu, tahdon sanoa sen että ei ole meille välttämättä hyväksi jos kaikki virheemme paljastetaan meille ja tuodaan nokkamme eteen."

Pyhä Henki ei valehtele eikä kaunistele, Pyhä Henki on Totuuden Henki.

Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija.
        eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.

Jokaisesta turhasta sanasta on tehtävä tili, jokaisesta väärästä opetuksesta on tehtävä tili.

Sinulla on niin kova tarve opettaa muita, vaikka opetat vastoin Raamatun Sanaa. Ethän sinä ruotsin luokankaan, eteen olisi vielä valmis menemään opettamaan?
        Sinä olet siis sitä mieltä, että sinua ei tulisi tästä nuhdella? Vaan meidän vain tulisi katsoa vierestä kun hyppäät mereen osaamatta uida ja huutaisimme vain sinulle, että uimatekniikkasi on jo oikeen vakuuttava vaikka olisit hukkumassa?

Toimin itse samoin ennen, kunnes ymmärsin, että minun tuli antaa Hänen opettaa minua itseäni Sanansa kautta, päästää Hänen Sanansa sydämeen asti , kasvaa rauhassa, olla hiljaa ja antaa Hänen opettaa. Kunnes tiesin, mistä puhun ja keneltä sen olen kuullut.

En minä, eikä moni muukaan sinulle tätä ole ilmoittanut pahuuttaan tai että pyrkimys olisi saada satuttaa sinua.
        Totuus sattuu, mutta se on ainut asia, joka voi kasvattaa.

Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.

Sydämestäni toivotan sinulle ja perheellesi siunausta!

>>>Sinä olet siis sitä mieltä, että sinua ei tulisi tästä nuhdella?<<<

En minä kirjoita itseni tähden. Minua on nuhdeltu ja nuhdellaan tällä palstalla usein. Ja minua saa nuhdella ja täytyy nuhdella jos Herra niin käskee. Mutta en aio lopettaa kirjoittamista nuhtelijoiden nuhtelujen tähden. En minä niistä lannistu. En nimittäin usko että Herra nuhtelee minua "maskin takaa" anonyymina. Sitäpaitsi Herra Jeesus ei osoita meille kaikkia virheitä joita teemme. Jos Hän niin tekisi, kaikki me masentuisimme eikä meistä yhdestäkään olisi Herran palvelijaksi, emme uskaltaisi tehdä yhtään mitään, se kun voisi mennä väärin.

Ajattele koulua ja koululapsia. Jos nyt opettaja paljastaisi oppilaille kaikki heidän virheensä ja kaikki heidän vajavuutensa jotka opettaja näkee ja kuulee, oppilaat eivät uskaltaisi mennä hänen oppitunneilleen. Heidät kun lyödään lättänäksi jokaisella oppitunnilla. Opettajan aika menisi siihen että hän kertoisi oppilaille heidän virheensä. Eikä oppilaat kykenisi ottamaan häneltä vastaan yhtään mitään opetusta.
        Vaimoni on toiminut opettajana. Hon är behörig lärare. Hän on kertonut minulle kuinka opettajat toimivat tässä asiassa. He toimivat niin kuin tässä edellä kerron. Ja heidät on koulutettu siihen. Eivät he voi oikaista ja korjata kaikkia havaitsemiaan oppilaiden tekemiä virheitä.

Uskon Jumalan toimivan samalla periaatteella. Uskova on Jeesuksen opetuslapsi. Pyhä Henki on Opettaja. Hän on Viisaus ja rakkaus. Viisaus ja rakkaus ei pyri masentamaan eikä yö ketään alas. Viisaus ja rakkaus pyrkii rohkaisemaan hyviin tekoihin. Viisaus kasvattaa oikein. Se on koko elämän kestävää koulutusta. Koulun opettaja ei vaadi täydellisyyttä yhdeltäkään oppilaalta. Ei myöskään Pyhä Henki ja Jeesus Kristus vaadi täydellisyyttä yhdeltäkään oppilaaltaan.

Olen varmasti tehnyt virheitä todistaessani Jeesuksesta. Olen tehnyt myös virheitä joista en tiedä. Tiedän että olen vajava ja teen virheitä. Siitä huolimatta olen Hänen todistajansa. En aio lopettaa mitään tekemisiäni sen tähden että voin tehdä virheitä. Muuten en uskaltaisi nousta aamulla sängystä. Tahdon kirjoittaa näitä palstaa lukeville vajaville uskoville rohkaisuksi, en itseni tähden.

• sivustakysyjä
        jaikaliii kirjoitti:

>>>Sinä olet siis sitä mieltä, että sinua ei tulisi tästä nuhdella?<<<

En minä kirjoita itseni tähden. Minua on nuhdeltu ja nuhdellaan tällä palstalla usein. Ja minua saa nuhdella ja täytyy nuhdella jos Herra niin käskee. Mutta en aio lopettaa kirjoittamista nuhtelijoiden nuhtelujen tähden. En minä niistä lannistu. En nimittäin usko että Herra nuhtelee minua "maskin takaa" anonyymina. Sitäpaitsi Herra Jeesus ei osoita meille kaikkia virheitä joita teemme. Jos Hän niin tekisi, kaikki me masentuisimme eikä meistä yhdestäkään olisi Herran palvelijaksi, emme uskaltaisi tehdä yhtään mitään, se kun voisi mennä väärin.

Ajattele koulua ja koululapsia. Jos nyt opettaja paljastaisi oppilaille kaikki heidän virheensä ja kaikki heidän vajavuutensa jotka opettaja näkee ja kuulee, oppilaat eivät uskaltaisi mennä hänen oppitunneilleen. Heidät kun lyödään lättänäksi jokaisella oppitunnilla. Opettajan aika menisi siihen että hän kertoisi oppilaille heidän virheensä. Eikä oppilaat kykenisi ottamaan häneltä vastaan yhtään mitään opetusta.
        Vaimoni on toiminut opettajana. Hon är behörig lärare. Hän on kertonut minulle kuinka opettajat toimivat tässä asiassa. He toimivat niin kuin tässä edellä kerron. Ja heidät on koulutettu siihen. Eivät he voi oikaista ja korjata kaikkia havaitsemiaan oppilaiden tekemiä virheitä.

Uskon Jumalan toimivan samalla periaatteella. Uskova on Jeesuksen opetuslapsi. Pyhä Henki on Opettaja. Hän on Viisaus ja rakkaus. Viisaus ja rakkaus ei pyri masentamaan eikä yö ketään alas. Viisaus ja rakkaus pyrkii rohkaisemaan hyviin tekoihin. Viisaus kasvattaa oikein. Se on koko elämän kestävää koulutusta. Koulun opettaja ei vaadi täydellisyyttä yhdeltäkään oppilaalta. Ei myöskään Pyhä Henki ja Jeesus Kristus vaadi täydellisyyttä yhdeltäkään oppilaaltaan.

Olen varmasti tehnyt virheitä todistaessani Jeesuksesta. Olen tehnyt myös virheitä joista en tiedä. Tiedän että olen vajava ja teen virheitä. Siitä huolimatta olen Hänen todistajansa. En aio lopettaa mitään tekemisiäni sen tähden että voin tehdä virheitä. Muuten en uskaltaisi nousta aamulla sängystä. Tahdon kirjoittaa näitä palstaa lukeville vajaville uskoville rohkaisuksi, en itseni tähden.

Varmaan vaimosikin oikaisee sellaisia lapsia, joiden näkee jäävän jälkeen, tai jäävän luokalle huonon oppimisen takia. Tai oikaiseeko?

• jaikaliii
        sivustakysyjä kirjoitti:

Varmaan vaimosikin oikaisee sellaisia lapsia, joiden näkee jäävän jälkeen, tai jäävän luokalle huonon oppimisen takia. Tai oikaiseeko?

Kukaan opettaja ei oikaise lasten kaikkia virheitä. Ei myöskään Taivaallinen Isämmekään näytä meille kaikkia virheitämme eikä varsinkaan ojenna meitä kaikista viheistämme. Kukaan ei kestäisi sellaista. Taivaan Isämme ohjaa ja opettaa meitä viisaasti laupeuden ja rakkauden ja armon kautta. Hän tekee niin koska Hänen tarkoituksensa on viedä meitä eteen päin, niin että me kehittyisimme oikeaan suuntaan. Ihminen voi omassa itsekkyydessään ja omahyvyydessään ja omassa oikeassaolemisessaan ojentaa toista lyödäkseen toisen ihmisen alas. Niin hän korottaa itseään. Niin ei Jumala tee lapsilleen. Ihminen voi koska ihminen on vajaa ja virheellinen.

• JumalanSana

Mene, äläkä enää syntiä tee.

Niin käskee Herra.

• Fariseukset julistivat tuomion rakkaudettomuudessa ilman armoa ja rakkautta.
        Jeesus julisti anteeksiantamusta rakkaudessa ja armossa. Kumman sana nosti syntisen?

• suopursukka1

1 Tess 5:14 "Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan."

Järjettömän hyvä teesi. Teesi sipaisee ihmisyyden syvimpiä tuntoja. Olisipa palstan hellareista joka toinen tuollainen niin hyvä olisi. Uskon että jokainen ateisti allekirjoittaa teesin. Tässä ihmiset ovat keskenään suhteissa toisiinsa eikä sillä ole merkitystä mitä heidän päissään aivoradat viestivät. Mitä siitä tulisi jos jokainen ryhtyisi sanomisiaan tehostamaan nyrkeillä!
      Kun sanotaan, että kukaan ei ole synnitön ja on sitä kuolemaansa saakka, niin kääntöpuoli on että kaikki ovat hyviä ihmisiä kunnes teot toisin kertovat. Eihän lapsukainen ole syntyessään hyvä eikä paha, uskova tai ateisti tai muukaan mutta kaikkia lapsia koskettaa yllä oleva teesi.
      On aivan käsittämätöntä erityisesti hellareiden keskuudessa väenväkisin halu tehdä kanssaeläjistä huonompia tai parempia. Tekisi mieli muistuttaa, että etsikää malka omasta silmästänne älkääkä toisen näköelimestä. Uskominen sinänsä on toisarvoinen seikka kuten alun teesistä näemme. Sanoma ja sen sisältö silloin kun ne koskettavat ihmissuhteita, on tärkein. Hokea sitä, että uskoo, uskoopa mihin hyvänsä, on tyhjän hokemista. Mutta jos uskon avulla löytää 1 Tess 5:14 lausunnon niin usko tuotti sisällöllistä tulosta. Mikäli teesiä lähtee myös noudattamaan, aina parempi.
      Hellarit mielellään vastustavat tekoja. Jotkut pitävät niitä saatanallisina. Ne eivät olisi uskoa. Teot muodostavat elämän aineellisen puolen ja pohjustavat ihmisen todellista henkistä puolta.

• >>>On aivan käsittämätöntä erityisesti hellareiden keskuudessa väenväkisin halu tehdä kanssaeläjistä huonompia tai parempia. <<<

En ole tuollaista havainnut hellareiden keskuudessa. Mutta mikäli tarkoitat sitä että hellarit pitävät parempana ihmisenä uskovaa kuin ei uskovaa, minä voin todeta seuraavaa: Kaikki ihmiset ovat Jumalan edessä saman arvoisia. Mutta kaikki ihmiset ovat perimältään syntisiä. Syntinen on matkalla ikuiseen eroon Jumalasta. Jumala puuttui asiaan koska täma ei ole Jumalan alkuperäinen suunnitelma eikä tahto että joku joutuu pois Hänestä. Siksi Jumala tuli Ihmiseksi ja yhdisti ihmisen itseensä evankeliumin Sanan, Sanoman, kautta Sanalla. Jumalan Sanan kautta (Jeesuksen kautta) syntinen ihminen siis pääsee Jumalan luokse.

>>>Tekisi mieli muistuttaa, että etsikää malka omasta silmästänne älkääkä toisen näköelimestä.<<<

Minä olen löytänyt omista silmistäni monta tukkia vaikka en ole isommasti niitä sieltä etsinyt. Mutta peiliin olen katsonut ja kauhistunut. Olen pyytänyt Jumalalta apua tukkien ja malkojen poistamiseen. Hän on auttanut minua ja poistanut ne kaikki. Siksi minä ymmärrän niitä ihmisiä joiden silmissä näen tikun. Ja voin olla heitä kohtaan anteeksiantava ja armahtava.

>>> Uskominen sinänsä on toisarvoinen seikka kuten alun teesistä näemme. <<<

Ei se ihan niin mene. Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ihminen tulee Jumalan luokse ja pelastuu. "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut". Näin Raamattu todistaa monessa kohtaa. Siksi usko on ratkaiseva asia pelastuksessa ja sen vastaan ottamisessa ja saamisessa. Uskon kautta ihminen tulee Jumalan luokse, ja uskon kautta hän elää Jumalan yhteydessä Hänen kanssaan. Raamattu todistaa myös että ilman uskoa on mahdoton olla Jumalalle otollinen. Usko ei siis ole toissijainen asia ollenkaan.

• >>>Hellarit mielellään vastustavat tekoja.<<<

Hellarit eivät vastusta tekoja.

>>> Jotkut pitävät niitä saatanallisina. Ne eivät olisi uskoa.<<<

Kukaan hellari ei tietääkseni edes ajattele niin, saati sitten että sanois noin.

>>>Teot muodostavat elämän aineellisen puolen ja pohjustavat ihmisen todellista henkistä puolta.<<<

Teot osoittavat uskon. Uskon kautta me teemme tekoja. Ensin usko ja sitten siitä seuraa teot. Minä esimerkiksi uskon ensin että ihminen on matkalla kadotukseen ennen kuin minä menen kertomaan hänelle pelastuksesta.
        Sitten minä ensin uskon että Jeesus voi parantaa sairaan. Tätä uskoa sitten seuraa se että minä voin rukoilla sairaan puolesta. Minä kysyn monista asioista Jeesukselta, mainitakseni vielä yhden uskon vaikuttaman teon. Sen kysymyksen taas vaikuttaa minussa usko siihen että Jeesus on ja että Hän kuulee ja että Hän vastaa minulle. Ja tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin mutta tässä muutama esimerkki tavallisesta uskon elämästä.

• Donatolaisia.karta

En viitsi edes lukea tätä jo valmiiksi, - helluntailaisuuden, n. 20 harhaopin kohdalla - nyt tässä kohdin donatolaiseen harhaoppiin perustuvaa ketjua, joka lähtee väittämästä, että kristillinen usko ei riitä, vaan tulee kokea vielä erillinen usko, joka tekee synnittömäksi, sillä tämän opetuksen mukaan Jumalalle kelpaa vain synnitön ihminen.

Jeesus ei heille ole syntisten vanhurskauttaja, vaan ihmisen on itsensä parannusteoillaan luotava itsestään syntinen, kelvatakseen vanhantestamentin äkkiväärälle ja vihaiselle Jumalalle.

He eivät tunnusta syntisyyttään ja heti kun itse havaitsevat itsessään ihka ilmielävän synnin, helluntailaiset kutsuvat sitä "lankeamiseksi" ja tällöin uskovat kiivaan ja ihmistä ymmärtämättömän ukko-jumalan paukahtavan raivosta tulipunaiseksi ja hylkäävän mokoman luuserin.

Tämähän ei ole kristinoppia, vaan karrikoitu esitys helluntailaisuuden harhaopetuksista.

Jatkakaa, olkaa hyvä.

• Arminiolaisia.karta.kans

Perhana teidän harhaoppienne kanssa. Tuo oppisuuntaus on tarkemmin arminiolaisuutta, mutta donatolaisuus tulee siinä kyllä rinnalla. Yhtäkaikki hellariuskonto on kooste n. 20.stä, toinen toisiinsa komeasti kytkeytyvistä harhaopetuksista, vapaamuurareiden luomusta.

• selviö

Mitä lienee mikäkin, aiheet ovat menneet aika kauas tavallisesta kirjoittamisesta.
      Uudestisyntynyt kykenee vastustamaan syntiä eli olemaan synnitön, mutta kukaan muu ei ole ilman syntiä täällä ollut, paitsi Jeesus. Eli ihminen kykenee vastustamaan p.....lettä, jos hän haluaa synnittä elää. Joka päivä voimme myös valita sen lavean tien. Eikö tämä ole aika selvä juttu.

• tärkeääasiaa

"Uudestisyntynyt kykenee vastustamaan syntiä eli olemaan synnitön, mutta kukaan muu ei ole ilman syntiä täällä ollut, paitsi Jeesus."

Tuo onkin aivan elämän sisältävä tieto. Jeesus on ainoa synnitön ja siksi uskovaisen täytyy pysyä Jeesuksessa, jos tahtoo elämän. Jumalan antama elämä ei pidä sisällään syntiä ja vain Jeesuksessa meille on luvattu samankaltainen elämä, mikä on Jumalassa.
        Vain Jeesuksessa ihmisellä on voima vastustaa synninkiusaus. Synti tuo sairautta, masennusta, onnetonta oloa, mutta kiitos Jeesukselle, Hän tuli vapauttamaan orjuudesta.

Jos Jeesus käskee antaa aina anteeksi, niin Jeesuksessa pysyvä tekee sen ja saa siihen voiman Jumalalta. Tuo edellinen esimerkiksi siitä, miten Jeesuksessa pysytään.

• laukkuryssä

Meille Jeesukseen uskoville jotkut kovin usein opettavat seurakunnassa, että johonkin syntiin 'langennut' uskova joutuu Helvettiin. Jopa sekin katsotaan ns. 'kuoleman synniksi', jos uskova eroaa seurakunnasta, johonka hänet on upotuskasteen seurauksena liitetty.

Mutta asiassa on huomioitava tämä tosiasia, että kyseiset 'opettajat' eivät ole Isä Jumalan armoittamia opettajia, vaan aivan samankaltaisia, Raamatun Kirjoituksia ymmärtämättömiä seurakuntalaisia, niinkuin me itsekin olemme.

Raamatun Kirjoituksissa sanotaan: "eiväthän kaikki ole opettajia", (1 Kor. 12:29). Samoin eivät kaikki ole profeettoja, eivätkä apostoleja, eikä kaikilla ole parantamisen armolahoja, eivätkä kaikki puhu kielillä.

Jos Jeesukseen uskova alkaa kuuntelemaan ennemmin ja enemmän kyseisiä 'opettajia', kuin Isä Jumalan puhetta eli Raamatun Kirjoitusten sanomaa elämässään, niin uskova saattaa tosiaankin harhautua pois uskosta ja uskovasta tulee aivan totaallisesti luopio. Uskovalla on se nimi, että on uskovainen, mutta elämäntyyli kertoo totuuden siitä, että uskovasta on tullut nimikristitty.

Mihin uskostaan luopunut uskova sen seurauksena joutuu - sen tietää ainoastaan Isä Jumala, joka myös tuomitsee, niinkuin oikein on.

Jeesukseen uskoville ei ole tähän päivään mennessä annettu minkäänlaista valtaa tuomita ketään Helvettiin eikä Kadotukseen.

• suopursukka1

"Mihin uskostaan luopunut uskova sen seurauksena joutuu - sen tietää ainoastaan Isä
      Jumala, joka myös tuomitsee, niinkuin oikein on."
      "Teot osoittavat uskon. Uskon kautta me teemme tekoja. "
      Jos ja kun helluntailainen vaihtaa uskonjärjestön katolilaiseksi tai luterilaiseksi! Heti tulee paistinpannua ja kekäleitä. Kadotuksen alle tyyppi sumeilematta. Vai mitä? Näin palstalla manataan.
      Jälkimmäiseen ei kukaan usko. Ei edes uskova. Väite on sananhelinää. Luterilainen (uskonnoton) otettuaan upotuskasteen käsittäisi vasta sitten hyvän ja pahan välisen eron!! Sitä ennen hän olisi ihmisenä "porsas". Koraanissa on yhtä hyviä ihmisviisauksia kuin raamatussakin - ovatko ne vain paholaisen kieroa politiikkaa?

1 Tess 5:14 "Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan."
      Pääasia on tässä. Ei jälkeäkään mistään jumalasta vaan suora kehotus rakentaa hyvät ihmisten väliset suhteet. Eikö totta? Ei aivan. Raamattupänttäysuskova ei näe tässä jumalaa mutta ateisti näkee.
      Jumala = Ideaalinen, hyvä ihminen = parhaat mahdolliset ihmissuhteet. Jumala = Ihminen = mies tai nainen, kaikenikäinen ja -värinen, uskovainen vaikka mihin suuntaan tai ateisti, kulttuurityöntekijä tai raskaan työn raataja.
      Jumala = ideaalinen ihmissuhteiden hyvä. Se ei ole materiaa, ei käsin kosketeltavaa. Teesi jumalasta on olemassa niin kauan kuin ihmissuku on olemassa. Teesi katoaa ihmisuvun kadotessa. Kristinusko ja samoin islam on personoinut ts. materiaalistanut ideaalisen hyvän. Jumalasta on tehty materiaalinen, persoonallinen olento. Ideaalinen hyvä on tavoite, haave, rakkauden korkein ylistys, ystävä hädän hetkellä ym jne.. Synnitöntä ihmistä ei siis ole mutta ihminen ei ole syntyjään pahuuden runtelema niinkuin kristinusko väittää.
      Yksijumalainen uskonto on aina rasistisempi kuin monijumalaiset uskonnot olivat. Yksijumalaisuus sulkee pois erilaisuuden. Erilaisuus on ihmisen eräs olemus kuten mies tai nainen. Ihmistä ei käsittää yksistään mieheksi tai naiseksi. Ihmisyys on molempia. Ihmisyys on kaikkea sitä, mikä ilahduttaa toista ja on tukena vaikeissakin tilanteissa.

• laukkuryssä

Tuossa kirjoitit, että kun luterilainen uskonnoton ottaa upotuskasteen, niin sen seurauksena hän käsittäisi vasta sitten hyvän ja pahan välisen eron.

Upotuskaste sinällään ei avaa kenellekään ns. 'Taivaan portteja'. Upotuskaste on ainoastaan kuuliaisuuden osoitus ja julkinen tunnustus siitä, että uskoon tullut haluaa seurata Jeesusta Kristusta myös kasteasiassa.

Uskonelämässä Jeesus antaa hänen uskovilleen Pyhän Henkensä kautta ymmärrystä siihen, mikä on Isä Jumalan mielen mukaista hyvää ja mikä Isä Jumalan tahdon vastaista pahaa. Raamatun Kirjoitukset opastavat Jeesukseen uskovaa Isä Jumalan mielen ja tahdon mukaisuuteen.

• Lutherilainen.krisu
        laukkuryssä kirjoitti:

Tuossa kirjoitit, että kun luterilainen uskonnoton ottaa upotuskasteen, niin sen seurauksena hän käsittäisi vasta sitten hyvän ja pahan välisen eron.

Upotuskaste sinällään ei avaa kenellekään ns. 'Taivaan portteja'. Upotuskaste on ainoastaan kuuliaisuuden osoitus ja julkinen tunnustus siitä, että uskoon tullut haluaa seurata Jeesusta Kristusta myös kasteasiassa.

Uskonelämässä Jeesus antaa hänen uskovilleen Pyhän Henkensä kautta ymmärrystä siihen, mikä on Isä Jumalan mielen mukaista hyvää ja mikä Isä Jumalan tahdon vastaista pahaa. Raamatun Kirjoitukset opastavat Jeesukseen uskovaa Isä Jumalan mielen ja tahdon mukaisuuteen.

Kun te kerran omilla teoillanne "seuraatte Jeesusta myös kasteasiassa", joka siis teille on vain seuraamisyteko, ei muuta, samalla logiikalla teidän tulisi sitten ristiinnaulituttaa itsenne, kuolla, tulla haudatuksi ja nousta kuolleista.

Kirjoituksesi on mitä oivallisin esimerkki itsevanhurskautuksen uskosta, jossa Jeesus itse ei ole pelastaja ja vanhurskauttaja, vaan "esimerkki" jota matkitaan, "seurataan".

Kristinusko ei tällaista opeta.

Miksi te haluatte eksyttää kristittyjä pois UT:n uskosta, teillä on hirveä tarve turmella luterilaisten usko? Tietenkin tuo toimintanne todistaa teistä itsestänne. Miksi te vihaatte kristityjä noin paljon, ettette sallisi kristittyjen elää rauhassa, todellisessa, Raamatun mukaisessa uskossaan? Kun te näette kristityn joka täysin uskoo ja luottaa Jumalaan, Isään, te nauratte ja pilkkaatte, että ompas sinulla vahva usko! Sillä paljosta "uskon" ja "uskossa olon" puheistanne huolimatta, te todellisuudessa ette usko ollenkaan ja vihaatte meitä jotka uskomme. Jopa pilkkaatte meitä. Tahdotte käännyttää meidät pois kristillisestä uskostamme.

Lapsikasteessa täytyy olla suuri voima, sillä te ette jätä edes pikkulapsia rauhaan, vaan tahdotte heiltäkin riistää uskon!

• laukkuryssä

Koska Kristus Jeesus itse on Pyhän Henkensä kautta innoittamassa uskovaa upotuskasteelle, niin emme me Jeesukseen uskovat nyt sentään aivan tietoisesti ala karttamaan Jeesuksen innoitusta asiassa.

Ensin tulee usko, ja sitä seuraa kaste. Ei suinkaan toisinpäin.

Lapsikaste, niinkuin uskovien upotuskastekaan ei avaa kenellekään 'taivaan portteja', vaan sen tekee syntisen ihmisen parannuksen teko synneistään ja Jeesuksen vastaanottaminen uskon kautta.
        Asia on täsmälleen Niin ja Aamen.

• jaikaliii
        laukkuryssä kirjoitti:

Koska Kristus Jeesus itse on Pyhän Henkensä kautta innoittamassa uskovaa upotuskasteelle, niin emme me Jeesukseen uskovat nyt sentään aivan tietoisesti ala karttamaan Jeesuksen innoitusta asiassa.

Ensin tulee usko, ja sitä seuraa kaste. Ei suinkaan toisinpäin.

Lapsikaste, niinkuin uskovien upotuskastekaan ei avaa kenellekään 'taivaan portteja', vaan sen tekee syntisen ihmisen parannuksen teko synneistään ja Jeesuksen vastaanottaminen uskon kautta.
        Asia on täsmälleen Niin ja Aamen.

>>>>vaan sen tekee syntisen ihmisen parannuksen teko synneistään ja Jeesuksen vastaanottaminen uskon kautta.<<<

Tai toisin päin. Ymmärrät mitä tarkoitan. Apostolit julistivat uskosta osattomille Kristusta Jeesusta synnin sovittajana pelastukseksi ja Pelastajaksi. Uskosta osattomille apostoleilla oli "syntilistassa" yksi synti josta he nuhtelivat kuulijoitaan; epäusko Jeesukseen ja siitä johtuva Jeesuksen hylkääminen. Siksi he julistivat Kristusta ja käskivät kansaa uskomaan Herraan Jeesukseen.

Uskoon tulleille ihmisille he alkoivat opettamaan uskovan elämää käytännössä. Siihen sisältyi Jumalalle päivittäin ja hetkittäin antautuminen so. pyhitys. Ihminen uudestisyntyy evankeliumin Sanalla SananHengen kautta. Jumalan Henki asuu Sanassa ja uudestisynnyttää ts. luo uusia luomuksia ihmisistä jotka kääntyvät Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen ja ottavat Hänet, Sanan, vastaan. Jumalan armo sitten alkaa kasvattamaan näitä uskoon tulleita että he hylkäävät jumalattomuuden aiheuttamia tekoja ja elämäntapaa ja elävät siveästi Jumalan tahdon mukaan Hänen ohjauksessaan.

Olen huomannut että ehkä me tämän ajan uskovat saarnaamme uskosta osattomille enemmän omatekoisia syntilistojamme ja vaadimme ihmisiä ensin luopumaan tekosynneistään. Sanomme heille että sitten he voivat tulla Jeesuksen luokse Hänen pelastettavakseen. Näin jotkut, olen huomannut, saarnaavat, jos ei suoraan, niin epäsuoraan. Esim. alkoholistilta tai narkomaanilta vaaditaan ensin alkoholista ja knarkista luopumista. Se on monelle mahdottomuus. Mutta kun he uskovat Jeesukseen, tulevat Hänen luokseen ja antavat Hänen pelastaa itsensä, JEESUS PELASTAA, JESUS SAVES!!!! Jeesus pelastaa uskon kautta Hänen evankeliumiin. Tässä tullaan julistukseen. Siksi apostolit saarnasivat kansalle Jeesusta Kristusta ja Jeesus pelasti ne, jotka uskoivat ja ottivat Hänet vastaan.

Uskova pelastuu lopulliseen ikuisuuteen armosta uskosta Jeesukseen eikä teoista, ei onnistuneen kilvoittelun ansiosta vaan, USKOSTA JEESUKSEEN.

• suopursukka1

"Raamatun Kirjoitukset opastavat Jeesukseen uskovaa Isä Jumalan mielen ja tahdon mukaisuuteen."
      Tiedämme, että jokainen raamattuun kirjoitettu on ihmisten kirjoittama. Ihmiset ovat miettineet joskus että heidän kohtaloitaan ohjaa näkymätön käsi. Jeesuskin, oletetaan että hän olisi ollut, uskoi näin. Jeesus uskoi tosin juutalaisuskon jumalaan. Kristityt ja yleensä ihmiset uskovat jumalassaan ihmiseen. Ei aivan konkreettiseen vaan ideaaliseen täydelliseen hyvyyteen ihmisessä. Siteeraus kuuluukin seuraavasti: Ihminen uskoo luomansa Jumalan käsityksiin ihmisyydestä eli itseensä.

Luterilaisen kirjoituksesta:
      "Sillä paljosta "uskon" ja "uskossa olon" puheistanne huolimatta, te todellisuudessa ette usko ollenkaan ja vihaatte meitä jotka uskomme."

Siinäpä se. Kaksi kristittyä vierekkäin; luterilainen ja helluntailainen. Kaksi kristittyä tutkivat ihmisen kirjoittamaa jumalkäsitettä eivätkä tule toimeen keskenään. Luterilainen hakee totuutta jaikalin tapaan. Yltiöpäinen puhtaassa uskossa elämisen oppi menee taivaaseen ts ihmiseltä katoaa kyky elää reaalista elämää. Se voi johtaa ja on johtanut tuhoisiin seurauksiiin.
      Kun ihminen on sitä mitä on syntymästään saakka, kasvaa erilaisiin uskontoihin, osa eroaa niistä ja elämien kirjo on moninainen niin uskonnollisia kirjoituksia on katsottava ihmisen silmin. Sieltä löytyy paljon hyviä moraaliopetuksia, yleispäteviä käytöstapoja, neronleimauksellisia sutkauksia ja niissä näkyy ihmisen/jumaluuden näkemys. Raamatussa on paljon moskaa mm. homovihamielisyys, sodan raakuuden ihannointi, Jeesuksen nimiin laitettu taivaiden sota ihmniskuntaa vastaan ja muuta.
      Ihminen on erehtyväinen. Raamattu on erehtynyt monissa elämisen asioissa. Tekstejä täytyy päivittää.

• systeemit

Jollei ensimmäisen kolme kertaa seitsemän ajanjakson kuluessa, niin on sitten aiheellista odottaa seitsemän kertaa seitsemän aikaa.

• suopursukka1

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13890155/helluntailaiset-esittavat-tappouhkauksia
      Pitääkö tämä paikkansa . Helluntailaiskiihkoilijat esittävät tappouhkauksia luterilaisille. Sehän merkitsisi uskonsotien tuloa maahamme.
      Eikö helluntailaisten tulisi rukoilla jumalaansa eli itseään olemaan rauhallisia. Sama pätee luterilaisiin. Ei pitäisi päästää tappopuheita ollenkaan esiin eikä myöskään tilanteen kärjistymistä väkivallaksi.
      Joku vakaumuksellinen ateisti löytyisi varmasti sovittelijaksi.

• jaikaliii

>>>Pitääkö tämä paikkansa . Helluntailaiskiihkoilijat esittävät tappouhkauksia luterilaisille. Sehän merkitsisi uskonsotien tuloa maahamme.<<<

Heluntailaiset eivät uhka ketään.

>>> Joku vakaumuksellinen ateisti löytyisi varmasti sovittelijaksi.<<<<

Taitaisi ateistilla olla helppo tehtävä.

• Uhattu.uhri
        jaikaliii kirjoitti:

>>>Pitääkö tämä paikkansa . Helluntailaiskiihkoilijat esittävät tappouhkauksia luterilaisille. Sehän merkitsisi uskonsotien tuloa maahamme.<<<

Heluntailaiset eivät uhka ketään.

>>> Joku vakaumuksellinen ateisti löytyisi varmasti sovittelijaksi.<<<<

Taitaisi ateistilla olla helppo tehtävä.

Kyllä vaan uhkailevat. KTS ja minä saatu uhkauksia tämän tästä. Tosin KTS johtaa tällä saralla. Taitaa olla lahkofoorumien vihatuin toisinajattelija.

Mutta teillähän on tapana ensin uhata ja sitten poistattaa äkkiä uhkauksenne näkyviltä. Tämä toiminta kuuluu aivan erityisesti helluntaimetkuilijoille. Ainakin vuosia sitten harrastitte tätä samaa Netmissiossa.

• selätys

"Jumala määrää...."
      Ihminen kirjoitti raamatun kirjoihin ja sanoi osan kirjoittamastaan olevan Jumalan sanoja. Myöhemmät juutalaisuskoiset sekä kristityt ottavat välivaiheen pois - he siteeraavat raamatusta suoraan "Jumalan sanoja".
      Tätäkin kautta ideologia näyttäytyy siten, että kristitty palvoessaan jumalaansa palvookin ihmistä.

• tehkäätie

Raamattu on kirjoitettu Jumalan kasvattamien ja Pyhän Hengen inspiroimien ihmisten kautta.
        Itse kirjoitan Herran tietoa ja olen saanut nähdä miten kirjoitus on pysäytetty, kun meinasin kirjoittaa Herran ilmoituksen joukkoon omia käsityksiä.

• JSK2015

Älkää tapelko keskenänne vaan lukekaa Sanaa itse niin tiedätte miten asia on!

Tässä teille 10 selkeää kohtaa:

Johanneksen 3:16
      16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

1 Johanneksen 1:8-9
      8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Efesolaisille 2:8-9
      8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - 9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Roomalaisille 10:9
      9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.

Matteuksen 7:21
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Teot 4:11-12
      11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
      12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

Galatalaisille 2:21
      21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

Joelin 2:13
      13 Reväiskää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne, ja kääntykää Herran, teidän Jumalanne, tykö; sillä hän on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja armosta rikas, ja hän katuu pahaa.

Jesajan 55:7
      7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.

Hoosean 12:7
      7 Ja sinä - käänny Jumalasi tykö, noudata laupeutta ja oikeutta ja pane alati toivosi Jumalaasi.

Jaakobin 4:8
      8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.

Sakarjan 1:3
      3 Sano heille: Näin sanoo Herra Sebaot: Kääntykää minun tyköni, sanoo Herra Sebaot, niin minä käännyn teidän tykönne, sanoo Herra Sebaot.

• JSK2015

Isä meidän, joka olet taivaissa.
      Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
      Tulkoon sinun valtakuntasi.
      Tapahtukoon sinun tahtosi,
      myös maan päällä niin kuin taivaassa.

Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.

Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
      niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
      jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.

Äläkä saata meitä kiusaukseen,
      vaan päästä meidät pahasta.
      Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
      Aamen.

• Kristitylle

Tätä rukousta ei koskaan kuule helluntailaisten suusta.

• Kristitylle kirjoitti:

Tätä rukousta ei koskaan kuule helluntailaisten suusta.

Vois johtua siitä että he rukoilevat omissa kammioissaan.

• Kehun aloitusviestiä. Harvinaisen hyvä ja raitis kirjoitus.

Jeesuksen sanoja tähän jatkoksi:

Johanneksen evankeliumi:
      "6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos."

"10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
      10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
      10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.

Olen nähnyt ja kokenut sen verran, että Isä ei ensin hylkää yhtään lastaan, mutta lapsi voi hylätä Isän, ihan niin kuin Jeesuksen tuhlaajapoikavertauksessa. Jeesus lähtee kuitenkin pois lähteneen perään, etsii hänet ja kantaa takaisin lammastarhaan.

Tahdon rohkaista ja lohduttaa pois poikenneita näillä Herran sanoilla. Suuren armon itsekin kokeneena ihmettelen Jumalan pitkämielisyyttä ja hyvyyttä langenneita kohtaan, mutta totta se on. Jumala ei hylkää omia lapsiaan ja tekee kaikkensa saadakseen heidät takaisin kotiin.

• Raamattu sanoo Jeesuksen lunastustyön onnistumisesta näin:

Hebrealaiskirje:9.luku

Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKSEN LUNASTUKSEN. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, NE, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT IANKAIKKISEN PERINNÖN. Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä; sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä. Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty. Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan,
        sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt."
        Ja samoin hän verellä vihmoi myös majan ja kaikki palvelukseen kuuluvat esineet. Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista. On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä. Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen JUMALAN KASVOJEN ETEEN MEIDÄN HYVÄKSEMME. Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan, sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, POISTAAKSEEN SYNNIN UHRAAMALLA ITSENSÄ. Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio, samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on TOISTAMISEEN ilman syntiä ILMESTYVÄ PELASTUKSEKSI NIILLE, JOTKA HÄNTÄ ODOTTAVAT.

Meille on monesti tullut sellainen käsitys että Kristus Jeesus sai aikaan väliaikaisen lunastuksen joka on voimassa niin kauan kuin me olemme uskollisia Hänelle. Sitten kun me lankeamme ja meillä on epäuskoa tai muuta vaikeutta, lunastus lakkaa olemasta voimassa meidän kohdalla. Mutta Raamattu toteaa että vaikka me olemme uskottomat, Hän on kuitenkin uskollinen sillä, ITSEÄÄN HÄN EI SAATA KIELTÄÄ (2 Tim 3:12).

Jumala ei voi kieltää omaa Sanaansa Jeesuksen suorittamasta täysin onnistuneesta IANKAIKKISESTA LUNASTUKSESTA. Mitään kadotustuomiota ei ole niille, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa (Room 8:1). Sillä se mikä oli laille mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, (pelastaa ihminen) SEN JUMALA TEKI, (pelasti ihmisen) lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa synnin tähden ja TUOMITSEMALLA SYNNIN LIHASSA, JOTTA LAIN VAATIMA VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ USKOVISSA (Room 8:3-4).

• Jos tuohon edelliseen lisää tämän Raamatun Sanan, ei voi tulla muuhun tulokseen kuin siihen että pelastus on ikuinen ja sen on armosta ja voimassa kuolemaan tai ylöstempaukseen asti. Meidän onnistumiset eivät vaikuta pelastukseemme koska Jeesus on meidän takuumies ja meidän Pelastus.

Room 5:8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
        5:9 PALJOA ENNEMIN ME siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, PELASTUMME hänen kauttansa vihasta.
        5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, TULIMME SOVITETUIKSI hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin ME PELASTUMME HÄNEN ELÄMÄNSÄ KAUTTA NYT, KUN OLEMME SOVITETUT;
        5:11 EMMEKÄ AINOASTAA SOVITETUT, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta ME NYT OLEMME SOVITUKSEN SAANEET.
        5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -
        5:13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;
        5:14 kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.
        5:15 Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin PALJOA ENEMMÄN on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi.

• Anonyymi

Susiteologiaa:

Kun Paavali kirjoittaa:
      "yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet",

susi julistaa:
      "eivät suinkaan KAIKKI ole kuolleet, vaan ainostaan ne, jotka uskovat (eli MINÄ ja minunlaiseni)."

Kun Paavali kirjoittaa:
      "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa",

susi julistaa:
      "ei suinkaan KAIKKIA ole sovitettu Jumalan kanssa, vaan ainostaan ne, jotka uskovat (eli MINUT ja minunlaiseni)."

Kun Paavali kirjoittaa:
      "Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, 10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, 11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra",

susi julistaa: "eivät suinkaan KAIKKI tunnusta Jeesuksen Kristuksen herrautta Isän Jumalan kunniaksi, vaan ainostaan ne, jotka uskovat (eli MINÄ ja minunlaiseni)."

Kun Paavali kirjoittaa:
      "Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi",

susi julistaa:
      "ei hän suinkaan KAIKKIA armahda, vaan ainoastaan niitä, jotka uskovat (eli MINUA ja minunlaisiani)."

Kun Paavali kirjoittaa::
      "Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI ON LUOTU HÄNEN KAUTTANSA JA HÄNEEN, 17 ja hän on ennen kaikkia, ja HÄNESSÄ PYSYY KAIKKI VOIMASSA",

susi julistaa:
      "eivät suinkaan KAIKKI ole Kristuksessa, vaan ainoastaan ne, jotka uskovat (eli MINÄ ja minunlaiseni)."

Kun Paavali kirjoittaa:
      "Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa",

susi kirjoittaa:
      "ei Hänen kauttaan suinkaan KAIKKIA sovitettu, vaan ainoastaan uskovat (eli MINUT ja minunlaiseni)."

Aina ja KAIKKIALLA, missä Paavali julistaa ilosanoman koskevan erottelematta KAIKKIA, susi ilmestyy paikalle tekemään Paavalin ilosanomaa tyhjäksi.

Siinä missä Jeesus tuli tekemään tyhjäksi perkeleen teot, susiteologi tekee sen minkä ehtii tyhjäksi ilosanomaa Jeesuksen teosta.

Ja kaiken tämän megalomaanisen narsisminsa JÄLKEEN sudella on otsaa vihjaista, että se, joka tuo esille Paavalin ilosanomaa, joka koskee KAIKKIA, julistaa KORVASYYHYYN!!!

Suden UMPINARSISTINEN oppi EI ole suden mukaan korvasyyhyoppia, kun taas julistus, jossa julistaja ei katso olevansa piirunkaan vertaa paremmassa asemassa kuin yksikään toinen ihminen, ON sitä.

Tämä on nurinkurisuudessaan niin törkeä ja törkeydessään niin nurinkurinen väite, että sitä ei voi oikein verrata mihinkään muuhun kuin täysin mielikuvitukselliseen tilanteeseen, jossa Donald Trump julistaa, kuinka EPÄITSEKÄS hän on ja kuinka itsekkäitä niin monet muut ovat.

:D :D :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      10
      3459
    2. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      46
      3138
    3. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      46
      2931
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      55
      2779
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      52
      2549
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2126
    7. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2099
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1870
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1809
    10. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      48