-15 Octavia natisee ajossa

2352352

Kuuluko muillakin aina pientä narinaa kun ajaa esim epätasaisella tiellä? Ostin pari kuukautta sitten Octavian ja tuntuu että sisustan muovit narisee tosi paljon huomioiden että on uusi auto kyseessä.

27

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiköOleTöitäPojalle

      Käy valittamassa liikkeessä josta autosi ostit. Oikeasti kukaan uudenauton ostaja ei ala ensimmäiseksi suolesta kysymään neuvoja, eli paljastuit rölliksi jälleen kerran.

    • Toyotakin.natisee

      Joo hirveä natina kuuluu kojelaudasta ja tuulilasin yläreunasta. Myös ihmeellinen palaneen käry tuntuu nenässä, kun on käyttänyt sähkölaseja. Auto on kolmisen viikkoa vanha Toyota Avensis farkku.

      • onnettomatSkodistit

        Tässä näemme jälleen Skodistin ns. "Toyota-puolustuksen". Toyotat eivät liity aiheeseen millään tavalla, mutta Skodistin pitää vetää Toitsut keskusteluun mukaan, kun ei muutakaan järkevää keksi.


      • Toyotakin_natisee
        onnettomatSkodistit kirjoitti:

        Tässä näemme jälleen Skodistin ns. "Toyota-puolustuksen". Toyotat eivät liity aiheeseen millään tavalla, mutta Skodistin pitää vetää Toitsut keskusteluun mukaan, kun ei muutakaan järkevää keksi.

        ööö? Jos minulla on Toyota niin miten ihmeessä olenkin Skodisti?
        Ja Toyotathan tulee kauko-idästä. Skoda on länsi-auto, varsinkin kun se suurimmaksi osaksi on Vw.


      • onnettomatSkodistit
        Toyotakin_natisee kirjoitti:

        ööö? Jos minulla on Toyota niin miten ihmeessä olenkin Skodisti?
        Ja Toyotathan tulee kauko-idästä. Skoda on länsi-auto, varsinkin kun se suurimmaksi osaksi on Vw.

        Kommenteistasi kyllä huomaa, että ajat Skodalla. Miksi muuten lukisit niihin liittyviä aiheita? Ja Skoda on aito itäauto.

        "Keskustele itä-eurooppalaisista autoista. FSO, Moskvitch, Wartburg, Trabant, Volga, Tatra ja muut automerkit."

        Yhtäkään japsiautoa ei mainita osion kuvauksessa. Mutta miksi eräs toinen Tsekkiläinen auto mainitaan?


      • toyota-idästä
        onnettomatSkodistit kirjoitti:

        Kommenteistasi kyllä huomaa, että ajat Skodalla. Miksi muuten lukisit niihin liittyviä aiheita? Ja Skoda on aito itäauto.

        "Keskustele itä-eurooppalaisista autoista. FSO, Moskvitch, Wartburg, Trabant, Volga, Tatra ja muut automerkit."

        Yhtäkään japsiautoa ei mainita osion kuvauksessa. Mutta miksi eräs toinen Tsekkiläinen auto mainitaan?

        Eihän siinä Skodaakaan mainittu. Mutta sehän onkin länsi-auto


      • Urputtajat
        toyota-idästä kirjoitti:

        Eihän siinä Skodaakaan mainittu. Mutta sehän onkin länsi-auto

        Eihän ole, vaan surkea itäkippo. Itäauto käsite koskee Itä-Eurooppalaisia autoja. Tsekki on Itä-Euroopassa. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa? Itäauto termihän ei liity maantieteelliseen sijaintiin.


      • puolan_toyota
        Urputtajat kirjoitti:

        Eihän ole, vaan surkea itäkippo. Itäauto käsite koskee Itä-Eurooppalaisia autoja. Tsekki on Itä-Euroopassa. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa? Itäauto termihän ei liity maantieteelliseen sijaintiin.

        No kyllä Toyota paljon enemmän on itä-auto. Sen diesel-moottorithan tulee Puolasta! Joku tuuheakulmakarvainen Lubomir niitä kasailee verstaallaan karvalakki päässä


    • xdrwgonsölayer666

      hörhör oha se oktaavia iha kivsu peli

    • natiset_ite

      Tämäkään juttu ei kuulu vähääkään itäautopalstalle, milloin te jälkeenjääneet trollit tuon tajuatte?

      • Juuri_oikea_paikka

        Tämähän on itäautopalsta, joten miksi ei?


      • älä_taas_jaksa
        Juuri_oikea_paikka kirjoitti:

        Tämähän on itäautopalsta, joten miksi ei?

        Lue noita vanhoja viestejä, tämäkin asia on moneen kertaan selitetty lähes rautalangasta vääntäen, miksi se taas kerran teille ymmärtämättömille pitäisi kertoa?


      • Juuri_oikea_paikka
        älä_taas_jaksa kirjoitti:

        Lue noita vanhoja viestejä, tämäkin asia on moneen kertaan selitetty lähes rautalangasta vääntäen, miksi se taas kerran teille ymmärtämättömille pitäisi kertoa?

        Enpä jaksa mitään vanhoja viestejä setvimään näin itsestään selvän jutun takia. Miksi tällainen itäautopalsta sitten on, jos nykyisin yleisimpään itäautoon liittyvät jutut ei muka 'kuulu vähääkään' tänne?
        Ja millähän perusteella Skoda muka ei tänne kuuluisi, mutta joku toinen itäauto kuuluisi


      • älä_taas_jaksa
        Juuri_oikea_paikka kirjoitti:

        Enpä jaksa mitään vanhoja viestejä setvimään näin itsestään selvän jutun takia. Miksi tällainen itäautopalsta sitten on, jos nykyisin yleisimpään itäautoon liittyvät jutut ei muka 'kuulu vähääkään' tänne?
        Ja millähän perusteella Skoda muka ei tänne kuuluisi, mutta joku toinen itäauto kuuluisi

        Tämä palsta on olemassa siksi, että täällä voisi keskustella itäblokin aikaan valmistetuista itäautoista.
        Sinulla näkyyolevan ylivoimaista ymmärtää, mikä kumma se itäblokki oikein oli ja miten ja miksi ne autot jaettiin itä- ja länsiautoihin?
        Jospas ottaisit ihan itse tuosta selvää, miksi se taas sadannen kerran pitäisi täällä teille selvittää?


      • Juuri_oikea_paikka
        älä_taas_jaksa kirjoitti:

        Tämä palsta on olemassa siksi, että täällä voisi keskustella itäblokin aikaan valmistetuista itäautoista.
        Sinulla näkyyolevan ylivoimaista ymmärtää, mikä kumma se itäblokki oikein oli ja miten ja miksi ne autot jaettiin itä- ja länsiautoihin?
        Jospas ottaisit ihan itse tuosta selvää, miksi se taas sadannen kerran pitäisi täällä teille selvittää?

        Missä on sanottu, että tämä olisi historiapalsta? Ei missään.

        Itäblokki on ollutta ja mennyttä, mutta sen alueella tehtiin ja tehdään edelleenkin autoja. Näitä kutsutaan edelleenkin itäautoiksi. Skoda on yksi niistä.
        Useat itäautot ovat taustaltaan länsiautoja jo silloinkin, kun itäblokki oli olemassa. Esim Ladat, polski-fiiut, jne, olivat kopioita Fiatista ja perustuivat Fiatin tekniikkaan.
        Skoda oli tässä poikkeus tuolloin eli oli aito ja oma tuotos myös tekniikan puolesta, mutta nykyisin ei enää, kuten tiedämme, Esim Octavia alunperin kopio VW:n edesmenneestä Bora-mallista, josta ulkonäköä on muokattu nyttemmin, mutta perustekniikka on edelleen Golfin (kuten Borakin oli) tekniikkaa. Tekniikka on siis puhtaasti VW:n tekniikkaa huijausmoottoreita myöten. Eli tismalleen nykyisin kuten muutkin itäautot aikanaan olivat ja ovat.


      • älä_taas_jaksa
        Juuri_oikea_paikka kirjoitti:

        Missä on sanottu, että tämä olisi historiapalsta? Ei missään.

        Itäblokki on ollutta ja mennyttä, mutta sen alueella tehtiin ja tehdään edelleenkin autoja. Näitä kutsutaan edelleenkin itäautoiksi. Skoda on yksi niistä.
        Useat itäautot ovat taustaltaan länsiautoja jo silloinkin, kun itäblokki oli olemassa. Esim Ladat, polski-fiiut, jne, olivat kopioita Fiatista ja perustuivat Fiatin tekniikkaan.
        Skoda oli tässä poikkeus tuolloin eli oli aito ja oma tuotos myös tekniikan puolesta, mutta nykyisin ei enää, kuten tiedämme, Esim Octavia alunperin kopio VW:n edesmenneestä Bora-mallista, josta ulkonäköä on muokattu nyttemmin, mutta perustekniikka on edelleen Golfin (kuten Borakin oli) tekniikkaa. Tekniikka on siis puhtaasti VW:n tekniikkaa huijausmoottoreita myöten. Eli tismalleen nykyisin kuten muutkin itäautot aikanaan olivat ja ovat.

        "Itäblokki on ollutta ja mennyttä" sanoit ihan itse ja olen kanssasi täysin samaa mieltä! Tässähän meitä on jo kaksi, jotka toteavat tämän olevan historiapalsta, ynnä ne tuhannet muut jotka asiasta jotain ymmärtävät.
        Juttusi on kovin ristiriitainen, totesit aivan oikein että itäblokki on mennyttä, sitten alat väittää sen alueella tehtävän edelleenkin jotain??? Eihän itäblokki mikään alue ole, se oli poliittinen termi jolla määriteltiin Neuvostoliitton ja sen liittolaisten suhteita.
        Taas kerran pieni historiankertaus: Suomessa jaoteltiin sodan jälkeen autoja länsiautoihin, jotka olivat valuuttapulan johdosta ankaran tuontisäännöstelyn alaisia, ja itäautoihin joitten valmistajavaltioitten kanssa Suomi kävi tavaranvaihtoon perustuvaa kauppaa, valuuttaa ei siis virrannut maasta turhuuteen kuten henkilöautoihin. Oikeastaan itä-länsijako päättyi jo tuontisäännöstelyn päättymiseen, tosin sen jälkeenkin itäautoilla oli erilaiset osamaksuehdot, ja autoverokin oli pienempi, johtuen juuri siitä tavaranvaihdosta, maahantuontihinta voitiin räätälöidä sopivaksi.
        Tuolla länsiautotaustalla noissa itäFiateissa ei tietenkään ollut merkitystä tähän asiaan, ja esim. Neuvostoliiton autoteollisuus oli pitkälti omaa suunnittelua, mitä nyt vähän kopioitiin toisten juttuja.
        Väitit joitain autoja kutsuttavan edelleenkin itäautoiksi, missä niin on sanottu? Ei missään. Ainakin ihmiset jotka ovat itäautokautta eläneet, ymmärtävät tuon eron, itäautot ovat kuuluneen historiaan jo neljännesvuosisadan, ei kukaa asioista perillä oleva väitä niitä nykyisin valmistettavan.


      • KellokoskellaTuuleeVai
        Juuri_oikea_paikka kirjoitti:

        Missä on sanottu, että tämä olisi historiapalsta? Ei missään.

        Itäblokki on ollutta ja mennyttä, mutta sen alueella tehtiin ja tehdään edelleenkin autoja. Näitä kutsutaan edelleenkin itäautoiksi. Skoda on yksi niistä.
        Useat itäautot ovat taustaltaan länsiautoja jo silloinkin, kun itäblokki oli olemassa. Esim Ladat, polski-fiiut, jne, olivat kopioita Fiatista ja perustuivat Fiatin tekniikkaan.
        Skoda oli tässä poikkeus tuolloin eli oli aito ja oma tuotos myös tekniikan puolesta, mutta nykyisin ei enää, kuten tiedämme, Esim Octavia alunperin kopio VW:n edesmenneestä Bora-mallista, josta ulkonäköä on muokattu nyttemmin, mutta perustekniikka on edelleen Golfin (kuten Borakin oli) tekniikkaa. Tekniikka on siis puhtaasti VW:n tekniikkaa huijausmoottoreita myöten. Eli tismalleen nykyisin kuten muutkin itäautot aikanaan olivat ja ovat.

        Samaa valehteluun perustuvaa jaskaa mitä harrastat Skodan palstallakin. Octavia I esiteltiin ensimmäisenä v. 1996, samaan alustaan perustuva Golf mk. 4 tuli myyntiin vasta sen jälkeen v. 1997 ja Bora v. 1998.


    • Ei_tuo_kohtuutonta

      Jos ostaa halpatuotteita, niin ei kohtuudella voi odottaakaan muuta kuin halpatuotteen laatua.
      Eihän nuo pikkunatinat ja kitinät liikkumista estä.

    • yhv001

      Tuohan on itäblokin autojen ominaisuus, yritä vaan kestää tai sitten hankit länsiauton.

    • rastuiremiumia

      sokota, isä työntää äiti ohjaa lapset pitävät pohjaa.

      • voi_pikku_lutusta

        Voi hellanlettes pientä, kylläpäs oli älykäs kommentti! Äitisi on varmaan sinusta ylpeä, ihanko itse keksit tuon?


    • jormaerä

      Eukkos narisee vieressä ku et ostanu kunnon autoa.

    • vai_pientä_natinaa

      Meillä muija on pitänyt kamalaa meteliä ja pihdannut totaalisesti sen jälkeen, kun menin tyhmä ostamaan Skodan.

    • SkodaTaneli

      Kun vain natisisi mutta on ilmeisesti pohja revennyt parista kohdasta. No, takuuseen mennee ? Toivottavasti. Haiseeko muilla sisällä 'jätemuovi' kun lämpenee ? Varmaan vielä uuden hajua.

    • 234324

      Kävin juuri koeajamassa ja itsekin havaitsin tuota natinaa uudessa Skodassa.

    • gsrgsrgrs

      Kaverin uusi Octavia natiseee pahemmin kuin -89 corolla.

    • T-ylppä

      Tuo on ihana tyypillistä itäblokin autoille. Jos haluat natinasta eroon, vie skeida paaliin ja osta länsiauto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1341
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1006
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      298
      893
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe