Kirkon maallistuminen tuli omaan nilkkaan

Ev.Lut kirkon maailmalliset tuulet eivät kiinnosta yhtään ketään. Ei varsinkaan niitä, joita on lähdetty paapomaan ja hännystelemään vastoin Jumalan sanaa.
Nyt puuttuu kohderyhmä. Olisitte piispat, pöpit ja papit vain pysyneet Raamatun ruodussa.

26

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GSR3

Mikä motivoi sinua valehtelemaan? Ei ainakaan Raamatun ruotu.

• Jos kirkko ei kiinnosta, niin miksi konservatiiviset kirkot, vapaakirkot, Luther-säätiö, helluntaikirkko ym eivät ole saaneet reippaasti lisää kannatusta?
      Koska niiden juttuihin ei uskota!

• Nyt eletään kautta linjan lopun ajan luopumuksen aikaa, siksi seurakunnat tyhjenevät. Vapaat suunnatkaan eivät voi kerskua hurskaudellaan. Harveneva aito usko kristallisoituu, ja loput putoaa pois. Löytäneekö Jeesus pian enää uskoa maan päältä?
        Jokaisen meistä pitäisi joka päivä mennä polvillemme ja anoa armoa saada olla uskollinen loppuun asti, ja kehottaa siihen muitakin.

• Mikuliina kirjoitti:

Nyt eletään kautta linjan lopun ajan luopumuksen aikaa, siksi seurakunnat tyhjenevät. Vapaat suunnatkaan eivät voi kerskua hurskaudellaan. Harveneva aito usko kristallisoituu, ja loput putoaa pois. Löytäneekö Jeesus pian enää uskoa maan päältä?
        Jokaisen meistä pitäisi joka päivä mennä polvillemme ja anoa armoa saada olla uskollinen loppuun asti, ja kehottaa siihen muitakin.

Kuinka kauan tämä luopumuksen aika voi mielestäsi korkeintaan kestää?
        20 vuotta?

• Matt. 24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        En tuota voi paremmin sanoa.

• Mikuliina kirjoitti:

Matt. 24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        En tuota voi paremmin sanoa.

Eli käytännössä loputtomiin.

• Aurinkokin aikanaan sammuu, sitä ennen se jo kärventää maan. Silloin maailma loppuu varmasti jos ei sitä ennen tule ydinaseilla käytävää sotaa tai joku asteroidi törmää kohtalokkaasti.

• Jumalalla ja ihmisillä on niin erilainen kielioppi. Kun Jumalalle on yksi päivä niin kuin tuhat vuotta, on vähän vaikea mun sanoa, mikä aika on vähän ja mikä paljon ja mikä on minkäkin vaiheen kesto.
        Profetiat-palstalla on niitä, jotka luulevat tietävänsä jopa Jeesuksen ohi, kysy niiltä :D

• Aloitukseen kommentoisin sen verran, että olipa päättäjä kuka tahansa ja päätöksen kohde mikä hyvänsä, niin koskaan emme saa tietää, mitä jostain toisesta päätöksestä olisi seurannut.
      Emme koskaan, koska se toinen päätös ja sen seuraus jäi kokematta.

• Ps. 31:23 Rakastakaa Herraa, kaikki hänen hurskaansa. Herra varjelee uskolliset, mutta ylpeileväisille hän kostaa monin kerroin.
        Esimerkiksi tässä osviittaa. Herra antaa hengellisen menestyksen ja vakauden uskollisille.

• kjhuytr
        Mikuliina kirjoitti:

Ps. 31:23 Rakastakaa Herraa, kaikki hänen hurskaansa. Herra varjelee uskolliset, mutta ylpeileväisille hän kostaa monin kerroin.
        Esimerkiksi tässä osviittaa. Herra antaa hengellisen menestyksen ja vakauden uskollisille.

minä en rakasta herraa...

herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

tuo, yllä oleva herra jumala; peri perisyntisenä tämän, saatanaa palvelleen rikollisen herran teidän todelliseksi herraksi:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.
        Jeesusta seuranneiden kristillisten tapattajana kristitty Paavali teoillaan todisti saatanan todelliseksi herrakseen joten teillekkin riittää hänen perisytisyyttä syyttömille lapsillennekin. Se, sama saatana on paavalilais-luterilaisuuden herra; herra jumalineen edelleenkin...

saatanallisuuden miekka sivityksen herra:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

• ArtoTT

Jeesus opetti, että jos suola käy mauttomaksi, niin ei se kelpaa enää mihinkään, se heitetään pois ja ihmiset tallovat sen jalkoihinsa.

• KTS--

Jeesus tarkoitti ihannoimaasi juutalaisuutta. SE kävi mauttomaksi aivan kuten sinäkin.

• ArtoTT

Höpö höpö, Jeesus puhui opetuslapsilleen, te olette maan suola, ei suinkaan juutalaisille kirjanoppineille jotka eivät seuranneet Jeesusta.

Kirkon asema on varsin absurdi. kirkollisverovaroista maksetaan isoa palkkaa liberaaliteologeille, jotka johtavat ihmisiä turvallisella mielellä kadotukseen, vaikka heidän kuuluisi pelastaa ihmisiä kadotukselta. Jos viimeiset uskovaiset lähtevät pois kirkosta, niin sielunvihollinen saa kirkon täydellisesti omaan hallintaansa ja se kirkko jonka kuuluisi olla Jeesuksen kirkko, tulisi sielunvihollisen omaksi kirkoksi.

• " Jos viimeiset uskovaiset lähtevät pois kirkosta, niin sielunvihollinen saa kirkon täydellisesti omaan hallintaansa ja se kirkko jonka kuuluisi olla Jeesuksen kirkko, tulisi sielunvihollisen omaksi kirkoksi."
        Sikäli kuin on ollut nähtävissä ev.lut. kirkko ei ole enää mikään kristillinen yhteenliittymä koska papisto on jokseenkin luopioitunutta :

Kirkon tutkimuskeskuksen tutkijan Kati Niemelän mukaan pappien suhtautumisessa Raamattuun ja kirkon oppiin on merkittäviä sukupuolten välisiä eroja. -Raamatunlukeminen suomalaisten pappien keskuudessa on ylipäätään vähentynyt selvästi. Erityisesti naispappien Raamatun lukeminen on vähäistä.
        Niemelä kertoo, että liberaali orientaatio on 2000-luvun aikana kasvanut eniten naispappien keskuudessa.
        - Esimerkiksi suhtautumisessa homoseksuaalisuuteen on havaittavissa merkittävä ero miesten ja naisten välillä. Miehistä noin 50 prosenttia on perinteisellä kannalla eli pitää homoseksuaalisuuden harjoittamista syntinä. Naispapeilla vastaava lukema on vain 14 prosenttia, Niemelä havainnollistaa.
        Niemelän mukaan naiset ovat tällä hetkellä kirkossa muutosagentteja miesten pitäytyessä herkemmin kirkon alkuperäisessä uskontulkinnassa.
        - Miespapit ovat selvästi orientoituneet enemmän pitämään kiinni kirkon opista ja hengellisestä tehtävästä. Naispapit puolestaan ovat huomattavasti aktiivisempia yhteiskunnallisessa toiminnassa ja vaikuttamisessa. Heille tärkeää on laaja-alaisuus ja monipuolinen yhteistyö erilaisten yhteiskunnallisten tahojen kanssa, Niemelä selvittää.
        Selvitysten mukaan kaikista Suomen papeista 52 prosenttia lukee Raamattua omaksi hartaudekseen useamman kerran viikossa.
        Niemelän mukaan nuoren polven pappien Raamatun lukeminen kaiken kaikkiaan on ohenemaan päin.
        - Alle 35 vuotiaista papeista vain 32 prosenttia lukee Raamattua muun syyn kuin työn takia.

Noin kirjoitti kirkon oma tutkija Kati Niemelä.

• Mitä sitten? Onko niin, että vain homokohdilla on merkitystä? Raamattu antaa paljon sellaista tietoa joka ei missään tapauksessa pidä paikkaansa, luomiskertomuksesta lähtien. Mm. Mooseksen kirjojen tiedot ja käskyt ovat sellaisia, joita kukaan ei, ette edes te oikeauskoiset, noudata yksi yhteen. Aloitus myös on tätä samaa jankkausta jossa vain syljetään toisten kasvoille ilman mitään sen kummempaa totuusarvoa.

• hy.mh

Siinäpähän sageB syljeskelet uskovien kasvoille kuten Jeesuksen kasvoille aikoinaan.

• sagerukka
        hy.mh kirjoitti:

Siinäpähän sageB syljeskelet uskovien kasvoille kuten Jeesuksen kasvoille aikoinaan.

Sagella ei ole muuta mielessä kuin homostelelu ja uskovien harjaaminen. Säälittävä tyyppi :(

• rippi.juhla

Tosiaan on näin, että kirkon liberalisoitumisella ei ole kohderyhmää. Nimikristityt eivät välitä kirkosta missään olosuhteissa. Kunhan käyvät hautajaisissa ja häissä ja ristiäisissä ja ehkä Joulukirkossa, niin se on siinä. Ja kun käyvät niin tyhjä katse silmissä kertoo ettei sanaakaan muisteta enää kirkon portailla mitä pappi oli puhunut. Uskovat luterilaiset eivät välitä liberaaleista eikä ateistit. Keitä varten kirkko on liberalisoitunut, niin kukaan ei tiedä.

• piskuinen.lauma

Onneksi on vapaat suunnat ja herätysliikkeet joissa vielä pidetään Raamatun sana kunniassa.

• ArtoTT

Ehkä liberaalipapit tosissaan ovat kuvitelleet, että kirkko pelastuu, kun vain yritetään kaikessa tehdä kompromisseja ja mielyttää maailman ihmisiä, mutta raamatussa sanotaan että se joka haluaa olla maailman ystävä, asettuu Jumalan viholliseksi, nyt liberaali papit ovat itse toteuttaneet Jeesuksen ennustuksen.

Mooseksen lain uhrimenoja ja muita ei enää uuden liiton aikana noudateta, koska esim. syntien anteeksiantamus ei perustu eläinuhreihin, vaan jeesuksen sovitustyöhön, järjetöntähän enää olisi palata eläinuhreihin uuden liiton aikana.

Vielä on esim. maalaispaikkakunnilla ihan uskovaisiakin pappeja, mutta kuinka kauan ja taas vanhuksia joiden monistakin syistä on vaikea lähteä seurakuntaa vaihtamaan, mutta vieläkin toivoisin suurta uskonpuhdistus Luterilaiselle kirkoll....

• harvassa.on

On meillä stadissakin muutama uskova pappi mutta ei minun seurakunnassani siksi erosinkin kirkosta ja liityin vapareihin.

• ArtoTT
        harvassa.on kirjoitti:

On meillä stadissakin muutama uskova pappi mutta ei minun seurakunnassani siksi erosinkin kirkosta ja liityin vapareihin.

Hyvä että vielä löytyy, mutta aina vain harvemmaksi menee, esim. vanhusten on vaikea vaihtaa seurakuntaa enää vanhana, kun ehkä vielä nuorempana on kokenut että kirkossa on uskovaisiakin pappeja. Moni ei ehkä vieläkään ymmärrä pitkälle luopumus on jo kirkossa edennyt. Toisaalta ei mikään seurakunta tai ryhmä ole turvassa, sillä sama kehitys uhkaa muitakin, jokaisen täytyy valvoa sekä omaa että seurakuntansa tilaa.

• hyi.farisealaisuudelle

Harvassa on kohta myös teidän porukkanne uskovat kun ihmisten silmät aukeavat kaltaistenne "uskovien" teeskentelyille ja valheille.

• ArtoTT
        hyi.farisealaisuudelle kirjoitti:

Harvassa on kohta myös teidän porukkanne uskovat kun ihmisten silmät aukeavat kaltaistenne "uskovien" teeskentelyille ja valheille.

Luuk: 18 Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?"

• era_pera

1. Oi, jospa sinä halkaisisit taivaat ja astuisit alas, niin että vuoret
      järkkyisivät sinun edessäsi, niinkuin risut leimahtavat tuleen, niinkuin vesi tulella kiehuu,
      2. että tekisit nimesi tunnetuksi vastustajillesi ja kansat vapisisivat sinun kasvojesi edessä,
      3. kun sinä teet peljättäviä tekoja, joita emme odottaa voineet! Oi, jospa astuisit alas, niin että vuoret järkkyisivät sinun edessäsi!
      4. Ei ole ikiajoista kuultu, ei ole korviin tullut, ei ole silmä nähnyt muuta Jumalaa, paitsi sinut, joka senkaltaisia tekisi häntä odottavalle.
      5. Sinä käyt niitä kohden, jotka ilolla vanhurskautta tekevät ja jotka sinun teilläsi sinua muistavat. Katso, sinä vihastuit, ja me jouduimme synnin alaisiksi; niin on ollut ikiajoista asti - saammeko avun?
      6. Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin tuuli.
      7. Ei ole ketään, joka avukseen huutaa sinun nimeäsi, joka herää pitämään sinusta kiinni; sillä sinä olet peittänyt kasvosi meiltä, jättänyt meidät menehtymään syntiemme valtaan.
      8. Mutta olethan sinä, Herra, meidän isämme; me olemme savi, ja sinä olet meidän valajamme, kaikki me olemme sinun kättesi tekoa.
      9. Älä, Herra, vihastu ylenmäärin, äläkä ainiaan muistele pahoja tekoja. Katso ja huomaa, että me kaikki olemme sinun kansasi.
      10. Sinun pyhät kaupunkisi ovat tulleet erämaaksi, Siion on erämaaksi tullut, Jerusalem autioksi.
      11. Meidän pyhä ja ihana temppelimme, jossa isämme sinua ylistivät, on tulella poltettu, ja rauniona on kaikki meille kallisarvoinen.
      12. Vaikka nämä näin ovat, voitko, Herra, pidättää itsesi, voitko olla vaiti ja vaivata meitä ylenmäärin?

Jesaja 64

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      237
      2238
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1818
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1527
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1235
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1105
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1098
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1008
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      854
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      842
    Aihe