Teenkö pahoin jos en halua olla missään.....

Ulkokultaisuus

....tekemisissä sellaisten kanssa, jotka hyväksyvät syntisaastaliiton kahden samasukupuolisen välillä?

En vain halua olla sellaisten seurassa kun tulee paha olla. Mitähän Herra sanoisi minulle neuvoksi?

Saanko jatkaa kartellen. Tässä homosteluliitoksi asiassa herkkyyteni sietokyky on liiallisella koetuksella, siksi haluan kartta sellaisia ihmisiä, jotka aiheuttavat pahaa oloa. Odotan Jeeesuksen paluuta ja sitä aikaa jolloin mun ei enää tarvitse kartella syntihyväksyjiä.

Ottakaa selvää Jumalan tahdosta: Toiminko oikein vai väärin? Vai onko niin että toiset meistä ovat esim. herkkyytensä takia eri tehtävissä just sen takia ettei tarvitse olla siellä missä kokee henkensä kiusantuneeksi Herraa vastustavien seurassa.

153

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalanlapseksi

      Herkäksi ihmiseksi käytät todella vastenmielistä kieltä. Yritä herkistyä huomaamaan, mitä positiivista Jumala toivoo sinun tekevän.

      • Ulkokultaisuus

        Vastenmielisiä asioita kuvataan vastenmielisillä sanoilla.

        Raamatusta selviää Jumalan toimintaohjeita minulle ja olen ne huomannut, mutta tähän aloituksen asiaan haen nyt vastausta.

        Ei liberaalisuudelle.


      • sambakulkue
        Ulkokultaisuus kirjoitti:

        Vastenmielisiä asioita kuvataan vastenmielisillä sanoilla.

        Raamatusta selviää Jumalan toimintaohjeita minulle ja olen ne huomannut, mutta tähän aloituksen asiaan haen nyt vastausta.

        Ei liberaalisuudelle.

        Teet niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän.


      • UskovaNoora
        sambakulkue kirjoitti:

        Teet niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän.

        Tämä oli hyvä ohje Ulkokultaisuus-nimimerkille. Tee niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän.

        Tämä Jeesuksen ohje on yleisperiaate, ja yksinkertaisuudessaan toimii muistisääntönä. Älä vahingoita toista ihmistä, ethän haluaisi että sinua itseäsikään vahingoitetaan? Tarkoituksellinen vahingoittaminen on syntiä. Syntiä on mahdollista tehdä ajatuksissa, sanoissa, asenteissa ja teoissa. Asenteen syntiä voisi olla esim. ylimielinen suhtautuminen toiseen ihmiseen, itsensä korottaminen moraalisesti eli siinä, kuinka toteuttaa Jumalan tahtoa; Jeesukseen uskovan tulisi aina ensimmäiseksi tarkata oman sydämensä tilaa eikä olla osoittamassa sormella muita.

        Mikä on pohjimmainen syy, miksi sinulle "tulee paha olla", kun olet liberaalien seurassa? Pelkäätkö, että he voisivat ajan mittaan taivutella sinut ajattelemaan samoin kuin itse ajattelevat? Pelkäätkö, että he voisivat saada sinut ajan mittaan etääntymään Jumalan sanasta? Jos tämä on karttamisen tarpeesi pohjimmainen syy, minusta se on ihan hyvä etkä tee pahoin karttaessasi heitä. Voit palvella heitä muulla tavoin, välillisesti, olemalla kunnioittava käyttäytymiseltäsi ja elämällä arjessasi Jumalan tahdon mukaisella tavalla.

        Herkkä ihminen on altis toisten ihmisten vaikutteille ja painostukselle, koska hän on vastaanottavainen. On hyvä tiedostaa oma herkkyys ja sen mukana tulevat ongelmat ja toisaalta vahvuudet ja rakentaa arkensa sellaiseksi, että pystyy elämään ominaisuutensa kanssa mahdollisimman hyvää elämää.

        Vaikka oletkin herkkä, älä silti tee "karttamisesta", joka sinänsä voi olla perusteltua, elämäsi keskipistettä, vaan suuntaa voimavarojasi ja herkkyyttäsi positiiviseen: palvele lähimmäisiäsi, evankelioi, kirjoita runoja tms.


      • Yksinkertainenneuvo
        Ulkokultaisuus kirjoitti:

        Vastenmielisiä asioita kuvataan vastenmielisillä sanoilla.

        Raamatusta selviää Jumalan toimintaohjeita minulle ja olen ne huomannut, mutta tähän aloituksen asiaan haen nyt vastausta.

        Ei liberaalisuudelle.

        Hakeudu ihmeessä kaltaistesi seuraan.


      • Ulkokultaisuutta Jeesus vihaa, eikä salli valikointia. Itse asiassa Jeesus käskee rakastamaan juuri niitä, jotka kokee vihollisiksiin, siis jotka aiheuttavat pahaa oloa.


      • 7KK
        torre12 kirjoitti:

        Ulkokultaisuutta Jeesus vihaa, eikä salli valikointia. Itse asiassa Jeesus käskee rakastamaan juuri niitä, jotka kokee vihollisiksiin, siis jotka aiheuttavat pahaa oloa.

        Raamatussa on karttamiskäsky eli valikointia tulee tehdä seuransa suhteen. Alempana on eräässä viestissä Raamatunkohtakin laitettu ja siellä viimeisenä lauseena määräys: Senkaltaisia karta. Ja sitä edeltää lista lopun ajan ihmisistä millaisia ihmisiä on kartettava.

        Kenenkään ei ole pakko olla hengellistä pahoinpitelyä ylläpitävässä liberaalissa seurassa vaan Raamatussa asia sanotaan että tulee karttaa. Toivon tarkempaa Raamattuun perehtymistä, torre. Nimimerkistäsi tulee mieleen Torremolinos. Kommenteistasi tulee mieleen että parempi että olisit hissuksiin, ottaisit asioista Raamatusta selvyyden ja sitten ottaisit kantaa, kiitos.


      • 7KK kirjoitti:

        Raamatussa on karttamiskäsky eli valikointia tulee tehdä seuransa suhteen. Alempana on eräässä viestissä Raamatunkohtakin laitettu ja siellä viimeisenä lauseena määräys: Senkaltaisia karta. Ja sitä edeltää lista lopun ajan ihmisistä millaisia ihmisiä on kartettava.

        Kenenkään ei ole pakko olla hengellistä pahoinpitelyä ylläpitävässä liberaalissa seurassa vaan Raamatussa asia sanotaan että tulee karttaa. Toivon tarkempaa Raamattuun perehtymistä, torre. Nimimerkistäsi tulee mieleen Torremolinos. Kommenteistasi tulee mieleen että parempi että olisit hissuksiin, ottaisit asioista Raamatusta selvyyden ja sitten ottaisit kantaa, kiitos.

        Tarkoitin kyllä Jeesuksen opetusta, joka ilmenee kirjoituksestani. En tarkoittanut Paavalin opetusta. On olemassa toinenkin Torre.


      • eläke-ukko
        torre12 kirjoitti:

        Tarkoitin kyllä Jeesuksen opetusta, joka ilmenee kirjoituksestani. En tarkoittanut Paavalin opetusta. On olemassa toinenkin Torre.

        Ulkokultaisen kannattaa ehdottomasti karttaa tällaisia henkilöitä.
        Näyttäisi siltä että kyseisten henkilöiden määrä on jatkuvasti kasvussa.
        Pelkäänpä, että kyseessä täytyy olla jokin epidemia.
        tai sitten Suomessa on ollut kaapit täynnä muutakin kuin koin syömiä vaatteita.


      • Allekirjoittanut
        torre12 kirjoitti:

        Ulkokultaisuutta Jeesus vihaa, eikä salli valikointia. Itse asiassa Jeesus käskee rakastamaan juuri niitä, jotka kokee vihollisiksiin, siis jotka aiheuttavat pahaa oloa.

        "rakastamaan juuri niitä, jotka kokee vihollisiksiin, siis jotka aiheuttavat pahaa oloa."
        Saattaa olla oikeakin neuvo, mutta on valitettavasti mahdotonta allekirjoittaneelle. Pakkorakastamisesta tulee niin paha olo ja ahdistus, että ateria tulee pihalle.


      • Allekirjoittanut kirjoitti:

        "rakastamaan juuri niitä, jotka kokee vihollisiksiin, siis jotka aiheuttavat pahaa oloa."
        Saattaa olla oikeakin neuvo, mutta on valitettavasti mahdotonta allekirjoittaneelle. Pakkorakastamisesta tulee niin paha olo ja ahdistus, että ateria tulee pihalle.

        Niinhän tuo on täällä näkynyt, että rakkaus on kuin kirosana. Vihata on paljon helpompi, olen huomannut.

        Eli koska Jeesuksen tärkeimmätkin käskyt ovat liian vaikeita toteuttaa, niin helpommalla pääsee, kun jättää Jeesuksen puheet Raamatun täytteeksi. Uskova ei näytä tarvitsevan neuvoja Jeesukselta. Kukin elää ja toimii oman tahtonsa mukaan joka tapauksessa.


    • Ulkokultaisuus

      " Asenteen syntiä voisi olla esim. ylimielinen suhtautuminen toiseen ihmiseen, itsensä korottaminen moraalisesti eli siinä, kuinka toteuttaa Jumalan tahtoa; Jeesukseen uskovan tulisi aina ensimmäiseksi tarkata oman sydämensä tilaa eikä olla osoittamassa sormella muita."

      - Ei sovi minuun, kiitos kuitenkin päälleni sovitusyrityyksestä, tuo takkikoko on kuitenkin liian pieni minulle.

      " Mikä on pohjimmainen syy, miksi sinulle "tulee paha olla", kun olet liberaalien seurassa?"

      - Jumalan kunnioittamattomuus, se näkyy monessa minulle pyhässä asiassa.

      " Pelkäätkö, että he voisivat ajan mittaan taivutella sinut ajattelemaan samoin kuin itse ajattelevat? "

      En, mutta tiedän että huono seura hyvät tavat turmelee. Olen huomannut seuran aikaansaavan samankaltaisuutta ja Jumalan asettamat käytösrajat ovat VAARASSA tulla ylitetyiksi kun seura on väärää. Lisäksi muistutan että Raamatussa on karttamismääräys sellaisista henkilöistä, jotka eivät piittaa Jumalan tahdosta.

      " Pelkäätkö, että he voisivat ajan mittaan taivutella sinut ajattelemaan samoin kuin itse ajattelevat? "

      Joo, tässä on VAARANPAIKKA. Edellisessä vastauksessa on vastausta tähänkin. Markku Veilo on kehottanut ihan ajankäyttönsä osalta kiinnittämään huomions amitä televisiosta katsoo, Herra on sanonut Markulle ettei tietenlaisia ohjelmia saa Markku katsoa televisiosta. Eli tulee varjella sydäntään sillä se mikä sydämeen vaikuttaa tulee näkö - ja kuuloporttien kautta. Ja sydäntäänhän piti kovasti varjella, jottei se paatuisi. Minä uskon että vääränlainen seura voi paaduttaa ihmistä kohdeihmisen sitä itse tiedostamatta.

      " Voit palvella heitä muulla tavoin, välillisesti, olemalla kunnioittava käyttäytymiseltäsi ja elämällä arjessasi Jumalan tahdon mukaisella tavalla."

      - Amen, tähän kykenen. Rakastan lähimmäistäni teoistaan ja puheistan huolimatta, mutta tekee pahaa kuulla ja nähdä Jumalan tahdon vastaista puhetta, se koskee liikaa sydämeen ja siksi koen pakottavan tarpeen eristäytyä väärästä seurasta, omatuntokin tuntuu tässä asiassa puolustavan minua, mutta kysyn täältä asiaa siksi kun tiedän ettei omatunto on totuuden tarkin mittaaja.

      " Vaikka oletkin herkkä, älä silti tee "karttamisesta", joka sinänsä voi olla perusteltua, elämäsi keskipistettä "

      En, se tapahtuu lähes samalla luontevuudella kuin hengittäminen. Ei vaan mietitäänpä parempi vertaus. Kuin autolla ajaminen ajamiseen vuosikausia tottuneelta.

      Ja kyllä, hyvää meidän kaikkien pitää tehdä toinen toisillemme, koska toivon itselleni tehtävän hyvää ja minuun suhtauduttavan ymmärryksellä niin samoin haluan muihinkin suhtautua. Meillä on Jeesuksen esimerkki kuinka meidän tulee toisiamme kohdella. Meidän pitää elää kuten Jeesus eli, Hän on esimerkkimme käytökseemme. Laitaisin vielä erään Raamatunpaikan tähän ja kiitos kivoista ohjeista, mutta olisihan se kiva kuulla mitä Jeesus vastaisi kysymykseeni karttamisesta, eikö totta?

      Markku Veilo on sanonut että tässä kuvataan tiettyä prosenttia lopun ajan uskovistakin:

      " Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.

      Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
      rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta. "

      2.Tim. 3: 1 - 5

      Eiköhän tuo listassa mainittu epähurskaus ole tartuntatautina levinnyt ihmisestä toiseen, kun eivät ole osanneet suojautua vaikeasti havaittavalta vaiktukselta ja ajan kanssa aikaansaanut vanhurskaudeksi tarkoitetun viisaan neitsyen uskonkasvun muuttumaan syntisallivaksi tyhmäneitsyeelliseksi epävanhurskaudeksi.

      • Antispäm

        Tuo kohta "rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita" sopinee esimerkiksi sinuun ja muihin, jotka pilaavat tätä palstaa loputtomalla, raivokkaalla homoista meuhkaamisella . Moni löytää tuosta listasta itsensä.


      • Ulkokultaisuus
        Antispäm kirjoitti:

        Tuo kohta "rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita" sopinee esimerkiksi sinuun ja muihin, jotka pilaavat tätä palstaa loputtomalla, raivokkaalla homoista meuhkaamisella . Moni löytää tuosta listasta itsensä.

        Jaahas, asia selvä, sopinee kuin nenä päähän tai kuin järki jäähän?


    • Ulkokultaisuus

      Ylipäänsä epäkunnioittava suhtautumistapa Jumalaan aikaansaa sitä pahaa oloa. En tainnut sitä kirjoittaa tuonne, mutta sen haluan tehdä tiettäväksi koska niin se minuun viakuttaa.

      Miten he usklataisivat puhua jos Israelin Pyhäolisi heidän edessään niitä syntisallivia puheitaan! Eivät mitenkään!

      Mutta nyt kun Herra on poissa niin he ovat alkaneet röyhkeiksi ja Herran selän takana juonivat luulleen ettei Herra heidän juoniaan näkisi. Pakostakin tulee mieleen kysymys: Missä heidän uskonsa näkyy? Tarkoitan näitä syntisallijoita.

      • >Miten he usklataisivat puhua jos Israelin Pyhäolisi heidän edessään niitä syntisallivia puheitaan! Eivät mitenkään!
        Vaan kun se ei ole heidän edessään eikä koskaan tule olemaankaan, kuten ei tule olemaan tarujen seitsenpäinen tultasyöksevä lohikäärmekään. Tämä kannattaa ymmärtää.


      • Ulkokultaisuus
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Miten he usklataisivat puhua jos Israelin Pyhäolisi heidän edessään niitä syntisallivia puheitaan! Eivät mitenkään!
        Vaan kun se ei ole heidän edessään eikä koskaan tule olemaankaan, kuten ei tule olemaan tarujen seitsenpäinen tultasyöksevä lohikäärmekään. Tämä kannattaa ymmärtää.

        Olen kuulllut että Jeesus olisi Tuomarina tuolla viimeiselä tuomiolla eräältä saarnamieheltä.

        Lohikäärme on vertauskuva, sen luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän vaikka ruuti olisikin hieman kosteaa sorttia ajatustenhautomossa mutta eiköhän sulla sytytä, iskee ainakin kipinää kun sulle sen tässä sanon toistamiseen: Se on vertauskuva. Arvaas mistä, googletas.


    • Oksastettuoksa

      Mulla kanssa tulee tukala olo liberaaalien seurassa ja halu poistua paikalta huomaamattomasti. Haluisin jutella uskonasioista ja liberaalit puhuisi mieluummin muista asioista. Se on tosi outoa kun uskovina esiintyvät eivät edes jaksa vetää uskovaisroolia vaan ovat kuin kuka tahansa agnostikko. Pasi Turunen osaa hyvin kestää debatit liberaalien kanssa vaikka kerran äänensävy meinasi pettää Pasiltakin erään radiokeskustelun aikana kun mummomuorimainen soittaja iski suoraan lähetykseen jankkausaiheenaan tai asenteenaan paremminkin että syntisalliminen on ihan ok =)

      • >> Mulla kanssa tulee tukala olo liberaaalien seurassa ja halu poistua paikalta huomaamattomasti. Haluisin jutella uskonasioista ja liberaalit puhuisi mieluummin muista asioista. <<
        Uskonto, politiikka ja seksi. Siinä kolme asiaa, jotka eivät sovi keskustelun avauksiksi etenkään tuntemattoman kanssa.
        Jos tuo liberaali kristitty tietää että haluat pelkästään evankelioida, niin on mahdollista, ettei hän halua olla terapeuttisi ja kuunnella taas samaa paatosta.


    • voisurkeutta

      Tunkiolla ei ole kovin mukavaa olla, ehkä tämä avartaa aihetta hiukan.

      mieluusti sitä oleilee puhtaissa paikoissa jossa oleilijatkin pyrkivät pitämään paikat puhtaina.

      Jeesuksen seuraajille on tärkeää pitää häävaatteet kunnossa, ei sinne paskanhajuisena mennä, häihin nimittäin.

      Raamattu ilmaisee asian selvin sanoin, eli saastainen saastukoon edellen ja pyhä Pyhittyköön. näinhän se menee tänä aikana, saastaisuus lisääntyy ja saa lain voimaa ja takuuta yhä enemmän.

      säälittää nuo sokeat kansan johtajat joilla ei tunnu olevan minkäänlaista Jumalan kunnioitusta.

    • nyrjö

      Varmaankin suurin osa karttamistasi ottaa tilanteen vastaan onnellisena, mutta joillekin lähimmistäsi siitä voi seurata traumaa.

      • No toisaalta onni ja autuus, että uskovat karttavat mahdollisia käännytettäviä.


    • Sinä teet juuri niin kuin sisimmässäsi oikeaksi koet.

      Tutki itseäsi.

    • Jaysus

      Sinun on kyllä varmasti vaikea suorittaa tätä ellet sitten asu ilman sähköjä ja yksin jossain pienessä mökissä ja kasvata lähes kaikkea syötävääsi itse. Tämä siksi, koska sinä tuskin tiedät aina, että mitä joku kassahenkilö, ravintolan tarjoilija tai muu asiakaspalveluammatissa työskentelevä henkilö on mieltä spn-avioliitosta.

    • >> Teenkö pahoin jos en halua olla missään... tekemisissä sellaisten kanssa, jotka hyväksyvät [tasa-arvoisen avioliittolain] ? <<
      Haluat mitä haluat, mutta silti olet tekemisissä. 2/3 kansasta hyväksyy uuden avioliittolain eli törmäät meihin vähän väliä, paitsi jos alat erakoksi.

    • Jokainen meistä toki voi valita sen, keiden seurassa aikaansa viettää. Tosin aika vaikeaa on valita silloin, kun joutuu toimittamaan asioitaan kaupassa, eri virastoissa jne.

      Työelämän tuo asenne varmaan tekee mahdottomaksi? Ehkä silloin on parempi hakeutua työkyvyttömyyseläkkeelle.

      • Koivuniemen firmassa voisi kyllä olla töissä. Eipä sitten paljon muualla.


      • olenkin.epäillyt.tuota

        Niinkö sinä olet tehnyt?


      • olenkin.epäillyt.tuota kirjoitti:

        Niinkö sinä olet tehnyt?

        Onko Räyhiksen mielestä mummomuorilla siis sellainen asenne, että hän ei halua olla tekemisissä toisin ajattelevien kanssa? Minusta hän on viestinyt aivan päinvastaista. Skarppaapas nyt vähän, vaikka tietysti tuo krooninen pölhöilysikin on ihan viihdyttävää.


      • voihan.räpättäjä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Onko Räyhiksen mielestä mummomuorilla siis sellainen asenne, että hän ei halua olla tekemisissä toisin ajattelevien kanssa? Minusta hän on viestinyt aivan päinvastaista. Skarppaapas nyt vähän, vaikka tietysti tuo krooninen pölhöilysikin on ihan viihdyttävää.

        Mitäs se repe taas räyhää. Onko tekokynsi lohjennut vai ripset tippuneet poskille?


      • voihan.räpättäjä kirjoitti:

        Mitäs se repe taas räyhää. Onko tekokynsi lohjennut vai ripset tippuneet poskille?

        Voi sitä hihupellen avuttomuutta. Olet kyllä kaikkien keskustelujen ikivauva. :D


      • voihan.räpättäjä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Voi sitä hihupellen avuttomuutta. Olet kyllä kaikkien keskustelujen ikivauva. :D

        No mutta attepalleroinen älähän nyt ala kauneutesi kustannuksella isottelemaan.


    • >Odotan Jeeesuksen paluuta ja sitä aikaa jolloin mun ei enää tarvitse kartella syntihyväksyjiä.
      Siinä tärväytyy sitten koko loppuelämäsi ja kuolinpunkassasi voit miettiä, että kannattiko. Ja se punkka voi tulla piankin, kun ne perhanan lääkärit todennäköisesti ovat syntihyväksyjiä ja joudut siis soittamaan Pekka Reinikaiselle, joka on osaamiseltaan jo 25 vuotta ajastaan jäljessä.

      • uskis.puskis

        Lääkärit ei ratkaise ihmisen elämän pituuksia - se on Korkeammas käres :)

        Ja tämä tietävät myös liberaalit lääkärit, sillä jokainen heistä on nähnyt niinpaljon rukousihmeitä, että pakko uskoa omia silmiään ja omaa järkeään.

        Karttaminen ei tarkoita ettemmekö saa olla heidän kanssaan tekemisissä. Karttaminen tarkoittaa, että hengellisessä mielessä väistymme heidän tieltään ja annamme heidän olla tässä suhteessa ihan rauhassa. Ainoastaan rukoilemme heidän puolestaan salaa sydämissämme.


      • uskis.puskis kirjoitti:

        Lääkärit ei ratkaise ihmisen elämän pituuksia - se on Korkeammas käres :)

        Ja tämä tietävät myös liberaalit lääkärit, sillä jokainen heistä on nähnyt niinpaljon rukousihmeitä, että pakko uskoa omia silmiään ja omaa järkeään.

        Karttaminen ei tarkoita ettemmekö saa olla heidän kanssaan tekemisissä. Karttaminen tarkoittaa, että hengellisessä mielessä väistymme heidän tieltään ja annamme heidän olla tässä suhteessa ihan rauhassa. Ainoastaan rukoilemme heidän puolestaan salaa sydämissämme.

        >Ja tämä tietävät myös liberaalit lääkärit, sillä jokainen heistä on nähnyt niinpaljon rukousihmeitä, että pakko uskoa omia silmiään ja omaa järkeään.
        Tosin asia on päinvastoin eli suollat jälleen kerran apologeettista valetta.
        Pätevässä kokeessa, johon en valitettavasti jaksa etsiä linkkiä mutta josta varmasti moni on kuullut, ne joiden puolesta rukoiltiin olivat paranemiseltaan hiukan huonompia kuin ne joiden puolesta ei rukoiltu. Potilaat siis eivät tienneet, rukoiltiinko heidän kohdallaan vai ei, mikä on tietysti ainoa asiallinen tapa tällaista testata. Tuloksen järkevä tulkinta on tietysti se, että rukouksella sinänsä ei ole myönteistä eikä kielteistä vaikutusta paranemiseen.
        Tieto paranemisen puolesta rukoilusta voi toki stimuloida potilaan mieltä ja sen kautta kehon omia paranemismekanismeja. Tätä mahdollisuutta ei varmaan monikaan lääkäri kiistä. Ihmisen mieli on ilmeisen väkevä ja keinojen puuttuessa suurelta osalta yhä tutkimatta. Vaan kyllä tämäkin tutkimus edistyy hyvää vauhtia.


      • uskis.puskis

        ">Ja tämä tietävät myös liberaalit lääkärit, sillä jokainen heistä on nähnyt niinpaljon rukousihmeitä, että pakko uskoa omia silmiään ja omaa järkeään.

        Tosin asia on päinvastoin eli suollat jälleen kerran apologeettista valetta."

        No sinä et nyt tiedä mistä puhut. Kysy lääkäreiltä - he ovat nähneet ihmeparantumisia omin silmin. Eivät pysty selittämään tapausta ja sen kyllä kirjaavat epikriisiinkin rehellisesti, että parantumisen syytä emme tiedä.


      • uskis.puskis kirjoitti:

        ">Ja tämä tietävät myös liberaalit lääkärit, sillä jokainen heistä on nähnyt niinpaljon rukousihmeitä, että pakko uskoa omia silmiään ja omaa järkeään.

        Tosin asia on päinvastoin eli suollat jälleen kerran apologeettista valetta."

        No sinä et nyt tiedä mistä puhut. Kysy lääkäreiltä - he ovat nähneet ihmeparantumisia omin silmin. Eivät pysty selittämään tapausta ja sen kyllä kirjaavat epikriisiinkin rehellisesti, että parantumisen syytä emme tiedä.

        Lähes kaikissa vakavissakin sairauksissa on tietty pienehkö prosentti yllättäviä paranemisia. Niitä sattuu samalla pienellä todennäköisyydellä, uskoipa mihin tahansa tai ei mihinkään, eivätkä ne ole ihmeitä. Kysy vaikka lääkäreiltä – enkä nyt tarkoita sitä lääkäriä joka kuuluu lahkoseurakuntaasi, vaan keiltä tahansa muilta.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Lähes kaikissa vakavissakin sairauksissa on tietty pienehkö prosentti yllättäviä paranemisia. Niitä sattuu samalla pienellä todennäköisyydellä, uskoipa mihin tahansa tai ei mihinkään, eivätkä ne ole ihmeitä. Kysy vaikka lääkäreiltä – enkä nyt tarkoita sitä lääkäriä joka kuuluu lahkoseurakuntaasi, vaan keiltä tahansa muilta.

        Minä paranin sairaalan pihalla ihan itsestään. Oli ollut pahoja kipuja jo pitkään, mutta käännyttiin takaisin, eikä kivut enää vaivanneet. Sairaalareissu jäi sikseen.


      • uskis.puskis
        torre12 kirjoitti:

        Minä paranin sairaalan pihalla ihan itsestään. Oli ollut pahoja kipuja jo pitkään, mutta käännyttiin takaisin, eikä kivut enää vaivanneet. Sairaalareissu jäi sikseen.

        Totta - rukousvastausten seurauksena ihminen paranee missä vaan. Lääkärit sitten vaan sen paranemisen toteaa ja kyllä siinä sitten päänpyöritystä riittää, kun ihmettelevät että mihin se syöpä oikein hävisi. Siinä kuule raavitaan päätä verille :) ja vuorotellen katsotaan röngten-kuvia ennen ja jälkeen rukouksen, että näkeekö ne silmät nyt oikein :)


      • uskis.puskis kirjoitti:

        Totta - rukousvastausten seurauksena ihminen paranee missä vaan. Lääkärit sitten vaan sen paranemisen toteaa ja kyllä siinä sitten päänpyöritystä riittää, kun ihmettelevät että mihin se syöpä oikein hävisi. Siinä kuule raavitaan päätä verille :) ja vuorotellen katsotaan röngten-kuvia ennen ja jälkeen rukouksen, että näkeekö ne silmät nyt oikein :)

        Oletko joku kaheli? Minähän todistin, että voi parantua ihan itsekseen.

        On mulla toinenkin ihmeparaneminen. Oli paha ruoka viiva allergia vuosikymmeniä, mutta sekin parani yllättäen. Kukaan ei koskaan rukoillut.

        Mutta kun selästäni rukoiltiin ja huokailtiin, niin tulos oli nolla.


      • uskis.puskis kirjoitti:

        Totta - rukousvastausten seurauksena ihminen paranee missä vaan. Lääkärit sitten vaan sen paranemisen toteaa ja kyllä siinä sitten päänpyöritystä riittää, kun ihmettelevät että mihin se syöpä oikein hävisi. Siinä kuule raavitaan päätä verille :) ja vuorotellen katsotaan röngten-kuvia ennen ja jälkeen rukouksen, että näkeekö ne silmät nyt oikein :)

        Kumma että mitään dokumentteja näistä ihmeistä ei kysyvälle koskaan löydy. Pitäisi vain uskoa, että kyllä se lääkäri päätään raapi ja ihmeissään kuvia vertaili. Mikä evankeliointiväline se olisikaan, jos "ihmeparantumisia" pystyttäisiin todistamaan. Mutta ei.
        Tässä pro gradu -työ aiheesta. Yksikään väitetty ihmeparantuminen ei ollut ihme.
        http://vapaasana.swedishforum.net/t328-herra-tekee-ihmeita-ilman-maaraa


      • uskis.puskis
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kumma että mitään dokumentteja näistä ihmeistä ei kysyvälle koskaan löydy. Pitäisi vain uskoa, että kyllä se lääkäri päätään raapi ja ihmeissään kuvia vertaili. Mikä evankeliointiväline se olisikaan, jos "ihmeparantumisia" pystyttäisiin todistamaan. Mutta ei.
        Tässä pro gradu -työ aiheesta. Yksikään väitetty ihmeparantuminen ei ollut ihme.
        http://vapaasana.swedishforum.net/t328-herra-tekee-ihmeita-ilman-maaraa

        "Pitäisi vain uskoa, että kyllä se lääkäri päätään raapi ja ihmeissään kuvia vertaili. Mikä evankeliointiväline se olisikaan, jos "ihmeparantumisia" pystyttäisiin todistamaan. "

        Jos lääkäri ei osaa selittää miksi esim. syöpä nyt vain hävisi rukousten jälkeen, niin ketä me sitten uskomme. Emme ainakaan näitä "tutkijoita", jotka jälkikäteen yrittävät viisastella selvässä asiassa.


      • uskis.puskis kirjoitti:

        "Pitäisi vain uskoa, että kyllä se lääkäri päätään raapi ja ihmeissään kuvia vertaili. Mikä evankeliointiväline se olisikaan, jos "ihmeparantumisia" pystyttäisiin todistamaan. "

        Jos lääkäri ei osaa selittää miksi esim. syöpä nyt vain hävisi rukousten jälkeen, niin ketä me sitten uskomme. Emme ainakaan näitä "tutkijoita", jotka jälkikäteen yrittävät viisastella selvässä asiassa.

        Jaa mutta nyt olet vapaassa keskustelussa, jossa kysytään näyttöä niille jotka eivät kuulu "teihin", eikä sitä koskaan löydy.
        >Emme ainakaan näitä "tutkijoita", jotka jälkikäteen yrittävät viisastella selvässä asiassa.
        Luepas se työ. Ainoa käteen jäänyt selvä asia oli, että yhtäkään ihmeparantumista ei pystytty todistamaan.


      • ruttu.rähisee
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jaa mutta nyt olet vapaassa keskustelussa, jossa kysytään näyttöä niille jotka eivät kuulu "teihin", eikä sitä koskaan löydy.
        >Emme ainakaan näitä "tutkijoita", jotka jälkikäteen yrittävät viisastella selvässä asiassa.
        Luepas se työ. Ainoa käteen jäänyt selvä asia oli, että yhtäkään ihmeparantumista ei pystytty todistamaan.

        Kattos repekin osa jo herännyt sorvin ääreen :D


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jaa mutta nyt olet vapaassa keskustelussa, jossa kysytään näyttöä niille jotka eivät kuulu "teihin", eikä sitä koskaan löydy.
        >Emme ainakaan näitä "tutkijoita", jotka jälkikäteen yrittävät viisastella selvässä asiassa.
        Luepas se työ. Ainoa käteen jäänyt selvä asia oli, että yhtäkään ihmeparantumista ei pystytty todistamaan.

        Jos todisteeksi ei riitä se, että lääkäri ei pysty parantumista mitenkään selittämään niin eikös se ole ihme?


      • ruttu.rähisee kirjoitti:

        Kattos repekin osa jo herännyt sorvin ääreen :D

        Ja tuo lause on suomeksi mitä? :D


      • fundis.mä.oon kirjoitti:

        Jos todisteeksi ei riitä se, että lääkäri ei pysty parantumista mitenkään selittämään niin eikös se ole ihme?

        Kuka lääkäri, kenen parantumista? Näyttöä ja dokumentteja, kiitos.
        Tuon gradun melko laajassa otoksessa ei ainakaan löytynyt selittämättömiä paranemisia. Jos sellaisia on, miksi niitä ei annettu tutkittavaksi?


      • just.tina
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ja tuo lause on suomeksi mitä? :D

        Ja käännös suomeksi pyynnöstäsi: "Kappas vaan, RepeRkin on herännyt yöuniltaan ja tullut taas tietokoneensa ääreen tekemään nettifoorumeilla sitä työtään minkä hän niin tärkeäksi kokee :D"

        Tässä olisi nyt yksi käännösvaihtoehto, mitä tuo nim. ruttu.rähisee haluaa sinulle ilmaista. Voit hyvin pitää tätä jonkinlaisena ilonilmauksena että RepeR is back again.

        PS. Jos et RepeR ymmärrä englantia niin tuo loppulausahdus tuossa edellä on käännettynä "RepeR on selkä jälleen". Näin se homma menee :)


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kuka lääkäri, kenen parantumista? Näyttöä ja dokumentteja, kiitos.
        Tuon gradun melko laajassa otoksessa ei ainakaan löytynyt selittämättömiä paranemisia. Jos sellaisia on, miksi niitä ei annettu tutkittavaksi?

        Otapa yhteyttä esim. HUS:in syöpätautien polille. Siellä on tiedot ja todisteet. Minulla ei ole oikeutta levitellä potilastietoja.


      • leper.teli
        fundis.mä.oon kirjoitti:

        Otapa yhteyttä esim. HUS:in syöpätautien polille. Siellä on tiedot ja todisteet. Minulla ei ole oikeutta levitellä potilastietoja.

        Repe voi ottaa yhteyttä mihin tahansa sairaalaan ja lääkäreihin. Eri asia vaan on, että paljastaako he potilastietoja Repelle :)


      • leper.teli kirjoitti:

        Repe voi ottaa yhteyttä mihin tahansa sairaalaan ja lääkäreihin. Eri asia vaan on, että paljastaako he potilastietoja Repelle :)

        Sitäpä juuri. Repen elämä on yhtä "seiskaa" ja realiteetit sen mukaiset. Kummallista on kun atet yrittävät ymmärtää omilla kriteereillään Jumalan töitä.


      • fundis.mä.oon kirjoitti:

        Otapa yhteyttä esim. HUS:in syöpätautien polille. Siellä on tiedot ja todisteet. Minulla ei ole oikeutta levitellä potilastietoja.

        Kun noita ihmeparantuneita on uskonlahkojen mukaan paljonkin, heistä varmasti löytyy uskovia jotka antavat luvan tarvittavien dokumenttien esittämiseen hurjien väitteittenne todisteeksi. Jos kuitenkaan ei löydy, aiheesta on aika turha keskustella, koska ainoa kättä pitempi näyttö tältä vuosituhannelta on linkittämäni gradu.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kun noita ihmeparantuneita on uskonlahkojen mukaan paljonkin, heistä varmasti löytyy uskovia jotka antavat luvan tarvittavien dokumenttien esittämiseen hurjien väitteittenne todisteeksi. Jos kuitenkaan ei löydy, aiheesta on aika turha keskustella, koska ainoa kättä pitempi näyttö tältä vuosituhannelta on linkittämäni gradu.

        Kysy heiltä. Eikös uskovilla sentään ole samat oikeudet ja velvolisuudet kuin mullakin.


      • leper.teli kirjoitti:

        Repe voi ottaa yhteyttä mihin tahansa sairaalaan ja lääkäreihin. Eri asia vaan on, että paljastaako he potilastietoja Repelle :)

        Heh, eihän _lääkärin_ tietenkään tarvitse paljastella henkkoht potilastietoja. Hän voi puhua yleisellä tasolla.
        Kysytään sitten lääkäriltä. Kaverin vanhempi sisko on toiminut yleislääkärinä 35 vuotta. Siinä ajassa jos jossain on varmasti nähnyt tai ainakin kuullut uskovaisten parantuneen ihmeellisesti rukouksen avulla.
        Perästä kuuluu. (Tosien olen aika varma, että vastaus ei tule kelpaamaan.)


      • fundis.mä.oon kirjoitti:

        Kysy heiltä. Eikös uskovilla sentään ole samat oikeudet ja velvolisuudet kuin mullakin.

        Kun Räyhiksen eväät loppuu, hän vaatii vastapuolta todistamaan omat väitteensä. :D :D :D
        Näin ihmeparantumiset on taas osoitettu huuhaaksi – siten kuin Markus Hirsilän gradu kiistatta todisti.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kun Räyhiksen eväät loppuu, hän vaatii vastapuolta todistamaan omat väitteensä. :D :D :D
        Näin ihmeparantumiset on taas osoitettu huuhaaksi – siten kuin Markus Hirsilän gradu kiistatta todisti.

        Teeppä siis tukevammat eväät seuraavalla kerralla kun alat asioista täällä väittelemään.


      • leper.teli
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Heh, eihän _lääkärin_ tietenkään tarvitse paljastella henkkoht potilastietoja. Hän voi puhua yleisellä tasolla.
        Kysytään sitten lääkäriltä. Kaverin vanhempi sisko on toiminut yleislääkärinä 35 vuotta. Siinä ajassa jos jossain on varmasti nähnyt tai ainakin kuullut uskovaisten parantuneen ihmeellisesti rukouksen avulla.
        Perästä kuuluu. (Tosien olen aika varma, että vastaus ei tule kelpaamaan.)

        "Siinä ajassa jos jossain on varmasti nähnyt tai ainakin kuullut uskovaisten parantuneen ihmeellisesti rukouksen avulla."

        Hyvin voit kysyä, että onko joku potilas parantunut selittämättömällä tavalla jostain taudista. Vaikkakin yleislääkärit ei syöpiä ym. vastaavia sairauksia paljon kyllä hoida.

        Lääkärit eivät yleensä selosta, että parani rukouksen avulla. He vain panevat epikriisiin, että parantuminen oli tapahtunut. Syy: Tuntematon tai jotain vastaavaa.

        Dramaattisimpia ovat aina nämä lääkäreiden kertomukset, jossa esim. syöpä oli todettu ja tarkistettu sen paikka ennen leikkaus- tai hoitosuunnitelman tekoa ja sitten kun paikka on avattu taikka otettu vielä kerran tarkastusröntgen, niin mitään syöpää ei enää olekaan. Siinähän sitten katsellaan päätä raapien kuvia ennen ja jälkeen että onko jossain tehty virhe ja kun mitään virhettä ei ole huomattu, niin todetaan vaan, että syöpä oli hävinnyt tuntemattomasta syystä. Uskovaiset kyllä tietää ja usein myös lääkärille kertovat että rukoilimme tämän potilaan syövän häviämisen puolesta ja tässä sitä ollaan - terveet ihmiset :) Myös ateistilääkärit tässä vaiheessa ovat pakotetut uskomaan omia silmiään.


      • leper.teli kirjoitti:

        "Siinä ajassa jos jossain on varmasti nähnyt tai ainakin kuullut uskovaisten parantuneen ihmeellisesti rukouksen avulla."

        Hyvin voit kysyä, että onko joku potilas parantunut selittämättömällä tavalla jostain taudista. Vaikkakin yleislääkärit ei syöpiä ym. vastaavia sairauksia paljon kyllä hoida.

        Lääkärit eivät yleensä selosta, että parani rukouksen avulla. He vain panevat epikriisiin, että parantuminen oli tapahtunut. Syy: Tuntematon tai jotain vastaavaa.

        Dramaattisimpia ovat aina nämä lääkäreiden kertomukset, jossa esim. syöpä oli todettu ja tarkistettu sen paikka ennen leikkaus- tai hoitosuunnitelman tekoa ja sitten kun paikka on avattu taikka otettu vielä kerran tarkastusröntgen, niin mitään syöpää ei enää olekaan. Siinähän sitten katsellaan päätä raapien kuvia ennen ja jälkeen että onko jossain tehty virhe ja kun mitään virhettä ei ole huomattu, niin todetaan vaan, että syöpä oli hävinnyt tuntemattomasta syystä. Uskovaiset kyllä tietää ja usein myös lääkärille kertovat että rukoilimme tämän potilaan syövän häviämisen puolesta ja tässä sitä ollaan - terveet ihmiset :) Myös ateistilääkärit tässä vaiheessa ovat pakotetut uskomaan omia silmiään.

        On kyllä mahdoton uskoa teitä. Jo se tapa: Jeesus ei missään kohtaa sano, että sairaat parannetaan rukoiluilla. "Menkää ja parantakaa siellä sairaat" ja "Minun seuraajani parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen".

        Toinen asia, joka vie uskottavuuden, että miksi on sairaaloita ja potilaita niinkin paljon? Jos teidän touhunne on noin tehokas, niin miksi tarvitaan lääkäreitä?

        Ei taida olla tämän nojalla mikään ihme, että yksi parantaja toisensa jälkeen on todistettu huijariksi. Itsekin olen nähnyt monta surkeaa tapausta. Ja tälläkin palstalla jatkuvasti kieltäydytään parantamasta minut. Todistetta ei haluta antaa.


      • uskis.puskis
        torre12 kirjoitti:

        On kyllä mahdoton uskoa teitä. Jo se tapa: Jeesus ei missään kohtaa sano, että sairaat parannetaan rukoiluilla. "Menkää ja parantakaa siellä sairaat" ja "Minun seuraajani parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen".

        Toinen asia, joka vie uskottavuuden, että miksi on sairaaloita ja potilaita niinkin paljon? Jos teidän touhunne on noin tehokas, niin miksi tarvitaan lääkäreitä?

        Ei taida olla tämän nojalla mikään ihme, että yksi parantaja toisensa jälkeen on todistettu huijariksi. Itsekin olen nähnyt monta surkeaa tapausta. Ja tälläkin palstalla jatkuvasti kieltäydytään parantamasta minut. Todistetta ei haluta antaa.

        Lääkärit kyllä tietää kun ovat kokeneet uransa aikana monta selittämätöntä tapahtumaa ja parantumista.

        No noita henkiparantajia Suomen teeveessäkin on nyt kolmella eri kanavalla yökaudet, mutta meidän parantajamme on Jeesus Kristus. Amen


      • uskis.puskis kirjoitti:

        Lääkärit kyllä tietää kun ovat kokeneet uransa aikana monta selittämätöntä tapahtumaa ja parantumista.

        No noita henkiparantajia Suomen teeveessäkin on nyt kolmella eri kanavalla yökaudet, mutta meidän parantajamme on Jeesus Kristus. Amen

        No jopas on. Mutta siitä huolimatta lääkärit eivät ole jääneet työttömiksi, ja sairaaloita tarvitaan jatkuvasti.


      • leper.teli kirjoitti:

        "Siinä ajassa jos jossain on varmasti nähnyt tai ainakin kuullut uskovaisten parantuneen ihmeellisesti rukouksen avulla."

        Hyvin voit kysyä, että onko joku potilas parantunut selittämättömällä tavalla jostain taudista. Vaikkakin yleislääkärit ei syöpiä ym. vastaavia sairauksia paljon kyllä hoida.

        Lääkärit eivät yleensä selosta, että parani rukouksen avulla. He vain panevat epikriisiin, että parantuminen oli tapahtunut. Syy: Tuntematon tai jotain vastaavaa.

        Dramaattisimpia ovat aina nämä lääkäreiden kertomukset, jossa esim. syöpä oli todettu ja tarkistettu sen paikka ennen leikkaus- tai hoitosuunnitelman tekoa ja sitten kun paikka on avattu taikka otettu vielä kerran tarkastusröntgen, niin mitään syöpää ei enää olekaan. Siinähän sitten katsellaan päätä raapien kuvia ennen ja jälkeen että onko jossain tehty virhe ja kun mitään virhettä ei ole huomattu, niin todetaan vaan, että syöpä oli hävinnyt tuntemattomasta syystä. Uskovaiset kyllä tietää ja usein myös lääkärille kertovat että rukoilimme tämän potilaan syövän häviämisen puolesta ja tässä sitä ollaan - terveet ihmiset :) Myös ateistilääkärit tässä vaiheessa ovat pakotetut uskomaan omia silmiään.

        Vaan kun noista tapahtumista ei löydy mitään muuta näyttöä kuin lahkouskovaisten tarinoita. Lääkäreiltä kysyttäessä eivät ole edes kollegoiltaan kuulleet muista kuin normaalin rajoihin sijoittuvista paranemisista. Harvinaisia mutta normaaleja yllätysparantumisia sattuu kaikille ihmisryhmille hyvin pienissä määrin eikä uskovaisille yhtään enempää kuin muillekaan.


      • uskis.puskis
        torre12 kirjoitti:

        No jopas on. Mutta siitä huolimatta lääkärit eivät ole jääneet työttömiksi, ja sairaaloita tarvitaan jatkuvasti.

        Näin on - eikää Jumala mannaa automaattisesti taivaalta pudota. Yhä tarvitaan maanviljelijöitä :)


      • fundis.mä.oon kirjoitti:

        Teeppä siis tukevammat eväät seuraavalla kerralla kun alat asioista täällä väittelemään.

        Heh. Saat kyllä tehdä evääsi ihan itte.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Heh. Saat kyllä tehdä evääsi ihan itte.

        Ei minun tarvitse. Puolisoni huolehtii nistä :D


    • uskis.puskis

      On totta, että liberaalien seurassa on paha olla. Ketään ihmistä ei tule pakottaa sellaiseen seuraan, missä on läsnä pahoja ihmisiä. Myös Jumala käskee karttamaan pahoja ihmisiä, joille Jumalan sana ei enää kelpaa sellaisenaan. Karttaminen tarkoittaa sitä, että väistyt heidän tieltään, annat heidän nyt toteuttaa itseään. Mutta erityisestä käskystä kuitenkin voimme yhä mennä pahojen ihmisten seuraan ja varoittaa, mutta Jumala ei varoita näitä kuin kaksi tai kolme kertaa ja sitten he saavat jäädä oman itsensä ja kaltaistensa varaan.

      Mutta kokonaan liberaaleja ei tule hylätä, vaan yksityisten liberaalien puolesta voimme yhä rukoilla. Samalla voimme rukoilla, että Jumala pian tuhoaa liberaaliuden ja kulttuurimarksismin, joka niin paljon tuhoa nyt niittää länsimaissa tuhoten kokonaisia valtioita ja sen ihmisiä. Voimme rukoilla liberaaliuden ja kirkkolaitosten puolesta, vaikka tiedämmekin, että Jumala on jo nyt sitoutunut tuhoamaan nämä ja sen ihmiset. Heillähän ei ole lupaa olla olemassa. Mutta Jumalalla on aikansa ja kiitetään tästä ajasta minkä Jumala suo, sillä aina joku liberaali herää synnin unesta ja tekee parannuksen, mikä on aina suuri ilo uskovien keskuudessa ja suuri ilo myös taivaassa, enkelien keskuudessa.

      • ”…vaikka tiedämmekin, että Jumala on jo nyt sitoutunut tuhoamaan nämä ja sen ihmiset. Heillähän ei ole lupaa olla olemassa.”

        Jopas oli tekstiä!


      • uskis.puskis
        mummomuori kirjoitti:

        ”…vaikka tiedämmekin, että Jumala on jo nyt sitoutunut tuhoamaan nämä ja sen ihmiset. Heillähän ei ole lupaa olla olemassa.”

        Jopas oli tekstiä!

        Ja siis yhä on :) Realiteetit on hyvä joskus tuoda julki. Kyllä liberaalit tietää tämän itsekin syvälle sisimmässään. Nykyään on vain niin monitahoisia ja -mutkaisia psyykkisiä torjuntamekanismeja sen Jumalan todellisuuden julkitulemiseen. Liberaalit itsekin joskus haastaa raivoisaan tyyliinsä, että miksei Jumala poista pahuutta maailmasta. Haastaessaan he eivät aina älyä mitä sen pahuuden poistaminen merkitsee heidän kohdallaan :) Mutta periaatteessa vaativat pahuuden poistamista myös. Pahuudella ei ole lupaa olla olemassa. Tämän Jumala paalutti heti syntiinlankeemuksen jälkeen ja sitä ennenkin.


      • okmjhy
        mummomuori kirjoitti:

        ”…vaikka tiedämmekin, että Jumala on jo nyt sitoutunut tuhoamaan nämä ja sen ihmiset. Heillähän ei ole lupaa olla olemassa.”

        Jopas oli tekstiä!

        tarkoitti ilmeisesti herra jumalaa...

        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."


      • uskis.puskis kirjoitti:

        Ja siis yhä on :) Realiteetit on hyvä joskus tuoda julki. Kyllä liberaalit tietää tämän itsekin syvälle sisimmässään. Nykyään on vain niin monitahoisia ja -mutkaisia psyykkisiä torjuntamekanismeja sen Jumalan todellisuuden julkitulemiseen. Liberaalit itsekin joskus haastaa raivoisaan tyyliinsä, että miksei Jumala poista pahuutta maailmasta. Haastaessaan he eivät aina älyä mitä sen pahuuden poistaminen merkitsee heidän kohdallaan :) Mutta periaatteessa vaativat pahuuden poistamista myös. Pahuudella ei ole lupaa olla olemassa. Tämän Jumala paalutti heti syntiinlankeemuksen jälkeen ja sitä ennenkin.

        "REALITEETIT". Ne juuri on sinulta pahasti kateissa ja leijut jossain kaukaisuuden sfääreissä.


      • Olet sekaisin kuin seinäkello, mutta eisevväliä, saahan sitä olla, kunhan ei rupea väkivaltaiseksi.


      • uskis.puskis
        torre12 kirjoitti:

        "REALITEETIT". Ne juuri on sinulta pahasti kateissa ja leijut jossain kaukaisuuden sfääreissä.

        Ihan nykyelämää tässä eletään, mutta varmasti vähän eri maailmoissa kuin liberaalit :)

        Mutta ei huolta - myös liberaalit tulee sitten elämään hetken samoissa maailmoissa, mutta auttamattomasti aivan liian myöhään.


      • uskis.puskis kirjoitti:

        Ihan nykyelämää tässä eletään, mutta varmasti vähän eri maailmoissa kuin liberaalit :)

        Mutta ei huolta - myös liberaalit tulee sitten elämään hetken samoissa maailmoissa, mutta auttamattomasti aivan liian myöhään.

        Joo, ette elä samoissa maailmoissa. Sinä kun elät kuvitteellisessa maailmassa, jossa ei ole todellisuutta. Sinä vaan odotat jotain tapahtuvaksi.


      • homovaarille
        torre12 kirjoitti:

        Joo, ette elä samoissa maailmoissa. Sinä kun elät kuvitteellisessa maailmassa, jossa ei ole todellisuutta. Sinä vaan odotat jotain tapahtuvaksi.

        Sinä asut siellä Espanjan slummissa ja odotat Jarmoa mutta ei näy ei kuulu.....


      • torre12 kirjoitti:

        Joo, ette elä samoissa maailmoissa. Sinä kun elät kuvitteellisessa maailmassa, jossa ei ole todellisuutta. Sinä vaan odotat jotain tapahtuvaksi.

        >Sinä vaan odotat jotain tapahtuvaksi.
        Tuo lause muuten kiteytti aika napakasti fundisuskisten elämänmenon: Nyt on kamalaa ja aina kamalammaksi menee kun ne homotkin kohta pääsevät naimisiin mikä tekee elämäni hirvittävän ahdistavaksi ja tuhoaa oman avioliittoni, mutta sen kestän juuri ja juuri, sillä pikaisessa tulevaisuudessa ne joista en tykkää saavat rukousteni mukaan verisesti kuonoonsa ja minut taas palkitaan ruhtinaallisesti.


      • homovaarille kirjoitti:

        Sinä asut siellä Espanjan slummissa ja odotat Jarmoa mutta ei näy ei kuulu.....

        Kiva slummi tämä. Järvimaisemat, puisto ja vuoret parvekenäkymänä.


      • homovaarille
        torre12 kirjoitti:

        Kiva slummi tämä. Järvimaisemat, puisto ja vuoret parvekenäkymänä.

        Ja räksyttävät naapurit.


      • uskis.puskis
        torre12 kirjoitti:

        Joo, ette elä samoissa maailmoissa. Sinä kun elät kuvitteellisessa maailmassa, jossa ei ole todellisuutta. Sinä vaan odotat jotain tapahtuvaksi.

        No totta, että odotamme Jeesuksen paluuta, mutta siinä odotellessa teemme jokapäiväisiä askareitamme ja julistamme evankeliumia.


      • homovaarille kirjoitti:

        Ja räksyttävät naapurit.

        No tuolla räksyttäjäakalla on maanisia kausia, jolloin huutoa piisaa. Mutta on hänellä rauhallisempia kausia, ja osaa olla pitkään hiljaakin.


      • WhatComesAround
        uskis.puskis kirjoitti:

        Ja siis yhä on :) Realiteetit on hyvä joskus tuoda julki. Kyllä liberaalit tietää tämän itsekin syvälle sisimmässään. Nykyään on vain niin monitahoisia ja -mutkaisia psyykkisiä torjuntamekanismeja sen Jumalan todellisuuden julkitulemiseen. Liberaalit itsekin joskus haastaa raivoisaan tyyliinsä, että miksei Jumala poista pahuutta maailmasta. Haastaessaan he eivät aina älyä mitä sen pahuuden poistaminen merkitsee heidän kohdallaan :) Mutta periaatteessa vaativat pahuuden poistamista myös. Pahuudella ei ole lupaa olla olemassa. Tämän Jumala paalutti heti syntiinlankeemuksen jälkeen ja sitä ennenkin.

        Millä oikeudella sinä ketään pahaksi tuomitset? Se on Jumala tehtävä, ei ihmisen. Me jotka uskomme olemme syntisiä siinä missä muutkin. Jumala rakastaa syntistä mutta vihaa syntiä. Jumalan armosta ihminen on pelastettu, ei minkään hyvyyden takia.

        Sitä paitsi, en usko että meillä on varaa kuvitella olevamme jotenkin pelastettuja, mikäli Ilmestyskirjan sanaan on uskominen. Ei näy ihan hirveästi uskovaisia jotka elävät Jeesuksen oppeja todeksi. Usko ilman tekoja on kuollut. Ei se pelkkä Jeesuksesta puhuminen ja ylistäminen auta. Jumala edustaa rauhaa, rakkautta, oikeudenmukaisuutta ja muuta kaunista. Jumalan lapsen pitäisi tehdä niitä tekoja. Nääs hedelmistään puu tunnetaan.


      • uskis.puskis
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Sinä vaan odotat jotain tapahtuvaksi.
        Tuo lause muuten kiteytti aika napakasti fundisuskisten elämänmenon: Nyt on kamalaa ja aina kamalammaksi menee kun ne homotkin kohta pääsevät naimisiin mikä tekee elämäni hirvittävän ahdistavaksi ja tuhoaa oman avioliittoni, mutta sen kestän juuri ja juuri, sillä pikaisessa tulevaisuudessa ne joista en tykkää saavat rukousteni mukaan verisesti kuonoonsa ja minut taas palkitaan ruhtinaallisesti.

        "Nyt on kamalaa ja aina kamalammaksi menee kun ne homotkin kohta pääsevät naimisiin mikä tekee elämäni hirvittävän ahdistavaksi ja tuhoaa oman avioliittoni, mutta sen kestän juuri ja juuri, sillä pikaisessa tulevaisuudessa ne joista en tykkää saavat rukousteni mukaan verisesti kuonoonsa ja minut taas palkitaan ruhtinaallisesti."

        Kamalaksi en voi kyllä sanoa, mutta seikkailurikasta ja mielenkiintoista uskovan elämä on. Maailman pahuus kun ei pääse meitä koskettamaan, jotenkin vaan Jumala meitä niin ihanasti suojelee. Mutta sen pahuuden ympärillämme ja myös viesteistäsi kyllä huomaamme. Maailmassa meillä on ahdistus kuten Jeesus vakuutti, mutta lisäsi vielä että "mutta minä olen voittanut maailman". Ja tähän nojaamme. Homoliittojen kautta tosiaan tuhotaan paljon avioliittoinstituutiota, lapsia ja varsinkin homoja itseään, kun lisäävät tuomiotaan vielä rienaamalla Jumalan asettamalla liittomuodolla. Ihmisille emme kuitenkaan rukoile tuomiota, vaan päinvastoin julistamme evankeliumia että pelastuvat tulevasta Jumalan vihasta. Tuossa olet oikeassa, että jos pelastus Jeesuksessa ei kelpaa, niin kauhea on sellaisten ihmisten kohtalo. On surullista katsella heidän kauhuntäyttämiä ilmeitään, kun päähän iskostuu, että on menossa kadotukseen eikä mitään enää kukaan mahda asialle mitään. Yrittääpäs liberaalit nyt vähän miettiä tuota tilannetta omalle kohdalleen. Ehkä vähän voisitte tulla järkiinne. Totta - meidät uskovat Jumala sitten kyllä palkitsee enemmän kuin ruhtinaallisesti. Voit hyvin ajatella ikuisia resursseja sekä materian että ajankäytön suhteen.


      • uskis.puskis kirjoitti:

        "Nyt on kamalaa ja aina kamalammaksi menee kun ne homotkin kohta pääsevät naimisiin mikä tekee elämäni hirvittävän ahdistavaksi ja tuhoaa oman avioliittoni, mutta sen kestän juuri ja juuri, sillä pikaisessa tulevaisuudessa ne joista en tykkää saavat rukousteni mukaan verisesti kuonoonsa ja minut taas palkitaan ruhtinaallisesti."

        Kamalaksi en voi kyllä sanoa, mutta seikkailurikasta ja mielenkiintoista uskovan elämä on. Maailman pahuus kun ei pääse meitä koskettamaan, jotenkin vaan Jumala meitä niin ihanasti suojelee. Mutta sen pahuuden ympärillämme ja myös viesteistäsi kyllä huomaamme. Maailmassa meillä on ahdistus kuten Jeesus vakuutti, mutta lisäsi vielä että "mutta minä olen voittanut maailman". Ja tähän nojaamme. Homoliittojen kautta tosiaan tuhotaan paljon avioliittoinstituutiota, lapsia ja varsinkin homoja itseään, kun lisäävät tuomiotaan vielä rienaamalla Jumalan asettamalla liittomuodolla. Ihmisille emme kuitenkaan rukoile tuomiota, vaan päinvastoin julistamme evankeliumia että pelastuvat tulevasta Jumalan vihasta. Tuossa olet oikeassa, että jos pelastus Jeesuksessa ei kelpaa, niin kauhea on sellaisten ihmisten kohtalo. On surullista katsella heidän kauhuntäyttämiä ilmeitään, kun päähän iskostuu, että on menossa kadotukseen eikä mitään enää kukaan mahda asialle mitään. Yrittääpäs liberaalit nyt vähän miettiä tuota tilannetta omalle kohdalleen. Ehkä vähän voisitte tulla järkiinne. Totta - meidät uskovat Jumala sitten kyllä palkitsee enemmän kuin ruhtinaallisesti. Voit hyvin ajatella ikuisia resursseja sekä materian että ajankäytön suhteen.

        >On surullista katsella heidän kauhuntäyttämiä ilmeitään, kun päähän iskostuu, että on menossa kadotukseen eikä mitään enää kukaan mahda asialle mitään.
        Missä sinä niitä katselet, vai puhutko nyt fantasioistasi?


      • uskis.puskis
        WhatComesAround kirjoitti:

        Millä oikeudella sinä ketään pahaksi tuomitset? Se on Jumala tehtävä, ei ihmisen. Me jotka uskomme olemme syntisiä siinä missä muutkin. Jumala rakastaa syntistä mutta vihaa syntiä. Jumalan armosta ihminen on pelastettu, ei minkään hyvyyden takia.

        Sitä paitsi, en usko että meillä on varaa kuvitella olevamme jotenkin pelastettuja, mikäli Ilmestyskirjan sanaan on uskominen. Ei näy ihan hirveästi uskovaisia jotka elävät Jeesuksen oppeja todeksi. Usko ilman tekoja on kuollut. Ei se pelkkä Jeesuksesta puhuminen ja ylistäminen auta. Jumala edustaa rauhaa, rakkautta, oikeudenmukaisuutta ja muuta kaunista. Jumalan lapsen pitäisi tehdä niitä tekoja. Nääs hedelmistään puu tunnetaan.

        "Millä oikeudella sinä ketään pahaksi tuomitset? Se on Jumala tehtävä, ei ihmisen. "

        No miksi sitten tuomitset minut?

        Paha ihminen on paha ihminen - onhan tämä nyt selvä asia :)


    • uskis.puskis

      Niin - tuli mieleen, että miksi me uskovat olemme täällä, meidän ylle niin paljon pahuutta syytävien ihmisten keskuudessa? He syytävät yllemme suoraa vihaa ja raivoa, pikkunäppärää viisastelua, ilkeää salakavaluutta, ovelaa selkäänpuukottamista, keksivät valhetellen kaikenlaisia syytöksiä, luovat keksimiään ulkiokkoja, kiertoilmaisuja jne syytäen kaikenlaista pahuutta yllemme ja silti täällä olemme.

      Syy on Jeesuksen lähetyskäskyssä "Menkää KAIKKEEN maailmaan ...". Ja tämä KAIKKEEN-sana tarkoittaa mitä se tarkoittaa - mehän noudatamme kirjaimellisesti Jeesuksen käskyjä. Me menemme ja olemme kaikenlaisten ihmisten seurassa lähetystyössä, olemme menneet jopa pääkallonmetsästäjien pariin taikka ISISksen pariin on kristittyjä jäänyt vaikka tietävät, että viikon kuluttua ovat jo pakotettuja selviytymään ilman päätä naulanjäljet vain käsissä ja jaloissa. Ei meitä tämä maailma pidättele. Tiedämme hyvin, että myös Suomessa liberaalien pahuus menee kohta niin pitkälle, että alamme olla hengenvaarassa. Jokaisessa maassa on näin käynyt missä liberaalius pääsee valtaan että uskovien vainot alkaa. Ensin netissä, kuten tälläkin foorumilla jo nyt, ja siitä sitten askel kerrallaan turuille ja toreille ja lynkkausporukat sitten rohkaistuvat.

      Mutta vielä julistamme Jeesuksen sanomaa, tehkää parannus ja uskokaa evankeliuimi ja ottakaa vastaan usko Jeesukseen. Ja kiitos Jumalan, niin aina löytyy se yksi homoseksuaali taikka hetero, joka kuulee sanamme ja menee katumuksessa ja anomisessa Herramme Jeesuksen Kristuksen eteen anoen "Herra Jeesus, jos nyt olet ihan oikeasti olemassa, niin anna syntine anteeksi ja ota minut vastaan luoksesi". Ja vastaa kuten minulle aikoinaan tyyliin että "Äläs nyt hötkyile siinä. Olenhan sanonut, että "Jokainen joka minun luokseni tulee, niin minä en heitä häntä ulos" ja näin sydämen täyttää ylimaallinen ilo, joka sykäiksittäin väkisin purkautuu ulos piinatun sielun syvyyksien kätköstä murtautuen esiin ja täyttäen juuri uskoontulleen ihmisen koko sielun, psyykkeen ja olemuksen. Amen

      • uskis.puskis

        Ihan pakko vielä kertoa uskoontulokokemuksestani jota tuossa alustavasti yritin sanoilla kuvailla, vaikka mahdotontahan se on.

        Mutta kun ihminen yhtäkkiä halutessaan tulla uskoon Jeesuskeen ja rukoilee syntisen rukouksen kokee, että Jeesus on ihan oikeasti, lähes näkyvällä tavalla olemassa. Taivaasta Jeesus vastaa ihan selvästi, niin se on niin järisyttävä kokemus, että se jää vaikuttamaan loppuiäksi, minua rakastetaan. Kun on koko elämän ajan kokenut syrjintää ja mitätöintiä, niin siitä on tullut toinen olemus, että olen en-yhtään-mitään ja hyväksynyt sen että muitten pitääkin puhua minusta pahaa ja rääkätä, se on minun velvollisuuteni tässä ihmisten maailmassa. Jonkunhan on aina oltava se sylkykuppi. Kun sitten uskoontulon yhteydessä yhtäkkiä tämä oman minän mitätöinti murtuu, tulee Jeesus taivaasta joka selvästi ilmoittaa koko olemukselle, että minä rakastan sinua, sinä olet minulle rakas, olet minulle hyvä ihminen. Mielen täyttää ensin suuri epäusko, voiko tämä olla totta ja sitten kun se Herramme ilmoitus toistuu ja jatkuu, niin tietoisuus ettei olekaan haaska menee syvälle alitajuntojen syvyyksiin, alkaa muhia siellä, minäkin kelpaan, niin ilo alkaa muhia siellä syvällä sisimmässä, se sykkii ensin murtaen tilaa yhä enemmän, edelleen epäuskoisen mielen, syrjäyttäen sitä pahuutta mitä päälle on syydetty koko ajan enemmän, ilo pyrkii ulos vääjäämättömälle voimalla, murtautuen läpi monien muurien, koko keho hytkyy siinä, ja sitten se tulee ulos täyttäen mielen ja asettuu asumaan pysyvästi mieleen. Olen tullut uskoon Jeesukseen. Ja Jeesus on minun Herrani ja Vapahtajani. Olen siinä uudestisyntynyt kokonaan. On sanomattakin selvää, että kiitollisuus on rajatonta, halu palvella Herraamme tulee koko olemukseksi, halu jakaa tätä iloa ja uskoa muillekin, kukaan ihminen ei saa jäädä tätä paitsi. Niin - jos seuraamme lasta joka saa Jouluaattona jonkun erityisen mieluisan lahjan, niin hänelle tulee suunnaton ilo ja halu jakaa tätä iloaan. Kyllä siinä mummot ja papat, sedät ja tädit ja muut perheenjäsenet on lujilla kun lapsi jakaa tätä iloaan muille. Sama ponnin on uskovilla kun haluamme jakaa tätä Jeesuksen rakkautta muillekin - meitähän niin paljon kirkon papit syyttää tästä jakamisesta ja pyrkii sitä estämään jopa tosi ilkeillä huomautuksillakin. Mutta ilo sitä varten että sitä jaetaan.


      • >Niin - tuli mieleen, että miksi me uskovat olemme täällä, meidän ylle niin paljon pahuutta syytävien ihmisten keskuudessa?
        Niin – tuli mieleen, että missäs muualla te sitten kuvittelisitte voivanne olla? Yhdenkään suomalaisen lahkokiihkoilijan usko ei näköjään ole niin vahva, että muutto vaikkapa maailman ehkä kristillisimpään valtioon Ugandaan houkuttaisi pätkän vertaa. Nämä mukavuudet, tämä turvallisuus ja elintaso... Paljon mukavampaa on lähimmäisensä "pahoiksi" tuomitsevienkin elellä pakanoiden parissa turvassa ja yltäkylläisyydessä.


      • uskis.puskis

        " Paljon mukavampaa on lähimmäisensä "pahoiksi" tuomitsevienkin elellä pakanoiden parissa turvassa ja yltäkylläisyydessä."

        No pakanoitten pariin meidät Jeesus lähetti. Nyt on pakanoita ja pahoja ihmisiä ympärillämme yhä lisääntyvässä määrin kuten jokainen uskova sen luissaan kkokee. Ja vielä muslimeitakin tulee tänne että saamme jakaa heille uusia Testamentteja monellakin eri kielellä.


      • uskis.puskis kirjoitti:

        " Paljon mukavampaa on lähimmäisensä "pahoiksi" tuomitsevienkin elellä pakanoiden parissa turvassa ja yltäkylläisyydessä."

        No pakanoitten pariin meidät Jeesus lähetti. Nyt on pakanoita ja pahoja ihmisiä ympärillämme yhä lisääntyvässä määrin kuten jokainen uskova sen luissaan kkokee. Ja vielä muslimeitakin tulee tänne että saamme jakaa heille uusia Testamentteja monellakin eri kielellä.

        >No pakanoitten pariin meidät Jeesus lähetti.
        Jaahas, että et siis olekaan syntynyt täällä vaan tullut Jeesuksen lähettämänä.
        Mutta siis – kerros nyt niin että lapsikin ymmärtää: mitä pahaa sinulle ja uskonveljillesi on tehty?


      • uskis.puskis
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >No pakanoitten pariin meidät Jeesus lähetti.
        Jaahas, että et siis olekaan syntynyt täällä vaan tullut Jeesuksen lähettämänä.
        Mutta siis – kerros nyt niin että lapsikin ymmärtää: mitä pahaa sinulle ja uskonveljillesi on tehty?

        No lähdetään nyt vaikka sinusta. Vihasi ja raivosi kyllä tuntuu luissa ja ytimissä, kun suollat tänne noita ihan kauheita ja ivallisia viestejäsi, joiden tarkoitus on loukata.


      • uskis.puskis kirjoitti:

        No lähdetään nyt vaikka sinusta. Vihasi ja raivosi kyllä tuntuu luissa ja ytimissä, kun suollat tänne noita ihan kauheita ja ivallisia viestejäsi, joiden tarkoitus on loukata.

        Mikään ei ole helpompaa kuin pahoittaa fundisuskovaisen mieli. Siihen riittää melkein se, että ei usko kuten hän ja kehtaa sanoa sen julki. Sinulla ei siis ole mitään esimerkkejä pyytämästäni aiheesta? Toki sen tiesinkin. Ja kuule, suomi24:stä pääsee pois sekunnissa sulkemalla yhden välilehden, jos ei hermo tätä vapaata keskustelua millään kestä. (Minulla kyllä kestää, vaikka olen täällä tunnetun hurskaan uskonveljesi hampaissa 24/7. Ei tunnu missään.)
        Kuten olen ennenkin monta kertaa sanonut, en todellakaan vihaa sinua, Räyhistä enkä ylipäätään ketään, vaikka yökköänkin kammottavaa ahdasmielisyyttänne ja apologeettista valehteluanne. Silti pelastaisin henkenne, jos sellainen tilanne eteen sattuisi. Tämä on varmaan sinulle aivan mahdotonta ymmärtää. Kun profetioiden mukaan Lopun aikoina kristittyjä vihataan, niin vihaahan sen on oltava jos teille ei käsiä taputella ja aaltoja tehdä, sillä raamattu ei voi erehtyä. Sääliksi käy.


      • pysyvä-olotilasi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mikään ei ole helpompaa kuin pahoittaa fundisuskovaisen mieli. Siihen riittää melkein se, että ei usko kuten hän ja kehtaa sanoa sen julki. Sinulla ei siis ole mitään esimerkkejä pyytämästäni aiheesta? Toki sen tiesinkin. Ja kuule, suomi24:stä pääsee pois sekunnissa sulkemalla yhden välilehden, jos ei hermo tätä vapaata keskustelua millään kestä. (Minulla kyllä kestää, vaikka olen täällä tunnetun hurskaan uskonveljesi hampaissa 24/7. Ei tunnu missään.)
        Kuten olen ennenkin monta kertaa sanonut, en todellakaan vihaa sinua, Räyhistä enkä ylipäätään ketään, vaikka yökköänkin kammottavaa ahdasmielisyyttänne ja apologeettista valehteluanne. Silti pelastaisin henkenne, jos sellainen tilanne eteen sattuisi. Tämä on varmaan sinulle aivan mahdotonta ymmärtää. Kun profetioiden mukaan Lopun aikoina kristittyjä vihataan, niin vihaahan sen on oltava jos teille ei käsiä taputella ja aaltoja tehdä, sillä raamattu ei voi erehtyä. Sääliksi käy.

        Sinä olet niin täynnä vihaa, ettet edes sitä enää tunnista itsestäsi.


      • pysyvä-olotilasi kirjoitti:

        Sinä olet niin täynnä vihaa, ettet edes sitä enää tunnista itsestäsi.

        Olematonta ei voi tunnistaa. Neidin usko Lopun aikoihin on näköjään vahva kuin Simson, mutta saatpa nähdä että reisille menee koko hoito.


      • uskis.puskis
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mikään ei ole helpompaa kuin pahoittaa fundisuskovaisen mieli. Siihen riittää melkein se, että ei usko kuten hän ja kehtaa sanoa sen julki. Sinulla ei siis ole mitään esimerkkejä pyytämästäni aiheesta? Toki sen tiesinkin. Ja kuule, suomi24:stä pääsee pois sekunnissa sulkemalla yhden välilehden, jos ei hermo tätä vapaata keskustelua millään kestä. (Minulla kyllä kestää, vaikka olen täällä tunnetun hurskaan uskonveljesi hampaissa 24/7. Ei tunnu missään.)
        Kuten olen ennenkin monta kertaa sanonut, en todellakaan vihaa sinua, Räyhistä enkä ylipäätään ketään, vaikka yökköänkin kammottavaa ahdasmielisyyttänne ja apologeettista valehteluanne. Silti pelastaisin henkenne, jos sellainen tilanne eteen sattuisi. Tämä on varmaan sinulle aivan mahdotonta ymmärtää. Kun profetioiden mukaan Lopun aikoina kristittyjä vihataan, niin vihaahan sen on oltava jos teille ei käsiä taputella ja aaltoja tehdä, sillä raamattu ei voi erehtyä. Sääliksi käy.

        Ei tässä nyt raivoaminen auta - yritäs nyt hyvä ihminen vähän nyt rauhoittua. Vihasi tuhoaa sinua vähitellen. Ei kukaan ihminen tuollaista kestä.


      • uskis.puskis kirjoitti:

        Ei tässä nyt raivoaminen auta - yritäs nyt hyvä ihminen vähän nyt rauhoittua. Vihasi tuhoaa sinua vähitellen. Ei kukaan ihminen tuollaista kestä.

        Tässähän alkaa epäillä, että oletkin kiihkouskovaisia parodioiva ateisti. On täällä sellaisiakin näkynyt. Hiukan on vaikea uskoa, että voisit ihan tosissasi päästöillä mitä päästöilet, jos et ole mielisairas, mikä on nähdäkseni ihan varteenotettava vaihtoehto.
        Ainuttakaan esittämääni asiaa et sitten nytkään osannut mitenkään kommentoida – todellisuudessa tuskin edes luit mitä kirjoitin – joten eiköhän tämä ollut tässä tällä erää. Iloista maailmanlopun odotusta sinne jonnekin vain.


      • voi.reperukkaa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tässähän alkaa epäillä, että oletkin kiihkouskovaisia parodioiva ateisti. On täällä sellaisiakin näkynyt. Hiukan on vaikea uskoa, että voisit ihan tosissasi päästöillä mitä päästöilet, jos et ole mielisairas, mikä on nähdäkseni ihan varteenotettava vaihtoehto.
        Ainuttakaan esittämääni asiaa et sitten nytkään osannut mitenkään kommentoida – todellisuudessa tuskin edes luit mitä kirjoitin – joten eiköhän tämä ollut tässä tällä erää. Iloista maailmanlopun odotusta sinne jonnekin vain.

        Kiitos kun vahvistit ihan itse uskis.puskiksen analyysin :D


      • miksi.vaiva
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tässähän alkaa epäillä, että oletkin kiihkouskovaisia parodioiva ateisti. On täällä sellaisiakin näkynyt. Hiukan on vaikea uskoa, että voisit ihan tosissasi päästöillä mitä päästöilet, jos et ole mielisairas, mikä on nähdäkseni ihan varteenotettava vaihtoehto.
        Ainuttakaan esittämääni asiaa et sitten nytkään osannut mitenkään kommentoida – todellisuudessa tuskin edes luit mitä kirjoitin – joten eiköhän tämä ollut tässä tällä erää. Iloista maailmanlopun odotusta sinne jonnekin vain.

        Ehkä uskovaisilla on niin paha olla uskosaan, että ne näkevät joka asiassa vain pahaa ja vihaa. Siltä se alkaa näyttämään tätä palstaa seuratessa. Tosin kuka ottaa liian tosissaan täällä käytyä "keskustelua", ainakaan mitä nuo "tosi uskovat" kertovat :D


      • siksi.vaiva
        miksi.vaiva kirjoitti:

        Ehkä uskovaisilla on niin paha olla uskosaan, että ne näkevät joka asiassa vain pahaa ja vihaa. Siltä se alkaa näyttämään tätä palstaa seuratessa. Tosin kuka ottaa liian tosissaan täällä käytyä "keskustelua", ainakaan mitä nuo "tosi uskovat" kertovat :D

        Kyllä, me vihaamme syntiä ja harhaoppeja joita täällä yritätte meille syöttää.


      • siksi.vaiva kirjoitti:

        Kyllä, me vihaamme syntiä ja harhaoppeja joita täällä yritätte meille syöttää.

        Teille? Te olette jo kaiken avun ulkopuolella ja sinä aivan erityisesti. Te olette meille vähän kuin marakatteja ja tunnutte viihtyvän siinä roolissa ihan hyvin.


      • siksi.vaiva
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Teille? Te olette jo kaiken avun ulkopuolella ja sinä aivan erityisesti. Te olette meille vähän kuin marakatteja ja tunnutte viihtyvän siinä roolissa ihan hyvin.

        Sinä olet tämän palstan marakatti ja selvästi riippuvainen täällä kekkuloinnistasi :D


    • Läskimaha

      Nyt kaikki joutuin röhkimään,ja leikkimään koiraa,sitten voimme pomppia ja taputtaa käsiämme yhteen,samalla,tanssien ja huudahdellen iloisesti ja haukahdella.!
      Lopuksi menemme syömään tukevasti.

    • ArtoTT

      Aloittajalle, siis tuohon kysymykseesi on hieman vaikea vastata, jos ei tiedä mihin tuo tilanteesi liittyy, työpaikkaan, vapaa-aikaan, ystäviin vaiko sukulaisiin. Toki vapaa-aikana kannattaa miettiä miten aikaansa viettää, kenen kanssa kulkee ettei vaaranna omaakin vaellustaan, mutta sitten esim. sukulaisia ei paljon voi valita, jos toisilla on huonoja näkemyksiä, niin emmehän me sille mitään voi ja esim sukulaisia kohtaan ja työtehtäviä kohtaan on velvollisuuksia joita emme voi ainakaan kaikkia jättää tekemättä. Kyse on myös siitä minkä tehtävän Jumala on meille antanut ja uskonut, mitä meidän pitää tehdä ja kenelle puhua, jos jumala antaa tehtäväksi puhua Jumalattomille kääntymättömille ihmisille, niin sittenhän meidän on puhuttava. Taas jos koemme että jonkin asian tekeminen on väärin, niin onko meidän pakko olla siinäkään mukana.

      Kuitenkin on hyvä muistaa että emme me ole millään tavalla parempia ihmisiä kuin joku toinen, mekin olisimme ilman Jeesuksen sovitustyötä kadotukseen menossa, siis me olemme siis samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, jos olemme tulleet Jeesuksen tuntemaan, niin meidät on vedetty pois kurasta ja puettu puhtaisiin vaatteisiin ilman omaa ansiotamme, velvollisuutemme on yrittää pelastaa ihmisiä pois kurasta, emme me silti ole mitenkään parempia kuin ne jotka vielä ovat kuraan hautatuneita, heidätkin Jumala voi vetää ylös ja pukea puhtaisiin vaatteisiin jos nuo ihmiset vain itse haluavat, mutta jos Jumala ei olisi meitä pois vetänyt, mekin jatkaisimme kurassa omia mielihalujamme etsien ja voisimme toimia samoin. Asenne on siis tärkeä, me olemme kaikki ihan samanlaisia, on vain suurta armoa jos me olemme pelastuneet ja saaneet Jumalan tulla tuntemaan.

    • Ulkokultaisuus

      Joo, jatkan karttamista. Lukaisin ketjun lähes kokonaan läpi ja sain sellaisen vastauksen kahdestikin luettua että voin hyväomatuntoisesti jatkaa sellaista seuraa, joka on liikaa heikolle sietokyvylle. Nostan hattua voimakkaammille Herrassa, kuten Pasi Turuselle.

      Ehkäpä minustakin tulee vielä voimakas, jos Herra minut sellaiseksi muuttaa tia on muuttamassa. Mutta nyt olen tässä vaiheessa, kovin heikko kestämään herran herjuuta.

    • yhgbgtf

      Et tee väärin.
      Jumala on asettanut käskyn jota homot ei täytä joten Hänen oikeus on puolellasi.

      1.Mooseksen kirja:
      1:28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet."

      HUOM!!!
      9:1 Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
      Jumala ei käskenyt homojen lisääntyä edes makaamalla:
      3.Mooseksen kirja:18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
      Joten asiasta ei pitäs olla Jumalallisesti mitään epäselvää.
      se on rikos Jumalan tahtoa vastaan."

      Jumala ei ole syyllinen nk. homogeenin kehittymiseen.
      Jumalaa vihaavat saavat ilmeisesti seuraavaksi pedofiiligeenin maailman lasten turmelemiseksi, kristittyjen rikollisuus teetättää ihmiskunnan itsemurhaa.

      Jumala loi ihmisen kaltaisekseen;
      Onko Jumala homo?
      tai
      eikö homo ole ihminen?

      Minun vastaukseni on tässä:
      Jumala loi ihmisen kaltaisekseen.
      Jumala ei ollut homo vaan hetero, Jeesuksen Isä.

      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      uskontunnustus ja sen kaltaisuudet....
      järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä kristittyjä:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      EI TARKOITA ETTÄ KRISTILLINEN IHMINEN OLISI SYNTINEN!

      Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Kristitty on ikuisesti Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut järjetön, ymmärtämätön syntinen perisyntinen paimenen eksyttämä lammas/pässi raiskattuine karitsoineen ja pakanojen apostoleineen.

      Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.
      Jeesus lähetti omilleen Pyhän Hengen joka tukee kristillisiä ihmisiä.

      Rikollisille, kristinuskon uskovaisille Jeesus ilmoittaa...
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    • Jeesus sanoi Joh 15
      "18. Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkäät hänen ennen minua vihanneen kuin teitä.
      19. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastais; mutta ette ole maailmasta, vaan minä valitsin teidät maailmasta, sentähden maailma vihaa teitä. "

      Olemme siis maailmassa mutta emme maailmasta. Ihan samoin kuin laiva on rekennettu kulkemaan vedessä ja se kulkee siinä mutta veden ei tule päästä laivaan sisälle.

      • >Ihan samoin kuin laiva on rekennettu kulkemaan vedessä ja se kulkee siinä mutta veden ei tule päästä laivaan sisälle.
        Ei mennyt vertaus nytkään ihan nappiin. Laivoja, joihin vesi ei juurikaan pääse sisälle, on osattu rakentaa vasta hyvin lyhyen aikaa. Sitä ennen sisään tunkevaa vettä pumpattiin ja äyskäröitiin niin saakelisti pois venheistä. Ja ne pumppaajat olivat muuten yleensä uskomassa, kuten muutkin ihmiset siihen aikaan.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ihan samoin kuin laiva on rekennettu kulkemaan vedessä ja se kulkee siinä mutta veden ei tule päästä laivaan sisälle.
        Ei mennyt vertaus nytkään ihan nappiin. Laivoja, joihin vesi ei juurikaan pääse sisälle, on osattu rakentaa vasta hyvin lyhyen aikaa. Sitä ennen sisään tunkevaa vettä pumpattiin ja äyskäröitiin niin saakelisti pois venheistä. Ja ne pumppaajat olivat muuten yleensä uskomassa, kuten muutkin ihmiset siihen aikaan.

        Minä elänkin 2015-luvulla.


      • Olet kyllä kova fundis, jos kuvittelet Jeesuksen sanat 12 opetuslapselle olleen tarkoitettu sinulle.


      • torre12 kirjoitti:

        Olet kyllä kova fundis, jos kuvittelet Jeesuksen sanat 12 opetuslapselle olleen tarkoitettu sinulle.

        Jeesuksen sanat ovat tarkoitetut kaikille Hänen seuraajilleen. Ja Jeesuksella oli ainakin 72 opetuslasta silloin kun oli maanpäällä joista 12 oli Hänen lähimpiään.


      • fundis.mä.oon kirjoitti:

        Jeesuksen sanat ovat tarkoitetut kaikille Hänen seuraajilleen. Ja Jeesuksella oli ainakin 72 opetuslasta silloin kun oli maanpäällä joista 12 oli Hänen lähimpiään.

        No kiva kuulla. Jeesus lähetti nuo 72 seuraajaansa matkaan saatesanoin: "Parantakaa siellä sairaat ja julistakaa Jumalan valtakuntaa". Saman tehtävän Jeesus antoi uskoville seuraajilleen vielä ennen taivaaseen menoa.

        Siis mainiota tämä: maksan matkat, jos tulet tänne parantamaan minun sairauteni. Ja saat julistaa sitä Jumalan valtakuntaakin.


      • torre12 kirjoitti:

        No kiva kuulla. Jeesus lähetti nuo 72 seuraajaansa matkaan saatesanoin: "Parantakaa siellä sairaat ja julistakaa Jumalan valtakuntaa". Saman tehtävän Jeesus antoi uskoville seuraajilleen vielä ennen taivaaseen menoa.

        Siis mainiota tämä: maksan matkat, jos tulet tänne parantamaan minun sairauteni. Ja saat julistaa sitä Jumalan valtakuntaakin.

        Et sinä parene koska sinulta puuttuu usko.


        ps. rahaa en ota enkä tarvitse


      • fundis.mä.oon kirjoitti:

        Et sinä parene koska sinulta puuttuu usko.


        ps. rahaa en ota enkä tarvitse

        Paljastuit valeketuksi. Jeesus ei sanonut, että parantakaa sairaat uskovat. Pelkät sairaat vaan.

        Etkö osaa hävetä itseäsi?


      • torre12 kirjoitti:

        Paljastuit valeketuksi. Jeesus ei sanonut, että parantakaa sairaat uskovat. Pelkät sairaat vaan.

        Etkö osaa hävetä itseäsi?

        Käskeä voi vaikka parantaa kivi mutta se on eri asia paraneeko se.
        Minä en häpeä mitään mutta sinulla taitaa olla paljonkin hävettävää?


      • uskis.puskis
        torre12 kirjoitti:

        Paljastuit valeketuksi. Jeesus ei sanonut, että parantakaa sairaat uskovat. Pelkät sairaat vaan.

        Etkö osaa hävetä itseäsi?

        Jeesushan on se parantaja - me vain rukoilemme. Ja Jeesus ei parantanut ilman uskoa.


      • torre11
        fundis.mä.oon kirjoitti:

        Käskeä voi vaikka parantaa kivi mutta se on eri asia paraneeko se.
        Minä en häpeä mitään mutta sinulla taitaa olla paljonkin hävettävää?

        Mitä hävettävää minulla olisi ja vielä paljonkin? Taidat osata vain valehtelun? Mitä hävettävää on paljastaa valheet?

        Ja vaikka Jeesus ei parantanut ilman uskoa, niin hän ei käskenyt parantamaan uskovia, vaan sairaita.

        Sen teon tekevät uskovat, ei suinkaan Jeesus. "Panevat kädet sairaiden päälle ja he tulevat terveiksi". Miksi sanot että te "vain rukoilette"; sehän on sitä mitä Jeesus ei tässä asiassa käskenyt tekemään.

        Olette aivan naurettavia vääristelijöitä. Olkaa rehellisiä kuten minä olin; kun tajusin ettei minulla ole voimaa tekoihin, jotka ovat uskovan merkkejä, niin lopetin uskomisen. En itse jaksa valheellista elämää.


      • torre11 kirjoitti:

        Mitä hävettävää minulla olisi ja vielä paljonkin? Taidat osata vain valehtelun? Mitä hävettävää on paljastaa valheet?

        Ja vaikka Jeesus ei parantanut ilman uskoa, niin hän ei käskenyt parantamaan uskovia, vaan sairaita.

        Sen teon tekevät uskovat, ei suinkaan Jeesus. "Panevat kädet sairaiden päälle ja he tulevat terveiksi". Miksi sanot että te "vain rukoilette"; sehän on sitä mitä Jeesus ei tässä asiassa käskenyt tekemään.

        Olette aivan naurettavia vääristelijöitä. Olkaa rehellisiä kuten minä olin; kun tajusin ettei minulla ole voimaa tekoihin, jotka ovat uskovan merkkejä, niin lopetin uskomisen. En itse jaksa valheellista elämää.

        Kirjoituksestasi päätellen sinulla on paljonkin hävettävää ja paha olla.


      • uskis.puskis
        torre11 kirjoitti:

        Mitä hävettävää minulla olisi ja vielä paljonkin? Taidat osata vain valehtelun? Mitä hävettävää on paljastaa valheet?

        Ja vaikka Jeesus ei parantanut ilman uskoa, niin hän ei käskenyt parantamaan uskovia, vaan sairaita.

        Sen teon tekevät uskovat, ei suinkaan Jeesus. "Panevat kädet sairaiden päälle ja he tulevat terveiksi". Miksi sanot että te "vain rukoilette"; sehän on sitä mitä Jeesus ei tässä asiassa käskenyt tekemään.

        Olette aivan naurettavia vääristelijöitä. Olkaa rehellisiä kuten minä olin; kun tajusin ettei minulla ole voimaa tekoihin, jotka ovat uskovan merkkejä, niin lopetin uskomisen. En itse jaksa valheellista elämää.

        "Sen teon tekevät uskovat, ei suinkaan Jeesus. "Panevat kädet sairaiden päälle ja he tulevat terveiksi". Miksi sanot että te "vain rukoilette"; sehän on sitä mitä Jeesus ei tässä asiassa käskenyt tekemään."

        Jeesus on se parantaja yhä - me emme paranna. Me vain panemme kätemme sairaiden päälle ja rukoilemme uskossa Jeesukseen. Hän tekee sitten mitä tekee.

        "Olkaa rehellisiä kuten minä olin; kun tajusin ettei minulla ole voimaa tekoihin, jotka ovat uskovan merkkejä, niin lopetin uskomisen. En itse jaksa valheellista elämää."

        Mekin olemme tajunneet saman asian, että emme voi parantaa emmekä antaa merkkejä, mutta teimme toisenlaisen johtopäätöksen. Me emme ole luopuneet uskosta, vaan edelleen luotamme Jeesukseen että Hän tietää parhaiten mitä tekee kun rukoilemme sairaiden puolesta. Jumalalla on syynsä toimia miten toimii. Tässä on juuri se uskomme, sinä hylkäsit uskosi, kun halusit olla hetken jumala ja petyit.


      • fundis.mä.oon kirjoitti:

        Minä elänkin 2015-luvulla.

        Eli vertauksesi ei ollut voimassa 200 vuotta sitten. Tämä selvä.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eli vertauksesi ei ollut voimassa 200 vuotta sitten. Tämä selvä.

        Tietääkseni laivoja on aina rakennettu pyrkien siihen, ettei niihin pääsisi vesi.


      • uskis.puskis

        ">Ihan samoin kuin laiva on rekennettu kulkemaan vedessä ja se kulkee siinä mutta veden ei tule päästä laivaan sisälle."

        Ihan hyvä tuo fundiksen vertaus oli. Jeesus sanoi saman suunnilleen, että me olemme maailmassa, mutta emme ole maailmasta. Elämme synnin keskellä ja syntisten ihmisten keskellä, mutta itse emme syntiä itseemme hyväksy.

        Samalla tapaa kuin että laiva kulkee vedessä, mutta vesi ei saa vallata laivaa - se uppoaa. Ja sitäpaitsi ei nykyäänkään osata rakentaa laivaa johon vesi ei pääse sisään. Aina siihen laivaan voi räjäyttää reiän ja kyllä se vesi vaan siitä reiästä sisään tulee :)


      • fundis.mä.oon kirjoitti:

        Tietääkseni laivoja on aina rakennettu pyrkien siihen, ettei niihin pääsisi vesi.

        On, ja lähes koko historian ajan siinä on epäonnistuttu.
        Laiva ei todellakaan uppoa vaikka siihen pääsisi vettä muutamia saavillisia, kunhan ei liikaa pääse.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        On, ja lähes koko historian ajan siinä on epäonnistuttu.
        Laiva ei todellakaan uppoa vaikka siihen pääsisi vettä muutamia saavillisia, kunhan ei liikaa pääse.

        Epäonnistuminen ei suinkaan poista hyvää tavoitetta.


      • vettenpäällä
        fundis.mä.oon kirjoitti:

        Epäonnistuminen ei suinkaan poista hyvää tavoitetta.

        Eikä synnitöntä ihmistäkään ole vaikka siihen pyrimme silti tavoitteemme pysyy. Jeesuksen avulla kuitenkin "paattimme" vuotaa mahdollisimiina vähän emmekä päästä sitä veden valtaan. Jeesus on kanssamme ja auttaa meitä niin Hän on luvannut.


      • uskis.puskis
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        On, ja lähes koko historian ajan siinä on epäonnistuttu.
        Laiva ei todellakaan uppoa vaikka siihen pääsisi vettä muutamia saavillisia, kunhan ei liikaa pääse.

        Mutta vertauksen näköjään jo taisitkin ymmärtää ... hmmm


      • uskis.puskis
        vettenpäällä kirjoitti:

        Eikä synnitöntä ihmistäkään ole vaikka siihen pyrimme silti tavoitteemme pysyy. Jeesuksen avulla kuitenkin "paattimme" vuotaa mahdollisimiina vähän emmekä päästä sitä veden valtaan. Jeesus on kanssamme ja auttaa meitä niin Hän on luvannut.

        Se pätee miten Jumala meidät näkee ja kokee Jeesuksen sovitustyön kautta. Amen


      • uskis.puskis kirjoitti:

        "Sen teon tekevät uskovat, ei suinkaan Jeesus. "Panevat kädet sairaiden päälle ja he tulevat terveiksi". Miksi sanot että te "vain rukoilette"; sehän on sitä mitä Jeesus ei tässä asiassa käskenyt tekemään."

        Jeesus on se parantaja yhä - me emme paranna. Me vain panemme kätemme sairaiden päälle ja rukoilemme uskossa Jeesukseen. Hän tekee sitten mitä tekee.

        "Olkaa rehellisiä kuten minä olin; kun tajusin ettei minulla ole voimaa tekoihin, jotka ovat uskovan merkkejä, niin lopetin uskomisen. En itse jaksa valheellista elämää."

        Mekin olemme tajunneet saman asian, että emme voi parantaa emmekä antaa merkkejä, mutta teimme toisenlaisen johtopäätöksen. Me emme ole luopuneet uskosta, vaan edelleen luotamme Jeesukseen että Hän tietää parhaiten mitä tekee kun rukoilemme sairaiden puolesta. Jumalalla on syynsä toimia miten toimii. Tässä on juuri se uskomme, sinä hylkäsit uskosi, kun halusit olla hetken jumala ja petyit.

        Yksi luulee, että minulla on "paha olo" ja paljonkin hävettävää. Siltäkö rehellisyys siellä päässä tuntuu?

        Ja toinen vaan sekoilee. Jeesus sanoo yhtä, että hänen seuraajansa parantavat sairaat, eikä vieläkään käske "rukoilemaan hänen nimessään" parantumisen puolesta.

        Ja en minä sentään itsestäni Jumalaa tehnyt. Huomasin vaan, että ei minulla ollut yhtään uskovan merkkiä (Mark. 16), joten oli pakko myötää rehellisesti, etten ollutkaan uskossa vaikka niin luulin. Valheessa ei voi elää.


      • uskis.puskis
        torre12 kirjoitti:

        Yksi luulee, että minulla on "paha olo" ja paljonkin hävettävää. Siltäkö rehellisyys siellä päässä tuntuu?

        Ja toinen vaan sekoilee. Jeesus sanoo yhtä, että hänen seuraajansa parantavat sairaat, eikä vieläkään käske "rukoilemaan hänen nimessään" parantumisen puolesta.

        Ja en minä sentään itsestäni Jumalaa tehnyt. Huomasin vaan, että ei minulla ollut yhtään uskovan merkkiä (Mark. 16), joten oli pakko myötää rehellisesti, etten ollutkaan uskossa vaikka niin luulin. Valheessa ei voi elää.

        " Huomasin vaan, että ei minulla ollut yhtään uskovan merkkiä (Mark. 16), joten oli pakko myötää rehellisesti, etten ollutkaan uskossa vaikka niin luulin. Valheessa ei voi elää."

        Valheessa ei tosiaankaan ole hyvä elää, parempi elää totuudessa (=Jeesus Kristus).


      • uskis.puskis kirjoitti:

        " Huomasin vaan, että ei minulla ollut yhtään uskovan merkkiä (Mark. 16), joten oli pakko myötää rehellisesti, etten ollutkaan uskossa vaikka niin luulin. Valheessa ei voi elää."

        Valheessa ei tosiaankaan ole hyvä elää, parempi elää totuudessa (=Jeesus Kristus).

        Tätä juuri tarkoitin. Jeesus sanoi totuuden hänen seuraajiensa merkeistä.

        Jos merkkejä ei ole eikä näy, niin ei Jeesus erota uskovaa ateistista. Merkkejä on saman verran. Miksi petät itseäsi? Minä haluan olla rehellinen joka suunnalle.


      • kyllä.tunnistaa
        torre12 kirjoitti:

        Tätä juuri tarkoitin. Jeesus sanoi totuuden hänen seuraajiensa merkeistä.

        Jos merkkejä ei ole eikä näy, niin ei Jeesus erota uskovaa ateistista. Merkkejä on saman verran. Miksi petät itseäsi? Minä haluan olla rehellinen joka suunnalle.

        Jokaisella Jeesuken omalla on Pyhän Hengen sinetti joten älä ole huolissasi puolestamme :D


      • kyllä.tunnistaa kirjoitti:

        Jokaisella Jeesuken omalla on Pyhän Hengen sinetti joten älä ole huolissasi puolestamme :D

        Jos uskovassa on yhtä vähän uskovan merkkejä kuin homossa ateistissa, niin en menisi kehumaan Pyhää Henkeä. Olisin hiljaa ja miettisin mikä on pielessä.


      • uskis.puskis
        torre12 kirjoitti:

        Jos uskovassa on yhtä vähän uskovan merkkejä kuin homossa ateistissa, niin en menisi kehumaan Pyhää Henkeä. Olisin hiljaa ja miettisin mikä on pielessä.

        Luotamme Pyhään Henkeen, että Hän avaa meille tien ja julistuksen. Jeesus on se auttaja johon luotamme kuin Kallioon. Amen


    • ticotiko

      Olen homo ja rakastan teitä kaikkia.

      Rukoilen, että me kaikki löydämme rakkauden, herran ja armon ja Kristuksen ylösnousemuksen: pelastuksen ja anteeksiannon. Tien, totuuden ja elämän.

      Rukoilen sitä niin ketjun aloittajalle kuin itsellenikin. Samoin kaikille homojen rienaajille tässä ketjussa, sekä niille jotka provosoituvat homojen rienaajille tässä ketjussa. Ylipäätään kaikille.

      Rakastan Herraa yli kaiken, ja yllä olevin sanoin yritän rakastaa lähimmäistäni niin kuin itseäni, sekä tehdä muille niin kuin haluaisin itselleni tehtävän.

      Uskon että tällä sanomallani voi olla merkitystä. Toivon, että joku löytää Evankeliumin tämän johdosta. Mutta Rakkaus - se on suurin.

      • root.valli

        Ihan turhaan täällä pilkkaat ja rienaat. Et tiedä että meillä uskovilla on Pyhä Henki, joka osaa erotttaa väärän aidosta. Ja kaikenlisäksi tuollainen trollaaminen lapsellista - leikit tulella. Tämä on varoitus!


      • root.valli kirjoitti:

        Ihan turhaan täällä pilkkaat ja rienaat. Et tiedä että meillä uskovilla on Pyhä Henki, joka osaa erotttaa väärän aidosta. Ja kaikenlisäksi tuollainen trollaaminen lapsellista - leikit tulella. Tämä on varoitus!

        Homot haluavat vain rauhaa ja rakkautta. Mutta sitä on ainakin Suomessa liian vähän.


      • iyd..dy

        Mainitse jokin hpmoa tai homoja rienaava nimimerkki kun käytit monikkomuotoa että tässä ketjussa olisi useita homojen rienaajia.

        Mainits emyös esimerkki mistä tämä rienaus ilmenee.

        Homostelu on syntiä, Jumalan tahtoa vastaan rikkova teko. Tarkoitatko että tämän totuuden maininta on rienaamista?

        Torre, homostelijoiden tulee haluta lopettaa homostelun synninteko. Synnintekorauhaa homostelijat haluavat ja synti"rakkautta", jot ailmentävät homostelun syntianushaureudella.

        Valherauha, synninharjoitus ilman muistusta tuomiopöivästä, ja valherakkaus, homostelun synti, eivät ole aitoa rauhaa, aitoa rakkautta, se on saatanallisliberalistinen kieroutunut ja vääristynyt näkemys rakkaudesta ja rauhasta.


      • uskis.puskis
        torre12 kirjoitti:

        Homot haluavat vain rauhaa ja rakkautta. Mutta sitä on ainakin Suomessa liian vähän.

        Ja tätä rauhaa ja rakkautta me homoille niin pontevasti tarjoamme.

        Tunnustakaa syntinne, ottakaa vastaan usko Jeesukseen, niin kaikkinainen Jumalan rauha ja Jumalan rakkaus tulee osaksenne. Amen


      • iyd..dy kirjoitti:

        Mainitse jokin hpmoa tai homoja rienaava nimimerkki kun käytit monikkomuotoa että tässä ketjussa olisi useita homojen rienaajia.

        Mainits emyös esimerkki mistä tämä rienaus ilmenee.

        Homostelu on syntiä, Jumalan tahtoa vastaan rikkova teko. Tarkoitatko että tämän totuuden maininta on rienaamista?

        Torre, homostelijoiden tulee haluta lopettaa homostelun synninteko. Synnintekorauhaa homostelijat haluavat ja synti"rakkautta", jot ailmentävät homostelun syntianushaureudella.

        Valherauha, synninharjoitus ilman muistusta tuomiopöivästä, ja valherakkaus, homostelun synti, eivät ole aitoa rauhaa, aitoa rakkautta, se on saatanallisliberalistinen kieroutunut ja vääristynyt näkemys rakkaudesta ja rauhasta.

        >Homostelu on syntiä, Jumalan tahtoa vastaan rikkova teko. Tarkoitatko että tämän totuuden maininta on rienaamista?
        Jos puhut totuudesta, todista se sitten niin että menee käräjäoikeudessa läpi. Muuten olet vain tyhjän lässyttäjä.


      • ruttu.rähisee
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Homostelu on syntiä, Jumalan tahtoa vastaan rikkova teko. Tarkoitatko että tämän totuuden maininta on rienaamista?
        Jos puhut totuudesta, todista se sitten niin että menee käräjäoikeudessa läpi. Muuten olet vain tyhjän lässyttäjä.

        Onko käräjoikeus korkein instanssi sinulle? Miten se on kertonut hoitavansa sinun loppusijoituksesi?


      • ei.luotu
        ruttu.rähisee kirjoitti:

        Onko käräjoikeus korkein instanssi sinulle? Miten se on kertonut hoitavansa sinun loppusijoituksesi?

        Niinpä. Kyllä se on lentäväspagettihirviö joka on se korkein instanssi. Kaikki jumalat ovat kirppuja häneen verrattuna, koska jokainen näkee spagetit kaupassa, mutta jumalista ei ole näkynyt mitään.


      • Luojan.luoma
        ei.luotu kirjoitti:

        Niinpä. Kyllä se on lentäväspagettihirviö joka on se korkein instanssi. Kaikki jumalat ovat kirppuja häneen verrattuna, koska jokainen näkee spagetit kaupassa, mutta jumalista ei ole näkynyt mitään.

        Nyt alan ymmärtämään sinua paremmin.


      • torre11
        uskis.puskis kirjoitti:

        Ja tätä rauhaa ja rakkautta me homoille niin pontevasti tarjoamme.

        Tunnustakaa syntinne, ottakaa vastaan usko Jeesukseen, niin kaikkinainen Jumalan rauha ja Jumalan rakkaus tulee osaksenne. Amen

        Tämä oli jo rimanalitus.

        Et puutu kuin homoihin, vaikka sinun pitäisi ottaa huomioon kaikki miesten kanssa makaavat miehet. Siis osa homoista, osa ukkomiehistä, osa biseksuaalisista. Mutta ongelmaksi muodostuu, että et millään voi tietää ketkä ukkomiehistä, homoista ja biseksuaalista makaa miehen kanssa. Ne jutut tapahtuvat yksityisissä paikoissa ja hyvin paljon salassa.

        Eli jätä homojen miettiminen ja mieti kaikkia miesten kanssa makaavia miehiä; se tekee sinut onnelliseksi. Ja toinen pöllö juttu: ei kukaan odota Jumalan rakkautta, vaan ihmisten. Mutta rakkaus on ollut kaukana, kun on ollut tämä pakolaisasia ja homojen avioliitot tapetilla.

        Onneksi jo aikoinaan tajusin tärkeän asian. Huomasin, että en tunne millään lailla Jumalan rakkautta, mutta tunsin ihmisten rakkauden hyvin helposti. Tämä asia on yhtä niin.


      • ei.voi.muuta.sanoa
        torre11 kirjoitti:

        Tämä oli jo rimanalitus.

        Et puutu kuin homoihin, vaikka sinun pitäisi ottaa huomioon kaikki miesten kanssa makaavat miehet. Siis osa homoista, osa ukkomiehistä, osa biseksuaalisista. Mutta ongelmaksi muodostuu, että et millään voi tietää ketkä ukkomiehistä, homoista ja biseksuaalista makaa miehen kanssa. Ne jutut tapahtuvat yksityisissä paikoissa ja hyvin paljon salassa.

        Eli jätä homojen miettiminen ja mieti kaikkia miesten kanssa makaavia miehiä; se tekee sinut onnelliseksi. Ja toinen pöllö juttu: ei kukaan odota Jumalan rakkautta, vaan ihmisten. Mutta rakkaus on ollut kaukana, kun on ollut tämä pakolaisasia ja homojen avioliitot tapetilla.

        Onneksi jo aikoinaan tajusin tärkeän asian. Huomasin, että en tunne millään lailla Jumalan rakkautta, mutta tunsin ihmisten rakkauden hyvin helposti. Tämä asia on yhtä niin.

        Uskovilta ja vallankin näiltä jatkuvasti homouden kimpussa pyöriviltä uskovilta odottaisi homojen ja heidän oikeuksiensa puolustajien tuomitsemisen sijaan edes yhden kerran puhuvan vaikkapa valehtelusta ja varastamisesta jota me kaikki sanojen laajemmassa merkityksessä teemme. Mutta kun ei.

        Aloittajakin suoraan sanoen valehtelee kun puhuu syntihyväksyjistä ja syntisaastaliitoista niinkuin ne olisivat jotain todellisuutta muille kuin näille yhden kohdan fundamentalisteille. (Yhden kohdan fundamentalistihan on vain tätä homokohtaa siteeraava ja joka jättää kaikki muut Raamatun jakeet huomiotta kun kuvittelee farisealaisuudessaan siten näin täyttävänsä kaikkien muidenkin jakeiden tavoitteet, velvoitteet ja käskyt.)


      • uskis.puskis
        ei.voi.muuta.sanoa kirjoitti:

        Uskovilta ja vallankin näiltä jatkuvasti homouden kimpussa pyöriviltä uskovilta odottaisi homojen ja heidän oikeuksiensa puolustajien tuomitsemisen sijaan edes yhden kerran puhuvan vaikkapa valehtelusta ja varastamisesta jota me kaikki sanojen laajemmassa merkityksessä teemme. Mutta kun ei.

        Aloittajakin suoraan sanoen valehtelee kun puhuu syntihyväksyjistä ja syntisaastaliitoista niinkuin ne olisivat jotain todellisuutta muille kuin näille yhden kohdan fundamentalisteille. (Yhden kohdan fundamentalistihan on vain tätä homokohtaa siteeraava ja joka jättää kaikki muut Raamatun jakeet huomiotta kun kuvittelee farisealaisuudessaan siten näin täyttävänsä kaikkien muidenkin jakeiden tavoitteet, velvoitteet ja käskyt.)

        Et nyt ota huomioon ollenkaan, että homoseksuaalitkin ovat ihmisiä. Jeesus käski julistaa evankeliumia kaikelle kansalle eli kaikille ihmisille.

        Siispä julistamme rakkauden evankeliumia myös homoseksuaaleille siinä kuin heteroillekin. Emme jaottele ihmisiä.

        Koska meillä on Kristuksen rakkaus myös homoja kohtaan, niin heille kuuluu rakkauden julistus eli "Tunnustakaa syntinne, ottakaa vastaan usko Jeesukseen, niin Jeesus eheyttää teidän sielunne ja avaa tien kohti Taivasten valtakuntaa". Amen


      • uskis.puskis kirjoitti:

        Et nyt ota huomioon ollenkaan, että homoseksuaalitkin ovat ihmisiä. Jeesus käski julistaa evankeliumia kaikelle kansalle eli kaikille ihmisille.

        Siispä julistamme rakkauden evankeliumia myös homoseksuaaleille siinä kuin heteroillekin. Emme jaottele ihmisiä.

        Koska meillä on Kristuksen rakkaus myös homoja kohtaan, niin heille kuuluu rakkauden julistus eli "Tunnustakaa syntinne, ottakaa vastaan usko Jeesukseen, niin Jeesus eheyttää teidän sielunne ja avaa tien kohti Taivasten valtakuntaa". Amen

        Olet pelkkä pelle. Hoet jatkuvasti homo homoja homoseksuaalit.

        Ei Raamatussakaan oteta homoja erikseen, vaan kaikille kuuluu samat asiat. Kaikki ovat ihmisiä, joille voi kertoa samalla kertaa sanottavansa. Puhu ihmisille, älä homoille.


      • uskis.puskis
        torre12 kirjoitti:

        Olet pelkkä pelle. Hoet jatkuvasti homo homoja homoseksuaalit.

        Ei Raamatussakaan oteta homoja erikseen, vaan kaikille kuuluu samat asiat. Kaikki ovat ihmisiä, joille voi kertoa samalla kertaa sanottavansa. Puhu ihmisille, älä homoille.

        Kiitos tästä huomiosta, josta itsekin kirjoitan että homotkin ovat ihmisiä emmekä erottele ihmisiä, vaan kaikille kuuluu sanoma parannuksesta ja uskosta Jeesukseen kuten edellä olen jo useaankin otteeseen esiintuonut. Kannattaa lukea viestini ennenkuin kommentoi, se on viisautta :)


      • uskis.puskis kirjoitti:

        Kiitos tästä huomiosta, josta itsekin kirjoitan että homotkin ovat ihmisiä emmekä erottele ihmisiä, vaan kaikille kuuluu sanoma parannuksesta ja uskosta Jeesukseen kuten edellä olen jo useaankin otteeseen esiintuonut. Kannattaa lukea viestini ennenkuin kommentoi, se on viisautta :)

        Nostat koko ajan homot tikunnokkaan. Puhu ihmisille, älä erottele heitä eri ryhmiksi.


      • uskis.puskis
        torre12 kirjoitti:

        Nostat koko ajan homot tikunnokkaan. Puhu ihmisille, älä erottele heitä eri ryhmiksi.

        En erottele eikä Jeesuskaan erotellut! Evankeliumi synnistä ja Jumalan armosta kuuluu kaikille, myös homoseksuaaleille. Amen


      • uskovainen_

        Kyllä näin on. Homoseksuaalisten tekojen synnin saa anteeksi siinä missä muutkin synnit.


    • ttkkl

      Apostoli Johannes kehoittaa välttämään!
      "Joka ei tuo tätä oppia(Kristinuskoa) mukanaan, älkäät ottako huoneeseenne,älkäät tervehtikö!" Raamattu

    • fda

      "....tekemisissä sellaisten kanssa, jotka hyväksyvät syntisaastaliiton kahden samasukupuolisen välillä?"

      Muuta Venäjälle, Ugandaan tai johonkin muuhun Lähi-Idän maahan kuin Israeliin. Olet varmasti siellä "hyvässä seurassa" omankaltaistesi kanssa.

    • Parempi.kuin.muut

      Aloittaja tietää itsekin tekevänsä pahoin, koska esittää tämän kysymyksen.
      Ei ole kovinkaan kristillistä valita seuransa sen mukaan ovatko toiset synnittömiä vai ei.
      On myös aloittajalle onneksi, että ei aina tiedä toisten syntejä, muutenhan joutuisi elämään täysin eristettyä elämää.
      Aloittaja voisi myös paneutua oman mielikuvituksensa ja päiväuniensa kriittiseen tarkasteluun. Onko hän itse täysin synnitön ajatellessaan "sellaisia" pareja?
      Yli-ihmisen osa ei ole helppo.

      • sanoista.miestä

        "Ei ole kovinkaan kristillistä valita seuransa sen mukaan ovatko toiset synnittömiä vai ei."

        Sinäkin siis kuitenkin tunnustat, että homostelu on syntiä ja homostelun hyväksyminen niinmuodoin syntihyväksyntää?


    • öykkäri

      Et tietenkään syyllisty mihinkään. Pidä vain omasta ideologiasta ja vakaumuksestasi lujasti kiinni. Jokaisella meistä olkoon oikeus omaan itsenäiseen ajatteluun ja ideologiaan.

    • Oikeus.valita.ystävät

      Jokaisella on yksityiselämässään oikeus valita omat ystävänsä ja pitää etäisyyttä ihmisiin, joista ei pidä, tai jotka aiheuttavat itselle pahaa oloa. Eiväthän monet homotkaan pidä heteroista, vaan pilkkaavat ja hyökkäävät käytöksellään heteroita, tai muutoin sellaisia ihmisiä vastaan, joista näkevät, etteivät välitä homoseurasta.

      On kohtuutonta vaatia, että jokaisen olisi hyväksyttävä juuri "minun" maailmankuvani. Monesti "heterojen" vastenmielisyys esim. homoja / seksuaalivähemmistöjä kohtaan johtuukin nimenomaan homojen / seks.vähemmistöjen omasta käytöksestään, ei siitä, että he ovat esim. homoja.

      Seksuaalivähemmistökulttuuriin liittyy oleellisesti erilainen, nk. rivous ja halu esiintyä "riettaasti". Otetaan esimerkiksi tänään tv:stä tullut The Rocky Horror Picture Show, jossa Tim Curry keekoilee oikein omana itsenään.

      Mutta löytyy homokulttuurista ainakin yksi helmi, nimittäin Robin Williamsin tähdittämä elokuva Lainahöyhenissä, The Birdcage. Suosittelen. Sitä voisi kuvailla sanalla "lämminhenkinen tragikomedia".

    • kijuhygtfr

      jeesus kristus sovitti syntisi ristillä!eli jumala ei enää näe syntisyyttäsi vaan näkee kristuksen ja hänen sovitus työnsä.katsoo sinua kristuksen läpi aivan niin kuin sinunkin tulee katsoa lähimmäistäsi.jumala ei katso tekoihisi vaan hän katsoo kristukseen.aivan niin kuin sinunkin tulee katsoa kristukseen eikä ihmisen tekoihin.tehtäväsi ei ole tuomita ihmistä vaan tehtäväsi on rakastaa ihmistä aivan niinkuin jeesuskin rakastaa..ja jos se on ylitse pääsemättömän vaikeaa niin rukoile että saisit tulla järkiperäisestä uskonnollisuudesta oikeaan sydämmen uskoon.sillä jos rakkaus puuttuu olet vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.jokainen on syntinen.niin rakkaudeton jumalanlapsikin kuin kaikki muutkin..aito evankeliumi ei ole syntikeskeistä vaan kristus keskeistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      136
      1583
    2. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1182
    3. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1180
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      80
      1064
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      882
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      799
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      772
    8. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      78
      762
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      694
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      135
      657
    Aihe