Akateemiset luulee ittestään liikoja

akateemiset.sucks

Ei akateemisuus kerro mitään älykkyydestä, ne luulee ittestään ihan liikoja, varsinki naiset. Mä tienaan paljon enemmän ku joku keski verto akateeminen.

56

294

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpsis

      Akateemiset eivät kuvittele itsestään liikoja, eivätkä kuvittele olevansa erityisen älykkäitä. Myöskään hyvät tienestit eivät ole automaattinen seuraus akateemisuudesta, kuten kaikki akateemiset tietävät. Akateemisuus ei kerro ihmisestä mitään muuta kuin sen, että hän on halunnut opiskella yliopistossa opetettavaa alaa.

    • 2500_rahaa

      Kyllä se nyt kuitenkin vaan jotain kertoo. Parhaana esimerkkinä sinä itse: olet heti katsomassa vain palkan suuruutta.
      Mitä se tähän liittyy? Etkö ole huomannut mitään eroa amislaisen ja korkeakoulututkinnon suorittaneen lähestymisessä esimerkiksi jonkin ongelman ratkaisemiseen?
      Minulla on korkeakoulutukinto ja tienaan 2500 euroa/kk, brutto.
      Luuliko joku, että korkeakoulututkinnoista maksetaan jotain työelämässä?

      • akateemiset.sucks

        "Etkö ole huomannut mitään eroa amislaisen ja korkeakoulututkinnon suorittaneen lähestymisessä esimerkiksi jonkin ongelman ratkaisemiseen?"
        Niinku minkä?


      • Onhan tällä palstalla esim. Hämärän rajoilla nimimerkillä esiintyvä tohtoris mies, joka ei kuollakseenkaan keksi millä tavoin naiselta naisi seksiä ---> Siinäpä ongelman ratkaisu kykyä parhaimmillaan.


      • flowersreally
        CamelBoots kirjoitti:

        Onhan tällä palstalla esim. Hämärän rajoilla nimimerkillä esiintyvä tohtoris mies, joka ei kuollakseenkaan keksi millä tavoin naiselta naisi seksiä ---> Siinäpä ongelman ratkaisu kykyä parhaimmillaan.

        Sä taidat olla hämiksen alterego? Personoituma akateemisten, ylevien (sanoo hän, sisään päin naurahtaen) ja joskus myös sivistyneistöön liitetyistä turhaumista? Mutkat-suoriksi-Pate?


      • klgkl

        Ihmiset menee opiskelemaan lähinnä paremman tulotason saavuttamiseksi eli kyllä rahalla on aika paljonkin väliä kun puhutaan akateemisuudesta.


      • flowersreally kirjoitti:

        Sä taidat olla hämiksen alterego? Personoituma akateemisten, ylevien (sanoo hän, sisään päin naurahtaen) ja joskus myös sivistyneistöön liitetyistä turhaumista? Mutkat-suoriksi-Pate?

        Täh? Alter ego (lat. toinen minä) on toinen minä, toinen persoonallisuus tai persoonan sisällä oleva persoona. Termiä käytetään yleisimmin kirjallisuudentutkimuksessa kuvaamaan henkilöitä, jotka ovat persoonallisuudeltaan samanlaisia.

        Mielestäsi minä ja hämis ollaan samanlaisia persoonia?
        Hämis on hyvä tyyppi, mutta paremminkin itseni vastakohta persoonallisuudeltaan.


      • jappasu.ja.vatulointi
        akateemiset.sucks kirjoitti:

        "Etkö ole huomannut mitään eroa amislaisen ja korkeakoulututkinnon suorittaneen lähestymisessä esimerkiksi jonkin ongelman ratkaisemiseen?"
        Niinku minkä?

        Minä olen huomannut. Amis alkaa välittömästi ratkaisemaan ongelmaa, kun taas akateeminen alkaa miettiä sopivan ryhmän kasaamista, että voitaisiin alkaa pohtia ratkaisua ongelmaan.
        Kun akateeminen on löytänyt ryhmään ensimmäisen jäsenen, amis on jo homman hoitanut ja siirtynyt seuraavaan kohteeseen.


      • flowersreally
        CamelBoots kirjoitti:

        Täh? Alter ego (lat. toinen minä) on toinen minä, toinen persoonallisuus tai persoonan sisällä oleva persoona. Termiä käytetään yleisimmin kirjallisuudentutkimuksessa kuvaamaan henkilöitä, jotka ovat persoonallisuudeltaan samanlaisia.

        Mielestäsi minä ja hämis ollaan samanlaisia persoonia?
        Hämis on hyvä tyyppi, mutta paremminkin itseni vastakohta persoonallisuudeltaan.

        Te voisitte hyvinkin olla persoonia persoonan sisällä. Vastakohtaisuudet eivät hypoteesia heikennä, päinvastoin.


      • Omaseppänsä
        jappasu.ja.vatulointi kirjoitti:

        Minä olen huomannut. Amis alkaa välittömästi ratkaisemaan ongelmaa, kun taas akateeminen alkaa miettiä sopivan ryhmän kasaamista, että voitaisiin alkaa pohtia ratkaisua ongelmaan.
        Kun akateeminen on löytänyt ryhmään ensimmäisen jäsenen, amis on jo homman hoitanut ja siirtynyt seuraavaan kohteeseen.

        Akateemiset yleensä haluavat hirvittävästi organisoida brainstormia ja luoda jonkinlaisen komitean jossa löydettäisiin yhteinen konsensus.
        Jos korkeastikouluttautunut on toisaalta liike-elämästä niin hän alkaa väkisin painaa eteenpäin tuoden esille vain oman näkemyksensä koska sehän on voittajan sellainen.

        Tämä sama näkyy itseasiassa työyhteisöissä joissa vanhat käytännön ihmiset jotka ovat oppineet käytäntöjen kautta ovat jatkuvasti vastakkain korkeastikoulutettuja idealistisia papereiden pyörittäjiä ja kokousten pitäjiä.

        Usein juuri ne totaalisen tärkeät asiat unohdetaan ja tilalla on paljon pikku kivaa sälää.

        Voitte varmaan arvata kuinka paljon tällainen maksaa mm. valtion virastoissa ihan rahana veronmaksajille kun nämä byrokraatit pyörittelevät ja ideoivat kaikenlaista.

        Oman työurani aikana olen nauranut usein täysin kippurassa muiden käytännön läheisempien tyyppien kanssa kokousten jälkeen kun korkeastikoulutetut naiset ovat esitelleet ideoitaan.

        Tosin ei ole paljon naurattanut joissakin tapauksissa kun on puhuttu ihan miljoonista mitä lysti maksaa tai maksaisi toteutuessaan, mutta varaa käytännön juttuihin ei taas tunnu riittävän.


      • MiesTäälläVastaa
        CamelBoots kirjoitti:

        Onhan tällä palstalla esim. Hämärän rajoilla nimimerkillä esiintyvä tohtoris mies, joka ei kuollakseenkaan keksi millä tavoin naiselta naisi seksiä ---> Siinäpä ongelman ratkaisu kykyä parhaimmillaan.

        Olipa opintoja takana paljon tai vähän, sillä ei ole välttämättä merkitystä pystyykö ratkaisemaan jonkin tietyn ongelman. Vastakkaisen sukupuolen iskeminen voi olla samanlainen mysteeri sekä maailman viisaimmille että tietämättömimmille ihmisille. Kouluja käymätön voi iskeä kuukaudessa monta vastakkaisen sukupuolen edustajaa kun taas sivistynyt ihmissuhdetutkija ei saa vuodessa mitään aikaan ja päinvastoin.


      • takku
        klgkl kirjoitti:

        Ihmiset menee opiskelemaan lähinnä paremman tulotason saavuttamiseksi eli kyllä rahalla on aika paljonkin väliä kun puhutaan akateemisuudesta.

        Niin että kaikki menee opiskelemaan vain paremman toimeentulon takia? Omalla kohdalla asia ei ole näin vaikka yliopistoon haenkin. Itselläni on intohimo tiettyjä aihealueita kohtaan eikä sillä ole mitään tekemistä kuinka hyvää palkkaa tulen saamaan.


    • Niin. Nainen lukee aapista kymmenen vuotta yliopistossa ja kuvittelee, et hänen äly on kasvanut jotenkin mystisesti siinä samalla, että kahvipöytään ja kaveripiiriin, puhumattakaan elämänkumppaniksi ei enää amiksen käyneitä huolitakkaan. Helkahan antoi tästä juurikin hiljattain esimerkkiä hänen vanhoistapiioista kavereistaan.

      • nomikäettei

        Aapista lukemallako pääsee lääkäriksi tai fyysikoksi? Kumma ettei kaikille kelpaa sellainen ura, jos opiskelu hoituu noin helposti.


      • scrg

        Olen edelleen siinä toiveikkaassa uskossa, että kaikki eikä edes keskimäärin akateemisen koulutuksen saaneet ole edellä mainitun kaltaisia pässejä. Mutta ei niillä silloin ole tarve koulutustaan korostaakaan.


    • duunarihyvä

      Olen huomannut että myös akateemiset miehet luulevat itsestään liikoja. Peukalo keskellä kämmentä huutelevat.

    • Normijantteri

      Älykkäitä he usein kyllä ovat, mutta terve maalaisjärki ja käytännön taidot on koulun penkkiä kuluttaessa päässyt valitettavan monelta unohtumaan. Joillekkin akateemisille jopa normaalit arjen askareet ovat ylitsepääsemättömiä.

      • hrhrhrhh

        Joillekin (huom. vain yksi k-kirjain em. sanassa) amislaisille jopa normaalit arjen askareet ovat ylitsepääsemättömiä.


    • PohPuhPih

      Onhan sitä kaikenlaista hassua oiretta osalla korkeakoulutetuista. Listaanpa tähän muutamia.

      -Teoreettinen taivaanrannan maalaus. Maton vetäminen heidän jalkojensa alta on turhaa, leijuvat sen verran tukevasti ilmassa.

      -Totaalinen kädettömyys missään käytännöllisessä. Usein yhdessä edellisen vaivan kanssa. Kutsuvat toisinaan itseään boheemeiksi. Alatyyppinä myös ns. älykkäät idiootit,

      -Aatteellinen tärähtäminen. Hurahdus johonkin muodikkaaseen hölmöyteen. Kieltäytyy ehdottomasti näkemästä ongelmia omassa aatteessa ja maailmankuvassa. Raivostuu, jos ajattelumallin perusteita pengotaan.

      -Maailman vapauttajat. Heitä on vaivannut omassa elämässään jokin asia. Siksi muitakin täytyy tämän asia vaivata ja heitä pitää auttaa. Valitettavasti juuri ketään muuta ei kiinnosta hittojakaan tämä ns. ongelma.

      -"Yläluokkaiset". Suorittamalla tutkinnon blaa-blaasta sekä jukujuku-opista siirtyy automaattisest ylempään luokkaan. Tyypillistä käytöstä on surkean teatterin seuraaminen, alle kaiken arvostelun olevan oopperan kuluttaminen ja muut keskinkertaiset kulttuuririennot. Ulkoiset muotoseikat ovat kovin tärkeitä, vaikka tervetuliaismalja tarjotaankin muovisesta kertakäyttojutusta.

      Lopuksi on kuitenkin valitettavasti todettava, että suurin osa tuntemistani akateemisista on aika tervejärkisiä ja reippaita kansalaisia.

      • akateemiset.sucks

        No just tollasia ne on.


      • paskasysteemi

        Miks pitää teeskennellä ja brassailla olevansa ns "parempi ihminen"

        Ai niin, mä ihan unohdin, että meillä on tekotaiteellinen ja teeskentelevä luokkayhteiskunta, mikä on kylläkin täysin perseestä.

        Sivistys ja älykkyys eivät korreloi toisiaan, siksi kai täällä meneekin näin "kivasti"


    • Ex----------PUA

      Mahtava aloitus, ja niin totta taas kerran.

      Minulla on näistäkin naisista kokemusta, ja voin sanoa että osa tosiaan on näitä status-idiootteja, jotka pitävät itseään täsmälleen siksi viisaana, että ovat akateemisia. Vaan on sitten mukana ollut ihan myönteisiä poikkeuksiakin, sellaisia joilla on jalat maaassa ja jotka ovat muutenkin fiksuja. Vain se merkitsee onko henkilö ns. muutenkin fiksu. Kaikki muu on kuorrutetta.

      Saapahan nähdä mitä tapahtuu, kun juuri eilen kilahti tinderissä uusi match, naiselta joka näyttää ihan hyvältä, mutta mainostaa olevansa "akateeminen". :D

      • akateemiset.sucks

        Pakit tulee. :(


      • Varo vaan.. Helkan mukaan eivät osaa juuri muusta puhua kuin työasioistaan vapaa-ajallaan.


    • Omaseppänsä

      Varsin korkealle itse kouluttautuneena, mutta työläisperheessä kasvaneena joka löysi uransa jostain aivan muualta kuin tuo tutkinto osoittaisi niin...

      en käyttäisi aikaani akateemisiin tai korkeastikouluttautuneisiin naisiin.

      Tuossa ylempänä on aika hyvä listä nimimerkiltä PohPuhPih siitä mitä olen huomannut näistä naisista.

      Sen verran olen tuntenut naisia niin omien töiden, opiskelujen, kaveripiirien ja tietynlaisten kulttuuripiirien kautta jotka täyttävät lähes aina noista useamman kohdan.

      Pahinta ei ole edes se että he odottavat mieheltä statusta vaan omalta elämältään tai toisaalta seuraavat jotain ihme trendiä jota kutsuvat sitten "kriittiseksi ajatteluksi".

      On suorastaan pelottavaa että henkilö pitää itseään älykkäänä ja "kriittisenä" mutta osaa vain siteerata suoraan sitä mitä hänelle on opetettu, mitä hän on juuri hiljattain lukenut tai mitä joku hänen seuraamansa "guru" on kertonut.

      Voitte uskoa pojat sitä hetkeä kuinka naiset vetävät naamalleen täysin hämmästyneen ilmeen kun kerron miten olen kouluttautunut ja toisaalta mitä teen työkseni. He suorastaan nieleskelevät ajatuksen mahdottomuutta että joku voisi tehdä jotain sellaista. Toisaalta monet naiset ovat jatkuvasti kertoneet kuinka minun olisi pitänyt jatkaa vain opiskeluja jotta olisin päätynyt hienoon työhön.

      Ihmisen älykkyys naisten mielestä on siinä paperissa jonka he jostain instituutiosta ovat saaneet ja ihmisen arvo siinä kuinka heitä palkitaan jonkun tahon myötä.

      Mitään muuta arvoa miehellä ei näille naisille ole ellei se täytä jotain trendikkään mamutuksen iloista linjaa.

      • Siinä mielessä olet oikeassa, että lähes jokaisella suomalaisella riittäisi älylliset lahjat korkeakoulututkintoon, varsinkin kun niitä on niin erilaisia. Toisiin riittää vain hyvät istumalihakset ja toisissa pitää hiffata oikeiasti jotain.

        Ehkä tuo korkeakoulututkinto kertoo enemmän jotain ihmisen sitkeydestä ja ahkeruudesta kuin älystä.

        omista lapsistani huomaan, että toinen on kunnianhimoinen ja tavoitteellinen ja tulee ns kympin oppilas. Toinen on tosi fiksu ja patalaiska ja häntä saa tosissaanpotkia etteenpäin ns lukuaineissa, mutta matemaattiset aineet ovat hyvin helppoja, koska niissä ei tarvitse päntätä vaan oivaltaa.

        http://yle.fi/uutiset/kannattaako_koulutus_nain_tyontekija_parjaa_maisterille/6696442

        Vaikka en uskokkaan korkeakoulutuksen autuuteen, niin kyllä minulla ainakin on vähän vaivautunut olo, kun satun sopivaan elämänkoululaisten tai esim amisten porukkaan. Ne jutut vaan liikkuu eri asioissa.

        Esim vaikka näissä pakolaiskeskusteluissa. Jos kommentointi jää sille tasolle, että rajat kiinni ja kaikki mamut pitäisi tappaa, ei oikein edes jaksa mennä mukaan.


      • ASDFFGFWDFGBF

        Itsekin syyllistyt yleistämiseen. terv. akat. akka


    • Nyt on jollain lipsahtanut herne syvälle nenään. Veikkaan, että älykkyyden ja koulutuksen suhteen on korrelaatio. Eli siis niin, että kouluttamattomat ovat vähemmän älykkäitä kuin koulutetut.

      Arvelen myös, että koulutuksen ja tulojen välillä on korrelaatio.

      • Omaseppänsä

        Voithan sä aina noin kuvitella.

        Ainakin omien kokemusten mukaan asia kyllä ei ihan niinkään ole.


      • akateemiset.sucks

        Ei ainakaan ne akateemiset naiset jota oon tavannu oo mitään älykkäitä, vaikka on niin olevinaan.


      • Vituttaako_amista
        Omaseppänsä kirjoitti:

        Voithan sä aina noin kuvitella.

        Ainakin omien kokemusten mukaan asia kyllä ei ihan niinkään ole.

        Meinaatko kateellinen amis, että johtajaylilääkäri ei ole älykkäämpi ja saa parempaa palkkaa kuin tupakoiva ja tatuoitu viilaaja-koneistaja-amispelle? Leguri myös nussii laihoja silikonitissit hankkineita blondihoitsuja, kun taas hitsaaja-höylääjä saa tyytyä mamujen käyttämään turvonneeseen, tupakoivaan ja tatuoituun Siideri-Lissuun.


      • Varmasti siinä onkin tietty korrelaatio, mutta kannattaa muistaa, että eivät kaikki älykkäät ihmiset ole kiinnostuneet opiskelemaan, eli ne mielenkiinnon kohteet saattavat suuntautua myöskin täysin muihin asioihin kuin kouluttautumiseen..
        Eli jos et ole akateeminen tai tohtori, niin se ei tarkoita, että olisit välttämättä tyhmä tai tyhmempi kuin joku toinen, sinä vain et ole ollut kiinnostunut opiskelemaan. Tosiasiassa perus duunari ehtii tienata siinä reilussa 10vuodessa pitkän pennin rahaa, minkä toinen opiskelee ja asuu omakotitalossa velattomana ennen kuin se tohtori, mutta toki sieltä sitten takaa tullaan kovaa mikäli sattuu töitä löytymään. Usein päätyvät perusduunarin hommiin kuitenkin, kun ei muuta ole tarjolla ja sehän se vasta koomista onkin sitten.


      • tämänkeskustelunvalossa
        Vituttaako_amista kirjoitti:

        Meinaatko kateellinen amis, että johtajaylilääkäri ei ole älykkäämpi ja saa parempaa palkkaa kuin tupakoiva ja tatuoitu viilaaja-koneistaja-amispelle? Leguri myös nussii laihoja silikonitissit hankkineita blondihoitsuja, kun taas hitsaaja-höylääjä saa tyytyä mamujen käyttämään turvonneeseen, tupakoivaan ja tatuoituun Siideri-Lissuun.

        Johtajaylilääkäri on älykkäämpi, jos se on mies, mutta itsestään ja älykkyydestään liikoja luuleva, jos se on nainen.


      • akateemiset.sucks
        tämänkeskustelunvalossa kirjoitti:

        Johtajaylilääkäri on älykkäämpi, jos se on mies, mutta itsestään ja älykkyydestään liikoja luuleva, jos se on nainen.

        No just sellasia ne on, niin olevinaan muka parempia ku muut.


      • Omaseppänsä
        Vituttaako_amista kirjoitti:

        Meinaatko kateellinen amis, että johtajaylilääkäri ei ole älykkäämpi ja saa parempaa palkkaa kuin tupakoiva ja tatuoitu viilaaja-koneistaja-amispelle? Leguri myös nussii laihoja silikonitissit hankkineita blondihoitsuja, kun taas hitsaaja-höylääjä saa tyytyä mamujen käyttämään turvonneeseen, tupakoivaan ja tatuoituun Siideri-Lissuun.

        "Meinaatko kateellinen amis, että johtajaylilääkäri ei ole älykkäämpi ja saa parempaa palkkaa kuin tupakoiva ja tatuoitu viilaaja-koneistaja-amispelle?"

        Johtajaylilääkärit eivät ole mitään neroja, sen voin todeta ihan kokemuksesta.
        Vertailusi on hieman värittynyt tässä tapauksessa.

        " Leguri myös nussii laihoja silikonitissit hankkineita blondihoitsuja, kun taas hitsaaja-höylääjä saa tyytyä mamujen käyttämään turvonneeseen, tupakoivaan ja tatuoituun Siideri-Lissuun."

        Minun kokemukseni mukaan legurit nussivat kyllä jotain tasokkampaan kuin noita mainitsemiasi blondihoitsuja.

        En tiedä luitko myös muita viestejäni, mutta siis minähän olen varsin korkeasti koulutettu (en tosin tohtori) joten minunkin pitäisi kaiketi olla mm. sinua älykkäämpi.


      • bunk
        Vituttaako_amista kirjoitti:

        Meinaatko kateellinen amis, että johtajaylilääkäri ei ole älykkäämpi ja saa parempaa palkkaa kuin tupakoiva ja tatuoitu viilaaja-koneistaja-amispelle? Leguri myös nussii laihoja silikonitissit hankkineita blondihoitsuja, kun taas hitsaaja-höylääjä saa tyytyä mamujen käyttämään turvonneeseen, tupakoivaan ja tatuoituun Siideri-Lissuun.

        Mitä jos hitsari pitää enemmän siideri-lissusta, jonka itsetunto riittää pitämään omista tisseistään?


    • akateemiset.sucks

      Akateemiset miehet on yleensä kans vähän homomaisia.

      • omatodistusparastodistus

        Amikset ovat parhaita, kateus akateemisuutta kohtaan on ok. Aina kannattaa kehua itseä ja omaa koulutusta, mutta jonkun koulutuksen ollessa korkeampi kehua omia sosiaalisia taitoja ja todellista älykkyyttä, joka ei aapiskukkoja kaipaa.


    • Nykyään koulutus tai ainakaan opiskelupaikka ei tuo mitään yhteiskunnallista statusta. Aikoinaan pelkkä koulutus oli herran merkki ja silloin ylioppilaat kulkivat kesät valkolakki päässään kylänraitilla poseeraamassa köyhille.

      Koulutus ei ole työtä ja ainoastaan työstä maksetaan palkkaa. Ilman palkkaa elää puolisonsa/sukunsa tuloilla/varallisuudella taikka yhteiskunnan tulonsiirtojen varassa.

      Koulutus ei juurikaan kerro älykkyydestä. Itseasiassa älykkyyttä on hyvin vaikea määrittää. Voimme helposti luokitella kehityshäiriöiset ja muut vammautuneet älykkyydeltään alempaan luokkaan, koska he eivät selviydy arkiaskareista ilman apua. Kuitenkin eräs maailman parhaimman muistin omaavista henkilöistä on vaikeasti kehityshäiriöinen eikä selviydy arjesta ilman apua.

      Onko arjesta selviytyminen taikka yhteiskunnassa pärjääminen älykkyyden mitta? Sitä voidaan pitää sellaisena. Jos äly olisi jotain hyödytöntä, se pitäisi määritellä uudelleen.

      En silti käsittäisi älyä pelkästään oman edun näkemiseksi ja tavoittelemiseksi. Ahneus on luonteenpiirre ja minusta heikoillakin älynlahjoilla voi olla ahne ja vallanhimoinen. Monet älykkäiksi luonnehdituista tiedemiehistä ovat kokeneet politiikan erittäin epämiellyttäväksi ilmiöksi. Toisaalta politiikassa pärjäävää ei voida pitää tyhmänä.

      Aloittajan mielestä akateemiset, varsinkin naiset, ovat hänen mielestään älykkyydeltään alemmalla tasolla, koska hän tienaa paremmin.

      En ole vielä koskaan törmännyt palkanmaksuperusteena älykkyyteen. Työtehtävät määrittävät palkan. On jokaisen oma asia, mitä työtä on saanut ja mitä haluaa tehdä. Jos joku haluaa sielu tulessa tehdä naistutkimusta minimipalkalla, on se hänen asiansa.

      Yleensä ihmiset tekevät työkseen, mitä heidän on pakko tehdä taikka mitä haluavat tehdä.

      Onko älykkäämpää tehdä mitä haluaa pienemmällä tulonmuodostuksella kuin tehdä mitä inhoaa ja saada paremman toimeentulon?

      Ihmiset tekevät ratkaisuja mieltymyksiensä mukaan.

      Ihmisiin liittyy aina päänsisäinen toiminta. Tähän toimintaan voidaan lukea myös mitä erikoisimmat tunteet, joita hirviporukassa ei koskaan oteta esille.

      Eräs näistä mainitsemattomista tunteista on alemmuuden tunne. Miehen pitäisi olla perheen pää ja ylempänä naista. Miten käy jos nainen onkin koulutettu ja mies ei ole? Voin kokemuksella sanoa, että yleensä nämä liitot päätyvät eroon. Miehelle tilanne on vaikea.

      Alemmuuden ja riittämättömyyden tunne ei kuitenkaan johdu puolison koulutuksesta taikka yhteiskunnallisesta asemasta. Se kaikki myrskyää vain omien korviesi välissä.

      Jos mies rakastaa puolisoaan, sallii hän tälle älykkyyden ja menestymisen.

      Älyn ja menestyksen myötä iskee kuitenkin mustasukkaisuus. Mies kokee vääjäämättä olevansa heikommassa asemassa ja jakavansa ikäänkuin perinteisen naisen kohtalon.

      Miestään älykkäämpi ja menestyneempi nainen riistää mieheltä hänen miehisyytensä. Tätä on monen vaikea kohdata ja pitää yllä. Tästä syystä jo naisen parempi koulutus toimii punaisena vaatteena monelle miehelle.

      • kertoosejotain

        Eli miehellä on tällöin heikko itsetunto. Onko naisen kunnianhimo ja menestyminen jotenkin miehisyydestä pois? Itse ainakin olisin ylpeä miehen menestymisestä, miksi mies ei voi olla ylpeä minun menestymisestä. Eikä kouluja käyneen naisen tarvitse olla mikään tumpelo.
        On totta, että meillä kouluja käyneillä naisilla on keskimääräistä naisten kuukausipalkkaa parempi palkka, mutta ei se ole se pääsyy opiskella. Eli kyllä minä tässä näen pienoisen eron esimerkiksi yrittäjään, joka työtä tekee vain rahan vuoksi. Voisin oikeastaan kouluja käyneiden kilpailua verrata hieman marginaalilajien urheilijoihin, jotka satsaavat niihin kilpailuihinsa saamatta kuitenkaan suurta palkkaa. Sama se on monella akateemisella, ei sitä pelkästään rahan vuoksi tehdä. Tietysti palkat suuremmat tietyillä aloilla kuten esim.tekniikka.


      • just.asking
        kertoosejotain kirjoitti:

        Eli miehellä on tällöin heikko itsetunto. Onko naisen kunnianhimo ja menestyminen jotenkin miehisyydestä pois? Itse ainakin olisin ylpeä miehen menestymisestä, miksi mies ei voi olla ylpeä minun menestymisestä. Eikä kouluja käyneen naisen tarvitse olla mikään tumpelo.
        On totta, että meillä kouluja käyneillä naisilla on keskimääräistä naisten kuukausipalkkaa parempi palkka, mutta ei se ole se pääsyy opiskella. Eli kyllä minä tässä näen pienoisen eron esimerkiksi yrittäjään, joka työtä tekee vain rahan vuoksi. Voisin oikeastaan kouluja käyneiden kilpailua verrata hieman marginaalilajien urheilijoihin, jotka satsaavat niihin kilpailuihinsa saamatta kuitenkaan suurta palkkaa. Sama se on monella akateemisella, ei sitä pelkästään rahan vuoksi tehdä. Tietysti palkat suuremmat tietyillä aloilla kuten esim.tekniikka.

        Mikä ihme on laittanut päähäsi ajatuksen, että yrittäjät ovat yrittäjiä vain rahan vuoksi?


      • kertoosejotain

        En halunnut yleistää kaikkia yrittäjiä, mutta koskee niitä, jotka tekevät työtänsä vain rahan vuoksi. Enemmän heissä varmaan koulujakäymättömiä, perittyjä firman jatkajia. Mutta niin osin yleistin, koska vastasin tuossa ylempänä olevaan kommenttiin ja ehkä aloituksen yleistykseenkin.
        Ja alemmas voisin vastata, että itse en ainakaan ketään sulkisi koulutuksen kautta pois, mutta olisihan jonkinlainen älykkyys hyvästä. Lisäksi ongelma olisi ehkä siinä ymmärtämisessä, sillä kun me ei todellakaan työtä tehdä pelkästään rahasta ja laskuteta jokaisesta tunnista niin työajan päälle painetaan ajoittain hommaa ja monesti ilman liksaa. Mitään ihme arvostusta ei tarvita, mutta työn luonne ei välttämättä ole se säännöllinen työaika.


      • just.asking
        kertoosejotain kirjoitti:

        En halunnut yleistää kaikkia yrittäjiä, mutta koskee niitä, jotka tekevät työtänsä vain rahan vuoksi. Enemmän heissä varmaan koulujakäymättömiä, perittyjä firman jatkajia. Mutta niin osin yleistin, koska vastasin tuossa ylempänä olevaan kommenttiin ja ehkä aloituksen yleistykseenkin.
        Ja alemmas voisin vastata, että itse en ainakaan ketään sulkisi koulutuksen kautta pois, mutta olisihan jonkinlainen älykkyys hyvästä. Lisäksi ongelma olisi ehkä siinä ymmärtämisessä, sillä kun me ei todellakaan työtä tehdä pelkästään rahasta ja laskuteta jokaisesta tunnista niin työajan päälle painetaan ajoittain hommaa ja monesti ilman liksaa. Mitään ihme arvostusta ei tarvita, mutta työn luonne ei välttämättä ole se säännöllinen työaika.

        Tutkimukset osoittavat, että yleisin syy yrittäjyyteen ryhtymiselle on vapaus sekä mahdollisuus vaikuttaa omaan työhönsä.


      • Omaseppänsä
        kertoosejotain kirjoitti:

        En halunnut yleistää kaikkia yrittäjiä, mutta koskee niitä, jotka tekevät työtänsä vain rahan vuoksi. Enemmän heissä varmaan koulujakäymättömiä, perittyjä firman jatkajia. Mutta niin osin yleistin, koska vastasin tuossa ylempänä olevaan kommenttiin ja ehkä aloituksen yleistykseenkin.
        Ja alemmas voisin vastata, että itse en ainakaan ketään sulkisi koulutuksen kautta pois, mutta olisihan jonkinlainen älykkyys hyvästä. Lisäksi ongelma olisi ehkä siinä ymmärtämisessä, sillä kun me ei todellakaan työtä tehdä pelkästään rahasta ja laskuteta jokaisesta tunnista niin työajan päälle painetaan ajoittain hommaa ja monesti ilman liksaa. Mitään ihme arvostusta ei tarvita, mutta työn luonne ei välttämättä ole se säännöllinen työaika.

        "En halunnut yleistää kaikkia yrittäjiä, mutta koskee niitä, jotka tekevät työtänsä vain rahan vuoksi. Enemmän heissä varmaan koulujakäymättömiä, perittyjä firman jatkajia. Mutta niin osin yleistin, koska vastasin tuossa ylempänä olevaan kommenttiin ja ehkä aloituksen yleistykseenkin."

        Tämä mitä ylempänä luen on juuri yliopistoa käyneen elämästä ja yhteiskunnasta tietämättömän kouluttautuneen aivopieru.

        Kohdallasi ainakin vain vahvistit aloituksen yleistyksen etkä muuta.


      • kertoosejotain

        Sinä just.asking olet kyllä oikeassa tuossa, että osa on yrittäjinä varmaan tuon vapauden ja työssä vaikuttamisen mahdollisuuden myötä. Itsekin, jos työttömäksi jäisin miettisin tuota yrittäjyyttä yhtenä vaihtoehtona. Sitovaa se on ja vaativaakin monesti eli hatunnosto yrittäjille siinä mielessä.
        Ja sinä Omaseppänsä annat heti vaikutelman kouluja käymättömästä, sivistymättömästä ihmisestä. Hyökkäsit heti päälle ilman mitään kommentoitavaa. Pystytkö kiistämään ettei väitteeni pitäisi osittain ja joissakin tapauksissa paikkansa? Ja lisäksi olen tosiaan kouluttautunut, tulen toimeen niin kouluttautuneiden kuin kouluttautumattomienkin ihmisten kanssa, sillä en lokeroi ihmisiä koulutuksen mukaan, enkä rakenna arvostustani ihmisestä pelkästään koulutuksen pohjalta vaan siitä, millainen se itse ihminen on. Niin ja minulla on kokemusta niin yritysmaailmasta, duunarihommista kuin yliopistomaailmastakin.


    • amis-atmi

      Mä en just saa naisia ko olen amis ja tienaan 3000 kk

      • akateemiset.sucks

        Niinku ne akateemiset naiset antaa aina pakit amiksille, koska luulee ittestään ihan liikoja. Ihme nirppa nokkia.


    • StreitAuttofComton

      Niinhän se on rahvaan suosikkilausahdus tuollainen aivo ripuli, mutta me bodatut akateemiset voitamme sinut älyllisesti (juoksemme lähinnä ympyrää älyllisesti ympäritsesi) ja voimallisesti!

      • Omaseppänsä

        Kaksi sekuntia sun kanssa älyllisesti tai fyysisesti varmaan riittäisi näyttämään että ainakaan sulla ei menis muuta kuin paskat housuun.


      • Mites_yyteet_amis
        Omaseppänsä kirjoitti:

        Kaksi sekuntia sun kanssa älyllisesti tai fyysisesti varmaan riittäisi näyttämään että ainakaan sulla ei menis muuta kuin paskat housuun.

        WOHOHOHOHO! Nyt on amis kovana! Alkaa ihan alahuuli väpättää, kun täällä uhoaa oikea amis, joka on kova jätkä. Se viilaa ja höylää ja tatuoi!


      • StreitAuttofComton
        Omaseppänsä kirjoitti:

        Kaksi sekuntia sun kanssa älyllisesti tai fyysisesti varmaan riittäisi näyttämään että ainakaan sulla ei menis muuta kuin paskat housuun.

        kuules homo näin ne monet amispaskat luulee mut ehkä luulo vaihtuu kun tyhmään päähän tulee nyrkkiä?


      • hunkofyear

        streitauttof näytti juuri ns. älyllisen ylemmyytensä...... ;)


    • Kuinkasnytnäin

      Etkä siltikään saa pillua?

    • Edwardo_löylyjä

      Osalla akateemisista koulutus tuntuu tosiaan kihahtavan hattuun ja ihmisestä tulee sellainen vähän parempi ihminen. Valaistunut ja tiedostava. Ihan sama onko mitään valaistumista tapahtunut.

      Mutta ei se toisaalta sitä faktaa poista, että fiksuimmat ovat järjestään kouluttautuneita. Löytyyhän tavan duunareistakin fiksuja ja pikkunäppäriä puuhastelijoita, mutta kun isoja rattaita pitää pyörittää, niin tarvitaan koulua, elämän koulimaa sivistystä ja raakaa älyä. Akateemisuus kuitenkin korreloi jossain määrin tuon älyn kanssa vaikka älykkäitä päätyy myös vähemmän kouluttautuneina kirveen ja ojienkin varteen.

      Akateemisia naisia kovasti panetellaan ja osin ihan syystä. Itse en kuitenkaan voisi kuvitella seurustelevani ei-akateemisen kanssa, koska keskustelut tuppaavat jäämään aika puolituiseksi jos vastapuolella on älyllisiä lahjoja myös puolituisesti. Vähänhän koulumisvaihe ottaa aikaansa kun hapatuksia karsitaan, mutta palkitsee vihtojansa lopulta kyllä kernaasti.

    • Rose23

      Uskoisin, että älykkyydellä ja koulutuksella on jonkinlainen korrelaatio. Älykkäämmät ihmiset usein haluavat kouluttautua pidemmälle ja siksi heitä löytyy enemmän yliopistoista kuin ammattikouluista.

      Akateeminen koulutus ei kuitenkaan tee autuaaksi eikä voida sanoa, että akateeminen olisi automaattisesti ei-akateemista älykkäämpi. Esim. yksi omista ystävistäni on käynyt virallisissa älykkyystesteissä ja halutessaan saisi heti mensan jäsenyyden. Silti hän on käynyt "vain" ammattikorkeakoulun, koska ei ole löytänyt yliopistosta alaa, jota tahtoisi opiskella. Tunnen muitakin erittäin älykkäitä ihmisiä, jotka ovat käyneet amiksen tai amkin.

    • ladkani

      Naiset yhdistävät akateemisuuden kovaan tulotasoon vaikka niin ei välttämättä ole. Nykyään koulutus ei takaa työpaikkaa, DI tai KTM saattaa olla ihan persaukinen. Enemmän naisia kiinnostaa sun lompakon paksuus kuin sivistyneisyys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      136
      1583
    2. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1182
    3. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1180
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      80
      1064
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      882
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      799
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      772
    8. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      78
      762
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      694
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      135
      657
    Aihe