Himo kateissa

Himokateissa

Te parisuhteessa olevat, kertokaa mielipiteitänne

Eli miltä teistä on tuntunut, kun olette löytäneet kumppaninne?

Olen ollut pitkään sinkkuna ja olen alkanut epäillä josko en vain tunnista sitä oikeaa tai tunne enää samoin kuin nuorempana. Nyt olen kolmekymmentä. Monet miehet vaikuttavat mukavilta, mutta jokin sellainen ihastumisen tunne jää aina puuttumaan. Ihastun ja olen aina ihastunut todella harvoin. Kaikki tuntuvat vain ihan kivoilta, mutten tunne himoa enkä perhosia vatsassa. Tunnen tapaamiini miehiin yhtä paljon himoa kuin vaikkapa polkupyörään. Voiko suhde siis onnistua, jos toista ei himoitse?

Nuorempana parikymppisenä muistan kuinka ihastumisen tunne oli hyvin voimakas ja ihastumisen kohteen kanssa halusi olla tekemisissä niin paljon kuin mahdollista. Halusi olla kiinni toisessa jne. Voi että niitä aikoja.

En ole pitkään aikaan enää tuntenut ketään tapaamaani miestä kohtaan tuollaista tunnetta. Lähinnä tuntuu siltä, että jos kuvittelen, että alkaisin seurustella jonkun tapaamani henkilön kanssa, hakailisin tuollaisen tunteen perään. Tiedän itsestäni, että voin harrastaa seksiä ihmisen kanssa joka on mukava ja paperilla hyvä kumppani, mutta jota kohtaan en tunne himoa. Seksi on tuolloin itselleni yksi roolisuoritus, josta en saa mitään. Esitän nauttivani, etten loukkaa toista. Todellisuudessa en tunne mielihyvää. Odotan vain suorituksen loppumista ja saatan sanoa kumppanille, että tulin jo....

Mielestäni edellä kuvattu on toista kohtaan väärin. Siksi päätin esimerkiksi edellisen muutaman kuukauden suhteen.

Voiko vaan olla, että tämän ikäisenä ei enää tule tapaamaan ihmistä joka veisi jalat alta. Onko etsittävä enemmänkin kumppania joka on hyvä kaveri ja onko hyväksyttävä sellainen asia, ettei kumppania välttämättä halua/himoitse? Tuollainen tuntuu vain niin väärältä toista kohtaan.

Haluaisin siis löytää mukavan miehen kumppanikseni, mutta jota myös himoitsen.

Kertokaa kokemuksia!

84

1714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öjhiyfuygi

Onnittelut, olet tullut aikuiseksi! Lapsena itsekin tunsin perhosia vatsassa ihan pikkujutuistakin. Nyt vaaditaan jo vähän tutustumistakin ennen kuin alkaa mitään perhosia lentelee.

• pappassoo

Onnea kolmikymppiselle ladylle. Osaat kertoa mitä haluat suhteeltasi. Sinun kannattaa odottaa oikeaa. Irtosuhteet on sallittuja, jos itse haluat. Mutta oikean henkilön kanssa voi vakiintua, eikö vaan. En itsekään välitä sitoa itseäni, kunnes "tärähtää". Miehenä kyllä katselen kauniita naisia ihaillen heitä. Mutta sitoutuminen vaatii tunnetta ja antautumista toiselle kokonaan. Olen kokenut sen useasti. En ole kyllästynyt vieläkään, vaikka olen viiskyt ja risat. Ei se ikään katso, vaan haluun tuntea. Eikä se yksi ole ainoa läpi elämän tai voi ollakin. Ei koskaan tiedä. Tietää saa vain jos uskaltaa rakastaa.

• Provo

Soot lepakko.
        Tai valmis vanhapiika.

Elä kuten sinut on luotu.

Mutta, muista, koko lopun elosi sinun on härnättävä miehiä,
        sellainen on evoluutio

• kiskot

Kokeile sytyttää himo käymällä vieraissa. Pari vieraspanoa ja saat kummasti lisävirtaa makuuhuoneseen. Itse olen etsinyt seuraa mm. http://www.aviorikos.net sivustolla jossa on mukavasti seksihaluisia, varattuja naisia.

• Näitä_taas

Kato vanha spämmipekka taas paikalla. Unohti taas mainita että moisilla sivustoilla niiden seksihaluisten naisten määrä on yleensä minimaalinen, jossei olematon.

Ihan vastikään erään suurimman vastaavan kansainvälisen sivuston Ashley Madisonin tietokannan päästyä julkisuuteen selvisi että suurin osa siellä olevista naisnimimerkeistä oli tekaistuja. Merkittävä osa taisi olla vielä lähtöisin AM päämajan IP osoitteesta. Ja aiemmin taisi parikin entistä työntekijää paljastaa että heidän hommansa oli tuottaa sinne uusia (naispuoleisia) käyttäjiä liukuhihnalta.

Ilmankos täällä vastaavan firman mainosrobottikin kertoo vain etsineensä seuraa, loppuilta meneekin sitten rattoisasti sen seuran luomisessa. Sinänsä kätevää kun voi luoda vaikka kuinka monta ihannepartneria haluaa joista kaikki yllättäen haluavat minimipalkkaista spämmisoturia ihan kybällä.

• tulenliekkinä
        Provo kirjoitti:

Soot lepakko.
        Tai valmis vanhapiika.

Elä kuten sinut on luotu.

Mutta, muista, koko lopun elosi sinun on härnättävä miehiä,
        sellainen on evoluutio

Provolle! Olet sairas. kamalan sairasta kuvitella että munasta on kaikki kiinni. Tunteet ovat ne mitkä antaa haluja, ei kylmä seksi. Ei kannata joka päivä sextata, niin on seuraava kerta parempi. Taukoja pitää olla, ei se ihminen kone ole. Hyvää tunnelmallista sexiä!

• Eivieras
        kiskot kirjoitti:

Kokeile sytyttää himo käymällä vieraissa. Pari vieraspanoa ja saat kummasti lisävirtaa makuuhuoneseen. Itse olen etsinyt seuraa mm. http://www.aviorikos.net sivustolla jossa on mukavasti seksihaluisia, varattuja naisia.

Typerä neuvo, josta huomaa kommentoijan alapään ajatukset. Himo syntyy itsestään, kun oikea tunnelma muuttuu haluksi toista kohtaan joko katseiden, sanojen tai hyväilyjen kautta. Se on eroottinen lataus, jota kysyjä ei tunne nykyistä kumppaniaan kohtaan. Neuvoisin häntä löytämään kumppanin, johon todella ihastuu ja rakastuu niin loppu hoituu itsestään. En usko hänen muuten tuntevan halua ja tuskin rakastelleen aiemmin, koska silloin ei kyselisi. Huom! Yhdyntä ei ole sama kuin rakastelu.

• rajatonmies

Ainakin kokemuksen ja iän myötä se on tullut, että en enää kuitenkaan kiinnostu naisista, jotka saavat perhoset pyörimään jännittävästi.

Se ei nimittäin lopulta ole hyvä tunnusmerkki, hermostuminen ja jännittäminen kun toinen on lähellä.

Varsinaisesti ihastuminenkin tulee myöhemmässä vaiheessa, kun alkaa hahmottaa, että nainen saattaisi olla kiinnostava ja hyvä kumppani pitemmäksi aikaa. Tunne on silloin lämmin ja kiinnostunut, eikä enää sellainen, että jännittää kun on läsnä, tai pakkomielteisesti ajattelee toista koko ajan kun ei ole läsnä. Nuoren ihmisen pikainen ja palava ihastuminen on usein enemmän mielenterveyden hetkellinen ja usein ohimenevä häiriö enemmän kuin terveisiin tuntemuksiin perustuva ihastuminen/rakastuminen.

• Donnan

Ei ne enää olekaan perhosia, vaan merikotkia, jotka jylläävät kokeneen miehen vatsassa. Kokemuksen myötä tulee myös arvostus tosi Donnaa kohtaan, joka voi lyödä jalat alta. Puhun kokemuksesta ja olen nyt Donnan kanssa onnellisessa aviossa. Uskaltakaa näyttää tunteenne.

• Donnan

Unohdin sanoa nuoren rakkauden intohimon olevan vertaansa vailla, joten sinä kolmekymppinen löydät varmasti omasi.

• NäinMeillä

Nuoruuden voimakkaat ihastumiset/rakastumiset eivät välttämättä vanhemmalla iällä enää paalaa, ja usein hyvä niin. Toisaalta vanhempana voi olla liiankin varovainen ja se voi laimentaa muuten ihan potentiaalisen suhteen tunnepuolta.
      Aloittajan olisi ehkä hyvä tutkiskella sitä, onko hän nyt vanhemmalla iällä enää valmis oikeasti antamaan rakastumiselle mahdollisuuden ja tulkitseeko hän liian kriittisesti sitä millaisia hänen tunteensä pitäisi olla että ne olisivat "oikeat". Voi myös olla että hän peilaa kaikkea jonkun nuoruuden rakkauden ideaalin kautta vaikka kyse pitäisi nyt olla siitä, millaisilla tunteilla voisi rakentaa hyvän aikuisen suhteen.

• Olen samaa mieltä muiden vastaajien kanssa. Nuorena ja kokemattomana, kun kaikki oli uutta, tunteetkin olivat voimakkaampia. Ihastumisen huuma peitti kaiken alleen ja suhteen loppu oli kuin maailmanloppu. Eikä sellaiset tunnekuohut tietenkään hyväksi suhteille ollut. Alkoivat ja loppuivat aika nopeaan tahtiin.

Tosin en minä edelleenkään voisi olla suhteessa, missä ei tunteenpaloa olisi. Olen paljon onnellisempi, kun parisuhdesoppa on lämmintä kuin että se kiehuisi jatkuvasti yli.

• Himohukassa

Ymmärrän pointtinne. Mutta voiko suhde siis toimia, jos kumppaniaan ei halua seksuaalisesti? Mielestäni on väärin olla suhteessa ihmisen kanssa jota ei halua. Väärin toista ja väärin itseä, omia tunteita kohtaan. Silloinhan ollaan vaan kavereita, jos toista ei himoitse?

Vai onko se nimenomaan aikuisissa suhteissa tyypillistä, että toista ei seksuaalisesti halua ja silti ollaan yhdessä? Kuulostaa kuolemalta. En halua sellaiseen vankilaan :D

Haluan löytää rinnalleni ihmisen josta sytyn.

• kiännäpäselekäs

Ainakin minun pitää tuntea fyysistä vetoa mieheen, ennenkuin voin seurustella hänen kanssaan. Olen ollut nykyisen miesystäväni kanssa kaksi vuotta yhdessä ja vain vilkaisu hänen kroppaansa saa minut yhä kiihottumaan. Jos mies ei herätä minussa mitään em. tuntemuksia, hän on minulle vain kaveri, jonka kanssa ei rakastella. Niin, ja olen 50-vuotias.

• elämänKevätsirpakka

Täällä on moni enemmän tai vähemmän jo kirjoittanut sulle, että tervetuloa aikuisuuteen, ja opettele nauttimaan siitä.

Ei se sitä tarkoita, ettet voisi haluta miestä. Veikkaan että sinä et vain vielä erota tai tunnista sitä aikuisen ihmisen halua, sitä mikä kantaa pidempään. Sinä olet niin keskittynyt kaipaamaan perhosia, ettet huomaa erilaisen tavan syttyä ihmisestä olevan aivan yhtä hieno, ja yleensä jopa parempi. Kun et perhosia koe, sanot itsellesi että et siis syty miehestä ja sillä selvä.

Jos olisikin niin, että kun himoa ja perhosia ei ole, niin halut kumppania kohtaan loppuvat, niin väitän että suurin osa pariskunnista eivät ainakaan pitkässä suhteessa haluaisi toisiaan... Näin ei kuitenkaan ole, vaan suurin osa yhä ja edelleen haluaa toisiaan. Ne jotka ovat vanhemmalla iällä tavanneet, ovat jo alusta saakka kokeneet erilaista halua olla seksuaalisesti yhdessä, kuin perhoset.

Ihmisen seksuaalisuus on ihmisen sisällä. Sinun seksuaalisuutesi on iän myötä muuttunut, ja nyt et enää tunnista sitä. Opettele tuntemaan, mitä kroppasi nykyään haluaa.

• kiljanteri
        kiännäpäselekäs kirjoitti:

Ainakin minun pitää tuntea fyysistä vetoa mieheen, ennenkuin voin seurustella hänen kanssaan. Olen ollut nykyisen miesystäväni kanssa kaksi vuotta yhdessä ja vain vilkaisu hänen kroppaansa saa minut yhä kiihottumaan. Jos mies ei herätä minussa mitään em. tuntemuksia, hän on minulle vain kaveri, jonka kanssa ei rakastella. Niin, ja olen 50-vuotias.

Se että 50-vuotiaana sinulla on takana vasta parin vuoden suhde, herättää kysymyksen siitä, että et ehkä olekaan henkisesti kypsä pitkään parisuhteeseen... Suhteesi iästäsi huolimatta perustuu pitkälti kemiaan. En ylläty, jos seuraavan parin vuoden aikana suhteesi sammuu.

Voin toki olla väärässäkin, mutta asiaa kannattaa miettiä. Ainakin siinä tapauksessa, jos et ole vastikään eronnut 30 vuoden liitosta. (Ja niin, tietenkin vastaat tähän kirjoitukseeni, että olet juuri eronnut, mutta netissä sellaisen vastauksen totuusarvo on häilyvä.) Toivon sulle kuitenkin kaikkea hyvää, ja toivottavasti osaat rakentaa suhteita perustuen muuhun kuin himoon.

• Sivustalukija
        kiljanteri kirjoitti:

Se että 50-vuotiaana sinulla on takana vasta parin vuoden suhde, herättää kysymyksen siitä, että et ehkä olekaan henkisesti kypsä pitkään parisuhteeseen... Suhteesi iästäsi huolimatta perustuu pitkälti kemiaan. En ylläty, jos seuraavan parin vuoden aikana suhteesi sammuu.

Voin toki olla väärässäkin, mutta asiaa kannattaa miettiä. Ainakin siinä tapauksessa, jos et ole vastikään eronnut 30 vuoden liitosta. (Ja niin, tietenkin vastaat tähän kirjoitukseeni, että olet juuri eronnut, mutta netissä sellaisen vastauksen totuusarvo on häilyvä.) Toivon sulle kuitenkin kaikkea hyvää, ja toivottavasti osaat rakentaa suhteita perustuen muuhun kuin himoon.

Ohhoh ohhoh, se onni taisi olla tuolle lukijalle liikaa!

• tsemmiiii

Minulla on ollut samoja kokemuksia sinun kansssasi. Ei tullut ihastumisen tunnetta ja kerkisin tavata varmasti yli 50 miestä ollessani vuosia sinkku. Tapasin nykyisen mieheni sattumalta ja kun suudeltiin ekan kerran, tuntui kun se olisi aina ollutkin siinä. Sellainen erillainen tunne. Ennen nuorempana oli sitä perhosia vatsassa -tunnetta, mutta ei sitä kohdallani ole aikuisiällä ollut. Eikä ollut nytkään. Se tunne oli turvallisuuden ja lämmön tunne. Aluksi mietin hänenkin kohdallaan tota seksiasiaa, sillä vaikka pidin hänen kosketuksestaan ja läheisyydestään, niin varsinaisesti sitä vaatteiden repimis -fiilistä ei ollut, mutta kyllä se tuli tutustumisen ja ihastumisen myötä. Vaikka kuullostaa tosi kliseeltä, niin kyllä sä tunnet sitten kun oikea tulee vastaan. Tsemppiä!

• nainen38-v

Kyllä intohimoa pitää olla ja perhosia vatsassa. Ei se tarkoita, että on teinimeininkiä. Itse olen kohta 40-v ja juuri se ihana kutina vatsassa ja himo toiseen on parasta. Mulla kyseessä ei ole pitkä parisuhde. Etsi vain sitä oikeaa ja nauti siihen saakka irtosuhteista, jos niistä saat nautinnon.

• millamakiainen

No osittain olen samoilla kokemuksilla, mutta hyvin tyytyväinen tilanteeseen! Nuorempana minua vietit veivät vääriin suuntiin, ja menneisyydessäni on kaksi pitkää ja kivikkoista suhdetta sellaisten miesten kanssa, joihin olin valtavan "rakastunut" ja himoissani, mutta joiden kanssa suhde oli loppujen lopuksi draamaa. Todella ikävää.

Aikuistuttuani en ole ollut enää viettien vietävissä, ja sellaista palavaa tarvetta olla vaikkapa koko ajan jonkun kanssa ei ole tullut. Enkä ole ihastunut nopeasti, tai sillä tavalla että perhoset valtaavat vatsan. Löysin kuitenkin elämäni miehen, jota kohtaan minulla kehittyä suunnaton kunnioitus ja sellainen tunne, jota voin vilpittömästi vihdoinkin sanoa aidoksi rakkaudeksi. Se ei perustu hetken huumaan, vaan todelliseen ihmisen hyväksymiseen sellaisena kuin hän on, kumppanuuteen arjessa ja juhlassa, yhteistä pitkälle kantavaa huumoria... Kaikkea sitä, mikä elämässä oikeasti merkitsee. Mitään perhosia ei koskaan tullut, enkä ole niitä kaivannut, koska sain jotain niin paljon enemmän.

Seksistä sen sijaan nautin kovasti, joten siinä kohtaa eroan sinun kokemuksistasi. Kenties et ole vielä päässyt kenenkään miehen kanssa niin läheiseksi, että olisit voinut nauttia seksistä täysin, vaikka mitään teinimäistä hekumaa tai perhosia ei olekaan? Minulle tämä aikuisen rakkaus on mahdollistanut sen, että keskityn juurikin myös OMAAN nautintooni, enkä pelkästään siihen, onko mies haluttava ja himottava. Nuorempana näin ja koin miehen niin vastustamattomana, että seksissä touhut menivät enemmän siihen fiilistelyyn, ja siihenkin että halusin tehdä mieheen vaikutuksen. Nyt pystyn nauttimaan avoimesti. Voin tehdä juuri niitä asioita joista kovasti nautin.

Jos olet sängyssä kokenut, että sinua ei sytytä, niin voiko olla vika myös omassa asenteessasi, eikä vain miehessä? Koska totuustan on, että oma himo syttyy omassa päässä.... Eihän ihmiset muuten koskaan nauttisi itsetyydytyksestä! Jos pystyt nauttimaan itsetyyydytyksestä, onnistut varmasti nauttimaan seksistäkin kenen tahansa miehen kanssa, joka ei ole mielestäsi vastenmielinen tai inhottava.

Itse nautin mieheni kanssa seksistä enemmän kuin koskaan kenenkään muun kanssa. Edes silloin nuorempana, kun olin niin "haltioissani" miehestä, että sukat pyöri jalassa. Nyt olen rohkeampi, avoimempi, ja enemmän oma itseni.

Tietenkään väkisin ei kannata mitään kenenkään kanssa yrittää, mutta kannattaa pitää mielessä, että sellainen kypsempi tapa rakastaa on tuhannesti vahvempi, kuin kemiaan perustuva ihastuminen.

• Miehenä allekirjoitan tämän myös toisesta näkökulmasta, eli siis miehen näkökulmasta ja henkilökohtaisestani. Ainoa mistä olen eri mieltä niin kyllä meillä tuo ihastuminen oli pitkälti sitä kemiaa, se tunne että tässä ihmisessä on nyt jotain todella mieletöntä mikä puoilestaan oli pohjana halulle tutustua enemmän ja tietyllä tavalla himoita toista. Tai oikeastaan kyllä mulla se tunteiden kirjo vaihteli himon ja hellyyden välimailla, en mä niitä sen tarkemmin eritellyt itselleni, annoin mennä vaan. Kai se oli sitä kemiaa, mutta perhosia en niin ihmeesti missään tuntenut. Toisen lähellä oli vaaan hyvä olla ja tunsi itsensä onnelliseksi. Kuten tietysti edelleen :)

• Kokemuksen.kautta

Tottahan jotakin kipinää on oltava häneen jonka kanssa haluaa rakastella, tulla lähelle ja helliä. Pitkässä parisuhteessa vaikuttaa, miten käyttäytyy, arvostaa ja kohtelee vierellä olijaa. Vaikka olisi kuinka paljon himoinnut ja rakastanut joskus toista mutta jos käyttäytyy huonosti, rakkaus tuppaa kuolemaan ja tunteet viilenee. Tuntee kasvaa huomioimisesta ja hellyydestä. Kylmyys hiipii suhteeseen välinpitämättömyydestä ja kaukana pysymisestä, toisen ihmisen mielipiteiden ja tekojen pitämisestä vähäpätöisinä. Ystävyydestä alkanut rakkaussuhde voi olla jopa kestävämpi kuin himojen kautta syntynyt.

• tämä-selvä

Et halua kivaa miestä vaan jonkun paskan joka kohtelee sua huonosti. Sellasiin naiset tuntee himoa joten et ole löytänyt riittävän paskaa miestä joka pettää ja on väkivaltainen.

• Himokadoksissa

Kiitos vastauksista! :) Vähän veikkaan/ennustan että tässä käy niin, että jään yksin, koska en syty miehistä. Ja myös veikkaan, että mulla on joku psykologin apua vaativa lukko tässä. En nimittäin koe mitään tarvetta seurustella vaikkapa henkilön x kanssa, jos en himoitse/halua häntä seksuaalisesti. Ahdistun pelkästä ajatuksestakin. Koen että jollain tavalla puhtauteni viedään, jos joku sellainen tulee lähelleni, jota en halua. Ja mua ei ole raiskattu tms. traumaattista ei ole menneisyydessä.

Ja seksihän on likaista. Mutta mulle tuo herättää vastenmielisen ajatuksen häpäisystä / likaantumisesta, jos harrastan harrastaisin feikkiseksiä ihmisen kanssa jota en himoitse.

Onko täällä psykologia paikalla? :D Menee jo niin diippiksi nä mun höpinät..

Ja vähän tilastoja. Mulla on ollut edellisen 15 vuoden aikana 4 miestä, joista olen syttynyt. Ja kun näen miehiä yöelämässä, Tinderissä tms. ulkonäöltään mua viehättää ehkä noin 1/ 500. Siihen sitten kun otetaan mukaan vielä sopivan luonteen löytyminen, niin ymmärrätte että olen mahdottoman tehtävän edessä yrittäessäni löytää kumppania.

Joo mutta ehkä tä ei ollut oikee paikka kysyä asiasta. Kiitos kuitenkin vastanneille.

• Avioliitonautuus678

Olet vain liian ronkeli, anna kiinnostavalle miehelle mahdollisuus ja et heti hyppää sänkyyn.

• Himokateissa

Ai olenko ronkeli/ nirso, jos 1/500 kiinnostaa ulkoisilta ominaisuuksilta? :D En yhtään tiennyt.. :D Mutta siis ihan vakavalla naamalla; onko nirsous muutettavissa oleva ominaisuus? Itse veikkaan, että ei. Muutenhan olisin nirsouteni hylännyt, eikö?

Ehkä tällainen nirsous on vähän niin kuin homous ja heterous, synnynnäinen ominaisuus, jota ei vaan voi muuttaa. Jos ei syty tai kiinnosu, niin silloin ei vain kiinnostu. Turha kai tässä on vastaan taistella. Homoista varmaan tuntuu tältä teeskentely.

Eikä se tarkoita, että miehissä olisi jotain vikaa. En vain näe heissä mitään kiinnostavaa. Oikeesti, ihmeellinen itsereflektiopuuska. En oo aiemmin tajunnutkaan, mähän oon vaan helvetin nirso seksuaaliselta suuntaumukseltani. En pysty rakastumaan/ihastumaan/tuntemaan vetoa kuin äärimmäisen harvoin. Mukavia ihmisiä on maailma pullollaan. Omakin kaveri piiri on laaja ja tunnen monia ihan mahtavia miehiä. Mutta, en koe minkäänlaista seksuaalista vetoa heihin.

Kavereiden miehet, jos olisivat sinkkuja; en kiinnostuisi. Useat julkkismiehet joiden perään naiset kuolaa tai julkkisnaisten miehet; en kiinnostuisi.

Nirso. Olen seksuaaliselta suuntaumukseltani nirso.

• Yksivaihtoehto

Uskoisin, ettei sillä ulkonäöllä ole loppupeleissä merkitystä koska kemia on se joka sytyttää.

Entäs jos menisit vain intuitiolla etkä niinkään tietoisilla kriteereillä?

• 3252345

Sinun tosiaan ei pidä ryhtyä suhteeseen, jos et tunne himoa, vaikka jäisit yksin lopuksi ikää. Ehkä himo joskus leimahtaa, ehkä ei.

Ehkä sinua lohduttaa se, että edustat mahdollisesti jopa enemmistöä naisista. Heteronaisten keskuudessa on yleisempää kiihottua naisen alastomasta ruumiista kuin miehen. Heteromiehet eivät saisi tarpeekseen alastomien naisten näkemisestä. Mutta miehen kalun näkeminen ei koukuta juuri ketään naista.

• wweolkjowo
        Himokateissa kirjoitti:

Ai olenko ronkeli/ nirso, jos 1/500 kiinnostaa ulkoisilta ominaisuuksilta? :D En yhtään tiennyt.. :D Mutta siis ihan vakavalla naamalla; onko nirsous muutettavissa oleva ominaisuus? Itse veikkaan, että ei. Muutenhan olisin nirsouteni hylännyt, eikö?

Ehkä tällainen nirsous on vähän niin kuin homous ja heterous, synnynnäinen ominaisuus, jota ei vaan voi muuttaa. Jos ei syty tai kiinnosu, niin silloin ei vain kiinnostu. Turha kai tässä on vastaan taistella. Homoista varmaan tuntuu tältä teeskentely.

Eikä se tarkoita, että miehissä olisi jotain vikaa. En vain näe heissä mitään kiinnostavaa. Oikeesti, ihmeellinen itsereflektiopuuska. En oo aiemmin tajunnutkaan, mähän oon vaan helvetin nirso seksuaaliselta suuntaumukseltani. En pysty rakastumaan/ihastumaan/tuntemaan vetoa kuin äärimmäisen harvoin. Mukavia ihmisiä on maailma pullollaan. Omakin kaveri piiri on laaja ja tunnen monia ihan mahtavia miehiä. Mutta, en koe minkäänlaista seksuaalista vetoa heihin.

Kavereiden miehet, jos olisivat sinkkuja; en kiinnostuisi. Useat julkkismiehet joiden perään naiset kuolaa tai julkkisnaisten miehet; en kiinnostuisi.

Nirso. Olen seksuaaliselta suuntaumukseltani nirso.

Höpö höpö. Ihminen muuttuu elämän aikana. Voi olla nirso joskus, ja vähemmän nirso joskus. Se että mistä syttyy, muuttuu myös elämän aikana. Esimerkiksi itse sytyin nuorena miehistä jotka olivat lyhyitä ja paksuniskaisia, vahvan oloisia. Eli vaikkapa 170cm ja 90kg josta iso osa lihasta ja pieni mahakaan ei haitannut. Sellainen polkkatukka olkapäille asti oli plussaa. Huhhuijaa, se sytytti, seksuaalisesti. Nyt kun olen aikuinen nainen, ei vastaavanlainen mies sytyttäisi minua ollenkaan. Tärkeimmäksi piirteeksi mun sytyttämiseen on noussut luonne. Mut sytyttää mies, joka kohtelee mua hyvin, jolla on jalat maassa ja joka hymyilee. Jos ulkoisesti mietin, niin mieluusti 180cm kieppeillä ja 80kg paikkeilla, mielellään kokonaan kalju tai hyvin lyhyet hiukset.

On naurettavaa ajatella, että nirsous olisi piirre, johon et voisi vaikuttaa. Ja ennen kaikkea tärkeintä on se, että oppisit miettimään, mitä asioita oikeasti miehessä pidät tärkeinä, ja mitä asioita vain kuvittelet pitäväsi tärkeinä.

• heteronainen
        3252345 kirjoitti:

Sinun tosiaan ei pidä ryhtyä suhteeseen, jos et tunne himoa, vaikka jäisit yksin lopuksi ikää. Ehkä himo joskus leimahtaa, ehkä ei.

Ehkä sinua lohduttaa se, että edustat mahdollisesti jopa enemmistöä naisista. Heteronaisten keskuudessa on yleisempää kiihottua naisen alastomasta ruumiista kuin miehen. Heteromiehet eivät saisi tarpeekseen alastomien naisten näkemisestä. Mutta miehen kalun näkeminen ei koukuta juuri ketään naista.

Mistä ihmeen tutkimuksesta tällaisia latelet??? Pidän itseäni aika tavallisena heterona, 36v parin lapsen äiti, joka elää hyvin tyydyttävässä parisuhteessa. Minua ei todellakaan kiihota alaston naisen vartalo. Esimerkiksi pornoa katsoessani kelaan ohi ne puuduttavat kohtaukset, joissa nainen keimailee. Ei voisi vähempää kiinnostaa... Miksi minua kiinnostaisi, olenhan hetero nainen?

Sen sijaan läheltä nähty miehen penis... Se on herkullisen sytyttävä. Erityisesti minua sytyttää itse penetraation näkeminen. Kun oikein iso kalu työntyy naisen sisään... Ollaan miehenkin kanssa joskus peilistä katottu. ;)

Miehenkään vartalo sinällään ei minua kiihota. Kyllä se on itse sukuelimet, jotka herättää isoimmat himon.

• Näinkin
        3252345 kirjoitti:

Kiihotuminen kehosta riippuu kyllä enemmän siitä, kuvataanko ihmistä seksuaalisessa valossa. Koska naista edelleen pidetään keskimäärin alempiarvoisena, kuvataan naista huomattavasti useammin seksuaalisesti. Itse olen tajunnut, että jos miestä kuvataisiin enemmän seksuaalisesti, visuaalisuus myös naisten keskuudessa nousisi huomattavasti, itselleni ainakin on iän yötä käynyt niin. Mutta vielä ei ollut naisten mahdolista nousta tasa-arvoisiksi tässä asiassa ja virhekuvitelmat sukupuolieroista visuaalisuuden suhteen elävät, naisille ei edes anneta mahdolisuutta.

Mitä tulee miehen sukuelimiin, lue nim. heteronaisen vastaus kirjoitukseen. Väitän, että tuo kuvaus sopii melko useisiin naisiin.

• voihyväthyssykät
        Yksivaihtoehto kirjoitti:

Uskoisin, ettei sillä ulkonäöllä ole loppupeleissä merkitystä koska kemia on se joka sytyttää.

Entäs jos menisit vain intuitiolla etkä niinkään tietoisilla kriteereillä?

Komppaan. Ei kai sitä nyt valokuvasta saata nähdä, että kuka kiinnostaa. Tosin en nyt mistään intuitiostakaan niin tiedä, kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Kyllä vain joutuu näkemään vaivan ja ottamaan toisesta selvää.

• guutamo
        Näinkin kirjoitti:

Kiihotuminen kehosta riippuu kyllä enemmän siitä, kuvataanko ihmistä seksuaalisessa valossa. Koska naista edelleen pidetään keskimäärin alempiarvoisena, kuvataan naista huomattavasti useammin seksuaalisesti. Itse olen tajunnut, että jos miestä kuvataisiin enemmän seksuaalisesti, visuaalisuus myös naisten keskuudessa nousisi huomattavasti, itselleni ainakin on iän yötä käynyt niin. Mutta vielä ei ollut naisten mahdolista nousta tasa-arvoisiksi tässä asiassa ja virhekuvitelmat sukupuolieroista visuaalisuuden suhteen elävät, naisille ei edes anneta mahdolisuutta.

Mitä tulee miehen sukuelimiin, lue nim. heteronaisen vastaus kirjoitukseen. Väitän, että tuo kuvaus sopii melko useisiin naisiin.

Naisille ei edes anneta mahdollisuutta ja tämä tulee maasta, jossa maan tärkeimmissä viroissa on ollut naisia? Paskapuhetta.

Kyllä se kysyntä ja tarjonta jyllää täysin tuollakin. Esim. pornon puolella on pitkään pelkästään naistuottajia jossa homma hoidetaan täysin naisten ehdoilla. Materiaalia varmasti löytyy jos sitä haluaa etsiä. Voisiko olla että useimmille muille naisille se ei olekaan todellisuutta?

Jos esimerkkinä käytetään esim. tuota penetraation herkullista sytyttävyyttä, niin merkittävä osa pornosta keskittyy juurikin sen jyystämisen kuvaamiseen. Eli etenkin tuon visuaalisen kuvaston suhteen ei pitäisi olla minkäänlaista ongelmaa.

Mikä vain näyttää olevan todellisuutta, että keskimäärin naiset ja miehet eivät yksinkertaisesti kiihotu samoista asioista. Siinä missä useimmat miehet hyrähtävät käyntii pelkästä alastoman naisvartalon (tai osan siitä) näkemisestä, sama ei toimi naisilla. Mitä on itseasiassa havaittu on, että naisia näyttäisi kiinnostavan ja kiihottavan enemmän miehen asema ja status, kuin pelkkä "liha", ja se ei välity alastomasta vartalosta. Statuksen kun näkee paremmin vaatteista. Esim klassikkona uniformupukuiset miehet. Esim. perinteiset palomies ja upseeri - isoja, turvallisia ja vahvoja.

Sama asia näkyy esim. myös romanttisissa kioskikirjoissa, joiden kulutuksesta vastaavat pääosin juuri naiset. Ja niiden päähenkilömiehet ovat lähes poikkeuksetta rikkaita liikemiehiä, kirjailijoita tai prinssejä, menestyviä merirosvoja tms. (toki aina komeita). Sillä märkien päiväunien unelmien kohteen statuksella on merkittävä rooli kokonaisuudessa. Stereotypiat menestyvät koska niillä on kysyntää.

• Mammamiamadre

No tuota...iällä ei varmastikaan ole tuon tunteen kanssa mitään tekemistä. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä yli 30 vuotta ja vieläkin tunnen intohimoa hanta kohtaan, olemme molemmat lähes 6-kymppisiä.

Muutama vuosi sitten kohtasin ikäiseni miehen, joka sai myös himot hyrräämään. Jo pelkkä katse tuntui mahtavalta, saatikka kosketus tai kun sai jutustella hänen kanssaan. Tunne oli molemminpuolinen ja lähes käsin kosketeltavissa.

Tunne on tunne ja siksi se jää, tuota toista miestä kohtaan. Tämä esimerkki siitä, että kun sen vastakappaleen kohtaa, sen tuntee ja tietää. Ja näitä "oikeita" on useampia.

• trust-me

kyllä pitää olla kemiaa. se ei ole ainoastaan ulkonäkö vaan myös sisäinen viehätys. jos kemia puuttuu kokonaan naiminen tuntuu ällöttävälle. se alkaa pitkän päälle inhottamaan.

• kemijät

samaa mieltä siinä että tosiaan tuijotetaan ulkoisiin tekiöihin liikaa.kemiat kun sopii tai peräti sama aallon pituus niin siinä ollaan tuttuja ensi silmäyksellä.

• jfdhasnghoöa

Älä tyydy vähään. Omasta puolestani voin sanoa, että en tunne montaakaan miestä kohtaan yhtään mitään, ja kiinnostavat yhtä paljon kuin maitotölkki. Jokin aika sitten tutustuin mieheen, joka ei ulkoisesti ollut ollenkaan tyyppiäni, mutta jonkin aikaa viestiteltyämme tuli mielettömät tunteet himoineen. Luulin, etten ikinä sellaista voisi kokea enää, luulin että olin juuri sitä psykologia vailla. Ei se vika ollut minussa, ei vaan ollut tullut oikeaa kohdetta tunteille. Onnea etsintään tai oikean löytämiseen.

• Aboriginaali

Sotkevatko e-pillerit rakkauden molekyylit?
      26.8.2008 14:06 Pentti Huovinen 7 kommenttia ilmoita asiaton viesti
      Munasolun irtoaminen, ovulaatio, tapahtuu kuukautiskierron keskivaiheilla. Ovulaation aikaan munasolun hedelmöittyminen on todennäköisintä. Samalla tapahtuu miehen ja naisen välillä erilaisia tiedostamattomia asioita molempiin suuntiin. Amerikkalaiset tutkijat ovat haastatelleet naisia kuukautiskierron eri vaiheissa. Miehiltä tuli naisille ovulaation aikana enemmän puhelinsoittoja, mutta myös yllätyslahjoja ja muita huomaavaisuuden osoituksia. Toisen tutkimuksen mukaan sriptease-tanssijat saivat mieskatsojilta kaksi kertaa enemmän tippiä ovulaation aikana verrattuna kuukautisten aikaan.

Miehen ja naisen suhteeseen vaikuttavat feromonit, viestejä välittävät hajuttomat molekyylit. Niitä aistitaan nenän takaosassa olevan vomeronasaalisen aistinelimen kautta. Tiedetään, että miesten kainalohiestä valmistetun uutteen haistelu suurentaa merkittävästi keltarauhashormonin pitoisuuksia naisen veressä. Tämä hormoni säätelee munasolun kypsymistä ja irtoamista. Ensimmäisissä feromoni-hajuvesitutkimuksissa hajuvettä käyttäneet naiset havaitsivat kolminkertaisen määrän erityyppisiä intiimejä tapahtumia kuten suutelemista ja halimista miestensä taholta. Miehen kainalon feromonieritteillä on ehdotettu olevan myös naisia rauhoittavaa ja rentouttavaa vaikutusta.

Jo klassikoksi muodostuneessa tutkimuksessa naisten annettiin haistelun perusteella valita itselleen mieluisin T-paita joukosta T-paitoja, joita useat eri miehet olivat pitäneet yllä kahden vuorokauden ajan käyttämättä mitään hajusteita. Naiset valitsivat useimmin sellaisen miehen T-paidan, jonka kudostyyppi oli erilainen kuin heidän omansa. Elimistön solujen MHC-kudostyypin (major histocompatibility complex) arvellaan vaikuttavan eritteiden laatuun. Kudostyypillä on taas vaikutusta suvun jatkamisen onnistumiseen. Tiedetään, että koe-eläimillä sikiö abortoituu useammin, jos uroksen ja naaraan MHC-kudostyyppi on samankaltainen. Luonnon tavoite lienee edistää kudostyypiltään erilaisten pariutumista.

Suomen johtaviin psykiatreihin kuuluva professori Matti O. Huttunen toteaa hiljattain Duodecim-lehdessä julkaistussa kolumnissaan, että ehkäisypillerien on havaittu vievän naisilta kyvyn haistaa miesten MHC-kudostyypistä aiheutuvia tuoksueroja. Vielä ei tiedetä, kuinka e-pillerit vaikuttavat feromonimaailmaan. Siksi ei myöskään tiedetä, paljonko vaikutusta niillä on kumppanin valintaan. Koska e-pillerit ovat suosittu ehkäisykeino nuorilla naisilla, lisätutkimukset ovat enemmän kuin aiheellisia.
      ---------------------------------------------------

• gormonio

Mielenkiintoista infoa, monilta osin loogistakin. Luonnon kannalta on viisasta pyrkiä samaan aikaan varianssia.

Ihminen etenkin nuorena on aika kiimainen elukka, mutta siitä huolimatta tuntuu olevan hyvin harvinaista että esim. omat perheenjäsenet aiheuttaisivat minkäänlaista kiinnostusta, ja tämä on luultavimmin yksi osa puolustusta sisäsiittoisuutta vastaan joka ei ole hyvä asia. Joku perheenjäsenen hajuissa tms. luultavasti aiheuttaa luonnollisen reaktion hylkiä lähisukua tuossa mielessä. Sisäänrakennettu suoja muuten luonnollisia viettejä vastaan.

Aivan kuten samat mekaniikat sitten vastaavasti myös ohjaisivat parinvalinnassa tietyntyyppiseen lopputulokseen jos taustalla onkin sitten tiedostamattomia yhdistäviä tekijöitä jotka tässä tapauksessa kulkisivat hajujen ja feromonien muodossa. Mielenkiintoista tosiaan miten esim. nykyiset hajusteet vaikuttavat kokonaisuuteen.

• Caty1965

Toi on kyllä aika yksilöllistä. Mutta kun eteen tulee se joka napsahtaa niin sen kyllä huomaa. Itse en helposti lähde miesten lässytyksiin mutta kun se oikea tulee kohdalle se on vientiä, mieheni tavatessa mulla oli housut märkänä pelkästä sormen imemisestä. huh

• kuuukkii

Suhteet voivat perustua muuhunkin kuin ylenmääräiseen seksuaalisuuteen (joka tänä päivänä nostettu johonkin älyttömään arvoon). Jos kaksi ihmistä kokee voivansa suhteessa hyvin omine arvoineen, jotka voivat perustua moneen asiaan, niin miksi ei voisi onnistua? Sitäpaitsi usein "seksin kautta" alkaneet suhteet tahtoo kaatua, kun ei ole henkistä pohjaa. Monet myös rakastuvat juuri tuohon kutkuttavaan rakastumisen tunteeseen, eivätkä itse ihmiseen, ja tällaiselta pohjaltakaan alkaneet eivät tahdo kestää, koska halutaan aina vaan kokea sitä tunnetta.

• 53267

Mutta kun se himoton on kuitenkin mustasukkainen, kun puoliso hakee seksinsä muualta.

• etsäymmärtäny

Mutta kun se puolisokin voi olla vähemmän himoton eli seksi on balanssissa, niin ei tarvi hakea muualta. Sitäpä juuri tarkoitin, että jos kahdella ihmisellä muut arvot painavampina, voi hyvinkin onnistua.

• 8274387
        etsäymmärtäny kirjoitti:

Mutta kun se puolisokin voi olla vähemmän himoton eli seksi on balanssissa, niin ei tarvi hakea muualta. Sitäpä juuri tarkoitin, että jos kahdella ihmisellä muut arvot painavampina, voi hyvinkin onnistua.

Seksihimo on vietti eikä arvo. Me olemme täällä toteuttamassa viettejämme emmekä arvojamme.

• aikansakutka

Kannattaisi katsoa kokonaisuutta, näytät tuijottavan vain yhtä pistettä (meidän aikaamme ja kulttuuriamme) ja unohtavan koko muun maailman ja historian.

Seksuaalisuutta ei ole "tänä päivänä nostettu johonkin älyttömään arvoon", vaan seksuaalisuus on ollut vastaavassa arvossa läpi ihmiskunnan historian. Meitä on nyt yli 7 miljardia eikä lisäys ole tapahtunut vain tässä viimeisen 20 vuoden aikana. Erona on lähinnä se, että nykytekniikalla yhä useampi ennen tauteihin, onnettomuuksiin jne. kuollu jää eloon. Ennen sodat ja etenkin taudit hillitsivät väestönkasvua.

Tajunnet myös että sinäkin olet tämän saman seksuaalisuuden lopputulos? Piditpä siitä itse tai et.

Jo muinaisissa temppeleissä on kivikuvia ihmishahmoista elimet erektioissa suorittamassa yhdyntää erilaisissa asennoissa ja täysin sama aihe on kulkenut läpi eri kulttuureiden kautta historiamme. Muinaisessa Roomassa täysin toisella mantereella ja eri aikana oli täysin sama meininki kun esim. seinämaalauksia on kaivettu esiin. Rivoja maalauksia asuntojen seinillä ja sekä rivoja vessanseinäkirjoituksia sen aikaisten julkisten käymälöiden seiniltä. Myös lukuisissa ei länsimaisissa kulttuureissa on erilaisia hedelmällisyysjuhlia ja lahjaksi annetaan penis tai vagina-aiheisia lahjoja, karkkeja tms.

Pakanoilla oli useita erilaisia rivoja hedelmällisyys juhlia ja rituaaleja, joista iso osa länsimaissa kaapattiin ja muokattiin nousevan kristinuskon käyttöön pienellä muokkauksella. Ei ole puhdasta sattumaa että monet kristinuskon juhlapyhistä sattuvat samoille paikoille niitä edeltäneiden pakanajuhlien ajankohtaan.

Seksuaalisuuden korostaminen ei ole mitään uutta tai meidän ajallemme erityisen ominaista. Se on täysin luonnollinen osa ihmislajia.

• ylämäkinollaus
        8274387 kirjoitti:

Seksihimo on vietti eikä arvo. Me olemme täällä toteuttamassa viettejämme emmekä arvojamme.

Siksi fillarissani on nollattava mittari.

• N46

Kyllä minä ainakin tarvitsen sen kemian, muuten seksi on hyyyyyyvin puisevaa. Mutta se kemia ei synny ulkonäöstä vaan jostain muusta. Parhaiten sen tietää jos kosketus tuntuu sähköiskulta ja läheisyyden kaipuu on kuin magneetti. Suudelma myös kertoo paljon.

Ehkä sinun kannattaisi pohtia tarkemmin, mikä on se mikä sinua viehättää ja etsiä seuraa sillä perusteella? Pelkkä ulkonäkö ei vain riitä.

• Tavis_70-lukulainen

Avioliitosta on jo monia vuosia, viimeisimmästä parisuhteestakin alkaa olemaan kulunut se 1000 päivää, mutta kyllähän tuo tutulta tuntuu. Nimenomaan tuntuu, koska on "tällä puolen aitaa", eli tapailemassa teitä naisia.

Mainittu kipinän puute on tullut kohdattua usein. Ehkä miehet eroavat naisista juuri siinä, että olisimme valmiit menemään sänkyyn useammin kuin naiset vastaavassa tilanteessa, eli ehkä sen 1. tai 2. kerran jälkeen (yleistäen). Omalla kohdalla, jos ulkonäkö on OK (ei esim. hirveää ylipainoa) ja nainen tuntuu järkevältä niin, että hänestä voisi alkaa pitää, niin seksi voisi olla OK. On täysin selvää, että intiimi kanssakäynti oman pitkäaikaisen naisen kanssa on sitä kaikkein parasta, mutta ehkä sitä ei ole tarjolla enää ikinä.

Parikymppisenä ihminen on nuorempi ja avoimempi. Niin myös allekirjoittanut, ei silloinkaan ollut mitään suurta naisvaihtuvuutta, mutta verrattuna tilanteeseen 15 vuoden taakse, niin onhan tämä hiljaista. Mutta jotenkin tuntuu, että naiset ovat tässäkin suhteessa vieläkin enemmän erilaisia, eli se on pienempi vaiva olla ilman seksiä kuin miehelle. Ei ole sellaista elimellistä/eläimellistä tarvetta seksiin ja jos on, niin keskivertonaisellehan seksin saaminen netistä/baarista/kadulta/kotiintoimitettuna on äärimmäisen helppoa, varsinkin kun verrataan meihin miehiin.

Nirsous? Ehkä. Kyllä, vanhempana on tarkempi, sulkeutuneempi, juuttuneempi. Mutta kuten todettu, naisille voi olla tarpeeksi olla ystävättärien kanssa kuin sen "huonon miehen". Mutta asia voi olla myös niinkin, että "nirsous" on myös sitä, että haluaa enemmän kuin on. OK, tämä on luonnollista, mutta jos kaikki haluavat jotain Suomi-Rap-staraa, niin tällöin 99% tarjolla olevasta vapaasta miespopulaatiosta iän, asuinpaikan yms suhteen ei olekaan sitten "tarpeeksi hyvää". Ja tämä ei ole todellisuutta, tämä on naisen itse itselleen luoma taso, joka estää osaltaan sitä pariutumista

Olen nirso, koska vaadin paljon, tasokkaita miehiä on niin vähän jne.. Sanonta olen "nirso" on yleisesti kuvaamaan tilaa, jossa se nirsous on osa omaa näkemystä itsestään, lähes osa itsetuntoa. Mitä nirsommaksi voi itsensä lukea, sitä parempana voi itseään pitää ja sitä nirsompi voi olla. Jos tämä etenee automatisoituneeksi kierteeksi asti, niin sitten lopputulos voi olla seksittömyys, joka tietenkin ratkeaa 1-yön jutuilla, mutta ei ole sitä suhdetta.

Netti, media, kirjat, lehdet jne ovat täynnä juttuja Onnellisista Parisuhteista, joissa nainen löytää Juuri Sen Sopivan Miehen. Kuin taikaiskusta, kaikki on täydellistä. Hienoa. Mutta miten ihmeessä voi tavata 50 miestä ilman, että mikään ei osu? Ei voikaan. Se ei ole mahdollista, se ei ole luonnollista.

Usein nämä kohtaamiset kuvataan tapahtuvan poikkeuksellisissa olosuhteissa, ei siis nettideitti #53:na. Koska on hyvin todennäköistä, että mies #53 on suunnilleen samanlainen ulkoisista lähtökohdista (ei haeta rantapummia, bodaria tms) kuin kaikki muutkin, niin kyse on siitä, millaisessa tilanteessa nainen itse on sillä kohtaamishetkellä. Nainen ei siis lähtökohtaisesti ole ns. tapaamistilanteessa, varautuneena, suojat ylhäällä, tarkoituksenmukaisesti pariutumisen ensiaskeleissa, vaan jossain muussa. Nainen, ei mies. Miehen ja naisen seksittömyyden syy on nainen, yleistäen ja yksinkertaistaen. Syy ei ole se, että "miehet ovat tasottomia", koska yleistäenkään se ei voi pitää paikkaansa. 50 miehessä satunnaisesti otettuna on pakko olla joku lähtökohtaisesti kiinnostava ja jos otos on valikoitu 50 miestä (Tinder-valinnat, Suomi24.fi-ilmoitukset), niin tällöinhän onnellisen kohtaamisen todennäköisyys pitäisi lähtökohtaisesti olla paljon parempi.

Mutta näin ei tunnu olevan. Kukaan nainen ei valita sitä, että ei tapaa miehiä, vaan sitä, että tarjolla olevia miehiä on liikaa. Suomi24-laatikko pursuaa, vakiovastausmäärä 5/24h on aina täynnä jne. Sitten tulee tietenkin näitä vakio-selityksiä, kuinka suurin osa on pettureita, hulluja, vain seksiä haluavia, surkimuksia jne, mutta ei tämäkään pidä paikkaansa. Suurin osa on aivan tavallisia miehiä, samanlaisia kuin se ruudun takana oleva nainen. Erona on vain se yksi tekijä, yksi kuvaus, yksi sana, "nirsous".

Nirsous on itseääntoteuttavaa. Ei vastaus ole heti asteikon ääripäässä, eli alkaa makaamaan kaikkien kanssa (eivät miehetkään ole sellaisia), vaan jossain keskellä. Matka parempaan alkaa tiettyjen totuuksien löytämisellä. Itsepohdinta on petollista, sillä mitä muutakaan itsekeskeinen ihminen haluaa tehdä kuin ajatella itseään ja tarpeitaan? Kyllä, kaikki me olemme osittain itsekeskeisiä, se on pakko kun on aikanaan pitänyt pysyä luolassa jotenkin hengissä jne, mutta onneksi se silloinkaan ollut koko kertomus meistä itsestämme.

Konkreettisia parannusehdotuksia on vähän. Yleisiä ja toimivia ei yhtään, mutta koska täällä saa olla oma nimetön itsensä, aloitetaan naisista.

Jos olet nirso ja olet tavannut lukuisia miehiä, mutta mikään "ei sytytä", niin voisitko ottaa profiilisi alas vaikka vain vähäksi aikaa?

Kiitos.

• Voi se parisuhde onnistua vaikka himoa ei olisikaan. Itse menin naimisiin koska vaimo oli raskaana. Nyt vuosia vuosia myöhemmin vaimo ihmettelee kun avioliitto muistuttaa kahden ystävän liittoa.
      Suurin yhdessäpitävä voima on yksinäisyyden pelko.

• Nais32

Mulle kävi nuorena vähän sama juttu. Olin ensirakkauden eron jälkeen hetken yksin ja lopulta aloin tapailla muita ja taipailinkin aika paljon.. Lopulta tuntui, ettei kukaan saa aikaan minkäänlaisia tunteita/himoja/kiinnostusta. Onneksi tajusin sen johtuvan liiasta tapailusta ja siitä ettei jotenkin ehtinyt edes nähdä koko miestä ihmisenä, kun oli niin kiire arvioida suhteen laatua/ onko tunteita yms.. Vinkkinä että kannattaa pitää vähän paussia, olla vaan itekseen ja ryhtyä vasta sitten intiimimpään suhteeseen, kun se edes pienikin ihastus tulee eteen.. Älä etsi niin se löytyy. Niin minäkin löysin, nyt naimisissa ihanan miehen kanssa, jonka kanssa seksikin on mahtavaa. Jopa ilman mitään kommervenkkejä, vaikka nuorena luulin, ettei nainen voi saada orgasmia ilman klitoris-stimulaatiota. Nyt tiedän, että voi ja saa!

• Tätsynen

Muutama ajatus heräsi tässä... Ensinnäkin tuo, että nykyään KAIKKI on niin seksipainotteista. Se alkaa toimia itseään vastaan, oikeasti! Siitä tulee puuduttavaa ja ällöttävää monelle (naisille), emme edes usein tiedosta tätä! Tätä miettii väistämättä itsekseen, kun katsoo esim. jotain Viattomuuden aika-elokuvaa, joka kuvaa viktoriaanista aikaa, jolloin naisen nilkan näkeminen antoi kiksit miehille, tai miehen koskettaessa naisen kättä mielettömät seksuaaliset jännitteet välittyvät katsojalle. Ajat ovat tosiaan muuttuneet! Ajatelkaa tätä eroa nykymaailmaan, jossa kaikki on tarjolla, näkyvissä, saatavilla. Nettipornot sun muut tyrkkytissit ruuduilla puuduttaa ihmiset. Niillä on omat tarvitsijansa, mutta siltikin. Kaikki on paljaana ja otettavissa tässä nykymaailmassa.

Sitten se himo... se on tosiaan eri asia kuin toisen rakastaminen. Usein himo on se mitä tarvitaan että saadaan kaksi ihmistä yhteen. Himo syttyy toisen ulkonäöstä todennäköisesti ensisijaisesti mutta sen himon kohteen on oltava muutakin kuin komeaa ulkonäköä tai raamikasta vartaloa. Himoon tarvitaan mielenkiintoa tätä ihmistä kohtaan myös. Älykkyys ja tunneälykkyys on seksikkäintä, ja jos ne vielä yhdistyy itseä miellyttävään ulkonäköön, niin sitten mennään...

Pitää muistaa että me kaikki olemme luonteiltamme erilaisia, ja sytymme eri asioista. Ehkä hätäilet nyt liikaa ulkoisiin juttuihin tuijottaen. Luulen että sun kannattaisi ehkä vähän siinä mielessä madaltaa rimaa, että ottaisit riskiä, tutustuisit rohkeammin ja vähän paremmin eri ihmisiin ja ANTAISIT AIKAA sen tunteen kehittymiseen. Ettet heti tuomitsis että tuo ei kiinnosta ollenkaan kun on tuon näköinen ja oloinen, kun et tunne ihmistä. Ei tarvi mennä heti sänkyyn vaan näe vähän vaivaa ja tutustu ihmiseen. Jos hän on oikeanlainen ja älyllinen olento, niin hän ei heti vaadikaan sänkyyn menoa. Ehkä tunne kehittyy nopeastikin kun tuntee vähän toista paremmin.

En itsekään kyllä intohimottomaan suhteeseen lähtisi, kyllä sitä kipinää on oltava. Mutta jos rakkaus ei riitä niin usein se pitkissä parisuhteissa väljähtyy ajan mittaan. Sekin on sitten hyväksyttävä, mutta se on sitten sen ajan murhe!

• kauaspilvetkarkaavat_

Mulla oli 10v suhde... seksiä säännöllisesti, vaikka mun tarpeita ja toiveita ei siinä(kään) haluttu kuulla.. Tunsin alkuun himoa puolisoani kohtaan, mutta se hiipui kun tunsin olevani "vain" hyödyke ja väline, siis muussakin kuin seksissä. Tavallaan vastavuoroisuutta ei kovin paljon ollut.
      Tunnen kiinnostusta miehiin, mutta jotenkin pelkään, etten kenenkään kanssa onnistu luomaan mitenkään tasaveroista suhdetta... Ja jos uskaltaisin joskus johonkuhun tutustua, aion lähteä leikkiin yläpää edellä, koska tuo edellinen alapää edellä-homma oli lopulta aika paljon sielua rikkova. (tässäkin oli kyllä kyseessä "tavallinen", aika pienikokoinenkin mies)
      Ulkonäkö ei tietysti ole ihan sivuseikka, mutta pitkässä juoksussa arkisen elämän sujuminen, huomaavaisuus ja empatiakyky olis tärkeimmät. En kattelis netissä enkä muualla mitään "pullistelijoita", vaan tavallisia miehiä, joilla on ongelmanratkaisukykyä, kyky puhua tunteistaan ja semmonen itsetuntemus, että tuntee heikkoutensa ja vahvuutensa, arjen huumoria. En kestä "räjähtelyä", enkä loputonta mykkyyttä. Ehkä himo tulis jostain henkisestä yhteydestä ja kunnioittamisesta, että molemmat näkis toisen ja sen keskinäisen suhteen tärkeänä.. Ja ehkä himon ylläpitämiseen liittyis koskettelu ja tietty... vähän huumoripitoinenkin flirttailu ihan arjessa.
      Lähtisin siitä, että mun himo ei riitä, vaan katon miten toinen kohtelee minua ja muita ihmisiä elämässään ja miten puhuu toisista.

• TJK2

Kokeile ihmistä, jonka seurassa oikeasti viihdyt ja joka arvostaa sinua. Rakastaminen tuntuu paljon paremmalta, kuin rakastuminen. Ei se himo ja seksi merkitse kaikkea. Sellainen suhde on äkkiä kulutettu loppuun ja jäljelle ei sitten jääkään yleensä yhtään mitään.

• voivoitaas

Miksei sitä himoa ja rakastumista voisi tuntea myös sellaiseen ihmiseen, joka kunnollinen ja jonka seurassa voi muutenkin viihtyä. Ihmettelen aina suuresti tällaista lokerointi ajattelua. Itse uskon kyllä, että suhde joka lähtee liikkeelle himosta ja kiinnostuksesta ja vähitellen kasvaa rakkaudeksi on varmasti kestävin ja antoisin. Mutta ongelmahan monesti se onko se himo ja vetovoiman tunteminen vain toispuoleista, sillä muunlaisissa (lähes kaikissa siis) tilanteissa helpommin suhde kariutuu.

• Aviossa

Ja päätit tulla tuollaista kyselemään täältä???

• akateeminen

Eli sinulla on lista vaatimuksia joita et saa täytettyä mieleiselläsi tavalla. Mikäs siinä, jos yksinolo voittaa täyttymättömät vaatimukset.

• juuuuso

Mikäli ei hormoonit hyrise koneessa, ei tunne himoakaan. Elämä heittelee sinne tänne, joskus hommat toimii ja sitten taas ei. Mitä näitä murehtimaan, Olet vaan ronkeli, thats it.

• Minä olen ollut 36 v naimisiss ja viime aikoina vaimoni kieltäytyi alkamasta kanssani seksuaalisiin hommiin ;((( Niinpä aloin katsella "aidan takaa vihreää ruohoa" ja kun löysin muijani sanoi kylmän rauhallisesti : "Muuta muualle asumaan että voit ja saat olla seksisuhteessa naisiin" ! !
      Sellainen naisen haluttomuus kostautui hänelle itselleen !!!
      Nyt olen iloinen kun minulla on mahdollisuus rakastella ihanan halukkaan naisen kanssa;)))
      Suosittelen Sinulle(kin) että etsit itsellesi miehen jonka kanssa haluat sextata ;)))

• Aboriginaali

Kätevä emäntä: PMS-raivo
      Julkaistu 15.06.2009 - 09:00. Päivitetty 19.06.2012 - 14:48

5.12.2004
      PMS - Raivo
      34 s
      Silmitön raivo saattaa yllättää naisen kuin naisen vaikkapa kauppamatkalla. Mutta selitys on heti valmiina: PMS.

PMS eli premenstrual syndrome on naisia vaivaava kuukautisia edeltävä oireyhtymä.

Kun muutoin sopuisa puoliso, äiti, ystävä tai työtoveri muuttuu yllättäen riidanhaluiseksi, kärttyiseksi ja mistä tahansa syystä itkeskeleväksi, saattaa kyseessä olla PMS-oireyhtymä.

Lähes kaikki naiset kärsivät jonkinasteisista PMS-oireista jossain elämänsä vaiheessa, mikä ei tietenkään lohduta hankalista PMS-oireistä kärsivää eikä hänen läheisiään.

Eikä kaupan parkkipaikan tai huonekalukaupan kanssaihmisiä.

Teksti: Kätevän emännän internetsivuilta mukaillut Susanna Kokkola
      -------------------------------------------------------------

• Himokateissa

Kiitos vastauksista! Täällähän oli paikkapaikoin jopa havaittavissa elämänviisauksia ja kokemuksen syvää rintaääntä.

Sen voin sanoa, että jos joku voi muuttaa itsensä homosta heteroksi, niin nirsokin varmaan voi muuttaa itsensä ei-nirsoksi. Teeskentely on se homman ydin silloin. Itse en kuitenkaan halua elää elämääni teeskennellen. Jos en koe aitoa tunnetta, niin olen mielummin yksin. Ahdistun jos teeskentelen, olen teeskentelyäkin jo kokeillut.

En usko mitenkään päin, että ihminen voi tietoisesti valita kenestä syttyy, ketä kohtaan tuntee himoa, keneen ihastuu jne. Muutenhan kukaan ei olisi sinkku.

Itse olen nyt (ja ehkä aina) sellaisessa elämänvaiheessa, etten löydä tuota ihastumisen tunnetta kuin äärimmäisen harvoin.

Kun mietin neljää miestä joista olen syttynyt matkan varrella ja mietin heitä yhdistäviä tekijöitä, löydän seuraavia asioita:

Silmät ja hymy ja katse
      Vahvat hartiat (ei mikään roinaava bodari)
      Samanlainen huumori
      Nauravainen olemus positiivinen ajattelumaailma
      Kohtelias, toiset huomioon ottava auttavainen luonne
      Itsevarmuus
      Elämänkokemus
      Ahkeruus
      Reippaus ja liikunnallisuus ja aktiivisuus
      Tavoitteellinen luonne
      Ei liian trendikäs
      Kalju tai lyhyet hiukset. Pitkät hiukset miehelä tai pitkä parta on itselleni turnoff.
      Työssäkäynti, alalla ei mitään väliä.

Siinä nirsouteni raamit.

• loisiikoisii

Pitäisi varmaan kysyä asiaa THL:n papoilta, niillä näyttää olevan typeriä 1960 luvun porttiteorioita joka lähtöön. Kun tekevät tutkimuksia verovaroilla.

• Aboriginaali

Pilleri vie ilon ja halun.

Lainaus 4.11.2000 Keskisuomalaisessa julkaistusta artikkelista.
      Gynegologi Marjatta Aito.

E- pilleri on virallisen totuuden mukaan todellinen onnenpilleri Julkisuudelta piilossa käydään silti kiihkeää keskustelua pillereiden vaikutuksesta naisten psyykkeeseen ja tätä kautta myös seksuaalisuuten ja parisuhteeseen.

Vaikuttavatko hormonit mielialaan on vaikea kysymys, jonka koululääketiede on sivuuttanut lähes tyystin.... -En pidä hormoneita niin harmittomina kuin virallnen lääketiede esittää. -Synteettiset hormonit pistävävät kokonaan uusiksi naisen oman hormonijärjestelmän.
      Pillereiden syöjiltä otetaan tehokkailla keltahormoneilla naisen oma hormonituotanto pois. Koska oma hormonituotanto tyrehtyy pitää pillereihin lisätä keinotekoista estrogeenia eli etnyyliestradiodolia.

Näiden keinoaineita sisältävien pillereiden syöminen aloitetaan usein jo murrosiässä.
      Ei nainen vielä tuolloin tiedä millaista on, kun munasarja toimii hyvin ja kehittyy aikuisiin mittoihin ilman ulkopuolisia aineita.

Pillereiden mahdollisiin sivuvaikutuksiin havahduin, kun vanhimmasta tyttärestäni tuli muutamassa päivässä e-pillereiden syönnin aloittamisen jälkeen todella aggresiivinen tappelunhaluinen raivotar, Kysyin häneltä, että huomaatko mitä pillerit tekevät sinulle? Hän vastasi, että ai juu, luulin vain että olen huonolla tuulella. -Niinhän sinä oletkin, mutta se johtuu todennäköisesti pillereistä. - Kun nuorempi tyttäreni söi pari vuotta pillereitä huomasimme, että huushollisamme asuu nainen, joka ei koskaan hymyile.

Omien havaintojeni mukaan pillereistä tulevia psyykkisiä oireita ovat masennus, ahdistuneisuus paniikkitilat, aggressiot, välinpitämättömyys.

Olen pitkään miettinyt mistä nämä perusilmeettömät nuoret naiset ovat keskuuteemme putkahtaneet? -Sehän tiedetään, että vanhat naiset ovat äkäisiä akkoja, mutta näillä pillereillä teemme nuorista tytöistäkin samanlaisia.
      Antamalla nuorille ehkäisypillereitä me teemme heistä hypoestrogeenisiä vaihdevuotisia naisia.
      Ongelmana on se, ettei pillereiden nagatiiviusiä vaikutuksia ole juurikaan tutkittu, -Sen todistaminen, että joku oire johtuu keinohormoneista on todella vaikeaa".

Edelläoleva lainaus oli n 10% laajasta lehtiartikkelista
      -------------

• Epillerit

Itse lopetin juuri kyseiset pillerit n. vuoden käytön jälkeen juurikin noista mainitsemistasi syistä. Olin paljon ahdistuneempi sekä itkuherkempi käyttäessäni e-pillereitä. Itsetuntoni oli myös huonompi kuin nyt. Se vaikutti parisuhteeseenkin negatiivisesti, vaikka tiedostinkin mielialanvaihteluiden johtuvan pillereistä.

Tiedän myös erään naisen, jolla diagnosoitiin masennus e-pillereiden käytön seurauksena.

Pilleripakkauksissa kylläkin mainitaan, että ne voivat aiheuttaa mielialanvaihteluita, mutta eihän teini-ikäinen ymmärrä yhdistää käytöstään pillereihin, kun itsetuntemus on muutenkin vielä hakusessa ja tunteet kuohuvat välillä ilman pillereitäkin.

• Aboriginaali

TV4 Esitti 11.1.2006 ohjelman" Dr Phil Helvetilliset hormonit".

Dr. Phil halusi kumota ohjelmassa vanhan käsitteen, että vaihdevuosi/ pms oireet alkaisisivat vasta viisikymppisillä naisilla.
      Oireista saattavat kärsiä 20-vuotiaat ja vielä nuoremmatkin naiset riippuen määrittelytavasta.

Dr. Philin vaimo Betty oli käynyt 40 lääkärin puheilla ja etsinyt apua lähestyviin vaihdevuosioireisiin. Hän ei ollut tyytyväinen yhdenkään lääkärin ehdotuksiin.
      Lopulta hän löysi PMS oireisiin erikoistuneen
      >Pre Menstrual Syndrome Treatment Clinic California.<..

Ohjelmassa oli asiantuntijavieraana klinikan perustaja gynekologi Holly Anderson. Klinikalla on hoidettu n 30.000 PMS oireista käsivää naista.

Ohjelmassa oli vieraana pariskunta, jossa 31-vuotias vaimo/ äiti Sarah kärsi voimakkaista vaihdevuosioireista. Kiputilojen ollessa pahimmillaan ei edes morfiinista ollut apua.
      Sarah sai hallisemattomia raivokohtauksia ja pyysi Dr. Philiä auttamaan häntä, ennekuin koko perhe hajoaa.

-Aviomie Kerry oli muuttanut pois kotoaan jo kaksi kertaa, mutta palannut takaisin lasten vuoksi. Hän kertoi, että hänen vaimonsa on kaksi viikkoa kuukaudesta, kuin Dr. Jeckyll ja kaksi viikkoa Mrs. Hyde. Juuri kun olen selvinnyt edellisistä "kohtauksista" sama rumba alkaa alusta. Tätä on jatkunut vuosia.

-Dr. Philin vaimo Betty:
      Vaihdevuodet vaikuttavat kilpirauhasen toimintaan, jos kilpirauhanen ei toimi kunnolla, niin silloin alkaa lihomaan.
      Jotkut lihovat jopa viisi kiloa, koska heillä on makean himo.
      Se on masentavaa Progesteroni tasapainottaa estrogenia, joten hormonit eivät enään epätasapainossa.- Ruokaa olisi syötävä kolmen-neljän tunnin välein, koska estrogeenivallitsevuus haittaa kilpirauhasen toimintaa. Se johtaa hypoglykemiaan, eli alhaiseen veren sokeriin. -Siitä se adreanaliini tulee ja naiset heittelevät tavaroita ja sanovat kauheita asioit. Alhainen veren sokri vaikuttaa kilpirauhaseen ja he tarvitsevat progesteronia (Progesteron natural?)

-Tehokkain keino on ottaa sitä emättimen, tai peräsuolen kautta. Suun kautta nautittuna progesteroni ei tehoa PMS oireisiin-.Progesteroni tasapainottaa estrogeniä, joten hormonit eivät ole enään epätasapainossa. Se lopettaa kivun.-
      Nasilla, joilla on munasarjakipuja suosittelen progestreonihoitoa (Natural progesteron?)

-Gynekologit ovat tarjonneet avuksi ehkäisypillereitä, jotka ovat ehdoton ei. Ne eivät auta PMS vaivoihin olemme huomanneet sen potilaistamme. He ovat saaneet pillereitä ja menettäneet kontrollin täysin. He eivät ole kestäneet.
      Sekin lisää estrogenin määrää. Naisille voidaan syöttää estrogenia, kunnes hän menettää täysin järkensä ja joutuu psykiatriseen sairaalaan. Sitä on tapahtunut. -Minua suututtaa, että kaikki lääkärit tyrkkäävät käteen samat lääkkeet Pozarilia kaikille. -Eihän samat lääkkeet voi sopia kaikille, koska kaikki ihmiset ovat erilaisia.

-Terveyskaupan voiteet eivät tepsi, ne eivät ole reseptilääkkeitä. Se pitää tulla PMS oireisiin erikoistuneelta lääkäriltä. Sitä käytetään kahdesti päivässä kaksi viikkoa ennen kuukautisia ja niiden aikana. Se lievittää 150 eri PMS oiretta, fyysisi, henkisiä kipuja, migreeniä, päänsärkyä, väsymistä, lihomista, turvotusta, ärtyisyyttä ja masennusta. Joskus naiset ovat niin masentuneita, että voisisivat pahimmassa tapauksessa yrittää itsemurhaa.

Luontaistuotteet; pellavasimenöljy, e-vitamiini, omega 3, B12, B16 vitamiinit, foolihappo auttavat mielialaan, mutta helpottaa myös myös nukkumista öisin. Eteeriset öljyt vaikuttavat vaikuttavat niveliin ja ihan kaikkeen, koska vaihdevuodet tuottavat kipuja ja epämukavuuttakin...."
      -----------

• AseksuaalinenM

Voisitko vielä googlata: aseksuaalisuus. Kohtuullisen yleinen.

• näinmullekävi

Ryhdyin aikoinani kumppaniksi, hän ei ollut unelmieni mies. Oli ylä ja alamäet. Oli rakkauttakin, mutta sukat ei koskaan pyörineet jalassa ja päässä huimannut. En tiedä miten niin kävi mutta ihastuin päätäpahkaa tuntemattomaan, koska päässä huimasi ja sukat pyöri jalassa, silti en sille voi mitään ja tässä sitä vielä ollaan vuosien jälkeen ja lopun elämääkin.

• surusilmä35

Olen mieheni kanssa ollut 15 vuotta yhdessä. En tuntenut suurta ihastumista, vaan rakastuin häneen ajan kanssa. Luotan ja rakastan häntä vieläkin ja edelleen. Jonkun aikaa sitten törmäsin mieheen. En sen jälkeen ole pystynyt ajattelemaan muuta kuin häntä. Uusi tunne ihastuminen on tapahtunut, tältäkö se tuntuu? Luulin, että tällaista ei ole olemassakaan kuin vain elokuvissa ja kirjoissa. Ajatukset piinaavat minua. Velvollisuudentunto ja historia mieheni kanssa saa minut pysymään paikallaan, tekemättä mitään... Olo on kuin kahlitulla ja katson kaiken lipuvan ohi.

Olen aivan hämmennyksissä ja yritän niin sanotusti tappaa tunteitani ja ajatuksiani. Miten tämä voi olla mahdollista? Miten jostakin voit tulla vastustamaton, intohimon kohde?

• Kahlituttunteet

Ihan kuin minun elämästäni ja tunteistani kirjoitettu. Oman mieheni kanssa ollaan oltu yhdessä 10 vuotta. En ollut edes suhteen alussa mieheeni kovin ihastunut, hän jäi vaan jotenkin elämääni koska oli ns hyvä mies, kunnollinen, josta tulisi hyvä isä lapsillemme ja joka rakastaa ja jumaloi minua. Intohimoa en ole tuntenut koskaan, seksi pari krt viikossa pakkopullaa. Suhteen alkuaikoina olin pettynyt koska luulin että suhteessa täytyy olla himoa ja räjähtävää ihastumista kunnes ajattelin ettei sellaista ole kuin elokuvissa. Lapsia ei sitten koskaan saatu, hoidot lopetettiin koska en jaksanut enää toistuvia pettymyksiä. Nyt yritän ajatella loppuelämäni ilman lapsia, ikää minulla vasta 30. Viime vuonna työpaikalleni tuli mies joka vei heti jalat alta. Ihastuin ja rakastuin. Tunnen häntä kohtaan juuri tätä räjähtävää ihastumista ja himoa! Pikkarit kastuu jo pelkästä katseesta! Näppejä on vaikeaa pitää kurissa mutta se on pakko. Hän on myös kiinnostunut minusta mutta minkäs teet. Mieheni kanssa yhteinen uusi koti ja lainat, enkä halua loukata miestäni ja jättää häntä, heittää yhteistä historiaa hukkaan. Tässä siis vaan riudutaan ja unelmoidaan toisesta miehestä. Olo on todella kuin kahlitulla! Ei elämän pitänyt tälläistä olla!

• Aboriginaali

keskiviikkona, lokakuuta 26, 2005
      Kissimirristä tiikeriksi kerran kuukaudessa

Nyt se on selvinnyt miksi tuo rakastamamme kissimirri muuttuu arvaamattomaksi tiikeriksi kerran kuukaudessa. Tuoreessa amerikkalaisessa tutkimuksessa kerrotaan miten naisten kuukautiskierrolla on suora yhteys naisten aivoihin ja siihen miten hänen mielialansa voi yhtäkkiä muuttua.
      Todennäköisesti hormonitasojen vaihtelu vaikuttaa tähän muutokseen aivotoiminnassa.
      Tästä löydöksestä Cornellin Yliopistossa ja Rockefellerin Yliopistossa (molemmat yliopistot sijaitsevat New Yorkissa) työskentelevät tutkijat toivovat lisää tietoa monen naisen kokemista kuukautisia edeltävien päivien oireista (pre-menstrual syndrome, PMS). Jopa 80% naisista kokevat jonkinasteisia PMS-oireita. Premenstruaalisyndroomaan kuuluu lukuisia fyysisiä ja psyykkisiä oireita. Oireet ilmenevät kuukautiskierron puolestavälistä kuukautisten alkamiseen asti. Tavallisimpia fyysisiä PMS-oireita ovat turvotus, rintojen kipuherkkyys, vatsakivut, pahoinvointi, voimakas väsymys, päänsärky, lihassäryt, ruokahalun muutokset, jopa suoranainen ruoan himo varsinkin tiettyihin ruoka-aineisiin, ummetus, ripuli, painon kohoaminen ja häiriöt yöunessa. Psyykkisiä PMS-oireita ovat mm. ärtyneisyys ja arvaamattomat mielialan vaihtelut. Levottomuus, itkuherkkyys ja keskittymisvaikeudet ovat tavanomaisia, sekä alakuloisuus, jopa masennus.
      Psyykkiset oireet ovat usein hankalammat sietää kuin fyysiset. Kun muutoin sopuisa puoliso, äiti, ystävä tai työtoveri muuttuu yllättäen riidanhaluiseksi, kärttyiseksi ja mistä tahansa syystä itkeskeleväksi, saattaa kyseessä olla PMS-oireyhtymä. Yleisimmillään PMS-oireet ovat 30-45-vuotiailla naisilla. Varsinaista lääkitystä ei näihin vaivoihin ole olemassa. Kipulääkkeet lieventävät useita fyysisiä oireita. Niihin ja myös psyykkisiin oireisiin kannatta kokeilla reipasta liikuntaa raittiissa ilmassa. Seksin on todettu helpottavan oireita. Mutta miten lähestyä karjuvaa tiikeriä hellästi ja ymmärtävästi onkin jo toinen asia.
      Aivotason muutokset löytyivät magneettiresonanssikuvauksilla (MRI) kun naiset kuukautiskierron eri vaiheissa suorittivat erityyppisiä tehtäviä. Naisten aivot skannattiin MRI:llä 1-5 päivää ennen kuukautisia ja 8-12 päivää kuukautisten jälkeen. Samanaikaisesti naisille näytettiin negatiivisia, neutraaleja tai positiivisia mielleyhtymiä synnyttäviä sanoja (esim. raiskaus, syöpä, kirjahylly, pyörittää, hellä, iloinen). Haasteisiin kuului myös ratkaista yksinkertainen kognitiivinen tehtävä. Kognitiivinen psykologia tutkii ihmisen tietoa käsitteleviä prosesseja, esimerkiksi muistin, oppimisen, ajattelun, havaitsemisen, tarkkaavaisuuden, luovuuden ja ongelmanratkaisun toimintaa.
      Skannauskuvat osoittivat, että ns. orbitofrontaalinen kerros, joka aivoissa mm. kontrolloi tunteita ja säätelee ilmaisukykyä, oli paljon aktiivisempi kuukautisia edeltävinä päivinä. Kuukautisten jälkeen kognitiiviset tehtävät ja tunnepitoisten sanojen lukeminen ei aiheuttanut samanlaista aktiviteetin lisäystä.

Lue enemmän tutkimuksesta (englannin kielellä) tuoreessa tiede-lehdessä Proceedings of the National Academy of Sciences tai lehdestä New Scientist.
      Lähettänyt christer sundqvist klo 22.22
      ----------------------------------

• visainenkysymys

Niinkuin kala ilman polkupyörää on yksinäinen vailla kumppania.

• Nuorena ja kokemattomana, kun kaikki oli uutta, tunteetkin olivat voimakkaampia. Ihastumisen huuma peitti kaiken alleen. Eikä sellaiset tunnekuohut tietenkään hyväksi suhteille ollut. Alkoivat ja loppuivat aika nopeaan tahtiin.

Vuosi sitten kohtasin miehen Jani joka sai ajatukseni ja myös himot hyrräämään. Jo pelkkä katse tuntui ihanan mahtavalta, saatikka hänen kosketus. Tunne oli aivan ihana joka kesti useita päiviä. Vieläkin kun ajatelen häntä niin saan ihania väreitä kokokehossa. Hän saa minut avautumaan aina uudestaan ja uudestaan kuin olisin se viaton tyttömäinen olo syntynyt minussa. Hän saa Ihmisen seksuaalisuus sisällä heräämään uudestaa. Luulin se kadoneen itseltä kun en enään syttynyt miehistä samalla lailla kun joskus nuorena! Minun seksuaalisuuteni on iän myötä muuttunut, ja en enää tunnista sitä. Hän opetti tuntemaan, mitä kroppasi nykyään haluaa, saati minun ajatukset.

Jos tunnet samoja ajatuksia niin oleppa yhteydessä Janiin!
      Facebook hemmotteluhoito jani

Sai minun energiat virtaamaan uudestaan!

• Mulla on suhde mun serkkuun. Tai oikeastaan sillä on suhde muhun. Mä olen sille jonkinlainen panopuu. Se tulee ja työntää simenet mun sisään.
      Voiko suhde toimia jos ei ole himoa.
      Voiko suhde toimia jos on vain himo. Musta serkku on yhden tekevä tyyppi. Mut jotenkin sen himo mun anusta kohtaan on tyrmäävä.

• 8bit

Voisiko taustalla olla jotain fysiologista? Jos seksihalut ovat hukassa, kilpirauhas- ja sukupuolihormonit kannattaa ainakin mittauttaa.

• Aboriginaali

Helsingin Sanomat 14.1.2009.
      Tutkimus: Seksihormonit ajaa kauniita naisia salasuhteisiin.

Sinkkuelämää-sarja kertoo kauniiden newyorkilaisnaisten vilkkaasta seksielämästä.

Kauniit naiset voivat syyttää parisuhteen ulkopuolisista seksisuhteista osin hormoneitaan. Yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukaan naiset, joilla on eniten estradiolia, tuntevat itsensä viehättävämmiksi ja hyppäävät muita helpommin salasuhteisiin.

Teksasin yliopiston tutkimuksessa oli mukana yli viisikymmentä 17–30-vuotiasta naista. Heiltä otettiin estradiolitason määrittämiseksi kaksi sylkinäytettä kuukautiskierron eri vaiheissa, minkä lisäksi heiltä kysyttiin taustatietoja heidän seksuaalihistoriastaan. Naiset arvioivat itse omaa viehättävyyttään, ja tämän jälkeen kaksi mies- ja seitsemän naispuolista opiskelijaa antoivat oman arvionsa heidän ulkonäöstään.

Tulokset osoittivat, että seksuaalisella vetovoimalla ja estradiolilla on selvä yhteys. Korkeimpaan estradioliluokkaan kuuluvat naiset olivat kaikkien arvioijien mukaan viehättävimpiä, keskimäärin tyytymättömämpiä nykyiseen suhteeseensa, vaihtoivat useammin puolisoa ja olivat taipuvaisempia salasuhteisiin.

Estradioli on tärkeä naishormoni, joka vaikuttaa muun muassa munasolun vapautumiseen.

Tutkimusta johtaneen tohtori Kristina Duranten mukaan tulokset voivat selittyä sillä, että kauniilla naisilla on yhtäältä korkeammat standardit puolisonsa suhteen, mutta myös enemmän tyrkyllä olevia miehiä. Kun vastaan tulee korkealaatuisempi tapaus kuin nykyinen mies, kiusaus puolison vaihtoon tai rakastajaan on suurempi.

Tulokset myös osoittivat, että kauniit naiset eivät juuri harrasta satunnaisia syrjähyppyjä, vaan pikemminkin kulkevat suhteesta toiseen.

Tutkimuksen julkaisi Biology Letters
      --------------------------------------------------

• Ineedyou

Minäkin ihastun täysillä todella harvoin. Edellisen kerran vähän alle kolmekymppisenä ja siitä syntyi avioliitto, joka sitten jossain vaiheessa loppui.

Nyt viidenkympin kynnyksellä sattui vastaan tulemaan sellainen mies että en muista edes nuorena kokeneeni näin voimakkaita ihastumisen tunteita. Elämä muuttui suorastaan kamalaksi - hirveää kidutusta kun ajatukset pyörivät koko ajan toisen luona ja fyysinen kaipauskin tekee suorastaan kipeää.

Kaikki eivät solahda suhteesta toiseen ja se on varmaan vähän tuurista kiinni sattuuko se "oikea" kohdalle vai ei.

Älä kuitenkaan luovuta vielä - sinulla on runsaasti aikaa.

• sieLUU

Ei saa pommittaa siellä Syyriassa! Pitää ottaa yhteys presidenttiin tai kuninkaaseen ( mikä sielläon?? )
      Puhelin on, s posti Onhan yhteys maiden johtajiin

Entä jos sieltä evakuoitaisiin Kaikki ihmiset?
      Ilmoitettaisiin ( väliaikaisesti ) että tettyyn päivämäärään meneessä
      paras olla kaikkien ulos sieltä maasta!!! Kaikille autokyyti ym
      Niin siellä ei olisi enää ketään
      sitten sinne päästettäisiin takaisin
      ( ilman aseita )

• sieLUU

mINUSTA KIRJOITUKSEN ALKU OLI VIEHÄTTÄVÄ, ETTÄ TUNNETTE YHTÄ PALJON KUIN POLKUPYÖRÄÄ KOHTAAN TUNTEITA, miestä kohtaan Se oli loistava. Mutta sitten kirjoititte sksista rumasti.

siis miksi kirjoittavat ihmiset julkeasti
      se ON julkeaa
      Onko julkea kaunista? Tai oikein Kuulostaako se Jumalalle sopivalta?

• piispas

Lopeta diakonissa se kirkon ehtoollisviinien litkintä, ne on tarkoitettu sunnuntaiksi.

• 56....69

Hei! Mikäli et tunne mitään himoa toista osapuolta kohtaan, niin älä ala suhdetta. Ei toimi!!!!!! Jos olet noin kylmä, niin ole koko elämäsi yksin! Olet todella surkea tapaus!!!!!!!!!

Yhteiselämä perustuu hyvään yhteisoloon, hyvään himoittavaan parisuhteeseen. Väliltä tietenkin täytyy olla muutamia rakentavia riitoja.
      Sen jälkeen vasta himot heräävätkin....
      Puhun 15:sta vuoden yhteiselosta.

• sieLUU

havaitseeko! ? että olin saksankielinen? Warum Schreiben Menchen
      ( huomaako sen siitä? Olin itävaltalainen ? 1903?-1944
      Mieheni oli juutalainen ( Warsowassa

• sieLUU

Aus Wien !!! tämä Mädchen oli Sen enempää saksaa en juuri osaa
      ( Kaksi lukion kurrssia! 8 numerolla
      ;
      Minä' en vaan ymnmmärrä mistä kirjoitatte
      Kirjoituksen alku olOLI elävöittävä
      Yhtä paljon kuin polkupyörää ko0htaan
      ( voi olla noita iljetyksiä kohtaan tunteita
      ( Polkupyörät on hienompia!!

• aviossa45v

Mielestäni seksin harrastamisessa ei välttämättä mitään rakkautta ole. Monet harrastavat esim. maksullista seksiä.
      Onnellisia ne pariskunnat, jotka ovat rakastuneita puolisoonsa läpi elämänsä. Pelkään pahoin, että suurin osa ei koe erityisiä rakastumisen tunteita huumasta puhumattakaan. Tosiasiassa se oikea voi olla monikin, jos on kutakuinkin normaali ihminen ilman pahoja luonnevikoja tai pettäjän ominaisuuksia.

• Kiimakullli

Minä ainakin haluan etsiä tosi rakkautta vaikka olenkin naimisissa! Olen tosi kiimainen mies ja nussisin melkein ketä vaan... Tällä hetkellä olen ihastunut ja rakastunut vaimoni veljen muijaan. Kaipaan häntä todella paljon. Sellaista on oikea rakkaus!

ps.
      Kovin laimealta ja himottomalta näyttää Brad Pittin ja Angelina Jolienkin liitto vaikka kumpikin on ihan rotujensa paras edustaja!! Että tuurissa se on kelle kasvaa ISO KYRPÄ ja KETÄ KOHTAAN SITÄ ELÄIMELLISTÄ HIMOA TUNTEE! No minä tunnen nyt sitten tuota vaimon velipojan muijaa kohtaan. Lähinnä tuo akka kyllä välttelee minua nyt mutta näin se elämä menee. Ihminen ei ole robotti tai ainakin se on monimutkaisia jopa omintakeisilta ajatuksilta vaikuttavia esityksiä tekevä hiilipohjainen robotti!

• Atla5

Syyt:
      (1) Nirsous
      (2) Aseksuaalisuus
      (3) Ylpeys
      (4) Pinnallinen ajattelu (et ole ymmärtänyt mitä olet pyytämässä)
      Ei kukaan sanonut että maailman pitäisi tarjota unelmakumppani!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      202
      6336
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2867
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2327
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      95
      2121
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2031
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1447
    7. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      309
      1432
    8. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      78
      1422
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1346
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1305
    Aihe