Omistan asunnon ja miesystäväni muutti sinne ns vuokralle. Nyt kahden viikon yhteiselon jälkeen on tilanne, että en halua asua hänen kanssaan. Ja hän ei suostu hakemaan omaa asuntoa, vaan haluaa majailla täällä. Mitkä ovat minun oikeudet asunnon omistajana?
Avoliiton lopettaminen
23
1071
Vastaukset
- aghkgtrr
- mekkk
Annat vaikka 1-4 viikkoa aikaa hommata asunto ja jos ei muuten lähde niin sarjoita lukot uudestaan ja se sitä niin heipottaa.
- Sopu-ero
Heitä pihalle, anna aikaa etsiä kaupungin vuokra-asunto Ututieltä tai Vuorenrinne 19. sekä myös Raiteilta. Aina joku luukku löytyy. Kun on ero kyseessä. Yrittäkää jotenkin sovussa tehdä se kuitenkin jos mies ei osaa ripustaa verhoja tms. Neuvo että taloyhtiössä on pyykinpesukone ja yritä tsempata. Ainahan voi pysyä tuttavana ja ystävänä?
- hankiomaelämäsi
Mene pois et lähellein tulla saa, sillä nyt se kerrasta poikki!
- piparminttuli
Jos olet tehny vuokrasopimuksen on irtisanomisaika 1kk. Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen. Anna hälle häätö kirjallisena ja muuttoaikaa 1kk. Jos sen jälkeen ei lähde pyydä poliisia poistamaan hänet asunnosta.
- Varottava-esimerkki
Kaksi viikkoa meni kun avoliitto päätetään lopettaa.
Millä eväillä näitä yhteiselämän alkeita oikein opetellaan.
Mies ei muutu kahdessa viikossa, joten et tuntenut häntä lainkaan, kun otit kotiisi.
Tiedoksi muillekin rakastuneille: Luulo ei ole tiedon väärtti. - rakastukaaensin
Suhteeseen ajauduttua tulee tutustua varsin hyvin vastakkaiseen sukupuoleen ennenkuin alkaa huonekaluja järjestelemään ja syömään yhteisestä ruokapöydästä. Tutustukaa rauhassa ja sitten lapsia jos suhde toimii. Toista ei saa vangita hetken tutustumisella että, juu tuo on se oikea minulle. Ja sopiiko yhteen. Monta tyhmää liittoa solmittu hetken tutustumisen jälkeen ja rakkaudesta ei tietoakaan.
- koetapärjätä
Sano sille! Koeta pärjätä. Olen löytänyt toisen jolle kuuluu koko sydämeni vartaloa myöten.
- Kaduttaa
No vuokrasopimusta ei ole tehty eikä myöskään mitään maksettu. Viikko muuton jälkeen hän ilmoitti että kaduttaa ja kaikenlaista on ilmennyt tässä. Mutta ei suostu lähtemään, vaan uhkailee oikeudella ym. Ja kun ei ole sopimusta eikä maksettu vuokraa, niin miksi en saa pistää pihalle?
Ja muille tiedoksi, että tarkistakaa luottotiedot kans ennen kuin muutitte yhteen.- mekkk
Anna uhkailla ihan rauhassa koska jos ei ole mitää sopparia niin mihin hän vetoaa ja jos muu ei auta niin hommaa häätä tai soita poliisit poistamaan häne asunnosta vaikka sen kuukauden jälkeen minkä annat aikaa hommata uusi asunto.
- eivohakehäätöä
mekkk kirjoitti:
Anna uhkailla ihan rauhassa koska jos ei ole mitää sopparia niin mihin hän vetoaa ja jos muu ei auta niin hommaa häätä tai soita poliisit poistamaan häne asunnosta vaikka sen kuukauden jälkeen minkä annat aikaa hommata uusi asunto.
Ei ap mitään häätöä voi hakea kun ei ole olemassa vuokrasopimusta. Häätöön pitää olla aina peruste, esim. maksamattomat vuokrat. Häätö ei myöskään tapahdu hetkessä vaan voi viedä jopa puolikin vuotta ennenkuin vouti tulee ja kantaa miehen tavarat pihalle.
Ap voi pistää miehen pihalle jos rahkeet riitää. Vaihtaa vaikka lukot ettei mies pääse enää sisälle. Ja oppia olemaan syöksymättä saman katon alle lyhyen tuntemisen jälkeen. - Häätö
Jos olette sopineet vuokran maksusta voidaan ehkä katsoa, että kyseessä on suullinen sopimus. Itse autoin sukulaisen häätämisessä ja käräjäoikeudesta saatiin häätötuomio. Syynä maksamattomat vuokrat. Kyseessä oli suullinen vuokrasopimus. (Valitettavasti tuossa voi tietysti jonkin aikaa kestää, että päätös tulee.)Eipähän ollut laiton häätö vaikka en tiedä olisiko alkanut oikeuksiaan penäämään. Sukulainen muutti ennen ulosottomiehenen määräämää muuttopäivää. Pelkkä lukkojen vaihto siis on laitoin häätö.
Ainahan voit koettaa tehdä yhteisasumisesta kaikin puolin epämiellyttävää, jos toinen tajuaisi lähteä vapaaehtoisesti.
- Oppeliini1
Miehen poissaollessa vaihda lukot oviisi. Kerä miehen maallinen omaisuus isoon muovipussiin. Laita pussi oven ulkopuolelle. Teippaa viesti: " ilmainen asuminen kodissani päättyy tähän"
Ei muuta. Ei keskustelua. Ei tekstiviestejä. Ei facebook.ia. Ei puhelimeen vastausta. Ei puhelinsoittoja. Ei uhkauksiin mitään kannanottoja. Nimittäin jos todella haluat päästä tuosta loisesta eroon. - 19ja5
Vaikka henkilöllä olisi luottotiedot menneet, ei se heti tarkoita, että ihminen on mätäpaise. Meitä ns. normaaleja työttömiä/työssäkäyviä luottotiedottomia on pilvin pimein tällä hetkellä. Hoidan vuokrani ja pidän kotini siistinä. Kuljen siisteissä vaatteissa. Olen kohtelias muita kohtaan. Ainoa miinus minussa on, että olen menettänyt luottotietoni.
Olet nyt vain törmännyt täydelliseen paskiaiseen, valitettavasti. - 645312
Okeasti, mikä näitä ihmisä vaivaa. Kun näitä juttuja täällä lukee niin luulisi ettei tämän maan asukkailla ole aivoja ollenkaan. Joka keskustelupalstalla joku aivoton ihmettelee miten näin on pääsy käymään.
Järki käteen ihmiset. - Exmyöspihalla
Jos omistat asunnon eikä vuokrasopimusta ole, saat heittää tyypin ulos heti. Kamat pihalle, lukot vaihtoon ja sillä siisti.
- jklkjh
mites saman katon alla se seksielämä luisti, annoitko myös bebaa sille vai etkä saanutkaaan mitään ja hermostuit siitä kun ei tule seksiä
- Lellu_567
Missä mies on kirjoilla ? Jos asunnossasi ja ei suostu lähtemään, sinun tulee hakea hänelle käräjäoikeudesta häätöä yhteiselämän loppumisen vuoksi. Laita hakemus heti vireille, koska sen käsittely kestää muutaman kuukauden.
Unohda nämä sarjoita lukot uudelleen ohjeet. Mies pääsee asuntoon vaikka poliisin avulla, jos se on hänen virallinen kotinsa ja hän ei ole väkivaltainen. Kahden viikon jälkeen ei vielä asuta toisen asunnossa. Sarjota lukot ja ilmoita poliisille vieraan häiriöstä joka ei suostu poistumaan. Näin ne poliisi tv. kin toimi. Muut selitykset täällä on shittiä.
- Ronsupelto55
Saitko miehen ulos? Kiinnostaisi tietää.
- ulosheitto
Minulla oli samanlainen tilanne (kylläkin vuoden seurustelun jälkeen). Mies alkoi käyttämään alkoholia ja ilmoitin, ettei se käy ja sanoin, että ulos täältä. Kun hän tuli asuntooni, ilmoitin poliisille, että hänet on poistettava asunnostani. Poliisi toimi, koska minä omistin asunnon. Kolme kertaa hänet poistettiin ja sitten viesti meni perille. Otin avaimen pois poliisien läsnäollessa ja ilmoitin, että tavarat haettava määräpäivään mennessä. Sitten alkoi viesteillä pommittaminen ja vaihdoin numeroni salaiseksi. Nyt olen vapaa ja hän saa jatkaa rauhassa omaa rakasta harrastustaan, olemalla virallinen makutuomari Oy Alko Ab:n tuotteille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418