Talo menossa myyntiin ja akka sano että lähtee heti kun rahat on kädessä hänen puolikkaasta.
Toteutin tämän naisen viimeisen toiveen, talo menossa myyntiin.
On vain yksi pieni juttu, mitä tämä nainen ei ottanut huomioon. Olen maksanut asuntolainaa 95% itse ja hän vain hetken omaa puolikastaan. Nainen on laskenut saavansa 50/50 jaon, jolloin hänelle menisi myyntivoitosta tietenkin puolet, joka erittäin huomattava määrä.
Kysyin pankista koko laina-ajalta tiliotteet, josta laskin paljon olen maksanut ja mitä nainen on tililleni siirtänyt lainan hoitoa varten. Siitä tuo prosenttisuhde.
Kävin lakimiehen juttusilla ja koska väitän että minulle kuuluu enemmän kuin puolet, minulla on väitteeni perusta todistettava. Tehty :)
Nyt vain odotellaan tiistaita, päivää jolloin nainen kuulee asiasta ensi kerran, terv. lakimieheni ja voi sitä itkupotkun määrää kun jää ne isot rahat tulematta. Raha, jolla nainen kuvittelee ostavansa itselleen asunnon ja elävänsä velottomana ihanaa sinkku elämää.
En ole kostonhaluinen, pidän vain kiinni siitä omaisuudesta tai sen osasta joka laillisesti minulle kuuluu ja mistä maksanut olen.
Ja sitten tuo vielä ehdottaa että erotaan sovussa niin ei jää pahoja muistoja.
No joo joo, niin juuri! Rahaa vain ei toisen omaisuudesta tule mukaan :D
se oli sitten siinä
6
232
Vastaukset
- Isäpappa
Avo- ja avioerossahan nämä jakosuhteet juuri ovat erilaiset.
Ihan äärihommanahan avoliitossa lähtijällä ei ole oikeutta mihinkään kun on lähtenyt, ei aina edes omaan omaisuuteensa jonka jättää muuttaessaan jääjän luokse (näin kävi minulle kerran, sinne jäi perintöhuonekalut joilla oli tunnearvoa).
Ehdottomasti hoidat lakimiehen kanssa tuon jaottelun. Ymmärrän, että haluat pitää sen minkä olet maksanut, mutta toivon silti ettet ole kostonhaluinen etkä kohtuuton.- itkupotku_tiistai
En ole kostonhaluinen. Irtaimisto menee mikä kenenkin on mutta turvaan lähtijän että ei ole pelkkä astiasto ja verkkarit. Myyntivoitto menee vain sen mukaan mitä edellä on mainittu ja se riittää. Oli se sitten muiden mielestä kohtuuton tai ei.
Harmittavaa todeta kaikkien näiden vuosien jälkeen että raha merkitsee ja rakkaudesta ei ole tietoakaan. Mutta elämä on. Jokainen tyylillään. - mekkk
Juuri toisinpäin eli avoerossa voi aina hakea omansa pois mutta avioliitossa yleensä jää irtaimisto sille joka jää vaikka yhteiseen asuntoon asumaan mutta avoliitossa ei tartte kun tietää mitä on ostanut ja hankkinut niin voi huoletta hakea kaikki pois ja se siitä.
- Lellu_5671
Te kuitenkin omistatte asunnon 50 / 50 ? Mitä se lakimies sanoo siihen ? Voihan tuleva exä väittää ostaneensa ruuat talouteenne ja sinä maksoit lainat.
- mekkk
Kun ollaan avoliitossa niin muilla asioilla ei ole merkitystä ja kun toinen voi todistaa maksaneensa asunnosta enemmän niin saa myös enemmän johtuen avoliitosta kun siinä ei ole eltusvelvollisuutta. Näissä avoeroissa jossa toinen vain omistaa asunnun ja veinyt Asian oikeuteen niin monest ioikeus on todennut että olet asunut toisen asunnossa ilmaiseksi kun ei ole mitään asunnosta maksanut. Avioliitossa otetaan huomioon kaikki jutut mutta ei avoliitossa. Avoerossa se joka oidessa vaatii jotasin on myös pystyttävä näyttämään toteen että toin on vaurastunut hänen ansiostaa.
- Ljkdunsldj
Nimiperiaate eli se jonka nimissä on, omistaa. Ihan sama kuka maksanutmistäkin enemmänyhteistaloudessa. Sorry vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1441790- 401708
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631440- 681315
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2181201Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791123- 711113
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää21990- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106898