Jumalan tunteminen

uskonratkaisu111111

Ateisti voi olla Jumalan tuntemisessa suurempi kuin moni uskovainen. Jumalan tunteminen ei nimittäin riipu jumaluskon määrästä vaan yksin siitä kuinka kuuliainen on Sanan äärellä ja kuinka hyvin ymmärtää Jumalan Sanaa jonka Pyhä henki avaa. Jos ateistinen henkilö ymmärtää Jumalan sanaa paremmin kuin uskovainen, niin Hän tuntee Jumalan paremmin. Niin ollen voi ateistin olla helpompi pelastua kuin uskovaisen, jos vain tunnustaa Jeesuksen Herrakseen ja uskoo sydämestään. Itsekin olen ateisti, sillä en usko jumalolentoihin. Uskon vain Herraan Jeesukseen joka kuolemallaan armahti, taivaalliseen Isään, joka siis ei Raamatun mukaan ole olento, ja Pyhään henkeen joka ilmenee monessa eikä ole olento sekään.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhuuko jumalasi sinulle?

      • uskonratkaisu111111

        Jumala voi puhua kelle tahansa, uskovalle tai ateistille. Jeesus on rohkaissut minua lukemattomia kertoja.


      • aamunaurut
        uskonratkaisu111111 kirjoitti:

        Jumala voi puhua kelle tahansa, uskovalle tai ateistille. Jeesus on rohkaissut minua lukemattomia kertoja.

        Annappa suora lainaus jostain mitä Jesse on sinulle puhunut?


      • uskonratkaisu111111 kirjoitti:

        Jumala voi puhua kelle tahansa, uskovalle tai ateistille. Jeesus on rohkaissut minua lukemattomia kertoja.

        Jakaisitko jotain jumalasi sanomaa. Tietysti jollei jumalasi ole erityisesti kieltänyt sinua kertomasta asiaa eteenpäin? Vai onkohan muuten uskovalla vaitiolovelvollisuus, jos keskustelu on luottamuksellista? Ehkei Jeesus halua, että hänen kertomaan kerrotaan eteenpäin. Mutta olisi kiva kuulla keskusteluistasi. Nauhoituksia sinulla ei kuitenkaan varmaan ole, ehkä menisi liian helpoksi.


      • uskonratkaisu111111
        marathustra kirjoitti:

        Jakaisitko jotain jumalasi sanomaa. Tietysti jollei jumalasi ole erityisesti kieltänyt sinua kertomasta asiaa eteenpäin? Vai onkohan muuten uskovalla vaitiolovelvollisuus, jos keskustelu on luottamuksellista? Ehkei Jeesus halua, että hänen kertomaan kerrotaan eteenpäin. Mutta olisi kiva kuulla keskusteluistasi. Nauhoituksia sinulla ei kuitenkaan varmaan ole, ehkä menisi liian helpoksi.

        useimmiten se liittyy johonkin mitä minun itse pitäisi tehdä tai sanoa. Tai se voi liittyä siihen, että miten minun pitäisi joku ihminen, tilanne tai ilmiö nähdä. Raamattuhan on Jumalan Sanaa mutta jokainen tilanne ei välttämättä ole siellä kuvailtuna esimerkinomaisesti vaan Jumala voi kertoa asioita juuri johonkin tiettyyn asiaan tai ongelmaan liittyen. esimerkiksi jos olen itsekäs, Jumala saattaa sanoa, että "älä ole itsekäs koska se on syntiä ja johtaa kauheisiin asioihin sun omassa elämässäs ja muiden elämässä. Sun täytyy olla epäitsekäs koska mä on sanassa sanonu että rakasta lähimmäistäsi. ootkohan lukenu Sanaa tarpeeks viime aikoina? älä eksy vaan pysy mussa koska mun ulkopuolella on vaan pimeyttä. Sun kannattaa lopettaa joku harrastus joksikin aikaa että jää enemmän aikaa tutustua Sanaan."


      • uskonratkaisu111111 kirjoitti:

        useimmiten se liittyy johonkin mitä minun itse pitäisi tehdä tai sanoa. Tai se voi liittyä siihen, että miten minun pitäisi joku ihminen, tilanne tai ilmiö nähdä. Raamattuhan on Jumalan Sanaa mutta jokainen tilanne ei välttämättä ole siellä kuvailtuna esimerkinomaisesti vaan Jumala voi kertoa asioita juuri johonkin tiettyyn asiaan tai ongelmaan liittyen. esimerkiksi jos olen itsekäs, Jumala saattaa sanoa, että "älä ole itsekäs koska se on syntiä ja johtaa kauheisiin asioihin sun omassa elämässäs ja muiden elämässä. Sun täytyy olla epäitsekäs koska mä on sanassa sanonu että rakasta lähimmäistäsi. ootkohan lukenu Sanaa tarpeeks viime aikoina? älä eksy vaan pysy mussa koska mun ulkopuolella on vaan pimeyttä. Sun kannattaa lopettaa joku harrastus joksikin aikaa että jää enemmän aikaa tutustua Sanaan."

        Mikä oli se itsekkyys, johon jumalasi näki tärkeäksi puuttua?


      • aamunaurut
        uskonratkaisu111111 kirjoitti:

        useimmiten se liittyy johonkin mitä minun itse pitäisi tehdä tai sanoa. Tai se voi liittyä siihen, että miten minun pitäisi joku ihminen, tilanne tai ilmiö nähdä. Raamattuhan on Jumalan Sanaa mutta jokainen tilanne ei välttämättä ole siellä kuvailtuna esimerkinomaisesti vaan Jumala voi kertoa asioita juuri johonkin tiettyyn asiaan tai ongelmaan liittyen. esimerkiksi jos olen itsekäs, Jumala saattaa sanoa, että "älä ole itsekäs koska se on syntiä ja johtaa kauheisiin asioihin sun omassa elämässäs ja muiden elämässä. Sun täytyy olla epäitsekäs koska mä on sanassa sanonu että rakasta lähimmäistäsi. ootkohan lukenu Sanaa tarpeeks viime aikoina? älä eksy vaan pysy mussa koska mun ulkopuolella on vaan pimeyttä. Sun kannattaa lopettaa joku harrastus joksikin aikaa että jää enemmän aikaa tutustua Sanaan."

        Kuulet siis mielessäsi tai korvillasi tuollaisia yhtä selkeästi kuin toisen ihmisen puheen? Sanat ja lauseet, ettei mitään pelkkää tuntemusta miten jokin tilanne pitäisi hoitaa?


      • uskonratkaisu111111
        marathustra kirjoitti:

        Mikä oli se itsekkyys, johon jumalasi näki tärkeäksi puuttua?

        no se voi olla mikä tahansa, esim. himo, uhkapelaaminen, tupakointi, liiallinen sairastelu, laiskuus, ymmärtämättömyys, jonkin asian pelkääminen tai jännittäminen, jonkun ihmisen laiminlyönti, valehtelu. Kaikki sellainen mikä on kiellettyä. Asiat ovat kiellettyjä vain jos ne eivät ole rakentavia ja ne eivät ole sitä jos ne ovat itsekkäitä.


      • uskonratkaisu111111
        aamunaurut kirjoitti:

        Kuulet siis mielessäsi tai korvillasi tuollaisia yhtä selkeästi kuin toisen ihmisen puheen? Sanat ja lauseet, ettei mitään pelkkää tuntemusta miten jokin tilanne pitäisi hoitaa?

        se on siinä mielessä tavallaan erilaista, etä se herkistää korvat kuulemaan ihmisten puhetta ja saa sen myös kuulostamaan erilaiselta. ihmisen puhe ei välttämättä herkistä kuulemaan Jumalan puhetta. Jumala myös puhuu aina totta, ihminen saattaa puhua myös mielipiteitä ja ne saattavat vaihdellakin.


      • aamunaurut
        uskonratkaisu111111 kirjoitti:

        se on siinä mielessä tavallaan erilaista, etä se herkistää korvat kuulemaan ihmisten puhetta ja saa sen myös kuulostamaan erilaiselta. ihmisen puhe ei välttämättä herkistä kuulemaan Jumalan puhetta. Jumala myös puhuu aina totta, ihminen saattaa puhua myös mielipiteitä ja ne saattavat vaihdellakin.

        Et vastannut. Kuuletko jumalan sanoja ja lauseita?


      • uskonratkaisu111111
        aamunaurut kirjoitti:

        Et vastannut. Kuuletko jumalan sanoja ja lauseita?

        Kuulen niitä, kiitos Jeesus. Jeesus on rohkaissut minua lukemattomia kertoja.


      • aamunaurut
        uskonratkaisu111111 kirjoitti:

        Kuulen niitä, kiitos Jeesus. Jeesus on rohkaissut minua lukemattomia kertoja.

        Kannattaa lääkärille niistä mainita ensi käynnillä.
        Kuulemasi on Jeesus samasta syystä kuin olet kristitty.


      • uskonratkaisu111111 kirjoitti:

        Kuulen niitä, kiitos Jeesus. Jeesus on rohkaissut minua lukemattomia kertoja.

        uskonrat11111. Ei kai se sinun Jeesuksesi ole savolainen?
        Jos murre viittaa Savoon, älä usko tarinaa.


    • aamunaurut

      Ateisti kuka uskoo Jeesukseen, Jumalaan ja Pyhään henkeen :D

    • "Uskon vain Herraan Jeesukseen joka kuolemallaan armahti, taivaalliseen Isään, joka siis ei Raamatun mukaan ole olento, ja Pyhään henkeen joka ilmenee monessa eikä ole olento sekään."

      Taivaallinen isäkö ei sitten ole jumala? Väität olevasi ateisti koska et usko jumalolentoihin mutta taivaalliseen isään uskot.
      Olet tainnut ymmärtää sanan "ateisti" merkityksen pahasti väärin.
      Aina te uskovat yllätätte ristiriitaisuuksillanne, ateisti joka onkin teisti.
      Et sattumoisin ole alkanut opiskelemaan koulussa englantia ja juuri oppinut käyttämään etuliitteitä "a" ja "an" ja ymmärtänyt väärin mitä tuo "a" ateismissa tarkoittaa?

      • uskonratkaisu111111

        syö sontaa vääräuskoinen


      • uskonratkaisu1111111

        Taivaallisen Isän ei tarvitse olla pelastavan uskon perusta vaan perusta on Jeesuksessa joka armahtaa. Ilman Jeesusta ei voi tuntea Isää eikä päästä tämän luo.


    • "Ateisti voi olla Jumalan tuntemisessa suurempi kuin moni uskovainen."

      Onhan tuossa sikäli perää, että moni uskovainen on luonut jumalansa omaksi kuvakseen. Kreationistipalstan JC ja Mark5 ovat tästä selvimmät esimerkit - heidän jumalillaan on kaikki heidän omat rajoituksensa. :-)

    • tohtori_ei

      Alkaa käydä todella mielenkiintoiseksi keskusteluksi ateismi vs. kristinusko eläkkeellä olevan tohtorin näkökulmasta.

    • tohtori_ei

      En kuitenkaan sairauselääkkeellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      382
      4505
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      283
      2502
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      144
      1803
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1554
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1463
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1307
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1305
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1226
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      46
      1214
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1063
    Aihe