Pomo tuli kehumaan työkaveria

epäsuosittu_työntekijä

Hieno tilanne taas työpaikalla. Pomo tuli juttelemaan ja puhuttiin asioiden organisoinnista. Pomo kehui vuolain sanoin työkaveriani minulle. Olen vetänyt selvän rajan siihen, että en suostu haukkumaan ketään työkaveria enkä työpaikkakiusaamaan. Itse olen sen kohteeksi monesti joutunut.

Totesin vaan että olenhan minäkin toiminut samoin, josta hän oikein innostui. Asia ei ollenkaan ole näin. Työkaveri on kuulemma supertehokas ja minä en. Mitä siihen voi sitten sanoa?

Oksettaa tuollainen johtaminen, jossa työntekijöitä usutetaan toisiaan vastaan. Pomoksi pääsee kuka vain ilman tutkintoa. Esimerkiksi sähkömieheksi tai putkimieheksi tarvitaan tutkinto alalta. Ei ihme että hihna kiristää, ihmiset irtisanoutuu ja firmoilla menee huonosti.

9

542

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä_poikii_hyvää

Mitä tarkoittaa supertehokas. Ylittää asetetut vaatimukset reilusti joka päivä ja joka hetki ? Kertooko Pomosi saman tarinan työkaverillesi, mutta käänteisessä järjestyksessä. Kertoo työkaverillesi, että Sinä olet huippuheppu ja supertehokas ?
      En tiedä missä työskentelet. Yleensä esimiehiksi valitaan ryhdikäs henkilö, jolla on parempi koulutus, taitoa, osaamista ja innokkuutta ja kykyä tulla toimeen ihmisten kanssa. Jos esimieheksi valitaan sellainen joka ei täytä edellä mainittuja kriteerejä, niin sitten on toimittu pahasti väärin. Hyvä poikii hyvää. Huono poikii huonoa.

• notuotanoin

Realismia on, että pomot eivät aina ole ryhdikkäitä henkilöitä, eivät edes koulutettuja. Monellakin ryhti vaihtelee tilanteiden mukaan, eivätkä he itse pidä tätä edes ongelmana. Tavallista on, että koulutuksesta sekä vuosien kokemuksesta huolimatta johtamistaidon perusteetkin ovat hakusessa. Viimeiset parikymmentä vuotta sosiaaliselta vaikuttava ja suulas ihminen on todellakin pääsyt esimieheksi, mikäli intoa on kovasti ollut. Työyhteisöille näistä tuuliviireistä ei aina ole poikinut hyvää.

Varmasti pomoja rekrytoivat yrittävät hakea työhön mielestään parhaan henkilön, mutta toisaalta hekin ovat vain ihmisiä omine pikku puutteineen, uskomuksineen ja motiiveineen.

• juujaei3deidei

Vähemmän koulutusta saaneet pomot joutuvat etsimään työntekijöistä narsisti sosiopaattimonivammaiset työntekijät puolelleen(yksikin riittää) saadakseen asiansa esitetyksi ja piste.Ilmiön syy johtuu virastojen ja laitosten organisaatiosta tai niiden puuttuessa.

• epäsuosittu_työntekijä

Kyseinen pomo on kyllä korkeakoulutettu, mutta ei johtamisen alalta. Tämä näkyy kylmänä excel-johtamisena ja kyvyttömyytenä ymmärtää erilaisuutta.

• mene_mukaan

Hei, älä nyt sitten tartu siihen pomosi harjoittamaan vertailuun, jossa kohteena ovat sinä ja työkaverisi. Ei, ei. Rupeapa vain kehumaan sitä työkaveria sinäkin, myöntele sille pomolle, että joo, olen huomannut saman. Mitäpä tuosta... Ehkä se kaveri saa sitten bonuksia tai palkankorotuksen tai jotain muuta, mutta saathan sinäkin edelleen palkkaa. Älä lannistu, tee vain omat työsi, ehkä kohta teet paremmin kuin se kehuttu, kun vielä vähän harjaannut. Älä anna pilata omaa motivaatiotasi ja hyvää oloasi tuollaisen idiootin.

• eionnea

joskus käy näin

• Varo.näitä.tai.olet.kus

Pomojen joukossa hiihtää narsistipsykopaatteja, jotka osaavat näytellä saadakseen homman, ja jatkavat näyttelemistään suhteessa alaisiinsa. Näin he metsästävät uusia jäseniä hoviinsa, nöyriä jees-tyyppejä päätä nyökkimään ja nuolemaan. Ne näyttävät ystävällisiltä, mutta niillä kasvaa sarvet päästä, vaikkei niitä näekään.

• huoltopaavo

Meillä ylempi toimihenkilö (suostuttelee täysin työaika lakien vastaisia työvoroja) Nämä suostutelu tilaisuudet pimitetään luottamusiehiltä.Kerrotaan,että näihin työvuoroihin osallistuminen on täysin vapaa ehtoista,eikä niihin voida pakottaa! Itse kieltäydyin moisesta työaika järjestelystä,niin siitä seuras tehtävien vaihdos. voi kuinka vapaaehtoista tämä olikaan! Kerrottakoon vielä tämä SAIRAS TYÖAIKA JÄRJESTELY. iltavuoro klo 14.00-22.00 jonka jälkeen yöpäivystys 22.00-06.00 tätä viikko ma-pe viikonloppuna la-su kaksitoista tuntinen työpäivä.Jonka päälle tulisi vielä viikonloppu päivystys,siis siltä osin kun ei olla töissä.Manittakoon tässä ,että tämä kaikki tapahtuu isossa paperikoneita vamistavassa pörssi yhtiössä. Hienoa tämä paikallinen sopiminen.

• rotta123

Mites ovat pomot kusseet ylitöiden päälle,maksavat jos jaksavat?Meillä sama tilanne mutta henkilökuntaa vähennetään ja työt jaetaan jäljelle jäävien kesken.
        Jos joudut saikulle ,vaikka flunssasta viisi x kolme päivää vuodessa,joudut työsuojelun puhutteluun.Pomo antoi jo varoituksen ,että kohta tulee lähtö tutkintaan kun olni viime vuonna tullut oltua saikulla influenssasta 13pv.Väki vähenee ja työt lisääntyy.Jos avaudut palkasta ja Tessistä on pomomme naama ruvella saman tien.
        Paikallissopiminen ainakin meillä täällä kehän sisällä tarkoittaa yksipuolista sanelupolitiikkaa pomomme toimesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      120
      1501
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      50
      960
    3. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      146
      774
    4. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      746
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      676
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      626
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      617
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      59
      596
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      563
    10. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      119
      535
    11. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      510
    12. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      488
    13. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      488
    14. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      487
    15. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55
      478
    16. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      118
      466
    17. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      457
    18. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    19. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      4
      429
    20. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      420
    Aihe