Miksi en pääse eteenpäin?

Surusilmäinen-

Elämäni toistaiseksi ainoa vakava suhde ja oikea rakkaus halusi erota jo muutama vuosi sitten. Eroprosessi oli ihan hirveä ja koin paljon vihaa, katkeruutta jne. pitkään häntä kohtaan, koska halusi erottaa perheemme ja jäin kuin nalli kalliolle.

Pikkuhiljaa olen saanut rakennettua elämäni päällisin puolin kuntoon... on työpaikka, oma asunto, lapset ok ja elämä rullailee tasaiseen tahtiin arkea. Olen käytännössä lasten yh, vaikka meillä yhteishuoltajuus onkin. Isä ei tapaa lapsiaan usein välimatkan takia, muutti pian eron jälkeen toiselle paikkakunnalle ja perusti uuden perheen.

Olen yrittänyt löytää uutta miestä jo pitkään ja vaikka millä tavoilla. Uutta parisuhdetta ei kuitenkaan vaan löydy ja nyt asia on alkanut ahditaa tosi kovasti. Lähinnä päässä pyörii ajatuksia kuten: oliko tuo ainoa mahdollisuus onneen, olenko loppuelämäni ilman miestä, ilman seksiä, ilman rakkautta, miksi muut löytävät onnen ja minä en, miksi exä sai heti uuden rakkaan ja elää nyt sitä meidän elämäämme uuden naisen kanssa mutta minä en saa vaikka mitä teen...

Meni jo pitkään etten kaivannut enää entiseen ja positiivisempi mieli oli omasta tulevaisuudesta. Nyt kuitenkin viime aikoina ex-mies, kaikki yhteiset jutut, elämä ja kaikki on ollut paljon mielessä ja olen todella surullinen ajatellessani mitä kaikkea olen menettänyt mutten saanut mitään tilalle... Kaikki biisit itkettää joista hän tai joku meidän juttu tulee mieleen, tietyt ruuat joita teimme yhdessä saa mielen matalaksi, juhlapäivät, yksinäiset sunnuntait baarissa käynnin jälkeen, kaiken tekeminen YKSIN...

Kaipaankohan exää loppuelämäni, jos ketään uutta ei tule tilalle? Ja miten pääsisin eteenpäin, ihan oikeasti? Kaikkia kotikonsteja on jo kokeiltu...

Tein taas yhden uuden nettitreffi-profiilin ja mietin että ne toiveet jollaista miestä hain, sopisi exä niihin täydellisesti. Tarkoitan lähinnä ulkoisten piirteiden lisäksi luonnetta, harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita, arvoja ja perhekeskeisyyttä.

5

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä

      Hanki harrastus, etsi ystäviä. Mieti mitä muuta haluat elämältä. Ehkä sitten, kun olet tyytyväinen elämääsi ja itseesi kohtaat myös rakkauden. Masentunut, alakuloinen ihminen ei vedä muita ihmisiä puoleensa. Uuden suunnan elämälleen löytänyt hyvinvoiva ihminen tutustuu helpommin uusiin seurustelukumppaneihin. Huolehdi kunnostasi se on avain parempaan mieleen kuten säännöllinen ruokailu, ihmissuhteet ja uni.

      Nouset tästä vielä. Hae apua mene keskustelemaan esim. perheasiainneuvottelukeskukseen tai psykiatriselle sairaanhoitajalle. Joskus ihminen tarvitsee tukea päästäkseen eteenpäin. Olen varma, että onnistut vielä.

      • Surusilmäinen-

        Voi, kumpa oliskin aikaa ja rahaa harrastaa enemmän! Pääasiassa lyhyet illat menee nyt lapsia kuskatessa harrastuksiin, toki sillä aikaa ehdin nopeat lenkit aina juosta, kotihommiin ja ruuanlaittoon.

        Mä olen käynyt juttelemassa vaikka missä ja aina se lopputulos on joka paikassa, että mitään muuta ei elämästä juuri puutu kun se mies. Ja sitä mä en näytä saavan, en sitten millään. Eli ei oikein tule neuvoja tai apua mistään.

        Kaverit on kaikki parisuhteissa, myös ne ketkä erosivat samoihin aikoihin joten mitään bileseuraa ei juuri löydy. Mulla on oikeastaan kaikki muu asia mitä elämältä haluan, paitsi se mies. Ja tietysti ne jutut mitä sen kautta sitten tulisi... isompi koti, ehkä yhteisiä lapsia, illanistujaisia muiden pariskuntien kanssa, appiukko ja anoppi yms.

        Kiitos kannustuksesta! Mä vaan en tiedä mitä voisin enää tehdä tai yrittää. Kuitenkin ero on jo kaukana takana ja elämä tasaantunut sen jälkeen. Uusia suuntia elämälle en oikein enää keksi, kun realismi on se, että lapset määrittelevät tällä hetkellä arjen ja asuinpaikan. TIEDÄN että pitäisi olla positiivinen, jaksaa ja hymyillä, olla onnelline jne jne. ja aina välillä toki olenkin. Mutta ehkä kaipaisin jotain työkaluja tai jotain siihen, miten pystyisin olemaan onnellinen ja kaipaamatta parisuhdetta ja miestä, kun en näköjään vaan sitä enää saa?


    • Yksinäinen32

      Siis mulla on tismalleen sama tilanne! Olen ollut nyt 4 vuotta "yksin".. Mistäpäin olet ja minkä ikäinen olet? Itse olen 32v. ja Uusimaa. Voitais vaihtaa yhteystietoja?

    • uuttasuuntaa

      Jotenkin vaan tuntuu ettei kapakasta tai seuranhakuilmoituksin löydä helpolla hyvää miestä. Ehkä etsit miestä vääristä paikoista. Parhaat miehet löytyvät livenä harrastuksista, työpaikoilta, ystävien kautta jne.. On varmasti raskasta toivoa parisuhdetta, katsoa vierestä kavereiden uudelleen pariutumista. Uusperhekuviot on usein monimutkaisia. Ei uusi parisuhde tuo automaattisesti ystäväperheitä joilla vierailla. Ero rikkoo aina osan kaverisuhteista. Onko sulla haaveita, jotka ei ole miehestä rippuvaisia. Löydätkö innostavaa harrastusta. Onko sellaisia harrastuksia joihin voit mennä lasten harrastamisajaksi. Saatko lastenhoitajaa. Saisitko sosiaalitoimen tai esim pienperheydistyksen tms kautta lapsellesi tukiperhettä. Saisit omaa aikaa. Mitä sellaista haluat elämältä, joka ei ole kiinni muista ihmisistä.

    • se_pieni_ero

      "elää nyt sitä meidän elämäämme uuden naisen kanssa"
      He elävät omaa elämäänsä, heidän kahden elämää, eivät sinun elämääsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe