Oon tehny niin ison virheen

epätoivoatäynnä

Että en usko enää tämänkään päättyvän hyvin.
Kerran ton miehen kanssa erottiin, yhteinen laps on, mutta jostain perkeleen kumman syystä suostuin palaamaan sen kanssa yhteen.
Miks en oppinu siitä mitään, sillon kun oltiin yhessä. Eihän se mihinkään tuosta muutu.

Päinvastoin. Se on ruvennut juomaan joka ilta.
Ja tuo ahdistaa ja vituttaa niin sanoinkuvaamattoman paljon.

Ja kun sekään ei riitä, kun aivan pian syntyy toinen laps.

Mies ei pyynnöistäni huolimatta ole juomista lopettanut joten lähden sitten yksin synnyttämään.

Meillä on nyt ollu riitoja ja mies on nyt sanonu sellasia asioita, että tiedän etten ikinä tuu unohtamaan ja en ikinä tuu rakastamaan tota ihmistä.

Mutta en voi enkä halua puhua tästä kenellekkää läheiselle, koska ite oon tehny sen virheen että palasin takas yhteen.
En halua että kukaan saa tietää miten ahdistunu oon.

Vihaan miestä ja salaa toivon että tapahtuis joku onnettomuus että pääsisin lopullisesti eroon siitä.

Hirveetä mutta näistä tunteista ei voi kenellekkää puhua.

En ymmärrä. Miks kuvittelin että asiat ois muuttunu mitenkään.

8

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8ja12

      Me ihmiset toivotaan, että toinen muuttuisi. Näin ei vaan valitettavasti kovinkaan usein käy. Kerro asiasta edes terveyskeskuksessa tai neuvolassa. On hyvä saada puhua jollekkin. Ota ja muuta pois. Helppoa ei tule olemaan pienten lasten kanssa, mutta saisit ainakin kodin, jossa on sinun säännöt, eikä ole riittaa ja pahaa mieltä.

      Jaksamista sinulle

    • Eläomaaelämääsihymyillen

      Hei haloo nainen,haluatko lastesi kasvavan ympäristössä missä isä jatkuvasti tissuttelee? Lapsilla on oikeus turvalliseen kotiin. Muuta aluksi vaikka vanhempiesi luo ja hanki rauhassa oma asunto. Näin tarjoat lapsille hyvän elämän, isä voi käydä katsomassa lapsiaan sitten selvinpäin. Kyllä löydät vielä miehen joka on hyvä sinulle ja lapsillesi. Alkoholismi on sairaus, harvoin muuttuu ellei juovalla ole itse kovaa tahdonvoimaa muuttua.

    • oppeliini1

      Ellei mikään muu motivoi sinua eroon juoposta, sinun täytyy tajuta että VELVOLLISUUTESI lapsia kohtaa vaatii heille rauhaisan, turvallisen ja rakastavan kasvuympäriston.
      Sen Ei tarvitse olla leluja ja roinaa täynnä oleva iso talo/huoneisto!
      Yksi pieni vaatimattomasti kalustettu huone riittää, niin kauan kuin se on täynnä rakkautta, lepoa, rauhallisuutta ja opettavaa ilmapiiriä!

      Kotisi jota kuvailet meille, EI tarjoa sitä. Se tarjoaa vain juopuneen miehen, ahdistuneen äidin ja kohta hermoheikot pienokaiset.
      Rangaistaessasi täysin viattomia lapsiasi noin kammottavalla tavalla (esittämällä heille perheen irvikuvaa) , he kasvavat pelokkaiksi, täysin itseluottamusta vailla omiiviksi, saadessaan noin vääristyneen kuvan yhteiskunnan pienimmästä solusta: kodista ja perheestä.
      Hinta jonka he sinun toimettomuuden takia joutuvat maksamaan on aivan liian kova heille, sinulle ja koko yhteiskunnalle.

      Sympatia on sinun puolella, sinulla on nyt paljon vastuuta käsissäsi. Opi virheistäsi ja pysy KAUKANA miehistä. He eivät sinua tarvitse, lapsesi tarvitsevat sinua paljon enemmän.

      Muuttaessasi olosuhteita terveellisempään, sinä ja lapsesi tulette selviämään voittajina. keskitä KAIKKI energiasi 100%.sti lastesi opettamiseen, kehittämiseen, rakastamiseen ja eteenpäinviemiseen. Ajattele sitä pitkän tähtäimen investointina.
      vuosien kuluttua tulet kerään siitä massiivisen koron!

      Vaihtoehtoa sinä ET halua ajatella.

    • epätoivoatäynnä

      Meillä on jo yhteishuoltajuus ekasta lapsesta ja haluaisin yksinhuoltajuuden että voisin muuttaa lähemmäs omia perheenjäseniäni.
      Mutta tiedän että kuulostaa typerältä,.mutta mies on uhkailuillaan saanut uskomaan että en huoltajuutta tule saamaan.

      Hän oli viime yön jossain, en tiedä missä, olin käynyt vessassa vähän ennenkuin kuulin ulko-oven käyvän.
      Mies tuli viiden aikaan sisälle.
      Suutuin, puin päälle ja lähdin ajamaan erääseen paikkaan missä menee kuntopolkuja.

      Mies laitteli peräänviestejä missä väitti kuvanneensa kun minä hylkään lapseni. Ja sossuille kertoilee sitä ja tätä että en ikinä saisi lapsia itselleni.

      En enää tuosta välittänyt tai uskonut tuota, koska olihan mies kotona, mutta kiero ja tuon tapaisilla uhkailuilla on saanut uskomaan ettei edes kannata lähteä käräjille.

      Kun palattiin yhteen mies lupasi että mennään naimisiin. Minä ostin kihlasormuksetkin mutta sitten mies rupesi keksimään syitä miksi ei naimisiin mene, koska minun pitää ensin muuttua ja jne..Nyt on kummatkin sormukset sitten mulla piilossa.

      No sitten pikkuhiljaa tuo juominen on kiristänyt hermoja.
      Mutta valittaminen ei auta vaikka olen kitissyt ja naputtanu asiasta.

      Nyt meillä sitten oli sellainen riita, että se aiheutti sellasen epätoivontunteen että en selviä tästä enää. Ja häpeän niin paljon sitä että toistan samaa virhettä.
      Siksi en voi edes siskolle kertoa että mies juo iltaisin vaikka itsellä synnytys on ihan lähellä.

      En tiedä uskooko kukaan edes missään sossussa tai missään, että miehen juominen on ongelma Jos kertoisin.

      Nyt katotaan miten käy kun vauva on synytynyt.
      Monesti olen kysynyt mieheltä meinaako hän jatkaa tuota samaa rataa kun vauva on tässä.
      Eipä siihen ole vastausta tullut joten epäilen....

      Nyt en aio enää riidellä vaan keskityn tulevaan synnytykseen.

      Kiitos rohkaisuista. Olin aika varma että vähintään haukkuja tulee koska yleensä virheistä otetaan opiksi.
      Minä olin silloin varma että teen oikein kun palataan yhteen ja lapsella on kummatkin vanhemmat.

      Mies rakastaa tyttöään, ja kohtelee tätä muuten hyvin.
      Se että juo iltaisin, ei näe tässä mitään ongelmaa.

    • tiiout

      Parasta olisi että kertoisit perheellesi mikä on tilanteesi. Myös sossulle mene kertomaan ja muutenkin kysymään neuvoa. Älä ihmeessä häpeä mitään, väärin tekee mies! Naisten tuntema aiheeton häpeä usein vaikeuttaa heidänomaa elämäänsä.
      Sossun olisi hyvä tietää hyvissä ajoin asioista. Jos ongelmat pahenee, heillä olisi jo entistä tietoa valmiiksi.
      Miehen kauhea uhkailu pitäisi kertoa jo sinulle mitä tulisi tehdä. Nyt tarvitset kipeästi siskosi ja perheesi tukea. Pyydä heiltä neuvoja asumisen ym kanssa. Varmasti he rientävät apuun. Ehkä mies pelkääkin juuri tuota ja siksi uhkailee ja valehtelee sinulle. Kunpa olisit pyytänyt perhettä apuun hyvissä ajoin ennen kuin lapsi syntyy!
      Lapsen ja pienen vauvan kanssa uuden elämän aloittaminen vaatii voimia. Siksi tarvitset läheistesi rohkaisua ja apua, myös he auttavat sinua näkemään tilanteesi selkeämmin. Usein käy niin, että naiset pyrkivät selittelemään itselleen asioita vaikka siihen ei olisi mitään perusteita.
      Muista että olet lapsillekin velkaa seesteisemmän kodin.

    • pariVinkkii

      Minusta sinun kannattaa reilusti kertoa neuvolassa tilanteestasi. Sano suoraan, että et uskalla lähteä, koska mies on niin kiero, että pelkäät hänen toteuttavan uhkauksensa siitä, että sinä et tule saamaan huoltajuutta. Neuvolassa tiedetään kyllä, että miten pitää toimia.

      Jokaisessa kunnassa on lastenvalvoja, joka hoitaa esimerkiksi erotilanteessa sen, että kummasta tulee lähihuoltaja ja kummasta etähuoltaja. Hän myös hoitaa sen, että tehdään elatuksesta sopimus. Sinun tilanteessa kannattaa vaatia kaikki mahdollisimman tarkkaan kirjallisena, koska jos mies ilkeyttään ei pidä kiinni esim. tapaamisoikeuksista tai ei maksa elatusmaksuja, niin sinulla on mahdollisuus hakea totaalista yksinhuoltajuutta.

      Sinä voit soittaa lastenvalvojalle ja kysyä häneltä jo ennakkoon sitä, että miten asiat etenevät. Kerro suoraan, että mies on taitava valehtelemaan ja että sinä pelkäät jääväsi siinä taistelussa kakkoseksi. Jos mies on alkoholisti, hän ei tietenkään tule saamaan lähihuoltajuutta. Itse asiassa sinä itse voisit alkaa kerätä todistusaineistoa miehestä (esim. hän on sammuneena oluttölkkien keskellä). Voit myös pyytää jonkun todistajaksi paikalle, kun mies on kännissä, jotta tarvittaessa voi oikeudessa todistaa miehen jatkuvaa ryyppäämistä.

      Ihan pienten lasten äitinä sinä olet vahvoilla lähihuoltajaksi varsinkin jos imetät. Tärkeää tietenkin on se, että sinä huolehdit siitä, että SINÄ et dokaa, jätä lapsia yksin tms, koska muutenhan on tietenkin lapsen edun mukaista, että kumpikaan teistä ei saa huoltajuutta, jos lapset ovat heitteillä.

      Soita kuntaasi ja kysele vuokra-asuntoa. Yleensä pienten lasten äiti menee ns. jonon ohi. Tulet pärjäämään kyllä, kun elät nuukasti.

      Puhu avoimesti perheellesi (vanhemmat, sisarukset). Jos välit heihin on hyvät, niin saat sieltä tarvitsemaasi tukea. Tarvittaessa ota joku läheinen ihminen tukihenkilöksi kun on huoltajuusneuvotteluita. Omalla kohdallani tukihenkilönä oli veljeni, joka piti asioistani huolen, kun en olisi itse enää jaksanut.

    • Vitun säälittävät empatiaa tuntevat paskat empatian tunteminen tekee ihmisistä niin vitu niin heikkoja

      • ooodiid

        Säälin sua..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8109
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4592
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2119
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1805
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1716
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe