Mitäs teetä palstan teen lipittäjät juovat, eli mitä teetä löytyy varastosta tai mitä teetä tulee yleensä hörpittyä?
Onko vihreissä ja valkoisissa tee merkeissä/laaduissa mielestänne sellaisia eroja, että sillä olisi jotain merkitystä, jos on aloitteleva hörppijä?
Juotteko teen teenä vai onko teillä jotain omia tapoja teen juomisessa, eli maustatteko teetänne tai syötteke jotain tiettyä pikku purtavaa yleensä samalla?
En tiedä kiinnostaako aihe ketään, mutta ainakin yksi ketju taas lisää, jossa ei niin herkästi mene "överiksi", voi vaihtaa vinkkejä ja keskustella teestä..... ;P
SinkkuPalstalaisten Teet? =)
35
177
Vastaukset
- m-i-e-s
Yleensä menee tuo perus keltainen, tosin oma suosikki on aikainen harmaa. Näihin saattaa toisinaan päästä tilkka maitoa lisukkeeksi ja toisinaan sitten taas ei.
Monia tee laatuja löytyy kaapista, Rooibos ei ole minun makuuni. Mausteteestä pidän kovasti mustaherukka ja metsän hedelmät, mitkä menevät alas sellaisenaan. Kaapista löytyy vihreää ja sitruuna teetä ystävättärille, harvemmin noihin itse kosken.
Kyllä tee laaduista varmasti löytyy merkityksiä ja mieltymyksiä aloitteleville hörppijöille, jokaiselle taatusti löytyy jokin, mikäli ei ihan vihreää tai valkoista. Oma suosikkini menee ilmeisesti kategoriaan musta, joten tässäkin on varmaan kaikki värit edustettuna. =) (En niin perehtynyt ole teehen.)
Tykkään vetää palkokasveja sieraimiini teetä juodessani... :D (vitsi, vitsi).
Useimmiten juon teetä iltaisin ja harvemmin siinä on mitään purtavaa lisukkeena, mikäli on niin leipäjuusto, grillijuusto, brie, viinirypäleet, tuoresuolattu lohi tai sitten ihan paahtoleipä leikkeleellä, juustolla, salaatilla, tomaatilla ja kurkulla. Tuc-suolakeksi silloin, kun jotkut nimeltä mainitsemattomat henkilöt osallistuvat. Harvoin maustan teetä, hyvin harvoin sokerilla/hunajalla ja/tai maidolla, riippuen teestä.- m-i-e-s
Unohtui mainita suklaa, suosittelen palstan naisille teetä ja suklaata. =)
- vihatipunen
m-i-e-s kirjoitti:
Mä suosittelen suklaateetä. Kuten myös lakritsi- ja karamelliteetä. Noita mulla on ollut, Yogi-merkkistä. Nyt on ihan perus Twinins-pakkaus, ja siinä on vielä päiväystäkin jäljellä toisin kuin Liptonin pakkauksessa missä on 4 eri makua hedelmä- ja marjateetä. Ei niissä mitään vikaa ole, mutta kun olen enemmän kahvinaisia niin teet tuppaa vanhenemaan. Teen kanssa syön leipää, riisikakkuja tms tai en mitään.
Itse olen sellainen kahvin lipittäjä, että tuli mieleen vain joskos sitä aloittaisi teen lipittämisen, eli korvaisi osan tuosta kahvin juonnista teen kanssa......ja mieluiten juurikin sellaisen, missä ei olisi ainakaan kauheasti kofeiinia....
Luultavasti tulee aloiteltua jollakin vihreällä pussiteellä.........joten täytyy kokeilla mitkä makuyhdistelmät toimivat, kun ei taida olla sellaisenaan mikään kauhea makuelämys........minttu ja suklaa nyt ensimmäiseksi tulee itselle mieleen....- Kokeilenkai
m-i-e-s kirjoitti:
Mielenkiintoinen yhdistelmä :)
Eipä ole tullut mielin kokeilla. - m-i-e-s
vihatipunen kirjoitti:
Mä suosittelen suklaateetä. Kuten myös lakritsi- ja karamelliteetä. Noita mulla on ollut, Yogi-merkkistä. Nyt on ihan perus Twinins-pakkaus, ja siinä on vielä päiväystäkin jäljellä toisin kuin Liptonin pakkauksessa missä on 4 eri makua hedelmä- ja marjateetä. Ei niissä mitään vikaa ole, mutta kun olen enemmän kahvinaisia niin teet tuppaa vanhenemaan. Teen kanssa syön leipää, riisikakkuja tms tai en mitään.
Kiitoksia, vaikuttaa sen verran mielenkiintoiselta, että tarvitsee harkita verkkokaupan kautta tilaamista muutamille annetuille vaihtoehdoille. Varsinkin lakritsi herätti heti mielenkiinnon.
Itse olen huomattavasti vähentänyt kahvinjuontia (iso kuppi on vaihtunut pieneen), myös suodatinjauhatus on vaihtunut papuihin. Kyllähän silti lähes päivittäin tulee kuppi tai pari juotua, tosin helposti voi olla pitkiäkin taukoja. Tietyt kaupan merkit (ei sisällytetä tuotesijoittelua), riittää että juo enemmän kuin 2 isoa kuppia niin on "yliannostusoireet" saavutettu. Käytännössä se kahvi toimii parhaiten piristäjänä aamu- tai ilta väsymykseen. - että.silleen
MGTOW kirjoitti:
Itse olen sellainen kahvin lipittäjä, että tuli mieleen vain joskos sitä aloittaisi teen lipittämisen, eli korvaisi osan tuosta kahvin juonnista teen kanssa......ja mieluiten juurikin sellaisen, missä ei olisi ainakaan kauheasti kofeiinia....
Luultavasti tulee aloiteltua jollakin vihreällä pussiteellä.........joten täytyy kokeilla mitkä makuyhdistelmät toimivat, kun ei taida olla sellaisenaan mikään kauhea makuelämys........minttu ja suklaa nyt ensimmäiseksi tulee itselle mieleen....Kokeilehan keisarinmorsianta ja juoksevaa hunajaa, sekä After Eight tumma minttusuklaa palanen jääkaappi kylmänä!
Haukkaat pienen palasen sitä suklaata ja sitt kuumaa teetä siemaus siihen. Minttusuklaa sulaa sen teen kanssa ja ne aromit....ah! että.silleen kirjoitti:
Kokeilehan keisarinmorsianta ja juoksevaa hunajaa, sekä After Eight tumma minttusuklaa palanen jääkaappi kylmänä!
Haukkaat pienen palasen sitä suklaata ja sitt kuumaa teetä siemaus siihen. Minttusuklaa sulaa sen teen kanssa ja ne aromit....ah!....tuo oli tummaa teetä, joten en ainakaan vielä ostanut, mutta nyt on tullut juotua muutamana päivänä Rooibos ja vihreää teetä molempia iso kuppi päivässä.
Tänään tuli ostettua vielä valkoista teetä ja Mate-hauduketta.... ;D
Mulla ei ole mitään hajua noista merkeistä yms., eli mitä kannattaa ostaa ja mistä, sekä onko niissä jotain suuriakin eroja, joten nyt on sitten vihreä ja valkoinen tee mallia "pussi" ja Rooibos ja Mate mallia "irto"....merkkeinä forsman tea, lipton ja clipper....
Nyt laitan testiksi hautumaan tuon Mate-haudukkeen, kun siinä pitäisi olla reilusti kofeiinia......ja nimenä hyvää tai pahaa enteilevä "Kuuma Tanssi".. ;P- että.silleen
MGTOW kirjoitti:
....tuo oli tummaa teetä, joten en ainakaan vielä ostanut, mutta nyt on tullut juotua muutamana päivänä Rooibos ja vihreää teetä molempia iso kuppi päivässä.
Tänään tuli ostettua vielä valkoista teetä ja Mate-hauduketta.... ;D
Mulla ei ole mitään hajua noista merkeistä yms., eli mitä kannattaa ostaa ja mistä, sekä onko niissä jotain suuriakin eroja, joten nyt on sitten vihreä ja valkoinen tee mallia "pussi" ja Rooibos ja Mate mallia "irto"....merkkeinä forsman tea, lipton ja clipper....
Nyt laitan testiksi hautumaan tuon Mate-haudukkeen, kun siinä pitäisi olla reilusti kofeiinia......ja nimenä hyvää tai pahaa enteilevä "Kuuma Tanssi".. ;PMoi, pitkästä aikaa.
Haudutit nyt sellaista juomaa jota en ole koskaan maistanut! Oliko hyvää "Kuuma Tanssi"?
Vihreä tee ei oikein maistu mulle, siinä ei ole tarpeeksi makua.Terveellistä...olkoot mutt mä en juo teetä sen vuoksi. Tee on mulle nautinto aine, kuten kahvikin.
Keisarinmorsian maistuu tarpeeksi voimakkaalle, ihan sellaisenaan eikä ole karvas.
Tiikerin päiväuni on valmiiksi maustettu, jos sen makeuttaa vähän on mukulillekin mieluinen.
Tanssista puheen ollen, olin eilen tai siis tänään tanssimassa ja nyt varpaat kipeinä.
Lainasin systerin kengät, vain 5cm korot, jotta on hyvä tassia koko ilta ja osa yöstäkin.
Ei kipeytyneet pohkeet...pikkuvarpaassa on vesikello ja vasemmassa jalassa puolestaan kaksi varvasta aristaa.
En mene ikinä enää tanssimaan lainakengissä!
Mitäs sulle kuuluu? Kerro jotain...
- Tähti--Silmä
Mun tee suosikit ovat: Keisarin morsian ja Tiikerin päiväuni.
Niissä on tosi hyvä aromi ja maku, hunajan kera :)
Juon teetä silloin tällöin iltapalan kanssa esim. Vaaleaa leipää ja makrillia. Hyvältä maistuu nam.....- Ex------------PUA
Tykkään myös Tiikerin päiväunesta. Oli ihan lemppariani yhdessä vaiheessa. :D
Nyt juon lähinnä vihreää teetä.
Ja itse aloitukseen mainittakooon, että joskus hyllyt notkuvat erilaisia t-lajikkeita, mutta nyt on vain paketti vihreää ja kamomillaa. - Tähti--Silmä
Ex------------PUA kirjoitti:
Tykkään myös Tiikerin päiväunesta. Oli ihan lemppariani yhdessä vaiheessa. :D
Nyt juon lähinnä vihreää teetä.
Ja itse aloitukseen mainittakooon, että joskus hyllyt notkuvat erilaisia t-lajikkeita, mutta nyt on vain paketti vihreää ja kamomillaa.Katos vaan meillä on sama maku.
Vihreää teetä olen maistellut, mutta ne eivät oikein maistu miltään mun makuun.
Vaikka niitä kehutaan terveellisiksi.
Ootko maistanut ruusunmarja teetä?
Sekin maistuu hyvälle.
Kamomilla tee auttaa rentoutumaan ja vaikuttaa unenlaatuun.
- atännä
Vihreää ja valkoista. Irtoteetä. Pussiteetä on vain mettäretkiä varten, mielestäni tee maistuu paremmalta irtoversioina.
Perusvihreää, Keisarin helmi, Vihreä jasmiini löytyy tällä hetkellä kaapista. Matea, rooibosta ja pakurirouhetta löytyy myös, mutta niitä ei ehkä voi laskea teeksi.
Juon raakana, ei maitoa eikä sokeria. Joka aamu menee pari kuppia, satunnaisesti muulloin. - PikkuLikka
Juon nykyään jostain syystä pääasiassa kahvia, enkä edes muista koska olisin viimeksi juonut teetä. Kaapissa lojuu jotain lahjaksi saatuja esanssipuruja ja paketti ruusunmarjaa.. Lemppariteeni on jasmiinilla maustettu vihreä tee, sitä löytyy nytkin kaapista, sekä Twiningsin darjeeling-tee ja Yogin lakritsi.
- Ikis__M
Näytti olevan hyllyssä English breakfastia ja keisarin morsianta. Yleensä ihan mustat teet on minun makuun eniten kun niissä on enemmän makua, siitä syystä esim. vihreä tee ei oikein nappaa. Teetä tulee juotua illalla kun kahvia ei kestä juoda seiskan jälkeen, menee yöunet.
- 100-hetero-mies
Tee on suoraan sanottuna naisten ja homojen juoma, sellaisten pikkusormi pystyssä monikulttuuria, maahanmuuttoa ja kierrätystä kannattavien ituhippien. Me 100% täysin heterot miehet juomme kahvia ja viinaa.
=DD.....voipi olla, että joskus olen itsekin ollut lähes samaa mieltä, mutta kahvin korvikkeeksi jos etsii jotain lämmintä juomaa, jossa ei olisi kofeiinia liiaksi (tai yhtään) on varmasti yksi parhaista juomista.......lisäksi ainakin vihreän ja valkoisen teen terveysvaikutukset olisivat vain plussana päälle....
Nyttenkin hörpin lämmintä mustaherukkamehua, kun ei ole muutakaan kahvin korviketta....
Viina on viisasten juoma.......monesti vain huomaa, että juojilta puuttuu viisaus jota viinan käyttämisessä tarvittaisiin.....
- että.silleen
Itämeren Helmi ja Keisarinmorsian löytyy lehtiteenä, jota haudutan silloin kun on enemmän teen juojia paikalla. Silloin löytyy myös kolmioleipiä juustolla tai graavilohella, jos olen ollut tietoinen etukäteen vieraiden tulosta.
Pussiteetä on muutama puoltyhjä pakkaus, mutt kuitenkin niin paljon etten osta uutta pakettia vähään aikaan.Tiikerin päiväuni loppui eilen illalla.
Perusteenä on: Liptongin Keltainen, ja muita on
Ruusunmarjatee, Keisarinmorsian ja Yogi teestä: suklaa ja lakritsi-minttu.
Teen kanssa tarjoilen vieraille vaihtoehtoina makeuttamiseen:
vadelmahilloa, hunajaa, sokeria, steviaa, sekä lisäksi maitoa tai kermaa.
Naposteltavaksi (jos löytyy) suolakeksejä, viinirypäleitä, hapankorppuja voi, kurkkua viipaleina jne. Useinmiten tosin löytyy vain hapankorppua ja voita. long island ice tea
- PohPuhPih
Keisarin hutsu ja tiikerin röyhtäys ovat ehdottomia inhokkejani.
- Ongelmatee
Voi sua ;D
Älä tee teestä ongelmaa ;D
- flowersreally
Ja milles tämä teenjuonti on kiertoilmaus?
En tiedä....täytyykö sellainen olla? ;P
Tuli nyt vaan mieleen kysellä viisaammilta, jos olisi jotain vinkkejä, kun ei tuo liika kahvin juominen ole oikein hyväksi monellekaan asialle.... ;D- flowersreally
MGTOW kirjoitti:
En tiedä....täytyykö sellainen olla? ;P
Tuli nyt vaan mieleen kysellä viisaammilta, jos olisi jotain vinkkejä, kun ei tuo liika kahvin juominen ole oikein hyväksi monellekaan asialle.... ;DEi täydy, mutta saa olla.
- Bi-nainen
Tuossahan sitä on kupissa kuumaa hunajapensasta eli honeybushia. Ja onhan ne hunajaiset puskat ihan mielessäkin...
- HC-ATM
http://www.thehuone.com/fi/ <- Täältä on parit laadut mustaa ja vihreää teetä hyllyssä, tarkemmat laadut jätän tunnistautumispeloissani nyt mainitsematta. Tee-"harrastus" ei ole valitettavasti päässyt alkamaan vielä kovin hyvin kun viskit ja oluet vievät edelleen aika ison osan tähän laajempaan aihepiiriin käyttämästäni vapaa-ajasta.
- että.silleen
Kokeile terästettyä teetä, jos se helpottaisi pääsemään vaivihkaan teen makuun! =))
Hyvää yötä, kaikille! - HC-ATM
että.silleen kirjoitti:
Kokeile terästettyä teetä, jos se helpottaisi pääsemään vaivihkaan teen makuun! =))
Hyvää yötä, kaikille!Ei kun pidät ihan oluet oluina, viskit viskeinä ja teet teinä (meniköhän nyt kielellisesti oikein?). Kunkin kolmen lajin osalta on jo nyt työsarkaa loppuelämäksi, mutta kun kahden ensimäisen osalta olen jo päässyt hyvään alkuun niin ehkä ymmärrettävästi sen kolmannen kohdalla kynnys tuntuu nyt suuremmalta kuin mitä se oikeasti on. Tietysti näin alle 180-senttisenä HC-ätminä on aikaa ryystää vaikka mitä joten eiköhän se tästä jossain vaiheessa...
- kahvinlisäksi
Rooibos-teetä on tullut viime aikoina juotua, eri makuisia.
- SaunaViinaPerkele
Ei ole valkoisen miehen juoma.
Ennen tuli juotua Tiikerin päiväunta ja Keisarinmorsianta mutta nykyään olen siirtynyt täysin vihreään teehen, kaapissa on Nordqvistin China Green ja Nippon Green, vihreää teetä mm. jasmiininkukilla jne. maustettuna. Matea on tullut maistettua, ihan ok.
Kaikki teeni ovat irtoteetä, se on ainoa ok, pussiteet ovat turhan blissuja. En käytä mitään makeutusaineita teessä, no hunajaa joskus. Siihen tottuu kyllä. En halua käyttää sokeria, steviaa on kaapissa mutta mun mielestä se ei sovi vihreän teen kanssa lainkaan. Smoothieen laitan joskus steviaa jos on happamia marjoja ts. yleisesti hieman hapan smoothie.
Jollakin valmistajalla on joku "vihreä gun powder" tee, siitä en tykännyt, joku outo sivumaku.
Vigreälle teelle on ominaista mieto maku jossa parkkihappoja eli maistuu kitkerältä mutta olen tottunut siihen niin hyvin menee. Maitoa en käytä teessä enkä kahvissa.
Töissä juon vaihtoehtoisesti joko kahvia tai sitten Earl Gray -teetä, molemmat ilman sokeria myös. Jos juotte vihreätä sitruunateetä pussista nin tietäkää että siinä saattaa olla lisättyä sokeria, joissakin jopa 40% (kuulemma).Tarkennus; siis kotona käytän aina vain irtoteetä, työpaikan ruokalassa joutuu taipumaan pussiteehen, siksi valinta "aamun harmaa" koska siinä on kuitenkin makua.
- shrthsr
Kofeeinittomia kuten rooibos
- Kurppis
Tykkään haudutella teeni tai yrttijuomani eli harvemmin pussiteetä. Mutta Tiikerin päiväuni ja Keisarinmorsian menettelee vaniljatee.. Uskollinen Ystäväkin maistuu.
Irtonaisina siis suosikit Inkivääri-musta tee ja sitten Rooibos "aavikkokerma". (luomu R on vähän ankean makuista..)
Kahvin korvaan usein Mate-haudukkeella, saa kivasti kofeiinia ja sen määrää voi säädellä kuinka vahvaa hauduttelee. :P
Ja näitä yllämainittujahan voi sitten sekoitella haudukkeisiin. Suosittelen! Tujaus Matea ja hiukan Rooibosta.. hippunen jotain mustaa teetä vielä niin tulee jännää juomaa, hih.
Sitten välillä tulee testailtua mitä sattuu kaupassa innostamaan.. - Bishis
Lämmitän omaa kustani mikrossa. Yhtä hyvää ja ilmaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2241958Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541216Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801055Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89844- 70792
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784