"Valon ns. vaihenopeus näyttää olevan ääretön"

propofoli

"...ovat kehittäneet uuden materiaalin jossa valon niin sanonttu vaihenopeus näyttää olevan ääretön."

http://www.avaruus.fi/uutiset/kosmologia-ja-teoreettinen-fysiikka/uusi-materiaali-poistaa-valolta-aaltomaisen-luonteen.html

Nyt kreationistit voivat alkaa hyödyntää tätä evokkitutkijoiden keksintöä omiin tarkoituksiinsa. Joku voi vaikkapa a priori osoittaa, että maailmankaikkeuden väitetty yli 13 miljardin vuoden ikä johtuu siitä,e ttä Jumalalla oli tämä materiaali käytössään.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taitaa olla kretuille liian vaikea juttu. JC:ltäkin menivät matikan opinnot puihin - siitäpä muistankin, ettei hän ole vieläkään vastannut, minkä yliopiston teknisessä tiedekunnassa hän opiskeli.

    • sadasdasag

      Jos joku tietoisesti kehittää jonkun materiaalin niin ei se ole evoluutiota.

      • Harvinaista kyllä olet oikeassa. Tutkijat lienevät kuitenkin tässäkin tapauksessa evokkeja. Kreationisteiltahan on Sanassa kielletty jopa sellainen avantgardistinen materiaalikokeilu kuin sekoitekankaat. :-)


    • tohtori_ei

      Valon nopeus eli noin 300.000 km/s on toistaiseksi suurin tunnettu nopeus. Cernissä tehdään kokeita antimaterian löytämisesti ja on osittain onnistuttukin, mutta verifiointi on vielä nykytekniikallakin vaikeaa.

      En ollenkaan väitä, että aalto-valon nopeus olisi lopullisesti suurin nopeus. Mustia aukkoja on tutkittu avaruudessa, mutta sekin on vaikeaa, koska luhistuneen suuren tähden yksi kuutiosenttimetri voi olla massaltaan 5000 - 8000 kg.

      Aika vaikeaa saada informaatiota tai dataa sieltä, koska se imaisee gravitaationsa voimasta kaiken itseensä.

      Tällaisessa tilanteessa saattaa hyvinkin olla valonnopeutta paljon suurempia nopeuksia.

      Mustia aukkoja on tutkittu jo pitkään, mutta toistaiseksi ei olla saatu muita todisteita niistä, kuin planeettojen kiertoradan käsittämömän suuri poikkeavuus normaalista radaltaan.

      http://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/mahdottoman_suuri_musta_aukko_loytyi

    • Porinpojk

      Raamattuhan sanoo että Jumalalle kaikki on mahdollista.
      Toiset vaativat (esim tieteenharrastaja) että Jumalan olisi tarvinnut tehdä kaikki "luonnollisesti" jotta luomakunta olisi pysynyt jotenkin "väärennyssuojattuna".

      Itse olen eri mieltä, ja perustelen sen Raamatulla:

      Ensinnäkin esim Jeesuksen tekemät ihmeteot Raamatun mukaan, eivät olleet mitenkään "luonnollisia" Ellei sitten ajattele niin että Hänellä oli jotkut kellukkeet jaloissansa kävellessään veden päällä jne..

      Raamattu myös selkeästi ilmoittaa että usko syntyy Sanan kuulemisen ja sen vastaanottamisen kautta. Se tapahtuu sisäisesti, lammas kuulee paimenensa äänen.

      1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
      2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
      3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
      4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
      5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
      6 Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.
      7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
      8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
      9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
      10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
      11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.


      Toisekseen usko on luottamista siihen Sanaan jonka on kuullut. Vaikka maailma ja ihmisten viisaus väittäisi muuta.

      19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
      20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
      21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
      22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja (todisteita) ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
      23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
      24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
      25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

      • tieteenharrastaja

        Tuo on (tahallinen?) väärinkäsityksesi:

        "Toiset vaativat (esim tieteenharrastaja) että Jumalan olisi tarvinnut tehdä kaikki "luonnollisesti" jotta luomakunta olisi pysynyt jotenkin "väärennyssuojattuna".

        Jumalalle on toki kaikki mahdollista. Hänen luomakuntansa kuitenkin näyttää joka kohdassa siltä, että sen kaikki asiat ovat tapahtuneet luonnonlakien mukaan eli "luonnollisesti". Jumala voi toki saattaa kaiken näyttämään tältä, vaikkei niin olisikaan, mutta en usko Totuuden Hengen haluavan väärentämällä petkuttaa ihmisiä.

        Luonnonhavainnot ovat nykyisin tutkimusmenetelmin lähes täysin suojassa ihmisten tekemiltä väärennöksiltä, toisin kuin Piltdownin aikaan sata vuotta sitten.


      • alkup.Porinpojka
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Tuo on (tahallinen?) väärinkäsityksesi:

        "Toiset vaativat (esim tieteenharrastaja) että Jumalan olisi tarvinnut tehdä kaikki "luonnollisesti" jotta luomakunta olisi pysynyt jotenkin "väärennyssuojattuna".

        Jumalalle on toki kaikki mahdollista. Hänen luomakuntansa kuitenkin näyttää joka kohdassa siltä, että sen kaikki asiat ovat tapahtuneet luonnonlakien mukaan eli "luonnollisesti". Jumala voi toki saattaa kaiken näyttämään tältä, vaikkei niin olisikaan, mutta en usko Totuuden Hengen haluavan väärentämällä petkuttaa ihmisiä.

        Luonnonhavainnot ovat nykyisin tutkimusmenetelmin lähes täysin suojassa ihmisten tekemiltä väärennöksiltä, toisin kuin Piltdownin aikaan sata vuotta sitten.

        No joo ehkä turhan kärjistetysti kirjoitin.
        Tarkoitin lähinnä sitä taannoista keskusteluamme vedenpaisumuksesta.

        Kun sanoit että et usko sellaiseen huijari Jumalaan joka ei jättäisi selviä merkkejä vedenpaisumuksesta luomakuntaan.

        Olihan koko vedenpaisumus muutenkin "yliluonnollinen" tapahtuma. Syvyyden lähteet aukesivat Jumalan käskystä, ja vettä satoi yli kuukauden.
        Minkä takia Jumala ei olisi voinut kuivata yhtä äkisti tai nopeempaakin vedet pois ja ennalla asettaa maaperän tai muuttaa sitä tahtonsa mukaan?
        Eihän Hän ole luvannut meille objektiivisia todisteita Sanansa paikkansa pitävyydestä.
        Ihmiset voivat ja yrittävät ymmärtää luomakuntaa, mutta Raamattu sanoo että Jumala tekee ihmisten ymmärrysken mitättömäksi. Ehkä Hän tekee sen esim. siksi ,että useimmat eivät ota huomioon Häntä ja Hänen kaikkivoipaisuuttaan.
        Ja tuskin mekään jotka otamme Hänet huomioon, ymmärrä kuin pikkuisen siitä kuka ja mikä Hän on ja mihin Hän pystyy.

        Sen takia mielestäni tieteeseen luottaminen ja uskovaisuus on sinällään ristiriidassa keskenään jos ajattelemme pystyvämme tutkimaan ja tulkitsemaan kaikki Hänen tekonsa luomakunnassa oikein, ja laitamme tieteen Hänen Sanansa edelle.

        Tämä ei tarkoita sitä että kaikki mikä lukee Raamatussa tarvitsisi tulkita kirjaimeen tuijottaen, mutta vedenpaisumuskertomus on kuitenkin niin selvästi ja useasti siellä
        ilmaistu(Jeesuksen ja apostolienkin toimesta), että ainakaan minun omatuntoni ei salli sitä vertauskuvaukseksi koittaa vääntää.


      • tieteenharrastaja

        Käänsit (tahallasiko) sanomiseni ympäri:

        "Kun sanoit että et usko sellaiseen huijari Jumalaan joka ei jättäisi selviä merkkejä vedenpaisumuksesta luomakuntaan."

        Sanoin, että luomakunnassa on varmat merkit vedenpaisumuksen tapahtumattomuudesta Raamatussa kerrotulla tavalla, enkä usko Jumalan ihmisiä huijatakseen väärentäneen niitä, joten paisumuksen täytyy olla vain vertauskuva.


      • alkup1.Porinpojka
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Käänsit (tahallasiko) sanomiseni ympäri:

        "Kun sanoit että et usko sellaiseen huijari Jumalaan joka ei jättäisi selviä merkkejä vedenpaisumuksesta luomakuntaan."

        Sanoin, että luomakunnassa on varmat merkit vedenpaisumuksen tapahtumattomuudesta Raamatussa kerrotulla tavalla, enkä usko Jumalan ihmisiä huijatakseen väärentäneen niitä, joten paisumuksen täytyy olla vain vertauskuva.

        "Sanoin, että luomakunnassa on varmat merkit vedenpaisumuksen tapahtumattomuudesta Raamatussa kerrotulla tavalla, enkä usko Jumalan ihmisiä huijatakseen väärentäneen niitä, joten paisumuksen täytyy olla vain vertauskuva."

        Mutta eihän Hänen tarvinnut tehdä sitä ihmisiä huijatakseen. Ehkä Hän teki sen vaikka ihan käytännön syistä Nooaa ja perhettä muistaen.
        Toki Hän sen varmasti tiesi, että myöhemmässä vaiheessa ihmistiede väittäisi että vedenpaisumusta ei ole tapahtunut, mutta eikö Raamatussa juuri lue että Hän asettaa loukkauskiviä ja saarnauttaa hullutusta? Ja lopunaikoina monet luopuvat uskosta.


        PS. Joudun näköjään nyt joka kerralla vaihtamaan nikkiä, kun tämä herjaa että käyttäjätunnus on käytössä?


      • Alkup..Porinpojka

        Lisään vielä että en usko että Jumala tuomitsee ketään järjenkäytöstä, mutta jos me liikaa yritämme alistaa Jumalaa ja Hänen tekojansa järkeilymme alle, niin eikö se ole tietynlaista ylpeyttä?

        Room. 11:33
        Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!

        Omasta mielestäni ihmistiede ja älykkyys kääntyvät hyvin helposti ylpeydeksi Jumalaa kohtaan.

        Viisaus voi toimia toisin.
        Esim Sokrateksen se piti ainakin tietyllä tapaa nöyränä:

        "True knowledge exists in knowing that you know nothing."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      382
      4505
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      283
      2502
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      144
      1803
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1554
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1463
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1307
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1305
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1226
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      46
      1214
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1063
    Aihe