kieritän sen vibrakammen kiinni tallaan ja koitan vääntää ja kääntää sitä niin en saa sitä vibra-ääntä. kertokaa vibrakammen toiminta-tavasta ja havainnollistakaa mihin päin ja miten sitä kampea kuuluu käsitellä.
ONGELMA:vibrakampi
24
5311
Vastaukset
- kakka
saattaa olla että jos se kitara on ihan uusi niin se on vaa niin jäykkä oli meinaa mulla ainakin. ja ois vähän helpompi vastata tohon suunta hommaa kun ei tiiä minkälainen talla siinä on. mutta pistä vaikka "eteenpäin"
sen parempaa vastausta en osaa antaa...- tuomas
joo kitara on uusi ja se on espin ltd. hyvä keppi.
- kakka
tuomas kirjoitti:
joo kitara on uusi ja se on espin ltd. hyvä keppi.
joo mullaki on ESP-LTD ja se on hyvä kokeile vaa vähän kovempaa mut älä ihan täysillä kuitenkaa...
- stumbe
kakka kirjoitti:
joo mullaki on ESP-LTD ja se on hyvä kokeile vaa vähän kovempaa mut älä ihan täysillä kuitenkaa...
kuinka kireälle se kampi kuuluu kierittää?
- kakka
stumbe kirjoitti:
kuinka kireälle se kampi kuuluu kierittää?
sillä ei oo oikeestaa mitää merkitystä kunhan laitat sillee et pysyy ja sillee miten ite tykkäät. itsellänikin se roikkuu tonne alas, eli on aika löysällä mutta jotkut tykkää että se on siinä heti käden ulottuvilla eli vähän jäykemmällä. laita alkuu vaikka vähän jäkemmälle mutta sillee vaa että se pysyy sillee et että se on suunnillee kaulaan päin (vähän alemmaksi muuten tulee ongelmia soittamisen kanssa).
sillein niinku tässä kuvassa...
http://www.grandmas.com/store_images/ESPM50.jpg
ja sittä alat vaa rääkkäämää sitä oikein huolella ja suhteellisen kovaa saattaa "räsähtää" vähäsen mutta älä sitä pelästy mutta älä sitten voimien takaa sitä paina. - IRONCOBRA
kakka kirjoitti:
sillä ei oo oikeestaa mitää merkitystä kunhan laitat sillee et pysyy ja sillee miten ite tykkäät. itsellänikin se roikkuu tonne alas, eli on aika löysällä mutta jotkut tykkää että se on siinä heti käden ulottuvilla eli vähän jäykemmällä. laita alkuu vaikka vähän jäkemmälle mutta sillee vaa että se pysyy sillee et että se on suunnillee kaulaan päin (vähän alemmaksi muuten tulee ongelmia soittamisen kanssa).
sillein niinku tässä kuvassa...
http://www.grandmas.com/store_images/ESPM50.jpg
ja sittä alat vaa rääkkäämää sitä oikein huolella ja suhteellisen kovaa saattaa "räsähtää" vähäsen mutta älä sitä pelästy mutta älä sitten voimien takaa sitä paina.olen yrittänyt kaikkea, ei tule vibra ääntä ja kitara on esp ltd m50blus. kuuluuko vääntää aluks kireälle vai onko talla paska?
- Atomic Punk
IRONCOBRA kirjoitti:
olen yrittänyt kaikkea, ei tule vibra ääntä ja kitara on esp ltd m50blus. kuuluuko vääntää aluks kireälle vai onko talla paska?
Se on itse asiassa aivan sama vääntääkö kammen kireälle vai nou - makuasia, riippuu siitä mikä parhaiten itselle sopii. Sen taasen oppii ja huomaa käytössä.
Mikäköhän on se "vibraääni", mitä tavoittelet? Onko se perus-vibraatto vai kenties ns. dive-bombing eli nopea usean sävelaskeleen pudotus? Vai fluttering, jossa kampea lyödään niin, että soiva nuotti "tärisee"?
Oli miten oli, aseta kampi niin, että se on kaulan suuntaisesti ja paina sen kaulaa osoittavaa päätä kieliä = itseäsi kohti. Ja taas poispäin, mutta varoen. Siitä se lähtee. Tarkoituksenahan on loppujen lopuksi muuttaa kielien jännitystä. Simple as that. - tuomas
Atomic Punk kirjoitti:
Se on itse asiassa aivan sama vääntääkö kammen kireälle vai nou - makuasia, riippuu siitä mikä parhaiten itselle sopii. Sen taasen oppii ja huomaa käytössä.
Mikäköhän on se "vibraääni", mitä tavoittelet? Onko se perus-vibraatto vai kenties ns. dive-bombing eli nopea usean sävelaskeleen pudotus? Vai fluttering, jossa kampea lyödään niin, että soiva nuotti "tärisee"?
Oli miten oli, aseta kampi niin, että se on kaulan suuntaisesti ja paina sen kaulaa osoittavaa päätä kieliä = itseäsi kohti. Ja taas poispäin, mutta varoen. Siitä se lähtee. Tarkoituksenahan on loppujen lopuksi muuttaa kielien jännitystä. Simple as that.olen jo ryytynyt tähän asiaan. kun ei toimi niin ei toimi
- Anonyymi
IRONCOBRA kirjoitti:
olen yrittänyt kaikkea, ei tule vibra ääntä ja kitara on esp ltd m50blus. kuuluuko vääntää aluks kireälle vai onko talla paska?
Pistä tua kiina paska polttopuiksi ei soita muuhun ole...
- kakka
eksyin vähän aiheesta.sitä pitää vaan rempata nopeesti jos sitä meinaat.....................
- make
siellä kitaran takana on tod. näk. jouset joita lisäämällä/poistamalla voit säätää vibran jäykkyyttä ? Vibran ideahan on se että sillä löysätään/kiristetään kaikkia kieliä kerralla.
- Paasio
Älä kääntele sitä vaan PAINA.Johan rupee väpättää.
- snacke_boo
Siis soitat esim. jonkun soinnun. Otat siitä vibrakammesta kiinni. Painat sitä kampea talla kohti. Huomaat kyllä, kun ääni muuttuu. Jos vibrakammen käyttö ei muka onnistu, ni ehkä kannattaa unohtaa koko kitaran soitto. By the way, jos saat toimimaa sen, ni muista et se nostaa sit kielien viritystasoa. Eli ei liikaa.
- SpeedFinger
väänää vibra kampi kiinni ja heitä saundia ja nosta tai paina vibra kampee alas päin niin kyllä pitäis saundia tulla enkös mä sen sulle jo kerran näyttäny
- Anonyymi
Kampi lähtee vetämällä irti jos se on ongelma, lentää pitkälle kun ottaa kannen päästä kiinni!
- Anonyymi
Niin..lampea ei tosiaankaan ole tarkoitus pyörittää vaan painaa tai nostaa kampi on pyörivä että sen voi heittää sivuun tarvittaessa ja noukkia käyttöön pikkusormella/nimettömällä.
- Anonyymi
Sähkökitaran voisi tehdä sähköisen vibrantallan, rungon sisään mahtuisi hyvinkin sähkötekniikka liikuttamaan tallaa.
Käyttö tapahtuisi esimerkiksi nappia painamalla, joko kädellä tai jalalla. - Anonyymi
Kampea painetaan kieliä päin
- Anonyymi
Voi kampea myös nostaa kielistä pois päin .
- Anonyymi
Oletko varma ,eettei tallaa ole blocattu,eli silloin ei vibra toimi,kun on palikka siellä välissä,sen näkee kitaran takaa kun ottaa sen suojamuovin pois
- Anonyymi
Seitsemän vuotta mennyt, onkohan mekanismin monimutkainen rakenne alkanut yhtään selviämään.
- Anonyymi
Eikun seitsemästoista vuosi onkin vasta tässä menossa.
- Anonyymi
aloittaja huomasikin yhden-äkin että kitara onkin Tele johon laitettu straton talla..kiinteästi ruuveilla kiinni?
- Anonyymi
Muakin kiinnostaa tuliko vibran salaisuus selvitettyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409