mitä kannattais treenata

pikkkumyy

Oon 14-vuotias tyttö ja painan n. 48kg ja oon pitkä n. 161. Haluaisin ruveta likkumaan ku läskiä on jonku verran esim. Mahassa. Mitä mun kannattais ruveta eka tekemään? Käyn kerranviikos sählyssä ja koulus likkatuntei 2hx2. kulen koulumatkat pyöräl.

2

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhapunttiukko

No. Ensinnäkin tuohon painoon ja pituuteen ei mahdu läskiä siinä määrin, että se olisi ongelma. PISTE.

Monipuolista liikuntaa ja monipuolista ruokaa riittävästi. Riippuen koulumatkan pituudesta, aerobista sulle tulee jo tarpeeksi noista sählystä ja koululiikunnasta pyöräilystä. Eli halutessasi mukaan monipuolista voimaharjoittelua riittävällä vastuksella. Se lisää lihasmassaasi. Lue: punttisalia, kahvakuulaa yms. Jos alueellasi on kuntosalitarjontaa / voimailuseuroja nuorille, niin heiltä varmaan löytyy ohjausta / ohjelmaa jolla pääset alkuun. Tämä on tärkeää, koska taustojasi ja treenejäsi näkemättä täällä ei voida valitettavasti sinulle valmista ohjelmaa antaa. Mutta avainsana on, että älä pelkää nostaa rautaakin. Äläkä mieti olemattomia läskejäsi, vaan syö hyvin ja monipuolisesti. Meillä on sellainen hieno etu tässä maassa kuin ilmainen kouluruoka. Hyödynnä se koko skaalalla. Lihaksesi eivät myöskään tule räjähtämään suureen kasvuun heti ensimetreillä voimaharjoittelun vuoksi. Sukupuolesi kun suojaa siltä hyvin tehokkaasti.

Tsemppiä treeneihin. Tärkeää on myös löytää se juttu, jonka parissa viihtyy. Mikä sinua kiinnostaa? Jos haluat haastaa itseäsi ja kasvattaa esim. rohkeuttasi ja koordinaatiotasi lihaskunnon ohella, suosittelen jotain kamppailulajia.

• aloitatreeni

Tuohon painoon ei paljoa pidä kiinittää tuolla ikään,itse lähtisin tosiaan painojen kanssa tai voimaliikeiden kanssa kevyesti liikkumaan salille ehkä ohjatusti aluksi,muutenhan sinulla on jo aika hyvin tuota liikuntaa,ainut mitä voit tehdä vatsan hyväksi näin näkemättä,on vatsalihas liikeet joka päivä ainakin alkuun tai aluksi.

Lihaksi ei siistarvii pelätä naisten,niitä ei tahdo saada oikein mitenkään muutoin kuin himuisella treenillä ja silti ne on varsin pienet.

ai niin ja syö paljon koulussa,älä missään tapauksessa kaihda rasvoja,eli syö voita lisää sitä vaikka kananmunanpäälle,syö salaatteja siis hyvän makuisiatietenkin,vältä leipää ja vaaleita erikoisesti vaaleaa leipää ja vaaleita jauhoja.
      Imelä kakut pois vain harvoin niitä.

Muista että syöt syö sielä koulussa kahden miehen edestä niin kasvat.syö periaatteessa siis kaikkea tuolla ikää,ihan leivoksiakin muttei joka päivä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3010
    2. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      26
      2919
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2836
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      439
      2541
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      153
      1863
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1838
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      25
      1415
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1231
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1139
    10. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      30
      1136
    Aihe