Oon 14-vuotias tyttö ja painan n. 48kg ja oon pitkä n. 161. Haluaisin ruveta likkumaan ku läskiä on jonku verran esim. Mahassa. Mitä mun kannattais ruveta eka tekemään? Käyn kerranviikos sählyssä ja koulus likkatuntei 2hx2. kulen koulumatkat pyöräl.
mitä kannattais treenata
2
57
Vastaukset
- vanhapunttiukko
No. Ensinnäkin tuohon painoon ja pituuteen ei mahdu läskiä siinä määrin, että se olisi ongelma. PISTE.
Monipuolista liikuntaa ja monipuolista ruokaa riittävästi. Riippuen koulumatkan pituudesta, aerobista sulle tulee jo tarpeeksi noista sählystä ja koululiikunnasta pyöräilystä. Eli halutessasi mukaan monipuolista voimaharjoittelua riittävällä vastuksella. Se lisää lihasmassaasi. Lue: punttisalia, kahvakuulaa yms. Jos alueellasi on kuntosalitarjontaa / voimailuseuroja nuorille, niin heiltä varmaan löytyy ohjausta / ohjelmaa jolla pääset alkuun. Tämä on tärkeää, koska taustojasi ja treenejäsi näkemättä täällä ei voida valitettavasti sinulle valmista ohjelmaa antaa. Mutta avainsana on, että älä pelkää nostaa rautaakin. Äläkä mieti olemattomia läskejäsi, vaan syö hyvin ja monipuolisesti. Meillä on sellainen hieno etu tässä maassa kuin ilmainen kouluruoka. Hyödynnä se koko skaalalla. Lihaksesi eivät myöskään tule räjähtämään suureen kasvuun heti ensimetreillä voimaharjoittelun vuoksi. Sukupuolesi kun suojaa siltä hyvin tehokkaasti.
Tsemppiä treeneihin. Tärkeää on myös löytää se juttu, jonka parissa viihtyy. Mikä sinua kiinnostaa? Jos haluat haastaa itseäsi ja kasvattaa esim. rohkeuttasi ja koordinaatiotasi lihaskunnon ohella, suosittelen jotain kamppailulajia. - aloitatreeni
Tuohon painoon ei paljoa pidä kiinittää tuolla ikään,itse lähtisin tosiaan painojen kanssa tai voimaliikeiden kanssa kevyesti liikkumaan salille ehkä ohjatusti aluksi,muutenhan sinulla on jo aika hyvin tuota liikuntaa,ainut mitä voit tehdä vatsan hyväksi näin näkemättä,on vatsalihas liikeet joka päivä ainakin alkuun tai aluksi.
Lihaksi ei siistarvii pelätä naisten,niitä ei tahdo saada oikein mitenkään muutoin kuin himuisella treenillä ja silti ne on varsin pienet.
ai niin ja syö paljon koulussa,älä missään tapauksessa kaihda rasvoja,eli syö voita lisää sitä vaikka kananmunanpäälle,syö salaatteja siis hyvän makuisiatietenkin,vältä leipää ja vaaleita erikoisesti vaaleaa leipää ja vaaleita jauhoja.
Imelä kakut pois vain harvoin niitä.
Muista että syöt syö sielä koulussa kahden miehen edestä niin kasvat.syö periaatteessa siis kaikkea tuolla ikää,ihan leivoksiakin muttei joka päivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418