EU suunnitelee kromauksen kieltämistä
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/autoharrastajia-uhkaa-paha-takaisku/WPFYSknM
Jatkossa ei voi autoansa enää kromata, jos ei saa sitä kulkemaan.
Kromi pannaan?
2
92
Vastaukset
- Muovipinnotus
Mitä yhteistä on auton kulkemisella ja kromaamisella?
Tietty jos ajat takaa sitä että heikkotehoinen eurokosla,japski tai nykyjenkki, jotka muovista puhallettuja puolimunia kaikki nuo,oikein kulje jos niihin jotenkin mahduttaisi muutaman kymmenen kg kromilastin niin oikeassa olet.
Toisaalta miten kääpiökokoisiin alle 5m mittoihin ja heiveröisiin muovi-peltisekoituksiin saisi nuo edes teoriassa sopimaan ja kiinni pysymäänkään kun "pelti"menee lommolle jo nojatessa tai varovaisesti konepellille istahtaen...
Hyvä ettei turvatyynyt laukea jo tuossa=)
Kromaukset tietysti siirtyy EU ulkopuolelle,ei koske USA-Meksiko linjaa tai kaukoitää josta ne pääosin nytkin tulevat uustuotanto osiin näihin entisöintijuttuihin.
Kromauksen tasoissa on huimat erot!!
Nyky"kromit"on muoviin höyrystämällä laitettu ohut pinta ja ei voi puhua samana päivänäkään ajankestoltaan,käsittelyprosessiltaan rautaan ja mekaaninen kestävyys on sama kuin se muovinpalasen.
Nekin tulee Kiinasta joka autovalmistajille ja markettien hyllyihin,Biltemaan,Motonettiin jne.- ChromeIt
EIköhän tuo tarkoita sitä ettei EU alueelle saa myöskään tuoda kromattuja osia..., kuten on laita nyt mm. kadmioitujen osien kanssa sähkö/elektroniikkalaitteiden osalta (Rohs direktiivi) => Seurauksena "happosen ja rosterin" lisääntynyt käyttö.
Nuoremmille harrastajille yleissivistykseksi, että "jos et saa sitä kulkemaan, kromaa se" on vanha jenkkislogani, eli kovaa kulkevan auton ei tarvitse olla mikään kromikukkanen, mattamustakin toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868563
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264668- 504198
- 593742
- 513196
- 502960
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262656- 432461
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382183Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362107