Olen aloitteleva "karaokelaulaja", ja mua mietityttää, että minkä brändin karaokelevyjä pidetään yleisesti ottaen parhaina? Koti-karaoke ei mua hirveästi kiinnosta, mutta jos esimerkiksi baarissa on tarjolla Jari Sillanpään Satulinnaa melkein kymmenen eri versiota, niin mistä tietää, mikä niistä on laadukkain? Viimeeksi taisin vetäistä oliko Finnkaraoken version, ja se oli aika hirveä.
Valinnanvaikeus - mikä versio paras?
8
348
Vastaukset
- uteliaseräs
https://m.youtube.com/watch?v=z0ewa-k9zwE tietääkö joku, kuka tämä artisti on?
- E.B.T
Minä lauloin Satulinnasta Magnumin version kun karaokejuontaja sitä puffasi, ja löytyi se versio mitä jatkossa laulan! Finnkaraoken versiota minäkin oon laulanut aiemmin, mutta tää on kyllä jotenkin niin paljon parempi.
- voielämätaas
Siinä sen taas näkee karaokekansan; valitusta ja panikointia versioista! Jos kyseessä olisi oikeat, elävää musiikkia laulavat bändilaulajat, niin eipä valitettaisi ja pähkäiltäisi typeriä asioita, koska rytmiryhmä voi välillä vaihtua ja kaikki bändit soittaa eri tavalla! Silti homma pelaa ilman, että laulaja jännittää jotain versiota!
Sävellaji on kaikissa karaokeversioissa sama, niin sen pitäisi riittää! - Esteri_F
Ei todellakaan ole sama sävellaji karaokeversioissa. Itse pidän parhaimpina Finnkaraoken ja Magnumin tuotantoja.
- BenJohnsson
No kerroppa ny sitte että jos ne menevät eri sävellajissa niin mikä menee ja missä. Miks hitos ne menis eri sävellajissa? Haloo?!
- 20vkaraokehommissa
Finnkaraoke on tehnyt useimmista lauluista alkuperäisestä sävellajista poikkeavia versioita, ns. helpommin laulettaviksi useimmille laulajille. Jos kappaleita mainitakseni esim. Kirje tai Joutsenlaulu on matalammassa sävellajissa kuin alkuperäinen.
Melplaylla on yleensä noudatettu alkuperäisen artistin laulaman version sävellajia, Melplaylla myös melkein kaikissa kappaleissa alussa mainittu myös sävellaji.
Magnumista minulla ei tietoa, luultavasti myös alkuperäiset sävellajit.
Ikävä, että on kirjava tarjonta, mutta hei... eikö se ole rikkaus?
Täytyy kyllä myöntää, että laadussa on suuriakin eroja... aina ei onnistuneita vetoja.
Kyllä ne omat suosikkitaustat kokeilemalla löytyy ja kannattaa aina itselleen laittaa ylös ne... samoin sävellajien laskeminen tai nostaminen, on paljon helpompaa seuraavalla kerralla lauleskella :)
Mukavia lauluhetkiä kaikille! <3 - antaamennävaan
BenJohnsson kirjoitti:
No kerroppa ny sitte että jos ne menevät eri sävellajissa niin mikä menee ja missä. Miks hitos ne menis eri sävellajissa? Haloo?!
Kyllä se karaoken mölisijöille välttää tausta ku tausta, ei se lopputulos ole yhtään sen kummempi!
- Ihmettelijäkö
antaamennävaan kirjoitti:
Kyllä se karaoken mölisijöille välttää tausta ku tausta, ei se lopputulos ole yhtään sen kummempi!
Miksi ihmeessä menet sinne mölisemään, etkö osaa laulaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511925Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s291555- 821173
Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma411150Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151050- 561039
- 481015
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40958Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.125933Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38916