Olen aloitteleva "karaokelaulaja", ja mua mietityttää, että minkä brändin karaokelevyjä pidetään yleisesti ottaen parhaina? Koti-karaoke ei mua hirveästi kiinnosta, mutta jos esimerkiksi baarissa on tarjolla Jari Sillanpään Satulinnaa melkein kymmenen eri versiota, niin mistä tietää, mikä niistä on laadukkain? Viimeeksi taisin vetäistä oliko Finnkaraoken version, ja se oli aika hirveä.
Valinnanvaikeus - mikä versio paras?
8
459
Vastaukset
- uteliaseräs
https://m.youtube.com/watch?v=z0ewa-k9zwE tietääkö joku, kuka tämä artisti on?
- E.B.T
Minä lauloin Satulinnasta Magnumin version kun karaokejuontaja sitä puffasi, ja löytyi se versio mitä jatkossa laulan! Finnkaraoken versiota minäkin oon laulanut aiemmin, mutta tää on kyllä jotenkin niin paljon parempi.
- voielämätaas
Siinä sen taas näkee karaokekansan; valitusta ja panikointia versioista! Jos kyseessä olisi oikeat, elävää musiikkia laulavat bändilaulajat, niin eipä valitettaisi ja pähkäiltäisi typeriä asioita, koska rytmiryhmä voi välillä vaihtua ja kaikki bändit soittaa eri tavalla! Silti homma pelaa ilman, että laulaja jännittää jotain versiota!
Sävellaji on kaikissa karaokeversioissa sama, niin sen pitäisi riittää! - Esteri_F
Ei todellakaan ole sama sävellaji karaokeversioissa. Itse pidän parhaimpina Finnkaraoken ja Magnumin tuotantoja.
- BenJohnsson
No kerroppa ny sitte että jos ne menevät eri sävellajissa niin mikä menee ja missä. Miks hitos ne menis eri sävellajissa? Haloo?!
- 20vkaraokehommissa
Finnkaraoke on tehnyt useimmista lauluista alkuperäisestä sävellajista poikkeavia versioita, ns. helpommin laulettaviksi useimmille laulajille. Jos kappaleita mainitakseni esim. Kirje tai Joutsenlaulu on matalammassa sävellajissa kuin alkuperäinen.
Melplaylla on yleensä noudatettu alkuperäisen artistin laulaman version sävellajia, Melplaylla myös melkein kaikissa kappaleissa alussa mainittu myös sävellaji.
Magnumista minulla ei tietoa, luultavasti myös alkuperäiset sävellajit.
Ikävä, että on kirjava tarjonta, mutta hei... eikö se ole rikkaus?
Täytyy kyllä myöntää, että laadussa on suuriakin eroja... aina ei onnistuneita vetoja.
Kyllä ne omat suosikkitaustat kokeilemalla löytyy ja kannattaa aina itselleen laittaa ylös ne... samoin sävellajien laskeminen tai nostaminen, on paljon helpompaa seuraavalla kerralla lauleskella :)
Mukavia lauluhetkiä kaikille! <3 - antaamennävaan
BenJohnsson kirjoitti:
No kerroppa ny sitte että jos ne menevät eri sävellajissa niin mikä menee ja missä. Miks hitos ne menis eri sävellajissa? Haloo?!
Kyllä se karaoken mölisijöille välttää tausta ku tausta, ei se lopputulos ole yhtään sen kummempi!
- Ihmettelijäkö
antaamennävaan kirjoitti:
Kyllä se karaoken mölisijöille välttää tausta ku tausta, ei se lopputulos ole yhtään sen kummempi!
Miksi ihmeessä menet sinne mölisemään, etkö osaa laulaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark1976352Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p2494276"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1423535Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m523360Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää993342Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi492846Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.752417Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon
Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon2432377- 252336
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk1001927