Uudelleen kuntoon

irwin

Eli tällainen 30-vuotias mies ja muutaman vuoden kestänyt säännöllinen kuntosaliharrastus ollut nyt katkolla n. 4 vuotta. PArhaimmillaan nousi esim. penkistä n. 90 kg. Nyt tekee tiukkaa saada ylös edes 70 kg. Paljonkos pitäisi treenata, että takavuosien "huippukunto" palautuu ennalleen. Eli edesauttaako aiempi harjoitus voimien palautumista vai joudunko aloittamaan aivan alusta. Miten ikä vaikuttaa asiaan?

5

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :o)

      Itselläni kävi niin, että pidin lähes 2 vuotta taukoa ja kun palasin salille, sain aloittaa pisteestä nolla. Tosin taukoa ennen en ollut treenannut vielä tuota paria vuottakaan joten lihakset eivät olleet siinä kunnossa kuin sinulla on ollut. Mutta kyllä tuo neljän vuoden tauko tuntuu aika pitkältä jos et ole tehnyt mitään lihaskunnon ylläpitämiseksi. Tosin itse ainakin huomasin että kuntoon pääseminen tapahtui nopeammin uudelleen aloitettuani, kuin silloin ekalla kerralla kun treenaamisen aloitin. Joten ei muutakun salille vaan ja tsemppiä, jos intoa vaan riittää niin kyllä se 90 sieltä vielä irtoaa ja varmasti enemmänkin.

      • hhh

        Itsellä oli vähän aikaa sitten sama tilanne: aikoinaan penkki satasen pinnassa, sitten tuli kolmen vuoden tauko. Aloittelin uudelleen syksyllä, kolmisen kuukautta sitten, jolloin 75kg tuli juuri ja juuri. Nyt tulee jo 95 ja tammikuun loppuun mennessä pitäisi saada jälleen satanen. Myös kyykyssä ja mavessa tulokset ovat jo samalla tasolla kuin ennen, mavessa menee jopa enemmän kuin "silloin joskus". Eli kyllä treenitausta auttaa, muutama kuukausi vaan ja olet vanhassa kunnossa.


    • minä vaan

      joo itellä kävi sama homma, joutu pitää taukoa jokusen kuukauden,ja olihan ne tulokset huomattavasti alentuneet,mutta jokusen kuukautta meni niin taas on tulokset lähes samassa kun ennenkin,et ei muuta kun treenaamaan mutta kuten tiedät hiljaa hyvä tulee,eli ota rauhallisesti äläkä riko paikkojas turhalla hosumisella,ja tuskin iällä ainaskaan sun tapauksessa mitään merkitystä ole kun et ton vanhempi kuitenkaan ole, ei muuta kun hyviä treenejä jatkossa ja tzemppiä

      • japevaikka

        ei tää mikään vastaus oo mut, ite alotan kans nyt uusiks :) oon 18 v. lopetin joskus 15 vuotiaana punttaamisen ja painin ku aattelin et kasva jos treenaan :) (myöhässä oivallettu, tiedän) ni sillo nou penkista 75kg painoin jotai 60kg nyt oon vasta pariviikkoo nostellu joka toinen päivä illoilla,(kotona) ja 60 ei liiku mihkaan. vatta kipiänä ku rullaillu sitä tankoa :D. mut tästä tää lähtee :)


    • nopeasti kehittyy

      Mulla oli yli 10 vuotta taukoa ja ikää kohta 44 ja tuntuu että kehittyy yllättävän hyvin.Pari kuukautta kohta treenattu ja 3 viikkoa sitten kokeilin mitä nousee ja 75 sain ylös.Viime viikolla tein jo 4 toiston sarjan samalla painolla.Aikaisemmasta treenistä tuntuu olevan todellakin aika paljon hyötyä.Joudun töissä kävelemään koko päivän ja käyn lisäksi juoksemassa ja jalkoja ei pysty treenaamaan kuin kerta viikkoon kunnolla,muuten koitan käydä pari kertaa viikossa.Ei noin nuorella pitäisi olla mitään ongelmia kehityksen kanssa vielä,kun ei ole mullakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe