Eli tällainen 30-vuotias mies ja muutaman vuoden kestänyt säännöllinen kuntosaliharrastus ollut nyt katkolla n. 4 vuotta. PArhaimmillaan nousi esim. penkistä n. 90 kg. Nyt tekee tiukkaa saada ylös edes 70 kg. Paljonkos pitäisi treenata, että takavuosien "huippukunto" palautuu ennalleen. Eli edesauttaako aiempi harjoitus voimien palautumista vai joudunko aloittamaan aivan alusta. Miten ikä vaikuttaa asiaan?
Uudelleen kuntoon
5
565
Vastaukset
- :o)
Itselläni kävi niin, että pidin lähes 2 vuotta taukoa ja kun palasin salille, sain aloittaa pisteestä nolla. Tosin taukoa ennen en ollut treenannut vielä tuota paria vuottakaan joten lihakset eivät olleet siinä kunnossa kuin sinulla on ollut. Mutta kyllä tuo neljän vuoden tauko tuntuu aika pitkältä jos et ole tehnyt mitään lihaskunnon ylläpitämiseksi. Tosin itse ainakin huomasin että kuntoon pääseminen tapahtui nopeammin uudelleen aloitettuani, kuin silloin ekalla kerralla kun treenaamisen aloitin. Joten ei muutakun salille vaan ja tsemppiä, jos intoa vaan riittää niin kyllä se 90 sieltä vielä irtoaa ja varmasti enemmänkin.
- hhh
Itsellä oli vähän aikaa sitten sama tilanne: aikoinaan penkki satasen pinnassa, sitten tuli kolmen vuoden tauko. Aloittelin uudelleen syksyllä, kolmisen kuukautta sitten, jolloin 75kg tuli juuri ja juuri. Nyt tulee jo 95 ja tammikuun loppuun mennessä pitäisi saada jälleen satanen. Myös kyykyssä ja mavessa tulokset ovat jo samalla tasolla kuin ennen, mavessa menee jopa enemmän kuin "silloin joskus". Eli kyllä treenitausta auttaa, muutama kuukausi vaan ja olet vanhassa kunnossa.
- minä vaan
joo itellä kävi sama homma, joutu pitää taukoa jokusen kuukauden,ja olihan ne tulokset huomattavasti alentuneet,mutta jokusen kuukautta meni niin taas on tulokset lähes samassa kun ennenkin,et ei muuta kun treenaamaan mutta kuten tiedät hiljaa hyvä tulee,eli ota rauhallisesti äläkä riko paikkojas turhalla hosumisella,ja tuskin iällä ainaskaan sun tapauksessa mitään merkitystä ole kun et ton vanhempi kuitenkaan ole, ei muuta kun hyviä treenejä jatkossa ja tzemppiä
- japevaikka
ei tää mikään vastaus oo mut, ite alotan kans nyt uusiks :) oon 18 v. lopetin joskus 15 vuotiaana punttaamisen ja painin ku aattelin et kasva jos treenaan :) (myöhässä oivallettu, tiedän) ni sillo nou penkista 75kg painoin jotai 60kg nyt oon vasta pariviikkoo nostellu joka toinen päivä illoilla,(kotona) ja 60 ei liiku mihkaan. vatta kipiänä ku rullaillu sitä tankoa :D. mut tästä tää lähtee :)
- nopeasti kehittyy
Mulla oli yli 10 vuotta taukoa ja ikää kohta 44 ja tuntuu että kehittyy yllättävän hyvin.Pari kuukautta kohta treenattu ja 3 viikkoa sitten kokeilin mitä nousee ja 75 sain ylös.Viime viikolla tein jo 4 toiston sarjan samalla painolla.Aikaisemmasta treenistä tuntuu olevan todellakin aika paljon hyötyä.Joudun töissä kävelemään koko päivän ja käyn lisäksi juoksemassa ja jalkoja ei pysty treenaamaan kuin kerta viikkoon kunnolla,muuten koitan käydä pari kertaa viikossa.Ei noin nuorella pitäisi olla mitään ongelmia kehityksen kanssa vielä,kun ei ole mullakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683