Hei tää on hyvä juttu! Tiestikö?
http://www.saunalahti.fi/kvarkki/oikeutta/harhat.htm
Harhoja ja vääryyksiä
17
117
Vastaukset
- kaikkionvapaaehtoista
Herra-G- on kaikkien harhaluulojen kuningas-hän uskoi olevansa työttömyysturvansa olevan kunnossa ilman jäsenyyttä työttömyyskassassa- maksoi siintä niin kalliisti.
Jäi ilman
Kuka on syyllinen?. Jos itse ei voi olla!.
SE ON AMMATTILIITTO TIETYSTI, kun se ei kertonut herra -g-lle Kun sijoittaa itseensä liittymällä vapaaehtoisesti työttömyyskassan jäseneksi, voi työttömyyden kohdatessa saada paremman turvan kuin työmarkkina turvan.
Nyt edelleen 2015 on nykyinen vapaaehtoinen jäsenyys työttömyyskassaa voimassa. SITÄ EI EDELLEENKÄÄN OLE PAKKOVALITA jos niin haluaa.- Sisäpiiriläinen
Et ymmärrä sitä, että kysymys on siitä, että jokaisen on pakko maksaa pakollista työttömyysvakuutusta, josta ansiosidonnainen kustannetaan, mutta vain kassajäsenet ovat oikeutettuja ansiosidonnaiseen korvaukseen. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että kassojen jäsenet käytännössä VARASTAVAT kassoihin kuulumattomien vakuutusmaksut. Ja vieläpä ihan laillisesti. Laillista tämä varastaminen on siksi, että liitot ovat vetäneet poliittisia päättäjiä kuin pässiä narusta, ja saaneet junailtua tällaiset epäoikeudenmukaiset lait.
Kysymys ei ole siitä, onko kassajäsenyys vapaaehtoista vai pakollista. Kysymys on siitä, että noin joka kahdeksas työtön vakuutusmaksunsa maksanut menettää ansiosidonnaisen korvauksen vain sen takia, että ei tiedä miten tämä systeemi toimii.
Hallitus on yrittänyt saada muutosta tähän perustuslain vastaiseen käytäntöön, mutta AY-jyrät uhkailevat yhteiskuntaa ties millä vastatoimilla, jos heidän epäoikeudenmukaiset etuoikeudet viedään. Hallitus on perääntynyt, mikä on häpeäksi heille. - Obssss
Sekopää hullu papukaija! Että sinä sitten jaksat meuhkata täällä laput silmillä ymmärtämättä yhtään mitään mitä sinulle sanotaan. Jokainen tietää mitä sinä tarkoitat, mutta sinä et ymmärrä yhtään mitään mitä muut sanovat sinulle.
- meillävainasiatriiteleiH
Milloin keskityt asiaan etkä vain henkilöön!.
Keskustele asiasta "( pitää olla jäsen)" se on tosiasia. Laki ja säädökset joka ohjaa ihmisten toimintoja ovat samoja tänään marraskuussa 2015 ja näillä näkymin myös 2016.
Tämä herra-g- elää ainoastaan omassa rakkaassa harhassaan, eikä se ole vielä tuottanut uutta lakia työttömyysturvaan. Vaikka luettelisi kaikki mahdolliset tohtorit ja kansanedustajat ryhmänä jotka ajaa nimettömän herra -g-:n asiaa. Hän luulee kun on "vain" taustalla vaikuttamassa asiaan "(hän on tehnyt päätökset)" joita tavalliset ihmiset sitten aikanaan joutuu soveltamaan käytäntöön lakien ja säädösten ohjaamana, niissäkin tulee näitä valuvikoja joita herra-g- joutuu taistelemaan verissä päin, kun tavallinen ihminen ei ymmärrä suurta-ajatusta. Ja suurta ajattelijaa. Joka tietää mitä pitää tietää työttömyysturvasta. Jos piirunkin poikkeat suuren ajattelijan viitoittamalta tieltä-joudut Siperiaan nälkäleirille!.
Milloin ryhdyt keskittymään asioihin "(pitää olla jäsen)"
- 19468
http://arkisto.ahjo.fi/portal/suomi/ahjo_verkkolehti/?a=getArticle&issueId=65&articleId=797
Ja vielä kun maksaa liiton jäsenmaksun niin ei käy kuten kävi näille ihmisille jotka säästi väärässä paikassa. Liittoon kuulumattomat jäi ilman korvausta- RealistinenX
Tiedetään että heille kävi huonosti, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että kassoihin kuulumattomien vakuutusmaksut siirretään kassojen jäsenille vastoin yleistä oikeustajua. Tämä on asia jota jotkut tyhmät eivät halua ymmärtää, kun se on vastoin heidän ideologiaansa.
- näinonnäreetjätkä
Ongelma ratkeaa helposti!.
On pakko valita työttömyyskassassan.
Oli työnantaja, yrittäjä, työntekijä
- Rautalankamies
Jalasjärven papukaija hokee: "Saadakseen korvausta pitää liittyä vapaaehtoisesti kassaan." Gee ymmärtää sen varsin hyvin, eikä ole koskaan väittänyt vastaan.
Gee sanoo: "Jos ei ymmärrä systeemiä eikä liity kassaan, niin menettää korvaukset, vaikka on maksanut vakuutusmaksut. Se on väärin. Jos maksaa vakuutuksista, niin pitää olla oikeutettu vakuutuskorvaukseen." Tämä on asia jota umpityhmä papukaija ei ymmärrä.- Peesaan
Tätä samaa systeemin vääryydestä ovat sanoneet myös mm. Osmo Soininvaara ja professori Roope Uusitalo. Siis Soininvaara ja Uusitalo kuuluvat niihin ihmisiin, jotka ymmärtävät systeemin vääryyden. Papukaija ei ymmärrä sitä.
- kestoajakannustavuutta
Papukaija tietää 2015 0n sama laki ja säädökset edelleen voimassa. Niitä tosin elävästi viilaillaan suurella aivan mahtavalla metalliviilalla säädöksiä uudelleen.
- JalasjärvenPapukaija
Nyt on 2015 sama systeemi on edelleen voimassa
(Työttömyyskassa jäsenyys on vapaa ehtoista!.)
tämä on realismia eli tosi-asia- Kaptenijacksparrow
Ne 200 eri puolueen ukkoa sitten aikanaan tekee uuden työttömyysturva uudistuksen jossa lukee seuraavaa Lukuisten kansalaisaloitteiten johdosta hallitus esittää seuraavaa eduskunnan päätettäväksi
("Työntekijän on pakko valita työttömyyskassansa")
Jos työntekijä ei sitä tee, tekee työnantaja sen työntekijän puolesta valitsee sen alan missä työntekijä työskentelee niistä 35 eri vaihtoehdoita joita tällä hetkellä on. työttömyyskassassa.
Jalasjärven Papukaija muuttaa suurempaan kuntaan 2016 muuttamatta paikkakuntaa. Mutta vastaanottavan kunnan Älykkyys osamäärä kasvaa!.
PS, nyt herra g tekee uudistuksen se nimittää Jalasjärven papukaijan uudelleen, ainoa asia johon hän pystyy tekemään elämässään.
- kunapsahtaapååssä
Keskustelu käyttäjästä:Kvarkki
Olen nyt suojannut sekä Hjem-IS Europa- että Jäätelöauto-artikkelit, sillä lisäyksesi ovat epäneutraaleja ja omaa päättelyä. Kommentoi artikkelien keskustelusivuilla halutessasi. --Otrfan (keskustelu) 22. toukokuuta 2013 kello 05.18 (EEST)
Kyse ei ole omasta päättelystä, vaan Otrfan käyttää Wikipediaa yksipuolisena tietolähteenä. Hän sensuroi kaiken firmalle epäedullisen tiedon. Hän mm. estää sellaisen tiedon esille tuomisen, että hallitus on antanut asetuksella meluamiselle uudet pelisäännöt, sillä nykyiset melun ohjearvot ovat pahasti vanhentuneet. Uudella laissa näkemys laajenee pelkistä desibeleinä mitattavasta melusta koko ääniympäristön laatuun. Se on hänen mielestään omaa päättelyä, eikä sitä saa julkaista, vaikka se liittyy oleellisesti kyseisellä sivulla olevin muihin meluviitteisiin.
Olen oppinut tästä sen, että Wikipedia on epäluotettava puolueellinen tietolähde, joka edustaa artikkeleiden kirjoittajien intressejä, ei kylmiä viileitä faktoja. Jos muilla on oikeus kirjoittaa puoluellisia näkemyksiä Wikipediaan, niin silloin myös minulla on se. Onneksi näitä faktoja voi julkaista myös muualla kuin wikipediassa. Ja olenkin kirjottanut niitä mutaman kerran mm. lehtiin, joissa niitä on julkaisu niiden puolueellisuudesta huolimatta.
Ehkä ainoa keino taistella jäätelöauton meteliä vastaan, on se sama, jota yksi lähiasukas käytti: Paiskoi parvekkeelta tiilikivillä jäätelöautoa. (Ei osunut. Joku olisi voinut kuolla siinä.) Onneksi jäätelöauton toiminta loppuu, sillä on vaan ajan kysymys kunnes joku kuolee tässä sodassa.
Tässä tekstiä keskustelupalstalta toiminnan lopettamista:
Omakotiasukas 12.10.2012 01:10
JEE JEE JEE. VUODEN PARAS UUTINEN!
Parikymmentä vuotta olen kärsinyt tuosta kamalasta kakofoniasta, joka on pilannut työviikon jälkeisen lepohetken pihalla riippumatossa. Se ei soi muutamaa minuuttia, vaan koko illan, kun se kiertelee lähistöllä tuntikausia. Pari kertaa olen menettänyt malttini sen mekkalaan, ja olen käynyt vetämässä kuskia turpaan. Tai melkein. Olen käynyt kiinni kuskiparkaan, joka on saanut melkein kuset housuun. Kun pinna palaa, niin päässä naksahtaa, ja harkintakyky pettää. Kerran olin varma, että saan poliisit perääni, mutta mitään ei kuulunut. Johtuu varmaa siitä, että jos asiasta olisi tullut lööpit lehtiin, niin se olisi ollut huonoa mainosta jäätelöautolle.
Ohhoh 12.10.2012 23:06
Impulsiivinen käytöshäiriö voi olla vaarallinen. Ehkä olisi hyvä jutella asiantuntijan kanssa ennenkuin syyllistyt vakavampaan rikokseen.
OMAKOTIASUKAS 13.10.2012 12:37
Sitä saa mitä tilaa. Maailmalta on kuulunut paljonkin uutisia, joissa jäätelöautokuskin kimppuun on käyty. Jos sinä menet ärsyttämään vihaista karhua ja karhu käy päällesi, niin kumman vika?
Mitä se asiantuntija tekee mulle? Lobotomianko? Vai pistää pysyvään lääkehumalaan? JOKA IKISELLÄ ihmisellä on olemassa sietoraja, jonka ylittämällä ihmisessä saa aikaan primitiivireaktion. Pätee myös sinuun. Jos esim. tökin sinua sormella silmään riittävän usein, niin sinulla käynnistyy refleksi ja lyöt minua. Et voi estää sitä, sillä se ei ole tietoisessa valinnassasi. Kyseessä on ns. ylivoimainen yllyke.
Lähes 20 vuotta jäätelöauton metelin pakkosyöttöä kotiini on allergisoinut minut erittäin pahasti tälle möykälle. Saan hirveän hepulin aina kun kuulen kyseisen äärimmäisen ärsyttävän melodian. Se nostaa verenpaineeni vaarallisen korkeaksi. Olen joskus yrittänyt mitata sitä silloin kun tuo melodia soi, mutta en ole onnistunut raivoltani.
Onko kenelläkään oikeutta ärsyttää ketään näin, varsinkaan hänen omassa kodissaan. Minusta se on törkeää! Valitukset Kotijäätelölle ovat tuoneet vain hetken helpotusta ja vain osittaista helpotusta. Kun kuski vaihtuu, niin möykkä alkaa taas. Se kuuluu häiritsevän kovana hyvinkin kaukaa. Valitus poliisillekaan kotirauhan häirinnästä ei ole auttanut.
Kvarkki (keskustelu) 22. toukokuuta 2013 kello 05.47 (EEST)
Wikipedia on epäluotettava puolueellinen tietolähde, joka edustaa artikkeleiden kirjoittajien intressejä. Ei pidä paikkaansa. Wikipedia ei edusta sinunkaan intressejäsi. --Lax (keskustelu) 22. toukokuuta 2013 kello 11.42 (EEST)
Wikipedian moderaattorit ovat jumalia, jotka päättävät omien subjektiivisten näkemystensä mukaan, mikä on puolueellista tietoa, ja mikä on objektiivinen totuus. Muilla ei ole siihen nokan koputtamista, sillä heillä on ainoa oikea totuus hallussaan. Muiden näkökannat ovat pelkkiä mielipiteitä. Kvarkki (keskustelu)
Sisällysluettelo [piilota]
1 Käyttäjäsivut
2 Ohjaussivut
3 Lopeta vandalisoiminen
4 Sinut on estetty viikoksi toistuvan vandalismin takia
5 Esto
Käyttäjäsivut[muokkaa wikitekstiä]
Ethän muokkaa toisten käyttäjien käyttäjäsivuja. Viestit kuuluvat keskustelusivuille. --Silvonen (keskustelu) 22. toukokuuta 2013 kello 06.16 (EEST)
Ok. On sen veran vähän kokemusta Wikipedista, että meni väärään paikkaan. Kvarkki (keskustelu)
Ohjaussivut[muokkaa wikitekstiä]
Olet purkanut sivujen uudelleenohjauksia. Uudelleenohjaus voidaan purka- tilapaheneedelleen
Ohjaussivut[muokkaa wikitekstiä]
Olet purkanut sivujen uudelleenohjauksia. Uudelleenohjaus voidaan purkaa, jos siihen on olemassa perusteltu syy. Nyt näyttäisi kuitenkin siltä, että syynä on häiriköinti oman kannan esittämiseksi. Jos sinulla on artikkeleiden uusiin nimeämisiin esittää perusteluna jotain rakentavaa, ole hyvä ja tee se artikkelin keskustelusivulla. Jatkuva häiriköinti saattaa johtaa muokkausestoon. Toisten käyttäjien solvaamistakaan ei katsota hyvällä. Yt, -Htm (keskustelu) 22. toukokuuta 2013 kello 12.56 (EEST)
STOP nuvola.svg
Hei! Muokkaussotiminen ei ole sallittua. Mikäli artikkelin muokkaamisesta syntyy erimielisyyksiä, kirjoita muokkausehdotuksesi kyseisen artikkelin keskustelusivulle. Muokkaussotimista pidetään häiriköintinä ja siitä saattaa seurata esto. --MiPe(wikinät) 22. toukokuuta 2013 kello 15.44 (EEST)
...........................
Jos mukkaussotimien ei ole sallittua, niin miksi sitten soditte? Sodassa on aina kaksi osapuolta. HTM haluaa poistaa yhden julkisen asiakirjan Wikipediasta. Jos hän sattuisi onnistumaan siinä, niin dokumentti ilmestyisi uudelleen uudella nimellä. Ja tarvittaessa myös muualle nettiin.
Dokumentti on liikenneministeriön myöntämä poikkeuslupa auton rakennemääräyksiin koskien auton äänimerkkiä. Kotijäätelö tulkitsee tätä lupaa niin, että se on lupa metelöidä, vaikka se ei ole sitä. Se on vaan tekninen asiakirja katsastusmiehelle, että autoa ei pidä hylätä, vaikka sen äänimerkki ei ole rakennemääräysten mukainen. Ei liikenneministeriön virkamiehillä ole edes valtuuksia antaa lupaa häiriköintiin - kuten ei kenelläkään muullakaan.
Pidän teitä häiriköinä, jotka sensuroivat tätä julkista asiakirjaa.
Täytyy myöntää, että piru iski minuun vastavetona sille, kun te katsotte, että vain teidän näkemys on hyväksytty näkemys. Sen takia virittelin uudelleen ohjauslinkkiä.
Perustan kokonaan uuden sivuton joko Wikipediaan tai muualle, jossa myös mainossoiton nurja puoli saa ansaitsemansa huomion.
Dokumentti on julkinen asiakirja, ja siten sopii erittäin hyvin Wikipediaan. Miksi haluatte sen pois? Loogista syytä sille ei ole. En keksi muita syitä kuin tunnesyyt ja taloudelliset syyt. Olette päättäneet, että minä olen paha, ja minut pitää vaientaa. Kvarkki (keskustelu)
Tällä hetkellä näyttää siltä, että osapuolet ovat sinä toisella puolella ja kaikki muut toisella. Kannattaa pysähtyä miettimään omia toimintatapojaan, jos ei tule kenenkään muun kanssa toimeen. Sama pätee myös Wikipedian ulkopuolella, mutta se, mitä teet Wikipedian ulkopuolella, ei kuulu tänne. --Lax (keskustelu) 22. toukokuuta 2013 kello 16.37 (EEST)
Wikipedia ei myöskään ole paikka julkisten asiakirjojen kopioille. Tässä lukemista vapaa-ajaksi: Wikipedia:Viisi pilaria, Wikipedia:Mitä Wikipedia ei ole. --Lax (keskustelu) 22. toukokuuta 2013 kello 16.41 (EEST)
Niinpä... se johtuu siitä että ihmiset toimivat tunnetasolla ja olen itse esiintynyt agressiiviesti ja harrastanut muokkaussotaa. Mutta se ei ratkaise sitä mikä on oikein ja mikä väärin.
Kukaan tiestä ei ole varmaan edes miettinyt sitä, miksi tämä asiakirja on wikipediassa. Sano yksikin hyvä syy miksi se ei saisi olla? Kyseessä ei ole "mikään julkisten asiakirjojen varakopiopaikka", vaan kyseinen asiakirja oli oleellinen osa jäätelöauto-artikkelin tunnusmelodia-osuutta. Se että vastasit noin, on merkki siitä, että sinulla on negatiivien perusasenne koko asiaa kohtaan, etkä edes halua miettiä miksi asiakirja on wikipediassa. Kuittaat vain sen vähätellen. Tuo kuittauksesi ei ole mikään perustelu.
Fakta on se, että alkuperäisessä artikkelissa oli otettu esiin jäätelöauton meluhaitta vähätellen ja kovin yksipuolisesti. Olen tehnyt jonkin verran tutkimusta melun vaikutuksista, ja olen havainnut myös monessa muussa yhteydessä sen, että meluhaittoihin suhtaudutaan vähätellen, ja jopa ivallisesti. Noin 24-40% ihmistä on meluherkkiä riippuen siitä mihin rajan vetää. Ja se suuri enemmistö, joka ei ole meluherkkää, ei yhtään ymmärrä tätä vähemmistöä. Tiedän jopa yhden ihmisen, joka on sairastuntu vakavasti melun takia, vaikka melun desibeliarvo on ollut melko alhainen. (Tässä ei ole kyse jäätelöauton melusta, vaan muusta melusta.)
On aivan asiallista tuoda myös toinen näkökulma tähän jäätelöauton tunnusmelodiaan, kun se kerran oli otettu esiin alkuperäisessä artikkelissa.
Kun itse asiaan ei osata sanoa mitään vastaan, niin hyökätään asian sanojaa vastaan. Sanot: "Kannattaa pysähtyä miettimään omia toimintatapojaan, jos ei tule kenenkään muun kanssa toimeen. Sama pätee myös Wikipedian ulkopuolella..." Siis vihjaat että en tule ihmisten kanssa toimeen. Se on henkilökohtainen loukkaus. Olen hyvin sosiaalinen ja tulen kaikkien kanssa toimeen - paitsi asia muuttuu heti kun joku hyökkää minua tai tekemisiäni vastaan ilman että perustelee sitä miksi tekee sen.
Kukaan ei ole tähän päivään mennessä pystynyt perustelemaan sitä miksi jäätelöauton tunnusmelodia kohdassa ei saa olla tätä lupa-asiaa, kun kerran se on oleellinen asia koko asiassa. Ilmeisesti edes asiakirj
- ylläpitääomaaharhaansa
Tätä ei kukaan kiistä edelleenkään!.
Pitää olla työttömyyskassan maksava jäsen , joka liittynyt sen jäseneksi ihan vapaaehtoisesti myös tänä vuona 2015.
Täälläkin suureen ääneen kirjoittava ääliö luulee työnantajan maksavan osuuden riittävän. - kassanjaäsenyysvoimassa
nyt kun on jo 2016 MIKÄÄN EI OLE MUUTTUNUT
- lepomäenmettähänjurvassa
työttömyysturva reformi on tehnyt pakkolaskun
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613175Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741244- 661173
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180978Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47876- 60829
- 47809
- 45732
- 40721
- 39688