Paavali, syntisistä suurin?

tärkeääasiaa

Paavalista väitellään paljon. Toiset väittävät hänen olleen vielä Jeesuksen tapaamisen jälkeenkin syntinen, eli tehneen syntiä. Toiset kertovat, että ei se niin ole, sillä Paavali itse kertoo olleensa syntisistä suurin ennen Jeesusta.

49

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärkeääasiaa

      Paavali kertoo tehneensä syntiä tietämättömänä ja epäuskossa. Paavali ei koskaan kehu olevansa synnitön, vaan kertoo kaiken aikaa, että Jeesuksessa hän sai pelastua synniltä. Paavali kertoo Jeesuksen tehneen hänestä esimerkin siitä, miten entinen synnin tekijä saa laupeuden Jumalalta. Paavali ei todellakaan tarkoita tekevänsä edelleen syntiä, vaan kertoo tehneensä sitä ennen kuin sai armon Jeesukselta.
      Hän kertoo miten hän sen minkä elää vielä lihassa täällä, elää Jumalan Pojan uskossa ja näin pelastuu synnin- ja kuoleman lailta. Paavali kertoo, että ihmisen tulee vaeltaa kuuliaisena, jotta hän kerran perisi voittopalkinnon, joka on luvassa kaikille niille, jotka kulkevat tämän matkan Jeesuksen kanssa. Jeesus on ainoa, joka pelastaa uskovaisen synniltä. Jeesus on Jumalan Sana, se Sana, joka pitää kuuliaisuuden kautta ihmisen vapaudessa ja rauhassa. Jumalan Sana tuli ihmismuodossa tänne ja pelasti ihmisen synnin- ja kuoleman lailta.

      Jokainen uskovainen tarvitsee jokahetkistä Jeesuksen veren turvaa, sillä Uhriveri pesee ihmisen puhtaaksi. Näin ei paha ajatus saa valtaa, vaan ihminen vapautuu siitä ennen kuin se synniksi muuttuu. Pyhä Henki kirkastaa Jeesuksen ja näyttää ihmiselle kaikki karikot ja vaarat, jotta ihminen osaa pysyä Jumalan Sanan turvassa.
      Jumala antaa voiman tulla Jumalan lapseksi. Paavalikin sai voiman tulla Jumalan lapseksi. Hän entinen vainooja ja väkivallantekijä sai muuttua.

      1. kirje Timoteukselle 1

      12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
      13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
      14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
      15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
      16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
      17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.

    • paavalista

      Silloin, kun liha on vielä heikko, eikä Kristus ole vielä päässyt kasvamaan meissä, me teemme silloin tekoja, jotka eivät ole Herralle otollisia. Mutta sitten, kun Sana eli Jeesus alkaa "vallata" tilaa meissä, niin me alamme tehdä niitä tekoja, joita Jeesuskin teki. Niin siis liha väistyy Hengen tieltä tehden tilaa. Ja ihminen kulkee kohti sitä voittopalkintoa, joka hänelle on Herrassa luvattu ja se on vapaus olla tekemättä syntiä. Sillä vapauteen Kristus meidät vapautti, ei olemaan synnin ikeen alla synnin orjana, vaan Jeesuksen "ikeen" alla, joka on keveä meille kantaa.

      Sana sanoo, joka menettää elämänsä Jeesuksen tähden, saa sen Häneltä takaisin. Raamattu myöskin kehoittaa meitä tutkimaan itseämme, olemmeko me uskossa ja kestämmekö me koetusta. Ja jatkaa sanoilla, jos emme ole, niin emme kestä koetusta. Paavalillakin oli varmasti pitkä koetuksen tie ennen kuin hän sai maistaa Jeesuksen lupaamaa vapautta, mutta uskon, että hän siihen vapauteen pääsi, ettei hänenkään tarvinnut enää syntiä tehdä.

      Paavali on varmasti ollut eläessään hyvä esimerkki muille sen jälkeen, kun hän luopui vääristä teistään.

    • UskovaNoora

      Jumala johdatti Paavalin uskoon ja yhdeksi Raamatun kirjoittajista. Paavali kertoo olleensa "syntisistä suurin", mutta on epäselvää, mitä kaikkea hän sillä tarkoitti. Ehkei meidän ole tarkoituskaan sitä yksityiskohtaisesti tietää? Paavali itse tunsi syntinsä, ja Jumala.

      Joka tapauksessa Jumala johdatti Paavalin kirjoittamaan nämä sanat Raamattuun, ja siten jokainen pelastusvarmuuden kanssa kamppaileva voi aina ajatella: "Raamatun mukaan minua suuremmin syntiä tehnyt sai Jumalalta lahjaksi parannuksen eli pelastuksen uskon kautta, joten minäkin varmasti saan. Tämän voi tarkistaa Raamatusta – siellä se on, mustaa valkoisella."

      Olkaamme fundamentalisteja silloin, kun se on uskoamme rakentavaa.

      • tärkeääasiaa

        Paavali antaa itsestään totuudenmukaisen kuvan. Hän kertoo olevansa enemmän oppinut kuin useimmat muut. Hänhän oli juutalainen, jolla hän kertoo voivansa kerskua kuten oppillansakin, mutta samalla sanoo kaiken sen turhaksi. Hän ei halua kerskua, vaan kertoo siitä miten hän vainosi Jeesuksen seuraajia ja teki noille pahaa, jopa väkivaltaa ja antoi jopa nimensä noiden tappamisen puolesta.
        Tuosta kaikesta Paavali luopui kohdattuaan Jeesuksen. Hänestä itsestään tuli kristitty, eli "nasarettilaiseen lahkoon" kuuluva jäsen, kuten ulkopuoliset Jeesuksen seuraajia nimittivät.
        Kohdattuaan Jeesuksen Paavali joutui lähtemään vuosiksi pois kotipaikaltaan. Hänen piti tavallaan ansaita hänet tuntevien luottamus ja heti kääntymisensä jälkeen se olisi ollut vaikeaa, suorastaan mahdotonta siellä, missä hän oli tehnyt noita väkivallan tekoja. Tuona aikana, kun hän oli kaukana kotipaikaltaan hänellä ei ollut ketään muuta opettajaa kuin vain Jeesus.
        Paavali palasi kotikunnaille ja hänet otettiin siellä nyt vastaan, jopa Jeesuksen seurassa olleet apostolit hyväksyivät hänet. Vaikkakin heidän välillään oli toisinaan epätietoisuutta, jopa kismaa he pystyivät antamaan toisilleen anteeksi ja jatkoivat Jumalan pellolla työntekijöinä.

        Paavali on todella väärin ymmärretty ja on jopa muodostettu lahkoja väärin ymmäretyn Paavalin opetuksista.

        Paavali varoittaa kaikkia oppilaitaan synnin tekemiseltä. Hän oli ennen ollut suurin syntinen itsensä mielestä, mutta saanut armon ja laupeuden. Nyt hän joutui kärsimään Jeesuksen nimen tähden paljon. Hän kesti kylmän ja nälän, pilkat ja pieksämiset menettämättä uskoaan. Varmasti Paavali kilvoitteli loppuun saakka hyvän kilvoittelun ja sai luvatun voittopalkinnon. Paavali ei koskaan kersku olevansa synnitön, kuten ei kukaan Paavalista Jeesuksen perustalta kertova. He, kuten Paavali kertoi, kertovat sen, että joka pysyy Jeesuksessa on päässyt vapauteen. Synti on orjuus ja ilman Jeesusta elävät elävät orjan asemassa. Ihminen ei ole synnitön, mutta kiitos Jumalalle, Hän lähetti ainoan Poikansa pelastamaan synnin orjat. Jumalan Sanassa pysyvä ei tee syntiä. Jumalan Sanassa EI OLE SYNTIÄ.


      • Trakennus
        tärkeääasiaa kirjoitti:

        Paavali antaa itsestään totuudenmukaisen kuvan. Hän kertoo olevansa enemmän oppinut kuin useimmat muut. Hänhän oli juutalainen, jolla hän kertoo voivansa kerskua kuten oppillansakin, mutta samalla sanoo kaiken sen turhaksi. Hän ei halua kerskua, vaan kertoo siitä miten hän vainosi Jeesuksen seuraajia ja teki noille pahaa, jopa väkivaltaa ja antoi jopa nimensä noiden tappamisen puolesta.
        Tuosta kaikesta Paavali luopui kohdattuaan Jeesuksen. Hänestä itsestään tuli kristitty, eli "nasarettilaiseen lahkoon" kuuluva jäsen, kuten ulkopuoliset Jeesuksen seuraajia nimittivät.
        Kohdattuaan Jeesuksen Paavali joutui lähtemään vuosiksi pois kotipaikaltaan. Hänen piti tavallaan ansaita hänet tuntevien luottamus ja heti kääntymisensä jälkeen se olisi ollut vaikeaa, suorastaan mahdotonta siellä, missä hän oli tehnyt noita väkivallan tekoja. Tuona aikana, kun hän oli kaukana kotipaikaltaan hänellä ei ollut ketään muuta opettajaa kuin vain Jeesus.
        Paavali palasi kotikunnaille ja hänet otettiin siellä nyt vastaan, jopa Jeesuksen seurassa olleet apostolit hyväksyivät hänet. Vaikkakin heidän välillään oli toisinaan epätietoisuutta, jopa kismaa he pystyivät antamaan toisilleen anteeksi ja jatkoivat Jumalan pellolla työntekijöinä.

        Paavali on todella väärin ymmärretty ja on jopa muodostettu lahkoja väärin ymmäretyn Paavalin opetuksista.

        Paavali varoittaa kaikkia oppilaitaan synnin tekemiseltä. Hän oli ennen ollut suurin syntinen itsensä mielestä, mutta saanut armon ja laupeuden. Nyt hän joutui kärsimään Jeesuksen nimen tähden paljon. Hän kesti kylmän ja nälän, pilkat ja pieksämiset menettämättä uskoaan. Varmasti Paavali kilvoitteli loppuun saakka hyvän kilvoittelun ja sai luvatun voittopalkinnon. Paavali ei koskaan kersku olevansa synnitön, kuten ei kukaan Paavalista Jeesuksen perustalta kertova. He, kuten Paavali kertoi, kertovat sen, että joka pysyy Jeesuksessa on päässyt vapauteen. Synti on orjuus ja ilman Jeesusta elävät elävät orjan asemassa. Ihminen ei ole synnitön, mutta kiitos Jumalalle, Hän lähetti ainoan Poikansa pelastamaan synnin orjat. Jumalan Sanassa pysyvä ei tee syntiä. Jumalan Sanassa EI OLE SYNTIÄ.

        Tuohon on todettava, että näin minäkin uskon. Siunausta!


    • Eimittareita

      Synti erottaa, eikä niiden suuruss tai pienuus. Jokainen voi "tuntea " olevansa "suurin syntinen" kun tunto syyttää. Ei siinä tilassa toisia mittailla. Sellainen mittaileminen on ylpeyttä , itsensä korottamista joa sinänsä on lihan teko, ja väärä asenne Jumalan edessä.

    • valitan.syvästi

      Paavali ei btw koskaan tavannut jeesusta

      • mitenmahtaaolla

        Niin oletkos itse tavannut JEESUKSEN?


      • valitan.syvästi
        mitenmahtaaolla kirjoitti:

        Niin oletkos itse tavannut JEESUKSEN?

        Tapailen vain eläviä


      • Trakennus

        Paavali Korinttolaiskirjeessä:

        5 ja hän ilmestyi Keefakselle ja sitten niille kahdelletoista.
        6 Sen jälkeen hän ilmestyi samalla kertaa yli viidellesadalle veljelle, joista useimmat ovat yhä elossa, vaikka jotkut ovatkin jo nukkuneet pois. 7 Tämän jälkeen hän ilmestyi Jaakobille ja sitten kaikille apostoleille. 8 Viimeiseksi kaikista hän ilmestyi MINULLEKIN, joka olen kuin keskosena syntynyt.


      • elää
        valitan.syvästi kirjoitti:

        Tapailen vain eläviä

        Jeesus elää! Nimenomaan!


    • Kuunn.ellut
    • Sanaavoinna

      Paavali ja koko raamatun sanoma herättää paljon keskustelua. Näin Jeesuksen opetuksetkin pääsevät "leviämään" ja herätyksen siemen kasvamaan. Voinen kuvitella Paavalin kirjoittamassa kirjeitään seurakunnille tuona kaukaisena aikana. Jollain lailla ja varmasti monin eri tavoin meillä on helpompi kuin heillä silloin, ottaa valmis kirja käteen ja ammentaa sieltä Sanan puhdasta maitoa. Kuinka etuoikeutettuja olemmekaan saadessamme vapaasti olla Suomessa kristittyinä.

    • Eimittareita

      >>>>>>>>>>>>>>>Paavali Korinttolaiskirjeessä: 5 ja hän ilmestyi Keefakselle ja sitten niille kahdelletoista. 6 Sen jälkeen hän ilmestyi samalla kertaa yli viidellesadalle veljelle, joista useimmat ovat yhä elossa, vaikka jotkut ovatkin jo nukkuneet pois. 7 Tämän jälkeen hän ilmestyi Jaakobille ja sitten kaikille apostoleille. 8 Viimeiseksi kaikista hän ilmestyi MINULLEKIN, joka olen kuin keskosena syntynyt.<<<<<<<<<<<<<<<

      Siis "ILMESTYI " , ILMESTYS jonka Jumalan Henki vaikuttaa.

      Eihän Jeesus kulje "fyysisesti" edestakaisn "taivaan ja maan valiä ".Hän tulee aikannaan kerran takaisin, mutta nyt on "Jumalan oikealla puolella" . Jumala on Henki ( Joh.4.) "..Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme..."(Room.8 )

      Hän tekee "pappis palvelusta Melkisedekin järjestyksen mukaisena "ylimmäisenä pappina "..Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,
      tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen..." (Hepr.8 )

      Jeesus Kristus on "Hengen kirkastetussa olotilassa " , 1.Kor. "..Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki..." (Joh.7.)"..Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja" Hän sanoi tämän Hengestä, jonka häneen uskovat tulivat saamaan. Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu..."

      (1.Kor.15.)"...Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;........Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki....... Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen..."

    • syntisistäsuurin

      Niin. Raamatun Sana on sellainen aarre arkku, josta voi ammentaa viisautta ja se on sellainen elävän veden lähde, että joka siitä juo, se ei koskaan enää janoa. Ammentakaa siis Sanan lähteestä. Suuri on Jumalan voima, kun Hän pystyi Paavalinkin muuttamaan Jeesuksen seuraajaksi.

    • tärkeääasiaa

      Jeesus ilmestyi ensimmäisen kerran Paavalille Damaskoon johtavalla tiellä. Tuosta elämänmuutoksen Paavalissa saaneesta tapauksesta Paavali koetti kertoa kuningas Agrippalle, mutta tämä ei juurikaan piitannut asiasta. Tänään Jeesus ilmestyy heille, jotka valitsee tekemään tärkeitä tehtäviään, mutta harvat uskovat, kun ilmestyksen saaneet kertovat ilmestyksestään. Jumala ei muutu. Se mitä oli eilen, on tänäänkin.

      Apostolien teot 26

      9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
      10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
      11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
      12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
      13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
      14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
      15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
      17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
      18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
      19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,

    • ldfsdkhe

      Oletko tärkeääasiaa sinäkin täysin synnitön? Jos sitä kuvittelet olevasi et ole vielä kohdannut elävää Jumalaa, joka näyttä sinulle, miten kurja ja alaston olet, sillä Raamattu opettaa että Jeesus oli ainut, joka kykeni elämään maan päällä täysin synnitöntä elämää.

      Kun ihminen uskottelee olevansa synnitön hän hylkää Jumalan armon, eikä näe että tarvitsee armoa armon päälle voidakseen pelastua ja sellaista ihmistä ei voi kuin sääliä.

      • tärkeääasiaa

        Idfsdkhe, etkö jo huomaa, että en puhu omasta synnittömyydestä, vaan aina kerron Jeesuksen synnittömyydestä. Vain pysymällä Jeesuksessa ei minun tarvitse olla enää orja. Emme me Jeesuksen kanssa kulkijat koskaan kehu olevamme synnittömiä. Me toki tiedämme mitä ihmisessä/meissä on.
        Kiitos Jeesukselle, että Hän pelastaa meidät orjuudelta antaen Pyhässä Hengessä varoituksen synnistä. Toki jo pelkkä syntinen ajatus saa meissä aikaiseksi huonoa oloa ja pahaa omaatuntoa. Kiitos Jumalalle, että Hän on viisaudessaan niin luonut ja sallinut meille omantunnon, joka kärsii, jos irtaudumme hetkeksikään Jumalan Sanasta, eli Jeesuksesta. Jos teemme vastoin Jeesuksen ohjeita, niin siitä seuraa kärsimys omantunnon tuskan kautta. Siksi kiitos on valtava Häntä kohtaan, joka pitää huolen, että saamme voiman pysyä Hänessä, eikä meidän tarvitse olla kaksimielisiä miehiä, eikä tuuliviirejä. Kaksimielinen mies ja tuuliviiri ei koskaan voi kokea todellista vapautta.

        Ei Jeesuksen kanssa olijan tarvitse olla orja. Ei hänen tarvitse orjallisesti seurata itseään, eikä pelätä syntiä, sillä Pyhä Henki totisesti näyttää synnin. Jos ajatus tulee ja houkuttaa vaikkapa sanomaan lähimmäisestä valheen oman itsetunnon nostattamiseksi, niin Pyhä Henki varoittaa siitä heti ja ihminen hylkää tuollaisen houkutuksen. KAIKKI ALKAA AJATUKSISTA.


    • Eimittareita

      >>>>>>>>>>>>>>>> Jeesus ilmestyi ensimmäisen kerran Paavalille Damaskoon johtavalla tiellä. Tuosta elämänmuutoksen Paavalissa saaneesta tapauksesta Paavali koetti kertoa kuningas Agrippalle, mutta tämä ei juurikaan piitannut asiasta. Tänään Jeesus ilmestyy heille, jotka valitsee tekemään tärkeitä tehtäviään, mutta harvat uskovat, kun ilmestyksen saaneet kertovat ilmestyksestään. Jumala ei muutu. Se mitä oli eilen, on tänäänkin.

      Apostolien teot 26 9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta. 11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. 12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella, 13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,............... 19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,<<<<<<<<<<<<<<<<<<


      SIIS "NÄKYÄ " ..."..minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,.."

      ILMESTYS jonka Jumalan Henki vaikuttaa.

      Eihän Jeesus kulje "fyysisesti" edestakaisn "taivaan ja maan valiä ".Hän tulee aikannaan kerran takaisin, mutta nyt on "Jumalan oikealla puolella" . Jumala on Henki ( Joh.4.) "..Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme..."(Room.8 )

      Hän tekee "pappis palvelusta Melkisedekin järjestyksen mukaisena "ylimmäisenä pappina "..Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa, tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen..." (Hepr.8 )


      Room.1:16. "..Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. 17. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta"..."

      SIIS " ILMESTYY" uskosta uskoon . Siis kristitty Pyhää Henkeä ( Kristuksen sanaa täynnä ) täynnä julistaa toiselle evankeliumia ( ei epämääräsiä juttuja , vaan SANAA ). Kuulijalle syntyy usko jonka Krstuksen sana vaikuttaa, kuulija on tullut "uskosta vanhurskaaksi ", eli evankeliumissa on "ILMESTYNYT JUMALAN VANHURSKAUS" ( joka on Jeesus Kristus 1.Kor.1: 30. "Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja VANHURKAUDEKSI ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, 31. että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".. " tekstikorostus lainaajan.)

      Uskova kristitty kertoi evankelimia uskosta osattomalle joka tuli sen kuultuaan uskoon , ELI tapahtui prosessi "USKOSTA USKOON ". Jeesus Kristus ", joka on ( evankeliumin välityksellä uskottuamme ) "joka on tullut meille...VANHURKAUDEKSI.." ILMESTYI evankeliumin sanoman julistuksessa. kuulijalle. Kuulija tuli "elävään uskoon " ( Room.10:17." Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.. ")

      JK. Vois olla asiaaa ajatella kun tavoitellaan "ihmeitä ja merkkejä ", missä Jeesus Kristus " ilmestyy? Temppujako tekemällä? Vai julistamalla evankeliumia ? ( jonka julistuksessa Jumala tahtonsa mukaan vahvistaa ihmein ja merkein. Ei ihmisen kalenteriin merkittyjen "parantumis kokousten mukaan , VAAN TAHTONSA MUKAAN ) JA "Hänen tahdostaan" apostoli Paavali kirjotti 1.Tim. 2:1."Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, 2. kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. 3. Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, 4. joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden..."

      • tärkeääasiaa

        Jumala ei todellakaan ILMESTY ihmisen määräyksestä, ei minkäänlaisesta tempusta. Hän ilmestyy kenelle ilmestyy ja silloin kun päättää ilmestyä. Jumala ilmestyy herätetyn hengen kautta, ei muuten.
        Sielulliset ilmestykset tuottavat tuskaa ja toivottomuutta. Hengessä saatu ilmestys on ihmeellinen siunaus.


    • Sanamittaa

      Mielenkiintoinen lause, nimimerkiltä eimittareita, ettei tarvita välttämättä parantumiskokouksia. Itse olen ajatellut samaa, tarvitseeko Jumala tietyn kellon ajan, jotta voisi parantaa jonkun. Ei varmasti tarvitse. Voi Hän silti myös kokouksessa jonkun parantaa, mutta varmasti hän parantaa meidät ilman ihmis välikättäkin. Tulee ajatuksena mieleen, ovatko eri uskon suuntaukset syntyneet ihmisten vajavuuksista. Kun ihmisen kasvu on tietyssä kohtaa, niin sukeltaako hän siihen "kerhoon", joka hänen ajatuksiaan sillä hetkellä palvelee? Jääkö kasvu siten puolitiehen, että Sana pilkotaan tietyiltä osin vain itselle sopivaksi ja jätetään ne kohdat avoimiksi, jotka eivät lihaa miellytä. Näin saamme nopeasti aikaiseksi erilaisia kuppikuntia, vaikka raamatun mukaan on vain yksi seurakunta, "Jeesuksen oma seurakunta", jonka jäseniä me kaikki olemme.

      • tärkeääasiaa

        Aivan, Jumala todella parantaa ilman välikäsiäkin ihmisiä. Miksi ihmiset sitten sairastuvat, se onkin sellainen kysymys, johon saatu vastaus auttaisi lukemattomia. Paavali kiitti Jeesusta siitä, että Jeesus pelasti hänet itseltään. Kaikki alkaa ajatuksista, niin Jeesus on asian kertonut. Silloin ajatuksista alkaa sairaudet ja terveydetkin.
        Paavali todellakin kiitti Jeesusta siitä, että hän sai vapauden Jeesuksessa. Näin hän vapautui kaikista taakoista ja pelastui oman lihan pyyneiltä ja tuohovoimalta.


      • tärkeääasiaa
        tärkeääasiaa kirjoitti:

        Aivan, Jumala todella parantaa ilman välikäsiäkin ihmisiä. Miksi ihmiset sitten sairastuvat, se onkin sellainen kysymys, johon saatu vastaus auttaisi lukemattomia. Paavali kiitti Jeesusta siitä, että Jeesus pelasti hänet itseltään. Kaikki alkaa ajatuksista, niin Jeesus on asian kertonut. Silloin ajatuksista alkaa sairaudet ja terveydetkin.
        Paavali todellakin kiitti Jeesusta siitä, että hän sai vapauden Jeesuksessa. Näin hän vapautui kaikista taakoista ja pelastui oman lihan pyyneiltä ja tuohovoimalta.

        Paavali opettaa roomalaisille tämän tärkeän asian.
        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.


    • Eimittareita

      >>>>>>>>>>>>Mielenkiintoinen lause, nimimerkiltä eimittareita, ettei tarvita välttämättä parantumiskokouksia. Itse olen ajatellut samaa, tarvitseeko Jumala tietyn kellon ajan, jotta voisi parantaa jonkun. Ei varmasti tarvitse. Voi Hän silti myös kokouksessa jonkun parantaa, mutta varmasti hän parantaa meidät ilman ihmis välikättäkin. Tulee ajatuksena mieleen, ovatko eri uskon suuntaukset syntyneet ihmisten vajavuuksista. Kun ihmisen kasvu on tietyssä kohtaa, niin sukeltaako hän siihen "kerhoon", joka hänen ajatuksiaan sillä hetkellä palvelee? <<<<<<<<<<<

      "Fundamentalismeja" löytynee monista uskoonollisista liikkeistä, myös kristin uskon ulkopuolelta.
      Kun olet samaa mieltä sovit porukkaan, mutta jos "ajattelet omilla aivoillasi eriävästi , voi kohtalona olla erottaminen "hajottajana ". Tämä erotettu taas kokoaa ympärilleen samalla tavalla ajattelevia, ja jos joku on eriävä hänet erotetaan jne. jne. Pohja virtanahan on ylpeys että vain "me ymmärrämme täydellisesti" , emme tarvitse muita näkemyksiä ( jotka voisivat kuitenkin koitua rikkaudeksi ,mikäli nöyrryttäisiin niitä kuulemaan ja tutkimaan, asiaksi jota ei koskaan ole huomattu tässä suljetussa porukassa )

      Gal.1:11. "..Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; 12. enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut..."

      SIIS "ILMOITTANUT" ( mahdollisesti ilmestyksen omaisesti PH:ssä Paavalille joka tunsi hyvin VT:n kirjoitukset , ja ne "aukesivat"? Hän oli jo aikasemmin kuullut evankeliumia vainotessaan kristittyjä ) Ei siis "saanut" sitä jossakin kahden keskisissä keskusteluissa Jeesuksen kanssa . Eikä voinutkaan, sillä Jeesus ei kulje edestakaisin "kirkastetun" Hengen olotilan , ja fyysisen ruumiillistuman välillä. Hän on "kirkaudeesa " ja ilmestyy kerran noutamaan omansa samaan olotilaan .

      1.Kor.15:52.".. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. 53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.."

      Tähän ei tarvita mitään ”super evankelistoja” tms. Jumalan Henki on joka parantaa Jumalan tahdon mukaan. Ihminen ei voi käskeä Jumalaa, siksi on hyväksi pyytää ”tapahtukoon Sinun tahtosi Poikasi Jeesuksen Kristuksen Nimessä ”.

      1.Joh.”..Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä…”
      On sitten Jumalan asia mikä on Hänen vastauksensa meidän pyyntöömme. Ja meidän asiamme kyetä kuulemaan Hänen vastauksensa mikä se sitten missäkin tapauksessa onkin.

      Uudessa liiton aikana vetoaminen ja ”vaatiminen” Jumalaa parantamaan Vanhan liiton ”parantumis” lupauksiin vedoten ei kuulu ymmärtääkseni terveeseen Kristuksen oppiin?

      Vanhassa liitossa oli ehto ”jos teet” tai ”jos et ..” Uuden liiton aikana Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan , ei kenenkään vaatimusten, mukaan. Uuden liiton aikana ei tarvita ”erikoismiehiä tai naisia” kiertelemässä pitkin maata pitämässä ”parantumiskokouksia”.
      Jumala jakaa Henkeään ja lahjojaan jokaiselle lapsellensa tahtonsa mukaan aivan paikallis seurakunnassa.
      Tarvitaan tervettä Raamatun opetusta, ja Jumalan Hengen toiminnalle tilaa kokousrutiineissa. Jumala käyttää Jumalalle uskonkuuliaisia lapsiaan. Hän käyttää ketä käyttää, ilman meiltä lupaa kysymättä. Kaavat kuuluu kangaskauppaan, mutta toki kokouksissa tulee olla järjestys.

      • tärkeääasiaa

        Jostakin kumman syystä kokoukset täällä Suomessa näyttävät kehittyvän niin, että muutamat ottavat tilan puhua, olla oikeassa ja painostaa toisia uskomaan itseensä.
        Seurakuntakokouksesta on annettu selvät ohjeet. Kellä on jotakin tuotavaa, niin tuokoon kaikkien yhteiseksi hyväksi. Kellä virsi, kellä profetia, kenellä opetus ja niin edelleen. Useissa seurakunnissa ei anneta tilaa tuoda mitään hengellistä yhteishyvää muiden kuin heidän, jotka ovat alkaneet opettaa toisia.
        Seurakunnan laitimmaisella istuimella voi olla ihminen, jolla olisi paljon annettavaa muille, mutta häntä ei kuulla. Ei tahdota kuulla.
        Itsekin olen käynyt seurakunnassa, jossa yksi ihminen on opettaja, hyvin opettaakin, mutta muille ei synny tilaa antaa sisältä elävää vettä seurakunnan janon sammuttamiseen. En enää juurikaan ole käynyt tuossa seurakunnassa, mutta olen kuullut lampaiden valitusta siitä, että he eivät saa koskaan tuoda sinne mitään siitä, mitä pitävät hyvin tärkeänä ja jonka kertovat saaneensa Jumalalta.


      • petettyusein
        tärkeääasiaa kirjoitti:

        Jostakin kumman syystä kokoukset täällä Suomessa näyttävät kehittyvän niin, että muutamat ottavat tilan puhua, olla oikeassa ja painostaa toisia uskomaan itseensä.
        Seurakuntakokouksesta on annettu selvät ohjeet. Kellä on jotakin tuotavaa, niin tuokoon kaikkien yhteiseksi hyväksi. Kellä virsi, kellä profetia, kenellä opetus ja niin edelleen. Useissa seurakunnissa ei anneta tilaa tuoda mitään hengellistä yhteishyvää muiden kuin heidän, jotka ovat alkaneet opettaa toisia.
        Seurakunnan laitimmaisella istuimella voi olla ihminen, jolla olisi paljon annettavaa muille, mutta häntä ei kuulla. Ei tahdota kuulla.
        Itsekin olen käynyt seurakunnassa, jossa yksi ihminen on opettaja, hyvin opettaakin, mutta muille ei synny tilaa antaa sisältä elävää vettä seurakunnan janon sammuttamiseen. En enää juurikaan ole käynyt tuossa seurakunnassa, mutta olen kuullut lampaiden valitusta siitä, että he eivät saa koskaan tuoda sinne mitään siitä, mitä pitävät hyvin tärkeänä ja jonka kertovat saaneensa Jumalalta.

        Juuri kuvasit tuossa seurakuntien tilan,joka on tärvellyt monien uskon,omanikin. Kasvu edellyttää aitoa kohtaamista ja yhteyttä,sellaisiksi on Luoja meidät tarkoittanut ja sitä velvollisuutta ei voida väistää vain puheita penkeissä kuuntelemalla. Minullakin olisi ollut aikanaan sanottavaa yhteisölleni,mutta he eivät halunneet kuulla. Eivätkä nähdä. Lihavat lampaat,laihat lampaat,lammasten vaatteissa olevat raatelevat sudet,loppua kohti käydään kyllä. En käy vapaissa enää,en,jollen löydä sieltä tilaa olla juuri sellainen,kuin olen,epätäydellinen,en kovin kaunis tai suuria saavuttanut,lahjakas kyllä,mutta toisten syrjään sysimänä jääneet kaikki ottamata käyttöön. Uskova on toiselle susi,ei ystävä eikä lähimmäinen.


      • keskusteluja
        tärkeääasiaa kirjoitti:

        Jostakin kumman syystä kokoukset täällä Suomessa näyttävät kehittyvän niin, että muutamat ottavat tilan puhua, olla oikeassa ja painostaa toisia uskomaan itseensä.
        Seurakuntakokouksesta on annettu selvät ohjeet. Kellä on jotakin tuotavaa, niin tuokoon kaikkien yhteiseksi hyväksi. Kellä virsi, kellä profetia, kenellä opetus ja niin edelleen. Useissa seurakunnissa ei anneta tilaa tuoda mitään hengellistä yhteishyvää muiden kuin heidän, jotka ovat alkaneet opettaa toisia.
        Seurakunnan laitimmaisella istuimella voi olla ihminen, jolla olisi paljon annettavaa muille, mutta häntä ei kuulla. Ei tahdota kuulla.
        Itsekin olen käynyt seurakunnassa, jossa yksi ihminen on opettaja, hyvin opettaakin, mutta muille ei synny tilaa antaa sisältä elävää vettä seurakunnan janon sammuttamiseen. En enää juurikaan ole käynyt tuossa seurakunnassa, mutta olen kuullut lampaiden valitusta siitä, että he eivät saa koskaan tuoda sinne mitään siitä, mitä pitävät hyvin tärkeänä ja jonka kertovat saaneensa Jumalalta.

        Oletteko kokeilleet keskustelupiirejä? Siellä saisi jokainen vuorollaan puheenvuoron. Järjestyksen ja rauhan säilymisen vuoksi olisi silti hyvä, että joukossa olisi myös vanhimpia, jotka voivat ohjata keskusteluja.


    • kaikkiolemmeyhtä

      Surullista on, jos joku ottaa yksinvaltiuden jättäen lampaat "keritsemättä". Tarkoitan tällä sivumennen, että oikeista lampaistakin kerätään villat talteen. Raamatun mukaan meillä ei saisi olla eri lahkoja, vaan kaikkien tulisi olla yhtä Sanassa. Kuten eimittareita kirjoitti, ettei Jumala ole kenenkään määrättävissä. Uuden liiton ja uuden testamentin mukaan Sana eli totuus voi vain tehdä meidät vapaiksi. Vanhan testamentin lupausten mukaan ihmiset odottivat Vapahtajaa. Sitten uuden liiton aikana Jeesus tuli, eivätkä he olisi millään ottaneet Jeesusta vastaan. Mutta nyt tänäkin päivänä, jos olemme Sanalle kuuliaiset, niin itse Sana meidät ajallaan vapaiksi tekee. Sekin on surullista katsottavaa ja kuunneltavaa, kun Jumala, Jeesus omitaan johonkin suuntauksen. Kaikilla meillä on yksi yhteinen Jumala ja yksi yhteinen Sana, Jeesus, sekä yksi yhteinen Pyhä Henki.

      • tärkeääasiaa

        kaikkiolemme yhtä kirjoitti kaikkien vanhanliiton aikalaisten odottaneen Vapahtajaa. Paavali kuului ennen Jeesuksen kohtaamista noihin odottajiin. Ei tuntenut Vapahtajaa ja siksi vainosi Häntä. Vasta kohdattuaan Jeesuksen Paavali käsitti Vapahtajan jo tulleen.
        Melkeinpä sama asia on se, kun tämän päivän uskovaiset kertovat siitä, miten Vapahtaja vapautti heidät synnistä, niin alkaa vainot. Ihmiset kyllä odottavat Vapahtajaa elämäänsä, mutta eivät usko Hänen tulleen vapauttamaan, vaan jatkavat niskuroimista. Uskovat kyllä Herran tulleen, mutta eivät omakohtaisesti ota Häntä puhdistajana, eli Vapahtajana vastaan ja siksi jäävät ulkopuolisiksi.

        Jeesus tuli ja on nyt kultasepäntuli ja pesijän saippua. Ihminen, jolla on paljon rakkaita asioita ja maailmaan sitovia haluja, mutta silti haluaa seurata Jeesusta, saa kokea jopa kulta sepän tulen poltteen vapautuakseen, tai ainakin pesijän pesun. On vaikea luopua niistä asioista, jotka ovat itselle rakkaita, mutta ovat esteenä täydelliselle vapaudelle Jeesuksessa, mutta kun saa puhdistuksen ilo siitä on sammumaton. Puhdistus tuo vapauden.


    • Eimittareita

      "Taivas"? Joku osoitettava fyysinen paikka?Vaiko kielikuva "Hengen( Jumalan" Hengen" ) maailmasta "?

      Mutta Jumala on Henki ?
      Häne luokseen ei voi mennä "taksilla " (kirkkoon ) Jumalan luokse päsee Hengessä "..(Kristuksen ) hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö. Jumalan asumus on "Hengessä" ( Ef.2.) 18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö....... 22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä..".

      1.Kor.15: 45. Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki. .." Luuk.24:26. "Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?.."

      Jeesus on "kirkastetussa" Hengen olotilassa. Saapuu kerran, miten ? Hengen kirkastetussa olotilassa ?
      Miksi näin ajattelen? Koska hänen omansa Hänen tullessaan "muuttuvat" .

      Eihän "Hengen olotilaan" mennä "piispan hiippa" päässä ja riukuvarret jaloissa ? Ei sinne mennä fyysissä olemuksissa. "Teatteri " vaatteet eivät Herraa petä, on kyse "Hengestä " joko tai .

      1.Tess.4:16. "..Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; 17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa...

      1.Kor.15:51. "..Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, 52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. 53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen..."


      Kirkastuminen? Kirkastetussa ruumiissa? Joh.12:16.".. Tätä hänen opetuslapsensa eivät aluksi ymmärtäneet; mutta kun Jeesus oli kirkastettu,.." Room.8:17."... jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme. 18...nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin..."

    • Sanatulipesijäinsaippua

      Niin, siinäpä se onkin. Monet ihmiset odottavat kunniaa ihmisiltä tai pokkuroivat kanssa ihmisiä, vaikka tulisi etsiä Jumalaa ja antaa kunnia Hänelle. He eivät ymmärrä, että Jumalan valtakunta on meissä "sisäisesti". Sanahan sanoo: etsikää ensin Minun valtakuntaani ja kun sen ensin löytää, niin vasta sitten kaikki muu meille annetaan. Raamatun mukaan Jumala on myös Henki.
      Harvat suostuvat syömään sen leivän, minkä Sana kehoittaa syömään, mutta Sana sanoo myös:
      Piet. 1 kirje 5: 17
      Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta, mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?
      Joka ei tunne Sanaa, eksyy ja joka ei ole kuuliainen Herran Sanalle, ei voi olla Hänelle otollinen.

      • onkosenäin

        Koska tuomio alkaa Jumalan huoneesta tarkoittanee se sitä, että sisällä huoneessa on syntiä suosivia ihmisiä.


      • jaikaliii

        Kaikki ihmiset joutuvat vastaamaan elämästään Jumalan edessä. Uskovat eivät ole poikkeus eivätkä pääse "kuin koira veräjästä" läpi ilman Jumalan tulisilimien läpivalaisua. Mutta uskova pelastuu koska Jumala on antanut hänelle Pelastuksen uskosta Jeesukseen Kristuksee. Kristuksessa oleva ihminen ei joudu tuomittavaksi kadotukseen.


      • jaikaliii kirjoitti:

        Kaikki ihmiset joutuvat vastaamaan elämästään Jumalan edessä. Uskovat eivät ole poikkeus eivätkä pääse "kuin koira veräjästä" läpi ilman Jumalan tulisilimien läpivalaisua. Mutta uskova pelastuu koska Jumala on antanut hänelle Pelastuksen uskosta Jeesukseen Kristuksee. Kristuksessa oleva ihminen ei joudu tuomittavaksi kadotukseen.

        Mutta itse pidän hyvänä, että uskovat olevat kuplassaan, ja eivät piittaa siitä mitä muut tekevät.


      • tärkeääasiaa
        torre12 kirjoitti:

        Mutta itse pidän hyvänä, että uskovat olevat kuplassaan, ja eivät piittaa siitä mitä muut tekevät.

        Ei uskova ole kuplassa ja kyllä uskova piittaa muista ihmisistä ja heidän teoistaan. Meidän päällehän on laskettu vastuuta lähimmäisistä. Paavali osasi mennä ihmisen rinnalle. Ei siis mennyt alapuolelle nöyristellen, eikä yläpuolelle ylvästellen. Hän kertoo olleensa laittomillekin ikään kuin itsekin sitä olisi, vaikka samalla kertookin, että ei elä ilman lakia. Kertoo elävänsä Kristuksen laissa.
        Paavali toivoi voittavansa edes yhden sielun Jumalalle ja siksi hän kuunteli ihmistä tämän tasolta. Osaisipa nyky julistajatkin niin toimia.


    • käärmeenpääpoikki

      Niin Jeesus nousi kuolleista...

    • jeesusmuuttaa

      Paavali törmäsi Jeesukseen Damaskon tiellä niin lujaa että kaatui ja sokeutui sekä nimensäkin muuttui saulista pauliksi . Entisestä uskontofariseuksesta tuli Jeesuksen todistaja moniin maihin . Paavali otti kasteen Jeesuksen nimeen. Kyllä entisestä juutalaisesta tuli Kristitty .

      • pakkovaivalinta

        Oliko Paavali avioon kelpaamaton, vai tehnyt valinnan olla avioitumatta?


    • jari-pekka--65

      Syntisistä suurin on se, joka johdattaa ihmisiä harhaan. Paavali oli ennen Jeesuksen tuntemista uskonnollinen omavanhurskas kihkoilija, joka vainosi saeurakuntaa.

      Tänä päivän syntisistä suurimpia ovat juuri he, jotka johdattavat ihmisiä pois uskon perustalta uskonnollisuuteen, erilaisiin kirkkoihin ja herätysliikkeisiin ja uskonsuuntiin. Pois Kristuksesta, siltä ainoalta oikealta perustalta, jolle seurakunta perustuu tunnustuksen muodossa.

      • Onhan sulla jaripekka opit???? Sinun tekstistäsi saa sen kuvan että vastustat kaikkia kristillisiä seurakuntia. Niin ei Pyhä Henki tee.

        Jumala johdattaa ihmisen Jeesuksen Kristuksen luokse pelastumaan. Sitten Jumala johdattaa uuden uskovan toisten Jumalan lasten yhteyteen. Tästä muodostuu seurakunta.

        Jos nyt esim. helluntailainen evankelista toimii Jumalan työtoverina ja johdattaa ihmistä Jeesuksen Kristuksen luokse, ei hän sano hänelle että nyt on sitten kaikki hyvin; olet uskossa ,mutta, ja älä vain tule seurakuntaan meidän toisten uskovien luokse.

        Totta kai hän pyytää uutta uskovaa tulemaan uskovien yhteyteen. Ja sekin on Jumalasta. Uskova on toiminut tässäkin asiassa Jumalan työtoverina ja Jumalan äänitorvena. Uusi uskova yleensä valitsee sen seurakunnan hengelliseksi kodikseen jonka toiminnan kautta hän kokee löytäneensä Jeesuksen Kristuksen. Hän siis menee samaan seurakuntaan jossa Jumalan työtoveri, Jumalan palvelija, käy. Uskon että siellä hän viihtyy parhaiten ja että Jumala asettaa hänet sinne.

        Ei tässä ole mitään epäraamatullisuutta. Jos uutta uskovaa ei pyydettäisi uskovien seuraan, hän voisi helposti ajatella että hän ei kelpaa uskoville. Hän voisi loukkaantua.

        Jumalan palvelija toimii siis Jumalan tahdon mukaan evankelioidessaan ihmisiä ja pyrkiessään johdattamaan ihmisä Jeesuksen Kristuksen luokse. Hän toimii Jumalan palvelijana myös johdattaessaan uusia uskovia Jumalan lasten yhteyteen paikallisseurakuntaan. Se on suuri harhaoppi jos uskoville, ja ihmisille yleensä, opetetaan, että sinä et tarvitse seurakuntaa, ts. uskovien yhteyttä, Pärjäät ilman toisia uskovia. Älä jaripekka vastusta uskovien yhteyttä; seurakunaa.


    • Tapio522eikirj

      SYNTIEN TUNNUSTAMINEN JA SOVITUS
      1.Joh.
      1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
      2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
      2:2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
      --
      ”Totuuden tekeminen” ei ole synnittömänä elämistä (8). Juuri valkeudessa eläminen paljastaa meidän syntisyytemme (8).
      Monet luulevat, että kun ihminen tulee uskoon, on hän heti täydellinen (synnitön). Ihmisen on vaikea tunnustaa syntisyyttään. Tämä johtuu ihmisen luontaisesta puolustusjärjestelmästä.
      Sen tähden toistuu yhä uudelleen sama tilanne: ”sanomme, ettemme ole syntiä tehneet” (10).
      Varokaamme etsimästä sellaista pyhyyttä, ettemme enää pidä itseämme syntisinä.

      ”Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä” (9).
      Tämän jakeen kirjoitti eräs uskonveli Raamattuni loppuun. Se muistuttaa minua Jumalan uskollisuudesta ja anteeksiantamuksesta.
      --
      Uskovissakin asuu synti (Room.7:17)
      Ruumiimme on vielä ”alennustilassa” (Filipp.3:21).
      Uskontie on kasvuntie.
      Täydellisiksi emme tule koskaan tässä ajassa, vaan riennämme sitä kohti (Filipp.3:12-14).

      Kristittyinä joudumme jatkuvasti taistelemaan turmeltunutta luontoamme vastaan.
      Jumalan Hengen avulla uskova voi elää Jumalan tahdon mukaista elämää.
      Paavali sanoo, että ”olemme moitteettomia ja puhtaita ja tahrattomia Jumalan lapsia kieron ja nurjan sukukunnan keskellä” (Fil.2:15).

      Elämme jatkuvassa anteeksiantamuksen osallisuudessa ja olemme pyhiä ja puhtaita Jumalan edessä-vaikka syntiturmelus onkin meissä vielä jäljellä.
      ---
      "...kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa" (2.Piet. 3:18).
      --

      • Uskova on SAMALLA KERTAA syntinen ja vanhurskas.Meidän uskomme luetaan meille vanhurskaudeksi.

        Room. 4:8
        Autuas se mies, jolle Herra EI LUE syntiä!"
        Miten kelpaamme Jumalalle?

        ”Kun uskossa otamme vastaan Kristuksen Vapahtajanamme, Jumala EI LUE meille syntejämme, vaan antaa ne Kristuksen tähden anteeksi. Hän pukee meidät Kristuksen puhtauteen ja pyhyyteen. Näin Jumala vanhurskauttaa meidät”
        HUOMAA:EI LUE!

        Room. 4:8
        Autuas se mies, jolle Herra EI LUE syntiä!"

        Synnittömät ajattelevat ehkä näin:
        "Autuas se mies, jolla EI OLE syntiä!"

        Näillä kahdella opilla on suuri ero. Kysymys on vanhurskauttamisopista.


      • Korostus
        Tapio522 kirjoitti:

        Uskova on SAMALLA KERTAA syntinen ja vanhurskas.Meidän uskomme luetaan meille vanhurskaudeksi.

        Room. 4:8
        Autuas se mies, jolle Herra EI LUE syntiä!"
        Miten kelpaamme Jumalalle?

        ”Kun uskossa otamme vastaan Kristuksen Vapahtajanamme, Jumala EI LUE meille syntejämme, vaan antaa ne Kristuksen tähden anteeksi. Hän pukee meidät Kristuksen puhtauteen ja pyhyyteen. Näin Jumala vanhurskauttaa meidät”
        HUOMAA:EI LUE!

        Room. 4:8
        Autuas se mies, jolle Herra EI LUE syntiä!"

        Synnittömät ajattelevat ehkä näin:
        "Autuas se mies, jolla EI OLE syntiä!"

        Näillä kahdella opilla on suuri ero. Kysymys on vanhurskauttamisopista.

        Vaikka uskovainen olisikin yhtä aikaa "syntinen ja vanhurskas", niin Uudessa testamentissa meitä kutsutaan lähes pelkästään "vanhurskaiksi, pyhiksi, kutsutuiksi ja valituiksi", joten meidän ei pitäisi korostaa syntisyyttä vaan uutta elämää ja asemaa Kristuksessa.


      • Korostus

        Esimerkiksi Paavali kutsuu muita uskovia (lähes) pelkästään sellaisilla nimillä kuin "pyhä, valittu, kutsuttu ja vanhurskas".


    • antikristuksetontuomittu

      Synti oli se kun kielsi messiasjeesuksen jumalan poikana ja vainosi niitä kun uskoi. Jos et oo kieltänyt Jeesusta jumalan poikana niin pienet on syntisi ja anteeksi annetut. Armon henkeä pilkkaavat Ne kun kieltävät kristusmessiaan poikana ristiinnaulittuna ja ylösnousseena karitsana synnin sovittajana muut paskapuheet voi lopettaa . Kristitty on vapaa tuomioista.

    • kauhistukseniljetys

      Täällä on eksyttäjiä jotka sanovat jeesus Kristus mutteivät usko vaan rahastavat . Hedelmistä tunnetaan kylvävät vihaa sotia kauhua vääriä profeettoja kirkoissa . Älkää eksykö näihin siinain lain kiivailijoihin vikojen etsijöihin raateleviin susiin. Golgatan risti sovittaa verisenä synnin eikä mitään eläinuhreja enää tarvita. Eksytystä täällä. Hammastenkiristystä tuodaan faaraonsiinailtahaagarista.

    • polkirikkikäärmeenpään

      Kristitty on abrahamin jumalan kristuksen kanssaperillinen asetettu taivaallisiin kristuksessa pyhä autuas armahdettu pelastettu lunastettu hinta maksettu Jeesuksen käärinliinat vanhurskauttanut ylösnousemusvoimassa ristinarmossa ostettu vapaaksi synnin ja kuoleman laista pyhitetty lahjavanhurskas pesty kristuksen verellä puhtaaksi valkoiset vaatteet päällä kristuksen teot ja palmunlehvät käsissä syntymästä taivaaseen Asti synneistään huolimatta silmäterä kristuksen omaisuutta . Antikristuksen ihmiset kieltävät Jeesuksen Jumalan Poikana kokonaan . Kristitty on vapaa tuomioista täysin . Ilmestyskirja . Peto ja väärä profeetta tuomittu tulijärveen.

    • omalehmä

      Ettei vain Paavali olisi liioitellut sanoessaan olevansa syntisistä suurin? Muistelen jostain lukeneeni, että hän olisi ollut vähänläntä mies.

    • ttkkl

      Paaval ei ollut ennen Jeesusta vaan Jeesuksen jälkeen, kun Jeesus kutsui Paavalin töihinsä! Ja tuo syntisitä suurin liittyy Paavalin tekoihin ennen Jeesuksen kutsua, kun Paavali vielä vainosi kristittyjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2739
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      352
      2594
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2180
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1763
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      70
      1744
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      132
      1648
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1402
    Aihe