Tuliko sähköisku?

dkdf

Tuliko sähköisku?Olin laittamassa Tietokoneen johtoa. En oo varma, tuliko sähköä välistä, mutta joko sähkövirta tai viereisen johdon terävä kulma osu sormeen. Koskee oikeesee kätee, muttei sormee.

3

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkläjkäljäl

      Minulla oli uppokuumennin, joka kerran antoi kunnon sätkyn. Just kädessä tuntui. Siinä meni samalla sulakekin. Jollei olisi mennyt, olisi varmaan käynyt huonommin.

    • piipaaauto

      itse kerran märällä kädellä mrnin repäidemään pedukoneen virtajohdon pois seinästä niin löi ikävästi sormille. Mutta ei se lie haikkaa kunhan ei iso isku tule... jia olo menee huonoksi ja sydän meinaa muljahdella paikaltaan niin lääkärriin...

    • Sähköjohto

      Mulle on käynyt samaten, kun joskus on pöytäkoneen virtajohdon irroittanut ja ahtaassa nurkassa virtajohtoa laittanut takaisin, niin on saanut pienen sähköiskun, kun on sitä virtajohdon paikkaa kädellä etsinnyt.
      Kondensaattoreihin jää usein virtaa ja voi säilyä kuukausia virta.
      Purkasin vanhan tulostimen piirikortin, jossa oli iso kondensaatori ja tipahti metallilevyn päälle, niin näkyi valonvälähdys ja kuului paukahdus.
      Näpelöin hetkeä aikasemmin tuota kondensaattoria ja olisi se näpeille tuntunut tuollainen sähkötälli, mutta ei onneksi koskettanut kriittisiä kohtia piirilevyssä.

      Meillä on vanhan aikaiset maadoitetut sähköpistokkeet, mutta jos kytkee sähköpistokkeen väärin päin, niin antaa virtaa läpi.
      Mikroaaltouunin kuoressa virtamittari näytti 170V ja kädessä tuntuu selvä värinä mikron kuoressa.
      Kun kääntää sähköpistokkeen toisinpäin, niin silloin ei anna virtaa sähölaiteen kuoreen.
      Saisi siitä sähköiskun, jos samaan aikaan koskettaisi esim. tiskipöytää tai sähköhellaa, jonka kautta saa maata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe