Mitä symbolisoi nykyään aika yleinen tähtitatska? Vai symbolisoiko se mitään, noin yleisellä tasolla siis. Kaunis kuvana mutta ei viitsi tatskauttaa ihoon sellaista jonka perimmäistä merkitystä ei tiedä.
Eli onko sellaista?
Tähtitatuointi
10
3225
Vastaukset
- noh..
..tähtihän voi merkitä useitakin eri asioita. niinkuin kaikki maholliset kuvat. mun mielestä se on lähinnä siitä kiinni että mitä se merkitsee/symboloi sulle itselles. allekirjoittaneella on esim itsellään kuva, joka merkitsee mulle kaikkea muuta ku yleinen käsitys ko kuvasta on.
- XxX
Aivan, meinasinkin ensin laittaa alkuperäiseen viestiin tuosta henkilökohtaisesta tarkoituksesta. Mietin vain onko se yleisesti jotain asiaa symbolisoiva kuva :)
- Sinh
XxX kirjoitti:
Aivan, meinasinkin ensin laittaa alkuperäiseen viestiin tuosta henkilökohtaisesta tarkoituksesta. Mietin vain onko se yleisesti jotain asiaa symbolisoiva kuva :)
olin onnistunu laittamaan otsikon ja nimimerkin väärinpäin..
tokihan se symboloi parhaimmuutta, korkeaa laatua, kirkkaasti loistavaa jne..'jotain, josta tavallinen kuolevainen voi vain haaveilla'.
pentagrammi tunnetaan alunperin pahan symbolina (btw osoitteesta www.pakanaverkko.fi löytyy erilaisia tähtiaiheisia selvityksiä jos kiinnostaa:)), ja on muutenkin usein uskontoon liitettävä symboli..
ja eikös herra che guevaralla ollut tähti hatussaan ja tätä kautta symboliikkaa löytyy siihenkin suuntaan..
alkoi itseäkin niin paljon kiinnostamaan että googletin, sieltä löytyi siis nämä pakana-asiat ja muut. kannattaa kokeilla;). - XxX
Sinh kirjoitti:
olin onnistunu laittamaan otsikon ja nimimerkin väärinpäin..
tokihan se symboloi parhaimmuutta, korkeaa laatua, kirkkaasti loistavaa jne..'jotain, josta tavallinen kuolevainen voi vain haaveilla'.
pentagrammi tunnetaan alunperin pahan symbolina (btw osoitteesta www.pakanaverkko.fi löytyy erilaisia tähtiaiheisia selvityksiä jos kiinnostaa:)), ja on muutenkin usein uskontoon liitettävä symboli..
ja eikös herra che guevaralla ollut tähti hatussaan ja tätä kautta symboliikkaa löytyy siihenkin suuntaan..
alkoi itseäkin niin paljon kiinnostamaan että googletin, sieltä löytyi siis nämä pakana-asiat ja muut. kannattaa kokeilla;).Kiitoksia vaan, jotain tuon suuntaista ajattelinkin. Voisi tuota pakanaverkkoa vielä tutkailla :). Yritin Googlettaa myöskin mutta ilmeisesti en ihan oikeilla sanoilla etsinyt.
- lifemocker
yleensä se vain merkitsee sitä, että ottajalla on harvinaisen köyhä ajatusmaailma kun ei ole muuta kuin tähden saanut suunniteltua!
- tähti1111
Idiootin tunnistaa tähtitatuoinnista.
- lifemocker
juurikin näin
- lifemocker
ei niin yhtään mitään
- cvgvgvmnbjmbjm
Itse olen nähnyt yksittäisiä perustähtitatuointeja vain teineillä, joten oma käsitys on ettei se merkitse mitään, näyttää vaan "coolilta". Asia on sitten eri jos tähden mukana on siinä tatuoinnissa jotain muutakin.
- Ptahti
Tähtitatuoinnit ovat käsittääkseni alun perin lähtöisin merimiehiltä ennen nykyaikaisten suunnistusvälineiden keksimistä. Tähdet antoivat merimiehille suunnan etenkin pohjantähti. Tähti on varmasti merkinnyt monelle merimiehelle symboolina myös kotiin paluuta pitkiltä purjehduksilta. Mutta joo se voi merkitä sinulle sitä mitä haluat sen muistuttavan sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894