Tyttöystäväaineista?
http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ihmiset/kolme_ammattia_opiskellut_mari_29_yritan_tottua_ajatukseen_etten_koskaan_paase
Mitä mieltä työttämästä Marista?
34
195
Vastaukset
- ruma-ätmi
Olisi varmaan mutta nainen ei kelpuuta työtöntä miestä. Itsekkin monta kertaa ollut työharjoitteluissa lähes ilman palkkaa mutta ahkerana en saanut vakityöitä. On tulityökortit ja työturvallisuuskortit mutta niistä ei ole työn saannin kannalta mitään hyötyä. 1999-2011 aikana olin 25 eri paikassa töissä määräaikaisena tai harjoittelijana. Pätkätöitä siis ja vaikka on kokemusta niin nykyään ei töitä saa. Kyllähän pääsee työkokeiluun varmaan ja siitä saa 9 euroa päivässä mutta kiinnostaako. Olen tehnyt monesti palkatun työntekijän duunit mutta en saanut kiitosta.
- asdasdas
En oikein ymmärrä työttömien tarinoita miten mitään työtä ei löydy, ehkä ei juuri sitä korkeakoulututkintoa vastaavaa mutta ns hanttitöitä löytyy kyllä.
Itse löysin nuorempana helposti muuttotöitä, varastotöitä ja tallentajan töitä.Ennen oli ennen ja nyt on nyt, on tukka päästä lähtenyt... Tallentajan töitä ei enää edes ole. Muihin hanttihommiin on kymmeniä hakijoita per paikka.
- insiderfesdfv
outsider1 kirjoitti:
Ennen oli ennen ja nyt on nyt, on tukka päästä lähtenyt... Tallentajan töitä ei enää edes ole. Muihin hanttihommiin on kymmeniä hakijoita per paikka.
Kyllä siivoojaksi tai kassalle pääsee jopa kaltaisesi tyhmä peräkammarinpoika.
- what.is.that.then
outsider1 kirjoitti:
Ennen oli ennen ja nyt on nyt, on tukka päästä lähtenyt... Tallentajan töitä ei enää edes ole. Muihin hanttihommiin on kymmeniä hakijoita per paikka.
http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/hae.htm?lang=fi&hakusana=tallentaja
Ai ei enää ole? what.is.that.then kirjoitti:
http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/hae.htm?lang=fi&hakusana=tallentaja
Ai ei enää ole?No niinpä on, 4 paikkaa koko maassa.
- fasfasfasf
outsider1 kirjoitti:
No niinpä on, 4 paikkaa koko maassa.
Eri asia on sitten että kuka jaksaa tehdä sitä monotonista aivotonta työtä pitemmän päälle jollain 10-11€/h palkalla :D
fasfasfasf kirjoitti:
Eri asia on sitten että kuka jaksaa tehdä sitä monotonista aivotonta työtä pitemmän päälle jollain 10-11€/h palkalla :D
Epäoleellista, koska tallentajaksi on herran vuonna 2015 yhtä helppo päästä kuin hevosenkengittäjäksi. Käytännössä kadonnut työtehtävä.
- Nnakkan
Minulla olisi työpaikka ja kämppä joten voisin antaa turvallisen elämän mutta eihän suomalainen mies kelpaa. Pitäisin tuosymta naisesta huolen ja töihin ei tarvitsis mennä, aika ei tulisi pitkäksi kun pitäisin naisen tiineenä kunnes olisi saatu kolme lasta ja siinähän se aika menisi naisella kotiäitinä ollessa mutta kun ei kunnon mies kelpaa edes työttömälle naiselle
- 916
Ei se jatkuva tiineenä oleminen ketään naista viehätä. Jos muuttaisit asennettasi naisia kohtaan, niin voisi ehkä tärpätäkin.
- niinseon--
Työttömyys on hieno asia. Jos saat töitä niin joku muu joutuu työttömäksi.
- Kunnollinen-mies
Kyllähän sitä kaikenlaisiin ilmaisiin työharjoitteluihin pääsee mutta siinä ei voi elämää rakentaa ja jos pitäisi saada parisuhde niin ei kukaan nainen suostu suhteeseen miehen kansa joka ei tienaa rahaa. Voit olla osaava hyvä työntekijä mutta se ei tarkoita että sua arvostetaan ja että alat saamaan palkkaa.
- Ikis__M
Tuo Mari vaikuttaa aika ronkelilta työpaikkojen suhteen ja sama kai pätenee miehiinkin, keitto maistuu ja on tullut tatskakin otettua. Ei mitään ihannevaimoainesta siis varsinkin kun näyttää että voisi tehdä paljon enemmän. Laihduttaisi ja tekisi itsestään viehättävämmän niin voisi löytyä joku kiltti & kunnollinen elättäjämies ja työpaikkakin mutta ei, itsenäinen 2000-luvun nainen murjottaa mieluummin yksin.
- hoikkanainen
Arvaan, että hänellä on ihan normaali painoindeksi, eli ei ole ylipainoa. On vain harteikas ja tasapaksua mallia, mitä alle 30v. nykynaiset muutenkin. Ja kasvotkin vähän mallia Halonen.
Se, että pukeutuu makkarankuoreen saa näyttämään vähän paksulta, eli tyylitajua puuttuu. Köyhälläkin sitä voi olla. - Ikis__M
hoikkanainen kirjoitti:
Arvaan, että hänellä on ihan normaali painoindeksi, eli ei ole ylipainoa. On vain harteikas ja tasapaksua mallia, mitä alle 30v. nykynaiset muutenkin. Ja kasvotkin vähän mallia Halonen.
Se, että pukeutuu makkarankuoreen saa näyttämään vähän paksulta, eli tyylitajua puuttuu. Köyhälläkin sitä voi olla.Ei ole kyllä normaali-indeksi minusta, melkoinen mahanröllykkä näkyy olevan ja kun hoikistuisi kasvotkin kaunistuisi, siinä ylimmäisessä kuvassahan sivuprofiili on jopa nätti.
- LiianRupunen
Ei kiinnosta tuo muija koska ei ole mikään näköinen. Jotenkin juntin oloinen ja ruma. Työttömyys minulle sinänsä sivuseikka.
- miehenvastaus
Ei todellakaan kelpuuttaisi tuota. Kyllä naisella pitää olla talous kunnossa ennen kuin on valmis parisuhteeseen.
- Kilttiatm
Tuon Marin haaveissa on 180 cm komea rakennusinsinööri jolla on 4 huoneen omakotitalo ja audi.
- niilo23
FB-profiilissa kuitenkin lomakuvia Lontoosta. Eikä siinä mitään, mutta koulutuksen kohdalla seisoi "Elämänkoulu". Hyvä nainen... jollekin toiselle miehelle.
Joo, toi "elämänkoulu" alkaa olemaan semmonen fraasi jo mitä joka toisella profiilissa pukkaa että olis sikäli täysin turn-off. Parempi olis ettei laita siihen kohtaan mitään tai keksii jotain ihan omaa siihen mikä poikkeaa muista.
Ulkonäöllisesti ei mun mielestä suurempaa vikaa, tuommoinen suomlainen perusnainen.- zzzzzzzzzzzzxxxxxxxxxxx
Ja saman profiilin mukaan käy myös töissä.... Milloinkohan toi haastattelu on tehty?
- kokenutmies--
Minulla on kolmea ammattia. Työt loppui 2012. Kokemusta ei arvosteta.
- 4wt
Mieluummin otan sellaisen naisen, joka on tahallaan työtön kuin sellainen, joka on työtön, mutta silti hakee töitä.
- työtönitsekin
Mari on hieman liian lihava, Työttömyys on OK.
- tsemppiä_
Siivousalalla on vielä töitä. Alalla pääsee etenemään esimieheksi ja johtajaksi asti jos vain haluaa. Tosin ala on aika veemäinen, tuulinen, paljon työpaikkakiusaamista varmasti löytyy ja nokkimisjärjestystä, työtahti on kova jne. Vaatii myös kovasti luonteen nöyryyttä ja fyysistä kuntoa.
Toinen juttu voisi myös olla, että hakee opiskelemaan korkeakouluun, siis sellaista alaa, miltä oikeasti työllistyy. Ei mikään ammattikorkean tradenomilinja eikä myöskään yliopiston humanistinen.
Itse olen ollut monessa paikassa, jossa tapahtui vaikka mitä omituisuuksia. Sikäli ymmärrän kyllä Maria, luottamus ja usko työelämään ja ihmisiin yleensäkin menee täysin.- mieldws
Tuo opiskelu se on ainoa järkevä tie jos haluaa työtä tehdä. Ongelma on vain siinä että niihin hyödyllisiin koulutuksiin ei tahdo päästä kirveelläkään kun tunku opiskelemaan on niin kova.
"Toinen juttu voisi myös olla, että hakee opiskelemaan korkeakouluun, siis sellaista alaa, miltä oikeasti työllistyy. "
Huono idea. Akateemisilla aloilla koulutusta vastaavaa työpaikkaa on äärimmäisen vaikea saada kun valmistuu normaalia vanhempana. Ensimmäiset työpaikat ovat kiven alla joka alalla, ja menevät käytännössä nuoremmille. Esim. joku 35-vuotiaana ulosotettu DI:n tutkinto on nykytyömarkkinoilla yhtä kuin 0.mieldws kirjoitti:
Tuo opiskelu se on ainoa järkevä tie jos haluaa työtä tehdä. Ongelma on vain siinä että niihin hyödyllisiin koulutuksiin ei tahdo päästä kirveelläkään kun tunku opiskelemaan on niin kova.
Nope!
- mahamakkat
mieldws kirjoitti:
Yllättävän paljon koulutuksia on myös työn ohessa suoritettavaksi. Aina ei ole pakko heittäytyä opintolainalle täyspäiväiseksi opiskelijaksi.
mahamakkat kirjoitti:
Yllättävän paljon koulutuksia on myös työn ohessa suoritettavaksi. Aina ei ole pakko heittäytyä opintolainalle täyspäiväiseksi opiskelijaksi.
Ei tietenkään, munkin 5:stä ammatista 2 on työnohessa suoritettuja ammattitutkintoja. Pari vuottahan se ottaa että oman työsi ohessa suoritat ammattitutkinnon mutta kun on lopulta paprut kädessä niin olet osoittanut pätevyytesi ko. ammattiin joten voit sanoa että sulla on "se" ammatti.
Eihän sillä mitään väliä ole, käytkö istumassa koulun penkissä vai luetko itse.. ammattitutkinnon suorittaminen sekä reaalina että näyttökokeilla ja lopputyöllä on se mikä ratkaisee, osaatko tehdä vai et.
- työmies-kolmeviis
Minulla ei ole muuta kuin amiksen puupuolen koulutus mutta työkokemusta raksatöistä 12 vuotta. Muutakin työkokemusta on kuten tapahtumien järjestelyitä, junan lastaamista, puutarhatöitäkin olen tehnyt. Kyllä jotain töitä löytyy ja miksi pitää asua siellä vantaalla kun siellä on kallista. Asun varsinais-suomessa ja vuokra on 350 euroa 35 neliön yksiössä. Aina jotain hommia on löytynyt vaikka palkkaa nyt ei hirveesti saa niin olen ottanut kaikenlaiset työt vaikka keato olisi 2 päivää. Cv ni on kolmen sivun mittainen vaikka aina sanotaan että pitäis olla vaan sivun kokoinen että ne tärkeimmät hommat siihen vaan mutta minä olen laittanut kaiken.
- llooö992
Koulutus on yksi asia, mutta työkokemus sitten toinen. Työttömyys on uhannut välillä, mutta sitten olen joko kouluttautunut lisää tai ollut valmis ottamaan vastaan pätkätöitä pienemmällä palkalla. Sen jälkeen on aina ollut helpompi työllistyä, kun koulutus on ajantasalla ja saa työkokemusta oikealta alalta.
Onhan noita sellaisiakin ammatteja, joihin ei vaadita koulutusta juurikaan esim. muuttomies, käsilumenluontihommat ja kaupan pullopojan hommat. Siivoojaksi tai kaupan kassaksi voi myös päästä ilman koulutusta, sillä moni työnantaja perehdyttää tehtäviin. Joulun aikaan on yleensä pätkätyötä (esim. postissa joulukorttilajittelua, lahjojen paketointia, joululahjakorien kasaamista).
Joskus kannattaa ottaa vastaan työtä huonollakin palkalla, jos arvelee sen poikivan uutta työtä. Varsinkin esimerkiksi kaupassa on mahdollisuus yletä ihan tavallisesta kaupan kassasta ylöspäin.- asdjökl
"Varsinkin esimerkiksi kaupassa on mahdollisuus yletä ihan tavallisesta kaupan kassasta ylöspäin."
Ei ole järkevää luottaa siihen että noin käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi694590Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1004058- 543599
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul382871Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!272619Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa612562- 482459
- 391947
- 471918
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2521746