Miten aloittaa?

Naturalgirl

Olen 15 vuotias tyttö. En ole ikinä käyttänyt erityisemmin meikkejä koulussa (puuteri ja peitepuikkoa kyllä käytän). Kaverini välillä ihmettelevätkin että miksi en käytä meikkiä.
Nyt kuitenkin haluaisin ruveta käyttämään meikkiä, mutta miten voisin aloittaa sillain "hillitysti"?
Eli kertokaa miten voin meikata niin että se näyttäisi luonnolliselta? Minulla on melko pitkät ja mustat ripset...

12

2023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytsy

      Nuorelle naiselle sopii hyvin kevyt meikki. Jos ihosi on hyväkuntoinen riittää pelkkä puuteri ja peitepuikko. Lisäksi laita ripsaria ja huulikiiltoa. Iltamenoihin voit vetää ihan ohuen viivan yläluomelle ennen ripsarin levitystä. Kokeilemalla ja harjoittelemalla onnistut ja saat siistin lopputuloksen.

    • vanhempi

      Sanoisin että tärkeintä on että iho on siisti (eli jos näppyjä, peittää ne siististi) ja sitten saa itsestään nätin ja raikkaan näkösen kun laittaa ripsiväriä (ei liikaa! kauheimman näköstä on semmonen superpaksuntava ripsari jota on laitettu joku sata kertaa..) sekä tosiaan huulikiiltoa. Väreistäsi riippuen esim voisi sisältää vähän vaalenapunaista tai persikan väriä, naama näyttää raikkaammalta kun saa vähän väriä :) ja jos haluat vielä vähän lisää, niin esim lumenella on semmoisia poskipuna nappeja joita voi käyttä ilman meikkivoidettakin ja levittyy hyvin iha sormin, eli ihan ihan vähän sitä siihen kohtaan kun hymyilet, niin mihin nousee posket koholle. Siitä saa naama väriä kanssa. Ja tuo rajaus kanssa kun haluaa vielä huomattavamman meikin. Muista kaikessa, laita mielummin liian vähän kuin paljon jos et ole varma...

      • Leidi

        Olen itsekin 15 ja aloitin vastikään meikkauksen ja ihan hyvin se on lähtenyt. Laitan jonkunverran meikkivoidetta peitepuikkoa, neutraalia beigeä luomiväriä ja tummanruskeaa ripsaria. Ei ole ainakaan vielä ole suoraan tultu sanomaan, että "hei, ootsä alkanu meikkaamaan?" mutta olenkin huomaamaton.
        Liikuntatunneille ei kannata meikata, varisee muuten pois. Itse en laita edes sinä päivänä meikkiä, mutta mitä olen luokkalaisia seurannut niin ottavat pois ennen liikuntatuntia ja ehostavat itsensä sitten taas jälkeen. Hmm. No, onnea. Olikohan tästä apua ollenkaan.


      • Naturalgirl
        Leidi kirjoitti:

        Olen itsekin 15 ja aloitin vastikään meikkauksen ja ihan hyvin se on lähtenyt. Laitan jonkunverran meikkivoidetta peitepuikkoa, neutraalia beigeä luomiväriä ja tummanruskeaa ripsaria. Ei ole ainakaan vielä ole suoraan tultu sanomaan, että "hei, ootsä alkanu meikkaamaan?" mutta olenkin huomaamaton.
        Liikuntatunneille ei kannata meikata, varisee muuten pois. Itse en laita edes sinä päivänä meikkiä, mutta mitä olen luokkalaisia seurannut niin ottavat pois ennen liikuntatuntia ja ehostavat itsensä sitten taas jälkeen. Hmm. No, onnea. Olikohan tästä apua ollenkaan.

        Kiitos kaikille vastanneille!
        Osaisiko joku vielä kertoa jonkun hyvän ripsarin, joka ei paakkuunnu helposti ja sitä on helppo levittää?


      • Delilah
        Naturalgirl kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastanneille!
        Osaisiko joku vielä kertoa jonkun hyvän ripsarin, joka ei paakkuunnu helposti ja sitä on helppo levittää?

        Mulla ainakin toimii Maybellinen sky high curves, pidentää ripsiä eikä paakkuunnu useammankaan kerroksen jälkeen.


      • Leidi
        Delilah kirjoitti:

        Mulla ainakin toimii Maybellinen sky high curves, pidentää ripsiä eikä paakkuunnu useammankaan kerroksen jälkeen.

        Kyllä Maybellinen sky high curves on kiva ripsari. :>


      • RiivattuEnkeli
        Leidi kirjoitti:

        Kyllä Maybellinen sky high curves on kiva ripsari. :>

        Tuotaa.. Tää nyt on vähän tyhmä kysymys, mutta eikös kaikki ripsivärit pidennä? Siis kaikki, joista väriä lähtee. Ripsien päät ovat valkoset ja siksi ne näyttävät lyhyemmiltä. Mutta kun värjää (ripsivärillä) ne valkoiset päät, ripset vaan näyttävät pidemmiltä.

        Voiko siis sanoa että "Tää mun ripsiväri pidentää ripsiä enemmän ku sun!"? Vai onko se edes näin, kun sanoin? :D


      • kaikenkokenutmeikkaaja
        Naturalgirl kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastanneille!
        Osaisiko joku vielä kertoa jonkun hyvän ripsarin, joka ei paakkuunnu helposti ja sitä on helppo levittää?

        Sensain 38 on hyvä,levityksen jälkeen ripset näyttävät luonnollisilta eikä ssemmoisilta paakkukasoilta mitä näkee usein.Eikä varise liikuntatunneillakaan!Lähtee silti pois kädenlämpöisellä vedellä :) Suosittelen!!!


    • 6.l.k

      mistä tiedän mitä meikkejä alan käyttään? minun hiukset ja kulmakarvat ovat vaaleat.
      otsatukka. en halua näyttää kauhean tummalta.koska ihani on vaalea.

    • Reippaastivaan

      Eli oon juuri itekkin aloitellu meikkaamista. Alotin ihan peitepuikolla ja puuterilla. Sitte aloin laittaa ripsaria ja huulipunaa. Siitä sitte eyelineriin ja kulmia laittelin. Harjoittelemalla oppii. Ei sen meikin kanssa kannata hoppuilla vaikka muut sitä ehkä käyttääkin.

      • Niinniinnii

        Niin??


    • Kosmarioppi

      Hei! Olen itse kosmetologiopiskelija ja mielestäni arkimeikki voi koostua heleästä luomiväristä, pienestä määrästä ripsiväriä, kevyestä meikkivoiteesta ja sitten suhaus puuteria kiinnittämään meikki ihoon. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe