Eii mulla muuta

Taivahan-tosi

Facebookista löydetty:
"Rakas sankarikasuni,
Ihanaa kun vahvana suomalaisena miehenä haluat puolustaa minua vieraan vallan himoja vastaan. Ennen kuin heittäydyn käsivarsillesi avuttomana, haluaisin kysyä, missä viivyit kaikki nämä vuodet?

Missä olit kaikkina niinä vuosina, kun minua kaupan ja kioskin kassalla tytöteltiin, kutsuttiin kullaksi ja rakkaaksi ja huoriteltiin? Oliko se sinun mielestäni hyväksyttävää, normaalia, suomalaista käytöstä? Mikset tullut väliin, kun nuori mies alkoi kiljua minulle festarin teltta-alueella, että minun pitää lähteä pois, koska en naisena sinne kuulu, eihän minulla ole edes palleja? Kuulit sen kyllä ja niin kuuli ja näki moni muukin. Entä miksi annoit muiden miesten kouria minua festari toisensa jälkeen takapuolesta, rinnoista ja jalkovälistä? Miksi minun täytyi itse olla se joka nyrkein puolustautui, mikset kertaakaan kysynyt tarvitsenko apua? Eikö sinua kiinnostanut, koska ne kädet olivat valkoiset?

Missä olit silloin, kun esimieheni kertoi minulle kahden kesken pienessä ahtaassa tilassa että "raiskatessa ropisee"? Tai kun hän selitti naispuolisen kollegani virtsatietulehduksen johtuvan siitä, että tällä on ollut uusi seksikumppani? Mikset puhunut hänelle järkeä, ettei minun olisi tarvinnut vaihtaa työpaikkaa? Oliko se vain pientä viatonta suomalaisen läpän heittoa ja minulla on hiekkaa pillussa kun en sille ymmärtänyt nauraa? Entä niillä muilla työpaikoillani? Mikset tullut puhumaan puolestani ja osoittamaan tukea, kun asiakas huoltoasemalla keskellä kirkasta päivää löi minua takapuolelle? Tiedätkö kuka tuli? Ne ketä sinä nimität manneiksi, mustalaisiksi. Ei se kiinnostanut sinua, ei muita asiakkaita, ei esimiestä.

Ehkä kaikkein eniten minua harmittaa kun et tullut huudoistani huolimatta tueksi silloin kun minua yritettiin raiskata kadulla arki-iltana. Ehkä sinulla oli kiire levittää vihaviestejä sosiaalisessa mediassa? Kaikesta huolimatta olisit voinut jättää kommentoimatta tuon jälkeen, että olin ollut "huoraamassa". Tai kysymättä mitä olin tehnyt, olinko antanut ymmärtää, suudellut, ollut humalassa, väärässä paikassa väärään aikaan. Entä mihin jäit, kun entinen seurustelukumppanini löi minua? Eikö se sinun mielestäsi vaatinut toimia? Tai ehkä olet sitä samaa suomalaista mieltä, että kyseessä ei oikeastaan ollut lyönti vaan keino auttaa minua pääsemään yli hysteerisestä kohtauksestani?

Vaikka olen liikuttunut siitä että sinä, rakkaani, haluat nyt rientää minun avuttoman suomalaisen lihani pelastukseksi, lihan, joka suomalaisena miehenä sinulle kuuluu, en saata olla epäilemättä vilpittömyyttäsi. Epäilen myös sitä, tarvitsenko enää apuasi. Olen jo iso tyttö, ja kaikkien niiden hyökkäyksien aikana joita miehet ovat minuuun kohdistaneet, olen oppinut pärjäämään ilman apuasi, koska et sitä koskaan tullut tarjoamaan. Luulen, että pärjään nytkin. Vapautuvat voimavarat voit käyttää vaikka naisten turvakotien tukemiseen ja suvaitsevaisuuden edistämiseen, ettei kenenkään muun tarvitsisi kärsiä vihaa, ahdistelua ja väkivaltaa pelkän viiteryhmäänsä kuulumisen takia, kuten minun on tarvinnut."

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

        Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
        Ikävä
        77
        1756
      2. Tietysti jokainen ansaitsee

        Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
        Ikävä
        17
        1663
      3. Millä voin

        Hyvittää kaiken?
        Ikävä
        14
        1448
      4. Välitän sinusta mies

        Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
        Työpaikkaromanssit
        5
        1131
      5. En voi sille mitään

        Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
        Ikävä
        12
        1128
      6. 50+ naiset kyl

        Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
        Ikävä
        19
        1120
      7. hieman diabetes...

        Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
        Pattaya
        12
        1096
      8. Annetaanko olla vaan

        Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
        Ikävä
        29
        1081
      9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

        siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
        Tunteet
        5
        1062
      10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

        Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
        Kielipolitiikka
        7
        1050
      Aihe