On kirjoitettu, että ihminen tekee huorin, jos jättää puolisonsa muun, kuin huoruuden tähden ja nai toisen, tai jos vain pelkästään jättää, niin tulee ajaneeksi puolisonsa huorinteon syntiin.
Nämä ovat todellisisa kristillisä arvoja, joiden puolesta meidän tulisi seistä myös tänään.
Voimia teille, jotka tänää vielä jaksatte seistä näiden hyvien arvojen puolesta, ja voimaa myös muille, jotta jaksaistte alkaa puolustamaan taas näitä Jumalan arvoja.
Uudelleen avioitumisesta
54
138
Vastaukset
- Mikko.A
Hiljasita on, mutta eikö tämän kaltaisten asioiden tulisi olla Luterialisuuden palstalla myös esillä ja paljon puhuttuja?
On helppoa osotella sormella muslimeja ja muita, jolloin omat sotkut jäävät vähemmälle huomiolle, mutta haastaankin kantamaan vastuuta siitä, että Jmalan sanaa sarnattaisiin rohkeasti ja oikein tulevaisuudessa.
Jokainen voi ymmärtää, että miten vaikeaa voi olla puuttua tällaiseen uusioperheeseen jäljestä päin, kun on yhteiset asuntolainat ja lapset.
Olisi tärkeää ja vastuullista puhua näistä asiosta.Matteuksen evankeliumi:
12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.- Jarkko.Pennanen99
pertsa2012 kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.Pertsan horinat ei liity aiheeseen mitenkään, taitaa pertsalla jo demetnia edennyt melko pitkälle
Jarkko.Pennanen99 kirjoitti:
Pertsan horinat ei liity aiheeseen mitenkään, taitaa pertsalla jo demetnia edennyt melko pitkälle
Liittyi tuohon Mikko.A:n tekstiin et vain käsittänyt :
"Jokainen voi ymmärtää, että miten vaikeaa voi olla puuttua tällaiseen uusioperheeseen jäljestä päin, kun on yhteiset asuntolainat ja lapset."- kui22
pertsa2012 kirjoitti:
Liittyi tuohon Mikko.A:n tekstiin et vain käsittänyt :
"Jokainen voi ymmärtää, että miten vaikeaa voi olla puuttua tällaiseen uusioperheeseen jäljestä päin, kun on yhteiset asuntolainat ja lapset."Millä tavalla muka, kerro omin sanoin!? Vai haluatko sanoa että tosi uskova saa uudelleenavioitumisen anteeks uskonsa takia vain pahoittelemalla tapahtunutta Jumalalle, tekemättä kunnolla sitä parannusta vai mitä ihmettä.
Jos tuota tarkoitat, niin ei tuollainen nyt niin vaikeaa ole kellekään - siis sanoa vain että sorry, nyt kävi näin ja nillä mennään :) kui22 kirjoitti:
Millä tavalla muka, kerro omin sanoin!? Vai haluatko sanoa että tosi uskova saa uudelleenavioitumisen anteeks uskonsa takia vain pahoittelemalla tapahtunutta Jumalalle, tekemättä kunnolla sitä parannusta vai mitä ihmettä.
Jos tuota tarkoitat, niin ei tuollainen nyt niin vaikeaa ole kellekään - siis sanoa vain että sorry, nyt kävi näin ja nillä mennään :)"12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta."
Ehdota jotakin!!pertsa2012 kirjoitti:
"12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta."
Ehdota jotakin!!Pureskeles kui tuota :
Johanneksen evankeliumi:
8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."- Henok
......tai jos vain pelkästään jättää, niin tulee ajaneeksi puolisonsa huorinteon syntiin.
Aloittaja on läskipää ainakin tyhmä hän on syyllistäen hänet syntiin joka ei ole syyllinen ja "voitelee" sen armolla joka hylkää puolisonsa.
En jaksa kuunnella näitä paskiaisia vuodesta toiseen. - kui22
pertsa2012 kirjoitti:
Pureskeles kui tuota :
Johanneksen evankeliumi:
8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä.""8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."
Eli , uudelleen nainut saa vain anteeksi, ilman sitä parannuksen tekoa eli eroamista Raamatunvastaisesta uudesta liitostaan? ;)
Minne se loppuosa nyt jäi mitä niin ahkeraan viljellään joidenkuiden muiden kohdalla eli; "Mene äläkä enää syntiä tee", Minne NYT jäi tämä??
Ja mitä se parannuksenteko sun mielestä olis R:tun vastaisesti naineilla?
- kui22
Tässä kohtaa on hiljaisuus, -ei löydy vouhkaajia ei "selvän" sanan esiin nostajia tyliin -siellähän aivan selvästi (selkokielellä) lukee niin ja "Jumala sanoo selvästi Raamatussa". jms. Olankohautus ja huokaus..
- suomalainenmies33
Avioeron ottaneet kristityt ovat tehneet kuolemansynnin ja ovat kirottuja koska avioliitto on pyhä asia ja sitä ei saa rikkoa.
- Mikko.A
On vakava osoitus kirjoituksissa tästä, ja näyttää että monet tekevät tätä syntiä, eivätkä kaitsijatkaan tunnu tästä puhuvan mielellään, mutta kyllä ongelmiin tulisi tarttua.
Vastuun kantoa, ottakaa ristinne ihmiset. Mikko.A kirjoitti:
On vakava osoitus kirjoituksissa tästä, ja näyttää että monet tekevät tätä syntiä, eivätkä kaitsijatkaan tunnu tästä puhuvan mielellään, mutta kyllä ongelmiin tulisi tarttua.
Vastuun kantoa, ottakaa ristinne ihmiset.Eiköhän se ole Mikko A aika selvä juttu että kristityille on helpompaa sortaa homoja/juutalaisia/muslimeita ja haukkua miten riivattuja/pahoja/vääräuskoisia he ovat kun oikeasti yrittää elää sen oman raamatun käskyjensä mukaisesti, tässä heitellään muita raamatulla päähän mutta ei haluta hankaloittaa omaa elämää raamatun säännöillä.
Olis varmaan monelle kristitylle todella mahdotonta elää semmoisenkin säännön mukaan että avioon mennään vain kerran ja avioeroa ei sallita ja pitää se poikuus/neitsyys tallessa hääyöhön asti.
Suurin osa Aidon Avioliiton kannattajillakin on oikeasti toinen tai kolmas avioliitto itsellänsä meneillään ja monella homoja avoimesti arvostelemilla miehillä vaimo thaimaasta kun suomalainen nainen ei siedö heidänlaisia miehiä.satan kirjoitti:
Eiköhän se ole Mikko A aika selvä juttu että kristityille on helpompaa sortaa homoja/juutalaisia/muslimeita ja haukkua miten riivattuja/pahoja/vääräuskoisia he ovat kun oikeasti yrittää elää sen oman raamatun käskyjensä mukaisesti, tässä heitellään muita raamatulla päähän mutta ei haluta hankaloittaa omaa elämää raamatun säännöillä.
Olis varmaan monelle kristitylle todella mahdotonta elää semmoisenkin säännön mukaan että avioon mennään vain kerran ja avioeroa ei sallita ja pitää se poikuus/neitsyys tallessa hääyöhön asti.
Suurin osa Aidon Avioliiton kannattajillakin on oikeasti toinen tai kolmas avioliitto itsellänsä meneillään ja monella homoja avoimesti arvostelemilla miehillä vaimo thaimaasta kun suomalainen nainen ei siedö heidänlaisia miehiä.”…heitellään muita raamatulla päähän mutta ei haluta hankaloittaa omaa elämää raamatun säännöillä.”
Eli varsin farisealaista. Eli rikkaa noukitaan muiden silmistä, mutta oma hirsi jätetään. Rehellisyys ja nöyryys eivät aina niin helppoja ole, jos on asettanut itselleen vuoren erilaisista säännöistä joita pitää noudattaa.mummomuori kirjoitti:
”…heitellään muita raamatulla päähän mutta ei haluta hankaloittaa omaa elämää raamatun säännöillä.”
Eli varsin farisealaista. Eli rikkaa noukitaan muiden silmistä, mutta oma hirsi jätetään. Rehellisyys ja nöyryys eivät aina niin helppoja ole, jos on asettanut itselleen vuoren erilaisista säännöistä joita pitää noudattaa."Eli varsin farisealaista. Eli rikkaa noukitaan muiden silmistä, mutta oma hirsi jätetään. "
Eli jos murhamies sanoo , että murhaaminen on väärin niin sekö ei mielestäsi pidä paikkaansa vain siksi että hän itsekin tekee samoin?
- vm41
Koskas avioliitosta on pyhä asia tehty ??
Avioliittohan on vain tekninen toimenpide jälkeläisten oikeuksien turvaamiseksi, sekä virallistaa seksin harrastamisen ilman sanktioita kirkon taholta.
Samalla pari on rekisteröity kirjoihin verotuksen, sekä yleensä kirkon uhkailujen varmistamisen oikeaan osoitteeseen päätymisestä.- suomalainenmies33
Se on ollut pyhä asia alusta lähtien jotka Luterilaiset vesitti oman kykenemättömyyden sitoutumisen mukaisesti.
- muttamutta
Mutta elämä ei ole niin yksinkertaista. Jos menee nuoruudenhuumassa liian aikaisin naimisiin ja huomaakin toisen olevan jollain tavalla itselleen epäsopiva, välinpitämätön, kypsymätön tai pahimmassa tapauksessa väkivaltainen, niin avioero ON paikallaan. Viisaus kasvaa elämänkokemuksen myötä ja olisikin parasta avioitua vasta nuoruudentöppäilyjen jälkeen ja sitten hankkia mahdollisesti lapsia.
- suomalainenmies33
Ihan sama minkä ikäisenä menee naimisiin, avioero on Jumalalle kauhistus oli tilanne mikä tahansa ja siitä joutuu kadotukseen.
Lisäksi raamattu on aina ollut sen kannalla että mennään naimisiin nuorena ja hankitaan heti lapsia, kyllä Jumala pitää omistansa huolta. - kehitystä
No ei nyt ihan noinkaan. Aika ymmärtämätön Jumalan pitäisi olla. Eliniänodote pitenee, eli ei ole mikään hoppu niiden lasten kanssa.
- suomalainenmies33
kehitystä kirjoitti:
No ei nyt ihan noinkaan. Aika ymmärtämätön Jumalan pitäisi olla. Eliniänodote pitenee, eli ei ole mikään hoppu niiden lasten kanssa.
Mitä ymmärtämistä Jumalan pitäisi antaa sille että ihmiset kirjoittavat hänen määrämäänsä käskyt uudelleen? eipä juuri mitään, avioero on kauhistus Jumalalle ja eronneet sekä uudelleen naimisiin menevät ihmiset ovat menossa kadotukseen.
Vanhassa testamentissa avioeron palkkio oli kuolema, ei se mihinkään ole muuttunut. - Uskomatonta
kehitystä kirjoitti:
Jos uskova oikeasti ajattelee, Raamatun vastaisesti, että Jumalan tulisi tänäpäivänä ymmärtää avioeroja niin uskovan pitäisi myös samalla logiikalla ajatella että Jumalan tulisi tänä päivänä ymmärtää myös samaa sukupuolta olevien avoiliittoja. Loogisesti ajateltuna siis.
- Uskomatonta
Kovasti olen ihmetellyt kun AItoavioliitto -yhdistys ei ole ottanut avioeroihin mitään kantaa, luulisi että heitä kiinnostaisi asia esim. lapsen oikeuksien kannalta joita he kovasti käyttävät syynä tasa-arvoisen avioliiton vastustamisessa.
- Mikko.A
Toivotaan, että imiset alkat ottamaan kantaa näihin asioihin. Vaikka vaikeaahan se on jos omassa tuttavapiirissä on näitä tapauksia, eikä haluta loukata hetä, mutta tällä menolla minä pelkään, että vaikemmaksi vain menee, jollei asiaan puututa.
Olisi kiire jo alkaa puhumaan tästä, tai paremminkin pahasti myöhässä jo ollaan, mutta pitäisi aloittaa heti.
- Armoaanoavayhyy
Joo . Minulla on kolmas virallinen aviolliitto. Sitten välillä minä on nainut yhden lesken, leskenä ollessani, mutta siitä ei syntynyt avioliittoa.
Olen uskossa Jeesukseen ja katunut virhettäni ja lihan himoani.
Joudunko nyt kadotukseen, kun olen nainut tuota leskeä ja kerran eronnutkin erään toisen lesken kanssa.
Hänen kanssaan ei tullut yhteiselosta mitään hänen ahdistusten ja itsetuhoajatusten vuoksi, sillä rakkaudessa ei saa olla pelkoa. Muutenkin hän oli oikea änkyrä-ämmä. Se paljastui vähän myöhemmin.
Voisiko joku ystävällisesti vastata?- vääräkysymys
Kysy Jumalalta Hän päättää jokaisen kohtalosta.
- Mikko.A
Mahdollisesti vain ensimmäinen avioliittosi, oli oikea avioliito, ja muut mahdollisesti huorintekoa.
Anteeksi riippunee paljon siitä, että elätkö tällä hetkellä sanan vastaisessa liitossa.
Kyllä syntejä voi saada anteeksi, kun jättää ne. - vilpitön.kysymys
Mikko.A kirjoitti:
Mahdollisesti vain ensimmäinen avioliittosi, oli oikea avioliito, ja muut mahdollisesti huorintekoa.
Anteeksi riippunee paljon siitä, että elätkö tällä hetkellä sanan vastaisessa liitossa.
Kyllä syntejä voi saada anteeksi, kun jättää ne.Onko ihmisen, muunkin kuin farisealaisen, mahdollista jättää syntisyys?
- Mikko.A
vilpitön.kysymys kirjoitti:
Onko ihmisen, muunkin kuin farisealaisen, mahdollista jättää syntisyys?
Synnittömyys tulee olla jokaisen uskovaisen pää tavoite, sillä meidän tulee olla synnille kuolleita, jotta voimme palvella vanhurskautta.
Tämä tulisi olla ihan selvä asia, mutta valitettavasti tänään se on kaikkea muuta, kuin selvä.
Eikä siinä mitää ihmeellistä ole, että ihminen lakkaa tekemästä syntiä, vaan niin se tulee olla. - vilpitön.kysymys
Mikko.A kirjoitti:
Synnittömyys tulee olla jokaisen uskovaisen pää tavoite, sillä meidän tulee olla synnille kuolleita, jotta voimme palvella vanhurskautta.
Tämä tulisi olla ihan selvä asia, mutta valitettavasti tänään se on kaikkea muuta, kuin selvä.
Eikä siinä mitää ihmeellistä ole, että ihminen lakkaa tekemästä syntiä, vaan niin se tulee olla.Jeesus sanoi kerran syntisen naisen kivitykseen valmistuvilta, että joka on synnitön, heittäköön kiven ja osoitti, että synnittömiä ei ole. Menetkö nyt sitten yli vai ohi tuosta kun Jeesus lisäksi vielä toisessa tapauksessa neuvoi, että paras rukous ihmiselle on yksinkertainen: Ole minulle syntiselle armollinen.
Eikö synnittömäksi itsensä julistava olekaan farisealainen, tekopyhä teeskentelijä? - ota.pelastus.vastaan
Jeesus sanoi kerran syntisen naisen kivitykseen valmistuvilta, että joka on synnitön, heittäköön kiven ja osoitti, että synnittömiä ei ole. Menetkö nyt sitten yli vai ohi tuosta kun Jeesus lisäksi vielä toisessa tapauksessa neuvoi, että paras rukous ihmiselle on yksinkertainen: Ole minulle syntiselle armollinen.
Eikö synnittömäksi itsensä julistava olekaan farisealainen, tekopyhä teeskentelijä?Me olemme synnittömiä eli vanhurskaita Jeesuken veren tähden Isän Jumalan silmissä.
- vilpitön.kysymys
ota.pelastus.vastaan kirjoitti:
Me olemme synnittömiä eli vanhurskaita Jeesuken veren tähden Isän Jumalan silmissä.
Ei siltä tunnu kun lukee esim. vaikkapa vain Mateuksen evankeliumia.
- Mikko.A
Jeesus sanoi kerran syntisen naisen kivitykseen valmistuvilta, että joka on synnitön, heittäköön kiven ja osoitti, että synnittömiä ei ole. Menetkö nyt sitten yli vai ohi tuosta kun Jeesus lisäksi vielä toisessa tapauksessa neuvoi, että paras rukous ihmiselle on yksinkertainen: Ole minulle syntiselle armollinen.
Eikö synnittömäksi itsensä julistava olekaan farisealainen, tekopyhä teeskentelijä?Jeshua sanoi naiselle: Mene äläkä syntiä enää tee. Tässä oli hänen armonsa sana, mutta hän antoi myös ehdot: Menen äläkä syntiä enää tee.
Jos nainen jatkoi synnissä, niin hän todennäköisesti herää tuomitavaksi, ekäi elämään.
Syntiä ei saa missään nimessä tehdä, vaan synnin mieli pitää kuolettaa Hengellä, jos näin ei ole, niin ihminen ei elä Jumalalle, vaan palvelee edelleen syntiä. - kui22
Eikö synnittömäksi itsensä julistava olekaan farisealainen, tekopyhä teeskentelijä?Niin eikä mitään jälkipuheita, eihän siis että; "mene, äläkä enää syntiä tee"??<- tuo otetaan AINA esiin joittenkin kohdalla, mutta ei näköjään kaikkien kohdalla tuokaan päde.
On se niin hupaa!
- Armoaanovayhyyy
Olen kysynyt Jumalalta ja Jeesus sanoi: Saat anteeksi virheesi minun lunastyöni tähden. Olet vapaa ja näin myös koen. Halusin vai kysyä teiltä muilta hurskaammilta ihmisiltä.
Niin, Raamatun aikaan tilanne taisi olla aika tavalla erilainen kuin nyt? Naisten asema ei juuri kotieläimen asemaa parempi ollut.
Jo vuosisatoja sitten kun katolinen kirkko sääti avioeron mahdottomaksi, syntyi vahva kaksinaismoralistinen käytäntö. Huoruus eli pettäminen miesten tekemänä hiljaa hyväksyttiin eikä se ollut mikään avioeron perusta. Käytännössä se oli vain miehille oikeus hylätä jos vaimo sattui jäämään kiinni pettämisestä?
Tämä ”laki” sitten hyväksyy kai sen, että naista saa hakata, raiskata ja kohdella piittaamattomasti, koska ne eivät ole avioeron peruste? Ei kai sekään jos mies holvaa rahansa viinaan, peleihin tai vastaavaan?
Ennen oli naisen alistuttava siihen, millaisen miehen sattui saamaan. Jos erehtyi, siitä joutui maksamaan kovan hinnan. Koko elämä saattoi mennä pilalle. Onneksi enää ei moista pakkolakia ole.
Nykyään avioliitto on aivan jotain toista. Vaatimukset ovat kovat, ja avioliiton solmiminen tarvitsee harkintaa. Nyt avioidutaan aivan liian heppoisin perustein. Romantiikka ei yksi pitkälle kanna.- pstt
" kun katolinen kirkko sääti avioeron mahdottomaksi, syntyi vahva kaksinaismoralistinen käytäntö. "
Myös islamilaisissa maissa kaksinaismoraali rehottaa. Teheranissa, joka on yksi islamilaisen fundamentalismin keskuksia, on 85 000 prostituoitua. Haureus on siellä ankarasti rangaistavaa, mutta rangaistukset vältetään solmimalla "pika-avioliitto" prostituidun kanssa. - Mikko-A
MInä en väheksyisi nöyrän naisen osaa, sillä näin eläessään, hän seuraa myös Jumalan tahtoa.
pstt kirjoitti:
" kun katolinen kirkko sääti avioeron mahdottomaksi, syntyi vahva kaksinaismoralistinen käytäntö. "
Myös islamilaisissa maissa kaksinaismoraali rehottaa. Teheranissa, joka on yksi islamilaisen fundamentalismin keskuksia, on 85 000 prostituoitua. Haureus on siellä ankarasti rangaistavaa, mutta rangaistukset vältetään solmimalla "pika-avioliitto" prostituidun kanssa.Niin, aika samalla tavalla ovat kristitytkin toimineet. Liian ahdasmielinen sukupuolimoraali ei siis tuo mitään hyvää tullessaan.
- kerrohan
mummomuori kirjoitti:
Niin, aika samalla tavalla ovat kristitytkin toimineet. Liian ahdasmielinen sukupuolimoraali ei siis tuo mitään hyvää tullessaan.
Onko Jumalan asettama sukupuolimoraali siis ahdasmielistä?
- kiitollinenrististä
Mites oli sillon ja kuka teki tollon, vain rakkaus tulee liki, ellei sitäkin karkoteta pois.
- näinkuulin
Allahin jumala on on ankara. Siinä ei ole rakkautta vaan julmuutta. Muslimimies saa tehdä naiselle mitä vaan pimeän tultua.
- yksisyntinen
Kyllähän minä syntinen olen. Mutta en siksi, että erosin vaikeasta alkoholistimiehestäni.
- Mikko.A
Syitä on eroon vaikka kuinka, sen minä tiedä, mutta se ei anna silti oikeutta eroon.
Vähälläpä tänään erotaan, ja lähimmäiset antavat vielä siihen kannustusta, jos suhteessa on jokin ongelma, vaikka pitäisi kannustaa pysymään yhdessä.
Olkaa kestäviä, älkääkä olko jo valmiita luovuttamaan, jos asiat eivät menen halutulla tavalla, sillä siihen hän tämä avioero sallimus valmistaa ihmistä, eli luovuttamaan helposti.
Mutta se ei ole Jumalan tahto, vaan ennemmin ihmisestä, ja sen hedelmä näkyy, kun maamme on täynnä yksinhuoltajia, ja uudelleen aviotuneita, ja aviottomia pareja, mutta tämä tilanne ei ole otollinen Jumalalle, uskokaa se. Mikko.A kirjoitti:
Syitä on eroon vaikka kuinka, sen minä tiedä, mutta se ei anna silti oikeutta eroon.
Vähälläpä tänään erotaan, ja lähimmäiset antavat vielä siihen kannustusta, jos suhteessa on jokin ongelma, vaikka pitäisi kannustaa pysymään yhdessä.
Olkaa kestäviä, älkääkä olko jo valmiita luovuttamaan, jos asiat eivät menen halutulla tavalla, sillä siihen hän tämä avioero sallimus valmistaa ihmistä, eli luovuttamaan helposti.
Mutta se ei ole Jumalan tahto, vaan ennemmin ihmisestä, ja sen hedelmä näkyy, kun maamme on täynnä yksinhuoltajia, ja uudelleen aviotuneita, ja aviottomia pareja, mutta tämä tilanne ei ole otollinen Jumalalle, uskokaa se.Suomessa ei tarvitse olla mitään syytä avioeroon. Mutta jokainen ihmissuhde, joka on ollut tärkeä, ei katkea ilman syytä. Jotain on mennyt pahasti vinoon. Jokainen ero tekee kipeää.
Totta on tuo että tässä kiihkeässä elämänrytmissä odotetaan liikaa ja liian nopeasti sekä tehdään ratkaisuja aivan liian heppoisin perustein. Näin myös avioeron kohdalla. Mutta osaatko sinä sanoa, mikä on riittävä aika yrittää korjata tulehtunutta suhdetta? Riittääkö vuosi? Vai 10 vuotta? Kenties 30 vuotta?
Jos vaikea avioliitto ajaa terveyden menetykseen tai mielenterveyden horjumiseen, voiko tuollainen liitto olla Jumalan tahdon mukaista? Vai saako siitä jonkun marttyyrin palkinnon?
Mahdollisuus yksinhuoltajuuteen on naisille hyvä asia. Se ei ole helppoa vaan raskasta, jota moni ei tule ajatelleeksi. Joskus vain on niin että se on helpompaa kuin raskaan avioliiton jatkaminen.- muistatko_
mummomuori kirjoitti:
Suomessa ei tarvitse olla mitään syytä avioeroon. Mutta jokainen ihmissuhde, joka on ollut tärkeä, ei katkea ilman syytä. Jotain on mennyt pahasti vinoon. Jokainen ero tekee kipeää.
Totta on tuo että tässä kiihkeässä elämänrytmissä odotetaan liikaa ja liian nopeasti sekä tehdään ratkaisuja aivan liian heppoisin perustein. Näin myös avioeron kohdalla. Mutta osaatko sinä sanoa, mikä on riittävä aika yrittää korjata tulehtunutta suhdetta? Riittääkö vuosi? Vai 10 vuotta? Kenties 30 vuotta?
Jos vaikea avioliitto ajaa terveyden menetykseen tai mielenterveyden horjumiseen, voiko tuollainen liitto olla Jumalan tahdon mukaista? Vai saako siitä jonkun marttyyrin palkinnon?
Mahdollisuus yksinhuoltajuuteen on naisille hyvä asia. Se ei ole helppoa vaan raskasta, jota moni ei tule ajatelleeksi. Joskus vain on niin että se on helpompaa kuin raskaan avioliiton jatkaminen.Mitäsd Jeesus sanoi avioerosta?
- Mikko.A
mummomuori kirjoitti:
Suomessa ei tarvitse olla mitään syytä avioeroon. Mutta jokainen ihmissuhde, joka on ollut tärkeä, ei katkea ilman syytä. Jotain on mennyt pahasti vinoon. Jokainen ero tekee kipeää.
Mahdollisuus yksinhuoltajuuteen on naisille hyvä asia. Se ei ole helppoa vaan raskasta, jota moni ei tule ajatelleeksi. Joskus vain on niin että se on helpompaa kuin raskaan avioliiton jatkaminen.Pitää muistaa, että suomen laki voi antaa luvan myös synnintekoon, toisin kuin Jumalan laki.
On kirjoitettu, että on Herran käsky, ettei naimisissa olevien tule erota, ja kirjoitukseen oli myöhemmin lisätty, että jos eroaa, niin pysyköön naimattomana.
Kirjoitus jatkuu, ikään kuin että uskosta osattomia pulisoita tämä ei koskisi samoin, mutta heitäkää ei tulisi jättää, jos tämä uskosta osaton suostuu asumaan tämän uskossa olevan kanssa.
Mutta näyttää siltä, että monetkaan uskovat eivät juuri välitä näistä kirjoituksista, vaan erotaan, ja mennään uusiin naimisiin, eikä seurakunnatkaan tunnu puhuvan näiden arvojen puolesta, vaikka tässä on kyse huorin teosta ja synnistä. - mummon.logiikkaa
mummomuori kirjoitti:
Mahdollisuus yksinhuoltajuuteen on naisille hyvä asia. Se ei ole helppoa vaan raskasta, jota moni ei tule ajatelleeksi. Joskus vain on niin että se on helpompaa kuin raskaan avioliiton jatkaminen.Suomen laki hyväksyy myös lapsien tapamisen äitiensä kohtuihin mutta Jumalan laki sanoo ihmisille ÄLÄ TAPA!
Mikko.A kirjoitti:
Pitää muistaa, että suomen laki voi antaa luvan myös synnintekoon, toisin kuin Jumalan laki.
On kirjoitettu, että on Herran käsky, ettei naimisissa olevien tule erota, ja kirjoitukseen oli myöhemmin lisätty, että jos eroaa, niin pysyköön naimattomana.
Kirjoitus jatkuu, ikään kuin että uskosta osattomia pulisoita tämä ei koskisi samoin, mutta heitäkää ei tulisi jättää, jos tämä uskosta osaton suostuu asumaan tämän uskossa olevan kanssa.
Mutta näyttää siltä, että monetkaan uskovat eivät juuri välitä näistä kirjoituksista, vaan erotaan, ja mennään uusiin naimisiin, eikä seurakunnatkaan tunnu puhuvan näiden arvojen puolesta, vaikka tässä on kyse huorin teosta ja synnistä.Aivan, tuolloin ei nainen voinut juuri itseään ja lapsiaan rehellisesti elättää. Nyt voi.
- niinkö.teit
mummomuori kirjoitti:
Aivan, tuolloin ei nainen voinut juuri itseään ja lapsiaan rehellisesti elättää. Nyt voi.
Jaa huoraamalla?
- puutteessako
Huoratko kiinnostaa?
- Aviomiesxxx
Joo mutta, onko oikein että jos huomaa joutuneen väärän henkilön kanssa naimisiin, että toinen vaihtoehto olisi itsemurha? Kumpi huonompi, tai parempi vaihtoehto teidän mielestänne?
Itse valitsin avioeron,koska se oli molemmille parempi.
Nyt olen onnellinen mies,kun pääsin eroon pelosta sen naisen vuoksi.
On tunne kuin en koskaan olisi ollutkaan sen kanssa naimisissa.
En muista enkä, edes halua muistaa nimeä.
Kolmas virallainen avioliitto on meneillään ja muutama seurustelu välissä.
Naiminen on mukavaa puuhaa ja uskollisuus avioliitossa parasta.Jokaisen elämä on naimisen ja avioliittojenkin kohdalla aina kai oma erityistapauksensa eikä siihen taida olla yhteistä sääntöä olemassakaan. Esim. sukupuolivietti on kaikilla omanlaisensa samoin kuin luonne ja kaipa tuurillakin on merkityksensä elämäntilanteiden ja siitä seuranneiden valintojen myllerryksissä.
- kui22
Maistakoon nyt vähän omaa lääkettään nuo mielestään ylihurskaat Jumalan sanan seuraajat. Siis siellä Raamatussahan aivan selvästi lukee että erota ei saa kuin tasan yhdestä syystä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131334Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2511279- 1051085
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?115999- 52636
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä142599- 52552
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368538Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52495- 71473